Wat dacht je van doen wat je instructeur zegt? Je kan ook net voor je stilstaat (dus bij 10 km/h al) terugschakelen naar de 1e versnelling, dan is het hele probleem weg.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:41 schreef fespo het volgende:
wat is het beste om te doen in de volgende situatie.
je stopt voor een rood stoplicht en vlak voordat je stilstaat (10 km per uur) is het groen.
je versnelling staat nog in zijn 5 want je reed 80 km per uur.
naar welke versnelling ga je.
* volledig stilstaan en terug naar zijn 1. dit lijkt mij het slechts.
* bij 10 km per uur terug naar zijn 1. volgens mij is dit schadelijk voor de motor maar mijn rij intructeur zegt dat ik dit moet doen.
* terug naar zijn 2. dit heb ik een keer gedaan maar toen viel de motor uit. dus hiervoor moet je wel zekerheid hebben dat je de koppeling goed bediend.
Ik in 1995 en 2009 voor B en Aquote:Op zondag 10 januari 2010 12:38 schreef TheFrankey het volgende:
ik ben geslaagd in 1999
Als je op de koppeling trapt ook meteen de bak in z'n vrij zetten en je hand op de pook houden. Zodra het groen wordt koppeling weer intrappen (als je de koppeling niet al ingetrapt hield) en bak in z'n 2 zetten, meer gas geven dan normaal en koppeling op laten komen. Koppelingsplaten vervangen is eenvoudiger en goedkoper dan versnellingsbak repareren (maar nog steeds niet een eenvoudig klusje!).quote:Op zondag 10 januari 2010 12:41 schreef fespo het volgende:
wat is het beste om te doen in de volgende situatie.
je stopt voor een rood stoplicht en vlak voordat je stilstaat (10 km per uur) is het groen.
je versnelling staat nog in zijn 5 want je reed 80 km per uur.
naar welke versnelling ga je.
* volledig stilstaan en terug naar zijn 1. dit lijkt mij het slechts.
* bij 10 km per uur terug naar zijn 1. volgens mij is dit schadelijk voor de motor en dit gaat niet soepel maar mijn rij intructeur zegt dat ik dit moet doen.
* terug naar zijn 2. dit heb ik een keer gedaan maar toen viel de motor uit. dus hiervoor moet je wel zekerheid hebben dat je de koppeling goed bediend.
Daar heb je een rijinstructeur voorquote:Op maandag 11 januari 2010 14:11 schreef Kimpossible het volgende:
Ik heb inmiddels 27 uur rijles op mijn naam staan, maar ben geen natuurtalent gebleken... Geen wereldschokkende problemen, maar zo nu en dan geef ik nog weleens een flinke bult gas (terwijl ik naar mijn idee toch echt zachtjes doe?)
Iemand tips? Ik les in een Suzuki grande vitara 4wheeldrive.
Tevens een TVP
Ik betwijfel het ook: http://www.cbr.nl/nieuws.pp?id=205quote:
Had net ook weer eens een les. Had ook drie weken niet gelest (afgelast examen 21 december). Het eerste halfuurtje was effe wennen maar verder ging het wel weerquote:Op maandag 11 januari 2010 21:56 schreef richbitch het volgende:
Vrijdag examen, al 3 drie weken niet meer gelest.. ik ga nog wel 30minuutjes inrijden.. zal ik nog ff een lesje van tevoren doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |