Je kan ook langzaam rijden in z'n 2. De eerste versnelling moet je eigenlijk alleen gebruiken bij het wegrijden uit stilstand.quote:Op dinsdag 16 december 2008 11:27 schreef cappp het volgende:
JAAAA! Ik ben ook geslaagd1e keer
![]()
Een fout gemaakt door een onoverzichtelijk kruispunt op te rijden in zijn 2, kwam een auto aan. De examinator remde, maar ik was eerderDe auto sloeg helaas wel af
Dit was dan ook de enige fout en de rest van de lastigere kruispunten deed ik gewoon in zijn 1. Alles was goed, zelfs de bijzondere verrichtingen. Aan het eind van de rit geeft de examinator mij een hand en ik sta hem een beetje verdwaald aan te kijken. "ja, je bent echt geslaagd."
![]()
Maar bij een onoverzichtelijk kruispunt kun je het beste even stoppen zodat je overzicht op de situatie hebt en dan doorrijden, dus dan zou je hem in de 1 moeten zetten.quote:Op dinsdag 16 december 2008 13:29 schreef CasB het volgende:
[..]
Je kan ook langzaam rijden in z'n 2. De eerste versnelling moet je eigenlijk alleen gebruiken bij het wegrijden uit stilstand.
Mijn ouders willen hun auto ook niet aan me uitlenen als ik mijn papiertje heb. Maar ik ga geen auto kopen want ik heb er geen nodigquote:Op dinsdag 16 december 2008 14:42 schreef Nouwk het volgende:
@Sanderrrr, nou inderdaad, zo bedoelde ik het ook. 3 weken is wel snel, wat goed!Ik wil ook echt niet pas eind volgend jaar mijn rijbewijs hebben, ten eerste raak ik persoonlijk zo niet echt gemotiveerd, ik ga er juist nu echt voor om die doelstelling te halen, dan wordt het alleen maar leuker..
@Capppp, gefeliciteerdGelukkig dat je eerder was, dat scheelt weer mooi een keertje moeten
![]()
@ Sirmixalot, succes.. Ach, wees blij dat je al een auto hebt om in te rijden, ik ken iemand die mag van zijn ouders absoluut niet in hun auto ijden en die moet nu dus heeeel hard sparen
Bij ons krijg je eerst eenuurslessen (5 stuks ofzo) en daarna 2 lessen achter elkaar.. Als je dat twee keer per week doet heb je dus een TTT bij ons in 8 weken, na 2 maandjes dus. Krijg jij 'losse' lessen dan? Bij ons moeten we wel naar Zwolle dus moeten we wel 2 uur rijden.quote:Op dinsdag 16 december 2008 16:14 schreef DeHovenier het volgende:
[..]
Mijn ouders willen hun auto ook niet aan me uitlenen als ik mijn papiertje heb. Maar ik ga geen auto kopen want ik heb er geen nodig
Volgens de planning van m'n rijschool 'moet' ik een TTT/examendoen op de 33e les, maar ik heb gemiddeld 2 lessen per week. Gaat niet erg hard zo
Zwolle is echt een kut stad om te rijden.., gelukkig had ik examen in Meppel. In Zwolle heb je die kut rotondes waar fietsers voorrang hebben.quote:Op dinsdag 16 december 2008 19:05 schreef Nouwk het volgende:
[..]
Bij ons krijg je eerst eenuurslessen (5 stuks ofzo) en daarna 2 lessen achter elkaar.. Als je dat twee keer per week doet heb je dus een TTT bij ons in 8 weken, na 2 maandjes dus. Krijg jij 'losse' lessen dan? Bij ons moeten we wel naar Zwolle dus moeten we wel 2 uur rijden.
Ach is ook niet echt belangrijk......quote:Op dinsdag 16 december 2008 18:37 schreef hangzak het volgende:
Ik betrap mijzelf er wel soms op dat het over de schouder kijken overgeslagen wordt en vrij lax ben in het kijken waar het kan
Emmeloord is vrij makkelijk te rijden. Zwolle moet je gewoon heel goed oppassen voor fietsers.... ik spreek uit ervaringquote:Op dinsdag 16 december 2008 21:49 schreef Nouwk het volgende:
Mja je kunt hier kiezen tussen Zwolle en Emmeloord, Emmeloord schijnt makkelijker te zijn maar ik ga toch maar liever voor Zwolle, dan kan je het ook en ben daar iets bekender!
Dat ligt zover ik weet rond de 35 uur. Maar goed daar moet je niet naar kijken, het gaat erom dat jij kunt autorijden.quote:Op dinsdag 16 december 2008 12:51 schreef pinquit het volgende:
ik mag weer rijden vandaag.
wat is hier t gemiddeld aantal lessen bij t examen?
Verschilt ook nogal als je lest in hartje Amsterdam of in de weilanden van Tietruksteradeel.quote:Op woensdag 17 december 2008 11:11 schreef Papi.Chulo het volgende:
Ik heb geloof ik 29 lessen gehad en in 1x geslaagd, en mijn instructeur zei inderdaad dat het gemiddelde ong. bij de 40 lag.
Dat noem jij drukquote:Op dinsdag 16 december 2008 23:21 schreef Nouwk het volgende:
HahaIk heb nu 2 jaar schakelbrommer gereden en ook niet bepaald rustig, dus gelukkig ben ik dat wel een beetje gewend, aangezien ik in de binnenstad woon (:')) waar allemaal kleine steegjes e.d. zijn en mensen de verkeersregels niet altijd kennen.. Ben wel benieuwd hoe het zelf rijden in Zwolle is, zit er vaak genoeg bij in. Het is hiervandaan een kleine 20 minuutjes rijden trouwens, meestal na 5 'basis'lessen waar je leert schakelen, gevoel te krijgen met de auto/koppeling e.d. ga je naar Zwolle/Emmeloord. Hoop dat ik er snel heen mag om te wennen aan het toch wat drukkere verkeer, hier is het vooral voorbijschietende mensjes!
Ben ik niet met je eens. Als je alleen lest in de weilanden van Tietruksteradeel zul je toch ooit een keer de stad in moeten (sowieso voor je examen). Daarnaast is Amsterdam voor mensen die er niet woonachtig zijn natuurlijk veel moeilijker om te rijden. Ik neem aan dat jij in Amsterdam woont, dus ja dan ken je de situatie zo af en toe wel. Ook is het niet zo dat de verkeerssituatie in Amsterdam extreem chaotisch is ofzo, het enige waar je op moet letten zijn trams en overstekende fietsers/voetgangers.quote:Op donderdag 18 december 2008 00:12 schreef oldschoolf00l het volgende:
[..]
Verschilt ook nogal als je lest in hartje Amsterdam of in de weilanden van Tietruksteradeel.
Dinsdag praktijk gehad, dinsdag rijbewijs aangevraag en ik heb hem vandaag al binnenquote:Op dinsdag 16 december 2008 14:42 schreef Nouwk het volgende:
@Sanderrrr, nou inderdaad, zo bedoelde ik het ook. 3 weken is wel snel, wat goed!Ik wil ook echt niet pas eind volgend jaar mijn rijbewijs hebben, ten eerste raak ik persoonlijk zo niet echt gemotiveerd, ik ga er juist nu echt voor om die doelstelling te halen, dan wordt het alleen maar leuker..
@Capppp, gefeliciteerdGelukkig dat je eerder was, dat scheelt weer mooi een keertje moeten
![]()
@ Sirmixalot, succes.. Ach, wees blij dat je al een auto hebt om in te rijden, ik ken iemand die mag van zijn ouders absoluut niet in hun auto ijden en die moet nu dus heeeel hard sparen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |