Indd...dat dus. Bij rijlesauto kon ik koppeling aardig naar boven halen en ik reed gewoon, zonder dat ie stilviel. Bij mijn huidige auto moest ik dat heel anders doen. Kan je hm amper omhoog halen en puur daarop rijden.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:32 schreef Geqxon het volgende:
Wat is het verschil qua rijgedrag met een diesel en benzine? Zit toch niet zo heel veel verschil in? Je moet je gas en koppeling een beetje anders doen, maar dat is met elke auto hoe dan ook al anders.
Inderdaad, en het is ook zodat je gericht kunt afremmen, dat je beter kan inschatten hoe groot de afstand is die je nodig hebt om te remmen.quote:Wat betreft het remmen voor een rotonde, het gaat niet zozeer erom dat je precies 30 meter eerder al 30 rijdt maar vooral dat je de rotonde goed kan overzien. Dus rem op tijd, schakel terug naar de tweede versnelling en zorg dat je gewoon goed overzicht hebt.
Ik zou er zelf ook wel een willen hebbenquote:Ik rij ook in een Aurus . Ik heb geen vergelijkingsmateriaal natuurlijk, maar ik vind het ook wel een leuke bak
Diesel of benzine, altijd gas erbij als je weg wilt rijden. +/- 1200 toeren en hem daar op houden. Geleidelijk de koppeling op laten komen en met je gas zorgen dat je op 1200 toeren blijft. Op het laatste stukje meer gas en meer toeren maken.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Indd...dat dus. Bij rijlesauto kon ik koppeling aardig naar boven halen en ik reed gewoon, zonder dat ie stilviel. Bij mijn huidige auto moest ik dat heel anders doen. Kan je hm amper omhoog halen en puur daarop rijden.
In de lesauto reed ik al een stukje voordat ik gas hoefde te gevenquote:Op zondag 14 maart 2010 20:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Diesel of benzine, altijd gas erbij als je weg wilt rijden. +/- 1200 toeren en hem daar op houden. Geleidelijk de koppeling op laten komen en met je gas zorgen dat je op 1200 toeren blijft. Op het laatste stukje meer gas en meer toeren maken.
Ik heb zelf altijd geleerd het gas erbij te pakken met wegrijden, anders rij je als een oud vrouwtje weg....quote:Op zondag 14 maart 2010 20:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
In de lesauto reed ik al een stukje voordat ik gas hoefde te geven
En ik weet ondertussen hoe het met mijn auto werkt. Het kostte alleen best wel wat moeite.
Jaaa ik heb dat wel zo geleerd maar het kón iig ook zonderquote:Op zondag 14 maart 2010 20:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb zelf altijd geleerd het gas erbij te pakken met wegrijden, anders rij je als een oud vrouwtje weg....
Moet ik wel zeggen dat ik gezegend was met 140pk, 300nm, 2400cc en vijf hard beukende cilinders.
Ik ook, ging wel langzaam :p. Hij had 'm trouwens ook 2x in de 2e versnelling gezet, terwijl ik dacht dat hij in de eerste stond. Merkte er niets van, kon gewoon wegrijden.quote:In de lesauto reed ik al een stukje voordat ik gas hoefde te geven
Twee weken geleden wilde ik op een gegeven moment in de drie wegrijden. Dat merk je wel...quote:Op zondag 14 maart 2010 22:39 schreef jacobras het volgende:
[..]
Ik ook, ging wel langzaam :p. Hij had 'm trouwens ook 2x in de 2e versnelling gezet, terwijl ik dacht dat hij in de eerste stond. Merkte er niets van, kon gewoon wegrijden.
Tja, met mijn 14 jaar oude benzine auto'tje zal dat dus niet gaan.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:39 schreef jacobras het volgende:
[..]
Ik ook, ging wel langzaam :p. Hij had 'm trouwens ook 2x in de 2e versnelling gezet, terwijl ik dacht dat hij in de eerste stond. Merkte er niets van, kon gewoon wegrijden.
ik ookquote:Op zondag 14 maart 2010 18:30 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik les in een Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI
Suc6!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 06:42 schreef Trusten het volgende:
Zometeen TTT, ben veel zenuwachtiger dan ik had verwacht
Tja bij de rijopleiding (RIS) die ik doe is het gewoon verplicht of ik het nou wel of niet nuttig vind. Maar vanwege m'n zenuwen ben ik wel blij dat ik heb gedaan heb, nu weet ik tenminste wat ik kan verwachten. Het viel me alles mee maar heb m'n bijzondere verrichtingen verneukt doordat ik bij het achteruit file parkeren een tegemoetkomende fietster over het hoofd zagquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef AffenStrudel het volgende:
Het nut van die tussentijdse toets ontgaat me een beetje, je rijd een stukje en dan doe je twee speciale verrichtingen zo goed en vooral veilig als je kunt.
Haha, dat had ik ook toen ik eerst even op een parkeerterrein was wezen rijden. Als het eenmaal door je instructeur wordt uitgelegd gaat het echt stukken makkelijker (vond ik).quote:Gisteren heel even op afgesloten terrein wezen rijden, was niet echt een succes
Jup iddquote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:02 schreef jacobras het volgende:
[..]
Haha, dat had ik ook toen ik eerst even op een parkeerterrein was wezen rijden. Als het eenmaal door je instructeur wordt uitgelegd gaat het echt stukken makkelijker (vond ik).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |