Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:23 schreef magnifor het volgende:
Ik ben net geslaagd voor mijn theorie examen, niet verwacht.
Ik heb nu een certificaat en een uitslagformulier.
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:47 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik ben bijna 3 weken geleden geslaagd voor het praktijk examen en ga morgen mijn eerste autootje kopen
Ik heb geen auto in gedachten, in die zin de proefrit fase is al geweestquote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:49 schreef magnifor het volgende:
Bedankt iedereen
@Marijkezwolle wat voor een auto had je in gedachten?
Ik heb redelijk in gedachten wat het moet worden, klein, makkelijk en zuinig. Hoeft niet in super conditie zijn het moet vooral een leer auto zijn om mij verder in te ontwikkelen en ervaring op te doen.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:51 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik heb geen auto in gedachten, in die zin de proefrit fase is al geweestIk koop een Lada Samara. Lekker goedkoop, maar deze is wel erg goed onderhouden
5 deurs, dus lekker ruim
En het beste is natuurlijk dat ze heerlijk rijdt
Weet jij al wat je eventueel zou willen gaan rijden?
Bedanktquote:Op vrijdag 26 februari 2010 18:30 schreef Lammmetje het volgende:
Gisteren heb ik weer rijles gehad en toen gingen al m'n bijzondere verrichtingen per-fect. Waarom heb ik het dan zo verknald tijdens mij TTT? Zelfs fileparkeren ging echt netjes! Misschien omdat ik nu wat vroeger instuurde dan normaal en nu raakte ik de stoeprand niet
Eigenlijk ging het gisteren over het algemeen best goed! Geen ingrepen, heel weinig commentaar, veel meer complimentjes dan normaal (), maar ik weet niet of ik nu vooruit ben gegaan sinds mijn TTT, want voor mijn gevoel ging het wel beter
Ik heb trouwens ook m'n afrijdatum en als ik zo door ga met de hoeveelheid lessen per week heb ik er 50+ gehadZul je zien dat ik straks nog veel meer lessen tussendoor moet nemen, omdat ik dan nog steeds niet klaar ben voor het examen
Ik heb nu trouwens 34 uur gehad
@ magnifor gefeliciteerdHoeveel lessen heb je al gehad?
En dan slaag je vast wel!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:33 schreef monsterd. het volgende:
Ik moet 1 april voor de 2e keer op dan maar
Gaat vast wel lukken en dan heb je vast wel meer geluk dan de vorige keerquote:Op vrijdag 26 februari 2010 20:33 schreef monsterd. het volgende:
Ik moet 1 april voor de 2e keer op dan maar
Hopelijk! want alles zat er goed uit totdat ik bij de laatste kilometer aankwam, bij de invoegstrookquote:
Ja dat was allemaal prima in orde. Wel heel erg vlot vond hij, maar dat hoefde niet een belemmering te zijn.. Maarja, heb ook lang nagedacht over wat er fout ging op die invoegstrook.. Die auto die op de normale weg reed die zal wel geschrokken zijn van de lesauto (omdat die dan normaal heel langzaam gaan, ofzo) en hij zal wel gedacht hebben dat als hij gas bij zou geven hij er dan voorbij zou zijn..Tja dan kom je gelijk uit, kan ik volop de rem..quote:
Ja topttijd! Lekker rustig op de weg etc, maarja het was dan ook vakantiequote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:11 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Gaat vast wel lukken en dan heb je vast wel meer geluk dan de vorige keer
Was die tijd van jouw eerste examen een fijne tijd? Want ik moet 8 dagen na jou voor de eerste keer op
Weet iemand of je kunt zakken op je bijzondere verrichtingen? Dus als 't fileparkeren niet wil lukken (maar je kijkt wel goed enzo)? Want ik zie 't wel voor me dat ik dat bij m'n examen ga verknallen en ik weer tegen de stoeprand aankom
Ik heb ook om die tijd afgereden!quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:57 schreef monsterd. het volgende:
Oja, ik mag nu om 09:50 op. Zou in principe ook nog moeten lukken
Ik neem aan dat je ogen wel goed genoeg zijn om je rij examen af te leggen? En ja, dat kan een verplichte bijzondere verrichting zijn. Maar ik neem aan dat je instructeur je dat ook wel verteltquote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:09 schreef Geqxon het volgende:
Is fileparkeren een verplichte verrichting? Nooit gedaan eigenlijk. Maar goed ook, mijn ogen zijn niet zo perfect.
Onderkant buitenspiegel moet gelijk zitten aan de rand van het parkeervak. Dus als je links inparkeert: onderste rand linker buitenspiegel loopt gelijk aan de lijn links van het parkeervak.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:07 schreef DiemenZijde het volgende:
Ik heb een vraagje... Ik heb ook al een paar rijlessen gehad maar nou is de vraag wat is voor jullie een goed richtpunt wanneer je instuurt om te parkeren (vooruit dan)?
Die referentiepunt gebruik ik ook. Daarnaast moet je idd veel ruimte nemen; het liefst aan de andere kant (bijv. links) als je rechts in een vak wil parkeren.quote:Op maandag 1 maart 2010 12:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Onderkant buitenspiegel moet gelijk zitten aan de rand van het parkeervak. Dus als je links inparkeert: onderste rand linker buitenspiegel loopt gelijk aan de lijn links van het parkeervak.
Daarom wordt mij aangeraden om als het kan links in te parkeren, want je rijdt over het algemeen toch al rechts van de wegquote:Op maandag 1 maart 2010 13:45 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Die referentiepunt gebruik ik ook. Daarnaast moet je idd veel ruimte nemen; het liefst aan de andere kant (bijv. links) als je rechts in een vak wil parkeren.
Dat vooralquote:Op maandag 1 maart 2010 14:03 schreef singlemetkids het volgende:
of je zoekt gewoon een compleet vrije plek
??? kan je rijschool niet direct boeken dan ?quote:Op maandag 1 maart 2010 15:18 schreef MelR het volgende:
Tvp ...wil zoooo graaag mn rijbewijs!!!...hopelijk snel examen! is al aangevraagd maar ik moet een mail van het cbr krijgen voor bevestiging van de datum schijnt, dus ben aan t wachten!.
Hoeveel lessen heb je al gehad en hoe vaak per week les je? Want ik les meestal 3 uur per week, dus dan gaat het super hard. Eind november had ik nog niet eens mijn eerste rijles gehad en nu heb ik er al 35quote:Op maandag 1 maart 2010 12:11 schreef CherryLips het volgende:
Wat gaat iedereen snel afrijden na de TTT
Heb mijn TTT eind november gehad en er is nog geen examen aangevraagd.
Ik kreeg direct een mail toen mijn examen werd aangevraagd (hetzelfde bij mijn TTT). Als je je rijschool hebt gemachtigd, moet het wel goed komen, lijkt mequote:Op maandag 1 maart 2010 17:04 schreef MelR het volgende:
tja hij zegt dat ik in de week van 8 maart kan afrijden dat ik alleen die mail nog moet krijgen...heb mn rijschool gemachtigd met digiD dus zou wel goed komen...verder weet ik het ook niet?..
Joh.quote:Op maandag 1 maart 2010 17:51 schreef 49euro het volgende:
Dit ga je niet geloven![]()
Heb ik morgen tussentijdse toets, komt mijn rijleraar vandaag vertellen dat ik mijn theoriecertificaat mee moet nemen. Geen probleem zou je zeggen tenzij je je theoriecertificaat op je studentenkamer hebt liggen.
Wat ik wel hier heb liggen is dat blaadje met het aantal fout enzo maar goed dat zal wel niet genoeg zijn.
Op de oogtest heb ik valsgespeeld.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 07:50 schreef Marijkezwolle het volgende:
Ik neem aan dat je ogen wel goed genoeg zijn om je rij examen af te leggen? En ja, dat kan een verplichte bijzondere verrichting zijn. Maar ik neem aan dat je instructeur je dat ook wel vertelt
en vinden ze dat goed dan op je examen als je dat doet?..kan haast toch nietquote:Op maandag 1 maart 2010 18:58 schreef Geqxon het volgende:
Op de oogtest heb ik valsgespeeld.
Fileparkeren heb ik eigenlijk nooit geleerd of gedaan. Ik kan gewoon amper zien of ik er een meter of tien centimeter vanaf zit.
Meestal doe ik aan vooruit fileparkeren. Dus gewoon je halve auto de stoep op klappen en hem dan rechtdraaien.
Nou, op afstand haal ik nog wel eens letters door elkaar. Kijk als ik dan afslag Leeuwarden zie, dan heb ik wel door dat het leeuwarden is. Maar zie ik het kenteken "52-NM-MN", heb ik er wat moeite mee. Ik ben dan geneigd om "52-MN-MN", of "52-NM-NM" te zeggen.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:13 schreef MelR het volgende:
[..]
en vinden ze dat goed dan op je examen als je dat doet?..kan haast toch nietmaar is idd wel makkelijk!...en hoe speel je vals met de ogentest?...ik heb een bril en zelfs daarmee heb ik soms moeite met die test..
edit: niet dat ik de intentie heb om vals te spelen hoor, ik ben gewoon benieuwd hoe je dat gedaan hebt...ECHT!!!![]()
Ik hoop voor mijn veiligheid en die van andere weggebruikers dat je faalt op de ogentestquote:Op maandag 1 maart 2010 18:58 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Joh.
Staat er een pasfoto op?
[..]
Op de oogtest heb ik valsgespeeld.
Fileparkeren heb ik eigenlijk nooit geleerd of gedaan. Ik kan gewoon amper zien of ik er een meter of tien centimeter vanaf zit.
Meestal doe ik aan vooruit fileparkeren. Dus gewoon je halve auto de stoep op klappen en hem dan rechtdraaien.
Ik heb anders 3 van de 4 examens succesvol doorlopen. Carequote:Op maandag 1 maart 2010 19:37 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik hoop voor mijn veiligheid en die van andere weggebruikers dat je faalt op de ogentestAls je werkelijk zo slecht kunt zien als wat ik nu van je begrijp dan is het onverantwoord voor jou om een voertuig te besturen
Met je slechte ogen?quote:Op maandag 1 maart 2010 19:38 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb anders 3 van de 4 examens succesvol doorlopen. Care
Nog geen enkel ongeluk gehad in twee jaar tijd, terwijl ik stevig doorjakker. Kan ik van veel beginners niet zeggen.
Zowel auto als motor. En op de motor slinger ik regelmatig door de file heen.
Je klinkt alsof ik blind ben. Ik heb enkel wat moeite met een kenteken lezen omdat ik een verkapte dyslexie heb.quote:Op maandag 1 maart 2010 19:42 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Met je slechte ogen?Ach, op de motor heb je alleen jezelf ermee als je ergens tegenop klapt, met de auto daarentegen.. Maar he, als jij het wel veilig vindt dan hoop ik je gewoon nooit tegen te komen!
Ja, zo liet jij het blijken!quote:Op maandag 1 maart 2010 20:00 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je klinkt alsof ik blind ben. Ik heb enkel wat moeite met een kenteken lezen omdat ik een verkapte dyslexie heb.
Nou ja, zonder valsspelen was ik de oogtest niet door gekomen, dus ik heb weldegeljk slechte ogen.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:05 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, zo liet jij het blijken!Maar als je dyslexie hebt is dat heel iets anders dan slechte ogen, dus wees dan zelf duidelijker man!
![]()
Over het algemeen zijn slechte ogen een garantie voor sneller een ongeluk, dat snap je zelf toch ook wel?quote:Op maandag 1 maart 2010 20:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Nou ja, zonder valsspelen was ik de oogtest niet door gekomen, dus ik heb weldegeljk slechte ogen.
Jij begint opeens over ongelukken enzo
Bril is voor losers. Daarom. Vind het gewoon niet handig.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:19 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn slechte ogen een garantie voor sneller een ongeluk, dat snap je zelf toch ook wel?![]()
En waarom neem je dan geen bril?
Heb je trouwens nu al wel of niet je rijbewijs gehaald? Ik snap er niets meer van!![]()
Jezus, je doet niet alleen alsof je achterlijk bent je bent het echt!quote:Op maandag 1 maart 2010 20:20 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bril is voor losers. Daarom. Vind het gewoon niet handig.
Ik heb mijn rijbewijs al twee keer gehaald, auto en motor.
Jezus zegquote:Op maandag 1 maart 2010 20:20 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Bril is voor losers. Daarom. Vind het gewoon niet handig.
Ik heb mijn rijbewijs al twee keer gehaald, auto en motor.
Je moet ook niet als een idioot naar het bord staren. Je weet toch wel zo ongeveer waar je bent? Kijk je nooit op je dagteller?quote:Op maandag 1 maart 2010 20:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Jezus zeg
Ik zit er wel aan te denken om m'n ogen te laten testen. Ik heb de ogentest twee keer gehaald maar ik heb nog moeite met het tijdig lezen van borden. Of ik kan ze niet op tijd lezen, of het kwartje valt vrij laat.
Liever een bril dan dat ik alles te laat zie en als een idioot naar borden zit te loeren. Omigod m'n imago!
Eh wat? Als ik tijdens de rijles naar een of ander rotgehucht wordt gestuurd en ik krijg alleen de aanwijzing 'rij naar de kerk van dit en dit gehucht', dan heb ik de borden wel nodig ja.quote:Op maandag 1 maart 2010 20:33 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Je moet ook niet als een idioot naar het bord staren. Je weet toch wel zo ongeveer waar je bent? Kijk je nooit op je dagteller?
Luister niet naar hem joh, die vouwt zichzelf vanzelf of om een boom of achterin een filequote:Op maandag 1 maart 2010 21:21 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Eh wat? Als ik tijdens de rijles naar een of ander rotgehucht wordt gestuurd en ik krijg alleen de aanwijzing 'rij naar de kerk van dit en dit gehucht', dan heb ik de borden wel nodig ja.
Leren wegrijden is een goeie... Gewoon ff 15min op een lege plek optrekken stoppen optrekken stoppen. Heb me dood geergerd aan mezelf in het beginquote:Op maandag 1 maart 2010 21:33 schreef fespo het volgende:
pfff net voor het eerst alleen gereden, dat was nog best lastig.
ik ga nog even op een parkeerplaats leren weg rijden.
2 benzine auto's gereden waarbij 1 zonder stuurbekrachtiging.
auto sloeg een paar keer af (dit heb ik in mijn lesauto misschien 5x in alle lessen gehad), vooral bij kruispunten waarbij één keer de eerste keer niemand bij groen kon rijden en de 2e keer alleen ik.
ik kon wel door de grond zakken.
verder gaat het goed, weg rijden gaat alleen of heel langzaam of hij slaat af.
Van die gastjes die denken goed te kunnen rijdenquote:Op maandag 1 maart 2010 21:24 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Luister niet naar hem joh, die vouwt zichzelf vanzelf of om een boom of achterin een file
Het is gewoon even wennen joh, komt vanzelfquote:Op maandag 1 maart 2010 21:33 schreef fespo het volgende:
auto sloeg een paar keer af (dit heb ik in mijn lesauto misschien 5x in alle lessen gehad),
dit komt waarschijnlijk omdat ik gewend ben de koppeling net ze ver op te laten komen totdat de auto begint te rollen wat met een benzine auto nooit gaar gebeuren als je het snel doet.
vooral bij kruispunten waarbij één keer de eerste keer niemand bij groen kon rijden en toen het opnieuw groen werd alleen ik
Ja, die brillen voor losers vindenquote:Op maandag 1 maart 2010 21:49 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Van die gastjes die denken goed te kunnen rijden
Ah joh, verwende nestjes komen vanzelf erachter hoe het niet werktquote:Op maandag 1 maart 2010 21:53 schreef Kimpossible het volgende:
Lammmetje, sorry, maar jouw benadering vind ik toch echt ietwat vreemd. Je kunt toch zelf wel die extra lessen betalen en je ouders eventueel een herexamen besparen? Waardeloze instelling vind ik dit.
Ik betaal alles zelf, ja. En ik heb ook nog vaste lasten, dus wat dat betreft...
Nou mij niet eigenlijkquote:Op maandag 1 maart 2010 22:09 schreef Kimpossible het volgende:
[quote]Op maandag 1 maart 2010 21:55 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ah joh, verwende nestjes komen vanzelf erachter hoe het niet werktEn ik wens dat soort mensen altijd succes met op zichzelf gaan, die komen voor een akelige verrassing over het algemeen
[/quote
Tenzij paps en mams blijven toeschuiven natuurlijk.. Gut wat lijkt me dat fijn, zo nu en dan..
Er zijn in mijn ervaring maar weinig mensen die dat kunnen... En die mensen die dat niet kunnen hebben vaak geen flauw benul van de waarde van geldquote:Op maandag 1 maart 2010 22:14 schreef CherryLips het volgende:
Maar je kunt toch best wel 'verwend' worden en snappen dat als je het goed wilt doen, je dan best zelf de rest kunt betalen? Anders krijg je nooit iets voor elkaar.
Oquote:Op maandag 1 maart 2010 22:15 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Er zijn in mijn ervaring maar weinig mensen die dat kunnen... En die mensen die dat niet kunnen hebben vaak geen flauw benul van de waarde van geld
Maar ik zei ook alleen mijn ervaring, heb namelijk zo'n vriendin die echt niets hoeft te sparen d'r mammie betaald welquote:Op maandag 1 maart 2010 22:41 schreef Kimpossible het volgende:
Hehe MZ, het bevatte ook een lichtelijk vleugje sarcasme. Ik heb nog nooit om een cent gevraagd van m'n ouders. Vind het leuk als ze zo nu en dan iets kleins (!) meebrengen, maar geld? Pff. Ik heb toch zelf handen en benen die het doen, zodat ik werken kan?
Het hangt ook wel een beetje af van de stad/examinator, ik was gezakt voor m'n TTT (althans, geen vrijstelling), maar m'n examinator zei bij m'n afrijden al vooraf "Ach, dat is niet het belangrijkste" (en dat is ook, je moet vooral veilig rijden natuurlijk, dat inparkeren leer je wel als je het 50x gedaan hebt). Onderweg liet ie me ergens een stopopdracht doen, en dat was het dan wat betreft de bijzondere manoeuvresquote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:11 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Gaat vast wel lukken en dan heb je vast wel meer geluk dan de vorige keer
Was die tijd van jouw eerste examen een fijne tijd? Want ik moet 8 dagen na jou voor de eerste keer op
Weet iemand of je kunt zakken op je bijzondere verrichtingen? Dus als 't fileparkeren niet wil lukken (maar je kijkt wel goed enzo)? Want ik zie 't wel voor me dat ik dat bij m'n examen ga verknallen en ik weer tegen de stoeprand aankom
Ai, ik hou m'n hart vastquote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:51 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik heb geen auto in gedachten, in die zin de proefrit fase is al geweestIk koop een Lada Samara. Lekker goedkoop, maar deze is wel erg goed onderhouden
5 deurs, dus lekker ruim
En het beste is natuurlijk dat ze heerlijk rijdt
Weet jij al wat je eventueel zou willen gaan rijden?
Daarentegen;quote:Ondanks de robuuste uitstraling en lage aanschafprijs werd de Samara nooit een echt succes in West-Europa. Dit werd mede veroorzaakt door de strengere milieu-eisen binnen de EU, zoals de verplichte katalysator. Lada bleek keer op keer achter de feiten aan te lopen. Bovendien stond de Samara ook bekend als zeer storingsgevoelig. wiki
Starlet is inderdaad zeer betrouwbaar, nou ja, oke de Hilux verslaat 'm misschien nogquote:Op vrijdag 26 februari 2010 17:56 schreef magnifor het volgende:
[..]
(...)
Ik dacht aan een Opel Corsa of Toyota Starlet, wil simpel beginnen
Veel plezier alvast met je aankoop.
Ik had het gelezen jaquote:
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 07:49 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik had het gelezen jaMaar blijkbaar is dat ook afhankelijk van het onderhoud en hoe je er in rijdt
Ik heb deze Samara van de tweede eigenaar gekocht die er probleemloos mee naar Rusland gereden isDe eerste eigenaar had een zoon en die heeft/had een Lada garage, dus het onderhoud is altijd prima geweest. En voor het geld wat ik te besteden had (ze heeft me 480 euro gekost, en vorig jaar zijn alle slijtage gevoelige onderdelen vervangen en ze had slechts 93.000 op de teller) heb ik nu het beste wat ik kon vinden
Alle auto's in die prijsklasse hebben vaak wel iets
Dus ik ga uit van jaren rijplezier
quote:Op dinsdag 2 maart 2010 08:51 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
mijn ouders hadden er een, pa heeft er op den duur een mega sticker opgezet
Lachen Als Die Aanslaat....
Nouja, ik heb wel gezegd dat ze misschien mijn herexamen gaan betalen (als het nodig is), maar eigenlijk is er afgesproken dat ik het zelf moet betalenquote:Op maandag 1 maart 2010 21:53 schreef Kimpossible het volgende:
Lammmetje, sorry, maar jouw benadering vind ik toch echt ietwat vreemd. Je kunt toch zelf wel die extra lessen betalen en je ouders eventueel een herexamen besparen? Waardeloze instelling vind ik dit.
Ik betaal alles zelf, ja. En ik heb ook nog vaste lasten, dus wat dat betreft...
Misschien ben ik verwend ja, maar ik weet heus wel hoe duur alles is, wat de waarde van geld is en ik weet ook hoe het is om hard te werkenquote:Op maandag 1 maart 2010 21:55 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ah joh, verwende nestjes komen vanzelf erachter hoe het niet werktEn ik wens dat soort mensen altijd succes met op zichzelf gaan, die komen voor een akelige verrassing over het algemeen
Ik heb nu inmiddels heel vaak geoefend en mijn rij-instructeur zegt ook gewoon dat het niet erg is als je iets te ver van de stoeprand afkomt. Ik kijk gewoon goed en ik handel ook goed, dus hij ziet niet in dat ik daarop kan gaan zakken.quote:Op maandag 1 maart 2010 23:12 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Het hangt ook wel een beetje af van de stad/examinator, ik was gezakt voor m'n TTT (althans, geen vrijstelling), maar m'n examinator zei bij m'n afrijden al vooraf "Ach, dat is niet het belangrijkste" (en dat is ook, je moet vooral veilig rijden natuurlijk, dat inparkeren leer je wel als je het 50x gedaan hebt). Onderweg liet ie me ergens een stopopdracht doen, en dat was het dan wat betreft de bijzondere manoeuvres(Ja en natuurlijk parkeren bij terugkomst bij het CBR, maar dat was een schuin parkeervak, dus dat telt niet
). Heb in m'n hele rijlescarrierè 1x achteruit ingeparkeerd en 1x achteruit in een vak, de rest allemaal vooruit
Ik deed examen in Groningen stad trouwens.
Heb ik ook wel eens gehad met lessenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 12:30 schreef CherryLips het volgende:
O man, rij-instructeur zat vandaag zowat te janken van het lachenBij het inparkeren sloeg de motor af, maar ik liet hem lekker uitrollen zo het vak in. Hij lag echt in een deuk. 'Had je wel door dat hij was afgeslagen?' Maar hij rolde zo mooi het vak in, ga hem niet opnieuw starten
. Maargoed, ik deed het wel een beetje onhandig omdat ik een beetje schrok ervan, maar ik heb hem gewoon in het vak gezet.
Verder ging het vandaag met vlagen goed. Als de TomTom aanstaat wil ik daar nogal eens te letterlijk naar luisteren zonder zelf na te denken, want dat ding dat kletst soms enorm uit z'n nek.
Verder een paar verkeerspleinen geoefend, dat ging alle keren goed, maar toch ook weer niet omdat ik verkeerd was voorgesorteerd maar dat kon ik wel oplossen.
Blegh.
Hij zei wel: ik kan je nu laten afrijden en dan heb je je papiertje wel, maar ik weet nu al dat je dan niet naar Arnhem of Utrecht durft te rijden dan.
Ik rij dus nog te onzeker, fixeer te veel op één punt en zie het overzicht nog niet helemaal. Het duurt gewoon wat lang voor het kwartje valt zeg maar. Ik moet overal nog te veel bij nadenken, bij het schakelen ook.
Nee, en anders zijn we dat samen:D. Ik zit op 38 uur en instructeur houdt de boot nog steeds een beetje af. Hoewel dan nu toch het kwartje is gevallen: Ik heb examengarantie, een her betaalt hij, extra lessen betaal ik zelf...quote:
Nee hoor, kijk maar naar de statistiekenquote:
Nee je bent niet traag en dom..quote:
Ik heb waarschijnlijk 51 uur les gehad voordat ik voor het eerst op ga (ik ga toch zelf wat extra lessen kopen, als ik dan in 1 keer slaag, kan ik 300 euro besparen ofzoquote:
Hoe volg je zijn aanwijzingen dan op? Of vraag je gewoon waar die afslag is?quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:00 schreef CherryLips het volgende:
Die zijstraatjes zie ik ook altijd vrij laat. Instructeur zegt dan: 'Hier naar links', terwijl ik denk: 'Waaaaar?' Maar nu volg ik z'n aanwijzingen gewoon op. Let wel op de borden, want mijn instructeur laat je gewoon bijna spookrijden.
Had ik in het begin ook last van. Je kunt trouwens straten herkennen aan een lantaarnpaal op een kruispunt/ voor een straat, straatnaambordjes, verandering van weg, voorrangsborden en andere borden voor/na de straat etc.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:00 schreef CherryLips het volgende:
Die zijstraatjes zie ik ook altijd vrij laat. Instructeur zegt dan: 'Hier naar links', terwijl ik denk: 'Waaaaar?' Maar nu volg ik z'n aanwijzingen gewoon op. Let wel op de borden, want mijn instructeur laat je gewoon bijna spookrijden.
Nee, knal gewoon de richting aan en zie het dan vanzelf. Ik ga het echt niet meer vragen, die man wordt knettergek van me.quote:Op woensdag 3 maart 2010 19:10 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Hoe volg je zijn aanwijzingen dan op? Of vraag je gewoon waar die afslag is?
Mijn instructeur laat me nooit spookrijden als ik ergens moet afslaan. Als ik meerdere richtingen heb om te kiezen en mijn instructeur zegt niks, dan weet ik dat ik op de borden moet letten. De ene keer is het zo'n voorrangsbocht en de andere keer moet je de richting gaan volgen van het bord. In een van mijn eerste lessen had ik wel een doodlopende weg bord over het hoofd gezien en toen kreeg ik wel een remingreep. Sindsdien trap ik er eigenlijk niet meer in
Het probleem met jou is, is dat je vindt dat je goed kan rijden waardoor je te arrogant bent je fouten te zien. dat zijn en de ergste en de meest gevaarlijke weggebruikers. Dus liever wat lesjes extra dan geen zelfkennisquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:07 schreef Geqxon het volgende:
En dan zeggen dat ik niet kan rijden. Dom wijf
Ik zal erop gaan letten. Ik kijk eigenlijk naar het wegverloop, maar als er zo'n middenberm zit tussen de twee rijbanen, dan vind ik het moeilijk in te schatten waar ik tussen die berm naar links kan gaanquote:Op woensdag 3 maart 2010 19:47 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Had ik in het begin ook last van. Je kunt trouwens straten herkennen aan een lantaarnpaal op een kruispunt/ voor een straat, straatnaambordjes, verandering van weg, voorrangsborden en andere borden voor/na de straat etc.
Als ik niet weet waar ik af moet slaan, dan spiegel ik altijd en zet ik mijn richting aan, ga voorsorteren, maar dan weet ik nog steeds niet waar ik heen moetquote:Op woensdag 3 maart 2010 20:30 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nee, knal gewoon de richting aan en zie het dan vanzelf. Ik ga het echt niet meer vragen, die man wordt knettergek van me.
Maar gister reden we ergens toen zei 'ie: nu via de rijksweg naar Arnhem. Mooi, ik ken de weg niet. 'Kijk maar goed om je heen, je ziet de weg vanzelf.' Ik zag hem dus, maar om daar te komen moest ik ergens naar rechts, hop, verboden toegang. En dan ben ik gefixeerd op het idee 'ik moet daarheen' dat ik het bord verplichte rijrichting oid over het hoofd zie en het verboden toegang-bord zie je pas als je die weg al half ben ingedraaid.
Je kunt trouwens ook even naar de navigatie kijken, die geven de straten ook nog aan. Ik weet het ook niet altijd, dus het blijft gewoon lastig. Het is heus niet erg om je rijinstructeur te zeggen dat je het niet ziet.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:14 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Ik zal erop gaan letten. Ik kijk eigenlijk naar het wegverloop, maar als er zo'n middenberm zit tussen de twee rijbanen, dan vind ik het moeilijk in te schatten waar ik tussen die berm naar links kan gaanDus misschien moet ik wat hoger kijken dan naar de weg. Ik zal het proberen
[..]
Als ik niet weet waar ik af moet slaan, dan spiegel ik altijd en zet ik mijn richting aan, ga voorsorteren, maar dan weet ik nog steeds niet waar ik heen moeten dan gaat het áltijd mis. Ik ga de volgende les wel vragen of hij me daarmee wil helpen, want met nog maar 14 lessen ofzo, moet ik wel mijn examen kunnen halen!
Nou, die fout met dat verboden toegang bord vind ik minder erg dan mijn fout tijdens m'n TTT. Ik moest uitvoegen op de snelweg... ik zag blokmarkering, spiegel, richting aan en ik ging naar rechts (ik vond het al raar dat ik geen UIT bord zag). Toen zag ik dat bord staan van dat de vluchtstrook versmalt/verdwijnt (dat witte/zwarte ding). Ik was gewoon op de vluchtstrook gaan rijden
En ook wilde ik tijdens die toets een straat inrijden waar ik helemaal niet in mocht rijden. Ik keek echt maximaal 5 meter voor mijn auto, zag een weg naar links en daar wil ik dan heengaan. Gelukkig werd er nog ingegrepen door m'n examinator
het erge is eigenlijk nog wel dat ik die weg kende en ik wist dat ik daar niet in mocht gaan. Ik schaamde me echt dood tijdens die stomme toets.
Dus je bent niet de enige die fouten maakt
Ik heb nog geen rijbewijs en ik beweer ook nergens dat ik goed kan rijden, mafketelquote:Op woensdag 3 maart 2010 21:07 schreef Geqxon het volgende:
En dan zeggen dat ik niet kan rijden. Dom wijf
yes na een paar dagen oefenen gaat het veel beter.quote:Op maandag 1 maart 2010 21:33 schreef fespo het volgende:
auto sloeg een paar keer af (dit heb ik in mijn lesauto misschien 5x in alle lessen gehad),
dit komt waarschijnlijk omdat ik gewend ben de koppeling net ze ver op te laten komen totdat de auto begint te rollen wat met een benzine auto nooit gaar gebeuren als je het snel doet.
vooral bij kruispunten waarbij één keer de eerste keer niemand bij groen kon rijden en toen het opnieuw groen werd alleen ik
Volgens mij gaat dit voor mij ook nog een probleem worden.quote:Op donderdag 4 maart 2010 16:29 schreef fespo het volgende:
[..]
yes na een paar dagen oefenen gaat het veel beter.
ben i.i.g. niet meer bang om de weg op te gaan.
optrekken gaat nog iets te voorzichtig maar hij valt gelukkig niet meer uit
Gefeliciteerd!quote:
Leuk wagentje!quote:Op donderdag 4 maart 2010 14:55 schreef Aardappelbeertje het volgende:
[..]
Netjes! Was het moeilijk?![]()
Ga morgen m'n eerste auto ophalen. Spannend!
Sowieso is het erg wennen, maar gewoon blijven doen, het gaat steeds beterquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:29 schreef fespo het volgende:
[..]
yes na een paar dagen oefenen gaat het veel beter.
ben i.i.g. niet meer bang om de weg op te gaan.
optrekken gaat nog iets te voorzichtig maar hij valt gelukkig niet meer uit
Iedere andere auto is wennen, alleen bij benzine moet je vooral met optrekken e.d. wennen aan het anders wegrijden... maar het went snel genoegquote:Op donderdag 4 maart 2010 16:41 schreef Eix het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit voor mij ook nog een probleem worden.
Ik les ook in een diesel, en dat gaat prima. Ik krijg het maar heel zelden voor elkaar dat de auto bij het wegrijden uitvalt, daarvoor moet je toch echt bijzonder lomp de koppeling op laten komen.
Maar als ik straks mijn rijbewijs heb en in een benzine auto ga rijden zal het toch ook wennen worden vrees ik.
Die had m'n vader ook, leuke autoquote:Op donderdag 4 maart 2010 14:55 schreef Aardappelbeertje het volgende:
[..]
Netjes! Was het moeilijk?![]()
Ga morgen m'n eerste auto ophalen. Spannend!
De navigatie staat eigenlijk nooit aan. Mét navigatie weet ik inderdaad altijd wanneer ik ergens kan afslaan.quote:Op woensdag 3 maart 2010 23:31 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Je kunt trouwens ook even naar de navigatie kijken, die geven de straten ook nog aan. Ik weet het ook niet altijd, dus het blijft gewoon lastig. Het is heus niet erg om je rijinstructeur te zeggen dat je het niet ziet.
Wat betreffende het tweede, denk ik dat je misschien niet ver genoeg voorruit kijkt? Of misschien wel kijkt, maar dat het niet helemaal doordringt ofzo ? Kan lastig zijn..
Gefeliciteerdquote:
ik heb vandaag iets gelezen in de krant over rijschool bruinsma...dat ze zich zwart laten betalen...misschien wel gunstig voor jou hahaquote:Op donderdag 4 maart 2010 17:21 schreef Eva4Evah het volgende:
Heeft iemand ervaringen met rijschool Bruinsma in Utrecht? Zo ja, is die aan te raden?
Ik moest ook op een maandagochtend iets voor 10-en afrijden. In de stad e.d. was het hier rustig, alleen op de snelweg kwam ik veel vrachtverkeer tegen. Wat ik heb gedaan (mijn instructrice stelde dit ook voor), is dat laatste 2/3 weken voor het examen rijles inplannen op de maandag en rond de examentijdquote:Op donderdag 4 maart 2010 17:42 schreef MelR het volgende:
AAAaaaaaaaah!!! net het mailtje gehad van het CBR!!!!!!!
29 maart om 08.55 examen!!!...is dit gunstig of niet gunstig?...helpik ben nu al zenuwachtiggg!!!
waar moet ik rekening mee houden op dit tijdstip?...volgens mij is alles dan al op school/werk?... zou het druk zijn op de snelwegen?.....
Waaruit krijg je dat gevoel?quote:Op donderdag 4 maart 2010 20:45 schreef Agapimou het volgende:
Ik heb inmiddels 25 rijlessen gehad maar heb niet het gevoel dat mijn huidige instructeur mij serieus neemt. Vandaar dat ik graag zou willen switchenWeet iemand een goede betrouwbare rijschool in Amsterdam?
Dat soort lessen heb ik ook gehad hoorquote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:47 schreef Kimpossible het volgende:
Gatver, wat een rotles vanochtend.
Ik moest al om 8 uur rijden en na deze drukke week was ik niet helemaal fris en fruitig. Gevolg: dingen wel zien, maar er niet naar handelen (Oh, een gesloten verklaring.. *doorrijden*).
Bah. Zo mag ik natuurlijk nooit op. Gelukkig wel fijn afgesloten met een flink stuk snelweg en het deel wat daarna kwam ging ook goed, de weg naar huis zeg maar. Dat trok het voor m'n gevoel toch weer een beetje recht, als in, deze les is niet nutteloos geweest.
Ik wil m'n rijbewijs. maar ik heb het idee dat, hoe meer ik daar op focus, hoe belabberder ik ga rijden.
Dat doet ie hier toch?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:50 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Waaruit krijg je dat gevoel?
Omdat ik zelf niet uit die regio kom zou ik het niet weten, maar probeer anders wat ervaringen op internet te zoekenMisschien dat dat helpt
Lekker bijdehand op de vroege morgen, maar sinds wanneer bestaat internet uit enkel en alleen Fok! ?quote:
M'n moeder heeft al 30 jaar het rijbewijs en toch reed ze hier laatst ook zowat het fietspad opquote:Op vrijdag 5 maart 2010 09:53 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Dat soort lessen heb ik ook gehad hoorDat een weg overging in een fietspad, maar dat er ook een einde 30km zone bord stond... Ik stond echt net voor het fietspad stil. dat ik ook even moest nadenken over die 2 borden achter elkaar!
Mijn instructrice lachen natuurlijk, ik in z'n achteruit en de goede kant op. Maar ja, dat soort dingetjes kunnen gebeuren, ook als je straks je rijbewijs hebt... Dat gebeurd meer mensen. Gewoon lekker proberen te rijden, foutjes horen erbij. En zolang je weet wat je fout doet kun je er iets aan doen
Ja, daar les ik ook. Het bedrijf is wel oké, maar je moet wel achter alles aan zitten. Met mijn instructrice daarentegen heb ik geen goede ervaring gehad, het leek wel of het een missie van dat mens is om mij te laten falen bij de TTT of CBR examen, bij haar zit volgens mij echt een steekje los (ik werd bovendien ook totaal niet door haar als een klant behandeld, maar meer als een kut lastpost, daarom veranderde ik ook van instructeur, maar wel paar honderd euro aan lessen bij haar kwijt helaas)quote:Op donderdag 4 maart 2010 17:21 schreef Eva4Evah het volgende:
Heeft iemand ervaringen met rijschool Bruinsma in Utrecht? Zo ja, is die aan te raden?
