abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_79077350
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:27 schreef Purdey het volgende:
Ik begin het rijlessen zat te worden.Vanmiddag weer twee uur zitten verkloten
Vorige week vrijdag,en afgelopen dinsdag had ik een 'Yeaaaah I'm good!' gevoel,en vandaag daalde mijn rijkunsten richting het nulpunt.Nu rijd ik in Rotterdam en is alles ook gewoon heel druk,maar dat moet niet uitmaken.Ik heb er nu al 26 dubbele lessen op zitten

Volgende week dinsdag en vrijdag weer les,en die week daarna ook en dan is mn pakket op..Ik zie mezelf alleen nog absoluut geen examen doen,want dan zak ik
Ik verknal het ook als het op de weg onoverzichtelijk/druk wordt. Ik raak het overzicht dan kwijt en dan vraag ik me halverwege altijd af waar ik in gódsnaam mee bezig ben en dat terwijl ik al tegen de 40 lessen aan zit. Ik heb dan wel geen ingrepen meer, maar als ik dat soort rare fratsen uithaal, dan ben ik voor 100% gezakt. Hopelijk kan ik in een maandje mijn kijkskills omhoog halen, anders ga ik zeker weten zakken voor mijn examen (tenzij ik veel geluk heb en een makkelijke route krijg ).

En Rotterdam is trouwens een rot stad om in te rijden. M'n moeder en ik waren daar en de weg was echt moeilijk te vinden zonder tomtom .

Tijdens mijn lessen wordt telkens hetzelfde tegen mij gezegd over dat vooruit kijken, anticiperen en blablabla. Het lijkt zo wel of ik voor geen meter vooruit ga tijdens de laatste 20 uur. De auto kan ik inmiddels goed besturen (is niks meer op aan te merken de laatste 15 uur). Nja, dinsdag pas mijn volgende les en heb er zin in .
pi_79080408
Gewoon in je hoofd als filmpje exact afspelen wat je wilt gaan doen, vér voor het kruispunt. Dan moet het toch wel lukken?
pi_79080898
Boetes voor rij-instructeurs tijdens controle

O, ik heb ook lang niet altijd m'n ID bij me eigenlijk .
Tap tap tap
  zaterdag 13 maart 2010 @ 08:10:20 #229
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79088742
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 21:16 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Ik verknal het ook als het op de weg onoverzichtelijk/druk wordt. Ik raak het overzicht dan kwijt en dan vraag ik me halverwege altijd af waar ik in gódsnaam mee bezig ben en dat terwijl ik al tegen de 40 lessen aan zit. Ik heb dan wel geen ingrepen meer, maar als ik dat soort rare fratsen uithaal, dan ben ik voor 100% gezakt. Hopelijk kan ik in een maandje mijn kijkskills omhoog halen, anders ga ik zeker weten zakken voor mijn examen (tenzij ik veel geluk heb en een makkelijke route krijg ).

En Rotterdam is trouwens een rot stad om in te rijden. M'n moeder en ik waren daar en de weg was echt moeilijk te vinden zonder tomtom .

Tijdens mijn lessen wordt telkens hetzelfde tegen mij gezegd over dat vooruit kijken, anticiperen en blablabla. Het lijkt zo wel of ik voor geen meter vooruit ga tijdens de laatste 20 uur. De auto kan ik inmiddels goed besturen (is niks meer op aan te merken de laatste 15 uur). Nja, dinsdag pas mijn volgende les en heb er zin in .
Story of my life..Zodra het druk wordt krijg ik een blinde vlek.Ik rijd altijd vrijdagmiddag,en zeker in R'dam is het dan superdruk.Het besturen van de auto gaat bij mij inderdaad ook prima,maar ik kijk te weinig en ik haal domme dingen uit die na zoveel lessen gewoon niet meer mogen.Ik heb ook totaal niet de indruk dat ik vooruit ga.Ik had een pakket van 40 lessen,en na dat pakket zei mijn instructeur dat het beter was om er nog 20 lessen bij te nemen (Ik rijd dubbele lessen,dus in totaal 30 lessen).Maar op 4 dubbele lessen na ben ik daar ook weer doorheen

Dinsdag weer een poging wagen,en écht,écht m'n best doen..*Zucht*
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_79089132
Heb sinds eind november mijn rijbewijs met pijn en moeite gehaald. In januari auto gekocht en vond het in het begin best eng om in mijn uppie te rijden! Oefening baart kunst en ik heb mezelf soms echt moeten dwingen om te rijden. Gelukkig zijn die zenuwen nu voorbij en gaat het best goed. Ik geef toe, ik ben geen natuurtalent. Ik vind het nog steeds lastig om in 1 keer goed in te parkeren, maar dat is niet erg.

Ook word ik nog wel gespannen als ik merk dat iets niet goed gaat en er mensen staan te wachten (bij druk punt bijv. iets moeten manoeuvreren). En het cliché is waar: je leert pas echt rijden als je rijbewijs hebt. Dan moet je het zelf beslissen en is er niet zo'n kerel die naast je zit en verteld hoe je het moet doen. Ik merk nog steeds dat ik beter/meer ontspannen rijdt als er niemand naast me zit. Dan heb ik het gevoel dat ik het juist goed moet doen en heb ik neigingen te vragen wat nu het beste is. Terwijl ik het in mijn 1tje vaak best wel weet.
Kan nu eindelijk zeggen dat het rijden best goed gaat. Al blijft parkeren soms echt irritant.
pi_79089270
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 22:25 schreef Geqxon het volgende:
Gewoon in je hoofd als filmpje exact afspelen wat je wilt gaan doen, vér voor het kruispunt. Dan moet het toch wel lukken?
Dat is mijn probleem op dit moment. Ik kijk nog steeds niet ver genoeg en ik vind het gewoon lastig. Elke les probeer ik het weer en op de een of andere manier lukt het niet goed genoeg. Ik heb waarschijnlijk nog maar 13 uur voor mijn examen. Hopelijk ga ik het licht snel genoeg zien
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 08:10 schreef Purdey het volgende:

[..]

Story of my life..Zodra het druk wordt krijg ik een blinde vlek.Ik rijd altijd vrijdagmiddag,en zeker in R'dam is het dan superdruk.Het besturen van de auto gaat bij mij inderdaad ook prima,maar ik kijk te weinig en ik haal domme dingen uit die na zoveel lessen gewoon niet meer mogen.Ik heb ook totaal niet de indruk dat ik vooruit ga.Ik had een pakket van 40 lessen,en na dat pakket zei mijn instructeur dat het beter was om er nog 20 lessen bij te nemen (Ik rijd dubbele lessen,dus in totaal 30 lessen).Maar op 4 dubbele lessen na ben ik daar ook weer doorheen

Dinsdag weer een poging wagen,en écht,écht m'n best doen..*Zucht*
Haha, ik ga dinsdag dus ook weer een poging wagen. Het zou wel fijn zijn als we dan allebei plotseling op examenniveau zitten
pi_79089291
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 09:29 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Dat is mijn probleem op dit moment. Ik kijk nog steeds niet ver genoeg en ik vind het gewoon lastig. Elke les probeer ik het weer en op de een of andere manier lukt het niet goed genoeg. Ik heb waarschijnlijk nog maar 13 uur voor mijn examen. Hopelijk ga ik het licht snel genoeg zien
[..]
Hoezo 13 uren voor het examen? Dat zijn zoveel lessen ofzo?
pi_79089377
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 09:32 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hoezo 13 uren voor het examen? Dat zijn zoveel lessen ofzo?
Ja, ik heb nog 13 lessen van 1 uur voordat ik mijn eerste rijexamen heb. Misschien dat het er wat meer of minder worden, maar ongeveer 13
pi_79089389
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 09:39 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Ja, ik heb nog 13 lessen van 1 uur voordat ik mijn eerste rijexamen heb. Misschien dat het er wat meer of minder worden, maar ongeveer 13
Ooh zo. Dan is je pakket ook op ofzo?
Ik had altijd lessen van 45 minuten. Vond ik lang zat.
pi_79089790
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 09:41 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ooh zo. Dan is je pakket ook op ofzo?
Ik had altijd lessen van 45 minuten. Vond ik lang zat.
Nee, ik ben al over mijn pakket heen eigenlijk (30). Ik neem nog ~22 lessen erbij en heb daar al 9 van gehad (jaja, ik ben niet de perfecte leerling die zijn examen doet met 30 lessen)

En dat uurtje is best snel om. Ook heb ik eens een les van anderhalf uur gehad en een van twee uur en dat beviel me ook wel.
pi_79090056
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:07 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Nee, ik ben al over mijn pakket heen eigenlijk (30). Ik neem nog ~22 lessen erbij en heb daar al 9 van gehad (jaja, ik ben niet de perfecte leerling die zijn examen doet met 30 lessen)

En dat uurtje is best snel om. Ook heb ik eens een les van anderhalf uur gehad en een van twee uur en dat beviel me ook wel.
Oh ik heb zelf 71 lessen gehad van 45 min. Dus ook geen natuurtalentje Echt, ik vond het zo kut op den duur. Werd er zo moe van. Had wel examen bij de 2e keer, theorie bij de 3e. Al met al dus best veel geld gekost. Eigenlijk was ik nog verrast dat ik was geslaagd, dacht dat ik op het nippertje was gezakt eigenlijk.

Maare, waar heb je moeite mee dan?
pi_79091443
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 10:26 schreef vencodark het volgende:

[..]

Oh ik heb zelf 71 lessen gehad van 45 min. Dus ook geen natuurtalentje Echt, ik vond het zo kut op den duur. Werd er zo moe van. Had wel examen bij de 2e keer, theorie bij de 3e. Al met al dus best veel geld gekost. Eigenlijk was ik nog verrast dat ik was geslaagd, dacht dat ik op het nippertje was gezakt eigenlijk.

Maare, waar heb je moeite mee dan?
Met het vooruit kijken. Volgens mij moet ik bij mijn examen gewoon een goede dag hebben en dat ik me dan goed kan concentreren. Ik heb echt verhalen gehoord dat mensen om de meest lullige dingen gezakt zijn (van mijn rij-instructeur). Ik vind het gewoon balen dat je veel geluk moet hebben bij je examen. Zelfs met 200 uur heb je nog steeds een kans om te zakken. Ik kan daar echt niet tegen
pi_79091703
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:39 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Met het vooruit kijken. Volgens mij moet ik bij mijn examen gewoon een goede dag hebben en dat ik me dan goed kan concentreren. Ik heb echt verhalen gehoord dat mensen om de meest lullige dingen gezakt zijn (van mijn rij-instructeur). Ik vind het gewoon balen dat je veel geluk moet hebben bij je examen. Zelfs met 200 uur heb je nog steeds een kans om te zakken. Ik kan daar echt niet tegen
Ik heb ook zulke verhalen gehoord ja, over percentages. Tja, belangrijk is indd. je concentratie. Heb je nog een les voor het examen? Mijn rijles ervoor ging echt bagger. Het ging gewoon niet. Tijdens het examen was ik echt heel kalm. Ik deed echt heel erg mijn best! Ik was ook helemaal verrast toen ik geslaagd bleek te zijn.

Ik zou ook zo gauw geen tips voor je weten eigenlijk. Enige wat ik probeerde te doen is alsof er niemand naast me in de auto zat. Dus zelf denken, je niet beoordeeld te voelen zeg maar. En je niet te laten intimideren door het feit dat er een examinator naast je zit.
Je bent al vaker op geweest?
pi_79092217
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:50 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik heb ook zulke verhalen gehoord ja, over percentages. Tja, belangrijk is indd. je concentratie. Heb je nog een les voor het examen? Mijn rijles ervoor ging echt bagger. Het ging gewoon niet. Tijdens het examen was ik echt heel kalm. Ik deed echt heel erg mijn best! Ik was ook helemaal verrast toen ik geslaagd bleek te zijn.

Ik zou ook zo gauw geen tips voor je weten eigenlijk. Enige wat ik probeerde te doen is alsof er niemand naast me in de auto zat. Dus zelf denken, je niet beoordeeld te voelen zeg maar. En je niet te laten intimideren door het feit dat er een examinator naast je zit.
Je bent al vaker op geweest?
Ik heb nog 1 uur les voor mijn examen, dus dan kan ik gelukkig wel even inkomen. Ik heb wel een TTT gehad en daar was ik best wel kalm en eigenlijk niet zenuwachtig. Het was wel de eerste keer dat ik in de regen reed en dat vond ik best wel vervelend, omdat je dan minder goed zicht had. Ik heb dan ook belachelijk slecht gereden toen

Maar dit wordt de eerste keer dat ik examen heb. Misschien moet ik het gewoon over me heen laten komen en me van niemand wat aan laten trekken ('wáát, heb je 50 uur gehad voordat je voor het eerst op examen gaat?! Dat is echt veel te veel!! blablabla)
pi_79092399
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:11 schreef Lammmetje het volgende:

Maar dit wordt de eerste keer dat ik examen heb. Misschien moet ik het gewoon over me heen laten komen en me van niemand wat aan laten trekken ('wáát, heb je 50 uur gehad voordat je voor het eerst op examen gaat?! Dat is echt veel te veel!! blablabla)
Als het helpt: ik had bij les 54 pas mijn eerste examen Ik voelde mezelf voor die tijd er nog niet klaar voor en dan zou ik absoluut zakken. De TTT had ik 3 maanden ervoor toen al gedaan.
Dus ik zal de laatste zijn die daar commentaar op zal hebben Maar misschien indd. wel idee om het over je heen te laten komen. Niet té druk maken. Ik dacht ook toen bij mezelf: er hangt geen verschrikkelijk iets vanaf behalve tijd en geld. Dus geen flinke gevolgen ofzo. Weet niet of dat helpt maar toch.
pi_79093242
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 11:39 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

dat dacht ik eerst ook.
als ik voor mijn examen spreek is dat echt onzin.
het enige dat de examinator wilt zijn de volgende punten:
www.cbr.nl/brochure/LANWEB001.pdf

tijdens je rijlessen wordt ook alles extra moeilijk gemaakt zodat het tijdens het examen wel meevalt.
pi_79093757
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:18 schreef vencodark het volgende:

[..]

Als het helpt: ik had bij les 54 pas mijn eerste examen Ik voelde mezelf voor die tijd er nog niet klaar voor en dan zou ik absoluut zakken. De TTT had ik 3 maanden ervoor toen al gedaan.
Dus ik zal de laatste zijn die daar commentaar op zal hebben Maar misschien indd. wel idee om het over je heen te laten komen. Niet té druk maken. Ik dacht ook toen bij mezelf: er hangt geen verschrikkelijk iets vanaf behalve tijd en geld. Dus geen flinke gevolgen ofzo. Weet niet of dat helpt maar toch.
Ik ben ook al over de 50 lessen heen (van anderhalf a twee uur) dus ik ken de opmerkingen van iedereen en ik kan er ook nog wel fel op reageren .
Tap tap tap
pi_79093792
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik ben ook al over de 50 lessen heen (van anderhalf a twee uur) dus ik ken de opmerkingen van iedereen en ik kan er ook nog wel fel op reageren .
Ik vond ook altijd gezeur hoor. Als mensen voor de 100e keer vragen wanneer je nu eens examen ging doen. Vooral mijn zus begon daar altijd over.
pi_79094280
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:06 schreef vencodark het volgende:

[..]

Ik vond ook altijd gezeur hoor. Als mensen voor de 100e keer vragen wanneer je nu eens examen ging doen. Vooral mijn zus begon daar altijd over.
Nou ja, nu vragen ze in ieder geval niet of ik al een vriend heb .
Tap tap tap
pi_79094368
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:22 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou ja, nu vragen ze in ieder geval niet of ik al een vriend heb .
Haha, nee indd. Totdat je je rijbewijs hebt.
pi_79094692
Leuk topic, kom er nu pas achter
Theorie al gehaald in juni toen ik nog geen les gehad had. Toen een tijdje niks en nu ben ik in december begonnen met rijden. Nu na 7 lessen komt afrijden al in zicht
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_79094781
Tap tap tap
pi_79095003
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:40 schreef CherryLips het volgende:

Vertel
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_79096138
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:18 schreef vencodark het volgende:

[..]

Les 54 is voor jou 40 uur, he ik heb dan al 50 uur gehad! Maarja, ik zie het wel. Ik doe gewoon mijn best en dan zie ik het wel. Zolang ik maar mijn rijbewijs krijg (zonder al te veel lessen of te vaak zakken )
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 12:50 schreef fespo het volgende:

[..]

dat dacht ik eerst ook.
als ik voor mijn examen spreek is dat echt onzin.
het enige dat de examinator wilt zijn de volgende punten:
www.cbr.nl/brochure/LANWEB001.pdf

tijdens je rijlessen wordt ook alles extra moeilijk gemaakt zodat het tijdens het examen wel meevalt.
Nouja, mijn rijlessen worden niet moeilijk gemaakt. Ik weet ook niet of de instructeur denkt dat ik klaar ben voor mijn examen. Ik ga het wel vragen de volgende keer.
quote:
Op zaterdag 13 maart 2010 13:37 schreef Jac0bus het volgende:
Leuk topic, kom er nu pas achter
Theorie al gehaald in juni toen ik nog geen les gehad had. Toen een tijdje niks en nu ben ik in december begonnen met rijden. Nu na 7 lessen komt afrijden al in zicht
Wacht... 7 lessen gehad... ? Van hoeveel uur? Ik mag hopen 5 uur? Je bent wel heel snel als je al na 7 lessen een examen in zicht hebt
pi_79096326
7 lessen kan toch prima. Als het in je zit.

Zelf ben ik niet boven de 20 lessen uitgekomen. Sommige zijn wat minder goed en hebben 40 tot 50 lessen nodig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')