abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 maart 2010 @ 18:25:45 #151
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78899485
Ik heb trouwens nog ff een vraag: wat boeit het nu eigenlijk of je losse lessen neemt of een pakket? Ik heb dus bij de rijschool waar ik wsl wil gaan lessen eens uitgerekend of het loont om een pakket te nemen.
Bijvoorbeeld: een pakket van 30 lessen a 1 uur incl compleet CBR Examen kost ¤1.485,-. Het complete CBR examen kost los ¤235. 1485-235 = 1250. Gedeeld door 30 maakt dit ¤41,6666 per les van een uur. En dat terwijl losse lessen van een uur ¤43 kosten Ik bedoel, dan loont het toch niet om een pakket te nemen? Voor die paar euro... Dan neem ik liever losse lessen zodat ik niet aan een of ander contract vastzit zodat ik niet meer wegkan als het niet bevalt. Of zitten er allemaal haken en ogen aan de losse lessen?

(ja ik ga ook zeker informeren hierover bij de rijschool maar ik dacht ik vraag het hier vast)
  maandag 8 maart 2010 @ 19:29:57 #152
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78902644
In principe is het voordeel van een pakket inderdaad de prijs. Overigens is bij de pakketten wel vaak het een en ander van theorieboeken/cursussen inbegrepen en daarnaast een tussentijdse toets (¤165,-). Sommige rijscholen gaan nog zover dat een eventueel herexamen inbegrepen is.

Dus kijk goed wat het pakket inhoudt, en wellicht dat je het een en ander er nog op kan afdingen. Als jij bijvoorbeeld geen tussentijdse toets wilt doen moet een lagere prijs doorgaans wel bespreekbaar zijn, lijkt mij.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 8 maart 2010 @ 20:35:11 #153
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_78906200
quote:
Sommige rijscholen gaan nog zover dat een eventueel herexamen inbegrepen is.
Inderdaad, mijn rijschool betaalt maximaal 3x de halve prijs van het herexamen. Dus als ik zak hoef ik zelf 'nog maar' 100 euro te betalen.
pi_78910630
ja + 10 rijlessen.
+ een uur voor het examen.

edit.
en een examen is volgens het CBR. ¤93,15. !!
  maandag 8 maart 2010 @ 22:34:58 #155
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78912610
quote:
Op maandag 8 maart 2010 19:29 schreef Eix het volgende:
In principe is het voordeel van een pakket inderdaad de prijs. Overigens is bij de pakketten wel vaak het een en ander van theorieboeken/cursussen inbegrepen en daarnaast een tussentijdse toets (¤165,-). Sommige rijscholen gaan nog zover dat een eventueel herexamen inbegrepen is.

Dus kijk goed wat het pakket inhoudt, en wellicht dat je het een en ander er nog op kan afdingen. Als jij bijvoorbeeld geen tussentijdse toets wilt doen moet een lagere prijs doorgaans wel bespreekbaar zijn, lijkt mij.
Okee, bedankt. Op de site staat echter niets van dat een herexamen en/of TTT erbij inzitten, terwijl die wel los vermeld staan. Enne, afdingen, kan dat echt?
pi_78935718
Ik moet volgende week vrijdag afrijden na 25 lessen. Dinsdag TTT en dan nog een paar lessen.
Ben benieuwd.
  dinsdag 9 maart 2010 @ 18:40:39 #157
251095 Purdey
Better off alone..
pi_78939234
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 16:57 schreef Subbu het volgende:
Ik moet volgende week vrijdag afrijden na 25 lessen. Dinsdag TTT en dan nog een paar lessen.
Ben benieuwd.
Dat is best snel,goed hoor! Succes
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_78940712
quote:
Op maandag 8 maart 2010 14:12 schreef Purdey het volgende:

[..]

Haha leuk om te lezen dit Ik kan de woorden 'nacontrole' en 'dode hoek' niet meer horen.Van de week reed ik haast tegen een tram aan,dus hij trapte op de rem.Tram ging voorbij,zegt ie heel droog 'Komt er nog een tram?' Ik kijken.'Nee..' 'Niet? Handig om te weten,vind je niet?'

Wist niet dat er zo'n spiegeltje was,wel leuk om te weten! (Of juist niet..ik ga over op coltruien )

Mijn instructeur is er wel meester in om opmerkingen te plaatsen die eigenlijk echt niet kunnen,waardoor ik helemaal in de stress raak Van de week op de radio een stukje over het vastbinden van iemand aan je bed.Zegt ie doodleuk 'Leuk toch,mensen aan je bed vastbinden.Wat vind jij?' Waarna ik dus bijna tegen die tram reed

Stiekem ga ik 'm best missen,ik kan het zo goed met 'm vinden
Leuk is dat he? Wij zijn van dezelfde leeftijd en blijken nu dus echt over vrijwel alles hetzelfde te denken.
De laatste les voor mijn examen hebben we nog een spelletje truth or dare zitten doen in de auto (of nou ja, de dare durfden we allebei niet aan ) en toen heb ik me wel bedacht dat ik toch echt moest slagen en anders op zoek naar een andere instructeur. Ben blij dat ik geslaagd ben en daarna iets ben gaan drinken met m.

edit: en dat spiegeltje zit bij hem rechts boven op de ruit als het goed is. Ik kwam er dus achter doordat ik toevallig omhoog keek toen ik aan die kant in de auto zat en een vette knipoog kreeg, via die spiegel.
pi_78948855
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 18:40 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat is best snel,goed hoor! Succes
Ik ben nu al zenuwachtig, ik vergeet nog regelmatig goed te kijken
  dinsdag 9 maart 2010 @ 21:53:07 #160
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78949021
Ik mag morgen om 3 uur weer...

Mijn instructeur is een ouwe knar van 55 dus hier geen gezellig geknipoog, haha!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_78949063
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:53 schreef Kimpossible het volgende:

Mijn instructeur is een ouwe knar van 55 dus hier geen gezellig geknipoog, haha!
Succes! Laat het even weten
  dinsdag 9 maart 2010 @ 22:00:16 #162
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78949391
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:54 schreef Subbu het volgende:

[..]

Succes! Laat het even weten

Tis maar een lesje hoor

Jij wel succes!
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  dinsdag 9 maart 2010 @ 22:07:32 #163
251095 Purdey
Better off alone..
pi_78949766
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 21:53 schreef Kimpossible het volgende:

Af en toe zou ik willen dat ik een ouwe knar had getroffen..Instructeurs van je eigen leeftijd is ook niet alles
  dinsdag 9 maart 2010 @ 22:13:39 #164
251095 Purdey
Better off alone..
pi_78950118
quote:
Op dinsdag 9 maart 2010 19:13 schreef styliste het volgende:

[..]

Leuk is dat he? Wij zijn van dezelfde leeftijd en blijken nu dus echt over vrijwel alles hetzelfde te denken.
De laatste les voor mijn examen hebben we nog een spelletje truth or dare zitten doen in de auto (of nou ja, de dare durfden we allebei niet aan ) en toen heb ik me wel bedacht dat ik toch echt moest slagen en anders op zoek naar een andere instructeur. Ben blij dat ik geslaagd ben en daarna iets ben gaan drinken met m.

edit: en dat spiegeltje zit bij hem rechts boven op de ruit als het goed is. Ik kwam er dus achter doordat ik toevallig omhoog keek toen ik aan die kant in de auto zat en een vette knipoog kreeg, via die spiegel.
Mijn instructeur en ik schelen 7 jaar (Ik 22,hij 29) en we denken ook over een hoop dingen hetzelfde.Het contrast kan niet groter zijn,de eerste rijles zei ik van de zenuwen constant 'meneer' en 'u' terwijl we nu dusdanig aan elkaar gewaagd zijn dat het aardig stellerig begint te lijken
Het enige wat wél jammer is,is dat hij met meerdere leerlingen best close is.Truth or dare is trouwens wel een goed idee,alhoewel ik me afvraag of er iets is wat me nog shockeert aan hem

Rijles ging overigens prima vandaag.Drie uren achter elkaar is best lang,dat wel.Instructeur zei dat ik na twee uur wel minder scherp werd.Ik mag vrijdag weer om 14:00,ik heb er zin in
pi_78955589
Laat ik me hier ook maar s melden... 14 lessen gehad en donderdag theorie!! ben benieuwd Morgen maar s flink gaan leren
I never wanted to be the guy at the Melbourne-station, Am I ?
pi_78956051
Theorie na 14 lessen? Je hebt al die tijd rondgereden zonder de weten wat die gekleurde borden betekenen?
  woensdag 10 maart 2010 @ 01:03:11 #167
251574 Zuunigerd
Ons is zuunig
pi_78956665
Ik denk dat je zonder theorielessen ook al wel de borden moet kennen hoor. Dat is algemene kennis.
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_78958101
Ik heb mijn theorie gehaald voordat ik rijlessen nam. Maar moet zeggen, de eerste lessen was ik al veel te druk met de auto zelf en een straal van misschien 10 meter om de auto heen, dat ik de meeste borden nog niet eens zag staan
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_78966541
Rijbewijstopic schopje naar R&P straks

Morgen TTT! Werd eens tijd, eind van de maand afrijden goed gevoel over!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_78968149
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 01:03 schreef Zuunigerd het volgende:
Ik denk dat je zonder theorielessen ook al wel de borden moet kennen hoor. Dat is algemene kennis.
Idd op de fiets leer je die borden ook wel kennen. Verder dacht ik dat het heel normaal was om na ongeveer 15 lessen je theorie te halen.... Ik weet door het rijden nu iig al meer dan aan het begin dus dat is een voordeel
I never wanted to be the guy at the Melbourne-station, Am I ?
pi_78970096
Vooral de complexe situaties zijn makkelijk om te weten. Dat je niet een "EEEEHHHH" moment hebt tijdens je les, maar je het gewoon direct weet.

Dat als een bus buiten de bebouwde kom de weg op wilt, je je middelvinger op kan steken. Of zijn dat dingen die je van de fiets ook nog weet?

Op de motor is het beter geregeld, daar moet je je theoriecertificaat hebben voor je de weg op mag.
pi_78971829
Helaas is 't 'm niet geworden vandaag Erg jammer, mijn instructeur vertelde eerlijk dat hij echt verwacht had dat ik zou slagen en dat hij eigenlijk me ook niets meer kan leren. Dus ik baalde en hij ook. Kost me natuurlijk ook flink wat centjes (een paar lessen + examen) en tijd.

Mijn grootste 'probleem' was volgens de examinator dat ik soms niet helemaal goed vooruit kijk. We reden via de Tomtom (dat doe ik nooit meer) en het ding leidde me een weg in waar wegwerkzaamheden waren. Terwijl ik op het kaartje keek zag ik op het laatste moment dat ik niet verder mocht, de weg was voor mijn richting gesloten. Dus ik keren en terug. Volgens de examintor had ik dat eerder moeten zien. Toen wist ik al dat ik gezakt was. In de buurt van de eindbestemming reed ik een inrit in. Netjes in z'n 1. Aan mijn kant stonden allerlei auto's en toen ik het heuveltje van de inrit wafkwam kwam er net een auto aanrijden. We passeerden elkaar en het paste net, maar volgens de examintor had ik moeten wachten. Daarna reed ik volgens haar netjes en veilig (ze zei dat ze me gestetst had daarna op moeilijke zijstraten e.d.) en dat ging goed. Bij het afslaan naar CBR moest ik afslaan op een 80 kn/h weg. De afslag (als ik het zo even mag noemen) is erg kort. Ik vind eerlijk gezegd dat ik met 80 km/h die uitvoegstrook wel op kan racen maar dan echt vol in de ankers moet om de bocht in z'n 2 te halen. Dus ik liet wat gas los en remde heel licht op de rijbaan. Ook niet goed; daardoor zou het busje achter me even geremd moeten hebben. Kortom, niet voldoende.

Jammer, zo snel mogelijk nieuw examen aanvragen en volgens mijn examintor moeten we maar wat rondrijden om het gevoel erin te houden; want volgens hem kan ik allemaal allang. Jammer dat het vandaag er niet lekker uitkwam.
pi_78975011
Geslaagd
Alles ging lekker, had zelf al een goed gevoel. Eindelijk!
  woensdag 10 maart 2010 @ 16:20:14 #174
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78976443
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 00:33 schreef Geqxon het volgende:
Theorie na 14 lessen? Je hebt al die tijd rondgereden zonder de weten wat die gekleurde borden betekenen?
Ik heb morgen ook theorie examen met 12 lessen op zak. Niet zo heel vreemd dus, ben 3 weken terug pas begonnen met rijlessen en dit was het eerst mogelijke examenmoment...

Ben benieuwd morgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Eix op 10-03-2010 16:36:53 ]
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  Moderator woensdag 10 maart 2010 @ 16:21:08 #175
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78976482
quote:
Op woensdag 10 maart 2010 16:20 schreef Eix het volgende:

[..]

Ik heb morgen ook theorie examen met 12 lessen op zak. Niet zo heel vreemd dus, ben 3 weken terug pas begonnen met rijlessen en dit was het eerste mogelijke examenmoment...

Ben benieuwd morgen.
Heb je je rijbewijs nog niet gehaald ?
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')