Wat dacht je van doen wat je instructeur zegt? Je kan ook net voor je stilstaat (dus bij 10 km/h al) terugschakelen naar de 1e versnelling, dan is het hele probleem weg.quote:Op zondag 10 januari 2010 12:41 schreef fespo het volgende:
wat is het beste om te doen in de volgende situatie.
je stopt voor een rood stoplicht en vlak voordat je stilstaat (10 km per uur) is het groen.
je versnelling staat nog in zijn 5 want je reed 80 km per uur.
naar welke versnelling ga je.
* volledig stilstaan en terug naar zijn 1. dit lijkt mij het slechts.
* bij 10 km per uur terug naar zijn 1. volgens mij is dit schadelijk voor de motor maar mijn rij intructeur zegt dat ik dit moet doen.
* terug naar zijn 2. dit heb ik een keer gedaan maar toen viel de motor uit. dus hiervoor moet je wel zekerheid hebben dat je de koppeling goed bediend.
Ik in 1995 en 2009 voor B en Aquote:Op zondag 10 januari 2010 12:38 schreef TheFrankey het volgende:
ik ben geslaagd in 1999
Als je op de koppeling trapt ook meteen de bak in z'n vrij zetten en je hand op de pook houden. Zodra het groen wordt koppeling weer intrappen (als je de koppeling niet al ingetrapt hield) en bak in z'n 2 zetten, meer gas geven dan normaal en koppeling op laten komen. Koppelingsplaten vervangen is eenvoudiger en goedkoper dan versnellingsbak repareren (maar nog steeds niet een eenvoudig klusje!).quote:Op zondag 10 januari 2010 12:41 schreef fespo het volgende:
wat is het beste om te doen in de volgende situatie.
je stopt voor een rood stoplicht en vlak voordat je stilstaat (10 km per uur) is het groen.
je versnelling staat nog in zijn 5 want je reed 80 km per uur.
naar welke versnelling ga je.
* volledig stilstaan en terug naar zijn 1. dit lijkt mij het slechts.
* bij 10 km per uur terug naar zijn 1. volgens mij is dit schadelijk voor de motor en dit gaat niet soepel maar mijn rij intructeur zegt dat ik dit moet doen.
* terug naar zijn 2. dit heb ik een keer gedaan maar toen viel de motor uit. dus hiervoor moet je wel zekerheid hebben dat je de koppeling goed bediend.
Daar heb je een rijinstructeur voorquote:Op maandag 11 januari 2010 14:11 schreef Kimpossible het volgende:
Ik heb inmiddels 27 uur rijles op mijn naam staan, maar ben geen natuurtalent gebleken... Geen wereldschokkende problemen, maar zo nu en dan geef ik nog weleens een flinke bult gas (terwijl ik naar mijn idee toch echt zachtjes doe?)
Iemand tips? Ik les in een Suzuki grande vitara 4wheeldrive.
Tevens een TVP
Ik betwijfel het ook: http://www.cbr.nl/nieuws.pp?id=205quote:
Had net ook weer eens een les. Had ook drie weken niet gelest (afgelast examen 21 december). Het eerste halfuurtje was effe wennen maar verder ging het wel weerquote:Op maandag 11 januari 2010 21:56 schreef richbitch het volgende:
Vrijdag examen, al 3 drie weken niet meer gelest.. ik ga nog wel 30minuutjes inrijden.. zal ik nog ff een lesje van tevoren doen?
FOUT!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 03:20 schreef DoimeN het volgende:
[..]
Ik betwijfel het ook: http://www.cbr.nl/nieuws.pp?id=205
Maargoed, eigenlijk boeit het me niets want ik heb hem alweer bijna 2 jaar. En het is supermooi, lekker glijden.
En dan dat gevoel dat je voor het eerst alleen in de auto zit en bijna flipt omdat niemand wat tegen je zegt. En dan valt het je gewoon op dat het schakelen goed gaat maw je kan autorijden. En je dan meteen misdragen in het verkeer!
Een boek bestellen is handig maar omslachtig leren, omdat alles in verhaalvorm staat. Ik ben toen overgestapt naar een documentje van 3 A4'tjes op internet waarin alle regels in één zin opgenoemd stonden, en daar heb ik veel meer aan gehad. Voor de rest gewoon veel examens oefenen.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:35 schreef Personan het volgende:
Ik heb mij ingeschreven voor theorie maar hoe kan ik mij het beste op voorbereiden? is er een boek dat ik kan bestellen waar alles in staat? bromfietscertificaat heb ik zonder te leren gehaald maar dit lijkt mij iets moeilijker
Heb je misschien een link naar dat document? Dat lijkt mij ook erg handigquote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:37 schreef TC03 het volgende:
[..]
Een boek bestellen is handig maar omslachtig leren, omdat alles in verhaalvorm staat. Ik ben toen overgestapt naar een documentje van 3 A4'tjes op internet waarin alle regels in één zin opgenoemd stonden, en daar heb ik veel meer aan gehad. Voor de rest gewoon veel examens oefenen.
Heb ik niet meer.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 16:45 schreef Personan het volgende:
[..]
Heb je misschien een link naar dat document? Dat lijkt mij ook erg handig
Mijn ervaring bij die 10 verkeersinzichtvragen is dat die goed te beantwoorden zijn. Ik heb namelijk een aantal oefenexamens gemaakt en als je een beetje logisch nadenkt en een beetje verstand hebt, dan kan je daar geen enkele fout in maken.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 18:46 schreef Purdey het volgende:
Ik heb de 27e Theorieexamen,en ik ken het eigenlijk wel zo'n beetje.Boek van Vekabest,boek van ANWB,en een CD-rom nieuwe stijl,25 gevaarherkenning vragen en 40 kennis en regelgeving.Nu zag ik dat je ook tien vragen Verkeersinzicht krijgt,met een voorbeeldvraag.Zijn die vragen een beetje te doen? Aangezien ik daar nu niet voor kan leren namelijk
Gezien het feit dat de beste man om de hoek woont; ja. Maak er nog af en toe een babbeltje mee als ik hem tegen komquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:16 schreef styliste het volgende:
Zijn er eigenlijk mensen die nadat ze geslaagd zijn nog contact hebben met hun instructeur?
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:45 schreef Janna86 het volgende:
ik ben vandaag geslaagdeerste keer! maar heb wel meer dan 50 lessen gehad, god wat een opluchting om nooit meer te hoeven rijlessen.
Succes mensen!
Hmm, voor zover ik weet staat er nergens een voorrangsbord. Het zou best een gelijke kruising kunnen zijn als je het mij vraagt. Ik ken namelijk ook een paar van dit soort blokken op de weg op andere plaatsen waar er wél haaientanden staan en het dus duidelijk is dat fietsers voorrang moeten verlenen. Daarnaast zat ik laatst in de bus die op dit punt ook voorrang verleende aan een fietser, vandaar dat ik eigenlijk de vraag stelde, hoewel de buschauffeur dit uiteraard ook misschien uit vriendelijkheid gedaan zou kunnen hebben.quote:Op dinsdag 12 januari 2010 23:32 schreef Eenskijken het volgende:
@kip zonder kop, volgens mij niet. Alleen voetgangers. fietsers niet, ook niet van rechts omdat je op een voorrangsweg rijd neem ik aan. Het is toch geen gelijk kruispunt? Maar ik kan het mis hebben..
Ik heb het dusdanig gezellig met mijn instructeur dat ik er van de week ineens tegenaan zat te hikken dat het lessen binnen nu en een maandje of drie afgelopen is,en daar werd ik heel sip vanquote:Op dinsdag 12 januari 2010 20:16 schreef styliste het volgende:
Zijn er eigenlijk mensen die nadat ze geslaagd zijn nog contact hebben met hun instructeur?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |