abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 22:52:28 #201
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78994956
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:36 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

wat een flauwekul...de meesten hebben met 18 jaar een ov kaart, dus nog helemaal geen auto nodig.
Ik heb hem in oktober gehaald toen ik 35 jaar was . Alle tijd ervoor was het misschien handig geweest maar beslist niet noodzakelijk. Nu is mijn oudste dochter 12 geworden, dus betaald volledig tarief ov . Nu is het voordeliger om een auto te hebben en zelf te rijden.

Heb ik toch al die jaren mijn portomonnee en het milieu gespaard. Maar moet zeggen , zou nu niet meer zonder auto kunnen. Wat een weelde !
Zoals ik zeg, ik ben zo opgegroeid. Velen (die ik ken, les mee heb) met mij. Het is tegenwoordig heel normaal om een rijbewijs te halen op je 18e. Kan komen omdat ik in Groningen woon, minder goede verbindingen in het 'buitengebied'?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_78995316
Provincie Groningen is juist een van de weinige gebieden waar echt nog naar ieder gehucht een bus gaat (i.t.t. bijv. Noord Holland: probeer maar eens snel in Stompetoren te komen en vergelijk dat dan met iets als Rodeschool of Gieten) en na middelgrote plaatsen zelfs snelbussen en een behoorlijk uitgebreid treinnetwerk. Uiteraard is het direct in de Randstad beter toeven in het ov, met trams en metro's en hoog-frequente treinverbindingen. De leeftijd waarop het rijbewijs gehaald wordt en een auto aangeschaft wordt ligt in steden als Amsterdam, Utrecht en Rotterdam behoorlijk hoger dan in bijv. Tilburg; je moet nogal miljonair zijn en van wachten houden wil je een auto hebben in die grote steden: in de tijd dat je 's morgens om 9.00 uur van Artis naar Weesp rijdt, ben je vanuit Groningen al in Zwolle
Killing as few patients as possible.
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 23:02:18 #203
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78995431
Daarom. En die busverbindingen en treinverbindingen zijn omdat er veel stations en aansluitingen zijn juist erg 'vervelend'... Veeeeel tijd...
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_78997535
Je laat het klinken alsof een auto luxe is. Het is toch heel normaal om een auto te hebben?

Op het moment dat ik zelf voor de trein moet betalen, ga ik toch echt met de auto / motor.
pi_79001987
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 23:57 schreef Geqxon het volgende:
Je laat het klinken alsof een auto luxe is. Het is toch heel normaal om een auto te hebben?

Op het moment dat ik zelf voor de trein moet betalen, ga ik toch echt met de auto / motor.
Voor iemand van 18 is het niet zo normaal om een eigen auto te hebben.
pi_79002482
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 08:22 schreef IrCute het volgende:

[..]

Voor iemand van 18 is het niet zo normaal om een eigen auto te hebben.
Het is maar net de afweging die je zelf maakt en dat verschilt dus van persoon tot persoon. Ik denk bijvoorbeeld niet dat ik een auto koop, want ik heb hem toch niet zo vaak nodig.
Tap tap tap
pi_79006722
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 22:52 schreef Renesite het volgende:

[..]

Zoals ik zeg, ik ben zo opgegroeid. Velen (die ik ken, les mee heb) met mij. Het is tegenwoordig heel normaal om een rijbewijs te halen op je 18e. Kan komen omdat ik in Groningen woon, minder goede verbindingen in het 'buitengebied'?
denk het niet hoor rene. Ik woon nl in het buitengebied van groningen langs de route naar Roodeschool
Er rijden bussen, treinen ed toch wel met regelmaat.
Alleen op zondag is het lastig om vroeger dan 9 uur in groningen te komen.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  donderdag 11 maart 2010 @ 16:57:39 #208
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_79022561
Net mijn autotheorie gehaald.

Eerste keer direct gehaald, 4 fouten in de gevaarherkenning en 3 fouten bij de rest.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 11 maart 2010 @ 17:04:01 #209
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79022850
quote:
Op donderdag 11 maart 2010 16:57 schreef Eix het volgende:
Net mijn autotheorie gehaald.

Eerste keer direct gehaald, 4 fouten in de gevaarherkenning en 3 fouten bij de rest.
Gefeliciteerd!
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_79024844
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:37 schreef DiemenZijde het volgende:
Ik heb nog een vraagje ik heb binnenkort examen maar hoe gaat dat in z'n werking? Mag ik bijvoorbeeld zelfs kiezen voor navigatie of instructies????

Heeft er verder iemand nog tips voor het examen (omgeving Amsterdam)
Als er een navigatiesysteem in de auto zit dan zul je daar waarschijnlijk wel even mee moeten rijden. Heb je dit liever niet, vraag dan je instructeur gewoon even of hij dat ding uit z'n auto haalt. Dan doe je in plaats van navigatie gewoon een clusteropdracht.
pi_79046344
Mag je tegenwoordig 7 fout hebben? Zijn het soms meer dan 50 vragen?
  vrijdag 12 maart 2010 @ 07:55:59 #212
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79046427
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 07:47 schreef Geqxon het volgende:
quote:
Het theorie-examen bestaat uit drie onderdelen.

25 vragen over gevaarherkenning;
30 vragen over verkeersregels;
10 vragen over verkeersinzicht.
Van de gevaarherkenning mocht je er iets van 12 fout hebben (weet het aantal niet meer precies), van de 40 "normale" theorievragen 5.
pi_79053351
Helaas jongens vandaag toch gezakt. De les voordat ik het examen had ging het niet zo goed, maar tot mijn verbazing reed ik heel erg goed op het examen.
Het probleem was dat ik het kruispunt al wou oversteken maar ik niet had gezien dat er nog verkeer kwam, ik remde wel op tijd maar stond al niet meer juist op de weg dat heeft mij de kop gekost.

Bedankt voor de tips en reacties volgende keer beter!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:45:18 #214
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_79053533
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 11:41 schreef DiemenZijde het volgende:
Helaas jongens vandaag toch gezakt. De les voordat ik het examen had ging het niet zo goed, maar tot mijn verbazing reed ik heel erg goed op het examen.
Het probleem was dat ik het kruispunt al wou oversteken maar ik niet had gezien dat er nog verkeer kwam, ik remde wel op tijd maar stond al niet meer juist op de weg dat heeft mij de kop gekost.

Bedankt voor de tips en reacties volgende keer beter!
Wat balen! Volgende keer beter!
pi_79053578
* Ou-Tannu gaat vanmiddag weer 2 uur de weg onveilig maken
  vrijdag 12 maart 2010 @ 11:47:32 #216
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_79053652
Balen, DiemenZijde! Veel succes de volgende keer, klinkt alsof het je dan gewoon gaat lukken!

Hier om mij heen mag iedereen ook afrijden, ook van m'n eigen instructeur.. *Zo mogen er ook mensen ineens 3 x anderhalf uur lessen per week, terwijl ze dat niet willen, en moet ik het doen met 1 x 1,5 uur, ook naar herhaaldelijk vragen om meer*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 12 maart 2010 @ 13:09:41 #217
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_79057227
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 07:47 schreef Geqxon het volgende:
Het examen begint met 25 vragen gevaarherkenning, daar mag je 13 fouten in maken. Het is praktisch onmogelijk om dit foutloos te doen, omdat je zeer vlug moet beslissen en sommige situaties toch wel subjectief zijn. Zo deed ik thuis bij het oefenen/leren consequent dezelfde vragen fout omdat ik gewoon vond dat je in die situatie beter (licht) kon remmen in plaats van alleen het gas loslaten. Enfin, 4 fouten valt me heel erg mee.

Het andere onderdeel, verkeersregels en verkeersinzicht bestaat uit 40 vragen waarbij je maximaal vijf fouten mag maken. Vroeger waren dit 50 vragen en mocht je zes fouten maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Eix op 13-03-2010 15:33:24 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_79067258
zo.. weer 2u gereden weinig boeiends te melden

alleen dat t wegrijden toch wat oevening blijft :p
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:27:17 #219
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79070751
Ik begin het rijlessen zat te worden.Vanmiddag weer twee uur zitten verkloten
Vorige week vrijdag,en afgelopen dinsdag had ik een 'Yeaaaah I'm good!' gevoel,en vandaag daalde mijn rijkunsten richting het nulpunt.Nu rijd ik in Rotterdam en is alles ook gewoon heel druk,maar dat moet niet uitmaken.Ik heb er nu al 26 dubbele lessen op zitten

Volgende week dinsdag en vrijdag weer les,en die week daarna ook en dan is mn pakket op..Ik zie mezelf alleen nog absoluut geen examen doen,want dan zak ik
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_79071293
Kan me rijbewijs pas woensdag ophalen Anders had ik vanavond mooi kunnen rijden naar m'n werk.

Hoe zit dat nou eigenlijk, als ik ga rijden en word aangehouden? Ik denk dat er in de computer staat dat ik wel een rijbewijs heb. Kan zeggen dat ik hem vergeten ben.
  vrijdag 12 maart 2010 @ 18:46:57 #221
251095 Purdey
Better off alone..
pi_79071362
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:44 schreef GuitarJJ het volgende:
Kan me rijbewijs pas woensdag ophalen Anders had ik vanavond mooi kunnen rijden naar m'n werk.

Hoe zit dat nou eigenlijk, als ik ga rijden en word aangehouden? Ik denk dat er in de computer staat dat ik wel een rijbewijs heb. Kan zeggen dat ik hem vergeten ben.
Nou lief,dat gaat even niet door..Van de website van postbus 51:

Bent u geslaagd voor uw rijexamen, dan kunt u een rijbewijs aanvragen bij de gemeente (stadsdeelkantoor) in uw woonplaats. U mag niet aan het verkeer deelnemen tot u het rijbewijs heeft.

Bron: http://www.postbus51.nl/n(...)vragen-en-vernieuwen
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_79071797
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:46 schreef Purdey het volgende:

[..]

Nou lief,dat gaat even niet door..Van de website van postbus 51:

Bent u geslaagd voor uw rijexamen, dan kunt u een rijbewijs aanvragen bij de gemeente (stadsdeelkantoor) in uw woonplaats. U mag niet aan het verkeer deelnemen tot u het rijbewijs heeft.

Bron: http://www.postbus51.nl/n(...)vragen-en-vernieuwen
Wat jammer nou
pi_79074768
quote:
Op vrijdag 12 maart 2010 18:58 schreef GuitarJJ het volgende:

[..]

Wat jammer nou
maar je kan het altijd proberen!! en maar hopen dat oom agent er geen zin in heeft
pi_79074828
Gewoon niet aangehouden worden
Tap tap tap
pi_79074983
TTT gehaald, ook maar nét. Reed te haastig volgens examinator, al voelde het voor mijn doen juist soepel aan! Een keer per ongeluk de stoeprand geraakt en de deur gewoon opengeslagen bij het uitstappen maar verder dacht ik dat ik vrij weinig fout deed. Niet dus, maar heb nog wat uren over om te lessen en examen is de 30e can't wait!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')