Mijn zus had het ook binnen de 25 lessen. Ik heb er 71 gehad.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:36 schreef Geqxon het volgende:
7 lessen kan toch prima. Als het in je zit.
Zelf ben ik niet boven de 20 lessen uitgekomen. Sommige zijn wat minder goed en hebben 40 tot 50 lessen nodig.
Ik had al eens een buitenlands rijbewijs gehad. Maar dat was er een die je niet om mocht schakelen naar een Nederlands rijbewijs. Ik moest alleen het schakelen leren en wennen aan NL wegen. Dat heb ik nu wel redelijk onder de knie. Maar de rijervaring had ik alquote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:29 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Les 54 is voor jou 40 uur, heik heb dan al 50 uur gehad! Maarja, ik zie het wel. Ik doe gewoon mijn best en dan zie ik het wel. Zolang ik maar mijn rijbewijs krijg (zonder al te veel lessen of te vaak zakken
)
[..]
Nouja, mijn rijlessen worden niet moeilijk gemaakt. Ik weet ook niet of de instructeur denkt dat ik klaar ben voor mijn examen. Ik ga het wel vragen de volgende keer.
[..]
Wacht... 7 lessen gehad... ? Van hoeveel uur? Ik mag hopen 5 uur?Je bent wel heel snel als je al na 7 lessen een examen in zicht hebt
Het is ook mogelijk, ja. Ik had met 7 lessen mijn auto nog niet eens goed onder controle en ik had nog niet eens leren kijkenquote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:36 schreef Geqxon het volgende:
7 lessen kan toch prima. Als het in je zit.
Zelf ben ik niet boven de 20 lessen uitgekomen. Sommige zijn wat minder goed en hebben 40 tot 50 lessen nodig.
Wow, dat is goed! Ik ben er wel jaloers op dat sommige mensen zo snel zo goed auto leren rijden.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:37 schreef vencodark het volgende:
[..]
Mijn zus had het ook binnen de 25 lessen. Ik heb er 71 gehad.
Ah, oke, het 'kijken' is ook het lastigste van autorijden, vandaar dat je al zo snel bent! Maar ik vind het alsnog knap, want ik neem aan dat de nederlandse wegen toch anders zijn.. en dan ook nog leren schakelen, pfoequote:Op zaterdag 13 maart 2010 14:41 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Ik had al eens een buitenlands rijbewijs gehad. Maar dat was er een die je niet om mocht schakelen naar een Nederlands rijbewijs. Ik moest alleen het schakelen leren en wennen aan NL wegen. Dat heb ik nu wel redelijk onder de knie. Maar de rijervaring had ik al![]()
Overigens heb ik er 7 gehad maar het worden er nog wel wat meer. Het is meer dat ik nu wel al vrij goed zit. Ik laat wel weten hoeveel ik er uit eindelijk nodig heb.
Het verschil is vooral het kijken ja. Je moet hier honderd keer in alle spiegels kijken en in de dode hoek. Ik vind dat niet nodig. Het enige wat ik doe is de buitenspiegel en de dodehoek. Vooral die laatste is echt wel belangrijk.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:47 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Het is ook mogelijk, ja. Ik had met 7 lessen mijn auto nog niet eens goed onder controle en ik had nog niet eens leren kijken
[..]
Wow, dat is goed! Ik ben er wel jaloers op dat sommige mensen zo snel zo goed auto leren rijden.
[..]
Ah, oke, het 'kijken' is ook het lastigste van autorijden, vandaar dat je al zo snel bent! Maar ik vind het alsnog knap, want ik neem aan dat de nederlandse wegen toch anders zijn.. en dan ook nog leren schakelen, pfoe
Jazeker, ik had dat ook wel gewild. Irritante was wel dat mijn zus dat regelmatig min of meer ook duidelijk maakte en heel lang de lessen met mijn rijinstructeur vergelijk met die van haar.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 15:47 schreef Lammmetje het volgende:
Wow, dat is goed! Ik ben er wel jaloers op dat sommige mensen zo snel zo goed auto leren rijden.
haha, daarom heb ik toen maar extra geld neergelegd voor spoed aanvraag. Kon ik een dag later rijden haha.quote:Op zaterdag 13 maart 2010 21:11 schreef AffenStrudel het volgende:
Na 5 keer hebben moeten afrijden dacht ik dat ik wel nog ff een weekje kon wachten op mn rijbewijs, maar de week blijft maar duren...
Ik weiger extra te betalen voor iets wat vroeger standaard wasquote:Op zaterdag 13 maart 2010 22:39 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
haha, daarom heb ik toen maar extra geld neergelegd voor spoed aanvraag. Kon ik een dag later rijden haha.
quote:Op zondag 14 maart 2010 10:28 schreef Marijkezwolle het volgende:
[..]
Ik weiger extra te betalen voor iets wat vroeger standaard wasZonde van het geld imho
Maar in mijn geval was ik maandag geslaagd en lag ie vrijdag klaar, dus dat kon ik wel overzien
Met vroeger bedoel ik 5 jaar geleden lieve schatquote:Op zondag 14 maart 2010 10:47 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
vroeger kon je ook zo je rijbewijs krijgen ipv dat je dure lessen ed nodig had....
mijn opa heeft nooit rijlessen enz gehad.
dat zijn allemaal verschillende punten, fileparkeren achteruit ken ik t beste: langzaam achteruit totdat de achterbank ter hoogte van het achterlicht van de auto naast je is, dan snel insturen totdat je zijspiegel op 1 lijn zit met het achterlicht van de auto naast je en dan weer gelijkmatig terug sturen.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:11 schreef Trusten het volgende:
Wat gebruiken jullie eigenlijk als instuur en terugstuurpunten bij parkeren en dan vooral achteruit in file, vooruit en achteruit in vak?
Dit moet ik ff onthouden. Ik ben die dingen dus alweer vergeten..en dat na een maand of 4.quote:Op zondag 14 maart 2010 11:17 schreef styliste het volgende:
[..]
dat zijn allemaal verschillende punten, fileparkeren achteruit ken ik t beste: langzaam achteruit totdat de achterbank ter hoogte van het achterlicht van de auto naast je is, dan snel insturen totdat je zijspiegel op 1 lijn zit met het achterlicht van de auto naast je en dan weer gelijkmatig terug sturen.
Check even deze site, en dan "how to park a car", daarin word fileparkeren helemaal uitgekauwd.quote:Op zondag 14 maart 2010 13:17 schreef vencodark het volgende:
Dit moet ik ff onthouden. Ik ben die dingen dus alweer vergeten..en dat na een maand of 4.
Thx.quote:Op zondag 14 maart 2010 13:31 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Check even deze site, en dan "how to park a car", daarin word fileparkeren helemaal uitgekauwd.
Videojug: Learning how to Drive
Talloze filmpjes om alles te leren doen. Het word allemaal uitgelegd alsof een kleuter het ook moet kunnen volgen, maar het kan wel net ff helpen
hmm.. mja afstand inschatten vind ik ook best lastigquote:Op zondag 14 maart 2010 14:49 schreef jacobras het volgende:
Heb vrijdag mijn eerste rijles gehad, ging best goed. Koppelen en gasgeven ging makkelijker dan ik had gedacht, kan niet wachten tot mijn volgende rijles (woensdag) !
Heb trouwens les in een Toyota Auris, mooie auto.
Ik had alleen wat moeite om 30 meter voor de rontonde 30 km/h te rijden, ik kan echt niet inschatten waar het nou 30 meter ervoor is.
http://www.gertdoornekamp(...)res%20%282008%29.pdfquote:Op zondag 14 maart 2010 13:17 schreef vencodark het volgende:
Dit moet ik ff onthouden. Ik ben die dingen dus alweer vergeten..en dat na een maand of 4.
Ik rij ook in een Aurusquote:Op zondag 14 maart 2010 14:49 schreef jacobras het volgende:
Heb vrijdag mijn eerste rijles gehad, ging best goed. Koppelen en gasgeven ging makkelijker dan ik had gedacht, kan niet wachten tot mijn volgende rijles (woensdag) !
Heb trouwens les in een Toyota Auris, mooie auto.
Ik had alleen wat moeite om 30 meter voor de rontonde 30 km/h te rijden, ik kan echt niet inschatten waar het nou 30 meter ervoor is.
Goh, dat heb ik nooit geleerd hoor.quote:Op zondag 14 maart 2010 14:49 schreef jacobras het volgende:
Ik ook niet, als je daar precies op gaat letten, mis je het overzicht op de rotonde. Van tevoren een plan maken in je hoofd wat je moet doen, dus op tijd remmen en op tijd terugschakelen, en in die tijd de rotonde overzien.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:38 schreef vencodark het volgende:
[..]
Goh, dat heb ik nooit geleerd hoor.
Ik ook volgens mij.quote:
Ik les in een Volkswagen Golf Plus 1.9 TDIquote:Op zondag 14 maart 2010 18:26 schreef Eix het volgende:
Ik ook volgens mij.Iedereen lest met toyota...
![]()
Ik vond dat ook niet makkelijk hoor. Al die dingen tegelijk. :s Echt de tijd/rust nemen is wel heel belangrijk.quote:Op zondag 14 maart 2010 17:40 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ook niet, als je daar precies op gaat letten, mis je het overzicht op de rotonde. Van tevoren een plan maken in je hoofd wat je moet doen, dus op tijd remmen en op tijd terugschakelen, en in die tijd de rotonde overzien.
Het klinkt zo best makkelijk, maar ik kan het nog steeds niet.
Ik in BMW, fijne wagen wel.quote:Op zondag 14 maart 2010 18:30 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik les in een Volkswagen Golf Plus 1.9 TDI
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |