Zoals ik zeg, ik ben zo opgegroeid. Velen (die ik ken, les mee heb) met mij. Het is tegenwoordig heel normaal om een rijbewijs te halen op je 18e. Kan komen omdat ik in Groningen woon, minder goede verbindingen in het 'buitengebied'?quote:Op woensdag 10 maart 2010 22:36 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
wat een flauwekul...de meesten hebben met 18 jaar een ov kaart, dus nog helemaal geen auto nodig.
Ik heb hem in oktober gehaald toen ik 35 jaar was . Alle tijd ervoor was het misschien handig geweest maar beslist niet noodzakelijk. Nu is mijn oudste dochter 12 geworden, dus betaald volledig tarief ov . Nu is het voordeliger om een auto te hebben en zelf te rijden.
Heb ik toch al die jaren mijn portomonnee en het milieu gespaard. Maar moet zeggen , zou nu niet meer zonder auto kunnen. Wat een weelde !
Voor iemand van 18 is het niet zo normaal om een eigen auto te hebben.quote:Op woensdag 10 maart 2010 23:57 schreef Geqxon het volgende:
Je laat het klinken alsof een auto luxe is. Het is toch heel normaal om een auto te hebben?
Op het moment dat ik zelf voor de trein moet betalen, ga ik toch echt met de auto / motor.
Het is maar net de afweging die je zelf maakt en dat verschilt dus van persoon tot persoon. Ik denk bijvoorbeeld niet dat ik een auto koop, want ik heb hem toch niet zo vaak nodig.quote:Op donderdag 11 maart 2010 08:22 schreef IrCute het volgende:
[..]
Voor iemand van 18 is het niet zo normaal om een eigen auto te hebben.
denk het niet hoor rene. Ik woon nl in het buitengebied van groningen langs de route naar Roodeschoolquote:Op woensdag 10 maart 2010 22:52 schreef Renesite het volgende:
[..]
Zoals ik zeg, ik ben zo opgegroeid. Velen (die ik ken, les mee heb) met mij. Het is tegenwoordig heel normaal om een rijbewijs te halen op je 18e. Kan komen omdat ik in Groningen woon, minder goede verbindingen in het 'buitengebied'?
quote:Op donderdag 11 maart 2010 16:57 schreef Eix het volgende:
Net mijn autotheorie gehaald.![]()
Eerste keer direct gehaald, 4 fouten in de gevaarherkenning en 3 fouten bij de rest.
Als er een navigatiesysteem in de auto zit dan zul je daar waarschijnlijk wel even mee moeten rijden. Heb je dit liever niet, vraag dan je instructeur gewoon even of hij dat ding uit z'n auto haalt. Dan doe je in plaats van navigatie gewoon een clusteropdracht.quote:Op woensdag 10 maart 2010 18:37 schreef DiemenZijde het volgende:
Ik heb nog een vraagje ik heb binnenkort examen maar hoe gaat dat in z'n werking? Mag ik bijvoorbeeld zelfs kiezen voor navigatie of instructies????
Heeft er verder iemand nog tips voor het examen (omgeving Amsterdam)
quote:Op vrijdag 12 maart 2010 07:47 schreef Geqxon het volgende:
Mag je tegenwoordig 7 fout hebben? Zijn het soms meer dan 50 vragen?
Van de gevaarherkenning mocht je er iets van 12 fout hebben (weet het aantal niet meer precies), van de 40 "normale" theorievragen 5.quote:Het theorie-examen bestaat uit drie onderdelen.
25 vragen over gevaarherkenning;
30 vragen over verkeersregels;
10 vragen over verkeersinzicht.
Wat balen!quote:Op vrijdag 12 maart 2010 11:41 schreef DiemenZijde het volgende:
Helaas jongens vandaag toch gezakt. De les voordat ik het examen had ging het niet zo goed, maar tot mijn verbazing reed ik heel erg goed op het examen.
Het probleem was dat ik het kruispunt al wou oversteken maar ik niet had gezien dat er nog verkeer kwam, ik remde wel op tijd maar stond al niet meer juist op de weg dat heeft mij de kop gekost.
Bedankt voor de tips en reacties volgende keer beter!
Het examen begint met 25 vragen gevaarherkenning, daar mag je 13 fouten in maken. Het is praktisch onmogelijk om dit foutloos te doen, omdat je zeer vlug moet beslissen en sommige situaties toch wel subjectief zijn. Zo deed ik thuis bij het oefenen/leren consequent dezelfde vragen fout omdat ik gewoon vond dat je in die situatie beter (licht) kon remmen in plaats van alleen het gas loslaten. Enfin, 4 fouten valt me heel erg mee.quote:Op vrijdag 12 maart 2010 07:47 schreef Geqxon het volgende:
Mag je tegenwoordig 7 fout hebben? Zijn het soms meer dan 50 vragen?
Nou lief,dat gaat even niet door..Van de website van postbus 51:quote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:44 schreef GuitarJJ het volgende:
Kan me rijbewijs pas woensdag ophalenAnders had ik vanavond mooi kunnen rijden naar m'n werk.
Hoe zit dat nou eigenlijk, als ik ga rijden en word aangehouden? Ik denk dat er in de computer staat dat ik wel een rijbewijs heb. Kan zeggen dat ik hem vergeten ben.
Wat jammer nouquote:Op vrijdag 12 maart 2010 18:46 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nou lief,dat gaat even niet door..Van de website van postbus 51:
Bent u geslaagd voor uw rijexamen, dan kunt u een rijbewijs aanvragen bij de gemeente (stadsdeelkantoor) in uw woonplaats. U mag niet aan het verkeer deelnemen tot u het rijbewijs heeft.
Bron: http://www.postbus51.nl/n(...)vragen-en-vernieuwen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |