Staat je examendatum al vast?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:27 schreef Purdey het volgende:
Rijles ging vandaag goed! Helaas maar een uurtje les gehad,aangezien instructeur lief in het verkeer vast stond,en pas na een lesuur voor de deur stond.Gelukkig wordt het dinsdag gecompenseerd in drie hele uren achter elkaar![]()
Ik begin het lessen wel een beetje 'zat' te worden.Het autorijden is leuk,en instructeur is ook leuk,maar ik begin me te irriteren dat ie steeds op de rem trapt terwijl ik dat dan net zelf wilde doen![]()
Als ik dadelijk niet slaag na 60(!!) lessen,eet ik mn instructeur op
Ik hoop dat de sneeuw dan al weg is voor je. Veel succes, hequote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:46 schreef Hippos het volgende:
Was dit vandaag mijn laatste normale les?Woensdag examen...ik ben heel benieuwd
Mag om 08.55 aantreden
Nee,nog geen examendatum geprikt.Zit wel bij een enorme rijschool in R'dam,dus in principe loopt dat wel soepel doorquote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:54 schreef Lammmetje het volgende:
[..]
Staat je examendatum al vast?
Een andere instructeur dan mijn vaste, trapte bij mij ook telkens op de rem (precies hetzelfde als bij jou) en hield de koppeling vast (terwijl ik 'm ook gewoon vasthield), terwijl ik al ~30 uur had gehad. Ze moeten ons dat zelf laten doen!
En ik wil wel foto's zien als jij je instructeur opeeten ik wil ook slagen na mijn 50 lessen!
Succes alvast!quote:Op vrijdag 5 maart 2010 18:46 schreef Hippos het volgende:
Was dit vandaag mijn laatste normale les?Woensdag examen...ik ben heel benieuwd
Mag om 08.55 aantreden
Whaha, hoe reageerde hij daarop?quote:Op vrijdag 5 maart 2010 21:48 schreef Purdey het volgende:
[..]
Nee,nog geen examendatum geprikt.Zit wel bij een enorme rijschool in R'dam,dus in principe loopt dat wel soepel doorZo irritant inderdaad,dat op de rem trappen,vooral als er niks bijzonders gebeurd
![]()
Vanmiddag had ik al 4 rotondes gehad,zegt ie bij nummer 5 'Afremmen,terug naar z'n 2..' Ik kijk hem aan,totaal verbaasd 'Zei je dat nou echt? Ik heb inmiddels de zwarte band rotondes rijden vriend!'
Hij kon er wel om lachen,begint wel aardig door te krijgen hoe ik in elkaar steek.Sommige dingen probeert hij al heel tactisch uit te leggen omdat hij weet dat ik altijd de discussie aan gaquote:
Dat wilde ik zelf dus juist niet. Ik wilde eerst rustig lessen en dan kijken hoe het ging en dan pas de examendatum vaststellenquote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:36 schreef singlemetkids het volgende:
mijn eerste examen stond direct na de proefles al vast.
Heb een pakket genomen en eerst een examendatum geprikt. Vervolgens in de weken ervoor de lessen ingeplanned...En ruimte overgelaten voor evt extra lessen.Is van te voren gewoon alles duidelijk, wel zo prettig
Ja, vooral op examen is dat belangrijk! Heel veel van mijn vrienden zijn gezakt omdat de examinator niet kon zien dat ze keken... Dus altijd met je hoofd bewegen, hoe kan anders iemand toetsen dat je keekquote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:59 schreef CherryLips het volgende:
Mijn instructeur zegt ook altijd dat ik niet kijk, maar ik kijk niet duidelijk genoeg. Laatst ook, reed er ergens een gastje over de stoep en die knalde gewoon de weg over (ook nog aan de verkeerde kant van de weg, tegen het verkeer in dus), en ik had hem allang gezien toen ik wist dat ik juist daar die straat in moest. Ik denk, lekker laten uitrollen, kan ik zo achter hem langs zonder dat ik helemaal stilsta, en dan had ik nog tijd om een keer extra links ren rechts te kijken. Trapt de instructeur op de rem: 'Had je die fietser gezien?' Eh ja, toen ik net in m'n dode hoek keek.
Maar ik moet dus m'n hele hoofd meebewegen als ik in de spiegels kijk. Vooral bij de binnenspiegel.
'T nadeel bij dat spiegelen bij 't invoegen vind ik dat je vooral niet kan zien wat er op de baan naast je achter je zit. Met linkerbuiten en binnenspiegel zie je eigenlijk alleen maar wat er direct achter je zit, en of een auto eerder dan jij in/uitvoegt, maar niet of er een auto met 130km/h op de baan naast je 'op je afkomt' terwijl je 110 rijdt op de invoegstrook. Dat zie je pas als ie (vrijwel) naast je rijdt. Toch?quote:Op woensdag 3 maart 2010 14:37 schreef CherryLips het volgende:
Vaart maken en in je binnenspiegel blijven kijken, afwisselen met buitenspiegel en voor je, maar vooral binnenspiegel. Verder zoals Kimpossible zegt: als je eenmaal in gaat voegen binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek, voor je, richting aangeven en tijdens het verplaatsen buitenspiegel in de gaten houden. Altijd het verkeer achter je in de gaten houden. En als je achter een vrachtwagen oid zit, zsm doorschuiven naar de linkerbaan en alles opnieuw afwerken.
Ja, hier moet ik ook op letten, dat ze mij zien invoegen, als het even kan er niet direct naast gaan rijden. Anders ben jij aan het invoegen terwijl iemand daar net aan het inhalen was.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 17:40 schreef Geqxon het volgende:
In je linker spiegel kijken, je snelheid aanpassen op de zijne, knipperlicht aan, de rijbaan op. Terwijl je dit doet ook even kijken of er niemand van links naar rechts gaat.
Ik kan het wel begrijpen dat hij dan denkt dat je de borden dan niet kent. Maar ik denk eigenlijk dat je dan niet goed vooruit hebt gekeken, of wel? Dat je dat bord veel te laat zag?quote:Op zaterdag 6 maart 2010 11:37 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hij kon er wel om lachen,begint wel aardig door te krijgen hoe ik in elkaar steek.Sommige dingen probeert hij al heel tactisch uit te leggen omdat hij weet dat ik altijd de discussie aan ga'Vergeet je niet te kijken voor fietsers?' 'Ik keek..' 'Je keek niet..' Ik keek wél
' En dan zegt ie verder niks meer
![]()
Gister reed ik haast een straat in waar een inrij verbod was.Dus in z'n achteruit,en weer terug..'Je kent de borden toch? Je hebt je theorie gehaald.Vanaf nu ga je elk bord wat we tegenkomen benoemen.' En na een kwartier,zonder een bord fout te hebben genoemd zei hij doodleuk 'Dus je kent de borden wél? Je zit gewoon te fucken met me' En dan probeer ik weer zo onschuldig mogelijk te kijken
Ik heb best medelijden met 'm
Briljant! Dat had ik ook, mijn instructeur en ik waren zo op elkaar ingespeeld op t laatst dat ik op de rem trapte als ik hem op een bepaalde manier zag bewegen. Hij helemaal trots dat ik die fietser eindelijk een keer wel had gezien...quote:Op vrijdag 5 maart 2010 17:27 schreef Purdey het volgende:
Rijles ging vandaag goed! Helaas maar een uurtje les gehad,aangezien instructeur lief in het verkeer vast stond,en pas na een lesuur voor de deur stond.Gelukkig wordt het dinsdag gecompenseerd in drie hele uren achter elkaar![]()
Ik begin het lessen wel een beetje 'zat' te worden.Het autorijden is leuk,en instructeur is ook leuk,maar ik begin me te irriteren dat ie steeds op de rem trapt terwijl ik dat dan net zelf wilde doen![]()
Als ik dadelijk niet slaag na 60(!!) lessen,eet ik mn instructeur op
Die stoeprand zal daar dan ook weinig last van hebben. Je velgen vinden het alleen wat minder leuk en, als je je velgen netjes wilt houden, daarmee je beurs ook niet.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 21:57 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ja topttijd! Lekker rustig op de weg etc, maarja het was dan ook vakantie![]()
Mijn instructeur had er trouwens over dat het niet zozeer ging over hoe goed je niet wel kan rijden maar dat je het allemaal begrijpt. En zolang je maar rustig blijft en de koppeling en rem erbij houdt bij het fileparkeren kun je best wel de stoeprand aantikken; gewoon puur voor je referentie
Succes!quote:Op maandag 8 maart 2010 00:49 schreef Sheakedd het volgende:
Morgenmiddag om 13.00u mijn rijexamen, in Gouda.
Echt hopen dat ik slaag, en dat alles me een beetje meezit! Ben het lessen ook zat wil gewoon zelf overal heen kunnen rijden haha!
Cool! Ik heb vrijdag (op mijn verjaardag) mijn eerste rijlesquote:Ik heb vrijdag een gratis intake bij rijschool Bruinsma, krijg eerst een personalitytest (:P) en dan even rijden op de weg. Daarna indicatie over hoeveel lessen ik ongeveer nodig heb. Ben benieuwd
Haha leuk om te lezen ditquote:Op zondag 7 maart 2010 17:47 schreef styliste het volgende:
[..]
Briljant! Dat had ik ook, mijn instructeur en ik waren zo op elkaar ingespeeld op t laatst dat ik op de rem trapte als ik hem op een bepaalde manier zag bewegen. Hij helemaal trots dat ik die fietser eindelijk een keer wel had gezien...![]()
Jammer jong!
Maar inderdaad, ik vond het rond les 50 ook wel welletjes met heel de tijd mij net voor zijn, of roepen: heb je wel gekeken? Denk om je dode hoek he wijffie. KIJK NOU EENS! Jaha dat doe ik toch!
Heb je je dode hoek gechecked? uhuh... Ik kwam er laatst pas achter dat hij zo'n heel fijn spiegeltje heeft waarmee hij me heel goed kon zien, en precies wist dat ik dus NIET goed had gekeken..
We zijn nu heel goed bevriend en mijn zusje gaat nu ook bij hem lessen, zegt ie: oh, dat spiegeltje waarmee ik jou kon zien he? Dat stond niet altijd op je ogen gericht hoor....eikel, als je t waagt om naar t decollete van mn zusje te gluren...
Dit is mijn grootste angst a.s. woensdag op het examen. Er is eigenlijk maar 1 factor die me altijd stress bezorgd: invoegen op de snelweg. Ik heb de eigenschap vrachtauto's aan te trekken. Dus kom ik met een flinke vaart aanrijden moet ik of voorkomen dat ik in de dode hoek van een vrachtwagen kom of een vrachtauto ga snijden. Of ik heb 2x meegemaakt dat er massaal auto's die vrachtwagens aan het inhalen zijn / terugkomen en ik bezig ben met het invoegen / kijken. Mijn grootste angst....quote:Op zaterdag 6 maart 2010 16:58 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
'T nadeel bij dat spiegelen bij 't invoegen vind ik dat je vooral niet kan zien wat er op de baan naast je achter je zit. Met linkerbuiten en binnenspiegel zie je eigenlijk alleen maar wat er direct achter je zit, en of een auto eerder dan jij in/uitvoegt, maar niet of er een auto met 130km/h op de baan naast je 'op je afkomt' terwijl je 110 rijdt op de invoegstrook. Dat zie je pas als ie (vrijwel) naast je rijdt. Toch?
Aah, gaat vast lukken! Niet bang zijn!quote:Op maandag 8 maart 2010 18:14 schreef Hippos het volgende:
[..]
Dit is mijn grootste angst a.s. woensdag op het examen. Er is eigenlijk maar 1 factor die me altijd stress bezorgd: invoegen op de snelweg. Ik heb de eigenschap vrachtauto's aan te trekken. Dus kom ik met een flinke vaart aanrijden moet ik of voorkomen dat ik in de dode hoek van een vrachtwagen kom of een vrachtauto ga snijden. Of ik heb 2x meegemaakt dat er massaal auto's die vrachtwagens aan het inhalen zijn / terugkomen en ik bezig ben met het invoegen / kijken. Mijn grootste angst....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |