abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:35:18 #176
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78977111
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:21 schreef Renesite het volgende:

[..]

Heb je je rijbewijs nog niet gehaald ?
Ben pas 20...
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 16:53:53 #177
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78977914
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:35 schreef Eix het volgende:

[..]

Ben pas 20...
Daarom Ik ben dan ook opgegroeid met '18=rijbewijs halen!'
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:06:12 #178
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78978526
Pf. Echt joh, hoe langer hoe slechter, voor m'n gevoel. Ik stel natuurlijk steeds meer eisen aan mezelf en die vent zit gewoon te mierenneuken joh. Voorbeeld: wegens wegwerkzaamheden staat er een 30km bord. Nou leuk, ga ik dertig rijden.. Achteraf blijkt dus dat ze dat bord gewoon vergeten zijn weg te halen en dat je er in theorie gewoon 50 mag. Maar verdorie, iemand die daar voor de eerste keer komt gaat dan toch ook 30 rijden? Nee, gaat die kerel helemaal zeuren dat ik gewoon 50 moet.

Grmbl.

Het gaat voor m'n gevoel gewoon goed, maar die vent kan dan zo zeiken en draaien en keren dat ik me weer kut voel.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 17:06:53 #179
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78978573
Euhhhhh... bord '30' IS dertig en daarmee uit

Tho, ik ga dan 40 rijden normaal !
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:10:56 #180
267323 Agapimou
Morgen gratis bier
pi_78978827
Niet iedereen heeft op zn achtiende 2000 euro klaar liggen
aa-gap-ie-moe
Not your average newbie :h
pi_78978861
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:06 schreef Kimpossible het volgende:
Pf. Echt joh, hoe langer hoe slechter, voor m'n gevoel. Ik stel natuurlijk steeds meer eisen aan mezelf en die vent zit gewoon te mierenneuken joh. Voorbeeld: wegens wegwerkzaamheden staat er een 30km bord. Nou leuk, ga ik dertig rijden.. Achteraf blijkt dus dat ze dat bord gewoon vergeten zijn weg te halen en dat je er in theorie gewoon 50 mag. Maar verdorie, iemand die daar voor de eerste keer komt gaat dan toch ook 30 rijden? Nee, gaat die kerel helemaal zeuren dat ik gewoon 50 moet.

Grmbl.

Het gaat voor m'n gevoel gewoon goed, maar die vent kan dan zo zeiken en draaien en keren dat ik me weer kut voel.
Wtf, dat is echt mierenneukerij. Zoals al eerder gezegd: bord 30 is 30 .
Op het examen laten ze je daarom echt niet zakken, misschien merkt de examinator het zelf niet eens op .
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 17:13:12 #182
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78978980
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:10 schreef Agapimou het volgende:
Niet iedereen heeft op zn achtiende 2000 euro klaar liggen
Nee okee.. maar ik verdiende wel genoeg ernaast, a 160 euro voor rijles.
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:38:55 #183
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78980036
Ach, dat was een van de vele dingen waar ie over zeikt.

Nog een voorbeeld: Hij stuurt me een weg in die na een meter of 20 is afgezet. Nu ja, goed, doettie wel vaker, straatje keren, situatiebevraging, ik noem maar wat. Ik rijd dan dus ook gewoon die straat in, had heus wel gezien dat je daar niet verder kan. 'Ja waarom rijd je nou door (1,5 meter na kruising tot stilstand gekomen, ietwat rechts, zonder te hinderen), je ziet toch dat het niet kan?'

WTF KEREL. Je stuurt me toch wel vaker zo'n kutstraat in, moet ik nu dan ineens ruiken dat je het niet will?

Om een lang verhaal kort te maken leidt al dat gezeik van 'm dus gewoon tot stress en door die stress kan ik niet eensm eer fileparkeren zonder uit te vallen (dat ik vervolgens perfect sta, hoor ik hem niet over). Bahbah.

Ik heb een pakket, overstappen kan niet en ik weet niet of dat na 39,5 uur ook nog wel verstandig is, maar ik word hier hoe langer ik er over denk, hoe bozer van. Iets met pislink, geloof ik.
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:41:32 #184
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78980141
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:13 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nee okee.. maar ik verdiende wel genoeg ernaast, a 160 euro voor rijles.
Ik niet, ik woonde al op kamers, werkte ook wel maar gaf mijn geld uit aan "leukere" dingen En ik heb ook nooit een rijbewijs nodig gehad, dus waarom zou ik? Dus ik heb pas op mijn 28e mijn rijbewijs gehaald en dat vind ik prima Het grote voordeel is dat ik al veel meer kijk heb op veiligheid in het verkeer dus heel veel dingen zijn voor mij vrijwel een automatisme, terwijl je dat bij jongere mensen soms (niet altijd dus, generaliseren kan gewoon niet ) mist. Dus ach, voor alles valt iets te zeggen, maar voor mij lag het allemaal net iets minder gemakkelijk
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:43:06 #185
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78980207
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:38 schreef Kimpossible het volgende:

Nog een voorbeeld: Hij stuurt me een weg in die na een meter of 20 is afgezet. Nu ja, goed, doettie wel vaker, straatje keren, situatiebevraging, ik noem maar wat. Ik rijd dan dus ook gewoon die straat in, had heus wel gezien dat je daar niet verder kan. 'Ja waarom rijd je nou door (1,5 meter na kruising tot stilstand gekomen, ietwat rechts, zonder te hinderen), je ziet toch dat het niet kan?'

WTF KEREL. Je stuurt me toch wel vaker zo'n kutstraat in, moet ik nu dan ineens ruiken dat je het niet will?

Om een lang verhaal kort te maken leidt al dat gezeik van 'm dus gewoon tot stress en door die stress kan ik niet eensm eer fileparkeren zonder uit te vallen (dat ik vervolgens perfect sta, hoor ik hem niet over). Bahbah.

Ik heb een pakket, overstappen kan niet en ik weet niet of dat na 39,5 uur ook nog wel verstandig is, maar ik word hier hoe langer ik er over denk, hoe bozer van. Iets met pislink, geloof ik.
Hebben ze geen andere instructeurs binnen die rijschool? En de motor uit laten vallen is niet per se iets waar ze je op laten zakken hoor Als je het maar niet bij ieder stoplicht en ieder kruispunt doet
Bovendien mag je ook je examen zonder instructeur rijden, dus als je echt bij hem "moet" blijven, dan kun je er voor kiezen om hem gewoon bij het CBR te laten
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:45:15 #186
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78980288
MZ, het is een 'particuliere' rijschool. Ten tijde van mijn inschrijving was zijn slagingspercentage 70-80%. Inmiddels geloof ik behoorlijk gekelderd naar 40 ofzo, maar goed.

En hem bij het CBR laten zitten ben ik dan weer niet stoer genoeg voor
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:49:25 #187
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78980437
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:45 schreef Kimpossible het volgende:
MZ, het is een 'particuliere' rijschool. Ten tijde van mijn inschrijving was zijn slagingspercentage 70-80%. Inmiddels geloof ik behoorlijk gekelderd naar 40 ofzo, maar goed.

En hem bij het CBR laten zitten ben ik dan weer niet stoer genoeg voor
Ja, 46% is geloof ik gemiddeld, dus ik gok dat ie toen nog niet zo lang bestond
Maar wel vervelend... Hoeveel lessen heb je nog van je pakket? En kun je dit niet met hem bespreken? Het gaat toch om jouw geld! En als ie zo blijft doen terwijl je het aangeeft, dan zou ik bijna zeggen probeer een deel van je geld terug te krijgen en ga naar een ander Dit is gewoon vreselijk frustrerend
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:54:36 #188
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78980632
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:49 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ja, 46% is geloof ik gemiddeld, dus ik gok dat ie toen nog niet zo lang bestond
Maar wel vervelend... Hoeveel lessen heb je nog van je pakket? En kun je dit niet met hem bespreken? Het gaat toch om jouw geld! En als ie zo blijft doen terwijl je het aangeeft, dan zou ik bijna zeggen probeer een deel van je geld terug te krijgen en ga naar een ander Dit is gewoon vreselijk frustrerend
Ik heb een pakket met examen en herexamengarantie, vandaar. Ik heb nu nog 3 uur aan lessen staan en dan mag ik weer dokken. En toch in de omgekeerde wereld, begrijp ik dan dus dat ik nog niet op kan/mag, want door zijn geneuzel ga ik gewoon foutjes maken die niet meer mogen (koppelingsplaten half aan gort rijden op een heuveltje, bijvoorbeeld.. Dikke onzin natuurlijk).

Eigenlijk is het een beetje ongeacht wie er wel of niet goed of fout zit en of ik wel of niet kan rijden, een cirkeltje.

En ik baal er van. Als het nou goedkoop was allemaal..
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:58:55 #189
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78980778
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:54 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik heb een pakket met examen en herexamengarantie, vandaar. Ik heb nu nog 3 uur aan lessen staan en dan mag ik weer dokken. En toch in de omgekeerde wereld, begrijp ik dan dus dat ik nog niet op kan/mag, want door zijn geneuzel ga ik gewoon foutjes maken die niet meer mogen (koppelingsplaten half aan gort rijden op een heuveltje, bijvoorbeeld.. Dikke onzin natuurlijk).

Eigenlijk is het een beetje ongeacht wie er wel of niet goed of fout zit en of ik wel of niet kan rijden, een cirkeltje.

Spreek hem erop aan! Je hebt niets te verliezen Het is natuurlijk zonde om dan zou te blijven hangen...
pi_78981084
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:41 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ik niet, ik woonde al op kamers, werkte ook wel maar gaf mijn geld uit aan "leukere" dingen En ik heb ook nooit een rijbewijs nodig gehad, dus waarom zou ik? Dus ik heb pas op mijn 28e mijn rijbewijs gehaald en dat vind ik prima Het grote voordeel is dat ik al veel meer kijk heb op veiligheid in het verkeer dus heel veel dingen zijn voor mij vrijwel een automatisme, terwijl je dat bij jongere mensen soms (niet altijd dus, generaliseren kan gewoon niet ) mist. Dus ach, voor alles valt iets te zeggen, maar voor mij lag het allemaal net iets minder gemakkelijk
Ik had er ook echt het geld niet voor op m'n 20e, naast studie enzo. Pas sinds ik werk kan ik het 'missen' (het blijft een homp geld, acht uur les per maand a 42 euro per uur). En ik het rijbewijs ook niet echt nodig, nog steeds niet, maar ik vond wel dat ik het nu toch maar eens moest halen.
Tap tap tap
pi_78981172
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:54 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Gister was ik het ook echt zat. Heb een paar keer binnensmonds zitten vloeken en ik was het spuugzat. ZIjn we even een luchtje gaan scheppen bij een benzinepomp en toen ging het wel weer. Maar ik merk nu dat ik nooit zo zal rijden zoals hij aangeeft, en ik vraag me af of hij een pietje precies is of dat ik gewoon nooit zal kunnen rijden. Ik moet nu zelf aangeven wanneer ik wil gaan afrijden (lekker is dat) en na de les van gister zie ik het niet zitten en zou het zonde van het geld zijn, want ik zak toch voor mijn gevoel. Ik had gister echt het idee dat ik niks goed deed en ook op m'n leskaart waren veel V'tjes (voldoendes) keihard in Z'tjes (zwak) veranderd. Verdomme, zeg.
Tap tap tap
pi_78981181
Zou inderdaad zo snel mogelijk andere instructeur zien te regelen had zelf ook een irritante
instructeur, waardoor ik me alleen maar zat te ergeren en lessen ook niet leuk was. Gezeik over zn priveleven, zn ex en dat ie zn werk zat was en misschien boswachter werd.
Op gegeven moment was ik hem zo zat tijdens lessen, (hij ging bijv met geirriteert gezicht voor me schakelen als ik in verkeerde versnelling zat") dat ik zei, "bekijk het maar ik ga naar huis" en kreeg toen een veel relaxtere instructeur via zelfde rijschool, had ook een pakket
had wel 10 extra lessen nodig door gekloot met eerste instructeur, toch in 1x geslaagt
Verstappen 0 WDC's
  woensdag 10 maart 2010 @ 18:16:36 #193
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78981426
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Gister was ik het ook echt zat. Heb een paar keer binnensmonds zitten vloeken en ik was het spuugzat. ZIjn we even een luchtje gaan scheppen bij een benzinepomp en toen ging het wel weer. Maar ik merk nu dat ik nooit zo zal rijden zoals hij aangeeft, en ik vraag me af of hij een pietje precies is of dat ik gewoon nooit zal kunnen rijden. Ik moet nu zelf aangeven wanneer ik wil gaan afrijden (lekker is dat) en na de les van gister zie ik het niet zitten en zou het zonde van het geld zijn, want ik zak toch voor mijn gevoel. Ik had gister echt het idee dat ik niks goed deed en ook op m'n leskaart waren veel V'tjes (voldoendes) keihard in Z'tjes (zwak) veranderd. Verdomme, zeg.
Kut is dat he.. Het blijft me dan dus ook gewoon zó bezig houden dat ik dus gewoon echt niet te genieten ben, voor niemand niet, binnen een tijdsbestek van laten we zeggen een uur of 3 na de les.

Mijn instructeur werkt zo:

/ = behandeld
y = kan beter, maar gaat wel ok
en v = goed
x = perfect, niks meer aan doen (of v en x andersom).

Mijn lijst staat dus vól met alleen maar van die kut y'tjes. Hier en daar eens een v of x maar verder niet. Zelfs dus niet als ik 'm perfect parkeer of een perfect stukje snelweg rijd (zelfstandig, opschuiven voor invoegende auto's, gewoon inhalen waar nodig en mogelijk, lekker ontspannen stukkie karren, zo reed ik eerst echt nog geen snelweg; ja gewoon op mn eigen strook en verder niks, maar toen stond er dus ook al een y)

Het is gewoon demotiverend en hoe bozer ik me maak hoe kutter ik rijd en hoe minder het opschiet.
pi_78981611
Ik snap er ook echt geen hol van. Dan gaat het invoegen dus goed, krijg nog een complimentje, 'zo hoort het, goed gekeken!' en dan staat er een z/v'tje. Wat moet ik dan in vredesnaam doen om een V'tje te krijgen? Nou is een V'tje al niet erg motiverend (perfect klinkt stukken beter dan voldoende ), maar jemig zeg.
Gister ook, zegt ie: na het derde stoplicht naar links. Maar ja, ik denk: ik kan moeilijk die hele weg links blijven rijden, dat is niet de bedoeling. Ik ga na het tweede stoplicht links rijden. Natuurlijk gaat er net op dat stuk iemand precies naast me rijden zodat ik dat op moest lossen. Het was niet verkeerd, een examinator zou het ook niet erg vinden (zei ie), maar ik maakte het mezelf onnodig lastig. Ik kan toch niet dat hele stuk links blijven rijden? Hij kwam ook niet met een oplossing hoe ik het dan had moeten doen. Ik wilde naar links, maar dat kon niet. Ben uiteindelijk langzamer gaan rijden zodat ik achter die auto links van me kon, maar ja, daar hebben de mensen achter me dan weer last van (en dan ga ik langzamer rijden zodat ik achter die kerel kan, gaat hij ook langzamer rijden ). Jaja, allemaal mijn schuld .
Tap tap tap
pi_78981804
Oja, ik had nu ineens een Z voor naderen kruisingen (vorige week een V), kijken diversen (vorige week een ZV, a heeft hij er de hele les iets over gezegd dus ik dacht dat ik het dan goed deed), kijken bij voorbijgaan (heeft ie ook niks over gezegd, ik vond juist dat ik op tijd keek en niks hoefde af te raffelen, zoals hij altijd zegt), kijken zijwegen (idem), bocht rechts (vorige week een V), snelheid (vorige week een V, maar nu trapte ik niet hard genoeg op het gas als ik ergens 120 mocht en ik reed 100 op de invoegstrook op een plek waar ik beter 80 had kunnen rijden, wtf?).
En dan wel ineens een V bij opschakelen en terugschakelen terwijl hij me meerdere keren had gevraagd of ik in een automaat reed en dat ik op een gegeven moment was vergeten dat hij in z'n drie stond ipv twee .
Voorrangsregeling en verkeersborden/tekens op wegdek had ik nu ook beter (al kon ik op een gegeven moment de borden niet lezen door de zon ) en een hele dikke V bij het inparkeren (vooruit en achteruit). Kijk, dat doet me dan wel weer goed .
Tap tap tap
pi_78982173
Ik heb nog een vraagje ik heb binnenkort examen maar hoe gaat dat in z'n werking? Mag ik bijvoorbeeld zelfs kiezen voor navigatie of instructies????

Heeft er verder iemand nog tips voor het examen (omgeving Amsterdam)
pi_78982262
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:38 schreef Kimpossible het volgende:

dat moet je absoluut van je af kunnen zetten.
ja dat is kut, maar er tegen in gaat helpt niet.
als je het rijbewijs hebt lach je hem maar lekker uit.

ik kan mij niet helemaal in deze situatie plaatsen (want ik snap niet dat je een straat in moet die afgezet is en vervolgens zeurt hij erover dat je die straat in bent gereden??) maar zoals ik het ervaar ging ik bij een T-splitsing waar rechts doodlopend is naar links, tenzij hij anders aangeeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door fespo op 10-03-2010 19:04:07 ]
pi_78983177
7 april in de herkansing...
pi_78991314
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:37 schreef DiemenZijde het volgende:
Ik heb nog een vraagje ik heb binnenkort examen maar hoe gaat dat in z'n werking? Mag ik bijvoorbeeld zelfs kiezen voor navigatie of instructies????

Heeft er verder iemand nog tips voor het examen (omgeving Amsterdam)
Ik mocht niet kiezen. Ze zei bijvoorbeeld:
"Eerste weg links, dan aan het einde van de weg rechts en na de bushalte weer rechts"
of
"Hier rechts, dan de snelweg op richting Amersfoort waarna je bij afslag Apeldoorn-Zuid er weer af gaat"
pi_78994142
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:53 schreef Renesite het volgende:

[..]

Daarom Ik ben dan ook opgegroeid met '18=rijbewijs halen!'
wat een flauwekul...de meesten hebben met 18 jaar een ov kaart, dus nog helemaal geen auto nodig.
Ik heb hem in oktober gehaald toen ik 35 jaar was . Alle tijd ervoor was het misschien handig geweest maar beslist niet noodzakelijk. Nu is mijn oudste dochter 12 geworden, dus betaald volledig tarief ov . Nu is het voordeliger om een auto te hebben en zelf te rijden.

Heb ik toch al die jaren mijn portomonnee en het milieu gespaard. Maar moet zeggen , zou nu niet meer zonder auto kunnen. Wat een weelde !
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')