abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79235476
Meld hier:
  • Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
  • Hoeveel lessen je hebt gehad.
  • Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
  • Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
  • Wanneer je geslaagd bent.

Eerdere topics van deze reeks:
    01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27
    28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54
    55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81
    82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106
    107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
    De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2009:
  • Morellow (26 februari)
  • PiRANiA (16 maart)
  • Vjenne12345 (26 maart)
  • aaipod (2 april)
  • Broekpaling (7 april)
  • Nepthys (14 april)
  • Frankii (16 april)
  • Sjibble (26 mei)
  • Keesos (28 mei)
  • GummyGadGet (10 Juni)
  • Waffle (12 juni)
  • Juicyhil (16 juni)
  • R2k2 (26 juni)
  • Littlecreep (29 juni)
  • Axia (29 juni)
  • Blocko (30 juni)
  • Daankes (13 Juli)
  • ShizzleMyDizzle (15 juli)
  • Schobbejak. (22 Juli)
  • Pizzabodem (21 aug)
  • Rensjebree (20 aug)
  • Xminator (7 sept)
  • Larry91 (10 sept)
  • EchoAlpha (14 sept)
  • Yannick567 (2 okt)
  • singlemetkids (2 okt)
  • appelsjap (20 okt)
  • daffiieej (27 okt)
  • doler12 (29 okt)
  • Casparovvv (5 nov)
  • Tijgertje. (2 dec)
  • Morodeepdelver (8 dec)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes!

De OP is hier terug te vinden.
  • pi_79235491
    Als niemand hem aanmaakt
      dinsdag 16 maart 2010 @ 23:41:14 #3
    28225 twiFight
    Pain cleanses the body
    pi_79236338
    Nou, morgen weer een les. Kijken wat ik deze keer vergeet de hele tijd Steevast heb ik 1 keer per week een dag waarom ik 1 ding steeds vergeet te doen. Terugschakelen is al geweest, kijken ben ik al eens een dag lang elke keer vergeten, en vorige les was het richting aan. Als ik alles nou een keer vergeet dan hoop ik dat het tegen de tijd van het examen klaar is
    He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
    He named this world: Forbidden Paradise
    pi_79238155
    tvp
    pi_79242583
    Morgen ook weer rijles, tvp dus
    pi_79243116
    ik mis toch een lading geslaagden in het rijtje...
    weten mensen hoe ze zichzelf kunnen toevoegen ?
    Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
    motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
      woensdag 17 maart 2010 @ 10:14:53 #7
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79244499
    Vanochtend kwart over 8 tot kwart over 9 tweede rijles gehad, vond 't wel goed gaan.

Ik reed over een weg die een fietspad, waar ik voorrang op heb, kruist. Fietsend grut gaf geen voorang, dus ik remde beetje af. Toen kwam er nog zo'n mokkel aanfietsen die voorrang nam, en moest ik hard remmen. Vergat alleen de koppeling in te trappen, dus de auto sloeg voor 't eerst af

Verder wel goed, moet alleen soms even denken waar de versnelling zit

Straks weer rijles om ongeveer half 12
    pi_79245550
    Zo, ik heb gisteren mijn praktijkexamen gehad en ik ben geslaagd .

Mijn lessen gingen in het begin erg goed, ik pakte alles erg snel op. Alleen op het laatste moment ging het iets minder op drukke plekken, maar ik herpakte me goed. Nu was het gisteren zover om praktijkexamen in Den Bosch te doen. Mijn rijinstructrice zei al dat ik een aardige examinator had die wel erg veel lulde. Mijn rijinstructrice zei van tevoren dat ze zou proberen een gesprek aan te gaan met de examinator om het examen wat lekkerder laten te verlopen.

In het begin van het examen toen ik wegreed had ik nog wel zenuwen, maar die verdwenen vrijwel meteen na het verlaten van het parkeerterrein van het CBR. Ik moest verderop rechts een inrit van een wijk in en hij zei al meteen dat deze bocht wat scherper genomen kon worden. Verder de wijk in nog een lastigere situatie met een scooter die voorbij een netjes wachtende taxi ging bij een rij met geparkeerde auto's aan zijn kant, maar daar had ik genoeg tijd om te remmen. Daarna moest ik rechts en dan mocht ik de stopopdracht uitvoeren. Dat ging erg makkelijk, ik had 50 meter vrij baan om rustig voor een auto te stoppen en weer verder mijn weg in de wijk te vervolgen.

Eenmaal de wijk uit gereden kreeg ik de opdracht om 4 keer bij stoplichten rechtsaf te slaan. Zo gezegd zo gedaan. Natuurlijk reed ik al per ongeluk voor een verkeerslicht rechts, maar hij zei gelukkig op tijd dat het 'bij stoplichten rechts' was. Uiteindelijke na het vierde stoplicht rechts zat ik op de snelweg waar ik wist dat het overal 100 was rondom Den Bosch maar ik zag nergens 100 bordjes bovenop de hectometerpaaltjes waarop ik maar besloot 120 te gaan rijden. Toen maakte de examinator ook een opmerking dat je er maar 100 mocht waarop ik meteen de reden vertelde waarop ik dat deed. Een flink stuk snelweg gehad en eenmaal van de snelweg af de gebruikelijke route terug richting het CBR. Ik dacht eerst nog dat dat niet kon omdat ik nog maar één bijzondere verrichting had gedaan, maar we reden toch direct terug. Nog een opmerking gehad toen ik rechts afsloeg dat ik niet de dode hoek moest vergeten. Daarna bij het CBR netjes achterin het vak gezet om toch maar te laten zien dat ik wel kan parkeren .

Toen terug naar de praktijkexamen zaal waar hij zei 'Let's see it this time through the fingers' en waarna hij mij een hand gaf en zei 'Gefeliciteerd! Je bent geslaagd.'. Ik was erg blij, want hij zou me op deze kleine foutjes kunnen afrekenen ook al had ik geen grote fouten gemaakt. Opmerking dat ik nog wel wat meer in de buitenspiegels kon kijken en niet zo vaak in de binnenspiegel. Maar uiteindelijk heb ik het roze pasje wel binnen .
      woensdag 17 maart 2010 @ 11:18:18 #9
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79246835
    quote:
    Zo, ik heb gisteren mijn praktijkexamen gehad en ik ben geslaagd .
    Gefeliciteerd!
    pi_79247671
    Gefeliciteerd kevin!
    *poef* nu is het weg
    pi_79249101
    Vandaag het mooie roze pasje opgehaald Vanmiddag even rijden!
    pi_79249921
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 10:45 schreef Kevin1Bravo het volgende:
    *knip*
    Gefeliciteerd! En mooi verslag

Ik heb nog maar 3 weken tot mijn examen en ik ben er echt bang voor. Ik ga voor geen meter vooruit tijdens mijn rijlessen. Ik blijf op hetzelfde niveau zitten, helaas. Gisteren was niet echt een geweldige rijles. Ik blijf onzeker, twijfel te veel en mis dingen over het hoofd (vooral drempels + bijbehorend bord ). Ik denk goed en doe verkeerd. Ik vertrouw mezelf niet. Volgende rijles ga ik maar gewoon doen wat het eerst in me opkomt. Kijken hoe die rijles dan verloopt (als ik het enorm verknal, dan weet ik dat ik niet op mezelf moet vertrouwen ).

Zaterdag weer en dan moet het beter gaan!
    pi_79250417
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 15:42 schreef CherryLips het volgende:
    Rijles net ging goed Vond ik. Misschien toch maar eens tijd om het examen aan te vragen . Ik had alleen ergens in Arnhem een omleiding over het hoofd gezien (zo'n lichtkrant aan de zijkant van de weg, maar daar stiefelde ik met 50 langs dus ik zag maar één van de twee meldingen ). Verder was Het Airborneplein vrijwel verlaten dus dat ging ook eindelijk eens goed, Mandelaplein echt drie keer over geweest. Alleen er klopt ergens een bord niet, dat was wel irritant, maar goed opgelost . Nee, het ging verder wel lekker . Er moet meer tempo in en ik moet wat losser worden. Dus hij zegt: ik wil over een kwartier bij de kerk in Arnhem zijn. Ik dacht dat we dat nooit zouden halen, maar ik haalde het precies, zonder dat ik me opgejaagd voelde ofzo.
    Ik denk dat je gewoon je examen aan moet gaan vragen. Hoe ik het zo lees, ben je wel klaar voor je examen. Ik heb trouwens een hekel aan pleinen. In veel gevallen kom ik op de verkeerde rijstrook terecht
    quote:
    Op dinsdag 16 maart 2010 21:01 schreef Purdey het volgende:
    Ook mijn rijles ging goed! Ik heb er weer zin in
    Ik was verbazingwekkend scherp,en het liep allemaal geweldig.Oftewel,ik reed 70 waar je 50 mag.. Instructeur:Je mag hier maar 50,en je rijd 70 Monique: 'Sorry..' Instructeur: Maakt niet uit,maar schakel wel even door

Even afgeleid doordat ik een jongen zag joggen in een heel strak broekje
    Instructeur: 'Zit je nou gewoon die jongen in dat broekje te bekijken? Jij bent wel een beetje gek hé?'

Je mocht gewoon 70 blijven rijden als je maar doorschakelde? Haha, grappig

En waarom zie ik nou nooit (leuke) jongens langs de weg? Nouja, ik vind het al lastig genoeg om op de weg te letten
    pi_79258833
    Morgen mijn laatste (25e) les. Vrijdag moet ik afrijden.
    Ik vind het best spannend, ondanks dat het best goed gaat. Ik heb zo nu en dan alleen nog van die stomme vergeet foutjes
      woensdag 17 maart 2010 @ 17:33:37 #15
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79261727
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:49 schreef Lammmetje het volgende:
    Je mocht gewoon 70 blijven rijden als je maar doorschakelde? Haha, grappig

En waarom zie ik nou nooit (leuke) jongens langs de weg? Nouja, ik vind het al lastig genoeg om op de weg te letten
    Ik kon er ook wel om lachen Ben daarna wel keurig 50 gaan rijden overigens
    Instructeur lief had sowieso een goede bui gisteren.Op een kruispunt zei ik 'Rechtdoor of linksaf?' Hij zei niks,dus ik dacht rechtdoor.Ik reed rechtdoor,zegt hij 'Let jij nu maar op het rijden,ik bepaal de route en die hoor je wel.. ' Toen begon hij hard te lachen en ging hij mij imiteren op een hysterische manier 'Gaan we linksaf? Gaan we rechtdoor? Echt,echt,echt?'

Stiekem kon ik er wel om lachen
    So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
    pi_79261766
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 12:14 schreef GuitarJJ het volgende:
    Vandaag het mooie roze pasje opgehaald Vanmiddag even rijden!
    Net dus 1.5 uur gereden (met een vriend ernaast)! Echt wel wennen, zo'n andere auto en dan ook nog benzine ipv diesel. Eerst effe op een parkeerplaats geoefend met optrekken. Daarna van Apeldoorn via de snelweg naar Deventer en binnendoor door Twello etc. weer terug. Hij is gelukkig niet afgeslagen, maar ik heb wel het gevoel veeel minder controle over de auto te hebben (vooral filerijden en drukke rotondes )
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:30:31 #17
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_79263635
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Net dus 1.5 uur gereden (met een vriend ernaast)! Echt wel wennen, zo'n andere auto en dan ook nog benzine ipv diesel. Eerst effe op een parkeerplaats geoefend met optrekken. Daarna van Apeldoorn via de snelweg naar Deventer en binnendoor door Twello etc. weer terug. Hij is gelukkig niet afgeslagen, maar ik heb wel het gevoel veeel minder controle over de auto te hebben (vooral filerijden en drukke rotondes )
    Dat stukje snelweg bij apeldoorn lijkt mij best eng zo voor het eerst "alleen"; of naja alleen, in die zin dat er geen rijsinstructeur naast je zit die kan ingrijpen

Ik moet over 2 weken weer opnieuw op. Hopelijk haal ik het deze keer wel.
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    ooo, it's that magic touch.
      woensdag 17 maart 2010 @ 18:32:19 #18
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79263700
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 17:34 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Daar ben ik ook een beetje bang voor.Op dit moment les ik in een VW Golf uit 2004,diesel en daar ben ik zo aan gewend geraakt,logisch natuurlijk.Ik ben dan ook een beetje bang voor de dag dat ik in een andere,waarschijnlijk benzine auto moet gaan rijden
    Wel stoer hoor,lijkt me heel vreemd om ineens alleen te gaan rijden Geniet er lekker van,guitar!
      woensdag 17 maart 2010 @ 19:00:51 #19
    231715 jacobras
    Freelance webdesigner
    pi_79264818
    quote:
    Daar ben ik ook een beetje bang voor.Op dit moment les ik in een VW Golf uit 2004,diesel en daar ben ik zo aan gewend geraakt,logisch natuurlijk.Ik ben dan ook een beetje bang voor de dag dat ik in een andere,waarschijnlijk benzine auto moet gaan rijden
    Hier ook, ik les in een Toyota Auris en mijn ouders hebben een Opel Zafira. Maar over 2/3 weken wordt die vervangen door een Toyota Prius, een automaat . Dat wordt auto's lenen
      woensdag 17 maart 2010 @ 21:33:52 #20
    251095 Purdey
    Better off alone..
    pi_79272555
    quote:
    Op woensdag 17 maart 2010 19:00 schreef jacobras het volgende:

[..]

Hier ook, ik les in een Toyota Auris en mijn ouders hebben een Opel Zafira. Maar over 2/3 weken wordt die vervangen door een Toyota Prius, een automaat . Dat wordt auto's lenen
    Een automaat ook nog eens,zonde man! Ik denk niet dat ik voorlopig iemand zo gek krijg zijn/haar auto te mogen lenen.Ik heb mn pa nog nooit zo benauwd zien kijken nadat ik vroeg of zijn Opel Astra nou heel anders zou rijden dan mijn geliefde Golfje
    pi_79282581
    vind een automaat maar saai...zit je daar met je linkerbeen maar op schutbord niks te doen.

Heb even in de automaat van vrienden mogen rijden, voor ik mijn rijbewijs had, gewoon even rustig de camping af lol..verder wel gave auto, chrysler voyager..dus lekker groot.
    Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
    motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
    pi_79291394
    Rijles ging wel goed vandaag, ook met kijken dit keer. Op één ding na, na een stoplicht (tweebaansweg) moest ik naar rechts en stuurde iets te enthousiast waardoor ik (gedeeltelijk) op de linkerbaan terecht kwam . Gelukkig was er geen verkeer achter/naast me.
    pi_79310561
    Morgen om 8 uur moet ik afrijden
    Ik vind het eerlijk gezegd toch wel wat spannend worden, het is mijn eerste keer.
      donderdag 18 maart 2010 @ 21:02:02 #24
    182939 BBoelie
    Kampioen Dubbelpost
    pi_79311459
    Ik moet morgen voor m'n theorie, maar ik vroeg me iets af. Mijn instructeur heeft voor half april al m'n TTT aangevraagd en in principe moet je daarvoor je theorie hebben. Betekend het dan dat ik hem op de datum van m'n TTT moet hebben of dat ik hem al moet hebben tijdens de aanvraag?

Kortom moet ik hem morgen echt zien te halen of is er nog een mogelijkheid als het niet lukt?
      donderdag 18 maart 2010 @ 21:06:21 #25
    222903 monsterd.
    fine, beautiful, lovely
    pi_79311705
    quote:
    Op donderdag 18 maart 2010 21:02 schreef BBoelie het volgende:
    Ik moet morgen voor m'n theorie, maar ik vroeg me iets af. Mijn instructeur heeft voor half april al m'n TTT aangevraagd en in principe moet je daarvoor je theorie hebben. Betekend het dan dat ik hem op de datum van m'n TTT moet hebben of dat ik hem al moet hebben tijdens de aanvraag?

Kortom moet ik hem morgen echt zien te halen of is er nog een mogelijkheid als het niet lukt?
    Het is wel de bedoeling dat je hem dan haalt ja. Mocht het onverhoopt toch niet lukken, dan kun je een dag na je theorie weer een nieuwe datum reserveren voor het theorie-examen. Je kunt je ttt iig niet verplaatsen. Dus mocht je voor half april je theorie nog niet gehaald hebben dan heb je dus een probleem (lees: je bent je geld kwijt).
    baby you're not here
    but I can feel you there
    think I better body up
    ooo, it's that magic touch.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')