Dankjewel voor je uitgebreide reactiequote:Op vrijdag 5 maart 2010 16:58 schreef Snepar het volgende:
[..]
Ja, daar les ik ook. Het bedrijf is wel oké, maar je moet wel achter alles aan zitten. Met mijn instructrice daarentegen heb ik geen goede ervaring gehad, het leek wel of het een missie van dat mens is om mij te laten falen bij de TTT of CBR examen, bij haar zit volgens mij echt een steekje los (ik werd bovendien ook totaal niet door haar als een klant behandeld, maar meer als een kut lastpost, daarom veranderde ik ook van instructeur, maar wel paar honderd euro aan lessen bij haar kwijt helaas)Ik weet wel dat er ook goede instructeurs rondlopen, dus je moet wel goed oppassen dat je een instructeur krijgt waar je tevreden over bent anders z.s.m. veranderen.
Maargoed, als ik jou was zou ik er goed over nadenken. Een heel pakket nemen zou ik niet doen in ieder geval, dat zit je aan een contract vast en kun je niet eventjes stoppen als je ontevreden bent, of je bent veel/alle geld kwijt.
Staat je examendatum al vast?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:27 schreef Purdey het volgende:
Rijles ging vandaag goed! Helaas maar een uurtje les gehad,aangezien instructeur lief in het verkeer vast stond,en pas na een lesuur voor de deur stond.Gelukkig wordt het dinsdag gecompenseerd in drie hele uren achter elkaar![]()
Ik begin het lessen wel een beetje 'zat' te worden.Het autorijden is leuk,en instructeur is ook leuk,maar ik begin me te irriteren dat ie steeds op de rem trapt terwijl ik dat dan net zelf wilde doen![]()
Als ik dadelijk niet slaag na 60(!!) lessen,eet ik mn instructeur op
Ik hoop dat de sneeuw dan al weg is voor je. Veel succes, hequote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:46 schreef Hippos het volgende:
Was dit vandaag mijn laatste normale les?Woensdag examen...ik ben heel benieuwd
Mag om 08.55 aantreden
Nee,nog geen examendatum geprikt.Zit wel bij een enorme rijschool in R'dam,dus in principe loopt dat wel soepel doorquote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:54 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Staat je examendatum al vast?
Een andere instructeur dan mijn vaste, trapte bij mij ook telkens op de rem (precies hetzelfde als bij jou) en hield de koppeling vast (terwijl ik 'm ook gewoon vasthield), terwijl ik al ~30 uur had gehad. Ze moeten ons dat zelf laten doen!
En ik wil wel foto's zien als jij je instructeur opeeten ik wil ook slagen na mijn 50 lessen!
Succes alvast!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:46 schreef Hippos het volgende:
Was dit vandaag mijn laatste normale les?Woensdag examen...ik ben heel benieuwd
Mag om 08.55 aantreden
Whaha, hoe reageerde hij daarop?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:48 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nee,nog geen examendatum geprikt.Zit wel bij een enorme rijschool in R'dam,dus in principe loopt dat wel soepel doorZo irritant inderdaad,dat op de rem trappen,vooral als er niks bijzonders gebeurd
![]()
Vanmiddag had ik al 4 rotondes gehad,zegt ie bij nummer 5 'Afremmen,terug naar z'n 2..' Ik kijk hem aan,totaal verbaasd 'Zei je dat nou echt? Ik heb inmiddels de zwarte band rotondes rijden vriend!'
Hij kon er wel om lachen,begint wel aardig door te krijgen hoe ik in elkaar steek.Sommige dingen probeert hij al heel tactisch uit te leggen omdat hij weet dat ik altijd de discussie aan gaquote:
Dat wilde ik zelf dus juist niet. Ik wilde eerst rustig lessen en dan kijken hoe het ging en dan pas de examendatum vaststellenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:36 schreef singlemetkids het volgende:
mijn eerste examen stond direct na de proefles al vast.
Heb een pakket genomen en eerst een examendatum geprikt. Vervolgens in de weken ervoor de lessen ingeplanned...En ruimte overgelaten voor evt extra lessen.Is van te voren gewoon alles duidelijk, wel zo prettig
Ja, vooral op examen is dat belangrijk! Heel veel van mijn vrienden zijn gezakt omdat de examinator niet kon zien dat ze keken... Dus altijd met je hoofd bewegen, hoe kan anders iemand toetsen dat je keekquote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:59 schreef CherryLips het volgende:
Mijn instructeur zegt ook altijd dat ik niet kijk, maar ik kijk niet duidelijk genoeg. Laatst ook, reed er ergens een gastje over de stoep en die knalde gewoon de weg over (ook nog aan de verkeerde kant van de weg, tegen het verkeer in dus), en ik had hem allang gezien toen ik wist dat ik juist daar die straat in moest. Ik denk, lekker laten uitrollen, kan ik zo achter hem langs zonder dat ik helemaal stilsta, en dan had ik nog tijd om een keer extra links ren rechts te kijken. Trapt de instructeur op de rem: 'Had je die fietser gezien?' Eh ja, toen ik net in m'n dode hoek keek.
Maar ik moet dus m'n hele hoofd meebewegen als ik in de spiegels kijk. Vooral bij de binnenspiegel.
'T nadeel bij dat spiegelen bij 't invoegen vind ik dat je vooral niet kan zien wat er op de baan naast je achter je zit. Met linkerbuiten en binnenspiegel zie je eigenlijk alleen maar wat er direct achter je zit, en of een auto eerder dan jij in/uitvoegt, maar niet of er een auto met 130km/h op de baan naast je 'op je afkomt' terwijl je 110 rijdt op de invoegstrook. Dat zie je pas als ie (vrijwel) naast je rijdt. Toch?quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:37 schreef CherryLips het volgende:
Vaart maken en in je binnenspiegel blijven kijken, afwisselen met buitenspiegel en voor je, maar vooral binnenspiegel. Verder zoals Kimpossible zegt: als je eenmaal in gaat voegen binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek, voor je, richting aangeven en tijdens het verplaatsen buitenspiegel in de gaten houden. Altijd het verkeer achter je in de gaten houden. En als je achter een vrachtwagen oid zit, zsm doorschuiven naar de linkerbaan en alles opnieuw afwerken.
Ja, hier moet ik ook op letten, dat ze mij zien invoegen, als het even kan er niet direct naast gaan rijden. Anders ben jij aan het invoegen terwijl iemand daar net aan het inhalen was.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:40 schreef Geqxon het volgende:
In je linker spiegel kijken, je snelheid aanpassen op de zijne, knipperlicht aan, de rijbaan op. Terwijl je dit doet ook even kijken of er niemand van links naar rechts gaat.
Ik kan het wel begrijpen dat hij dan denkt dat je de borden dan niet kent. Maar ik denk eigenlijk dat je dan niet goed vooruit hebt gekeken, of wel? Dat je dat bord veel te laat zag?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:37 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hij kon er wel om lachen,begint wel aardig door te krijgen hoe ik in elkaar steek.Sommige dingen probeert hij al heel tactisch uit te leggen omdat hij weet dat ik altijd de discussie aan ga'Vergeet je niet te kijken voor fietsers?' 'Ik keek..' 'Je keek niet..' Ik keek wél
' En dan zegt ie verder niks meer
![]()
Gister reed ik haast een straat in waar een inrij verbod was.Dus in z'n achteruit,en weer terug..'Je kent de borden toch? Je hebt je theorie gehaald.Vanaf nu ga je elk bord wat we tegenkomen benoemen.' En na een kwartier,zonder een bord fout te hebben genoemd zei hij doodleuk 'Dus je kent de borden wél? Je zit gewoon te fucken met me' En dan probeer ik weer zo onschuldig mogelijk te kijken
Ik heb best medelijden met 'm
Briljant! Dat had ik ook, mijn instructeur en ik waren zo op elkaar ingespeeld op t laatst dat ik op de rem trapte als ik hem op een bepaalde manier zag bewegen. Hij helemaal trots dat ik die fietser eindelijk een keer wel had gezien...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:27 schreef Purdey het volgende:
Rijles ging vandaag goed! Helaas maar een uurtje les gehad,aangezien instructeur lief in het verkeer vast stond,en pas na een lesuur voor de deur stond.Gelukkig wordt het dinsdag gecompenseerd in drie hele uren achter elkaar![]()
Ik begin het lessen wel een beetje 'zat' te worden.Het autorijden is leuk,en instructeur is ook leuk,maar ik begin me te irriteren dat ie steeds op de rem trapt terwijl ik dat dan net zelf wilde doen![]()
Als ik dadelijk niet slaag na 60(!!) lessen,eet ik mn instructeur op
Die stoeprand zal daar dan ook weinig last van hebben. Je velgen vinden het alleen wat minder leuk en, als je je velgen netjes wilt houden, daarmee je beurs ook niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:57 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ja topttijd! Lekker rustig op de weg etc, maarja het was dan ook vakantie![]()
Mijn instructeur had er trouwens over dat het niet zozeer ging over hoe goed je niet wel kan rijden maar dat je het allemaal begrijpt. En zolang je maar rustig blijft en de koppeling en rem erbij houdt bij het fileparkeren kun je best wel de stoeprand aantikken; gewoon puur voor je referentie
Succes!quote:Op maandag 8 maart 2010 00:49 schreef Sheakedd het volgende:
Morgenmiddag om 13.00u mijn rijexamen, in Gouda.
Echt hopen dat ik slaag, en dat alles me een beetje meezit! Ben het lessen ook zat wil gewoon zelf overal heen kunnen rijden haha!
Cool! Ik heb vrijdag (op mijn verjaardag) mijn eerste rijlesquote:Ik heb vrijdag een gratis intake bij rijschool Bruinsma, krijg eerst een personalitytest (:P) en dan even rijden op de weg. Daarna indicatie over hoeveel lessen ik ongeveer nodig heb. Ben benieuwd
Haha leuk om te lezen ditquote:Op zondag 7 maart 2010 17:47 schreef styliste het volgende:
[..]
Briljant! Dat had ik ook, mijn instructeur en ik waren zo op elkaar ingespeeld op t laatst dat ik op de rem trapte als ik hem op een bepaalde manier zag bewegen. Hij helemaal trots dat ik die fietser eindelijk een keer wel had gezien...![]()
Jammer jong!
Maar inderdaad, ik vond het rond les 50 ook wel welletjes met heel de tijd mij net voor zijn, of roepen: heb je wel gekeken? Denk om je dode hoek he wijffie. KIJK NOU EENS! Jaha dat doe ik toch!
Heb je je dode hoek gechecked? uhuh... Ik kwam er laatst pas achter dat hij zo'n heel fijn spiegeltje heeft waarmee hij me heel goed kon zien, en precies wist dat ik dus NIET goed had gekeken..
We zijn nu heel goed bevriend en mijn zusje gaat nu ook bij hem lessen, zegt ie: oh, dat spiegeltje waarmee ik jou kon zien he? Dat stond niet altijd op je ogen gericht hoor....eikel, als je t waagt om naar t decollete van mn zusje te gluren...
Dit is mijn grootste angst a.s. woensdag op het examen. Er is eigenlijk maar 1 factor die me altijd stress bezorgd: invoegen op de snelweg. Ik heb de eigenschap vrachtauto's aan te trekken. Dus kom ik met een flinke vaart aanrijden moet ik of voorkomen dat ik in de dode hoek van een vrachtwagen kom of een vrachtauto ga snijden. Of ik heb 2x meegemaakt dat er massaal auto's die vrachtwagens aan het inhalen zijn / terugkomen en ik bezig ben met het invoegen / kijken. Mijn grootste angst....quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:58 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
'T nadeel bij dat spiegelen bij 't invoegen vind ik dat je vooral niet kan zien wat er op de baan naast je achter je zit. Met linkerbuiten en binnenspiegel zie je eigenlijk alleen maar wat er direct achter je zit, en of een auto eerder dan jij in/uitvoegt, maar niet of er een auto met 130km/h op de baan naast je 'op je afkomt' terwijl je 110 rijdt op de invoegstrook. Dat zie je pas als ie (vrijwel) naast je rijdt. Toch?
Aah, gaat vast lukken! Niet bang zijn!quote:Op maandag 8 maart 2010 18:14 schreef Hippos het volgende:
[..]
Dit is mijn grootste angst a.s. woensdag op het examen. Er is eigenlijk maar 1 factor die me altijd stress bezorgd: invoegen op de snelweg. Ik heb de eigenschap vrachtauto's aan te trekken. Dus kom ik met een flinke vaart aanrijden moet ik of voorkomen dat ik in de dode hoek van een vrachtwagen kom of een vrachtauto ga snijden. Of ik heb 2x meegemaakt dat er massaal auto's die vrachtwagens aan het inhalen zijn / terugkomen en ik bezig ben met het invoegen / kijken. Mijn grootste angst....
Inderdaad, mijn rijschool betaalt maximaal 3x de halve prijs van het herexamen. Dus als ik zak hoef ik zelf 'nog maar' 100 euro te betalen.quote:Sommige rijscholen gaan nog zover dat een eventueel herexamen inbegrepen is.
Okee, bedankt. Op de site staat echter niets van dat een herexamen en/of TTT erbij inzitten, terwijl die wel los vermeld staan. Enne, afdingen, kan dat echt?quote:Op maandag 8 maart 2010 19:29 schreef Eix het volgende:
In principe is het voordeel van een pakket inderdaad de prijs. Overigens is bij de pakketten wel vaak het een en ander van theorieboeken/cursussen inbegrepen en daarnaast een tussentijdse toets (¤165,-). Sommige rijscholen gaan nog zover dat een eventueel herexamen inbegrepen is.
Dus kijk goed wat het pakket inhoudt, en wellicht dat je het een en ander er nog op kan afdingen. Als jij bijvoorbeeld geen tussentijdse toets wilt doen moet een lagere prijs doorgaans wel bespreekbaar zijn, lijkt mij.
Dat is best snel,goed hoor! Succesquote:Op dinsdag 9 maart 2010 16:57 schreef Subbu het volgende:
Ik moet volgende week vrijdag afrijden na 25 lessen. Dinsdag TTT en dan nog een paar lessen.
Ben benieuwd.
Leuk is dat he? Wij zijn van dezelfde leeftijd en blijken nu dus echt over vrijwel alles hetzelfde te denken.quote:Op maandag 8 maart 2010 14:12 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha leuk om te lezen ditIk kan de woorden 'nacontrole' en 'dode hoek' niet meer horen.Van de week reed ik haast tegen een tram aan,dus hij trapte op de rem.Tram ging voorbij,zegt ie heel droog 'Komt er nog een tram?' Ik kijken.'Nee..' 'Niet? Handig om te weten,vind je niet?'
Wist niet dat er zo'n spiegeltje was,wel leuk om te weten! (Of juist niet..ik ga over op coltruien)
Mijn instructeur is er wel meester in om opmerkingen te plaatsen die eigenlijk echt niet kunnen,waardoor ik helemaal in de stress raakVan de week op de radio een stukje over het vastbinden van iemand aan je bed.Zegt ie doodleuk 'Leuk toch,mensen aan je bed vastbinden.Wat vind jij?' Waarna ik dus bijna tegen die tram reed
![]()
Stiekem ga ik 'm best missen,ik kan het zo goed met 'm vinden
Succes! Laat het even wetenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:53 schreef Kimpossible het volgende:
Ik mag morgen om 3 uur weer...
Mijn instructeur is een ouwe knar van 55 dus hier geen gezellig geknipoog, haha!
Af en toe zou ik willen dat ik een ouwe knar had getroffen..Instructeurs van je eigen leeftijd is ook niet allesquote:Op dinsdag 9 maart 2010 21:53 schreef Kimpossible het volgende:
Ik mag morgen om 3 uur weer...
Mijn instructeur is een ouwe knar van 55 dus hier geen gezellig geknipoog, haha!
Mijn instructeur en ik schelen 7 jaar (Ik 22,hij 29) en we denken ook over een hoop dingen hetzelfde.Het contrast kan niet groter zijn,de eerste rijles zei ik van de zenuwen constant 'meneer' en 'u' terwijl we nu dusdanig aan elkaar gewaagd zijn dat het aardig stellerig begint te lijkenquote:Op dinsdag 9 maart 2010 19:13 schreef styliste het volgende:
[..]
Leuk is dat he? Wij zijn van dezelfde leeftijd en blijken nu dus echt over vrijwel alles hetzelfde te denken.
De laatste les voor mijn examen hebben we nog een spelletje truth or dare zitten doen in de auto (of nou ja, de dare durfden we allebei niet aan) en toen heb ik me wel bedacht dat ik toch echt moest slagen en anders op zoek naar een andere instructeur. Ben blij dat ik geslaagd ben en daarna iets ben gaan drinken met m.
edit: en dat spiegeltje zit bij hem rechts boven op de ruit als het goed is. Ik kwam er dus achter doordat ik toevallig omhoog keek toen ik aan die kant in de auto zat en een vette knipoog kreeg, via die spiegel.
Idd op de fiets leer je die borden ook wel kennen. Verder dacht ik dat het heel normaal was om na ongeveer 15 lessen je theorie te halen.... Ik weet door het rijden nu iig al meer dan aan het begin dus dat is een voordeelquote:Op woensdag 10 maart 2010 01:03 schreef Zuunigerd het volgende:
Ik denk dat je zonder theorielessen ook al wel de borden moet kennen hoor. Dat is algemene kennis.
Ik heb morgen ook theorie examen met 12 lessen op zak. Niet zo heel vreemd dus, ben 3 weken terug pas begonnen met rijlessen en dit was het eerst mogelijke examenmoment...quote:Op woensdag 10 maart 2010 00:33 schreef Geqxon het volgende:
Theorie na 14 lessen? Je hebt al die tijd rondgereden zonder de weten wat die gekleurde borden betekenen?
Heb je je rijbewijs nog niet gehaaldquote:Op woensdag 10 maart 2010 16:20 schreef Eix het volgende:
[..]
Ik heb morgen ook theorie examen met 12 lessen op zak. Niet zo heel vreemd dus, ben 3 weken terug pas begonnen met rijlessen en dit was het eerste mogelijke examenmoment...
Ben benieuwd morgen.
Ben pas 20...quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:21 schreef Renesite het volgende:
[..]
Heb je je rijbewijs nog niet gehaald?
Daaromquote:
Wtf, dat is echt mierenneukerij. Zoals al eerder gezegd: bord 30 is 30quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:06 schreef Kimpossible het volgende:
Pf. Echt joh, hoe langer hoe slechter, voor m'n gevoel. Ik stel natuurlijk steeds meer eisen aan mezelf en die vent zit gewoon te mierenneuken joh. Voorbeeld: wegens wegwerkzaamheden staat er een 30km bord. Nou leuk, ga ik dertig rijden.. Achteraf blijkt dus dat ze dat bord gewoon vergeten zijn weg te halen en dat je er in theorie gewoon 50 mag. Maar verdorie, iemand die daar voor de eerste keer komt gaat dan toch ook 30 rijden? Nee, gaat die kerel helemaal zeuren dat ik gewoon 50 moet.
Grmbl.
Het gaat voor m'n gevoel gewoon goed, maar die vent kan dan zo zeiken en draaien en keren dat ik me weer kut voel.
Nee okee.. maar ik verdiende wel genoeg ernaast, a 160 euro voor rijles.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:10 schreef Agapimou het volgende:
Niet iedereen heeft op zn achtiende 2000 euro klaar liggen
Ik niet, ik woonde al op kamers, werkte ook wel maar gaf mijn geld uit aan "leukere" dingenquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:13 schreef Renesite het volgende:
[..]
Nee okee.. maar ik verdiende wel genoeg ernaast, a 160 euro voor rijles.
Hebben ze geen andere instructeurs binnen die rijschool? En de motor uit laten vallen is niet per se iets waar ze je op laten zakken hoorquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:38 schreef Kimpossible het volgende:
Ach, dat was een van de vele dingen waar ie over zeikt.
Nog een voorbeeld: Hij stuurt me een weg in die na een meter of 20 is afgezet. Nu ja, goed, doettie wel vaker, straatje keren, situatiebevraging, ik noem maar wat. Ik rijd dan dus ook gewoon die straat in, had heus wel gezien dat je daar niet verder kan. 'Ja waarom rijd je nou door (1,5 meter na kruising tot stilstand gekomen, ietwat rechts, zonder te hinderen), je ziet toch dat het niet kan?'
WTF KEREL. Je stuurt me toch wel vaker zo'n kutstraat in, moet ik nu dan ineens ruiken dat je het niet will?
Om een lang verhaal kort te maken leidt al dat gezeik van 'm dus gewoon tot stress en door die stress kan ik niet eensm eer fileparkeren zonder uit te vallen (dat ik vervolgens perfect sta, hoor ik hem niet over). Bahbah.
Ik heb een pakket, overstappen kan niet en ik weet niet of dat na 39,5 uur ook nog wel verstandig is, maar ik word hier hoe langer ik er over denk, hoe bozer van. Iets met pislink, geloof ik.
Ja, 46% is geloof ik gemiddeld, dus ik gok dat ie toen nog niet zo lang bestondquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:45 schreef Kimpossible het volgende:
MZ, het is een 'particuliere' rijschool. Ten tijde van mijn inschrijving was zijn slagingspercentage 70-80%. Inmiddels geloof ik behoorlijk gekelderd naar 40 ofzo, maar goed.
En hem bij het CBR laten zitten ben ik dan weer niet stoer genoeg voor![]()
Ik heb een pakket met examen en herexamengarantie, vandaar. Ik heb nu nog 3 uur aan lessen staan en dan mag ik weer dokken. En toch in de omgekeerde wereld, begrijp ik dan dus dat ik nog niet op kan/mag, want door zijn geneuzel ga ik gewoon foutjes maken die niet meer mogen (koppelingsplaten half aan gort rijden op een heuveltje, bijvoorbeeld.. Dikke onzin natuurlijk).quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:49 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ja, 46% is geloof ik gemiddeld, dus ik gok dat ie toen nog niet zo lang bestond![]()
Maar wel vervelend... Hoeveel lessen heb je nog van je pakket? En kun je dit niet met hem bespreken? Het gaat toch om jouw geld!En als ie zo blijft doen terwijl je het aangeeft, dan zou ik bijna zeggen probeer een deel van je geld terug te krijgen en ga naar een ander
Dit is gewoon vreselijk frustrerend
Spreek hem erop aan! Je hebt niets te verliezenquote:Op woensdag 10 maart 2010 17:54 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ik heb een pakket met examen en herexamengarantie, vandaar. Ik heb nu nog 3 uur aan lessen staan en dan mag ik weer dokken. En toch in de omgekeerde wereld, begrijp ik dan dus dat ik nog niet op kan/mag, want door zijn geneuzel ga ik gewoon foutjes maken die niet meer mogen (koppelingsplaten half aan gort rijden op een heuveltje, bijvoorbeeld.. Dikke onzin natuurlijk).
Eigenlijk is het een beetje ongeacht wie er wel of niet goed of fout zit en of ik wel of niet kan rijden, een cirkeltje.
En ik baal er van. Als het nou goedkoop was allemaal..
Ik had er ook echt het geld niet voor op m'n 20e, naast studie enzo. Pas sinds ik werk kan ik het 'missen' (het blijft een homp geld, acht uur les per maand a 42 euro per uur). En ik het rijbewijs ook niet echt nodig, nog steeds niet, maar ik vond wel dat ik het nu toch maar eens moest halen.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:41 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik niet, ik woonde al op kamers, werkte ook wel maar gaf mijn geld uit aan "leukere" dingenEn ik heb ook nooit een rijbewijs nodig gehad, dus waarom zou ik? Dus ik heb pas op mijn 28e mijn rijbewijs gehaald en dat vind ik prima
Het grote voordeel is dat ik al veel meer kijk heb op veiligheid in het verkeer dus heel veel dingen zijn voor mij vrijwel een automatisme, terwijl je dat bij jongere mensen soms (niet altijd dus, generaliseren kan gewoon niet
) mist. Dus ach, voor alles valt iets te zeggen, maar voor mij lag het allemaal net iets minder gemakkelijk
Gister was ik het ook echt zat. Heb een paar keer binnensmonds zitten vloeken en ik was het spuugzat. ZIjn we even een luchtje gaan scheppen bij een benzinepomp en toen ging het wel weer. Maar ik merk nu dat ik nooit zo zal rijden zoals hij aangeeft, en ik vraag me af of hij een pietje precies is of dat ik gewoon nooit zal kunnen rijden. Ik moet nu zelf aangeven wanneer ik wil gaan afrijden (lekker is dat) en na de les van gister zie ik het niet zitten en zou het zonde van het geld zijn, want ik zak toch voor mijn gevoel. Ik had gister echt het idee dat ik niks goed deed en ook op m'n leskaart waren veel V'tjes (voldoendes) keihard in Z'tjes (zwak) veranderd. Verdomme, zeg.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:54 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Ik heb een pakket met examen en herexamengarantie, vandaar. Ik heb nu nog 3 uur aan lessen staan en dan mag ik weer dokken. En toch in de omgekeerde wereld, begrijp ik dan dus dat ik nog niet op kan/mag, want door zijn geneuzel ga ik gewoon foutjes maken die niet meer mogen (koppelingsplaten half aan gort rijden op een heuveltje, bijvoorbeeld.. Dikke onzin natuurlijk).
Eigenlijk is het een beetje ongeacht wie er wel of niet goed of fout zit en of ik wel of niet kan rijden, een cirkeltje.
En ik baal er van. Als het nou goedkoop was allemaal..
Kut is dat he..quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:10 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Gister was ik het ook echt zat. Heb een paar keer binnensmonds zitten vloeken en ik was het spuugzat. ZIjn we even een luchtje gaan scheppen bij een benzinepomp en toen ging het wel weer. Maar ik merk nu dat ik nooit zo zal rijden zoals hij aangeeft, en ik vraag me af of hij een pietje precies is of dat ik gewoon nooit zal kunnen rijden. Ik moet nu zelf aangeven wanneer ik wil gaan afrijden (lekker is dat) en na de les van gister zie ik het niet zitten en zou het zonde van het geld zijn, want ik zak toch voor mijn gevoel. Ik had gister echt het idee dat ik niks goed deed en ook op m'n leskaart waren veel V'tjes (voldoendes) keihard in Z'tjes (zwak) veranderd. Verdomme, zeg.
dat moet je absoluut van je af kunnen zetten.quote:Op woensdag 10 maart 2010 17:38 schreef Kimpossible het volgende:
Ach, dat was een van de vele dingen waar ie over zeikt.
Nog een voorbeeld: Hij stuurt me een weg in die na een meter of 20 is afgezet. Nu ja, goed, doettie wel vaker, straatje keren, situatiebevraging, ik noem maar wat. Ik rijd dan dus ook gewoon die straat in, had heus wel gezien dat je daar niet verder kan. 'Ja waarom rijd je nou door (1,5 meter na kruising tot stilstand gekomen, ietwat rechts, zonder te hinderen), je ziet toch dat het niet kan?'
WTF KEREL. Je stuurt me toch wel vaker zo'n kutstraat in, moet ik nu dan ineens ruiken dat je het niet will?
Om een lang verhaal kort te maken leidt al dat gezeik van 'm dus gewoon tot stress en door die stress kan ik niet eensm eer fileparkeren zonder uit te vallen (dat ik vervolgens perfect sta, hoor ik hem niet over). Bahbah.
Ik heb een pakket, overstappen kan niet en ik weet niet of dat na 39,5 uur ook nog wel verstandig is, maar ik word hier hoe langer ik er over denk, hoe bozer van. Iets met pislink, geloof ik.
Ik mocht niet kiezen. Ze zei bijvoorbeeld:quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:37 schreef DiemenZijde het volgende:
Ik heb nog een vraagje ik heb binnenkort examen maar hoe gaat dat in z'n werking? Mag ik bijvoorbeeld zelfs kiezen voor navigatie of instructies????
Heeft er verder iemand nog tips voor het examen (omgeving Amsterdam)
wat een flauwekul...de meesten hebben met 18 jaar een ov kaart, dus nog helemaal geen auto nodig.quote:Op woensdag 10 maart 2010 16:53 schreef Renesite het volgende:
[..]
DaaromIk ben dan ook opgegroeid met '18=rijbewijs halen!'
Zoals ik zeg, ik ben zo opgegroeid. Velen (die ik ken, les mee heb) met mij. Het is tegenwoordig heel normaal om een rijbewijs te halen op je 18e. Kan komen omdat ik in Groningen woon, minder goede verbindingen in het 'buitengebied'?quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:36 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
wat een flauwekul...de meesten hebben met 18 jaar een ov kaart, dus nog helemaal geen auto nodig.
Ik heb hem in oktober gehaald toen ik 35 jaar was . Alle tijd ervoor was het misschien handig geweest maar beslist niet noodzakelijk. Nu is mijn oudste dochter 12 geworden, dus betaald volledig tarief ov . Nu is het voordeliger om een auto te hebben en zelf te rijden.
Heb ik toch al die jaren mijn portomonnee en het milieu gespaard. Maar moet zeggen , zou nu niet meer zonder auto kunnen. Wat een weelde !
Voor iemand van 18 is het niet zo normaal om een eigen auto te hebben.quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:57 schreef Geqxon het volgende:
Je laat het klinken alsof een auto luxe is. Het is toch heel normaal om een auto te hebben?
Op het moment dat ik zelf voor de trein moet betalen, ga ik toch echt met de auto / motor.
Het is maar net de afweging die je zelf maakt en dat verschilt dus van persoon tot persoon. Ik denk bijvoorbeeld niet dat ik een auto koop, want ik heb hem toch niet zo vaak nodig.quote:Op donderdag 11 maart 2010 08:22 schreef IrCute het volgende:
[..]
Voor iemand van 18 is het niet zo normaal om een eigen auto te hebben.
denk het niet hoor rene. Ik woon nl in het buitengebied van groningen langs de route naar Roodeschoolquote:Op woensdag 10 maart 2010 22:52 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, ik ben zo opgegroeid. Velen (die ik ken, les mee heb) met mij. Het is tegenwoordig heel normaal om een rijbewijs te halen op je 18e. Kan komen omdat ik in Groningen woon, minder goede verbindingen in het 'buitengebied'?
quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:57 schreef Eix het volgende:
Net mijn autotheorie gehaald.![]()
Eerste keer direct gehaald, 4 fouten in de gevaarherkenning en 3 fouten bij de rest.
Als er een navigatiesysteem in de auto zit dan zul je daar waarschijnlijk wel even mee moeten rijden. Heb je dit liever niet, vraag dan je instructeur gewoon even of hij dat ding uit z'n auto haalt. Dan doe je in plaats van navigatie gewoon een clusteropdracht.quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:37 schreef DiemenZijde het volgende:
Ik heb nog een vraagje ik heb binnenkort examen maar hoe gaat dat in z'n werking? Mag ik bijvoorbeeld zelfs kiezen voor navigatie of instructies????
Heeft er verder iemand nog tips voor het examen (omgeving Amsterdam)
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 07:47 schreef Geqxon het volgende:
Mag je tegenwoordig 7 fout hebben? Zijn het soms meer dan 50 vragen?
Van de gevaarherkenning mocht je er iets van 12 fout hebben (weet het aantal niet meer precies), van de 40 "normale" theorievragen 5.quote:Het theorie-examen bestaat uit drie onderdelen.
25 vragen over gevaarherkenning;
30 vragen over verkeersregels;
10 vragen over verkeersinzicht.
Wat balen!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:41 schreef DiemenZijde het volgende:
Helaas jongens vandaag toch gezakt. De les voordat ik het examen had ging het niet zo goed, maar tot mijn verbazing reed ik heel erg goed op het examen.
Het probleem was dat ik het kruispunt al wou oversteken maar ik niet had gezien dat er nog verkeer kwam, ik remde wel op tijd maar stond al niet meer juist op de weg dat heeft mij de kop gekost.
Bedankt voor de tips en reacties volgende keer beter!
Het examen begint met 25 vragen gevaarherkenning, daar mag je 13 fouten in maken. Het is praktisch onmogelijk om dit foutloos te doen, omdat je zeer vlug moet beslissen en sommige situaties toch wel subjectief zijn. Zo deed ik thuis bij het oefenen/leren consequent dezelfde vragen fout omdat ik gewoon vond dat je in die situatie beter (licht) kon remmen in plaats van alleen het gas loslaten. Enfin, 4 fouten valt me heel erg mee.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 07:47 schreef Geqxon het volgende:
Mag je tegenwoordig 7 fout hebben? Zijn het soms meer dan 50 vragen?
Nou lief,dat gaat even niet door..Van de website van postbus 51:quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:44 schreef GuitarJJ het volgende:
Kan me rijbewijs pas woensdag ophalenAnders had ik vanavond mooi kunnen rijden naar m'n werk.
Hoe zit dat nou eigenlijk, als ik ga rijden en word aangehouden? Ik denk dat er in de computer staat dat ik wel een rijbewijs heb. Kan zeggen dat ik hem vergeten ben.
Wat jammer nouquote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:46 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nou lief,dat gaat even niet door..Van de website van postbus 51:
Bent u geslaagd voor uw rijexamen, dan kunt u een rijbewijs aanvragen bij de gemeente (stadsdeelkantoor) in uw woonplaats. U mag niet aan het verkeer deelnemen tot u het rijbewijs heeft.
Bron: http://www.postbus51.nl/n(...)vragen-en-vernieuwen
Ik verknal het ook als het op de weg onoverzichtelijk/druk wordt. Ik raak het overzicht dan kwijt en dan vraag ik me halverwege altijd af waar ik in gódsnaam mee bezig ben en dat terwijl ik al tegen de 40 lessen aan zit. Ik heb dan wel geen ingrepen meer, maar als ik dat soort rare fratsen uithaal, dan ben ik voor 100% gezakt. Hopelijk kan ik in een maandje mijn kijkskills omhoog halen, anders ga ik zeker weten zakken voor mijn examen (tenzij ik veel geluk heb en een makkelijke route krijgquote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:27 schreef Purdey het volgende:
Ik begin het rijlessen zat te worden.Vanmiddag weer twee uur zitten verkloten![]()
Vorige week vrijdag,en afgelopen dinsdag had ik een 'Yeaaaah I'm good!' gevoel,en vandaag daalde mijn rijkunsten richting het nulpunt.Nu rijd ik in Rotterdam en is alles ook gewoon heel druk,maar dat moet niet uitmaken.Ik heb er nu al 26 dubbele lessen op zitten![]()
Volgende week dinsdag en vrijdag weer les,en die week daarna ook en dan is mn pakket op..Ik zie mezelf alleen nog absoluut geen examen doen,want dan zak ik
Story of my life..Zodra het druk wordt krijg ik een blinde vlek.Ik rijd altijd vrijdagmiddag,en zeker in R'dam is het dan superdruk.Het besturen van de auto gaat bij mij inderdaad ook prima,maar ik kijk te weinig en ik haal domme dingen uit die na zoveel lessen gewoon niet meer mogen.Ik heb ook totaal niet de indruk dat ik vooruit ga.Ik had een pakket van 40 lessen,en na dat pakket zei mijn instructeur dat het beter was om er nog 20 lessen bij te nemen (Ik rijd dubbele lessen,dus in totaal 30 lessen).Maar op 4 dubbele lessen na ben ik daar ook weer doorheenquote:Op vrijdag 12 maart 2010 21:16 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Ik verknal het ook als het op de weg onoverzichtelijk/druk wordt. Ik raak het overzicht dan kwijt en dan vraag ik me halverwege altijd af waar ik in gódsnaam mee bezig ben en dat terwijl ik al tegen de 40 lessen aan zit. Ik heb dan wel geen ingrepen meer, maar als ik dat soort rare fratsen uithaal, dan ben ik voor 100% gezakt. Hopelijk kan ik in een maandje mijn kijkskills omhoog halen, anders ga ik zeker weten zakken voor mijn examen (tenzij ik veel geluk heb en een makkelijke route krijg).
En Rotterdam is trouwens een rot stad om in te rijden. M'n moeder en ik waren daar en de weg was echt moeilijk te vinden zonder tomtom.
Tijdens mijn lessen wordt telkens hetzelfde tegen mij gezegd over dat vooruit kijken, anticiperen en blablabla. Het lijkt zo wel of ik voor geen meter vooruit ga tijdens de laatste 20 uur. De auto kan ik inmiddels goed besturen (is niks meer op aan te merken de laatste 15 uur). Nja, dinsdag pas mijn volgende les en heb er zin in.
Dat is mijn probleem op dit moment. Ik kijk nog steeds niet ver genoeg en ik vind het gewoon lastig. Elke les probeer ik het weer en op de een of andere manier lukt het niet goed genoeg. Ik heb waarschijnlijk nog maar 13 uur voor mijn examen. Hopelijk ga ik het licht snel genoeg zienquote:Op vrijdag 12 maart 2010 22:25 schreef Geqxon het volgende:
Gewoon in je hoofd als filmpje exact afspelen wat je wilt gaan doen, vér voor het kruispunt. Dan moet het toch wel lukken?
Haha, ik ga dinsdag dus ook weer een poging wagen. Het zou wel fijn zijn als we dan allebei plotseling op examenniveau zittenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 08:10 schreef Purdey het volgende:
[..]
Story of my life..Zodra het druk wordt krijg ik een blinde vlek.Ik rijd altijd vrijdagmiddag,en zeker in R'dam is het dan superdruk.Het besturen van de auto gaat bij mij inderdaad ook prima,maar ik kijk te weinig en ik haal domme dingen uit die na zoveel lessen gewoon niet meer mogen.Ik heb ook totaal niet de indruk dat ik vooruit ga.Ik had een pakket van 40 lessen,en na dat pakket zei mijn instructeur dat het beter was om er nog 20 lessen bij te nemen (Ik rijd dubbele lessen,dus in totaal 30 lessen).Maar op 4 dubbele lessen na ben ik daar ook weer doorheen![]()
Dinsdag weer een poging wagen,en écht,écht m'n best doen..*Zucht*
Hoezo 13 uren voor het examen? Dat zijn zoveel lessen ofzo?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:29 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Dat is mijn probleem op dit moment. Ik kijk nog steeds niet ver genoeg en ik vind het gewoon lastig. Elke les probeer ik het weer en op de een of andere manier lukt het niet goed genoeg. Ik heb waarschijnlijk nog maar 13 uur voor mijn examen. Hopelijk ga ik het licht snel genoeg zien
[..]
Ja, ik heb nog 13 lessen van 1 uur voordat ik mijn eerste rijexamen heb. Misschien dat het er wat meer of minder worden, maar ongeveer 13quote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:32 schreef vencodark het volgende:
[..]
Hoezo 13 uren voor het examen? Dat zijn zoveel lessen ofzo?
Ooh zo. Dan is je pakket ook op ofzo?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:39 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Ja, ik heb nog 13 lessen van 1 uur voordat ik mijn eerste rijexamen heb. Misschien dat het er wat meer of minder worden, maar ongeveer 13
Nee, ik ben al over mijn pakket heen eigenlijk (30). Ik neem nog ~22 lessen erbij en heb daar al 9 van gehadquote:Op zaterdag 13 maart 2010 09:41 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ooh zo. Dan is je pakket ook op ofzo?
Ik had altijd lessen van 45 minuten. Vond ik lang zat.
Oh ik heb zelf 71 lessen gehad van 45 min. Dus ook geen natuurtalentjequote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:07 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Nee, ik ben al over mijn pakket heen eigenlijk (30). Ik neem nog ~22 lessen erbij en heb daar al 9 van gehad(jaja, ik ben niet de perfecte leerling die zijn examen doet met 30 lessen)
En dat uurtje is best snel om. Ook heb ik eens een les van anderhalf uur gehad en een van twee uur en dat beviel me ook wel.
Met het vooruit kijken. Volgens mij moet ik bij mijn examen gewoon een goede dag hebben en dat ik me dan goed kan concentreren. Ik heb echt verhalen gehoord dat mensen om de meest lullige dingen gezakt zijn (van mijn rij-instructeur). Ik vind het gewoon balen dat je veel geluk moet hebben bij je examen. Zelfs met 200 uur heb je nog steeds een kans om te zakken. Ik kan daar echt niet tegenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 10:26 schreef vencodark het volgende:
[..]
Oh ik heb zelf 71 lessen gehad van 45 min. Dus ook geen natuurtalentjeEcht, ik vond het zo kut op den duur. Werd er zo moe van. Had wel examen bij de 2e keer, theorie bij de 3e. Al met al dus best veel geld gekost. Eigenlijk was ik nog verrast dat ik was geslaagd, dacht dat ik op het nippertje was gezakt eigenlijk.
Maare, waar heb je moeite mee dan?
Ik heb ook zulke verhalen gehoord ja, over percentages. Tja, belangrijk is indd. je concentratie. Heb je nog een les voor het examen? Mijn rijles ervoor ging echt bagger. Het ging gewoon niet. Tijdens het examen was ik echt heel kalm. Ik deed echt heel erg mijn best! Ik was ook helemaal verrast toen ik geslaagd bleek te zijn.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:39 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Met het vooruit kijken. Volgens mij moet ik bij mijn examen gewoon een goede dag hebben en dat ik me dan goed kan concentreren. Ik heb echt verhalen gehoord dat mensen om de meest lullige dingen gezakt zijn (van mijn rij-instructeur). Ik vind het gewoon balen dat je veel geluk moet hebben bij je examen. Zelfs met 200 uur heb je nog steeds een kans om te zakken. Ik kan daar echt niet tegen
Ik heb nog 1 uur les voor mijn examen, dus dan kan ik gelukkig wel even inkomen. Ik heb wel een TTT gehad en daar was ik best wel kalm en eigenlijk niet zenuwachtig. Het was wel de eerste keer dat ik in de regen reed en dat vond ik best wel vervelend, omdat je dan minder goed zicht had. Ik heb dan ook belachelijk slecht gereden toenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:50 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik heb ook zulke verhalen gehoord ja, over percentages. Tja, belangrijk is indd. je concentratie. Heb je nog een les voor het examen? Mijn rijles ervoor ging echt bagger. Het ging gewoon niet. Tijdens het examen was ik echt heel kalm. Ik deed echt heel erg mijn best! Ik was ook helemaal verrast toen ik geslaagd bleek te zijn.
Ik zou ook zo gauw geen tips voor je weten eigenlijk. Enige wat ik probeerde te doen is alsof er niemand naast me in de auto zat. Dus zelf denken, je niet beoordeeld te voelen zeg maar. En je niet te laten intimideren door het feit dat er een examinator naast je zit.
Je bent al vaker op geweest?
Als het helpt: ik had bij les 54 pas mijn eerste examenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:11 schreef Lammmetje het volgende:
Maar dit wordt de eerste keer dat ik examen heb. Misschien moet ik het gewoon over me heen laten komen en me van niemand wat aan laten trekken ('wáát, heb je 50 uur gehad voordat je voor het eerst op examen gaat?! Dat is echt veel te veel!! blablabla)
dat dacht ik eerst ook.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 11:39 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Met het vooruit kijken. Volgens mij moet ik bij mijn examen gewoon een goede dag hebben en dat ik me dan goed kan concentreren. Ik heb echt verhalen gehoord dat mensen om de meest lullige dingen gezakt zijn (van mijn rij-instructeur). Ik vind het gewoon balen dat je veel geluk moet hebben bij je examen. Zelfs met 200 uur heb je nog steeds een kans om te zakken. Ik kan daar echt niet tegen
Ik ben ook al over de 50 lessen heen (van anderhalf a twee uur) dus ik ken de opmerkingen van iedereen en ik kan er ook nog wel fel op reagerenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:18 schreef vencodark het volgende:
[..]
Als het helpt: ik had bij les 54 pas mijn eerste examenIk voelde mezelf voor die tijd er nog niet klaar voor en dan zou ik absoluut zakken. De TTT had ik 3 maanden ervoor toen al gedaan.
Dus ik zal de laatste zijn die daar commentaar op zal hebbenMaar misschien indd. wel idee om het over je heen te laten komen. Niet té druk maken. Ik dacht ook toen bij mezelf: er hangt geen verschrikkelijk iets vanaf behalve tijd en geld. Dus geen flinke gevolgen ofzo.
Weet niet of dat helpt maar toch.
Ik vond ook altijd gezeur hoor. Als mensen voor de 100e keer vragen wanneer je nu eens examen ging doen. Vooral mijn zus begon daar altijd over.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:05 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben ook al over de 50 lessen heen (van anderhalf a twee uur) dus ik ken de opmerkingen van iedereen en ik kan er ook nog wel fel op reageren.
Nou ja, nu vragen ze in ieder geval niet of ik al een vriend hebquote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:06 schreef vencodark het volgende:
[..]
Ik vond ook altijd gezeur hoor. Als mensen voor de 100e keer vragen wanneer je nu eens examen ging doen. Vooral mijn zus begon daar altijd over.
Haha, nee indd. Totdat je je rijbewijs hebt.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:22 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou ja, nu vragen ze in ieder geval niet of ik al een vriend heb.
Vertelquote:
Les 54 is voor jou 40 uur, hequote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:18 schreef vencodark het volgende:
[..]
Als het helpt: ik had bij les 54 pas mijn eerste examenIk voelde mezelf voor die tijd er nog niet klaar voor en dan zou ik absoluut zakken. De TTT had ik 3 maanden ervoor toen al gedaan.
Dus ik zal de laatste zijn die daar commentaar op zal hebbenMaar misschien indd. wel idee om het over je heen te laten komen. Niet té druk maken. Ik dacht ook toen bij mezelf: er hangt geen verschrikkelijk iets vanaf behalve tijd en geld. Dus geen flinke gevolgen ofzo.
Weet niet of dat helpt maar toch.
Nouja, mijn rijlessen worden niet moeilijk gemaakt. Ik weet ook niet of de instructeur denkt dat ik klaar ben voor mijn examen. Ik ga het wel vragen de volgende keer.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 12:50 schreef fespo het volgende:
[..]
dat dacht ik eerst ook.
als ik voor mijn examen spreek is dat echt onzin.
het enige dat de examinator wilt zijn de volgende punten:
www.cbr.nl/brochure/LANWEB001.pdf
tijdens je rijlessen wordt ook alles extra moeilijk gemaakt zodat het tijdens het examen wel meevalt.
Wacht... 7 lessen gehad... ? Van hoeveel uur? Ik mag hopen 5 uur?quote:Op zaterdag 13 maart 2010 13:37 schreef Jac0bus het volgende:
Leuk topic, kom er nu pas achter
Theorie al gehaald in juni toen ik nog geen les gehad had. Toen een tijdje niks en nu ben ik in december begonnen met rijden. Nu na 7 lessen komt afrijden al in zicht
Mijn zus had het ook binnen de 25 lessen. Ik heb er 71 gehad.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:36 schreef Geqxon het volgende:
7 lessen kan toch prima. Als het in je zit.
Zelf ben ik niet boven de 20 lessen uitgekomen. Sommige zijn wat minder goed en hebben 40 tot 50 lessen nodig.
Ik had al eens een buitenlands rijbewijs gehad. Maar dat was er een die je niet om mocht schakelen naar een Nederlands rijbewijs. Ik moest alleen het schakelen leren en wennen aan NL wegen. Dat heb ik nu wel redelijk onder de knie. Maar de rijervaring had ik alquote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:29 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Les 54 is voor jou 40 uur, heik heb dan al 50 uur gehad! Maarja, ik zie het wel. Ik doe gewoon mijn best en dan zie ik het wel. Zolang ik maar mijn rijbewijs krijg (zonder al te veel lessen of te vaak zakken
)
[..]
Nouja, mijn rijlessen worden niet moeilijk gemaakt. Ik weet ook niet of de instructeur denkt dat ik klaar ben voor mijn examen. Ik ga het wel vragen de volgende keer.
[..]
Wacht... 7 lessen gehad... ? Van hoeveel uur? Ik mag hopen 5 uur?Je bent wel heel snel als je al na 7 lessen een examen in zicht hebt
Het is ook mogelijk, ja. Ik had met 7 lessen mijn auto nog niet eens goed onder controle en ik had nog niet eens leren kijkenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:36 schreef Geqxon het volgende:
7 lessen kan toch prima. Als het in je zit.
Zelf ben ik niet boven de 20 lessen uitgekomen. Sommige zijn wat minder goed en hebben 40 tot 50 lessen nodig.
Wow, dat is goed! Ik ben er wel jaloers op dat sommige mensen zo snel zo goed auto leren rijden.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn zus had het ook binnen de 25 lessen. Ik heb er 71 gehad.
Ah, oke, het 'kijken' is ook het lastigste van autorijden, vandaar dat je al zo snel bent! Maar ik vind het alsnog knap, want ik neem aan dat de nederlandse wegen toch anders zijn.. en dan ook nog leren schakelen, pfoequote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:41 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik had al eens een buitenlands rijbewijs gehad. Maar dat was er een die je niet om mocht schakelen naar een Nederlands rijbewijs. Ik moest alleen het schakelen leren en wennen aan NL wegen. Dat heb ik nu wel redelijk onder de knie. Maar de rijervaring had ik al![]()
Overigens heb ik er 7 gehad maar het worden er nog wel wat meer. Het is meer dat ik nu wel al vrij goed zit. Ik laat wel weten hoeveel ik er uit eindelijk nodig heb.
Het verschil is vooral het kijken ja. Je moet hier honderd keer in alle spiegels kijken en in de dode hoek. Ik vind dat niet nodig. Het enige wat ik doe is de buitenspiegel en de dodehoek. Vooral die laatste is echt wel belangrijk.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:47 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Het is ook mogelijk, ja. Ik had met 7 lessen mijn auto nog niet eens goed onder controle en ik had nog niet eens leren kijken
[..]
Wow, dat is goed! Ik ben er wel jaloers op dat sommige mensen zo snel zo goed auto leren rijden.
[..]
Ah, oke, het 'kijken' is ook het lastigste van autorijden, vandaar dat je al zo snel bent! Maar ik vind het alsnog knap, want ik neem aan dat de nederlandse wegen toch anders zijn.. en dan ook nog leren schakelen, pfoe
Jazeker, ik had dat ook wel gewild. Irritante was wel dat mijn zus dat regelmatig min of meer ook duidelijk maakte en heel lang de lessen met mijn rijinstructeur vergelijk met die van haar.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:47 schreef Lammmetje het volgende:
Wow, dat is goed! Ik ben er wel jaloers op dat sommige mensen zo snel zo goed auto leren rijden.
haha, daarom heb ik toen maar extra geld neergelegd voor spoed aanvraag. Kon ik een dag later rijden haha.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:11 schreef AffenStrudel het volgende:
Na 5 keer hebben moeten afrijden dacht ik dat ik wel nog ff een weekje kon wachten op mn rijbewijs, maar de week blijft maar duren...
Ik weiger extra te betalen voor iets wat vroeger standaard wasquote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:39 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
haha, daarom heb ik toen maar extra geld neergelegd voor spoed aanvraag. Kon ik een dag later rijden haha.
quote:Op zondag 14 maart 2010 10:28 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik weiger extra te betalen voor iets wat vroeger standaard wasZonde van het geld imho
Maar in mijn geval was ik maandag geslaagd en lag ie vrijdag klaar, dus dat kon ik wel overzien
Met vroeger bedoel ik 5 jaar geleden lieve schatquote:Op zondag 14 maart 2010 10:47 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
vroeger kon je ook zo je rijbewijs krijgen ipv dat je dure lessen ed nodig had....
mijn opa heeft nooit rijlessen enz gehad.
dat zijn allemaal verschillende punten, fileparkeren achteruit ken ik t beste: langzaam achteruit totdat de achterbank ter hoogte van het achterlicht van de auto naast je is, dan snel insturen totdat je zijspiegel op 1 lijn zit met het achterlicht van de auto naast je en dan weer gelijkmatig terug sturen.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:11 schreef Trusten het volgende:
Wat gebruiken jullie eigenlijk als instuur en terugstuurpunten bij parkeren en dan vooral achteruit in file, vooruit en achteruit in vak?
Dit moet ik ff onthouden. Ik ben die dingen dus alweer vergeten..en dat na een maand of 4.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:17 schreef styliste het volgende:
[..]
dat zijn allemaal verschillende punten, fileparkeren achteruit ken ik t beste: langzaam achteruit totdat de achterbank ter hoogte van het achterlicht van de auto naast je is, dan snel insturen totdat je zijspiegel op 1 lijn zit met het achterlicht van de auto naast je en dan weer gelijkmatig terug sturen.
Check even deze site, en dan "how to park a car", daarin word fileparkeren helemaal uitgekauwd.quote:Op zondag 14 maart 2010 13:17 schreef vencodark het volgende:
Dit moet ik ff onthouden. Ik ben die dingen dus alweer vergeten..en dat na een maand of 4.
Thx.quote:Op zondag 14 maart 2010 13:31 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Check even deze site, en dan "how to park a car", daarin word fileparkeren helemaal uitgekauwd.
Videojug: Learning how to Drive
Talloze filmpjes om alles te leren doen. Het word allemaal uitgelegd alsof een kleuter het ook moet kunnen volgen, maar het kan wel net ff helpen
hmm.. mja afstand inschatten vind ik ook best lastigquote:Op zondag 14 maart 2010 14:49 schreef jacobras het volgende:
Heb vrijdag mijn eerste rijles gehad, ging best goed. Koppelen en gasgeven ging makkelijker dan ik had gedacht, kan niet wachten tot mijn volgende rijles (woensdag) !
Heb trouwens les in een Toyota Auris, mooie auto.
Ik had alleen wat moeite om 30 meter voor de rontonde 30 km/h te rijden, ik kan echt niet inschatten waar het nou 30 meter ervoor is.
http://www.gertdoornekamp(...)res%20%282008%29.pdfquote:Op zondag 14 maart 2010 13:17 schreef vencodark het volgende:
Dit moet ik ff onthouden. Ik ben die dingen dus alweer vergeten..en dat na een maand of 4.
Ik rij ook in een Aurusquote:Op zondag 14 maart 2010 14:49 schreef jacobras het volgende:
Heb vrijdag mijn eerste rijles gehad, ging best goed. Koppelen en gasgeven ging makkelijker dan ik had gedacht, kan niet wachten tot mijn volgende rijles (woensdag) !
Heb trouwens les in een Toyota Auris, mooie auto.
Ik had alleen wat moeite om 30 meter voor de rontonde 30 km/h te rijden, ik kan echt niet inschatten waar het nou 30 meter ervoor is.
Goh, dat heb ik nooit geleerd hoor.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:49 schreef jacobras het volgende:
Ik ook niet, als je daar precies op gaat letten, mis je het overzicht op de rotonde. Van tevoren een plan maken in je hoofd wat je moet doen, dus op tijd remmen en op tijd terugschakelen, en in die tijd de rotonde overzien.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Goh, dat heb ik nooit geleerd hoor.
Ik ook volgens mij.quote:
Ik les in een Volkswagen Golf Plus 1.9 TDIquote:Op zondag 14 maart 2010 18:26 schreef Eix het volgende:
Ik ook volgens mij.Iedereen lest met toyota...
![]()
Ik vond dat ook niet makkelijk hoor. Al die dingen tegelijk. :s Echt de tijd/rust nemen is wel heel belangrijk.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ook niet, als je daar precies op gaat letten, mis je het overzicht op de rotonde. Van tevoren een plan maken in je hoofd wat je moet doen, dus op tijd remmen en op tijd terugschakelen, en in die tijd de rotonde overzien.
Het klinkt zo best makkelijk, maar ik kan het nog steeds niet.
Ik in BMW, fijne wagen wel.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:30 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik les in een Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI
Indd...dat dus. Bij rijlesauto kon ik koppeling aardig naar boven halen en ik reed gewoon, zonder dat ie stilviel. Bij mijn huidige auto moest ik dat heel anders doen. Kan je hm amper omhoog halen en puur daarop rijden.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:32 schreef Geqxon het volgende:
Wat is het verschil qua rijgedrag met een diesel en benzine? Zit toch niet zo heel veel verschil in? Je moet je gas en koppeling een beetje anders doen, maar dat is met elke auto hoe dan ook al anders.
Inderdaad, en het is ook zodat je gericht kunt afremmen, dat je beter kan inschatten hoe groot de afstand is die je nodig hebt om te remmen.quote:Wat betreft het remmen voor een rotonde, het gaat niet zozeer erom dat je precies 30 meter eerder al 30 rijdt maar vooral dat je de rotonde goed kan overzien. Dus rem op tijd, schakel terug naar de tweede versnelling en zorg dat je gewoon goed overzicht hebt.
Ik zou er zelf ook wel een willen hebbenquote:Ik rij ook in een Aurus . Ik heb geen vergelijkingsmateriaal natuurlijk, maar ik vind het ook wel een leuke bak
Diesel of benzine, altijd gas erbij als je weg wilt rijden. +/- 1200 toeren en hem daar op houden. Geleidelijk de koppeling op laten komen en met je gas zorgen dat je op 1200 toeren blijft. Op het laatste stukje meer gas en meer toeren maken.quote:Op zondag 14 maart 2010 19:55 schreef vencodark het volgende:
[..]
Indd...dat dus. Bij rijlesauto kon ik koppeling aardig naar boven halen en ik reed gewoon, zonder dat ie stilviel. Bij mijn huidige auto moest ik dat heel anders doen. Kan je hm amper omhoog halen en puur daarop rijden.
In de lesauto reed ik al een stukje voordat ik gas hoefde te gevenquote:Op zondag 14 maart 2010 20:46 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Diesel of benzine, altijd gas erbij als je weg wilt rijden. +/- 1200 toeren en hem daar op houden. Geleidelijk de koppeling op laten komen en met je gas zorgen dat je op 1200 toeren blijft. Op het laatste stukje meer gas en meer toeren maken.
Ik heb zelf altijd geleerd het gas erbij te pakken met wegrijden, anders rij je als een oud vrouwtje weg....quote:Op zondag 14 maart 2010 20:49 schreef vencodark het volgende:
[..]
In de lesauto reed ik al een stukje voordat ik gas hoefde te geven
En ik weet ondertussen hoe het met mijn auto werkt. Het kostte alleen best wel wat moeite.
Jaaa ik heb dat wel zo geleerd maar het kón iig ook zonderquote:Op zondag 14 maart 2010 20:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb zelf altijd geleerd het gas erbij te pakken met wegrijden, anders rij je als een oud vrouwtje weg....
Moet ik wel zeggen dat ik gezegend was met 140pk, 300nm, 2400cc en vijf hard beukende cilinders.
Ik ook, ging wel langzaam :p. Hij had 'm trouwens ook 2x in de 2e versnelling gezet, terwijl ik dacht dat hij in de eerste stond. Merkte er niets van, kon gewoon wegrijden.quote:In de lesauto reed ik al een stukje voordat ik gas hoefde te geven
Twee weken geleden wilde ik op een gegeven moment in de drie wegrijden. Dat merk je wel...quote:Op zondag 14 maart 2010 22:39 schreef jacobras het volgende:
[..]
Ik ook, ging wel langzaam :p. Hij had 'm trouwens ook 2x in de 2e versnelling gezet, terwijl ik dacht dat hij in de eerste stond. Merkte er niets van, kon gewoon wegrijden.
Tja, met mijn 14 jaar oude benzine auto'tje zal dat dus niet gaan.quote:Op zondag 14 maart 2010 22:39 schreef jacobras het volgende:
[..]
Ik ook, ging wel langzaam :p. Hij had 'm trouwens ook 2x in de 2e versnelling gezet, terwijl ik dacht dat hij in de eerste stond. Merkte er niets van, kon gewoon wegrijden.
ik ookquote:Op zondag 14 maart 2010 18:30 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik les in een Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI
Suc6!quote:Op dinsdag 16 maart 2010 06:42 schreef Trusten het volgende:
Zometeen TTT, ben veel zenuwachtiger dan ik had verwacht
Tja bij de rijopleiding (RIS) die ik doe is het gewoon verplicht of ik het nou wel of niet nuttig vind. Maar vanwege m'n zenuwen ben ik wel blij dat ik heb gedaan heb, nu weet ik tenminste wat ik kan verwachten. Het viel me alles mee maar heb m'n bijzondere verrichtingen verneukt doordat ik bij het achteruit file parkeren een tegemoetkomende fietster over het hoofd zagquote:Op dinsdag 16 maart 2010 11:33 schreef AffenStrudel het volgende:
Het nut van die tussentijdse toets ontgaat me een beetje, je rijd een stukje en dan doe je twee speciale verrichtingen zo goed en vooral veilig als je kunt.
Haha, dat had ik ook toen ik eerst even op een parkeerterrein was wezen rijden. Als het eenmaal door je instructeur wordt uitgelegd gaat het echt stukken makkelijker (vond ik).quote:Gisteren heel even op afgesloten terrein wezen rijden, was niet echt een succes
Jup iddquote:Op dinsdag 16 maart 2010 13:02 schreef jacobras het volgende:
[..]
Haha, dat had ik ook toen ik eerst even op een parkeerterrein was wezen rijden. Als het eenmaal door je instructeur wordt uitgelegd gaat het echt stukken makkelijker (vond ik).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |