Oja! Ik kreeg dat uitslagformulier later zelf en die kon ik wel openen... Is het bij jou nog gelukt uiteindelijk? Had trouwens in het vorige topic nog wel gepost dat ik geslaagd was + verslagje van het examen..quote:Op dinsdag 18 november 2008 22:43 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Naamah, je bent dus geslaagd? Gefeliciteerd! Misschien herinner je mij nog van het vorig topic (kon die cbr mail niet openen ;p). Ik heb mijn rijbewijs iig nog steeeeeeds niet (1 december voor tweede keer afryden).
Maar een auto zonder stuurbekrachtiging!?
Hellingproef met handrem is naadje. Gelukkig is de hellingproef officiëel uit het examen gehaald, vind ik persoonlijk de irritantse verrichting, met handrem.quote:Op donderdag 20 november 2008 11:01 schreef YPrue het volgende:
Vandaag de vijfde les, kijken waar ik nu weer naartoe moet. Vorige keer hellingproef gedaan (met en zonder handrem) en veel in van die 30 km-zones gereden met van die onoverzichtelijke stukken (van die heggen die je zicht belemmeren enzo).
Ik mocht mijn examen nog via het oude systeem doen, maar de TTT heb ik wel moeten rijden met het navigatiesysteem.quote:Op donderdag 20 november 2008 17:01 schreef Pizzabodem het volgende:
Zijn er hier mensen die op het examen hebben gereden met een navigatiesysteem? Gebeurt dit veel?
Kan ik niet doen. Kan de post niet meer wijzigenquote:Op vrijdag 21 november 2008 10:26 schreef honda1990 het volgende:
Je mag mij er tussen zetten in de OP
Ik meld mij! 16 december is de dag. Voel mij tijdens de lessen vertrouwt en het gaat goed, nu hopen dat het ook lukt op het examenquote:Op dinsdag 18 november 2008 21:56 schreef Pizzabodem het volgende:
[ afbeelding ] Meld hier: [ afbeelding ]
› wanneer je examen hebt en mentale steun kunt gebruiken;
Yep! Was de enige dat waarop mijn instructeur les kon geven i.v.m. mijn werkrooster. De pipo heeft namelijk alle leerlingen van mijn eerdere rij-instructeur over genomen.quote:
Mijn instructeur heeft het boekje niet verder bijgewerkt dan opschakelen naar zijn 2. Na 4 maanden rijles kan ik toch wel wat meerquote:Op dinsdag 25 november 2008 11:01 schreef pinquit het volgende:
Ik heb straks mijn 20e les ofzo.
de laatste 6 lessen heb ik op papier bijna geen vooruitgang geboekthet gaat wel steeds beter, maar in mn boekje staan steeds geen nieuwe kruisjes
nu snap ik wel dat herhaling de beste leerdinges is enzo, maar is dat nu normaal?
heb een hele tijd gestressd gereden, daar ben ik nu gelukkig van af. dus het gaat wel elke keer een stapje beter! maar omdat ik die kruisjes niet krijg voel ik me heel slechtik stel me gewoon aan dus.
Dat is toch niet handig? Meestal heb je 1 vaste instructeur en 1 vaste auto.quote:Op donderdag 27 november 2008 20:04 schreef Eyon het volgende:
Ik had vandaag voor de 4e keer een andere auto. Ditmaal een Fiat Punto. Als je eenmaal een Opel Corsa (nieuw model) gewend bent, ga je ineens achteruit met een Punto. In de Punto had ik dan ook te weinig bewegingsruimte en kon het voertuig dus niet goed onder controle houden, helaas. Ik ga weer terug naar de instructeur van zondag, met de Corsa. Rijdt een stuk fijner.
Ik heb overigens nog geen kruisjes, komt omdat ik steeds bij iemand anders rij.
Verschillende instructeurs is wel handig, zodat je niet aan 1 persoon went want een examinator is ook een ander persoon. Steeds een andere auto lijkt me wel irritant, ik vond het zelfs wennen toen ik in de auto van een andere instructeur moest rijden, terwijl het gewoon hetzelfde model was.quote:Op donderdag 27 november 2008 21:07 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Dat is toch niet handig? Meestal heb je 1 vaste instructeur en 1 vaste auto.
Nee, ik vind het zelfs irritant. Zo heb je een Daihatsu, dan weer 1 of andere Opel, dan een Opel Corsa en dan weer een Fiat Punto. Mijn eerste rij-instructeur is op staande voet ontslagen wegens het voeren van een wanbeleid begreep ik vanmorgen. De lessen gingen bij hem wel redelijk. Bij mijn tweede rij-instructeur ging alles nagenoeg vlekkeloos. Alleen even wennen aan de Corsa, maar ik vond dat heerlijk rijden. Daarna te horen krijgen dat je lessen niet door gaan omdat hij het te druk heeft is niet fijn, dus maar weer een andere instructeur. Maar die instructeur bevalt me niet met zijn gedrag, daarnaast is de auto niet fijn om in te rijden. Heb dus ook weer contact opgenomen met mijn tweede instructeur omdat ik toch liever bij hem les.quote:Op donderdag 27 november 2008 21:07 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Dat is toch niet handig? Meestal heb je 1 vaste instructeur en 1 vaste auto.
klinkt bekend inderdaad, ook altijd van die lui die de lesser moeten inhalenquote:Op vrijdag 28 november 2008 16:29 schreef YPrue het volgende:
Gefeliciteerd Clauw!![]()
Gisteren weer een rijles gehad, en ik kwam veel van die lui tegen die echt vlak voor mij nog even snel de weg op redenMijn rij-instructeur drukte meteen op de toeter
En ook best veel mensen die je gewoon niet de rotonde op laten rijden, daar zaten we ons ook al aan te ergeren.
Nog niet max. op je meter hoorquote:Op zaterdag 29 november 2008 00:35 schreef YPrue het volgende:
Inderdaad, en dan rij ik meestal al de maximumsnelheid.
Amsterdam? Stapvoets zeker?quote:Op zaterdag 29 november 2008 10:28 schreef Noshiba het volgende:
gister 400km gereden in m'n eigen stad alleen
13 uur. In Amsterdam. Heb er zin in, maar dan met name in het (hopelijke) slagenquote:
Ik ook morgen, om 9 uur. Heel veel succes gewenst, ben zelf extreem zenuwachtig xD.quote:Op zondag 30 november 2008 18:39 schreef Zhenar het volgende:
Ik heb morgen rijexamen!!!![]()
![]()
![]()
Ben nu al behoorlijk nerveus
Wederzijds!quote:Op zondag 30 november 2008 20:12 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik ook morgen, om 9 uur. Heel veel succes gewenst, ben zelf extreem zenuwachtig xD.
http://www2.examencentrum.nl/theorie-examen/auto.phpquote:Op zondag 30 november 2008 21:10 schreef pinquit het volgende:
ik krijg mezelf elke keer niet zover om aan die theorie te gaan beginnen![]()
heb al wel wat samenvattingen geschreven, maar ik heb steeds geen zin
iemand tips?
quote:Op zondag 30 november 2008 18:39 schreef Zhenar het volgende:
Ik heb morgen rijexamen!!!![]()
![]()
![]()
Ben nu al behoorlijk nerveus
Geef es snelcursus hoe je dat doet met de zenuwen?quote:Op zondag 30 november 2008 20:18 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Mijn zenuwen zijn alweer wat bedaard. Maar die komen morgenochtend vast wel weer terug. Ach, geeft ook wel een rush
Ik heb (heel lame) op google maps een paar mogelijke probleempunten bekekenquote:Op maandag 1 december 2008 00:28 schreef vannelle het volgende:
[..]
[..]
Geef es snelcursus hoe je dat doet met de zenuwen?
Veel mensen kunnen daar iets aan hebben.
Gefeliciteerd!!!quote:Op maandag 1 december 2008 10:26 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
GESLAAGD!
Het was heel even twijfelachtig. We gingen zitten en mijn examinator zei:
"Je moet gewoon veel zekerder zijn, als je voor een andere auto kan, DOE dat dan ook"
Dus ik baalde als een stekker, zegt ie ineens:
"Maar je kan goed autorijden dus gefeliciteerd"
Ben echt superblij
Ja, dat van dat praten zegt mijn instructeur ook; ga ik zeker doen.quote:Op maandag 1 december 2008 10:34 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Succes Zhenar, je moet vooral met je examinator praten, dan helpt echt. Heb iets van 10 minuten over sinterklaasgedichtjes gepraat, lol.
Heb je vrijstelling voor je bijzondere verrichtingen?
Netjes, ik had geen vrijstelling. Moest inparkeren en bochtje achteruit doen. Raakte bij het inparkeren de stoeprand, en stond niet optimaal. Kon namelijk ergens anders veel makkelijker parkeren, maar ik deed het natuurlijk The Hard Wayquote:
Vrijstelling heb ik idd
Ah balen, eerste keer?quote:Op maandag 1 december 2008 14:44 schreef Zhenar het volgende:
GEZAKT!![]()
![]()
!!!
Echt een Ride from Hell was het
Ja, was eerste keer.quote:Op maandag 1 december 2008 16:16 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Ah balen, eerste keer?
Wat is er gebeurt?
quote:Op maandag 1 december 2008 12:05 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Had meer het idee dat ik gewoon een rondje aan het rijden was met een vriend i.p.v. dat ik examen aan het doen was. Maar ja je moet doen wat je zelf het beste vindt.
Wel debiel dat de examinator die navigatie aanzet en vervolgens tegenstrijdige opdrachten geeftquote:Op maandag 1 december 2008 17:44 schreef Zhenar het volgende:
[..]
Ja, was eerste keer.
Het begon super: lekker door de stad touren, een babbeltje maken onderweg. Toen moest de navigatie aan, wat in het begin prima ging, totdat de instructeur het opeens niet eens was met de navigatieroute en dus tegenstrijdige opdrachten begon te geven. Echt super irrirant als de navigatie de hele tijd roept dat je naar links moet en de examinator zegt naar rechts. Maar dat leidde nog niet tot fouten; wel tot veel zenuwen. Op de snelweg maakte ik me al klaar om af te slaan (volgens de navigatie) en de examinator weer: "Nee, niet doen! Dan komen we helemaal verkeerd uit". Dat was allemaal niet zo heel dramatisch, maar ik liet me er wel door afleiden (wat ik overigens als geheel mijn fout zie, want je moet natuurlijk gewoon je aandacht op de weg houden), waardoor ik in de knel kwam met het invoegende verkeer en de examinator voor mij ging remmen.
Daar was het eigenlijk al gedaan; vlak daarna nog wat moeite bij het weven (maar dat kwam wel direct door de navigatie) en nog een keer vol op de rem gaan staan toen ik het stoplicht dat ik passeerde op oranje zag springen - ik weet ook echt niet waarom ik dat deed, maar het was wel met de bewuste gedachte van "ik moet nu niet ook nog door oranje heen rijden, dan zijn de rapen helemaal gaar"![]()
Maar uiteindelijk was het met name dat gebeuren op de snelweg dat 'em de das omdeed. Dus daar ga ik nog even fijn op oefenen![]()
En volgende keer hopelijk geen navigatie opdracht meer
Bedoel je tijdens lessen of heb jij al je rijbewijs?quote:Op maandag 1 december 2008 20:08 schreef Merkie het volgende:
Ik spreek altijd voor mezelf van tevoren een bepaald punt bij een stoplicht af en als ik die passeer ga ik sowieso niet meer remmen voor oranje.
Ja, dat tomtom gedoe was irritant, maar ik had er gewoon mee om moeten kunnen gaan. Volgende keer beterquote:Op maandag 1 december 2008 20:08 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wel debiel dat de examinator die navigatie aanzet en vervolgens tegenstrijdige opdrachten geeft. Natuurlijk moet je wel je aandacht erbij kunnen houden, maar toch.
Daarnaast vind ik dat keihard remmen toen het stoplicht op oranje sprong wel een beetje dom. Ik spreek altijd voor mezelf van tevoren een bepaald punt bij een stoplicht af en als ik die passeer ga ik sowieso niet meer remmen voor oranje. Hoef je die denkstap niet meer te maken als het stoplicht op oranje springt, vind ik wel prettig.
Ik hoop het ookquote:Op maandag 1 december 2008 22:37 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
@Zhenar:
Jammer dat je gezakt bent. Ik kan me goed voorstellen hoe het voelt om de eerste keer te zakken. tweede keer gaat het je vast lukken, als je dat stomme tomtom gezeik niet hebt.
Dat vind ik echt zo fout he. Wat is er nou zo erg aan? Oh oh wat ergerde ik me aan die stressfiguren die mij ALTIJD maar moesten inhalen op de meest gevaarlijke plekken, terwijl ik me netjes aan de maximum snelheid hield. Maar ja, ik ben iig van dat rijschool gezeik af. Lekker alleen de weg opquote:Op dinsdag 2 december 2008 17:18 schreef Doagere het volgende:
Het lijkt voor mij alweer zo lang geleden dat ik mijn rijbewijs haalde., maar hem mijn rijbewijs pas 7 maand.
Waar ik me tegenwoordig aan erger zijn lesauto's, vooral bij stoplichten etc, het langzame optrekken.
Inderdaad irritant. Voel mezelf vooral 'opgelaten' als je op een 80 km/h weg een stoplicht nadert en dan ineens 50 km/h moet gaan rijden. Niemand doet dat, maar als lesauto moet je echt netjes helemaal afzakken naar 50, ook al is het groen.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:43 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dat vind ik echt zo fout he. Wat is er nou zo erg aan? Oh oh wat ergerde ik me aan die stressfiguren die mij ALTIJD maar moesten inhalen op de meest gevaarlijke plekken, terwijl ik me netjes aan de maximum snelheid hield. Maar ja, ik ben iig van dat rijschool gezeik af. Lekker alleen de weg op
Inderdaad, daar heb ik er ook al een paar van gehad.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:43 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Dat vind ik echt zo fout he. Wat is er nou zo erg aan? Oh oh wat ergerde ik me aan die stressfiguren die mij ALTIJD maar moesten inhalen op de meest gevaarlijke plekken, terwijl ik me netjes aan de maximum snelheid hield. Maar ja, ik ben iig van dat rijschool gezeik af. Lekker alleen de weg op
Sinds ik mijn rijbewijs heb vind ik het eigenlijk ook wel lekker om net even iets harder te rijden (120 waar je 100 mag, 140 waar je 120 mag)quote:Op dinsdag 2 december 2008 22:28 schreef YPrue het volgende:
[..]
Inderdaad, daar heb ik er ook al een paar van gehad.Net alsof zij nooit hebben moeten leren rijden, kom op zeg. En dan halen ze je heel overdreven in, en dan zie je ze een paar seconden later precies voor je bij het stoplicht. Wat schiet je daarmee op denk ik dan?
Dat zeg je nu. Wacht maar over een tijdje dan erger je je er ook aan. Nu irriteert het me vreselijk als het 10sec duurt voordat ze wegrijden bij het stoplicht of langzamer rijden dan de maxsnelheid of straatje keren doen voor je neus.quote:Op dinsdag 2 december 2008 20:43 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
[..]
Ik ga ook niet toeteren of bumperkleven, maar het irriteert me toch even. Tenzij het een mooi meisje isquote:Op dinsdag 2 december 2008 23:40 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Ja maar jij hebt het ook moeten doen. Het kan misschien irritant zijn, maar een beetje relativeren kan geen kwaad.
Geen last van gehad.quote:Op woensdag 3 december 2008 21:54 schreef Pizzabodem het volgende:
Zo, 2e les gehad. Eerste les was alleen sturen en gas geven, nu ook moeten koppelen, schakelen en remmen. Ineen keer alles dus. Heb de motor wel een paar keer af laten slaan, geschakeld met koppeling niet diep genoeg ingetrapt... Hadden jullie dit ook?
Heb ik ook wel eens gehad ja tijdens het lessen.quote:Op woensdag 3 december 2008 21:54 schreef Pizzabodem het volgende:
Zo, 2e les gehad. Eerste les was alleen sturen en gas geven, nu ook moeten koppelen, schakelen en remmen. Ineen keer alles dus. Heb de motor wel een paar keer af laten slaan, geschakeld met koppeling niet diep genoeg ingetrapt... Hadden jullie dit ook?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |