abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78717782
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:07 schreef Geqxon het volgende:
En dan zeggen dat ik niet kan rijden. Dom wijf
Ik heb nog geen rijbewijs en ik beweer ook nergens dat ik goed kan rijden, mafketel .
Tap tap tap
pi_78721483
Hey, daar gaan we weer , beginnende bestuurders die elkaar gaan lopen verwijten dat ze niet kunnen rijden. Open er een KLB-topic over, maar die 'discussie' niet meer hier dus.
pi_78728839
Gister geslaagd!
pi_78731531
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 13:44 schreef Wokkel1982 het volgende:
Gister geslaagd!
Netjes! Was het moeilijk?

Ga morgen m'n eerste auto ophalen. Spannend!
Liever 5 in de hand, dan schijten op een natte krant.
pi_78735389
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:33 schreef fespo het volgende:
pfff net voor het eerst alleen gereden, dat was nog best lastig.
ik ga nog even op een parkeerplaats leren weg rijden.

2 benzine auto's gereden waarbij 1 zonder stuurbekrachtiging.
auto sloeg een paar keer af (dit heb ik in mijn lesauto misschien 5x in alle lessen gehad),
dit komt waarschijnlijk omdat ik gewend ben de koppeling net ze ver op te laten komen totdat de auto begint te rollen wat met een benzine auto nooit gaar gebeuren als je het snel doet.

vooral bij kruispunten waarbij één keer de eerste keer niemand bij groen kon rijden en toen het opnieuw groen werd alleen ik
ik kon wel door de grond zakken.
verder gaat het goed, weg rijden gaat alleen of heel langzaam of hij slaat af.
yes na een paar dagen oefenen gaat het veel beter.
ben i.i.g. niet meer bang om de weg op te gaan.
optrekken gaat nog iets te voorzichtig maar hij valt gelukkig niet meer uit
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:41:51 #106
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_78735985
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:29 schreef fespo het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dit voor mij ook nog een probleem worden.

Ik les ook in een diesel, en dat gaat prima. Ik krijg het maar heel zelden voor elkaar dat de auto bij het wegrijden uitvalt, daarvoor moet je toch echt bijzonder lomp de koppeling op laten komen.

Maar als ik straks mijn rijbewijs heb en in een benzine auto ga rijden zal het toch ook wennen worden vrees ik.
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:42:32 #107
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78736011
quote:
Gister geslaagd!
Gefeliciteerd!
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 14:55 schreef Aardappelbeertje het volgende:

[..]

Leuk wagentje!
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:29 schreef fespo het volgende:

[..]

Sowieso is het erg wennen, maar gewoon blijven doen, het gaat steeds beter En van boze blikken e.d. moet je je niets aantrekken, zij verpesten zelf hun humeur met zo'n houding
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  donderdag 4 maart 2010 @ 16:43:50 #108
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78736061
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 16:41 schreef Eix het volgende:

[..]

Volgens mij gaat dit voor mij ook nog een probleem worden.

Ik les ook in een diesel, en dat gaat prima. Ik krijg het maar heel zelden voor elkaar dat de auto bij het wegrijden uitvalt, daarvoor moet je toch echt bijzonder lomp de koppeling op laten komen.

Maar als ik straks mijn rijbewijs heb en in een benzine auto ga rijden zal het toch ook wennen worden vrees ik.
Iedere andere auto is wennen, alleen bij benzine moet je vooral met optrekken e.d. wennen aan het anders wegrijden... maar het went snel genoeg
pi_78736256
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 14:55 schreef Aardappelbeertje het volgende:

[..]

Die had m'n vader ook, leuke auto
Tap tap tap
  donderdag 4 maart 2010 @ 17:21:57 #110
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78737807
Heeft iemand ervaringen met rijschool Bruinsma in Utrecht? Zo ja, is die aan te raden?
pi_78738684
AAAaaaaaaaah!!! net het mailtje gehad van het CBR!!!!!!!
29 maart om 08.55 examen!!!...is dit gunstig of niet gunstig?...help ik ben nu al zenuwachtiggg!!!
waar moet ik rekening mee houden op dit tijdstip?...volgens mij is alles dan al op school/werk?... zou het druk zijn op de snelwegen?.....
pi_78738704
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:31 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Je kunt trouwens ook even naar de navigatie kijken, die geven de straten ook nog aan. Ik weet het ook niet altijd, dus het blijft gewoon lastig. Het is heus niet erg om je rijinstructeur te zeggen dat je het niet ziet.

Wat betreffende het tweede, denk ik dat je misschien niet ver genoeg voorruit kijkt? Of misschien wel kijkt, maar dat het niet helemaal doordringt ofzo ? Kan lastig zijn..
De navigatie staat eigenlijk nooit aan. Mét navigatie weet ik inderdaad altijd wanneer ik ergens kan afslaan.

En ik keek heel slecht vooruit tijdens m'n TTT. Het gaat nu wel elke les ietsje beter voor mijn gevoel. Ik probeer gewoon telkens om zover mogelijk te kijken.

Tja, en het vooruit kijken/anticiperen is waar ik nog moeite mee heb (ik geef mezelf een 4.5). De rest gaat wel netjes
quote:
Gister geslaagd!
Gefeliciteerd
pi_78738893
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:21 schreef Eva4Evah het volgende:
Heeft iemand ervaringen met rijschool Bruinsma in Utrecht? Zo ja, is die aan te raden?
ik heb vandaag iets gelezen in de krant over rijschool bruinsma...dat ze zich zwart laten betalen...misschien wel gunstig voor jou haha maar voor de rest geen ervaringen.
  donderdag 4 maart 2010 @ 18:02:40 #114
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78739432
Gefeliciteerd met je rijbewijs *naamkwijt*!

Ik ben helemaal klaar met dat geles, helemaal nu ik bij een autodealer een(volgens mij?) goede deal kan sluiten;

Opel corsa uit 2002, 98.000 km NAP, sports edition in zwart, dakspoilertje erop, eerste eigenaar, dealeronderhouden en altijd in de garage gestaan, klinkt goed! Mag hem voor de inruilprijs die zij er voor betaald hebben meenemen, 3500 euro. M'n vader is directeur bij een groot bedrijf en die garage hoopt nog al binnen te lopen bij m'n paps. Ik vind het allemaal best, dat ik op deze manier 'de dochter van' ben..
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  donderdag 4 maart 2010 @ 18:05:46 #115
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78739544
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:42 schreef MelR het volgende:
AAAaaaaaaaah!!! net het mailtje gehad van het CBR!!!!!!!
29 maart om 08.55 examen!!!...is dit gunstig of niet gunstig?...help ik ben nu al zenuwachtiggg!!!
waar moet ik rekening mee houden op dit tijdstip?...volgens mij is alles dan al op school/werk?... zou het druk zijn op de snelwegen?.....
Ik moest ook op een maandagochtend iets voor 10-en afrijden. In de stad e.d. was het hier rustig, alleen op de snelweg kwam ik veel vrachtverkeer tegen. Wat ik heb gedaan (mijn instructrice stelde dit ook voor), is dat laatste 2/3 weken voor het examen rijles inplannen op de maandag en rond de examentijd Dan weet je al wat je kunt verwachten zo ongeveer
  donderdag 4 maart 2010 @ 20:45:55 #116
267323 Agapimou
Morgen gratis bier
pi_78746577
Ik heb inmiddels 25 rijlessen gehad maar heb niet het gevoel dat mijn huidige instructeur mij serieus neemt. Vandaar dat ik graag zou willen switchen Weet iemand een goede betrouwbare rijschool in Amsterdam?
aa-gap-ie-moe
Not your average newbie :h
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:47:21 #117
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78763153
Gatver, wat een rotles vanochtend.

Ik moest al om 8 uur rijden en na deze drukke week was ik niet helemaal fris en fruitig. Gevolg: dingen wel zien, maar er niet naar handelen (Oh, een gesloten verklaring.. *doorrijden* ).

Bah. Zo mag ik natuurlijk nooit op. Gelukkig wel fijn afgesloten met een flink stuk snelweg en het deel wat daarna kwam ging ook goed, de weg naar huis zeg maar. Dat trok het voor m'n gevoel toch weer een beetje recht, als in, deze les is niet nutteloos geweest.

Ik wil m'n rijbewijs . maar ik heb het idee dat, hoe meer ik daar op focus, hoe belabberder ik ga rijden.
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:50:56 #118
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78763257
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 20:45 schreef Agapimou het volgende:
Ik heb inmiddels 25 rijlessen gehad maar heb niet het gevoel dat mijn huidige instructeur mij serieus neemt. Vandaar dat ik graag zou willen switchen Weet iemand een goede betrouwbare rijschool in Amsterdam?
Waaruit krijg je dat gevoel?
Omdat ik zelf niet uit die regio kom zou ik het niet weten, maar probeer anders wat ervaringen op internet te zoeken Misschien dat dat helpt
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:53:17 #119
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78763328
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:47 schreef Kimpossible het volgende:
Gatver, wat een rotles vanochtend.

Ik moest al om 8 uur rijden en na deze drukke week was ik niet helemaal fris en fruitig. Gevolg: dingen wel zien, maar er niet naar handelen (Oh, een gesloten verklaring.. *doorrijden* ).

Bah. Zo mag ik natuurlijk nooit op. Gelukkig wel fijn afgesloten met een flink stuk snelweg en het deel wat daarna kwam ging ook goed, de weg naar huis zeg maar. Dat trok het voor m'n gevoel toch weer een beetje recht, als in, deze les is niet nutteloos geweest.

Ik wil m'n rijbewijs . maar ik heb het idee dat, hoe meer ik daar op focus, hoe belabberder ik ga rijden.
Dat soort lessen heb ik ook gehad hoor Dat een weg overging in een fietspad, maar dat er ook een einde 30km zone bord stond... Ik stond echt net voor het fietspad stil. dat ik ook even moest nadenken over die 2 borden achter elkaar! Mijn instructrice lachen natuurlijk, ik in z'n achteruit en de goede kant op. Maar ja, dat soort dingetjes kunnen gebeuren, ook als je straks je rijbewijs hebt... Dat gebeurd meer mensen. Gewoon lekker proberen te rijden, foutjes horen erbij. En zolang je weet wat je fout doet kun je er iets aan doen
pi_78763448
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:50 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Waaruit krijg je dat gevoel?
Omdat ik zelf niet uit die regio kom zou ik het niet weten, maar probeer anders wat ervaringen op internet te zoeken Misschien dat dat helpt
Dat doet ie hier toch? .
  vrijdag 5 maart 2010 @ 09:58:03 #121
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78763487
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:56 schreef Anne het volgende:

[..]

Dat doet ie hier toch? .
Lekker bijdehand op de vroege morgen, maar sinds wanneer bestaat internet uit enkel en alleen Fok! ? Ik bedoelde alleen maar te zeggen dat ik denk dat ie beter zijn info wat breder kan zoeken dan enkel en alleen hier
pi_78763591
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 09:53 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Dat soort lessen heb ik ook gehad hoor Dat een weg overging in een fietspad, maar dat er ook een einde 30km zone bord stond... Ik stond echt net voor het fietspad stil. dat ik ook even moest nadenken over die 2 borden achter elkaar! Mijn instructrice lachen natuurlijk, ik in z'n achteruit en de goede kant op. Maar ja, dat soort dingetjes kunnen gebeuren, ook als je straks je rijbewijs hebt... Dat gebeurd meer mensen. Gewoon lekker proberen te rijden, foutjes horen erbij. En zolang je weet wat je fout doet kun je er iets aan doen
M'n moeder heeft al 30 jaar het rijbewijs en toch reed ze hier laatst ook zowat het fietspad op .
Tap tap tap
pi_78780380
quote:
Op donderdag 4 maart 2010 17:21 schreef Eva4Evah het volgende:
Ja, daar les ik ook. Het bedrijf is wel oké, maar je moet wel achter alles aan zitten. Met mijn instructrice daarentegen heb ik geen goede ervaring gehad, het leek wel of het een missie van dat mens is om mij te laten falen bij de TTT of CBR examen, bij haar zit volgens mij echt een steekje los (ik werd bovendien ook totaal niet door haar als een klant behandeld, maar meer als een kut lastpost, daarom veranderde ik ook van instructeur, maar wel paar honderd euro aan lessen bij haar kwijt helaas) Ik weet wel dat er ook goede instructeurs rondlopen, dus je moet wel goed oppassen dat je een instructeur krijgt waar je tevreden over bent anders z.s.m. veranderen.

Maargoed, als ik jou was zou ik er goed over nadenken. Een heel pakket nemen zou ik niet doen in ieder geval, dat zit je aan een contract vast en kun je niet eventjes stoppen als je ontevreden bent, of je bent veel/alle geld kwijt.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 17:27:20 #124
251095 Purdey
Better off alone..
pi_78781526
Rijles ging vandaag goed! Helaas maar een uurtje les gehad,aangezien instructeur lief in het verkeer vast stond,en pas na een lesuur voor de deur stond.Gelukkig wordt het dinsdag gecompenseerd in drie hele uren achter elkaar

Ik begin het lessen wel een beetje 'zat' te worden.Het autorijden is leuk,en instructeur is ook leuk,maar ik begin me te irriteren dat ie steeds op de rem trapt terwijl ik dat dan net zelf wilde doen

Als ik dadelijk niet slaag na 60(!!) lessen,eet ik mn instructeur op
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  vrijdag 5 maart 2010 @ 17:35:49 #125
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_78781823
quote:
Op vrijdag 5 maart 2010 16:58 schreef Snepar het volgende:

[..]

Ja, daar les ik ook. Het bedrijf is wel oké, maar je moet wel achter alles aan zitten. Met mijn instructrice daarentegen heb ik geen goede ervaring gehad, het leek wel of het een missie van dat mens is om mij te laten falen bij de TTT of CBR examen, bij haar zit volgens mij echt een steekje los (ik werd bovendien ook totaal niet door haar als een klant behandeld, maar meer als een kut lastpost, daarom veranderde ik ook van instructeur, maar wel paar honderd euro aan lessen bij haar kwijt helaas) Ik weet wel dat er ook goede instructeurs rondlopen, dus je moet wel goed oppassen dat je een instructeur krijgt waar je tevreden over bent anders z.s.m. veranderen.

Maargoed, als ik jou was zou ik er goed over nadenken. Een heel pakket nemen zou ik niet doen in ieder geval, dat zit je aan een contract vast en kun je niet eventjes stoppen als je ontevreden bent, of je bent veel/alle geld kwijt.
Dankjewel voor je uitgebreide reactie Klinkt niet al te best, maar ik denk er nog over na. Ik kan sowieso een gratis intake laten doen, toch? En een pakket lijkt me ook wel risky inderdaad, zo'n grote smak geld in een keer...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')