abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2010 @ 18:25:45 #151
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78899485
Ik heb trouwens nog ff een vraag: wat boeit het nu eigenlijk of je losse lessen neemt of een pakket? Ik heb dus bij de rijschool waar ik wsl wil gaan lessen eens uitgerekend of het loont om een pakket te nemen.
Bijvoorbeeld: een pakket van 30 lessen a 1 uur incl compleet CBR Examen kost ¤1.485,-. Het complete CBR examen kost los ¤235. 1485-235 = 1250. Gedeeld door 30 maakt dit ¤41,6666 per les van een uur. En dat terwijl losse lessen van een uur ¤43 kosten Ik bedoel, dan loont het toch niet om een pakket te nemen? Voor die paar euro... Dan neem ik liever losse lessen zodat ik niet aan een of ander contract vastzit zodat ik niet meer wegkan als het niet bevalt. Of zitten er allemaal haken en ogen aan de losse lessen?

(ja ik ga ook zeker informeren hierover bij de rijschool maar ik dacht ik vraag het hier vast)
  maandag 8 maart 2010 @ 19:29:57 #152
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78902644
In principe is het voordeel van een pakket inderdaad de prijs. Overigens is bij de pakketten wel vaak het een en ander van theorieboeken/cursussen inbegrepen en daarnaast een tussentijdse toets (¤165,-). Sommige rijscholen gaan nog zover dat een eventueel herexamen inbegrepen is.

Dus kijk goed wat het pakket inhoudt, en wellicht dat je het een en ander er nog op kan afdingen. Als jij bijvoorbeeld geen tussentijdse toets wilt doen moet een lagere prijs doorgaans wel bespreekbaar zijn, lijkt mij.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 8 maart 2010 @ 20:35:11 #153
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_78906200
quote:
Sommige rijscholen gaan nog zover dat een eventueel herexamen inbegrepen is.
Inderdaad, mijn rijschool betaalt maximaal 3x de halve prijs van het herexamen. Dus als ik zak hoef ik zelf 'nog maar' 100 euro te betalen.
pi_78910630
ja + 10 rijlessen.
+ een uur voor het examen.

edit.
en een examen is volgens het CBR. ¤93,15. !!
  maandag 8 maart 2010 @ 22:34:58 #155
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78912610
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:29 schreef Eix het volgende:
In principe is het voordeel van een pakket inderdaad de prijs. Overigens is bij de pakketten wel vaak het een en ander van theorieboeken/cursussen inbegrepen en daarnaast een tussentijdse toets (¤165,-). Sommige rijscholen gaan nog zover dat een eventueel herexamen inbegrepen is.

Dus kijk goed wat het pakket inhoudt, en wellicht dat je het een en ander er nog op kan afdingen. Als jij bijvoorbeeld geen tussentijdse toets wilt doen moet een lagere prijs doorgaans wel bespreekbaar zijn, lijkt mij.
Okee, bedankt. Op de site staat echter niets van dat een herexamen en/of TTT erbij inzitten, terwijl die wel los vermeld staan. Enne, afdingen, kan dat echt?
pi_78935718
Ik moet volgende week vrijdag afrijden na 25 lessen. Dinsdag TTT en dan nog een paar lessen.
Ben benieuwd.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 18:40:39 #157
251095 Purdey
Better off alone..
pi_78939234
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:57 schreef Subbu het volgende:
Ik moet volgende week vrijdag afrijden na 25 lessen. Dinsdag TTT en dan nog een paar lessen.
Ben benieuwd.
Dat is best snel,goed hoor! Succes
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_78940712
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:12 schreef Purdey het volgende:

[..]

Haha leuk om te lezen dit Ik kan de woorden 'nacontrole' en 'dode hoek' niet meer horen.Van de week reed ik haast tegen een tram aan,dus hij trapte op de rem.Tram ging voorbij,zegt ie heel droog 'Komt er nog een tram?' Ik kijken.'Nee..' 'Niet? Handig om te weten,vind je niet?'

Wist niet dat er zo'n spiegeltje was,wel leuk om te weten! (Of juist niet..ik ga over op coltruien )

Mijn instructeur is er wel meester in om opmerkingen te plaatsen die eigenlijk echt niet kunnen,waardoor ik helemaal in de stress raak Van de week op de radio een stukje over het vastbinden van iemand aan je bed.Zegt ie doodleuk 'Leuk toch,mensen aan je bed vastbinden.Wat vind jij?' Waarna ik dus bijna tegen die tram reed

Stiekem ga ik 'm best missen,ik kan het zo goed met 'm vinden
Leuk is dat he? Wij zijn van dezelfde leeftijd en blijken nu dus echt over vrijwel alles hetzelfde te denken.
De laatste les voor mijn examen hebben we nog een spelletje truth or dare zitten doen in de auto (of nou ja, de dare durfden we allebei niet aan ) en toen heb ik me wel bedacht dat ik toch echt moest slagen en anders op zoek naar een andere instructeur. Ben blij dat ik geslaagd ben en daarna iets ben gaan drinken met m.

edit: en dat spiegeltje zit bij hem rechts boven op de ruit als het goed is. Ik kwam er dus achter doordat ik toevallig omhoog keek toen ik aan die kant in de auto zat en een vette knipoog kreeg, via die spiegel.
pi_78948855
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:40 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat is best snel,goed hoor! Succes
Ik ben nu al zenuwachtig, ik vergeet nog regelmatig goed te kijken
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:53:07 #160
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78949021
Ik mag morgen om 3 uur weer...

Mijn instructeur is een ouwe knar van 55 dus hier geen gezellig geknipoog, haha!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_78949063
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:53 schreef Kimpossible het volgende:

Mijn instructeur is een ouwe knar van 55 dus hier geen gezellig geknipoog, haha!
Succes! Laat het even weten
  dinsdag 9 maart 2010 @ 22:00:16 #162
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78949391
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:54 schreef Subbu het volgende:

[..]

Succes! Laat het even weten

Tis maar een lesje hoor

Jij wel succes!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 22:07:32 #163
251095 Purdey
Better off alone..
pi_78949766
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:53 schreef Kimpossible het volgende:

Af en toe zou ik willen dat ik een ouwe knar had getroffen..Instructeurs van je eigen leeftijd is ook niet alles
  dinsdag 9 maart 2010 @ 22:13:39 #164
251095 Purdey
Better off alone..
pi_78950118
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:13 schreef styliste het volgende:

[..]

Leuk is dat he? Wij zijn van dezelfde leeftijd en blijken nu dus echt over vrijwel alles hetzelfde te denken.
De laatste les voor mijn examen hebben we nog een spelletje truth or dare zitten doen in de auto (of nou ja, de dare durfden we allebei niet aan ) en toen heb ik me wel bedacht dat ik toch echt moest slagen en anders op zoek naar een andere instructeur. Ben blij dat ik geslaagd ben en daarna iets ben gaan drinken met m.

edit: en dat spiegeltje zit bij hem rechts boven op de ruit als het goed is. Ik kwam er dus achter doordat ik toevallig omhoog keek toen ik aan die kant in de auto zat en een vette knipoog kreeg, via die spiegel.
Mijn instructeur en ik schelen 7 jaar (Ik 22,hij 29) en we denken ook over een hoop dingen hetzelfde.Het contrast kan niet groter zijn,de eerste rijles zei ik van de zenuwen constant 'meneer' en 'u' terwijl we nu dusdanig aan elkaar gewaagd zijn dat het aardig stellerig begint te lijken
Het enige wat wél jammer is,is dat hij met meerdere leerlingen best close is.Truth or dare is trouwens wel een goed idee,alhoewel ik me afvraag of er iets is wat me nog shockeert aan hem

Rijles ging overigens prima vandaag.Drie uren achter elkaar is best lang,dat wel.Instructeur zei dat ik na twee uur wel minder scherp werd.Ik mag vrijdag weer om 14:00,ik heb er zin in
pi_78955589
Laat ik me hier ook maar s melden... 14 lessen gehad en donderdag theorie!! ben benieuwd Morgen maar s flink gaan leren
I never wanted to be the guy at the Melbourne-station, Am I ?
pi_78956051
Theorie na 14 lessen? Je hebt al die tijd rondgereden zonder de weten wat die gekleurde borden betekenen?
  woensdag 10 maart 2010 @ 01:03:11 #167
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_78956665
Ik denk dat je zonder theorielessen ook al wel de borden moet kennen hoor. Dat is algemene kennis.
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_78958101
Ik heb mijn theorie gehaald voordat ik rijlessen nam. Maar moet zeggen, de eerste lessen was ik al veel te druk met de auto zelf en een straal van misschien 10 meter om de auto heen, dat ik de meeste borden nog niet eens zag staan
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_78966541
Rijbewijstopic schopje naar R&P straks

Morgen TTT! Werd eens tijd, eind van de maand afrijden goed gevoel over!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_78968149
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 01:03 schreef Zuunigerd het volgende:
Ik denk dat je zonder theorielessen ook al wel de borden moet kennen hoor. Dat is algemene kennis.
Idd op de fiets leer je die borden ook wel kennen. Verder dacht ik dat het heel normaal was om na ongeveer 15 lessen je theorie te halen.... Ik weet door het rijden nu iig al meer dan aan het begin dus dat is een voordeel
I never wanted to be the guy at the Melbourne-station, Am I ?
pi_78970096
Vooral de complexe situaties zijn makkelijk om te weten. Dat je niet een "EEEEHHHH" moment hebt tijdens je les, maar je het gewoon direct weet.

Dat als een bus buiten de bebouwde kom de weg op wilt, je je middelvinger op kan steken. Of zijn dat dingen die je van de fiets ook nog weet?

Op de motor is het beter geregeld, daar moet je je theoriecertificaat hebben voor je de weg op mag.
pi_78971829
Helaas is 't 'm niet geworden vandaag Erg jammer, mijn instructeur vertelde eerlijk dat hij echt verwacht had dat ik zou slagen en dat hij eigenlijk me ook niets meer kan leren. Dus ik baalde en hij ook. Kost me natuurlijk ook flink wat centjes (een paar lessen + examen) en tijd.

Mijn grootste 'probleem' was volgens de examinator dat ik soms niet helemaal goed vooruit kijk. We reden via de Tomtom (dat doe ik nooit meer) en het ding leidde me een weg in waar wegwerkzaamheden waren. Terwijl ik op het kaartje keek zag ik op het laatste moment dat ik niet verder mocht, de weg was voor mijn richting gesloten. Dus ik keren en terug. Volgens de examintor had ik dat eerder moeten zien. Toen wist ik al dat ik gezakt was. In de buurt van de eindbestemming reed ik een inrit in. Netjes in z'n 1. Aan mijn kant stonden allerlei auto's en toen ik het heuveltje van de inrit wafkwam kwam er net een auto aanrijden. We passeerden elkaar en het paste net, maar volgens de examintor had ik moeten wachten. Daarna reed ik volgens haar netjes en veilig (ze zei dat ze me gestetst had daarna op moeilijke zijstraten e.d.) en dat ging goed. Bij het afslaan naar CBR moest ik afslaan op een 80 kn/h weg. De afslag (als ik het zo even mag noemen) is erg kort. Ik vind eerlijk gezegd dat ik met 80 km/h die uitvoegstrook wel op kan racen maar dan echt vol in de ankers moet om de bocht in z'n 2 te halen. Dus ik liet wat gas los en remde heel licht op de rijbaan. Ook niet goed; daardoor zou het busje achter me even geremd moeten hebben. Kortom, niet voldoende.

Jammer, zo snel mogelijk nieuw examen aanvragen en volgens mijn examintor moeten we maar wat rondrijden om het gevoel erin te houden; want volgens hem kan ik allemaal allang. Jammer dat het vandaag er niet lekker uitkwam.
pi_78975011
Geslaagd
Alles ging lekker, had zelf al een goed gevoel. Eindelijk!
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:20:14 #174
106942 Eix
pi_78976443
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 00:33 schreef Geqxon het volgende:
Theorie na 14 lessen? Je hebt al die tijd rondgereden zonder de weten wat die gekleurde borden betekenen?
Ik heb morgen ook theorie examen met 12 lessen op zak. Niet zo heel vreemd dus, ben 3 weken terug pas begonnen met rijlessen en dit was het eerst mogelijke examenmoment...

Ben benieuwd morgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 10-03-2010 16:36:53 ]
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 16:21:08 #175
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78976482
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:20 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik heb morgen ook theorie examen met 12 lessen op zak. Niet zo heel vreemd dus, ben 3 weken terug pas begonnen met rijlessen en dit was het eerste mogelijke examenmoment...

Ben benieuwd morgen.
Heb je je rijbewijs nog niet gehaald ?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:35:18 #176
106942 Eix
pi_78977111
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:21 schreef Renesite het volgende:

[..]

Heb je je rijbewijs nog niet gehaald ?
Ben pas 20...
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 16:53:53 #177
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78977914
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:35 schreef Eix het volgende:

[..]

Ben pas 20...
Daarom Ik ben dan ook opgegroeid met '18=rijbewijs halen!'
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:06:12 #178
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78978526
Pf. Echt joh, hoe langer hoe slechter, voor m'n gevoel. Ik stel natuurlijk steeds meer eisen aan mezelf en die vent zit gewoon te mierenneuken joh. Voorbeeld: wegens wegwerkzaamheden staat er een 30km bord. Nou leuk, ga ik dertig rijden.. Achteraf blijkt dus dat ze dat bord gewoon vergeten zijn weg te halen en dat je er in theorie gewoon 50 mag. Maar verdorie, iemand die daar voor de eerste keer komt gaat dan toch ook 30 rijden? Nee, gaat die kerel helemaal zeuren dat ik gewoon 50 moet.

Grmbl.

Het gaat voor m'n gevoel gewoon goed, maar die vent kan dan zo zeiken en draaien en keren dat ik me weer kut voel.
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 17:06:53 #179
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78978573
Euhhhhh... bord '30' IS dertig en daarmee uit

Tho, ik ga dan 40 rijden normaal !
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:10:56 #180
267323 Agapimou
Morgen gratis bier
pi_78978827
Niet iedereen heeft op zn achtiende 2000 euro klaar liggen
aa-gap-ie-moe
Not your average newbie :h
pi_78978861
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:06 schreef Kimpossible het volgende:
Pf. Echt joh, hoe langer hoe slechter, voor m'n gevoel. Ik stel natuurlijk steeds meer eisen aan mezelf en die vent zit gewoon te mierenneuken joh. Voorbeeld: wegens wegwerkzaamheden staat er een 30km bord. Nou leuk, ga ik dertig rijden.. Achteraf blijkt dus dat ze dat bord gewoon vergeten zijn weg te halen en dat je er in theorie gewoon 50 mag. Maar verdorie, iemand die daar voor de eerste keer komt gaat dan toch ook 30 rijden? Nee, gaat die kerel helemaal zeuren dat ik gewoon 50 moet.

Grmbl.

Het gaat voor m'n gevoel gewoon goed, maar die vent kan dan zo zeiken en draaien en keren dat ik me weer kut voel.
Wtf, dat is echt mierenneukerij. Zoals al eerder gezegd: bord 30 is 30 .
Op het examen laten ze je daarom echt niet zakken, misschien merkt de examinator het zelf niet eens op .
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 17:13:12 #182
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78978980
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:10 schreef Agapimou het volgende:
Niet iedereen heeft op zn achtiende 2000 euro klaar liggen
Nee okee.. maar ik verdiende wel genoeg ernaast, a 160 euro voor rijles.
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:38:55 #183
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78980036
Ach, dat was een van de vele dingen waar ie over zeikt.

Nog een voorbeeld: Hij stuurt me een weg in die na een meter of 20 is afgezet. Nu ja, goed, doettie wel vaker, straatje keren, situatiebevraging, ik noem maar wat. Ik rijd dan dus ook gewoon die straat in, had heus wel gezien dat je daar niet verder kan. 'Ja waarom rijd je nou door (1,5 meter na kruising tot stilstand gekomen, ietwat rechts, zonder te hinderen), je ziet toch dat het niet kan?'

WTF KEREL. Je stuurt me toch wel vaker zo'n kutstraat in, moet ik nu dan ineens ruiken dat je het niet will?

Om een lang verhaal kort te maken leidt al dat gezeik van 'm dus gewoon tot stress en door die stress kan ik niet eensm eer fileparkeren zonder uit te vallen (dat ik vervolgens perfect sta, hoor ik hem niet over). Bahbah.

Ik heb een pakket, overstappen kan niet en ik weet niet of dat na 39,5 uur ook nog wel verstandig is, maar ik word hier hoe langer ik er over denk, hoe bozer van. Iets met pislink, geloof ik.
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:41:32 #184
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78980141
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:13 schreef Renesite het volgende:

[..]

Nee okee.. maar ik verdiende wel genoeg ernaast, a 160 euro voor rijles.
Ik niet, ik woonde al op kamers, werkte ook wel maar gaf mijn geld uit aan "leukere" dingen En ik heb ook nooit een rijbewijs nodig gehad, dus waarom zou ik? Dus ik heb pas op mijn 28e mijn rijbewijs gehaald en dat vind ik prima Het grote voordeel is dat ik al veel meer kijk heb op veiligheid in het verkeer dus heel veel dingen zijn voor mij vrijwel een automatisme, terwijl je dat bij jongere mensen soms (niet altijd dus, generaliseren kan gewoon niet ) mist. Dus ach, voor alles valt iets te zeggen, maar voor mij lag het allemaal net iets minder gemakkelijk
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:43:06 #185
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78980207
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:38 schreef Kimpossible het volgende:

Nog een voorbeeld: Hij stuurt me een weg in die na een meter of 20 is afgezet. Nu ja, goed, doettie wel vaker, straatje keren, situatiebevraging, ik noem maar wat. Ik rijd dan dus ook gewoon die straat in, had heus wel gezien dat je daar niet verder kan. 'Ja waarom rijd je nou door (1,5 meter na kruising tot stilstand gekomen, ietwat rechts, zonder te hinderen), je ziet toch dat het niet kan?'

WTF KEREL. Je stuurt me toch wel vaker zo'n kutstraat in, moet ik nu dan ineens ruiken dat je het niet will?

Om een lang verhaal kort te maken leidt al dat gezeik van 'm dus gewoon tot stress en door die stress kan ik niet eensm eer fileparkeren zonder uit te vallen (dat ik vervolgens perfect sta, hoor ik hem niet over). Bahbah.

Ik heb een pakket, overstappen kan niet en ik weet niet of dat na 39,5 uur ook nog wel verstandig is, maar ik word hier hoe langer ik er over denk, hoe bozer van. Iets met pislink, geloof ik.
Hebben ze geen andere instructeurs binnen die rijschool? En de motor uit laten vallen is niet per se iets waar ze je op laten zakken hoor Als je het maar niet bij ieder stoplicht en ieder kruispunt doet
Bovendien mag je ook je examen zonder instructeur rijden, dus als je echt bij hem "moet" blijven, dan kun je er voor kiezen om hem gewoon bij het CBR te laten
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:45:15 #186
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78980288
MZ, het is een 'particuliere' rijschool. Ten tijde van mijn inschrijving was zijn slagingspercentage 70-80%. Inmiddels geloof ik behoorlijk gekelderd naar 40 ofzo, maar goed.

En hem bij het CBR laten zitten ben ik dan weer niet stoer genoeg voor
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:49:25 #187
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78980437
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:45 schreef Kimpossible het volgende:
MZ, het is een 'particuliere' rijschool. Ten tijde van mijn inschrijving was zijn slagingspercentage 70-80%. Inmiddels geloof ik behoorlijk gekelderd naar 40 ofzo, maar goed.

En hem bij het CBR laten zitten ben ik dan weer niet stoer genoeg voor
Ja, 46% is geloof ik gemiddeld, dus ik gok dat ie toen nog niet zo lang bestond
Maar wel vervelend... Hoeveel lessen heb je nog van je pakket? En kun je dit niet met hem bespreken? Het gaat toch om jouw geld! En als ie zo blijft doen terwijl je het aangeeft, dan zou ik bijna zeggen probeer een deel van je geld terug te krijgen en ga naar een ander Dit is gewoon vreselijk frustrerend
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:54:36 #188
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78980632
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:49 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ja, 46% is geloof ik gemiddeld, dus ik gok dat ie toen nog niet zo lang bestond
Maar wel vervelend... Hoeveel lessen heb je nog van je pakket? En kun je dit niet met hem bespreken? Het gaat toch om jouw geld! En als ie zo blijft doen terwijl je het aangeeft, dan zou ik bijna zeggen probeer een deel van je geld terug te krijgen en ga naar een ander Dit is gewoon vreselijk frustrerend
Ik heb een pakket met examen en herexamengarantie, vandaar. Ik heb nu nog 3 uur aan lessen staan en dan mag ik weer dokken. En toch in de omgekeerde wereld, begrijp ik dan dus dat ik nog niet op kan/mag, want door zijn geneuzel ga ik gewoon foutjes maken die niet meer mogen (koppelingsplaten half aan gort rijden op een heuveltje, bijvoorbeeld.. Dikke onzin natuurlijk).

Eigenlijk is het een beetje ongeacht wie er wel of niet goed of fout zit en of ik wel of niet kan rijden, een cirkeltje.

En ik baal er van. Als het nou goedkoop was allemaal..
  woensdag 10 maart 2010 @ 17:58:55 #189
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78980778
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:54 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Ik heb een pakket met examen en herexamengarantie, vandaar. Ik heb nu nog 3 uur aan lessen staan en dan mag ik weer dokken. En toch in de omgekeerde wereld, begrijp ik dan dus dat ik nog niet op kan/mag, want door zijn geneuzel ga ik gewoon foutjes maken die niet meer mogen (koppelingsplaten half aan gort rijden op een heuveltje, bijvoorbeeld.. Dikke onzin natuurlijk).

Eigenlijk is het een beetje ongeacht wie er wel of niet goed of fout zit en of ik wel of niet kan rijden, een cirkeltje.

Spreek hem erop aan! Je hebt niets te verliezen Het is natuurlijk zonde om dan zou te blijven hangen...
pi_78981084
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:41 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ik niet, ik woonde al op kamers, werkte ook wel maar gaf mijn geld uit aan "leukere" dingen En ik heb ook nooit een rijbewijs nodig gehad, dus waarom zou ik? Dus ik heb pas op mijn 28e mijn rijbewijs gehaald en dat vind ik prima Het grote voordeel is dat ik al veel meer kijk heb op veiligheid in het verkeer dus heel veel dingen zijn voor mij vrijwel een automatisme, terwijl je dat bij jongere mensen soms (niet altijd dus, generaliseren kan gewoon niet ) mist. Dus ach, voor alles valt iets te zeggen, maar voor mij lag het allemaal net iets minder gemakkelijk
Ik had er ook echt het geld niet voor op m'n 20e, naast studie enzo. Pas sinds ik werk kan ik het 'missen' (het blijft een homp geld, acht uur les per maand a 42 euro per uur). En ik het rijbewijs ook niet echt nodig, nog steeds niet, maar ik vond wel dat ik het nu toch maar eens moest halen.
Tap tap tap
pi_78981172
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:54 schreef Kimpossible het volgende:

[..]

Gister was ik het ook echt zat. Heb een paar keer binnensmonds zitten vloeken en ik was het spuugzat. ZIjn we even een luchtje gaan scheppen bij een benzinepomp en toen ging het wel weer. Maar ik merk nu dat ik nooit zo zal rijden zoals hij aangeeft, en ik vraag me af of hij een pietje precies is of dat ik gewoon nooit zal kunnen rijden. Ik moet nu zelf aangeven wanneer ik wil gaan afrijden (lekker is dat) en na de les van gister zie ik het niet zitten en zou het zonde van het geld zijn, want ik zak toch voor mijn gevoel. Ik had gister echt het idee dat ik niks goed deed en ook op m'n leskaart waren veel V'tjes (voldoendes) keihard in Z'tjes (zwak) veranderd. Verdomme, zeg.
Tap tap tap
pi_78981181
Zou inderdaad zo snel mogelijk andere instructeur zien te regelen had zelf ook een irritante
instructeur, waardoor ik me alleen maar zat te ergeren en lessen ook niet leuk was. Gezeik over zn priveleven, zn ex en dat ie zn werk zat was en misschien boswachter werd.
Op gegeven moment was ik hem zo zat tijdens lessen, (hij ging bijv met geirriteert gezicht voor me schakelen als ik in verkeerde versnelling zat") dat ik zei, "bekijk het maar ik ga naar huis" en kreeg toen een veel relaxtere instructeur via zelfde rijschool, had ook een pakket
had wel 10 extra lessen nodig door gekloot met eerste instructeur, toch in 1x geslaagt
Verstappen 0 WDC's
  woensdag 10 maart 2010 @ 18:16:36 #193
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78981426
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:10 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Gister was ik het ook echt zat. Heb een paar keer binnensmonds zitten vloeken en ik was het spuugzat. ZIjn we even een luchtje gaan scheppen bij een benzinepomp en toen ging het wel weer. Maar ik merk nu dat ik nooit zo zal rijden zoals hij aangeeft, en ik vraag me af of hij een pietje precies is of dat ik gewoon nooit zal kunnen rijden. Ik moet nu zelf aangeven wanneer ik wil gaan afrijden (lekker is dat) en na de les van gister zie ik het niet zitten en zou het zonde van het geld zijn, want ik zak toch voor mijn gevoel. Ik had gister echt het idee dat ik niks goed deed en ook op m'n leskaart waren veel V'tjes (voldoendes) keihard in Z'tjes (zwak) veranderd. Verdomme, zeg.
Kut is dat he.. Het blijft me dan dus ook gewoon zó bezig houden dat ik dus gewoon echt niet te genieten ben, voor niemand niet, binnen een tijdsbestek van laten we zeggen een uur of 3 na de les.

Mijn instructeur werkt zo:

/ = behandeld
y = kan beter, maar gaat wel ok
en v = goed
x = perfect, niks meer aan doen (of v en x andersom).

Mijn lijst staat dus vól met alleen maar van die kut y'tjes. Hier en daar eens een v of x maar verder niet. Zelfs dus niet als ik 'm perfect parkeer of een perfect stukje snelweg rijd (zelfstandig, opschuiven voor invoegende auto's, gewoon inhalen waar nodig en mogelijk, lekker ontspannen stukkie karren, zo reed ik eerst echt nog geen snelweg; ja gewoon op mn eigen strook en verder niks, maar toen stond er dus ook al een y)

Het is gewoon demotiverend en hoe bozer ik me maak hoe kutter ik rijd en hoe minder het opschiet.
pi_78981611
Ik snap er ook echt geen hol van. Dan gaat het invoegen dus goed, krijg nog een complimentje, 'zo hoort het, goed gekeken!' en dan staat er een z/v'tje. Wat moet ik dan in vredesnaam doen om een V'tje te krijgen? Nou is een V'tje al niet erg motiverend (perfect klinkt stukken beter dan voldoende ), maar jemig zeg.
Gister ook, zegt ie: na het derde stoplicht naar links. Maar ja, ik denk: ik kan moeilijk die hele weg links blijven rijden, dat is niet de bedoeling. Ik ga na het tweede stoplicht links rijden. Natuurlijk gaat er net op dat stuk iemand precies naast me rijden zodat ik dat op moest lossen. Het was niet verkeerd, een examinator zou het ook niet erg vinden (zei ie), maar ik maakte het mezelf onnodig lastig. Ik kan toch niet dat hele stuk links blijven rijden? Hij kwam ook niet met een oplossing hoe ik het dan had moeten doen. Ik wilde naar links, maar dat kon niet. Ben uiteindelijk langzamer gaan rijden zodat ik achter die auto links van me kon, maar ja, daar hebben de mensen achter me dan weer last van (en dan ga ik langzamer rijden zodat ik achter die kerel kan, gaat hij ook langzamer rijden ). Jaja, allemaal mijn schuld .
Tap tap tap
pi_78981804
Oja, ik had nu ineens een Z voor naderen kruisingen (vorige week een V), kijken diversen (vorige week een ZV, a heeft hij er de hele les iets over gezegd dus ik dacht dat ik het dan goed deed), kijken bij voorbijgaan (heeft ie ook niks over gezegd, ik vond juist dat ik op tijd keek en niks hoefde af te raffelen, zoals hij altijd zegt), kijken zijwegen (idem), bocht rechts (vorige week een V), snelheid (vorige week een V, maar nu trapte ik niet hard genoeg op het gas als ik ergens 120 mocht en ik reed 100 op de invoegstrook op een plek waar ik beter 80 had kunnen rijden, wtf?).
En dan wel ineens een V bij opschakelen en terugschakelen terwijl hij me meerdere keren had gevraagd of ik in een automaat reed en dat ik op een gegeven moment was vergeten dat hij in z'n drie stond ipv twee .
Voorrangsregeling en verkeersborden/tekens op wegdek had ik nu ook beter (al kon ik op een gegeven moment de borden niet lezen door de zon ) en een hele dikke V bij het inparkeren (vooruit en achteruit). Kijk, dat doet me dan wel weer goed .
Tap tap tap
pi_78982173
Ik heb nog een vraagje ik heb binnenkort examen maar hoe gaat dat in z'n werking? Mag ik bijvoorbeeld zelfs kiezen voor navigatie of instructies????

Heeft er verder iemand nog tips voor het examen (omgeving Amsterdam)
pi_78982262
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 17:38 schreef Kimpossible het volgende:

dat moet je absoluut van je af kunnen zetten.
ja dat is kut, maar er tegen in gaat helpt niet.
als je het rijbewijs hebt lach je hem maar lekker uit.

ik kan mij niet helemaal in deze situatie plaatsen (want ik snap niet dat je een straat in moet die afgezet is en vervolgens zeurt hij erover dat je die straat in bent gereden??) maar zoals ik het ervaar ging ik bij een T-splitsing waar rechts doodlopend is naar links, tenzij hij anders aangeeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door fespo op 10-03-2010 19:04:07 ]
pi_78983177
7 april in de herkansing...
pi_78991314
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 18:37 schreef DiemenZijde het volgende:
Ik heb nog een vraagje ik heb binnenkort examen maar hoe gaat dat in z'n werking? Mag ik bijvoorbeeld zelfs kiezen voor navigatie of instructies????

Heeft er verder iemand nog tips voor het examen (omgeving Amsterdam)
Ik mocht niet kiezen. Ze zei bijvoorbeeld:
"Eerste weg links, dan aan het einde van de weg rechts en na de bushalte weer rechts"
of
"Hier rechts, dan de snelweg op richting Amersfoort waarna je bij afslag Apeldoorn-Zuid er weer af gaat"
pi_78994142
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:53 schreef Renesite het volgende:

[..]

Daarom Ik ben dan ook opgegroeid met '18=rijbewijs halen!'
wat een flauwekul...de meesten hebben met 18 jaar een ov kaart, dus nog helemaal geen auto nodig.
Ik heb hem in oktober gehaald toen ik 35 jaar was . Alle tijd ervoor was het misschien handig geweest maar beslist niet noodzakelijk. Nu is mijn oudste dochter 12 geworden, dus betaald volledig tarief ov . Nu is het voordeliger om een auto te hebben en zelf te rijden.

Heb ik toch al die jaren mijn portomonnee en het milieu gespaard. Maar moet zeggen , zou nu niet meer zonder auto kunnen. Wat een weelde !
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')