abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 14 maart 2010 @ 19:06:32 #276
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_79137943
Ik les in eennieuw model suzuki grande vitara .
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_79138927
Wat is het verschil qua rijgedrag met een diesel en benzine? Zit toch niet zo heel veel verschil in? Je moet je gas en koppeling een beetje anders doen, maar dat is met elke auto hoe dan ook al anders.
pi_79139977
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:32 schreef Geqxon het volgende:
Wat is het verschil qua rijgedrag met een diesel en benzine? Zit toch niet zo heel veel verschil in? Je moet je gas en koppeling een beetje anders doen, maar dat is met elke auto hoe dan ook al anders.
Indd...dat dus. Bij rijlesauto kon ik koppeling aardig naar boven halen en ik reed gewoon, zonder dat ie stilviel. Bij mijn huidige auto moest ik dat heel anders doen. Kan je hm amper omhoog halen en puur daarop rijden.
  zondag 14 maart 2010 @ 20:21:04 #279
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79141246
quote:
Wat betreft het remmen voor een rotonde, het gaat niet zozeer erom dat je precies 30 meter eerder al 30 rijdt maar vooral dat je de rotonde goed kan overzien. Dus rem op tijd, schakel terug naar de tweede versnelling en zorg dat je gewoon goed overzicht hebt.
Inderdaad, en het is ook zodat je gericht kunt afremmen, dat je beter kan inschatten hoe groot de afstand is die je nodig hebt om te remmen.
quote:
Ik rij ook in een Aurus . Ik heb geen vergelijkingsmateriaal natuurlijk, maar ik vind het ook wel een leuke bak
Ik zou er zelf ook wel een willen hebben
pi_79142790
quote:
Op zondag 14 maart 2010 19:55 schreef vencodark het volgende:

[..]

Indd...dat dus. Bij rijlesauto kon ik koppeling aardig naar boven halen en ik reed gewoon, zonder dat ie stilviel. Bij mijn huidige auto moest ik dat heel anders doen. Kan je hm amper omhoog halen en puur daarop rijden.
Diesel of benzine, altijd gas erbij als je weg wilt rijden. +/- 1200 toeren en hem daar op houden. Geleidelijk de koppeling op laten komen en met je gas zorgen dat je op 1200 toeren blijft. Op het laatste stukje meer gas en meer toeren maken.
pi_79142946
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:46 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Diesel of benzine, altijd gas erbij als je weg wilt rijden. +/- 1200 toeren en hem daar op houden. Geleidelijk de koppeling op laten komen en met je gas zorgen dat je op 1200 toeren blijft. Op het laatste stukje meer gas en meer toeren maken.
In de lesauto reed ik al een stukje voordat ik gas hoefde te geven
En ik weet ondertussen hoe het met mijn auto werkt. Het kostte alleen best wel wat moeite.
pi_79143474
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:49 schreef vencodark het volgende:

[..]

En ik weet ondertussen hoe het met mijn auto werkt. Het kostte alleen best wel wat moeite.
Ik heb zelf altijd geleerd het gas erbij te pakken met wegrijden, anders rij je als een oud vrouwtje weg....

Moet ik wel zeggen dat ik gezegend was met 140pk, 300nm, 2400cc en vijf hard beukende cilinders.
pi_79144232
quote:
Op zondag 14 maart 2010 20:56 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Ik heb zelf altijd geleerd het gas erbij te pakken met wegrijden, anders rij je als een oud vrouwtje weg....

Moet ik wel zeggen dat ik gezegend was met 140pk, 300nm, 2400cc en vijf hard beukende cilinders.
Jaaa ik heb dat wel zo geleerd maar het kón iig ook zonder Bijv. als het druk is en langzaamrijdend verkeer, dan is het handig als je alleen koppeling hoeft in te duwen zonder gas.
  zondag 14 maart 2010 @ 22:39:30 #284
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79150475
quote:
Ik ook, ging wel langzaam :p. Hij had 'm trouwens ook 2x in de 2e versnelling gezet, terwijl ik dacht dat hij in de eerste stond. Merkte er niets van, kon gewoon wegrijden.

Hoor net dat ik morgen de hele dag vrij heb, even sms'en of ik morgen kan rijlessen

[ Bericht 10% gewijzigd door jacobras op 14-03-2010 22:49:06 ]
  zondag 14 maart 2010 @ 23:47:04 #285
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_79154153
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:39 schreef jacobras het volgende:

[..]

Ik ook, ging wel langzaam :p. Hij had 'm trouwens ook 2x in de 2e versnelling gezet, terwijl ik dacht dat hij in de eerste stond. Merkte er niets van, kon gewoon wegrijden.
Twee weken geleden wilde ik op een gegeven moment in de drie wegrijden. Dat merk je wel...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_79154249
quote:
Op zondag 14 maart 2010 22:39 schreef jacobras het volgende:

[..]

Tja, met mijn 14 jaar oude benzine auto'tje zal dat dus niet gaan. En ja, je rijd indd. wel heel langzaam, maar je rijd al weg. Bij stoplicht is dat namelijk vrij vervelend. Het geeft je beetje extra tijd om gas te geven en in 2 te zetten.
pi_79160729
quote:
Op zondag 14 maart 2010 18:30 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik les in een Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI
ik ook
  maandag 15 maart 2010 @ 11:21:35 #288
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_79162056
Nissan note hier
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_79164976
ik lestte in een opel astra van de oosterpoort. Ze waren wel erg verschillend, de ene auto sloeg eerder af dan de andere enz. Die van mijn instructeur was het fijnste.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_79197561
Zometeen TTT, ben veel zenuwachtiger dan ik had verwacht
pi_79200605
Ik vanochtend vroeg mijn TTT gehad. Zenuwen had ik tot mijn verbazing helemaal geen last van en het rijden ging ook erg lekker. Nog wel een paar verbeterpuntjes natuurlijk, maar de speciale verrichtingen zijn binnen
pi_79202994
Het nut van die tussentijdse toets ontgaat me een beetje, je rijd een stukje en dan doe je twee speciale verrichtingen zo goed en vooral veilig als je kunt.

Nogal een dure grap waneer je je verrichtingen ook gewoon op het examen kan doen, je kan ze immers toch al. Bovendien scheelt het je wat rondrij-tijd in het verkeer, het examens is namelijk even lang.
pi_79203215
Het is alleen wel een last van je schouders als je de speciale verrichtingen al gedaan hebt. Dan is dat weer een punt minder waar je op kunt zakken. Het is al spannend genoeg allemaal.
De rest van de TTT is vooral handig om te weten hoe zo'n examen in elkaar steekt, waar ze op letten, en hoe ze alles aangeven en testen.
Niets beter dan goed voorbereid je examen beginnen.
pi_79203712
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 06:42 schreef Trusten het volgende:
Zometeen TTT, ben veel zenuwachtiger dan ik had verwacht
Suc6!

Kan vandaag of morgen mijn pasje ophalen
pi_79205355
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef AffenStrudel het volgende:
Het nut van die tussentijdse toets ontgaat me een beetje, je rijd een stukje en dan doe je twee speciale verrichtingen zo goed en vooral veilig als je kunt.
Tja bij de rijopleiding (RIS) die ik doe is het gewoon verplicht of ik het nou wel of niet nuttig vind. Maar vanwege m'n zenuwen ben ik wel blij dat ik heb gedaan heb, nu weet ik tenminste wat ik kan verwachten. Het viel me alles mee maar heb m'n bijzondere verrichtingen verneukt doordat ik bij het achteruit file parkeren een tegemoetkomende fietster over het hoofd zag . Beetje jammer
pi_79206374
Ik meld me hier ook even. om 13:00 eerste rijles

Gisteren heel even op afgesloten terrein wezen rijden, was niet echt een succes

Ben ondertussen 21 dus moet het er toch maar eens van komen...
  dinsdag 16 maart 2010 @ 13:02:47 #297
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_79206578
quote:
Gisteren heel even op afgesloten terrein wezen rijden, was niet echt een succes
Haha, dat had ik ook toen ik eerst even op een parkeerterrein was wezen rijden. Als het eenmaal door je instructeur wordt uitgelegd gaat het echt stukken makkelijker (vond ik).
pi_79208785
Ik les in Mazda nog wat..
Aankomende donderdag 4e les, vorige week de snelweg op geweest. Vorige week ook voor het eerst uitgelegd gekregen hoe je moet kijken en ik vind het toch wel lastig. Je moet op zoveel dingen tegelijk letten. Korte bochten in een woonwijk oid gaan voor m'n gevoel nog niet helemaal lekker, maar de instructeur zei dat het wel steeds beter gaat.
pi_79213194
quote:
Op dinsdag 16 maart 2010 13:02 schreef jacobras het volgende:

[..]

Haha, dat had ik ook toen ik eerst even op een parkeerterrein was wezen rijden. Als het eenmaal door je instructeur wordt uitgelegd gaat het echt stukken makkelijker (vond ik).
Jup idd Net terug van de eerste les en ging echt veel soepeler dan gisteravond. Viel me echt 100% mee ook niet zenuwachtig of bang op de weg. Wel aantal keer laten afslaan vooral vanuit stilstaande positie vind ik het moeilijk om soepel weg te komen maar dat ging aan het einde van de les al veel beter.

Heb er opzich dus al meer vertrouwen in dan na het debacle van gisteravond
pi_79213290
Rijles net ging goed Vond ik. Misschien toch maar eens tijd om het examen aan te vragen . Ik had alleen ergens in Arnhem een omleiding over het hoofd gezien (zo'n lichtkrant aan de zijkant van de weg, maar daar stiefelde ik met 50 langs dus ik zag maar één van de twee meldingen ). Verder was Het Airborneplein vrijwel verlaten dus dat ging ook eindelijk eens goed, Mandelaplein echt drie keer over geweest. Alleen er klopt ergens een bord niet, dat was wel irritant, maar goed opgelost . Nee, het ging verder wel lekker . Er moet meer tempo in en ik moet wat losser worden. Dus hij zegt: ik wil over een kwartier bij de kerk in Arnhem zijn. Ik dacht dat we dat nooit zouden halen, maar ik haalde het precies, zonder dat ik me opgejaagd voelde ofzo.
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')