Mijn zus had het ook binnen de 25 lessen. Ik heb er 71 gehad.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:36 schreef Geqxon het volgende:
7 lessen kan toch prima. Als het in je zit.
Zelf ben ik niet boven de 20 lessen uitgekomen. Sommige zijn wat minder goed en hebben 40 tot 50 lessen nodig.
Ik had al eens een buitenlands rijbewijs gehad. Maar dat was er een die je niet om mocht schakelen naar een Nederlands rijbewijs. Ik moest alleen het schakelen leren en wennen aan NL wegen. Dat heb ik nu wel redelijk onder de knie. Maar de rijervaring had ik alquote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:29 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Les 54 is voor jou 40 uur, heik heb dan al 50 uur gehad! Maarja, ik zie het wel. Ik doe gewoon mijn best en dan zie ik het wel. Zolang ik maar mijn rijbewijs krijg (zonder al te veel lessen of te vaak zakken
)
[..]
Nouja, mijn rijlessen worden niet moeilijk gemaakt. Ik weet ook niet of de instructeur denkt dat ik klaar ben voor mijn examen. Ik ga het wel vragen de volgende keer.
[..]
Wacht... 7 lessen gehad... ? Van hoeveel uur? Ik mag hopen 5 uur?Je bent wel heel snel als je al na 7 lessen een examen in zicht hebt
Het is ook mogelijk, ja. Ik had met 7 lessen mijn auto nog niet eens goed onder controle en ik had nog niet eens leren kijkenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:36 schreef Geqxon het volgende:
7 lessen kan toch prima. Als het in je zit.
Zelf ben ik niet boven de 20 lessen uitgekomen. Sommige zijn wat minder goed en hebben 40 tot 50 lessen nodig.
Wow, dat is goed! Ik ben er wel jaloers op dat sommige mensen zo snel zo goed auto leren rijden.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn zus had het ook binnen de 25 lessen. Ik heb er 71 gehad.
Ah, oke, het 'kijken' is ook het lastigste van autorijden, vandaar dat je al zo snel bent! Maar ik vind het alsnog knap, want ik neem aan dat de nederlandse wegen toch anders zijn.. en dan ook nog leren schakelen, pfoequote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:41 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik had al eens een buitenlands rijbewijs gehad. Maar dat was er een die je niet om mocht schakelen naar een Nederlands rijbewijs. Ik moest alleen het schakelen leren en wennen aan NL wegen. Dat heb ik nu wel redelijk onder de knie. Maar de rijervaring had ik al![]()
Overigens heb ik er 7 gehad maar het worden er nog wel wat meer. Het is meer dat ik nu wel al vrij goed zit. Ik laat wel weten hoeveel ik er uit eindelijk nodig heb.
Het verschil is vooral het kijken ja. Je moet hier honderd keer in alle spiegels kijken en in de dode hoek. Ik vind dat niet nodig. Het enige wat ik doe is de buitenspiegel en de dodehoek. Vooral die laatste is echt wel belangrijk.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:47 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Het is ook mogelijk, ja. Ik had met 7 lessen mijn auto nog niet eens goed onder controle en ik had nog niet eens leren kijken
[..]
Wow, dat is goed! Ik ben er wel jaloers op dat sommige mensen zo snel zo goed auto leren rijden.
[..]
Ah, oke, het 'kijken' is ook het lastigste van autorijden, vandaar dat je al zo snel bent! Maar ik vind het alsnog knap, want ik neem aan dat de nederlandse wegen toch anders zijn.. en dan ook nog leren schakelen, pfoe
Jazeker, ik had dat ook wel gewild. Irritante was wel dat mijn zus dat regelmatig min of meer ook duidelijk maakte en heel lang de lessen met mijn rijinstructeur vergelijk met die van haar.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:47 schreef Lammmetje het volgende:
Wow, dat is goed! Ik ben er wel jaloers op dat sommige mensen zo snel zo goed auto leren rijden.
haha, daarom heb ik toen maar extra geld neergelegd voor spoed aanvraag. Kon ik een dag later rijden haha.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:11 schreef AffenStrudel het volgende:
Na 5 keer hebben moeten afrijden dacht ik dat ik wel nog ff een weekje kon wachten op mn rijbewijs, maar de week blijft maar duren...
Ik weiger extra te betalen voor iets wat vroeger standaard wasquote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:39 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
haha, daarom heb ik toen maar extra geld neergelegd voor spoed aanvraag. Kon ik een dag later rijden haha.
quote:Op zondag 14 maart 2010 10:28 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik weiger extra te betalen voor iets wat vroeger standaard wasZonde van het geld imho
Maar in mijn geval was ik maandag geslaagd en lag ie vrijdag klaar, dus dat kon ik wel overzien
Met vroeger bedoel ik 5 jaar geleden lieve schatquote:Op zondag 14 maart 2010 10:47 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
vroeger kon je ook zo je rijbewijs krijgen ipv dat je dure lessen ed nodig had....
mijn opa heeft nooit rijlessen enz gehad.
dat zijn allemaal verschillende punten, fileparkeren achteruit ken ik t beste: langzaam achteruit totdat de achterbank ter hoogte van het achterlicht van de auto naast je is, dan snel insturen totdat je zijspiegel op 1 lijn zit met het achterlicht van de auto naast je en dan weer gelijkmatig terug sturen.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:11 schreef Trusten het volgende:
Wat gebruiken jullie eigenlijk als instuur en terugstuurpunten bij parkeren en dan vooral achteruit in file, vooruit en achteruit in vak?
Dit moet ik ff onthouden. Ik ben die dingen dus alweer vergeten..en dat na een maand of 4.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:17 schreef styliste het volgende:
[..]
dat zijn allemaal verschillende punten, fileparkeren achteruit ken ik t beste: langzaam achteruit totdat de achterbank ter hoogte van het achterlicht van de auto naast je is, dan snel insturen totdat je zijspiegel op 1 lijn zit met het achterlicht van de auto naast je en dan weer gelijkmatig terug sturen.
Check even deze site, en dan "how to park a car", daarin word fileparkeren helemaal uitgekauwd.quote:Op zondag 14 maart 2010 13:17 schreef vencodark het volgende:
Dit moet ik ff onthouden. Ik ben die dingen dus alweer vergeten..en dat na een maand of 4.
Thx.quote:Op zondag 14 maart 2010 13:31 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Check even deze site, en dan "how to park a car", daarin word fileparkeren helemaal uitgekauwd.
Videojug: Learning how to Drive
Talloze filmpjes om alles te leren doen. Het word allemaal uitgelegd alsof een kleuter het ook moet kunnen volgen, maar het kan wel net ff helpen
hmm.. mja afstand inschatten vind ik ook best lastigquote:Op zondag 14 maart 2010 14:49 schreef jacobras het volgende:
Heb vrijdag mijn eerste rijles gehad, ging best goed. Koppelen en gasgeven ging makkelijker dan ik had gedacht, kan niet wachten tot mijn volgende rijles (woensdag) !
Heb trouwens les in een Toyota Auris, mooie auto.
Ik had alleen wat moeite om 30 meter voor de rontonde 30 km/h te rijden, ik kan echt niet inschatten waar het nou 30 meter ervoor is.
http://www.gertdoornekamp(...)res%20%282008%29.pdfquote:Op zondag 14 maart 2010 13:17 schreef vencodark het volgende:
Dit moet ik ff onthouden. Ik ben die dingen dus alweer vergeten..en dat na een maand of 4.
Ik rij ook in een Aurusquote:Op zondag 14 maart 2010 14:49 schreef jacobras het volgende:
Heb vrijdag mijn eerste rijles gehad, ging best goed. Koppelen en gasgeven ging makkelijker dan ik had gedacht, kan niet wachten tot mijn volgende rijles (woensdag) !
Heb trouwens les in een Toyota Auris, mooie auto.
Ik had alleen wat moeite om 30 meter voor de rontonde 30 km/h te rijden, ik kan echt niet inschatten waar het nou 30 meter ervoor is.
Goh, dat heb ik nooit geleerd hoor.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:49 schreef jacobras het volgende:
Ik had alleen wat moeite om 30 meter voor de rontonde 30 km/h te rijden, ik kan echt niet inschatten waar het nou 30 meter ervoor is.
Ik ook niet, als je daar precies op gaat letten, mis je het overzicht op de rotonde. Van tevoren een plan maken in je hoofd wat je moet doen, dus op tijd remmen en op tijd terugschakelen, en in die tijd de rotonde overzien.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Goh, dat heb ik nooit geleerd hoor.
Ik ook volgens mij.quote:
Ik les in een Volkswagen Golf Plus 1.9 TDIquote:Op zondag 14 maart 2010 18:26 schreef Eix het volgende:
Ik ook volgens mij.Iedereen lest met toyota...
![]()
Ik vond dat ook niet makkelijk hoor. Al die dingen tegelijk. :s Echt de tijd/rust nemen is wel heel belangrijk.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ook niet, als je daar precies op gaat letten, mis je het overzicht op de rotonde. Van tevoren een plan maken in je hoofd wat je moet doen, dus op tijd remmen en op tijd terugschakelen, en in die tijd de rotonde overzien.
Het klinkt zo best makkelijk, maar ik kan het nog steeds niet.
Ik in BMW, fijne wagen wel.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:30 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik les in een Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI
Indd...dat dus. Bij rijlesauto kon ik koppeling aardig naar boven halen en ik reed gewoon, zonder dat ie stilviel. Bij mijn huidige auto moest ik dat heel anders doen. Kan je hm amper omhoog halen en puur daarop rijden.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:32 schreef Geqxon het volgende:
Wat is het verschil qua rijgedrag met een diesel en benzine? Zit toch niet zo heel veel verschil in? Je moet je gas en koppeling een beetje anders doen, maar dat is met elke auto hoe dan ook al anders.
Inderdaad, en het is ook zodat je gericht kunt afremmen, dat je beter kan inschatten hoe groot de afstand is die je nodig hebt om te remmen.quote:Wat betreft het remmen voor een rotonde, het gaat niet zozeer erom dat je precies 30 meter eerder al 30 rijdt maar vooral dat je de rotonde goed kan overzien. Dus rem op tijd, schakel terug naar de tweede versnelling en zorg dat je gewoon goed overzicht hebt.
Ik zou er zelf ook wel een willen hebbenquote:Ik rij ook in een Aurus . Ik heb geen vergelijkingsmateriaal natuurlijk, maar ik vind het ook wel een leuke bak
Diesel of benzine, altijd gas erbij als je weg wilt rijden. +/- 1200 toeren en hem daar op houden. Geleidelijk de koppeling op laten komen en met je gas zorgen dat je op 1200 toeren blijft. Op het laatste stukje meer gas en meer toeren maken.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Indd...dat dus. Bij rijlesauto kon ik koppeling aardig naar boven halen en ik reed gewoon, zonder dat ie stilviel. Bij mijn huidige auto moest ik dat heel anders doen. Kan je hm amper omhoog halen en puur daarop rijden.
In de lesauto reed ik al een stukje voordat ik gas hoefde te gevenquote:Op zondag 14 maart 2010 20:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Diesel of benzine, altijd gas erbij als je weg wilt rijden. +/- 1200 toeren en hem daar op houden. Geleidelijk de koppeling op laten komen en met je gas zorgen dat je op 1200 toeren blijft. Op het laatste stukje meer gas en meer toeren maken.
Ik heb zelf altijd geleerd het gas erbij te pakken met wegrijden, anders rij je als een oud vrouwtje weg....quote:Op zondag 14 maart 2010 20:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
In de lesauto reed ik al een stukje voordat ik gas hoefde te geven
En ik weet ondertussen hoe het met mijn auto werkt. Het kostte alleen best wel wat moeite.
Jaaa ik heb dat wel zo geleerd maar het kón iig ook zonderquote:Op zondag 14 maart 2010 20:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb zelf altijd geleerd het gas erbij te pakken met wegrijden, anders rij je als een oud vrouwtje weg....
Moet ik wel zeggen dat ik gezegend was met 140pk, 300nm, 2400cc en vijf hard beukende cilinders.
Ik ook, ging wel langzaam :p. Hij had 'm trouwens ook 2x in de 2e versnelling gezet, terwijl ik dacht dat hij in de eerste stond. Merkte er niets van, kon gewoon wegrijden.quote:In de lesauto reed ik al een stukje voordat ik gas hoefde te geven
Twee weken geleden wilde ik op een gegeven moment in de drie wegrijden. Dat merk je wel...quote:Op zondag 14 maart 2010 22:39 schreef jacobras het volgende:
[..]
Ik ook, ging wel langzaam :p. Hij had 'm trouwens ook 2x in de 2e versnelling gezet, terwijl ik dacht dat hij in de eerste stond. Merkte er niets van, kon gewoon wegrijden.
Tja, met mijn 14 jaar oude benzine auto'tje zal dat dus niet gaan.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:39 schreef jacobras het volgende:
[..]
Ik ook, ging wel langzaam :p. Hij had 'm trouwens ook 2x in de 2e versnelling gezet, terwijl ik dacht dat hij in de eerste stond. Merkte er niets van, kon gewoon wegrijden.
ik ookquote:Op zondag 14 maart 2010 18:30 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik les in een Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI
Suc6!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 06:42 schreef Trusten het volgende:
Zometeen TTT, ben veel zenuwachtiger dan ik had verwacht
Tja bij de rijopleiding (RIS) die ik doe is het gewoon verplicht of ik het nou wel of niet nuttig vind. Maar vanwege m'n zenuwen ben ik wel blij dat ik heb gedaan heb, nu weet ik tenminste wat ik kan verwachten. Het viel me alles mee maar heb m'n bijzondere verrichtingen verneukt doordat ik bij het achteruit file parkeren een tegemoetkomende fietster over het hoofd zagquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef AffenStrudel het volgende:
Het nut van die tussentijdse toets ontgaat me een beetje, je rijd een stukje en dan doe je twee speciale verrichtingen zo goed en vooral veilig als je kunt.
Haha, dat had ik ook toen ik eerst even op een parkeerterrein was wezen rijden. Als het eenmaal door je instructeur wordt uitgelegd gaat het echt stukken makkelijker (vond ik).quote:Gisteren heel even op afgesloten terrein wezen rijden, was niet echt een succes
Jup iddquote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:02 schreef jacobras het volgende:
[..]
Haha, dat had ik ook toen ik eerst even op een parkeerterrein was wezen rijden. Als het eenmaal door je instructeur wordt uitgelegd gaat het echt stukken makkelijker (vond ik).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |