abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_78606893
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:19 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Over het algemeen zijn slechte ogen een garantie voor sneller een ongeluk, dat snap je zelf toch ook wel?
En waarom neem je dan geen bril?
Heb je trouwens nu al wel of niet je rijbewijs gehaald? Ik snap er niets meer van!
Bril is voor losers. Daarom. Vind het gewoon niet handig.

Ik heb mijn rijbewijs al twee keer gehaald, auto en motor.
  maandag 1 maart 2010 @ 20:21:10 #52
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78606951
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:20 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Jezus, je doet niet alleen alsof je achterlijk bent je bent het echt! _! Ik hoop je nooit tegen te komen op de weg
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
pi_78607423
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:20 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Jezus zeg

Ik zit er wel aan te denken om m'n ogen te laten testen. Ik heb de ogentest twee keer gehaald maar ik heb nog moeite met het tijdig lezen van borden. Of ik kan ze niet op tijd lezen, of het kwartje valt vrij laat .
Liever een bril dan dat ik alles te laat zie en als een idioot naar borden zit te loeren. Omigod m'n imago !
Tap tap tap
pi_78607606
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Jezus zeg

Ik zit er wel aan te denken om m'n ogen te laten testen. Ik heb de ogentest twee keer gehaald maar ik heb nog moeite met het tijdig lezen van borden. Of ik kan ze niet op tijd lezen, of het kwartje valt vrij laat .
Liever een bril dan dat ik alles te laat zie en als een idioot naar borden zit te loeren. Omigod m'n imago !
Je moet ook niet als een idioot naar het bord staren. Je weet toch wel zo ongeveer waar je bent? Kijk je nooit op je dagteller?
pi_78610199
quote:
Op maandag 1 maart 2010 20:33 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Je moet ook niet als een idioot naar het bord staren. Je weet toch wel zo ongeveer waar je bent? Kijk je nooit op je dagteller?
Eh wat? Als ik tijdens de rijles naar een of ander rotgehucht wordt gestuurd en ik krijg alleen de aanwijzing 'rij naar de kerk van dit en dit gehucht', dan heb ik de borden wel nodig ja.
Tap tap tap
  maandag 1 maart 2010 @ 21:24:15 #56
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78610421
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:21 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Eh wat? Als ik tijdens de rijles naar een of ander rotgehucht wordt gestuurd en ik krijg alleen de aanwijzing 'rij naar de kerk van dit en dit gehucht', dan heb ik de borden wel nodig ja.
Luister niet naar hem joh, die vouwt zichzelf vanzelf of om een boom of achterin een file
pi_78611010
pfff net voor het eerst alleen gereden, dat was nog best lastig.
ik ga nog even op een parkeerplaats leren weg rijden.

2 benzine auto's gereden waarbij 1 zonder stuurbekrachtiging.
auto sloeg een paar keer af (dit heb ik in mijn lesauto misschien 5x in alle lessen gehad),
dit komt waarschijnlijk omdat ik gewend ben de koppeling net ze ver op te laten komen totdat de auto begint te rollen wat met een benzine auto nooit gaar gebeuren als je het snel doet.

vooral bij kruispunten waarbij één keer de eerste keer niemand bij groen kon rijden en toen het opnieuw groen werd alleen ik
ik kon wel door de grond zakken.
verder gaat het goed, weg rijden gaat alleen of heel langzaam of hij slaat af.

[ Bericht 9% gewijzigd door fespo op 01-03-2010 21:52:18 ]
  Moderator maandag 1 maart 2010 @ 21:45:11 #58
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_78611632
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:33 schreef fespo het volgende:

auto sloeg een paar keer af (dit heb ik in mijn lesauto misschien 5x in alle lessen gehad), vooral bij kruispunten waarbij één keer de eerste keer niemand bij groen kon rijden en de 2e keer alleen ik.
Leren wegrijden is een goeie... Gewoon ff 15min op een lege plek optrekken stoppen optrekken stoppen. Heb me dood geergerd aan mezelf in het begin !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_78611942
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:24 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Luister niet naar hem joh, die vouwt zichzelf vanzelf of om een boom of achterin een file
Van die gastjes die denken goed te kunnen rijden
Tap tap tap
  maandag 1 maart 2010 @ 21:53:03 #60
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78612157
Lammmetje, sorry, maar jouw benadering vind ik toch echt ietwat vreemd. Je kunt toch zelf wel die extra lessen betalen en je ouders eventueel een herexamen besparen? Waardeloze instelling vind ik dit.

Ik betaal alles zelf, ja. En ik heb ook nog vaste lasten, dus wat dat betreft...
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
  maandag 1 maart 2010 @ 21:54:10 #61
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78612249
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:33 schreef fespo het volgende:

auto sloeg een paar keer af (dit heb ik in mijn lesauto misschien 5x in alle lessen gehad),
dit komt waarschijnlijk omdat ik gewend ben de koppeling net ze ver op te laten komen totdat de auto begint te rollen wat met een benzine auto nooit gaar gebeuren als je het snel doet.

vooral bij kruispunten waarbij één keer de eerste keer niemand bij groen kon rijden en toen het opnieuw groen werd alleen ik
Het is gewoon even wennen joh, komt vanzelf
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:49 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Van die gastjes die denken goed te kunnen rijden
Ja, die brillen voor losers vinden Ik zeg darwin award!
  maandag 1 maart 2010 @ 21:55:35 #62
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78612347
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:53 schreef Kimpossible het volgende:
Lammmetje, sorry, maar jouw benadering vind ik toch echt ietwat vreemd. Je kunt toch zelf wel die extra lessen betalen en je ouders eventueel een herexamen besparen? Waardeloze instelling vind ik dit.

Ik betaal alles zelf, ja. En ik heb ook nog vaste lasten, dus wat dat betreft...
Ah joh, verwende nestjes komen vanzelf erachter hoe het niet werkt En ik wens dat soort mensen altijd succes met op zichzelf gaan, die komen voor een akelige verrassing over het algemeen
  maandag 1 maart 2010 @ 22:09:36 #63
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78613327
[quote]Op maandag 1 maart 2010 21:55 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ah joh, verwende nestjes komen vanzelf erachter hoe het niet werkt En ik wens dat soort mensen altijd succes met op zichzelf gaan, die komen voor een akelige verrassing over het algemeen
[/quote

Tenzij paps en mams blijven toeschuiven natuurlijk.. Gut wat lijkt me dat fijn, zo nu en dan..
  maandag 1 maart 2010 @ 22:11:45 #64
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78613469
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:09 schreef Kimpossible het volgende:
[quote]Op maandag 1 maart 2010 21:55 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

[/quote

Tenzij paps en mams blijven toeschuiven natuurlijk.. Gut wat lijkt me dat fijn, zo nu en dan..
Nou mij niet eigenlijk Ik houd van mijn zelfstandigheid En dat is een van de weinige dingen waar ik trots op ben van mezelf. Dus cadeautjes of af en toe iets krijgen okee, maar alles toegeworpen krijgen lijkt me niets
pi_78613698
Maar je kunt toch best wel 'verwend' worden en snappen dat als je het goed wilt doen, je dan best zelf de rest kunt betalen? Anders krijg je nooit iets voor elkaar.
Tap tap tap
  maandag 1 maart 2010 @ 22:15:37 #66
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78613736
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:14 schreef CherryLips het volgende:
Maar je kunt toch best wel 'verwend' worden en snappen dat als je het goed wilt doen, je dan best zelf de rest kunt betalen? Anders krijg je nooit iets voor elkaar.
Er zijn in mijn ervaring maar weinig mensen die dat kunnen... En die mensen die dat niet kunnen hebben vaak geen flauw benul van de waarde van geld
pi_78613942
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:15 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Er zijn in mijn ervaring maar weinig mensen die dat kunnen... En die mensen die dat niet kunnen hebben vaak geen flauw benul van de waarde van geld
O
Tap tap tap
  maandag 1 maart 2010 @ 22:41:30 #68
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78615487
Hehe MZ, het bevatte ook een lichtelijk vleugje sarcasme . Ik heb nog nooit om een cent gevraagd van m'n ouders. Vind het leuk als ze zo nu en dan iets kleins (!) meebrengen, maar geld? Pff. Ik heb toch zelf handen en benen die het doen, zodat ik werken kan?
  maandag 1 maart 2010 @ 22:43:48 #69
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78615637
quote:
Op maandag 1 maart 2010 22:41 schreef Kimpossible het volgende:
Hehe MZ, het bevatte ook een lichtelijk vleugje sarcasme . Ik heb nog nooit om een cent gevraagd van m'n ouders. Vind het leuk als ze zo nu en dan iets kleins (!) meebrengen, maar geld? Pff. Ik heb toch zelf handen en benen die het doen, zodat ik werken kan?
Maar ik zei ook alleen mijn ervaring, heb namelijk zo'n vriendin die echt niets hoeft te sparen d'r mammie betaald wel Is leuk, tot mammie niet betaald en dan moet ze lenen (zoals voor een auto...). Maar ik weet niet hoe jij bent want ik ken jou niet Dus het was niet persoonlijk bedoeld, sorry als ik dat niet zo over kwam
  maandag 1 maart 2010 @ 22:52:50 #70
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78616200
Haha, no hard feelings! Snap het wel! Godsvervelend als mensen daar zo makkelijk in zijn, vind ik.

Ik werk dan ook al sinds m'n dertiende, gewoon, omdat ik zelf centjes wou verdienen.
pi_78617385
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 21:11 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Gaat vast wel lukken en dan heb je vast wel meer geluk dan de vorige keer

Was die tijd van jouw eerste examen een fijne tijd? Want ik moet 8 dagen na jou voor de eerste keer op

Weet iemand of je kunt zakken op je bijzondere verrichtingen? Dus als 't fileparkeren niet wil lukken (maar je kijkt wel goed enzo)? Want ik zie 't wel voor me dat ik dat bij m'n examen ga verknallen en ik weer tegen de stoeprand aankom
Het hangt ook wel een beetje af van de stad/examinator, ik was gezakt voor m'n TTT (althans, geen vrijstelling), maar m'n examinator zei bij m'n afrijden al vooraf "Ach, dat is niet het belangrijkste" (en dat is ook, je moet vooral veilig rijden natuurlijk, dat inparkeren leer je wel als je het 50x gedaan hebt). Onderweg liet ie me ergens een stopopdracht doen, en dat was het dan wat betreft de bijzondere manoeuvres (Ja en natuurlijk parkeren bij terugkomst bij het CBR, maar dat was een schuin parkeervak, dus dat telt niet ). Heb in m'n hele rijlescarrierè 1x achteruit ingeparkeerd en 1x achteruit in een vak, de rest allemaal vooruit Ik deed examen in Groningen stad trouwens.
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 17:51 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ik heb geen auto in gedachten, in die zin de proefrit fase is al geweest Ik koop een Lada Samara. Lekker goedkoop, maar deze is wel erg goed onderhouden 5 deurs, dus lekker ruim En het beste is natuurlijk dat ze heerlijk rijdt
Weet jij al wat je eventueel zou willen gaan rijden?
Ai, ik hou m'n hart vast
quote:
Ondanks de robuuste uitstraling en lage aanschafprijs werd de Samara nooit een echt succes in West-Europa. Dit werd mede veroorzaakt door de strengere milieu-eisen binnen de EU, zoals de verplichte katalysator. Lada bleek keer op keer achter de feiten aan te lopen. Bovendien stond de Samara ook bekend als zeer storingsgevoelig. wiki
Daarentegen;
quote:
Op vrijdag 26 februari 2010 17:56 schreef magnifor het volgende:

[..]
(...)
Ik dacht aan een Opel Corsa of Toyota Starlet, wil simpel beginnen

Veel plezier alvast met je aankoop.
Starlet is inderdaad zeer betrouwbaar, nou ja, oke de Hilux verslaat 'm misschien nog Corsa heeft wel wat betere feeling/rijprestaties, maar goed, dat hang natuurlijk ook van het bj af.

[ Bericht 15% gewijzigd door davidov2009 op 01-03-2010 23:20:09 ]
Killing as few patients as possible.
  dinsdag 2 maart 2010 @ 07:49:42 #72
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78623249
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:12 schreef davidov2009 het volgende:

Ai, ik hou m'n hart vast
Ik had het gelezen ja Maar blijkbaar is dat ook afhankelijk van het onderhoud en hoe je er in rijdt
Ik heb deze Samara van de tweede eigenaar gekocht die er probleemloos mee naar Rusland gereden is De eerste eigenaar had een zoon en die heeft/had een Lada garage, dus het onderhoud is altijd prima geweest. En voor het geld wat ik te besteden had (ze heeft me 480 euro gekost, en vorig jaar zijn alle slijtage gevoelige onderdelen vervangen en ze had slechts 93.000 op de teller) heb ik nu het beste wat ik kon vinden Alle auto's in die prijsklasse hebben vaak wel iets Dus ik ga uit van jaren rijplezier
pi_78623972
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 07:49 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Ik had het gelezen ja Maar blijkbaar is dat ook afhankelijk van het onderhoud en hoe je er in rijdt
Ik heb deze Samara van de tweede eigenaar gekocht die er probleemloos mee naar Rusland gereden is De eerste eigenaar had een zoon en die heeft/had een Lada garage, dus het onderhoud is altijd prima geweest. En voor het geld wat ik te besteden had (ze heeft me 480 euro gekost, en vorig jaar zijn alle slijtage gevoelige onderdelen vervangen en ze had slechts 93.000 op de teller) heb ik nu het beste wat ik kon vinden Alle auto's in die prijsklasse hebben vaak wel iets Dus ik ga uit van jaren rijplezier

mijn ouders hadden er een, pa heeft er op den duur een mega sticker opgezet

Lachen Als Die Aanslaat....
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  dinsdag 2 maart 2010 @ 10:57:02 #74
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78627307
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 08:51 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

mijn ouders hadden er een, pa heeft er op den duur een mega sticker opgezet

Lachen Als Die Aanslaat....
Ik heb een Katalysator sticker En een tennisbal op de trekhaak om er een sportuitvoering van te maken
Ik moet alleen wennen aan het choke rijden, maar vandaag voor het eerst dat ik na een tijdje geparkeerd te hebben gestaan meteen de choke goed had in geschat!
pi_78628974
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:53 schreef Kimpossible het volgende:

Nouja, ik heb wel gezegd dat ze misschien mijn herexamen gaan betalen (als het nodig is), maar eigenlijk is er afgesproken dat ik het zelf moet betalen (ik heb zo'n pakket gekregen voor m'n verjaardag en de rest moet ik dus zelf dokken). Op dit moment heb ik geen geld voor extra rijlessen, dus moet ik waarschijnlijk ook stoppen met rijlessen om wat meer geld te sparen als ik herexamen moet doen. Ik ben gewoon boos op ze en tegelijk ben ik er blij mee dat ze het überhaupt willen betalen.

Ik doe echt m'n best tijdens het rijden en wil het in een keer halen. Misschien heb ik dat bij m'n vorige post niet echt laten blijken.

En tja, ik heb geen vaste lasten, woon nog gewoon thuis en ik weet ook niet hoe het is om op kamers te wonen (ik bedoel, waarom zou ik zoveel geld gaan betalen voor huur, eten, enzo, als ik het ook gratis kan krijgen? Daarbij heb ik ook een zware studie, dus ik heb niet eens de tijd voor zoveel werk dat ik rond kan komen, als ik op kamers ga wonen).
quote:
Op maandag 1 maart 2010 21:55 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Misschien ben ik verwend ja, maar ik weet heus wel hoe duur alles is, wat de waarde van geld is en ik weet ook hoe het is om hard te werken Ik leef iig niet in luilekkerland.
quote:
Op maandag 1 maart 2010 23:12 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Het hangt ook wel een beetje af van de stad/examinator, ik was gezakt voor m'n TTT (althans, geen vrijstelling), maar m'n examinator zei bij m'n afrijden al vooraf "Ach, dat is niet het belangrijkste" (en dat is ook, je moet vooral veilig rijden natuurlijk, dat inparkeren leer je wel als je het 50x gedaan hebt). Onderweg liet ie me ergens een stopopdracht doen, en dat was het dan wat betreft de bijzondere manoeuvres (Ja en natuurlijk parkeren bij terugkomst bij het CBR, maar dat was een schuin parkeervak, dus dat telt niet ). Heb in m'n hele rijlescarrierè 1x achteruit ingeparkeerd en 1x achteruit in een vak, de rest allemaal vooruit Ik deed examen in Groningen stad trouwens.
Ik heb nu inmiddels heel vaak geoefend en mijn rij-instructeur zegt ook gewoon dat het niet erg is als je iets te ver van de stoeprand afkomt. Ik kijk gewoon goed en ik handel ook goed, dus hij ziet niet in dat ik daarop kan gaan zakken.
pi_78631292
O man, rij-instructeur zat vandaag zowat te janken van het lachen Bij het inparkeren sloeg de motor af, maar ik liet hem lekker uitrollen zo het vak in. Hij lag echt in een deuk. 'Had je wel door dat hij was afgeslagen?' Maar hij rolde zo mooi het vak in, ga hem niet opnieuw starten . Maargoed, ik deed het wel een beetje onhandig omdat ik een beetje schrok ervan, maar ik heb hem gewoon in het vak gezet.
Verder ging het vandaag met vlagen goed. Als de TomTom aanstaat wil ik daar nogal eens te letterlijk naar luisteren zonder zelf na te denken, want dat ding dat kletst soms enorm uit z'n nek.
Verder een paar verkeerspleinen geoefend, dat ging alle keren goed, maar toch ook weer niet omdat ik verkeerd was voorgesorteerd maar dat kon ik wel oplossen.
Blegh.
Hij zei wel: ik kan je nu laten afrijden en dan heb je je papiertje wel, maar ik weet nu al dat je dan niet naar Arnhem of Utrecht durft te rijden dan.
Ik rij dus nog te onzeker, fixeer te veel op één punt en zie het overzicht nog niet helemaal. Het duurt gewoon wat lang voor het kwartje valt zeg maar . Ik moet overal nog te veel bij nadenken, bij het schakelen ook.
Tap tap tap
  dinsdag 2 maart 2010 @ 14:37:48 #77
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78636330
quote:
Op dinsdag 2 maart 2010 12:30 schreef CherryLips het volgende:
O man, rij-instructeur zat vandaag zowat te janken van het lachen Bij het inparkeren sloeg de motor af, maar ik liet hem lekker uitrollen zo het vak in. Hij lag echt in een deuk. 'Had je wel door dat hij was afgeslagen?' Maar hij rolde zo mooi het vak in, ga hem niet opnieuw starten . Maargoed, ik deed het wel een beetje onhandig omdat ik een beetje schrok ervan, maar ik heb hem gewoon in het vak gezet.
Verder ging het vandaag met vlagen goed. Als de TomTom aanstaat wil ik daar nogal eens te letterlijk naar luisteren zonder zelf na te denken, want dat ding dat kletst soms enorm uit z'n nek.
Verder een paar verkeerspleinen geoefend, dat ging alle keren goed, maar toch ook weer niet omdat ik verkeerd was voorgesorteerd maar dat kon ik wel oplossen.
Blegh.
Hij zei wel: ik kan je nu laten afrijden en dan heb je je papiertje wel, maar ik weet nu al dat je dan niet naar Arnhem of Utrecht durft te rijden dan.
Ik rij dus nog te onzeker, fixeer te veel op één punt en zie het overzicht nog niet helemaal. Het duurt gewoon wat lang voor het kwartje valt zeg maar . Ik moet overal nog te veel bij nadenken, bij het schakelen ook.
Heb ik ook wel eens gehad met lessen Optimaal gebruik maken van het rollend vermogen noemen ze dat Jij bent ZO milieubewust!

Hoeveel lessen heb je nu gehad? En als je echt onzeker rijdt, wat ik ook wel had tijdens de eerste 20/25 lessen dan is de kans dat je slaagt waarschijnlijk niet heel groot, zo'n examinator merkt dat dan heus ook wel Dus dat is waarschijnlijk weggegooid geld... Kun je beter ervoor zorgen dat je je zeker genoeg voelt voor een examen En dat komt vast goed
pi_78644390
Eh, ik zit nu denk ik op de 45 lessen ofzo Van anderhalf a twee uur (en een paar van één uur). Het vlot bij mij gewoon niet zo lekker, of m'n instructeur is heel kieskeurig. Dat onzekere gaat er nu langzaamaan wel uit, ik had eerst nog een stemmetje in m'n hoofd dat elke keer zei: 'Zou je dat nu wel doen?' maar dat hoor ik steeds minder vaak . Nu rij ik soms weer iets te 'lomp'. 'O, daar kan ik makkelijk voor langs!' Mwah .
Tap tap tap
pi_78680979
Ik heb afgelopen vrijdag na poging 2 mijn theorie-examen gehaald.
En daar ben ik heel erg blij mee!
(Eerste keer 21/25 bij gevaarherkening en 34/40 bij de gewone vragen, uiteindelijk 19/25 bij gevaarherkening en 37/40 bij de gewone vragen)

Dadelijk les 34 hopelijk een van mijn laatste, als het aan mij ligt wel in ieder geval.
pi_78681793
gefeli
pi_78681964
Op nog even terug te komen op het spiegelen bij parkeren, heb ik nu een vraag over het invoegen. Soms heb ik namelijk nog weleens dat ik te haastig ben en achteraf heb ik het gevoel dat ik verkeerd gekeken heb.

Wat is jullie kijkgedrag bij het invoegen?
  woensdag 3 maart 2010 @ 14:23:53 #82
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78682121
Wanneer je de invoegstrook oprijdt al in je linkerspiegel kijken, blijven kijken.. Ondertussen snelheid maken en als je het vermoeden hebt dat je op het punt bent dat je in moet/kan voegen, binnenspiegel, linkebuitenspiegel en links naast, richting aangeven en tijdens het opschuiven meekijken in je linkerspiegel. Als je klaar bent controleren in je rechter of je goed zit, binnenspiegel om te kijken wat er achter je gebeurt en dan gewoon verder rijden.

of verkondig ik nu onzin, experts? Ik ben immers ook nog maar een leerling
pi_78682666
Vaart maken en in je binnenspiegel blijven kijken, afwisselen met buitenspiegel en voor je, maar vooral binnenspiegel. Verder zoals Kimpossible zegt: als je eenmaal in gaat voegen binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek, voor je, richting aangeven en tijdens het verplaatsen buitenspiegel in de gaten houden. Altijd het verkeer achter je in de gaten houden. En als je achter een vrachtwagen oid zit, zsm doorschuiven naar de linkerbaan en alles opnieuw afwerken.
Tap tap tap
pi_78684260
hallo!!!

straks om 16.30 weer 2uurtjes lessen!! Alleen dit keer niet met mijn instructeur maar met zijn collega. Ze wisselen wel vaker van leerling, volgens mij is dit wel positief, maar vind het toch wel spannend!
pi_78691886
ok bedankt, mij is verteld dat als je op de invoegstrook rijdt je allereerst over linkerschouder kijkt, ondertussen maak je snelheid en kijk je binnen-buiten-dodehoek en voor je invoegt herhaal je de spiegels weer. Uiteraard ook richting aangeven en dergelijke en als je op de baan bent nacontrole (binnenspiegel) hoop dat ik zo een beetje goed heb
pi_78692325
Ik heb een examendatum. Als het even meezit heb ik binnen 3 maanden na start mijn rijbewijs. Ik heb mijn eerste les 4-1 gehad. Ik heb wel 4 uur in de week gelesd. Nu heb ik er plm 22 uur opzitten. Als ik afrij heb ik 35 uur gehad. Ik ben benieuwd....
*poef* nu is het weg
pi_78692390
jemig, ben ik dan zo traag en dom
Tap tap tap
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:25:53 #88
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_78692714
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 18:17 schreef CherryLips het volgende:
Nee, en anders zijn we dat samen:D. Ik zit op 38 uur en instructeur houdt de boot nog steeds een beetje af. Hoewel dan nu toch het kwartje is gevallen: Ik heb examengarantie, een her betaalt hij, extra lessen betaal ik zelf...
  woensdag 3 maart 2010 @ 18:27:30 #89
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78692766
quote:
Nee hoor, kijk maar naar de statistieken Er zijn maar weinig mensen die na 20 uur slagen
pi_78693002
quote:
Nee je bent niet traag en dom.. Ik heb gewoon veel uur in de week gemaakt. En moet het dan ook nog eens gaan halen he?
*poef* nu is het weg
pi_78693576
eerste lesblok gehad:

aanrijdingen: 0
afgeslagen: 2
stoep(randjes): 0
berm: 0
Max Snelheid: 125km/h
pi_78693898
quote:
Ik heb waarschijnlijk 51 uur les gehad voordat ik voor het eerst op ga (ik ga toch zelf wat extra lessen kopen, als ik dan in 1 keer slaag, kan ik 300 euro besparen ofzo ) Ik hoor van vrienden dat ze al bij 30-35 uur op examen gingen, dus ik voel me dan ook heel sloom

En misschien ben je wel trager dan anderen (net zoals ik ) maar waarom zou je dommer zijn?

Misschien moet je toch maar een examendatum hebben, dan heb je ergens om naartoe te werken. Daardoor ben ik nog beter mijn best gaan doen en 't werkt wel (of heb je al een datum?)

Ik heb vandaag trouwens weer een stoplicht over het hoofd gezien (10 lessen geleden ook al, hetzelfde stoplicht). Ze vragen er ook gewoon om dat je dat stoplicht mist, want 20 meter verderop staat wéér een stoplicht. 't Enige wat ik nog niet goed doe is vooruit kijken. Als ik linksaf moet gaan, raak ik in paniek als ik die afslag nog niet gezien heb. Daardoor zie ik op een gegeven moment helemaal niks meer en dan doe ik maar wat. Soms wil ik ergens naar links gaan waar het totaal niet kan of ik zie de afslag véél te laat en dan moet ik heel hard remmen. Heeft iemand tips om die zijstraatjes te herkennen? Ik heb namelijk al 37 uur gehad
pi_78694016
Die zijstraatjes zie ik ook altijd vrij laat. Instructeur zegt dan: 'Hier naar links', terwijl ik denk: 'Waaaaar?' Maar nu volg ik z'n aanwijzingen gewoon op. Let wel op de borden, want mijn instructeur laat je gewoon bijna spookrijden .
Tap tap tap
pi_78694445
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:00 schreef CherryLips het volgende:
Die zijstraatjes zie ik ook altijd vrij laat. Instructeur zegt dan: 'Hier naar links', terwijl ik denk: 'Waaaaar?' Maar nu volg ik z'n aanwijzingen gewoon op. Let wel op de borden, want mijn instructeur laat je gewoon bijna spookrijden .
Hoe volg je zijn aanwijzingen dan op? Of vraag je gewoon waar die afslag is?

Mijn instructeur laat me nooit spookrijden als ik ergens moet afslaan. Als ik meerdere richtingen heb om te kiezen en mijn instructeur zegt niks, dan weet ik dat ik op de borden moet letten. De ene keer is het zo'n voorrangsbocht en de andere keer moet je de richting gaan volgen van het bord. In een van mijn eerste lessen had ik wel een doodlopende weg bord over het hoofd gezien en toen kreeg ik wel een remingreep. Sindsdien trap ik er eigenlijk niet meer in
  woensdag 3 maart 2010 @ 19:47:58 #95
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_78696166
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:00 schreef CherryLips het volgende:
Had ik in het begin ook last van. Je kunt trouwens straten herkennen aan een lantaarnpaal op een kruispunt/ voor een straat, straatnaambordjes, verandering van weg, voorrangsborden en andere borden voor/na de straat etc.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_78698693
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:10 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Hoe volg je zijn aanwijzingen dan op? Of vraag je gewoon waar die afslag is?

Mijn instructeur laat me nooit spookrijden als ik ergens moet afslaan. Als ik meerdere richtingen heb om te kiezen en mijn instructeur zegt niks, dan weet ik dat ik op de borden moet letten. De ene keer is het zo'n voorrangsbocht en de andere keer moet je de richting gaan volgen van het bord. In een van mijn eerste lessen had ik wel een doodlopende weg bord over het hoofd gezien en toen kreeg ik wel een remingreep. Sindsdien trap ik er eigenlijk niet meer in
Nee, knal gewoon de richting aan en zie het dan vanzelf. Ik ga het echt niet meer vragen, die man wordt knettergek van me.

Maar gister reden we ergens toen zei 'ie: nu via de rijksweg naar Arnhem. Mooi, ik ken de weg niet. 'Kijk maar goed om je heen, je ziet de weg vanzelf.' Ik zag hem dus, maar om daar te komen moest ik ergens naar rechts, hop, verboden toegang. En dan ben ik gefixeerd op het idee 'ik moet daarheen' dat ik het bord verplichte rijrichting oid over het hoofd zie en het verboden toegang-bord zie je pas als je die weg al half ben ingedraaid .
Tap tap tap
pi_78700956
En dan zeggen dat ik niet kan rijden. Dom wijf
  woensdag 3 maart 2010 @ 21:13:44 #98
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_78701297
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 21:07 schreef Geqxon het volgende:
En dan zeggen dat ik niet kan rijden. Dom wijf
Het probleem met jou is, is dat je vindt dat je goed kan rijden waardoor je te arrogant bent je fouten te zien. dat zijn en de ergste en de meest gevaarlijke weggebruikers. Dus liever wat lesjes extra dan geen zelfkennis
pi_78710118
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 19:47 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Had ik in het begin ook last van. Je kunt trouwens straten herkennen aan een lantaarnpaal op een kruispunt/ voor een straat, straatnaambordjes, verandering van weg, voorrangsborden en andere borden voor/na de straat etc.
Ik zal erop gaan letten. Ik kijk eigenlijk naar het wegverloop, maar als er zo'n middenberm zit tussen de twee rijbanen, dan vind ik het moeilijk in te schatten waar ik tussen die berm naar links kan gaan Dus misschien moet ik wat hoger kijken dan naar de weg. Ik zal het proberen
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 20:30 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, knal gewoon de richting aan en zie het dan vanzelf. Ik ga het echt niet meer vragen, die man wordt knettergek van me.

Maar gister reden we ergens toen zei 'ie: nu via de rijksweg naar Arnhem. Mooi, ik ken de weg niet. 'Kijk maar goed om je heen, je ziet de weg vanzelf.' Ik zag hem dus, maar om daar te komen moest ik ergens naar rechts, hop, verboden toegang. En dan ben ik gefixeerd op het idee 'ik moet daarheen' dat ik het bord verplichte rijrichting oid over het hoofd zie en het verboden toegang-bord zie je pas als je die weg al half ben ingedraaid .
Als ik niet weet waar ik af moet slaan, dan spiegel ik altijd en zet ik mijn richting aan, ga voorsorteren, maar dan weet ik nog steeds niet waar ik heen moet en dan gaat het áltijd mis. Ik ga de volgende les wel vragen of hij me daarmee wil helpen, want met nog maar 14 lessen ofzo, moet ik wel mijn examen kunnen halen!

Nou, die fout met dat verboden toegang bord vind ik minder erg dan mijn fout tijdens m'n TTT. Ik moest uitvoegen op de snelweg... ik zag blokmarkering, spiegel, richting aan en ik ging naar rechts (ik vond het al raar dat ik geen UIT bord zag ). Toen zag ik dat bord staan van dat de vluchtstrook versmalt/verdwijnt (dat witte/zwarte ding). Ik was gewoon op de vluchtstrook gaan rijden En ook wilde ik tijdens die toets een straat inrijden waar ik helemaal niet in mocht rijden. Ik keek echt maximaal 5 meter voor mijn auto, zag een weg naar links en daar wil ik dan heengaan. Gelukkig werd er nog ingegrepen door m'n examinator het erge is eigenlijk nog wel dat ik die weg kende en ik wist dat ik daar niet in mocht gaan. Ik schaamde me echt dood tijdens die stomme toets.

Dus je bent niet de enige die fouten maakt
  woensdag 3 maart 2010 @ 23:31:56 #100
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_78711270
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 23:14 schreef Lammmetje het volgende:

[..]

Ik zal erop gaan letten. Ik kijk eigenlijk naar het wegverloop, maar als er zo'n middenberm zit tussen de twee rijbanen, dan vind ik het moeilijk in te schatten waar ik tussen die berm naar links kan gaan Dus misschien moet ik wat hoger kijken dan naar de weg. Ik zal het proberen
[..]

Als ik niet weet waar ik af moet slaan, dan spiegel ik altijd en zet ik mijn richting aan, ga voorsorteren, maar dan weet ik nog steeds niet waar ik heen moet en dan gaat het áltijd mis. Ik ga de volgende les wel vragen of hij me daarmee wil helpen, want met nog maar 14 lessen ofzo, moet ik wel mijn examen kunnen halen!

Nou, die fout met dat verboden toegang bord vind ik minder erg dan mijn fout tijdens m'n TTT. Ik moest uitvoegen op de snelweg... ik zag blokmarkering, spiegel, richting aan en ik ging naar rechts (ik vond het al raar dat ik geen UIT bord zag ). Toen zag ik dat bord staan van dat de vluchtstrook versmalt/verdwijnt (dat witte/zwarte ding). Ik was gewoon op de vluchtstrook gaan rijden En ook wilde ik tijdens die toets een straat inrijden waar ik helemaal niet in mocht rijden. Ik keek echt maximaal 5 meter voor mijn auto, zag een weg naar links en daar wil ik dan heengaan. Gelukkig werd er nog ingegrepen door m'n examinator het erge is eigenlijk nog wel dat ik die weg kende en ik wist dat ik daar niet in mocht gaan. Ik schaamde me echt dood tijdens die stomme toets.

Dus je bent niet de enige die fouten maakt
Je kunt trouwens ook even naar de navigatie kijken, die geven de straten ook nog aan. Ik weet het ook niet altijd, dus het blijft gewoon lastig. Het is heus niet erg om je rijinstructeur te zeggen dat je het niet ziet.

Wat betreffende het tweede, denk ik dat je misschien niet ver genoeg voorruit kijkt? Of misschien wel kijkt, maar dat het niet helemaal doordringt ofzo ? Kan lastig zijn..
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')