abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 september 2010 @ 12:27:29 #1
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86895640
Op donderdag 9 september 2010 16:14 schreef 08gnoT. het volgende:
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

Eerdere topics van deze reeks:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27
28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54
55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81
82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106
107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 133

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2010:
• GijsMF (8 januari)
• Janna86 (12 januari)
• HenkXL (13 januari)
• Plasterk (14 januari)
• richbitch (15 januari)
• Eenskijken (18 januari)
• Windowmaker (18 januari)
• Biefstuk (18 januari)
• Beaudelaire (18 januari)
• BastiaanL (22 januari)
• Clannif (25 januari)
• Jayzbai (26 januari)
• Bokhorst21 (26 januari)
• Aardappelbeertje (27 januari)
• kerkhoffje (28 januari)
• Cheiron (2 februari)
• stelus (4 februari)
• Heroinjunk (10 februari)
• Bobooo (15 februari)
• trainfreak (18 februari)
• Gkhn (23 februari)
• PWSteal.Ldpinch.D (24 februari)
• Sjeunie (24 februari)
• fespo (25 februari)
• Wokkel1982 (3 maart)
• GuitarJJ (10 maart)
• Kevin1Bravo (16 maart)
• DiabloSam (16 maart)
• Subbu (19 maart)
• BlackRhino (25 maart)
• 2na (30 maart)
• kaatjejannie (1 april)
• MellaBella (1 april)
• Chikita (6 april)
• Ice-Blue (7 april)
• Hippos (7 april)
• FalleNk810i (7 april)
• Lammmetje (9 april)
• DiemenZijde (15 april)
• Hyman (16 april)
• Spelvout (19 april)
• Unknown90 (22 april)
• Jac0bus (4 mei)
• WhiteJoker (4 mei)
• monsterd. (4 mei)
• Opperprutser (10 mei)
• Joosterd (11 mei)
• SinOfEnvy (25 mei)
• House_is_a_feeling (1 juni)
• EvilWasp (11 juni)
• CherryLips (14 juni)
• Eix (14 juni)
• Purdey (17 juni)
• Otis2.0 (23 juni)
• Maxco (24 juni)
• Vandergeld (24 juni)
• TheGloaming (28 juni)
• KimPossible (29 juni)
• Nass (30 juni)
• Henkhimself (2 juli)
• FastFox91 (5 juli)
• Nero22 (9 juli)
• aflex (13 juli)
• Waterflesje (13 juli)
• bladerdeegroller (14 juli)
• Catch_Me (22 juli)
• Jig_Saw (22 juli)
• Jacobras (24 juli)
• Juuhachi (4 augustus)
• Flashbag (11 augustus)
• TwiFight (13 augustus)
• MelR (8 september)
• Danielle_ (23 september)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

De OP is hier terug te vinden.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  maandag 27 september 2010 @ 12:30:20 #2
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86895730
De Lapo:

quote:
Op maandag 27 september 2010 12:22 schreef Purdey het volgende:
Het is soms heel moeilijk te beoordelen of mensen terecht zijn gezakt hier. Sommigen hebben echt een flinke ingreep gehad, en dan is het logisch. Sommigen geven hier de meeste lullige redenen, die de examinator heeft opgegeven. Als die reden echt zo zou zijn, zou dat heel zuur zijn. Tenzij er misschien tijdens die rit nog meer dingetjes niet vlekkeloos waren gegaan. Mijn mening over het CBR is niet veranderd, ookal was ik er met m'n examen in 1 keer vanaf. Het CBR is gewoon een geldverslindende organisatie, die meer aandoet als een loterij.
Het ging hierbij om eventulele concurentie tussen het CBR en een eventueel nieuw rijvaardigheidsbureau.
En zijn de mensen die zakken dat altijd automatisch terecht gezakt, of zal het bij het CBR ook een financiële kwestie zijn? We discuseren weer verder!
pi_86899022
Mijn rijinstructeur probeert mij aan een andere leerling te koppelen :')
  maandag 27 september 2010 @ 14:41:22 #4
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86900308
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:08 schreef Vragende het volgende:
Mijn rijinstructeur probeert mij aan een andere leerling te koppelen :')
Ach, dat is lang zo erg niet als dat je rij-instructeur zich aan jou probeert te koppelen ;)
Als het een leuk meisje is, waarom niet! :) Rijlesflirten O+
pi_86908296
Woei, ik sta in de OP! :D

OT. Vragende, inderdaad. Als het een leuk meisje is.... ;)
pi_86909829
08gnoT, vraagje voor jou heb jij je rijbewijs niet nog behaald? Ik dacht de hele tijd dat jij je rijbewijs hebt behaald :)
pi_86910198
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:41 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ach, dat is lang zo erg niet als dat je rij-instructeur zich aan jou probeert te koppelen ;)
Als het een leuk meisje is, waarom niet! :) Rijlesflirten O+
Ik dacht eerst dat hij een grap maakte het ging ongeveer zo terwijl we op de snelweg reden

Rijinstructeur:Het meisje dat jou vorige week had afgezet vertelde me dat ze je leuk vond, moet ik anders je telefoonnummer even doorgeven
Ik: :{

Hij bleek nog echt serieus te zijn ook :P

Ik kan me niet eens meer herinneren wie het was en hoe ze eruit zag :')

Ik heb donderdag trouwens praktijk, zijn er nog dingen die ik kan doen om mij voor te bereiden? Ik ben van plan om de theorie nog eens door te lezen en met mijn vader nog een stuk te rijden (Niet echt handig als ik dan word opgepakt en een rijontzegging krijg :P )

Zelf heb ik er niet zoveel vertrouwen in maar het zou mooi zijn als ik in 1x slaag
  maandag 27 september 2010 @ 18:47:41 #8
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86910924
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:31 schreef Vragende het volgende:

[..]

Ik dacht eerst dat hij een grap maakte het ging ongeveer zo terwijl we op de snelweg reden

Rijinstructeur:Het meisje dat jou vorige week had afgezet vertelde me dat ze je leuk vond, moet ik anders je telefoonnummer even doorgeven
Ik: :{

Hij bleek nog echt serieus te zijn ook :P

Ik kan me niet eens meer herinneren wie het was en hoe ze eruit zag :')
Haha, de brutaliteit _O-
Maar wel leuk dat hij eraan dacht toch? Ik kan me ook niet echt meer herinneren wie ik allemaal achterin heb gehad hoor. Af en toe keek ik eens in m'n binnenspiegel en dan keek ik tegen een of andere chagerijnig wijf aan. Soms zaten er wel hele leuke exemplaren bij, mannelijk, die enorm begonnen te zuchtten als ik zat te kloten met rijden. Dus dat was al meteen een afknapper..

@Koeki: 08gn0t is nog niet geslaagd, vorige week voor de derde keer gezakt helaas :)
Ze gaat wel binnenkort weer op :)
pi_86945232
Kan je eigenlijk zakken als je de controle vragen verkeerd beantwoord?
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:41:46 #10
314761 sjoneah
Terecht. In één woord terecht.
pi_86946165
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:16 schreef Vragende het volgende:
Kan je eigenlijk zakken als je de controle vragen verkeerd beantwoord?
Ik denk dat de vragen over het voertuig aan het begin, je niet direct laten slagen of zakken. Wat ik wel denk is dat het erg zwaar meetelt in het totaalbeeld wat de examinator van jou krijgt gedurende het examen.

Een tip van mijn instructeur, is dat je eigenlijk moet laten zien dat je je er wel mee redt. Als ze dus vragen wat luchtdruk in de band moet zijn, zou je ook kunnen antwoorden dat je dat in het instructieboekje van de auto kan vinden, als je het even niet weet. Let wel op, dat sommige vragen die ze kunnen stellen theorie-examen vragen zijn, en die moet je dus wel gewoon weten, zoals minimale profieldiepte.

Wat ik gedaan heb, is een week voor mijn examen het instructieboekje uit mijn moeder auto gesleurd, en een beetje doorgebladerd... best wel interessant ook nog ^O^
pi_86946403
Ik had ze op de TT allemaal goed maar toch even voor de zekerheid :P

Moet je ook alle lichten testen? zoals remlicht,mistlicht en stadslicht? Ik weet alleen hoe je stadslicht en remlicht moet voeren ;(
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:41:10 #12
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86952775
Het is belangrijk dat je een goede dashbord check doet met je instr.
Hij hoort alles uit te leggen, want op je examen/TTT krijg je toch vragen als:
Stel je voor, je ruiten beslaan, wat doe je dan? Het is avond, welke verlichting voer je? Mag je nu met groot licht rijden? Hoe doe je de ruitenwissers aan? Hoe check je het oliepeil? Wat is de juiste bandenspanning?

Het is een belangrijk punt, en ik heb ze ook gehad. Met m'n TTT vroeg hij de de vraag over het beslaan van de ruiten. Daar kon ik prima antwoord op geven. Heb ik er iets aan gehad? Nein..
Van de week in m'n eigen auto besloegen de ruiten, en ik had geen idee welk knopje ik moest hebben aangezien die in elke auto verschillen :) In m'n lesgolf kon ik een draaiknopje verschuiven, en in m'n eigen auto drie schijven..
pi_86963350
Hij heeft mij niets gevraagd tijdens het afrijden. Gelukkig maar, want het is me tig keer uitgelegd maar het bleef en blijft nog steeds niet hangen :') . Ik snap ook nog steeds niet waarom ik ben geslaagd eigenlijk.
Tap tap tap
pi_86971039
Vernieuwde roze pasje opgehaald met een Atje erop *O* Heb waarschijnlijk ook al een motor gevonden waar ik binnenkort heen ga om te kijken :)
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_86972983
Zo Praktijk, ik ga zo hard zakken ;(
pi_86979439
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:03 schreef Vragende het volgende:
Zo Praktijk, ik ga zo hard zakken ;(
Ik weet niet hoe maar ik ben geslaagd :D

Deed het in 45 lessen wat eigenlijk best veel was.

Tussentoets twee weken geleden kreeg ik alleen maar kritiek en geen vrijstelling en zelfs met voorrijden ging nog van alles fout en tijdens het praktijkexamen sloeg mijn auto nog af en zag ik twee fietsers over het hoofd en remde ik iets te laat.

Ik was nog bijna gezakt omdat ik niet keek toen ik uitstapte bij het CBR :D
  woensdag 29 september 2010 @ 14:09:55 #17
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86979550
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:07 schreef Vragende het volgende:

[..]

Tussentoets twee weken geleden kreeg ik alleen maar kritiek en geen vrijstelling en zelfs met voorrijden ging nog van alles fout en tijdens het praktijkexamen sloeg mijn auto nog af en zag ik twee fietsers over het hoofd en remde ik iets te laat.

Gefeliciteerd Vragende! ^O^
45 lessen valt reuze mee, vind ik dan, maar dat is misschien persoonlijk :) Het ligt in elk geval rond het gemiddelde :) En twee weken geleden je TTT? Dat is best snel achter elkaar geweest dan, niet zonde geweest achteraf die TTT? Geniet ervan!
  woensdag 29 september 2010 @ 14:10:53 #18
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86979595
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:47 schreef Jac0bus het volgende:
Vernieuwde roze pasje opgehaald met een Atje erop *O* Heb waarschijnlijk ook al een motor gevonden waar ik binnenkort heen ga om te kijken :)
Niet zomaar je UI veranderen pik, ik herkende je niet meer ;)
Fijn dat je je pasje terug hebt, met toegevoegde A! Naar wat voor motor ga je kijken? I want all the details!
  woensdag 29 september 2010 @ 14:12:03 #19
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86979647
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:59 schreef CherryLips het volgende:
Hij heeft mij niets gevraagd tijdens het afrijden. Gelukkig maar, want het is me tig keer uitgelegd maar het bleef en blijft nog steeds niet hangen :') . Ik snap ook nog steeds niet waarom ik ben geslaagd eigenlijk.
Laag uitgesneden truitje? Blousje knoopje open? 'Per ongeluk' aan de knie van je examinator gezeten tijdens de rit? Andere oneerbare voorstellen? Of je hebt het gewoon goed gedaan pop ;)
pi_86980380
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:07 schreef Vragende het volgende:

[..]

gefeliciteerd *O*
45 lessen is volgens mij normaal hoor, er zijn altijd uitschieters naar beneden (maar ook naar boven).

Bij mijn examen was ik vergeten de auto op slot te doen, teruggerend (bijna voor een lesauto gesprongen), maar toen liep de examinator al naar de ingang van het CBR, die heeft het niet gemerkt, die dacht ineens 'waar is dat kind nou?' _O-
Tap tap tap
pi_86980409
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:12 schreef Purdey het volgende:

[..]

Laag uitgesneden truitje? Blousje knoopje open? 'Per ongeluk' aan de knie van je examinator gezeten tijdens de rit? Andere oneerbare voorstellen? Of je hebt het gewoon goed gedaan pop ;)
Kan ik dan echt rijden? O+
Tap tap tap
pi_86980800
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:09 schreef Purdey het volgende:

[..]

Gefeliciteerd Vragende! ^O^
45 lessen valt reuze mee, vind ik dan, maar dat is misschien persoonlijk :) Het ligt in elk geval rond het gemiddelde :) En twee weken geleden je TTT? Dat is best snel achter elkaar geweest dan, niet zonde geweest achteraf die TTT? Geniet ervan!
TTT was inderdaad zonde, Ik was niet nerveus en voor het echte praktijkexamen wel.

Ik moet eerlijk zeggen dat als ik de TTT examinator had dat ik denk ik wel gezakt was
pi_86980997
Ik weet trouwens nog niet hoe je moet tanken :P

Kan ik nu al mijn rijbewijs aanvragen of moet ik wachten tot morgen?
pi_86982158
Vragende, gefeliciteerd! Helemaal goed :D Lekker niet meer over nadenken wat er allemaal 'mis' ging, maar gewoon genieten van je rijbewijs zou ik zeggen :D Mijn examinator zei dat ik een dag na m'n praktijk m'n rijbewijs aan kon vragen.

En tanken... Dat ga ik straks voor het eerst doen. :Y Ik heb gister m'n rijbewijs opgehaald (vrijdag aangevraagd, gewone procedure dus was lekker snel ;)) en ben meteen 's avonds met een vriendin een stukje gaan rijden in de bestelbus van m'n ouders. Uiteraard vader in de stress: 'Het is geen personenauto zoals je lesauto hè!!' en 'Zal ik 'm anders nog even het bochtje om zetten? Dan kun je zo rechtdoor het pad af.' Maar mooi zelf dat bochtje gemaakt en heerlijk gereden. Alleen een stukje tuin geraakt bij die vriendin thuis, maar dat schijnt iedereen te hebben. Zélfs met auto's ter grote van een KA... ;)

[ Bericht 52% gewijzigd door Danielle_ op 29-09-2010 15:24:22 ]
  woensdag 29 september 2010 @ 16:11:46 #25
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86984635
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Kan ik dan echt rijden? O+
Tuurlijk, jij wel ;)

Ik weet trouwens ook niet hoe ik moet tanken :')
Toen ik m'n auto kocht, was hij leeg, en ik had m'n pinpas niet bij me, dus toen heeft pappie hem volgegooid en betaald. Nu zit hij nog vol, aangezien ik nog niet zoveel heb gereden, maar de volgende keer tank ik :s)
pi_86985518
Gisteren haalde m'n vader me op met de Yaris, maar hij moest tanken. En hij loopt te zoeken naar het hendeltje voor de tankdop, zocht zich een ongeluk... 'die zit naast de stoel, pap'.
Kijk, dat weet ik dan weer wel :') .
Tap tap tap
pi_86985899
Ik kan nog steeds niet geloven dat ik geslaagd ben, het is echt een heel raar gevoel vooral omdat het zo onverwachts gebeurden.

Parkeren moet ik denk ik nog wel even op oefenen :P
  woensdag 29 september 2010 @ 18:52:57 #28
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86990712
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:40 schreef Vragende het volgende:
Ik kan nog steeds niet geloven dat ik geslaagd ben, het is echt een heel raar gevoel vooral omdat het zo onverwachts gebeurden.

Parkeren moet ik denk ik nog wel even op oefenen :P
En dadelijk gaat het kut met rijden, en dan krijg je het gevoel dat je het helemaal niet verdiend hebt..
Had ik ook, die 'kater'. Je leeft er heel erg naar toe dat het klaar zal zijn, maar als het dan zo ver is, dan ben je doodsbenauwd. En parkeren blijft lastig. Ik ben nu drie maanden geleden geslaagd, en heb van de week enorm zitten kloten met parkeren. 7 keer moeten steken met achteruit parkeren.. Ach, het komt wel goed met ons allen :s)
pi_86991013
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Purdey het volgende:

[..]

En dadelijk gaat het kut met rijden, en dan krijg je het gevoel dat je het helemaal niet verdiend hebt..
Had ik ook, die 'kater'. Je leeft er heel erg naar toe dat het klaar zal zijn, maar als het dan zo ver is, dan ben je doodsbenauwd. En parkeren blijft lastig. Ik ben nu drie maanden geleden geslaagd, en heb van de week enorm zitten kloten met parkeren. 7 keer moeten steken met achteruit parkeren.. Ach, het komt wel goed met ons allen :s)
Ach, zo lang ik maar niemand aanrijd :P

Ik hoor trouwens dat je bij een bezinemotor de koppeling pas moet los laten nadat je gas hebt gegeven, klopt dat?
pi_86993013
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Purdey het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Inparkeren is fifty-fifty: of het gaat gelijk goed, of ik moet tig keer steken, en in dat steken ben ik nog geen held. Ik vraag me af wat er gebeurt als er een keer niemand naast me zit :X
Tap tap tap
pi_86993041
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:01 schreef Vragende het volgende:

[..]

Ik hoor trouwens dat je bij een bezinemotor de koppeling pas moet los laten nadat je gas hebt gegeven, klopt dat?
Ja, eerst goed gasgeven ;) . Het is even wennen, maar dus niet gelijk de koppeling ver omhoog laten komen.
Tap tap tap
pi_86993646
quote:
Nee, hoeft niet per se. Mensen doen dat omdat ze nog teveel in de ''pas gas geven als je de auto voelt trekken'' fase hangen, en die fase past beter bij diesels. Dat alvast gas geven verhaal is voor als je onervaren bent met benzinemotoren, en niet een voorwaarde voor het juist gebruiken van een benzineauto. Bij een benzine is het moeilijker om alleen op de koppeling te rijden, bovendien duurt het te lang voor je op gang komt, mocht je het willen.

Het moment van gas geven en het moment van het loslaten van de koppeling komen steeds dichterbij elkaar naarmate je meer ervaring krijgt.
pi_86999453
Bedankt

Het eerste wat ik trouwens in mijn auto ga zetten is een navigatiesysteem :P
pi_87000932
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:10 schreef Purdey het volgende:

[..]

Niet zomaar je UI veranderen pik, ik herkende je niet meer ;)
Fijn dat je je pasje terug hebt, met toegevoegde A! Naar wat voor motor ga je kijken? I want all the details!
Waarschijnlijk een ZX6R, zodra ik er eentje heb zal ik je een fotootje sturen!

quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:11 schreef Purdey het volgende:

[..]

Tuurlijk, jij wel ;)

Toen ik m'n auto kocht, was hij leeg, en ik had m'n pinpas niet bij me, dus toen heeft pappie hem volgegooid en betaald. Nu zit hij nog vol, aangezien ik nog niet zoveel heb gereden, maar de volgende keer tank ik :s)
Tankdop open(is het lastigste voor mij, bij sommige auto's zit er zo'n irritant iets van kindproof systeem op, althans daar is het voor denk ik, en dan moet je hem indrukken draaien enzo, lukte mij ook niet de eerste keer.) Daaarna is het een kwestie van volgooien, pomp onthouden en naar binnen lopen en afrekenen of buiten pinnen als hij automatisch is ;)

quote:

[..]

:Y
Sowieso liet ik bij de diesel ook vaak mijn motor afslaan als ik vanuit stilstand in z'n 1 weer ging rijden(bijv. bij een stoplicht). Dat was omdat ik tegelijk koppeling liet opkomen en gas gaf. Ik maar niet snappen waarom maar ik was blijkbaar telkens net te laat. Nu geef is zelfs eerst gas en dan pas begin ik met de koppeling omhoog laten komen. Zo kan het dus zéker niet fout gaan :)
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_87002122
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:45 schreef Vragende het volgende:
Bedankt

Het eerste wat ik trouwens in mijn auto ga zetten is een navigatiesysteem :P
God, daar heb ik al sinds m'n afrijden niet meer mee gereden, zal ook weer even wennen zijn :@
Tap tap tap
pi_87002340
Hopelijk wordt ik niet vaak van de weg afgehaald aangezien iedereen mij als 15-16 schat ;(
  woensdag 29 september 2010 @ 23:10:16 #37
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_87004236
Nog meer mensen die gaan afrijden of afgereden hebben bij CBR leusden? Welke route ging je rijden en hoe ging dit?
Waving.....can be positive or negative!..:)
  woensdag 29 september 2010 @ 23:41:32 #38
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_87005486
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:34 schreef Vragende het volgende:
Hopelijk wordt ik niet vaak van de weg afgehaald aangezien iedereen mij als 15-16 schat ;(
Ach valt mee hoor, ik hoor regelmatig een BMW vol met turken naar me toeteren omdat ze denken dat ik een meid ben :@
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_87005533
Ok, ik had laatst een vraag gesteld over een bepaalde voorrangssituatie. De meningen verschilden er. Het ging om deze situatie:

Omdat de verschillen ze groot waren had ik het CBR gemaild. Dit was hun antwoord:

Geachte heer ...,

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u een vraag heeft over een verkeerssituatie.
Hierbij ontvangt u onze reactie.

Het is in deze situatie zo dat in principe alle partijen dienen te blijven staan (= patstelling).
In dit geval zouden wij willen meegeven : geef je verstand is voorrang.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, stuurt u gerust een e-mail terug.

Met vriendelijke groet,

CBR Klantenservice Theorie
T 0900 0210
I www.cbr.nl
pi_87006575
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:42 schreef FerdiV het volgende:
Het is in deze situatie zo dat in principe alle partijen dienen te blijven staan (= patstelling).
Hahaha. :')

quote:
In dit geval zouden wij willen meegeven : geef je verstand is voorrang.
Dat moet 'eens' zijn, neem ik aan?
  donderdag 30 september 2010 @ 11:40:01 #41
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_87014926
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:11 schreef Purdey het volgende:

Herkenbaar. _O-

Het afrekenen deel begrijp ik al jaren, vaak genoeg meegeweest met mijn ouders om te zien hoe dat werkt. Maar het zelf tanken had ik nog niet eerder gedaan. Tijd geleden had ik niet veel keuze omdat de tank praktisch leeg was. Wellicht had ik het wel nog tot thuis gered met die tank maar het leek mij beter om even voor een tientje te tanken. Maar het stelt echt niets voor. ;)

Ook exact kunnen aftikken op ¤10,00. 8-)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_87015036
Het belangrijkste is dat je geen diesel in je benzineauto gooit en andersom ;)
pi_87019020
Kan 7 Oktober pas mijn rijbewijs ophalen ;(

Ik wou eerst spoedaanvraag doen maar die 30 euro extra voor een paar dagen eerder leek het me ook niet waard
pi_87023491
@ Vragende: Ik begrijp dat je 'm vandaag aangevraagd hebt? Ik heb 'm vorige week vrijdag aangevraagd en op mijn formulier stond dat ik 'm 1 oktober pas op kon halen, maar hij was dinsdag al klaar... Dus je hebt kans dat jouw pasje maandag/dinsdag ook al klaar ligt op het gemeentehuis ;)
pi_87023760
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:39 schreef Danielle_ het volgende:
@ Vragende: Ik begrijp dat je 'm vandaag aangevraagd hebt? Ik heb 'm vorige week vrijdag aangevraagd en op mijn formulier stond dat ik 'm 1 oktober pas op kon halen, maar hij was dinsdag al klaar... Dus je hebt kans dat jouw pasje maandag/dinsdag ook al klaar ligt op het gemeentehuis ;)
Oké,bedankt. :)

Werd je gebeld of ging je gewoon zelf langs?
pi_87023957
Ik ben zelf langs gegaan, bij de aanvraag zei de vrouw achter de balie namelijk al dat ik grote kans had dat ik 'm woensdag wel kon halen. Maar het gemeentehuis zit zo dicht bij m'n school, dat ik dinsdag uit school alvast ben gaan kijken. ;)
pi_87024057
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:50 schreef Danielle_ het volgende:
Ik ben zelf langs gegaan, bij de aanvraag zei de vrouw achter de balie namelijk al dat ik grote kans had dat ik 'm woensdag wel kon halen. Maar het gemeentehuis zit zo dicht bij m'n school, dat ik dinsdag uit school alvast ben gaan kijken. ;)
Die vrouw zei precies hetzelfde tegen mij _O-

En het gemeentehuis zit ook dicht bij mijn school, zit je toevallig op Windesheim? :P
pi_87024404
Haha nee, uurtje van Zwolle af: Stenden in Emmen ;) Wel toevallig inderdaad :D
pi_87028761
quote:
Op donderdag 30 september 2010 00:12 schreef illusions het volgende:

[..]

Hahaha. :')
[..]

Dat moet 'eens' zijn, neem ik aan?
Dus het komt er op neer: Gewoon rijden en hopen dat diegene die je eigenlijk voorrang moet geven niet gaat rijden.
  donderdag 30 september 2010 @ 19:26:32 #50
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87033236
Zo, zit iedereen op Windesheim hier :')

Ik had 'm vrijdag aangevraagt, en ging dinsdag kijken. Hij was er toen al. Ik had 'm in m'n portemonee gestopt, en toen zei die vrouw 'Oh nee, hij is nog gemeld bij de RDW. Ik moet 'm terughebben, en kom vrijdag maar terug. Die datum staat er ook niet voor niks op hé..' :'(
pi_87037017
Ik kom ook maar eens meeposten :W
Theorie in 1x gehaald + voorlopig rijbewijs meegekregen (België). Toen met een mooie L achterop gaan rijden + 12 uurtjes les genomen, vond ik toch wel zo verstandig.
1e examen met de rijschool geweest en echt genaaid door de examinator :')
2e examen ga ik met een van mijn ouders, staat in de planning voor eind oktober, heb ik in ieder geval de tijd om me rustig en goed voor te bereiden.
Ja en dus?
  donderdag 30 september 2010 @ 23:26:53 #52
165333 misslady83
pi_87045241
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:39 schreef Danielle_ het volgende:
Heerlijk gevoel lijkt me dat als je het felbegeerde pasje al gewoon hebt.( ook al is hij nog in de maak)... ! Weg alle examenstress echt heerlijk! *O*
pi_87046336
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:26 schreef misslady83 het volgende:

[..]

Heerlijk gevoel lijkt me dat als je het felbegeerde pasje al gewoon hebt.( ook al is hij nog in de maak)... ! Weg alle examenstress echt heerlijk! *O*
Ik had geen examenstress, Ik wist al bijna zeker dat ik ging zakken maar toch was ik geslaagd O+

Kan het nog steeds niet geloven. :P
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:09:28 #54
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87046763
He, ik was het topic al kwijt :D Succes iedereen die binnenkort op moet en gefeliciteerd aan de geslaagden *O*
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_87049919
Straks maar weer eens ff een stuk gaan rijden met pa *)
En proberen dat fileparkeren eens wat beter onder de knie te krijgen :'(
Ja en dus?
pi_87055643
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:26 schreef Purdey het volgende:
Zo, zit iedereen op Windesheim hier :')

Ik had 'm vrijdag aangevraagt, en ging dinsdag kijken. Hij was er toen al. Ik had 'm in m'n portemonee gestopt, en toen zei die vrouw 'Oh nee, hij is nog gemeld bij de RDW. Ik moet 'm terughebben, en kom vrijdag maar terug. Die datum staat er ook niet voor niks op hé..' :'(
Wat raar, zodra ze 'm naar het gemeentehuis verzenden hoort 'ie afgemeld te zijn bij RDW... :? Denk je je pasje te hebben, moet je 'm weer inleveren. :{

Offtopic: bijna had ik wel op Windesheim gezeten, maar kwam erachter dat de studie die ik daar wilde doen toch niet helemaal mijn ding was. Gelukkig nog vóór ik eraan begonnen was. :9
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:06:45 #57
165333 misslady83
pi_87069407
Wie hebben er onlangs allemaal afgereden? Wat is DE gouden tip om te slagen?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:35:08 #58
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87070196
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:06 schreef misslady83 het volgende:
Wie hebben er onlangs allemaal afgereden? Wat is DE gouden tip om te slagen?
Je zenuwen onder bedwang houden, realistisch en helder blijven denken, de instelling hebben dat je het helemaal gaat maken die dag, en dé gouden tip is toch vooral in jezelf geloven en op vertrouwen in jezelf hebben. Onzekerheid de de dooddoener van elke cursist.

Wanneer moet je afrijden? Gaat het allemaal goed? Hoeveel lessen heb je er inmiddels op zitten?
pi_87082504
Helemaal dit topic uit het oog verloren! Ik ben er ook weer bij *O*
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 01:44:22 #60
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_87088295
Woensdag heb ik voor het eerst sinds ik geslaagd ben(10 juni) weer auto gereden en was wel weer even wennen gelukkig was het niet druk op de weg :). De koppeling was even wennen het het achteruit rijden ging wat stroefjes omdat ik vergeten was om de spiegels goed te zetten voor ik weg reed.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 10:29:02 #61
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87091012
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 01:44 schreef Yurithemaster het volgende:
Woensdag heb ik voor het eerst sinds ik geslaagd ben(10 juni) weer auto gereden en was wel weer even wennen gelukkig was het niet druk op de weg :). De koppeling was even wennen het het achteruit rijden ging wat stroefjes omdat ik vergeten was om de spiegels goed te zetten voor ik weg reed.
Hoe komt dat zo, dat dat 3,5 maand heeft geduurd?
pi_87098252
Net weer een rekening van 140,- gekregen voor 4 extra lessen, ik blijf geld overboeken van m'n spaarrekening ;(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:59:16 #63
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_87107315
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 10:29 schreef Purdey het volgende:

[..]

Hoe komt dat zo, dat dat 3,5 maand heeft geduurd?
Ik hoefde nergens heen met de auto, ik ben OV dus ga met de bus en trein naar school en voor dingen in de buurt heb ik een fiets. :P
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:33:40 #64
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87108433
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:46 schreef Blistering het volgende:
Net weer een rekening van 140,- gekregen voor 4 extra lessen, ik blijf geld overboeken van m'n spaarrekening ;(
Ik ken het gevoel, wij allemaal ;(
pi_87137350
Morgen heb ik weer :') (nou ja tweede keer) examen *O* 8 uur al.
pi_87137473
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:16 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Dus om 10 uur kunnen we hier lezen dat je geslaagd bent. ;)
Succes!
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:51:38 #67
165333 misslady83
pi_87138472
quote:
Omg Succes!

Blijf helder en alert nadenken ondanks je zenuwen en het komt helemaal goed!
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:09:27 #68
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87139056
Succes *O*
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:22:02 #69
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87139515
quote:
Hé, succes dan!!
Je kunt het chick! *O*
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:33:00 #70
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_87144187
Wat is hier trouwens het meeste aantal keer dat iemand examen heeft heeft gedaan?
Zelf deed 2x theorie en 4x praktijk.
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:35:00 #71
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87144280
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:33 schreef Yurithemaster het volgende:
Wat is hier trouwens het meeste aantal keer dat iemand examen heeft heeft gedaan?
Zelf deed 2x theorie en 4x praktijk.
Ik volgende week 4e keer praktijk :%
pi_87144864
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:35 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ik volgende week 4e keer praktijk :%
En de laatste!!!!
Gewoon ff slagen. ;)
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:53:48 #73
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_87145195
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:47 schreef vannelle het volgende:

[..]

En de laatste!!!!
Gewoon ff slagen. ;)
inderdaad ;)

mijn 4de keer ging alles perfect en was binnen 30 minuten terug bij het CBR
pi_87145448
2x theorie (zakken met 1 fout teveel is stom :%) en 5x praktijk...

Succes morgen, HeaRt_woRm!! ^O^
pi_87148655
Ik voel me best bijzonder dat ik theorie en praktijk allebei in 1x heb gehaald :@

Dinsdag even langs het gemeentehuis en hopen dat mijn rijbewijs al klaar is :o
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:05:01 #76
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_87149805
quote:
Succes! ;)
pi_87155314
Ben ik trouwens de enige die nog de stem van zijn examinator kan herinneren? ;(
pi_87159835
Thanks allemaal. Maar niet gehaald ;( Reed te snel in de bocht en reageerde te langzaam. Mijn instructeur zei dat het leek alsof ik zat te slapen. Volgende keer een later tijdstip.
pi_87159859
Ah klöte ;( :*
Tap tap tap
  maandag 4 oktober 2010 @ 09:53:39 #80
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87160390
Wat klote Heart_Worm! Had je wel goed geslapen en goed ontbeten?

@Vragende: Ik kan me bar weinig meer herinneren van m'n examinator. Het was een klein mannetje in een net pak, met een aktetas. En zijn naam was meneer Mous. Daar was hij zo enthousiast over dat hij een Micky Mouse popje op z'n tafel had staan :')
pi_87165427
Ik had voor zowel auto als motor gewoon relaxte gasten :) Auto al helemaal, lekker praatje gemaakt, was ook niet echt zenuwachtig dus dat was eigenlijk hetzelfde als een normale rit. Geen ervaring met klootzakken dus, al weet ik natuurlijk wel dat die er zijn.
pi_87165556
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:53 schreef Purdey het volgende:
Wat klote Heart_Worm! Had je wel goed geslapen en goed ontbeten?

@Vragende: Ik kan me bar weinig meer herinneren van m'n examinator. Het was een klein mannetje in een net pak, met een aktetas. En zijn naam was meneer Mous. Daar was hij zo enthousiast over dat hij een Micky Mouse popje op z'n tafel had staan :')
_O-
pi_87165629
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:49 schreef Jac0bus het volgende:
Ik had voor zowel auto als motor gewoon relaxte gasten :) Auto al helemaal, lekker praatje gemaakt, was ook niet echt zenuwachtig dus dat was eigenlijk hetzelfde als een normale rit. Geen ervaring met klootzakken dus, al weet ik natuurlijk wel dat die er zijn.
Ik had bij mijn TT zo'n klootzak (Niet de examinator zelf) Toen ik wou invoegen ging die auto naast mij een stuk harder rijden terwijl hij wist dat ik voor hem wou invoegen. Toen ging ik dus langzamer rijden zodat ik achter hem kon invoegen en ging hij ineens ook langzamer rijden waardoor ik weer niet kon invoegen :r
pi_87166742
Ik heb net mijn rijbewijs gehaald!!! Ik ben echt supertrots op mezelf :Y .
*O* *O* *O*

Ik heb 45 lessen gehad.

Ik woon in Engeland dus nu ben ik de trotse bezitter van een Engels rijbewijs *) .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_87169233
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:23 schreef RabbitHeart het volgende:
*O* *O* *O*

Ik heb 45 lessen gehad.

Ik woon in Engeland dus nu ben ik de trotse bezitter van een Engels rijbewijs *) .
Gefeliciteerd :)

Ga je ooit ook nog in Nederland autorijden? lijkt mij heel lastig als je gewend bent links te rijden ineens rechts te rijden.
pi_87169440
Ik wil over 2 jaar weer terug verhuizen naar Nederland.

In oktober ga ik voor een weekendje, misschien dat mijn moeder haar auto durft uit te lenen!! 8-)
pi_87174387
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:23 schreef RabbitHeart het volgende:
*O* *O* *O*

Ik heb 45 lessen gehad.

Gefeliciteerd *O*
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:55:15 #88
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87174466
Ah jammer Heartworm :( Zonde zeg, hopelijk is 3 maal scheepsrecht ;)

En Rabbitheart (goh allemaal harten hier ;) ) Heel erg gefeliciteerd *O* En dat nog wel op de verkeerde kant van de weg.
pi_87175230
Ik ga morgen een proefrit maken in een benzineauto, hopelijk slaat die niet te vaak af omdat ik nog nooit in een bezineauto heb gereden :P
  maandag 4 oktober 2010 @ 17:21:18 #90
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87175477
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:13 schreef Vragende het volgende:
Ik ga morgen een proefrit maken in een benzineauto, hopelijk slaat die niet te vaak af omdat ik nog nooit in een bezineauto heb gereden :P
Ik heb in 3 benzines en 3 diesels gereden, en het is anders, maar niet moeilijker vind ik ;) Ik heb een bezine nog nooit laten afslaan, maar daarin heb ik wel veel minder gereden dan in m'n lesauto natuurlijk :P
pi_87175771
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:55 schreef 08gnoT. het volgende:
Ah jammer Heartworm :( Zonde zeg, hopelijk is 3 maal scheepsrecht ;)

En Rabbitheart (goh allemaal harten hier ;) ) Heel erg gefeliciteerd *O* En dat nog wel op de verkeerde kant van de weg.
Als aan de verkeerde kant van de weg rijden het ergste was ... :) .

Die rotondes, wat een k*tdingen :( . Ik weet zeker dat er een speciaal plekje in de hel is voor degene die ze heeft uitgevonden.
pi_87175955
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:21 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ik heb in 3 benzines en 3 diesels gereden, en het is anders, maar niet moeilijker vind ik ;) Ik heb een bezine nog nooit laten afslaan, maar daarin heb ik wel veel minder gereden dan in m'n lesauto natuurlijk :P
Hoe zit het precies met de koppeling en wegrijden? Ik hoor dat je eerst wat gas moet geven en dat de auto niet uit zich zelf rolt zoals meestal het geval is met diesel
  maandag 4 oktober 2010 @ 17:48:55 #93
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87176334
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:30 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Als aan de verkeerde kant van de weg rijden het ergste was ... :) .

Die rotondes, wat een k*tdingen :( . Ik weet zeker dat er een speciaal plekje in de hel is voor degene die ze heeft uitgevonden.
Wat is daar anders aan dan in NL? :P

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:35 schreef Vragende het volgende:

[..]

Hoe zit het precies met de koppeling en wegrijden? Ik hoor dat je eerst wat gas moet geven en dat de auto niet uit zich zelf rolt zoals meestal het geval is met diesel
Hij begint inderdaad niet te rollen nee, maar ik liet gewoon m'n voet opkomen tot ergens halverwege en dan gas. Beetje op gevoel/ op de gok tot je weet waar het aangrijpingspunt zit :P Moet wel zeggen dat de eerste benzine waar ik in reed, voor ik begon met lessen, een auto van 17 jaar oud was met 280.000 op de teller, dus wellicht dat die wat versleten was.
pi_87177649
quote:

[..]

Klein beetje je gas indrukken, dan koppeling op laten komen :*
Is ff wennen maar moet geen probleem zijn
Waarom niet?
pi_87177685
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:48 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Wat is daar anders aan dan in NL? :P
[..]
Je moet midden op de rotonde van baan verwisselen (als je rechtsaf gaat). Ik vind het echt vreselijk.
pi_87182044
quote:

[..]

Een bezine wil vaker afslaan. Dus dan laat jij je koppeling te snel over het aangrijpingspunt komen zonder gas te geven en dan valt de motor uit. Als je je koppeling helemaal hebt ingetrapt en gas geeft dan hoor je wel een mooi geluid maar gebeurt er niets, je moet je koppeling eerst rustig omhoog laten komen tot/voor het aangrijpingspunt en eventueel daarvoor al gas bijgeven.

Als je stilstaat houd ik nooit m'n koppeling heletijd op de grond, je kunt hem al iets oplaten komen met je voet op de rem of je voet niet op de rem maar je koppeling tot zover dat je nog net niet gaat rijden. Dan hoef je alleen gas te geven, je koppeling op hetzelfde niveau houden! en rustig verder laten opkomen nadat je gas geeft.
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:27:45 #97
106942 Eix
pi_87182490
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:31 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Je moet midden op de rotonde van baan verwisselen (als je rechtsaf gaat). Ik vind het echt vreselijk.
Gewoon een tweestrooks rotonde? Daar zijn er in NL ook wel een paar van, hoewel er tegenwoordig voornamelijk enkelstrooks of turbo-rotondes liggen. Die turbo dingen gaan ook nog niet bij iedereen goed. :')
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_87184187
Zo'n tweestrooks rotonde kwam ik laatst ook tegen, ging wonderbaarlijk goed :')
Tap tap tap
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:06:23 #99
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87184368
Ik kwam zo'n turborotonde tegen toen ik pas begon, was echt een 'lolwut?' moment :D Denk dat als ik er een tegen zou komen zonder instructeur, ik wel ff na moet denken :')
pi_87184525
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:27 schreef Eix het volgende:

[..]

Gewoon een tweestrooks rotonde? Daar zijn er in NL ook wel een paar van, hoewel er tegenwoordig voornamelijk enkelstrooks of turbo-rotondes liggen. Die turbo dingen gaan ook nog niet bij iedereen goed. :')
Je hebt hier ook 3 strooks rotondes. Vlakbij mijn universiteit zit echt een vreselijke, en ik moest daar iedere keer over heen rijden tijdens de rijles. Ik heb eens wat plaatjes van zo'n turbo rotonde bekeken en dat lijkt me wel wat ^O^ .
pi_87184624
Turborotondes had ik in het begin echt veel moeite mee omdat ik vaak wegen vergeet. Ik moest vandaag weer gaan lessen en het helemaal ging mis. Ik remde te hard, moest meer gafgeven bij het wegrijden en ik kijk te dichtbij en ik moet leren ver vooruit te kijken. Alleen ik weet niet hoe ik ver vooruit moet gaan kijken. Ik probeer het wel, maar mijn rij-instructeur zegt dat ik beter moet gaan kijken. :'(
pi_87184709
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 21:06 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik kwam zo'n turborotonde tegen toen ik pas begon, was echt een 'lolwut?' moment :D Denk dat als ik er een tegen zou komen zonder instructeur, ik wel ff na moet denken :')
Bij een van m'n laatste rijlessen kwam ik er eens één tegen. Dus ik reageerde net zoals jij :') . Rij-instructeur was vergeten dat we daar nog nooit gereden hadden, vond dat het wel goed ging. Je denkt eerst inderdaad van: wtf?
Maar goed, m'n instructeur stuurde me ook zonder aanwijzingen de snelweg op omdat hij dacht dat we dat al een keer gedaan hadden ;( :D
Tap tap tap
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 00:29:43 #103
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_87193882
Turbo rotondes vind ik ideaal, alleen je moet wel min of meer van te voren weten op wat voor 'n soort rotonde je rijdt :p

@koekii, hoeveel lessen heb je gehad? Dat ver vooruit kijken leerde ik pas toen ik alles dicht om de auto heen 'onder controle' had en goed genoeg reed om te anticiperen op en kijken naar het verkeer dicht op je. Als je namelijk te laat reageert op dingen dicht bij je dan ben je ook te laat voor de dingen ver af. Toen ik eenmaal de directe dingen onder controle had (bv. rotonde naderen: welke afslag, kijken, richting, kijken binnenspiegel, remmen, terugschakelen, etc) en dat op tijd gedaan had had ik opeens veel meer tijd om te letten op de dingen die wat verder weg gebeuren. Dito voor snelweg bijvoorbeeld. Als je nog bezig bent met borden lezen en het verkeer om je heen dan heb je ook minder tijd om te anticiperen op verkeer van in- / uitritten, etc. Als je op tijd positioneert en beslist waar je heengaat dan heb je dus ook veel meer tijd om vooruit te kijken. Dat alles duurde bij mij best lang.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_87196375
Ach, die examinatoren is ook maar willekeur hoor.

1e examen reed ik prima, tot ik bij een afslag een tweebaansweg opdraaide (een richting) en gelijk de rechterbaan pakte. Mocht niet, moest eerst links hangen en dan naar rechts gaan. Daarop gezakt.

2e examen reed ik net als de eerste keer, maar wel een ingreep omdat ik niet mocht stilstaan op een ventweg, en gewoon geslaagd. Als reden gaf hij dat ik het lef had om in de ochtendspits examen te doen en ik voortaan gewoon goed moest opletten bij een ventweg. Ook geen bijzondere verrichtingen gehad, omdat ik onderweg blijkbaar een hellingproef had bij een stoplicht en de breedte van de auto goed inschatte bij een stilstaande bus die de weg blokkeerde.

Conclusie is dat je dus een beetje geluk moet hebben met je examinator.

Hoefde trouwens ook niks over de auto te weten qua olie peilen etc.
"En mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik zeggen."
pi_87197076
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 00:29 schreef twiFight het volgende:
Turbo rotondes vind ik ideaal, alleen je moet wel min of meer van te voren weten op wat voor 'n soort rotonde je rijdt :p

@koekii, hoeveel lessen heb je gehad? Dat ver vooruit kijken leerde ik pas toen ik alles dicht om de auto heen 'onder controle' had en goed genoeg reed om te anticiperen op en kijken naar het verkeer dicht op je. Als je namelijk te laat reageert op dingen dicht bij je dan ben je ook te laat voor de dingen ver af. Toen ik eenmaal de directe dingen onder controle had (bv. rotonde naderen: welke afslag, kijken, richting, kijken binnenspiegel, remmen, terugschakelen, etc) en dat op tijd gedaan had had ik opeens veel meer tijd om te letten op de dingen die wat verder weg gebeuren. Dito voor snelweg bijvoorbeeld. Als je nog bezig bent met borden lezen en het verkeer om je heen dan heb je ook minder tijd om te anticiperen op verkeer van in- / uitritten, etc. Als je op tijd positioneert en beslist waar je heengaat dan heb je dus ook veel meer tijd om vooruit te kijken. Dat alles duurde bij mij best lang.
Ik heb al 40 lessen genomen ik les bij avantie volgens mijn rij-instructeur ben ik een moeielijkr leerling. De rare daarvan is ik reed echt bagger in het begin maar een een maand of 2 later reed ik beter.Kort voor mijn 2e herexamen reed ik echt top aleen nu rij ik weer volgens hem als een debiel.
pi_87199347
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 08:00 schreef koekii het volgende:

[..]

Ik heb al 40 lessen genomen ik les bij avantie volgens mijn rij-instructeur ben ik een moeielijkr leerling. De rare daarvan is ik reed echt bagger in het begin maar een een maand of 2 later reed ik beter.Kort voor mijn 2e herexamen reed ik echt top aleen nu rij ik weer volgens hem als een debiel.
Mijn rijinstructeur heeft nog geen 1x gezegd dat ik goed reed, zelfs de les voor mijn examen had hij alleen maar negatieve dingen te zeggen.

Maar je moet er ook rekening mee houden dat een rijinstructeur veel strenger is dan een examinator (Een goede tenminste)
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:28:33 #107
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_87205751
Avanti en leerlingen veel lessen laten nemen, volgens mij heeft Purdey je daar nog wel wat over te vertellen..
pi_87206321
Mijn rij-instructeur was ook nooit razend enthousiast hoor, dat is nogal demotiverend. Soms had ik een actie waarbij hij zei: Ja, perfect! Zo hoort het!
Die momenten waren vrij zeldzaam :')
Tap tap tap
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 13:44:50 #109
197057 Blistering
Gooner Pride
pi_87206417
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:42 schreef CherryLips het volgende:
Mijn rij-instructeur was ook nooit razend enthousiast hoor, dat is nogal demotiverend. Soms had ik een actie waarbij hij zei: Ja, perfect! Zo hoort het!
Die momenten waren vrij zeldzaam :')
Dat heb ik ook. Als ik dan een situatie goed oplos dan zegt 'ie wel 'ns: ''Jaaaa, prima!''

Ach ja, ik ben er al aan gewend :P
pi_87207137
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:28 schreef twiFight het volgende:
Avanti en leerlingen veel lessen laten nemen, volgens mij heeft Purdey je daar nog wel wat over te vertellen..
Ja, dat weet ik. Ik heb al met Purdey over besproken hoe onze rij-instructeurs zijn bij Avanti. :r
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:06 schreef Vragende het volgende:

[..]

Mijn rijinstructeur heeft nog geen 1x gezegd dat ik goed reed, zelfs de les voor mijn examen had hij alleen maar negatieve dingen te zeggen.

Maar je moet er ook rekening mee houden dat een rijinstructeur veel strenger is dan een examinator (Een goede tenminste)
Ik vind examinatoren nog strenger dan mijn rij-instructeur zelf. Ik heb het gevoel dat ik daar als een kind wordt behandeling omdat ik nog steeds ''veel aandacht'' nodig hebt met rijden. :?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 19:07:52 #111
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87218668
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 13:28 schreef twiFight het volgende:
We hebben al uitgebreid Ge-PM't Twi :) Wel 'grappig' om te lezen hoe dit blijkbaar bij hun manier van klantenbinding hoort..

@Koekii: Ach pop toch! Het hoort allemaal hun marketing plan: Leerlingen lekker de grond intrappen, lang door laten lessen, al je zelfvertrouwen om zeep brengen. Hoe meer iemand die er verstand van zegt te hebben tegen je zegt hoe slecht je rijdt, hoe meer je het gaat geloven, en hoe slechter je ook gaat rijden. Jij hebt nu 40 lessen weg, ik zelfs 110. Dat durf ik hardop te schrijven, aangezien het achteraf niet aan mijn rijkunsten heeft gelegen, maar aan mijn goede geloof in de instructeur. Wat hun doen is gewoon gemeen, en hoewel ik eerst twijfelde of ik Avanti bij iemand aan zou bevelen, zou ik nu iedereen pertinent aanbevelen het niet te doen. Ook als ik terugdenk aan andere leerlingen voor mij, die bijna examen hadden waar hij dan tegen zei 'Nou, ik weet het niet hoor. Eerst reed je wel aardig, maar vandaag was ik echt zwaar ontevreden, en ik denk niet dat je het haalt..' Het is gewoon gemeen. Probeer al je boosheid om te zetten in iets goeds, en slaag donderdag! En zo niet, dan gaan we brieven met poep door de brievenbus doen op de Stadhoudersweg! :Y
pi_87219660
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:07 schreef Purdey het volgende:

[..]

We hebben al uitgebreid Ge-PM't Twi :) Wel 'grappig' om te lezen hoe dit blijkbaar bij hun manier van klantenbinding hoort..

@Koekii: Ach pop toch! Het hoort allemaal hun marketing plan: Leerlingen lekker de grond intrappen, lang door laten lessen, al je zelfvertrouwen om zeep brengen. Hoe meer iemand die er verstand van zegt te hebben tegen je zegt hoe slecht je rijdt, hoe meer je het gaat geloven, en hoe slechter je ook gaat rijden. Jij hebt nu 40 lessen weg, ik zelfs 110. Dat durf ik hardop te schrijven, aangezien het achteraf niet aan mijn rijkunsten heeft gelegen, maar aan mijn goede geloof in de instructeur. Wat hun doen is gewoon gemeen, en hoewel ik eerst twijfelde of ik Avanti bij iemand aan zou bevelen, zou ik nu iedereen pertinent aanbevelen het niet te doen. Ook als ik terugdenk aan andere leerlingen voor mij, die bijna examen hadden waar hij dan tegen zei 'Nou, ik weet het niet hoor. Eerst reed je wel aardig, maar vandaag was ik echt zwaar ontevreden, en ik denk niet dat je het haalt..' Het is gewoon gemeen. Probeer al je boosheid om te zetten in iets goeds, en slaag donderdag! En zo niet, dan gaan we brieven met poep door de brievenbus doen op de Stadhoudersweg! :Y
Awwh ik had net precies een positive posts van jou nodig O+ Ik heb morgen weer een laatste kans om met mijn rij-instructeur goed door te nemen. Ik zal proberen mijn foutjes aan de kant te zetten en het beste van maken. Ik laat het wel donderdag weten hoe het allemaal is gegaan. :D :D
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 20:41:03 #113
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87223150
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 19:31 schreef koekii het volgende:

[..]

Awwh ik had net precies een positive posts van jou nodig O+ Ik heb morgen weer een laatste kans om met mijn rij-instructeur goed door te nemen. Ik zal proberen mijn foutjes aan de kant te zetten en het beste van maken. Ik laat het wel donderdag weten hoe het allemaal is gegaan. :D :D
Je hebt dit gewoon nodig, aangezien zeker ik weet hoe je je nu voelt. Hoe laat moet je eigenlijk donderdag? Dikke middelvinger voor Avanti, jij kunt gewoon prima rijden!
pi_87223337
Mijn ouders willen al een nieuwe auto voor mij kopen maar ik ben bang dat ik schade rij ;(
pi_87223463
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 20:44 schreef Vragende het volgende:
Mijn ouders willen al een nieuwe auto voor mij kopen maar ik ben bang dat ik schade rij ;(
Jouw auto dus hoef je je niet zo schuldig te voelen ;d
lama
pi_87225918
He Purdey je hebt je wel goed aan de afspraak gehouden toen je een tijdje terug zei dat je een foto van jezelf zou laten zien als je in 1x zou slagen. Weet je nog? :P

16 oktober ws. motor ophalen *O*
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 21:41:43 #117
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87226050
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:39 schreef Jac0bus het volgende:
He Purdey je hebt je wel goed aan de afspraak gehouden toen je een tijdje terug zei dat je een foto van jezelf zou laten zien als je in 1x zou slagen. Weet je nog? :P

16 oktober ws. motor ophalen *O*
Hahaha, dat is waar ja! Ik heb gewoon een fobo, waar een foto op staat ;) Gefeliciteerd met je aankoop, tof hoor!
pi_87226227
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:41 schreef Purdey het volgende:

[..]

Hahaha, dat is waar ja! Ik heb gewoon een fobo, waar een foto op staat ;) Gefeliciteerd met je aankoop, tof hoor!
Maar die had je toen nog niet voordat je geslaagd was :P En toen had je beloofd dat je dat zou doen als je in 1x zou slagen, wat je dus gedaan hebt ^O^
pi_87227761
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:41 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik dacht dat je blond was :o Ik weet niet waarom :')
Tap tap tap
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:02:21 #120
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87230088
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 21:45 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Maar die had je toen nog niet voordat je geslaagd was :P En toen had je beloofd dat je dat zou doen als je in 1x zou slagen, wat je dus gedaan hebt ^O^
Ooooh ja, die heb ik daarna gemaakt ja, waardoor ik me stiekem aan mijn afspraak heb gehouden ;) Ik ben ook niet veel veranderd, alleen m'n haar is een stuk langer nu. Dat gaat er van de week weer af, dus dan lijkt m'n fobo weer :')
pi_87230175
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 10:06 schreef Vragende het volgende:

[..]

Inderdaad, mijn rijinstructeur was vele malen strenger. Constant bekritiseren etc. (Niet op een slechte manier gelukkig). Toen ik mijn examen eenmaal gehad had dacht ik echt van... was dit het nou?
  dinsdag 5 oktober 2010 @ 23:12:21 #122
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87230473
Bij mij waren de examinators juist veel strenger. Echt muggenziften en gewoon zoeken naar iets. Verschilt blijkbaar heel erg :P Zou wel beter zijn als examinators minder streng zouden zijn omdat de meesten toch last hebben van veel zenuwen en zo. Hopelijk terf ik er volgende week ook zo een O-)
pi_87230534
Mijn examinator was ook heel relaxed. Ik snap het nog steeds niet :')
Tap tap tap
  woensdag 6 oktober 2010 @ 08:13:47 #124
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87235559
quote:
Op dinsdag 5 oktober 2010 22:13 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik dacht dat je blond was :o Ik weet niet waarom :')
Haha, vanwege mijn ontbrekende rijkunsten misschien? Dom=blond? ;) Ik dacht dat jij mijn leeftijd had, dat had ik ook mis ;)
pi_87235593
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 08:13 schreef Purdey het volgende:

[..]

Haha, vanwege mijn ontbrekende rijkunsten misschien? Dom=blond? ;) Ik dacht dat jij mijn leeftijd had, dat had ik ook mis ;)
Was ik nog maar een jonge blom ;(
Tap tap tap
  woensdag 6 oktober 2010 @ 09:28:10 #126
312358 AlmereRulez
036 jeweetsss
pi_87236663
Mijn examinator maakte destijds steeds opmerkingen over "lekkere wijven" die rondliepen en vroeg me meerdere malen "is ze niet geweldig?!" . Toen had ik al door dat ik geluk had met deze examinator hehe.
Its my life, dont you forget
pi_87238152
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:28 schreef AlmereRulez het volgende:
Mijn examinator maakte destijds steeds opmerkingen over "lekkere wijven" die rondliepen en vroeg me meerdere malen "is ze niet geweldig?!" . Toen had ik al door dat ik geluk had met deze examinator hehe.
Had ik met het rijden op de motor. Stiekem keek ik wel eens naar een fietsende dame en dan zag mijn instructeur m'n helm zo die dame volgen. Zegtie "Als je tegelijkertijd ook nog een beetje op de weg let vind ik het allemaal best _O-
  woensdag 6 oktober 2010 @ 16:13:38 #128
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87249929
Mazzelaars met leuke examinatoren :P

Ik kwam eigenlijk langs om een linkje naar het maffiaspel te spammen :9
Het grote Fok Maffiaspel #18: Je kunt weer meedoen!
pi_87256334
bah, vandaag voor de tweede keer gezakt voor het rijexamen :'( |:(
toen ik bij een kruis punt rechts wou afslaan kwam er ineens een fietser naast mij rijden en die had ik niet op tijd gezien. |:(
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:03:05 #130
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87256475
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 18:59 schreef Megakroelbeestje het volgende:
bah, vandaag voor de tweede keer gezakt voor het rijexamen :'( |:(
toen ik bij een kruis punt rechts wou afslaan kwam er ineens een fietser naast mij rijden en die had ik niet op tijd gezien. |:(
Klote voor je, als die fietser er niet had geweest..
Maar goed, als je wel al was geslaagd en daar had gereden en de fietser niet had gezien, tja. Volgende keer beter, kop op! :)
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:03:57 #131
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87256504
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 09:28 schreef AlmereRulez het volgende:
Mijn examinator had het de hele tijd over haring. Over hoe hij dit jaar zou smaken, en dat hij er wel 6 op kon :')
pi_87256963
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:03 schreef Purdey het volgende:

[..]

Klote voor je, als die fietser er niet had geweest..
Maar goed, als je wel al was geslaagd en daar had gereden en de fietser niet had gezien, tja. Volgende keer beter, kop op! :)
het klote is dat het tijdens de tussentijdsetoets wel alles goed ging en nu heb ik 2 keer een examen verkloot |:(
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:29:12 #133
312358 AlmereRulez
036 jeweetsss
pi_87257444
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:16 schreef Megakroelbeestje het volgende:

[..]

het klote is dat het tijdens de tussentijdsetoets wel alles goed ging en nu heb ik 2 keer een examen verkloot |:(
Te zenuwachtig? En als je het niet deed, rij een uur voordat je je examen hebt om even op te warmen :) !
pi_87258057
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:29 schreef AlmereRulez het volgende:

[..]

Te zenuwachtig? En als je het niet deed, rij een uur voordat je je examen hebt om even op te warmen :) !
denk wel te ik te zenuwachtig ben, en dat van een les voor het examen heb ik ook beide keren gedaan.
mijn rij instructeur zegt dat ik verder eigenlijk geen lessen meer nodig heb omdat er verder niks meer valt te leren voor mij. |:(

Btw, ik heb nu in totaal 28 lessen van elk 50 minuten gehad.
  woensdag 6 oktober 2010 @ 19:53:39 #135
312358 AlmereRulez
036 jeweetsss
pi_87258414
Dat is relatief weinig nog!

Maar het heeft met geluk te maken, mijn eerste keer reed ik perfect totdat ik een fietser niet zag voordat ik de rotondo af wou en de tweede keer best matig gereden maar toch geslaagd. Gelijk examen aanvragen zodra het kan dus!
pi_87258798
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 19:45 schreef Megakroelbeestje het volgende:

[..]

denk wel te ik te zenuwachtig ben, en dat van een les voor het examen heb ik ook beide keren gedaan.
mijn rij instructeur zegt dat ik verder eigenlijk geen lessen meer nodig heb omdat er verder niks meer valt te leren voor mij. |:(

Btw, ik heb nu in totaal 28 lessen van elk 50 minuten gehad.
Joh, 28 lessen, dat is niks :) . Dan is het juist al knap dat je instructeur je liet afrijden, die van mij begon toen nog hard te lachen.
Tap tap tap
  woensdag 6 oktober 2010 @ 20:12:47 #137
106942 Eix
pi_87259205
Ik heb zo'n 43 lessen gehad. En hoewel die laatste lessen zeker meerwaarde voor mij hebben gehad, is het met name meer ervaring op doen in een veilige les omgeving. Zeer zeker nuttig, maar je zou denk ik wel met minder kunnen slagen mits je een goede leerling bent.

Als je al twee keer in het verleden gezakt bent dan had je wellicht beter net als mij gewoon meer lessen kunnen nemen en het de eerste keer wel halen. Niet lullig bedoeld. ;)
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_87260384
quote:
Op woensdag 6 oktober 2010 20:12 schreef Eix het volgende:
Ik heb zo'n 43 lessen gehad. En hoewel die laatste lessen zeker meerwaarde voor mij hebben gehad, is het met name meer ervaring op doen in een veilige les omgeving. Zeer zeker nuttig, maar je zou denk ik wel met minder kunnen slagen mits je een goede leerling bent.

Als je al twee keer in het verleden gezakt bent dan had je wellicht beter net als mij gewoon meer lessen kunnen nemen en het de eerste keer wel halen. Niet lullig bedoeld. ;)
TTT had ik al na 20 lessen en toen ging het veel beter dan nu op examen.
pi_87262967
Net voor het eerst in andere auto dan mijn lesauto gereden.

De auto was 4x afgeslagen in de eerste 20 minuten omdat de koppeling heel anders was, ook was ik bijna het gras ingereden omdat ik naar de versnellingspook keek die anders was (6 ipv 5 versnellingen) maar het rijdt wel een stuk fijner dan met een rijinstructeur en deze auto trok echt veel sneller op dan mijn lesauto.

Ik vind cruise control maar eng :P
pi_87271566
Op vakantie ongeveer 2000km snelweg gereden dan is cruise control wel handig (maar was niet aanwezig in deze 21 jaar oude auto :()
lama
pi_87273388
Zometeen gaat het gebeuren stipttijd: 10:00. uur :D :D
pi_87273431
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 08:33 schreef koekii het volgende:
Examen? Succes!!!
Ja en dus?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 09:05:12 #143
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87273918
quote:
Heeeeeeel veel succes! En ik lees tussendemiddag op m'n werk wel dat je geslaagd bent! ;)
  donderdag 7 oktober 2010 @ 10:20:38 #144
165333 misslady83
pi_87275798
quote:
Je kan het! ^O^
pi_87277890
godver :( net weer gezakt.. weer de zelfde (in mijn ogen) brompot als examinator :/

op naar examen nummer 4.. :( weer 400 euro over de plank :(

benieuwd wat er komt na nummer 4.. bestaat de BNOR nog? :P
  donderdag 7 oktober 2010 @ 11:18:42 #146
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87278088
quote:
successsss!!

quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
godver :( net weer gezakt.. weer de zelfde (in mijn ogen) brompot als examinator :/

op naar examen nummer 4.. :( weer 400 euro over de plank :(

benieuwd wat er komt na nummer 4.. bestaat de BNOR nog? :P
Ah klote ;( Wat deed je in zijn ogen fout?

Het BNOR bestaat nog ja, na de 4e keer. Had ik expres nagevraagd toen ik een paar weken terug m'n 4e inplande :')
pi_87278213
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 11:18 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

successsss!!
[..]

Ah klote ;( Wat deed je in zijn ogen fout?

Het BNOR bestaat nog ja, na de 4e keer. Had ik expres nagevraagd toen ik een paar weken terug m'n 4e inplande :')
doorstroming van het verkeer / vooruit kijken.. alleen uh echt ver vooruit kijken wil niet he als t vies mistig is :S
pi_87280496
Binnenkort maar even bellen voor de laatste paar uur + examen.
En ik zou een brief krijgen met formulier die naar het CBR moest, waarom ik afgelopen vrijdag geen examen gedaan heb (opa donderdag overleden) Die heb ik ook nog niet gehad.
pi_87280582
GVD ik ben weer gezakt waarom ik :'( :'( maar ik kan er niks aan doen het ging al mis biJ de turbo rotonde mijn fout was dat ik halfrond met gaan en ik nam de rijstrook die links ging en halverwege het rotonde had ik door dat ik verkeerd op het verkeerde rijstrook zat en ik ging opschuiven zonder te kijken. Dat was mijn eerste ingreep en toen was er een stopbord en ik ging wel stoppen maar ik rolde steeds terwijl ik daadwerkelijk moest gaan stoppen. Vind het echt erg mijn rij-instructeur weet ook niet wat hij met mij moet doen ik huil gewoon echt diep van binnen. :'(
pi_87280651
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:24 schreef koekii het volgende:
GVD ik ben weer gezakt waarom ik :'( :'( maar ik kan er niks aan doen het ging al mis biJ de turbo rotonde mijn fout was dat ik halfrond met gaan en ik nam de rijstrook die links ging en halverwege het rotonde had ik door dat ik verkeerd op het verkeerde rijstrook zat en ik ging opschuiven zonder te kijken. Dat was mijn eerste ingreep en toen was er een stopbord en ik ging wel stoppen maar ik rolde steeds terwijl ik daadwerkelijk moest gaan stoppen. Vind het echt erg mijn rij-instructeur weet ook niet wat hij met mij moet doen ik huil gewoon echt diep van binnen. :'(
join the fucking gezakten club! :)

ik reed trouwens vanmorgen tijdens mn examen ook even verkeerd.. maar goed :P moeten we even omrijden :P
pi_87280859
Hmm jammer, voelt heel kut idd ja

Waar rijden jullie af trouwens?
pi_87281265
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:24 schreef koekii het volgende:
Aaah superkut :* :*

Ik rolde ook altijd uit bij stopborden, maar je moet dus echt echt echt helemaal stilstaan. Eigenlijk wel duh, maar ik was er te ongeduldig voor :')
Tap tap tap
  donderdag 7 oktober 2010 @ 12:57:20 #153
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87281616
Ahhh nee koekii! wat ontzettend jammer! En nu verder?
pi_87282206
Heb geen idee wat ik moet doen ik overweeg om weg te gaan bij avanti weg bij mijn rij-instructeur maar ik twijfel omdat ik al zolang bij hem lest. Ik word echt gek:'(
pi_87283434
ik wacht even de datum van t volgende examen af.. maar ik meld mn instructeur wel dat ik niet weer de zelfde examinator wil :/ want dat schiet niet op

en anders wordt t iets van de BNOR :S
  donderdag 7 oktober 2010 @ 14:52:31 #156
165333 misslady83
pi_87285516
Omg is er niemand geslaagd verder? Ik word wel bang nu..... ;(
  donderdag 7 oktober 2010 @ 15:32:53 #157
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87286947
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 13:16 schreef koekii het volgende:
Heb geen idee wat ik moet doen ik overweeg om weg te gaan bij avanti weg bij mijn rij-instructeur maar ik twijfel omdat ik al zolang bij hem lest. Ik word echt gek:'(
Ik kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Misschien binnen Avanti naar een andere instructeur? Er is ook een nederlandse oudere man, misschien is hij wat? Of overstappen naar Hers, een hele nieuwe frisse blik op de zaken? Ik zou in elk geval wel weggaan bij je eigen ins. Misschien kun je van de week even een 'bij' lesje fixen bij Hers, dan kijk jij hoe hun zijn, en hun kunnen je vertellen hoe je rijdt en wat de aandachtspunten zijn. In elk geval eel sterkte, en we houden contact!
  donderdag 7 oktober 2010 @ 15:37:03 #158
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87287099
Ah klote koekii ;( Ik zou inderdaad doen wat Purdey zegt, even een proefles bij een andere rijschool. Heb ik ook gedaan en heb spijt dat ik niet veel eerder gegaan ben! Ik twijfelde eerst ook, na m'n TTT eigenlijk al, maar toen dacht ik 'ach, da's ook zo'n gedoe, ik blijf maar', maar een andere instructeur heeft een heel andere kijk en leert je allicht weer een hoop nieuwe/andere dingen
pi_87291241
aaah klote dat jullie gezakt zijn!!! maar koekie zo erg is het toch niet als je verkeerd rijd? ik was bij mn laatste examen ook verkeerd gereden en toch geslaagd...(nadat hij me nog een x zelfstandig liet rijden en het toen wel goed ging) ik denk dat als je gewoon door was gereden en had gezegt, ja sorry verkeerd, dat het dan wel goed was gegaan (kan je eigelijk wel tussendoor veranderen van rijbaan op een turbo rotonde?..of ben ik nou gek?) maarja tijdens examens wil je nog wel eens rare dingen doen (weet ik alles van)

8ognot , wanneer moet jij weer examen doen?
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:21:31 #160
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87291537
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:13 schreef MelR het volgende:
aaah klote dat jullie gezakt zijn!!! maar koekie zo erg is het toch niet als je verkeerd rijd? ik was bij mn laatste examen ook verkeerd gereden en toch geslaagd...(nadat hij me nog een x zelfstandig liet rijden en het toen wel goed ging) ik denk dat als je gewoon door was gereden en had gezegt, ja sorry verkeerd, dat het dan wel goed was gegaan (kan je eigelijk wel tussendoor veranderen van rijbaan op een turbo rotonde?..of ben ik nou gek?) maarja tijdens examens wil je nog wel eens rare dingen doen (weet ik alles van)

8ognot , wanneer moet jij weer examen doen?
Volgende week. ehm, woensdag volgens mij. Weet de dag neit eens :@ :') ik dacht de 12e les en 13e examen.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:32:05 #161
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_87291922
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:13 schreef MelR het volgende:
aaah klote dat jullie gezakt zijn!!! maar koekie zo erg is het toch niet als je verkeerd rijd? ik was bij mn laatste examen ook verkeerd gereden en toch geslaagd...(nadat hij me nog een x zelfstandig liet rijden en het toen wel goed ging) ik denk dat als je gewoon door was gereden en had gezegt, ja sorry verkeerd, dat het dan wel goed was gegaan
Als je het goed oplost lijkt het me eigenlijk geen probleem als je verkeerd rijd, in het echt kan zoiets ook gebeuren.

quote:
(kan je eigelijk wel tussendoor veranderen van rijbaan op een turbo rotonde?..of ben ik nou gek?) maarja tijdens examens wil je nog wel eens rare dingen doen (weet ik alles van)
Ja hoe moet je anders de rotonde verlaten als je in de binnenbaan zit :P
  donderdag 7 oktober 2010 @ 17:33:17 #162
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_87291962
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 15:37 schreef 08gnoT. het volgende:
Ah klote koekii ;( Ik zou inderdaad doen wat Purdey zegt, even een proefles bij een andere rijschool. Heb ik ook gedaan en heb spijt dat ik niet veel eerder gegaan ben! Ik twijfelde eerst ook, na m'n TTT eigenlijk al, maar toen dacht ik 'ach, da's ook zo'n gedoe, ik blijf maar', maar een andere instructeur heeft een heel andere kijk en leert je allicht weer een hoop nieuwe/andere dingen
ik ben na 3x gezakt te zijn ook naar een andere instructeur gegaan alleen vond ik hem niet zo aardig en de lessen die ik bij hem had gingen ook niet vlekkeloos maar ben gelukkig wel geslaagd toen.
  donderdag 7 oktober 2010 @ 19:06:20 #163
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87295372
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 12:21 schreef Kekaa het volgende:
Binnenkort maar even bellen voor de laatste paar uur + examen.
En ik zou een brief krijgen met formulier die naar het CBR moest, waarom ik afgelopen vrijdag geen examen gedaan heb (opa donderdag overleden) Die heb ik ook nog niet gehad.
Gecondoleerd Kekaa. Hopen dat je ondanks de omstandigheden toch een goed examen gaat doen :)
pi_87296055
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:06 schreef Purdey het volgende:

[..]

Gecondoleerd Kekaa. Hopen dat je ondanks de omstandigheden toch een goed examen gaat doen :)
Dankje.
En ja, dat komt wel goed denk ik. Alleen toen even niet, dus binnenkort bellen voor vervolg.
pi_87296894
zo ik weet nu iig dat de volgende keer NIET weer die brompot mee gaat :7
  donderdag 7 oktober 2010 @ 19:43:15 #166
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87297020
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo ik weet nu iig dat de volgende keer NIET weer die brompot mee gaat :7
Hoe weet je dat zeker? :P
pi_87297207
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 19:43 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zeker? :P
omdat mn rijschool dat even gaat roggelen :p
  donderdag 7 oktober 2010 @ 20:27:16 #168
106942 Eix
pi_87299034
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:13 schreef MelR het volgende: (kan je eigelijk wel tussendoor veranderen van rijbaan op een turbo rotonde?..of ben ik nou gek?)
Soms is het fysiek wel mogelijk, doordat de rijstrook scheiding is uitgevoerd op dusdanige wijze dat je er wel overheen kan rijden. Opzich vind ik dat vanuit de ontwerpprincipes van duurzaam veilig ook logisch. Onderdeel daarvan is het begrip (fysieke) vergevingsgezindheid waarin de weggebruiker zijn fouten kan herstellen. Dan lijkt het mij beter dat je het een en ander herstelt op die rotonde dan dat je midden op de weg gaat keren. Hoewel het natuurlijk ook eraan ligt hoe de wegbeheerder die begrippen interpreteert. Een volledige rijstrook scheiding kan immers juist veiliger zijn doordat verkeer niet meer met elkaar in contact komt. Ik weet niet wat de ontwerprichtlijnen exact voorschrijven. -edit- Wikipedia schrijft dat het randjes zijn van 7cm en het dus niet kan. Maar ik zie het toch wel eens gebeuren dat iemand over zo'n randje heen hobbelt. :')

Overigens is het wel gewoon een overtreding als je van de eenmaal gekozen rijstrook alsnog afwijkt. Heb niet direct het artikel bij de hand, maar het een ander wordt nader uitgelegd in het artikel "Weggebruik geeft nieuw inzicht " in Verkeerskunde 3/2010. ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Eix op 07-10-2010 22:09:48 ]
Between their legs
(Don't you find ?)
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 16:57:38 #169
165333 misslady83
pi_87328014
Zijn er nog kandidaten opgeweest voor hun examen recent? En hoe ging dit? Tell me dan weet ik waar ik op moet letten!
pi_87343144
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:57 schreef misslady83 het volgende:
Zijn er nog kandidaten opgeweest voor hun examen recent? En hoe ging dit? Tell me dan weet ik waar ik op moet letten!
let op dat er niet in eens een fietser naast je staat/rijdt voordat je wilt afslaan |:(
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:25:59 #171
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87343386
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 16:57 schreef misslady83 het volgende:
Lees het topic eens terug ;)
pi_87343612
Tip1: doe net als normaal
tip 2: kijken!
tip 3: zie tip 2
tip 4 zie tip 3
etc :P
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 23:40:46 #173
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_87343939
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 23:19 schreef Megakroelbeestje het volgende:

[..]

let op dat er niet in eens een fietser naast je staat/rijdt voordat je wilt afslaan |:(
zoals iedereen altijd wel zegt echt overdreven kijken in de dodehoek enz ook word er waarschijnlijk iets over de knopjes in de auto gevraagd(Airco,achterruitverwarming, alarm/ waarschuwing lichten enz)

verder gewoon voldoende afstand houden op je voorgangers, Let goed op de verkeersborden en je moet ook maar net mazzel hebben.

Instructeurs weten meestal ook wel lans welke routes en punten examinatoren je sturen dus misschien kun je aan hem/haar vragen of je die punten wat kunt oefenen.
pi_87344438
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 23:40 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

zoals iedereen altijd wel zegt echt overdreven kijken in de dodehoek enz ook word er waarschijnlijk iets over de knopjes in de auto gevraagd(Airco,achterruitverwarming, alarm/ waarschuwing lichten enz)

verder gewoon voldoende afstand houden op je voorgangers, Let goed op de verkeersborden en je moet ook maar net mazzel hebben.

Instructeurs weten meestal ook wel lans welke routes en punten examinatoren je sturen dus misschien kun je aan hem/haar vragen of je die punten wat kunt oefenen.
ook niet teveel doen.. dan ga je namelijk op de automatische piloot rijden.. :s

je kan beter veel te veel oefenen met elke situatie die je kan bedenken :)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 02:30:55 #175
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_87348507
quote:
Op donderdag 7 oktober 2010 17:32 schreef Yurithemaster het volgende:
Ja hoe moet je anders de rotonde verlaten als je in de binnenbaan zit :P
Euh kan aan mij liggen, want ik ben zwaar aangeschoten, maar is de hele definitie van een turborotonde niet dat een rijstrook automagisch (geen typo) naar de afslag leidt? En dat je dus in principe niet van rijstrook hoeft te wisselen...
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 02:43:16 #176
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87348626
Hé, er zijn dus nog meer mensen die automagisch gebruiken!

En je hebt gelijk, de buitenbaan slaat vanzelf af :)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 03:36:01 #177
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_87349014
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 02:30 schreef twiFight het volgende:

[..]

Euh kan aan mij liggen, want ik ben zwaar aangeschoten, maar is de hele definitie van een turborotonde niet dat een rijstrook automagisch (geen typo) naar de afslag leidt? En dat je dus in principe niet van rijstrook hoeft te wisselen...
ik dacht aan een gewone 2 baans rotonde :@ ;)
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:04:31 #178
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87352829
Is het heel erg dat ik niet eens weet wat een Turbo rotonde is :@
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:05:49 #179
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87352864
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:04 schreef Purdey het volgende:
Is het heel erg dat ik niet eens weet wat een Turbo rotonde is :@
Er zijn er ook niet veel in NL :P

zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:09:06 #180
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87352929
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:05 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

[ http://img246.imageshack.us/img246/2506/turborotonde.jpg&t=1]afbeelding ]
Ik ging het net googelen, en toen kwam ik ook deze tegen. In Rotterdam notabene.. Maar ik ken deze niet. Is het gewoon zo dat als je er gelijk af wil, dat je de rechterbaan neemt, de middelste voor 'rechtdoor' en de linkerrij baan voor driekwart rond?
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:10:48 #181
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87352963
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:09 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik ging het net googelen, en toen kwam ik ook deze tegen. In Rotterdam notabene.. Maar ik ken deze niet. Is het gewoon zo dat als je er gelijk af wil, dat je de rechterbaan neemt, de middelste voor 'rechtdoor' en de linkerrij baan voor driekwart rond?
Ja inderdaad, als je de banen volgt zie je inderdaad dat de buitenste bij elke afslag afslaat. Als je meteen rechtsaf wil, ga je de rotonde niet eens op.
pi_87353053
Vandaag eerste rijles gehad :D

Voor de eerste keer vond de rij-instructeur het heel goed gaan :D Alleen stuur ik wel een beetje naar rechts, richting de berm :P. Vooral als ik ga remmen :P En soms kijk ik nog naar de schakelpook, als ik wil schakelen. Naja volgende week weer zien :p
[quote]Op zaterdag 7 augustus 2010 21:39 schreef retorbrapi het volgende:
Windows is het beste besturingssysteem ter wereld.
[/quote]
pi_87353112
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:05 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

[ http://img246.imageshack.us/img246/2506/turborotonde.jpg&t=1]afbeelding ]
First I was: :{
But then I was like: :'(

Volgens mij zou ik daar gelijk de berm in rijden omdat ik bang ben brokken te maken, ziet er nogal ingewikkeld uit :P
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 12:19:56 #184
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87353166
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:10 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ja inderdaad, als je de banen volgt zie je inderdaad dat de buitenste bij elke afslag afslaat. Als je meteen rechtsaf wil, ga je de rotonde niet eens op.
Het ziet er wat duizelingmakend uit, maar ik denk dat als je dit met rijles krijgt, dat je het wel onder de knie krijgt :) Nogmaals, ik heb ze nooit gehad. Gelukkig maar, had echt zoiets geweest waar ik op had gaan zakken :')
pi_87355885
och.. t verkeerplein hier is gewoon een erger drama :D (om er op te komen :+ )
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 18:34:47 #186
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_87361369
Ik heb ze ook nooit met rijles gehad hoor. Inmiddels wel over de turbo bij Joure geweest. Ik wou al moeilijk doen, totdat mijn vriendin zei dat je gewoon op je baan kon blijven (wist niet dat het een turborotonde was). Vanaf dat moment is het heel makkelijk, zolang je op de goede rijbaan zit. Vaak staan er van te voren ook al wel borden voor zodat je al weet waar je heen moet.
pi_87364687
:o waaat is dat? :o die hebben ze hier in de polder niet volgens mij :o nog nooooit op gereden (of het was zown trauma dat ik het meteen uit mn geheugen heb gewist :X ) als ik het over turbo rotonde heb dan heb ik het over een "normale" rotonde maar dan met van die hoogstaande randjes er tussen...hmm dinsdag ga ik rijden naar de ikea in A'dam...kom ik dan langs zown rotonde?...(help!!) O-)
pi_87369668
Als ik me niet vergis 4, waarvan je er 1tje linksom moet rijden. :P
pi_87370162
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 18:34 schreef twiFight het volgende:
Ik heb ze ook nooit met rijles gehad hoor. Inmiddels wel over de turbo bij Joure geweest. Ik wou al moeilijk doen, totdat mijn vriendin zei dat je gewoon op je baan kon blijven (wist niet dat het een turborotonde was). Vanaf dat moment is het heel makkelijk, zolang je op de goede rijbaan zit. Vaak staan er van te voren ook al wel borden voor zodat je al weet waar je heen moet.
VET he!.. Dat onding :r

gelukkig issie straks history :D
  zondag 10 oktober 2010 @ 02:06:11 #190
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_87374414
Haha ja hij schijnt een ramp te zijn in de spits, maar ik ben er nooit geweest rond die tijd. Wel de plannen gezien voor de nieuwe situatie, wat er erg mooi uitziet en volgens mij wel goed gaat werken. Overigens ga ik bij overheidsprojecten er standaard van uit dat het 2 keer zo lang duurt als ze beweren en tevens 3 keer zoveel kost, dus ergens rond 2020 zal het wel klaar zijn.
pi_87420832
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2010 12:17 schreef Blistering het volgende:

[..]

First I was: :{
But then I was like: :'(

Volgens mij zou ik daar gelijk de berm in rijden omdat ik bang ben brokken te maken, ziet er nogal ingewikkeld uit :P
Gewoon de bordjes volgen, die zetten ze er bij zodat zelfs demente bejaarden zoiets kunnen snappen :)
  maandag 11 oktober 2010 @ 16:36:34 #192
106942 Eix
pi_87422589
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 15:49 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Gewoon de bordjes volgen, die zetten ze er bij zodat zelfs demente bejaarden zoiets kunnen snappen :)
Mwah, dat is het 'm net. Die bordjes worden onvoldoende begrepen. Dus zal binnenkort de richtlijn bewegwijzering hierop worden aangepast met nieuwe, betere bebording. :)

Overigens zijn er bij mij in de buurt wel enkele kleine turborotondes. Met rijexamen ook gehad, maar ik heb daar absoluut geen moeite mee. Pas nu er hier een hele discussie over is besef ik dat het blijkbaar best wel een prestatie is om die dingen moeiteloos te nemen. Ofzo. :')
Between their legs
(Don't you find ?)
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:35:43 #193
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87461240
Ik kwam gisteren nog over 2 turborotondes die ze net aangelegd hadden, m'n moeder snapte er geen sjaak van :')

Net terug van 3uur rijles, kut wat ging het slecht :'( Echt nog baggerder dan m'n allereerste les. Morgen examen dan, laatste poging bij het CBR, ik hoop van harte dat het dan beter gaat -O-
pi_87462074
Ik hoop het ook echt voor je 08ognot !
Vandaag met moeders en vaders naar Ikea A'dam geweest...heerlijk lang stuk over snelweg gereden!...veel ingehaald..(en dat terwijl ik niet eens 120 reed) Autootje doet het goed, stuur trilt alleen beetje bij harde snelheid (je HOEFT ook geen 120 te rijden op de snelweg hoor...100 mag ook! aldus pa :') )

Ikea was ik nog nooit geweest, wel leuk, vooral het (goedkope en best wel lekkere) eten.. op de terugweg op de A1 bijna ongeluk gehad en nee NIET door mijn schuld!; Ik ben aan het inhalen gaat dat ouwe wijf naast me ineens keihard mijn kant op, en drukt mij dus zowat de berm in!. ik keihard claxxoneren..moeders en vaders schreeuwen (volgens mij kon mn moeder meteen thuis dr onderbroek verschonen maar dat terzijde) zij wer terug, wil mn vader terwijl ik voorbij reed een gebaar naar dr maken van; je zit te slapen achter het stuur! (of iets dergelijks) schijnt dat wijf dus iets van de vloer of uit het desboardkastje aan t pakken te zijn, is ze dus gewoon NOG mee bezig terwijl ze ons net bijna een ongeluk heeft bezorgd... :|W :( |:( ...sommige mensen!!!

oh en 08ognot waarom heb jij dat mannetje van die postalgold in je avatar?...
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:32:52 #195
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87465433
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:35 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik kwam gisteren nog over 2 turborotondes die ze net aangelegd hadden, m'n moeder snapte er geen sjaak van :')

Net terug van 3uur rijles, kut wat ging het slecht :'( Echt nog baggerder dan m'n allereerste les. Morgen examen dan, laatste poging bij het CBR, ik hoop van harte dat het dan beter gaat -O-
Oeh, ik ga voor je duimen 08! Het moet gewoon een keer nu ^O^
Slechte generale, goede uitvoering O+
pi_87465551
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 16:35 schreef 08gnoT. het volgende:

succes! :Y
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:03:41 #197
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87466514
Dank jullie O+ Ik hoop het echt haha, ben er nu wel eens klaar mee :P En wie weet hoe lang de wachttijd bij het BNOR is. M'n oma moest een jaar! wachten, ik vind de maand van nu al lang :')

quote:
oh en 08ognot waarom heb jij dat mannetje van die postalgold in je avatar?...
Welke? O-)
pi_87466816
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Dank jullie O+ Ik hoop het echt haha, ben er nu wel eens klaar mee :P En wie weet hoe lang de wachttijd bij het BNOR is. M'n oma moest een jaar! wachten, ik vind de maand van nu al lang :')
[..]

Welke? O-)
als je nu naar de bnor moet.. ( waar we uiteraard niet van uit gaan he.. ) en je zou bv een jaar moeten wachten..dan is je theorie examen ook verlopen :? en kan je dat ook weer opnieuw gaan doen of? :S
pi_87469013
jij neemt mij in de maling :{
pi_87469050
.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 20:07:04 #201
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87469220
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 19:10 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

als je nu naar de bnor moet.. ( waar we uiteraard niet van uit gaan he.. ) en je zou bv een jaar moeten wachten..dan is je theorie examen ook verlopen :? en kan je dat ook weer opnieuw gaan doen of? :S
Ik zou het niet weten eigenlijk... neem aan dat je daar ook een theoriecertificaat moet hebben ja. Maar dat hoor ik dan hopelijk niet

quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:02 schreef MelR het volgende:
jij neemt mij in de maling :{
;) Ik wilde hem heel de week al veranderen maar het mocht niet omdat ik aan dat maffiaspel in MIS meedeed, nu ben ik dood en mag het wel :P Maar ik weet geen leuke ava
pi_87469260
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 20:07 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ik zou het niet weten eigenlijk... neem aan dat je daar ook een theoriecertificaat moet hebben ja. Maar dat hoor ik dan hopelijk niet
[..]

;) Ik wilde hem heel de week al veranderen maar het mocht niet omdat ik aan dat maffiaspel in MIS meedeed, nu ben ik dood en mag het wel :P Maar ik weet geen leuke ava
dus omdat de BNOR enorme wachttijden zou hebben.. zou het je theorie weer kunnen kosten :/

fraai vooruitzicht weer :S
pi_87477598
Ik heb 2 maanden mogen wachten op m'n BNOR... Gelukkig had ik nog theorie tot half november en redde ik het binnen die tijd.

Succes morgen 08gnoT.! ^O^
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:51:11 #204
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87477742
Mijn theorie is nog tot 28 april of zo geldig, dus als het inderdaad 'maar' 2 maanden is, past dat nog wel.

Hoe zijn ze eigenlijk bij de BNOR? Net zo muggenzifterig als bij het CBR of kijken ze meer naar hoe je over het geheel rijdt?
pi_87477778
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 22:48 schreef Danielle_ het volgende:
Ik heb 2 maanden mogen wachten op m'n BNOR... Gelukkig had ik nog theorie tot half november en redde ik het binnen die tijd.

Succes morgen 08gnoT.! ^O^
vertel eens wat meer over hoe t er bij de BNOR aan toe gaat ? :o
pi_87491038
Ook even meelezen hier :)
Zelf ook bezig met rijles (+/- 8e les)
pi_87499984
Ik ben nu na ruim 10 lessen van een uur nog steeds erg gespannen (klamme handjes etc) elke keer met lessen, hierdoor maak ik onnodige domme fouten waar ik zelf erg van baal. Net maar een doosje valeriaan gekocht, hopelijk helpt dat wat. Heeft iemand nog andere tips om wat meer ontspannen te zijn tijdens het rijden? Want ik heb het idee als ik gewoon logisch blijf denken het allemaal een stuk makkelijker moet gaan.
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
  woensdag 13 oktober 2010 @ 16:57:37 #208
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_87500899
Tsja ik weet niet hoor, ga je nou de rest van je leven valeriaan slikken als je moet rijden? Ik wil niet lopen flamen, maar ik snap het niet dat mensen zo snel naar 'middeltjes' grijpen om het probleem op te lossen. Volgens mij is het zoeken naar een excuus om te verklaren waarom het rijden niet wil.

Ik was na 40 lessen (tevens laatste) les nog steeds een beetje (gezond) zenuwachtig als ik moest lessen en zweten deed ik bijna altijd in de auto. Komt ook omdat je gewoon erg geconcentreert bent en daarom extra je spieren aanspant. Dat genereert allemaal extra hitte, en dat moet je lichaam kwijt. Of die onnodig domme fouten door de zenuwen komen dat betwijfel ik. Je bent verdorie net begonnen, waarom zou je nu al perfect rijden? Domme fouten maak je over 20 lessen ook nog wel eens. Les gewoon door, maar je niet zo druk over die zenuwen en je zult zien dat over een paar weken alles beter is.
pi_87502713
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 16:57 schreef twiFight het volgende:
Tsja ik weet niet hoor, ga je nou de rest van je leven valeriaan slikken als je moet rijden? Ik wil niet lopen flamen, maar ik snap het niet dat mensen zo snel naar 'middeltjes' grijpen om het probleem op te lossen. Volgens mij is het zoeken naar een excuus om te verklaren waarom het rijden niet wil.

Ik was na 40 lessen (tevens laatste) les nog steeds een beetje (gezond) zenuwachtig als ik moest lessen en zweten deed ik bijna altijd in de auto. Komt ook omdat je gewoon erg geconcentreert bent en daarom extra je spieren aanspant. Dat genereert allemaal extra hitte, en dat moet je lichaam kwijt. Of die onnodig domme fouten door de zenuwen komen dat betwijfel ik. Je bent verdorie net begonnen, waarom zou je nu al perfect rijden? Domme fouten maak je over 20 lessen ook nog wel eens. Les gewoon door, maar je niet zo druk over die zenuwen en je zult zien dat over een paar weken alles beter is.
Ik snap precies wat je bedoeld en ik ben het er grotendeels ook mee eens maar bekijk het ook eens van de andere kant, als het mij nu helpt met lessen en dat ik dingen daardoor sneller op pik omdat ik rustiger blijf, waarom zou ik het dan niet gebruiken? En die laatste regel, het niet zo drukmaken is precies waar het fout gaat.
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_87502980
Zou ook niet mijn manier zijn, maar als het voor jou helpt moet je het vooral doen.
  woensdag 13 oktober 2010 @ 18:03:38 #211
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87503263
*O* *O* *O* *O* Eindelijk :Y) vanaf volgende week donderdag mag ik officieel de nederlandse wegen onveilig maken (8>
pi_87503288
GEFELICTEERD!!! *O* *O* *O* *O*
  woensdag 13 oktober 2010 @ 18:06:11 #213
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87503340
Dankje!! :D Ik dacht echt dat ik weer gezakt was toen de examinator de auto de kant in trok toen er een ambulance aankwam, maar hij zei dat dat niet telde :+ Dat was eigenlijk ook het enige van de rit :P Was wel stikzenuwachtig, erger dan de vorige keren bij elkaar volgens mij :')
pi_87503535
Congratz *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Ja en dus?
pi_87503606
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 18:06 schreef 08gnoT. het volgende:
Dankje!! :D Ik dacht echt dat ik weer gezakt was toen de examinator de auto de kant in trok toen er een ambulance aankwam, maar hij zei dat dat niet telde :+ Dat was eigenlijk ook het enige van de rit :P Was wel stikzenuwachtig, erger dan de vorige keren bij elkaar volgens mij :')
Hoeveel keer heb je examen gedaan??
pi_87503795
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 18:06 schreef 08gnoT. het volgende:
Gefeliciteerd ^O^
  woensdag 13 oktober 2010 @ 18:21:14 #217
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87503800
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 18:14 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Hoeveel keer heb je examen gedaan??
4x :') En elke keer op iets kleins gezakt eigenlijk :P

quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 18:12 schreef .ZilveR. het volgende:
Congratz *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 18:21 schreef Franneh het volgende:

[..]

Gefeliciteerd ^O^
pi_87504016
[quote]Op woensdag 13 oktober 2010 18:21 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

4x :') En elke keer op iets kleins gezakt eigenlijk :P
[..]

Ok dan is het goed ;) .
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:03:22 #219
165333 misslady83
pi_87505187
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 18:03 schreef 08gnoT. het volgende:
*O* *O* *O* *O* Eindelijk :Y) vanaf volgende week donderdag mag ik officieel de nederlandse wegen onveilig maken (8>
Heerluk! Gefeliciteerd! :9
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:15:30 #220
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87505635
quote:
Whoehoeeeeeeeee!!! *O* *O* *O*
You make me a proud poster! Helemaal lekker voor je meid! Lekker met je eigen autootje de weg op, niks heerlijkers dan dat! Nooit meer lessen, nooooooooit meer ^O^
  woensdag 13 oktober 2010 @ 19:42:34 #221
106942 Eix
pi_87506647
Gefeliciteerd! :D
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_87507214
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:15 schreef Purdey het volgende:

[..]

Whoehoeeeeeeeee!!! *O* *O* *O*
You make me a proud poster! Helemaal lekker voor je meid! Lekker met je eigen autootje de weg op, niks heerlijkers dan dat! Nooit meer lessen, nooooooooit meer ^O^
Niet te vroeg juichen meid :P. Teveel overtredingen op de weg en je bent alsnog de lul.
pi_87510527
Volgende week theorie.. ben benieuwd.. : 8)7
pi_87510638
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 21:00 schreef Straalkachel het volgende:
Volgende week theorie.. ben benieuwd.. : 8)7
Succes :)
Ik heb hem over 2 weken :o

<edit> de toets dan :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Franneh op 13-10-2010 21:10:40 ]
  woensdag 13 oktober 2010 @ 22:03:15 #225
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87513606
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 19:56 schreef Blistering het volgende:

[..]

Niet te vroeg juichen meid :P. Teveel overtredingen op de weg en je bent alsnog de lul.
Ik zou het eigenlijk geen straf vinden om weer te moeten lessen :@
pi_87515233
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:03 schreef Purdey het volgende:

[..]

t lessen is het probleem niet :')

dat examen aan het eind wel :D
pi_87515776
quote:
*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_87515806
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:03 schreef Purdey het volgende:

[..]

Pick me! Pick me! :)
pi_87516220
08gnoT. : Gefeliciteerd!!! :D

Wat de BNOR betreft: voor mij was het niet echt van belang maar je hebt de mogelijkheid om een time-out te vragen, doordat er tijdens zo'n examen meer tijd voor je gereserveerd is. Verder had ik inderdaad het idee dat niet ieder klein foutje wordt gerekend, want volgens mij heb ik tijdens mijn BNOR toch echt minder goed gereden dan m'n eerdere examens maar zakte ik bij die examens vooral op kleine foutjes... Tijdens mijn BNOR had ik tenminste écht het gevoel dat het de examinator ging om een veilige rit waarbij ik goed inspeelde op de verschillende verkeerssituaties, in plaats van het benoemen van elk klein foutje tijdens m'n gewone examens bij het CBR. ;)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 23:12:31 #230
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87517091
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 22:40 schreef vannelle het volgende:

[..]

Pick me! Pick me! :)
Heeeeeey, jou heb ik gemist de afgelopen tijd! Je bent geen fanatieke rijles/autorijtopic poster meer :) Als ik weer zou moeten lessen zou ik blind voor jou ervaring gaan, absoluut! Ik vond lessen vanaf dag 1 heel leuk. En soms kwam ik boos/teleurgesteld/agressief/wanhopig/übergelkkig/chagerijnig/huilend weer thuis, om twee dagen later met een grote glimlach weer in de lesgolf plaats te nemen :s) En ja, examen was stressvol, trillende handjes enzo. Maar als ik een keertje gezakt was, had ik weer wat lesjes bijgeboekt en het nog een keer geprobeerd.
pi_87517691
Waar rijden/reden jullie trouwens? :)
  woensdag 13 oktober 2010 @ 23:55:52 #232
165333 misslady83
pi_87518674
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:27 schreef Franneh het volgende:
Waar rijden/reden jullie trouwens? :)
Afrijden in Leusden en jy?
  woensdag 13 oktober 2010 @ 23:57:02 #233
165333 misslady83
pi_87518714
Verder Amersfoort e.o.
pi_87518800
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:55 schreef misslady83 het volgende:

[..]

Afrijden in Leusden en jy?
En was dat te doen? :)
Ik rij voornamelijk in Amsterdam.
pi_87518870
Mijn instructeur werd helemaal boos dat ik niet afremde voor een "gelijkwaardig kruispunt" waar de weg van rechts was afgesloten met grote stalen hekken. :')
  donderdag 14 oktober 2010 @ 00:28:57 #236
165333 misslady83
pi_87519712
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:59 schreef Franneh het volgende:

[..]

En was dat te doen? :)
Ik rij voornamelijk in Amsterdam.
Ik moet nog afrijden :) Het is in Amersfoort e.o best te doen :D
  donderdag 14 oktober 2010 @ 00:29:59 #237
165333 misslady83
pi_87519737
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 00:02 schreef BasementDweller het volgende:
Mijn instructeur werd helemaal boos dat ik niet afremde voor een "gelijkwaardig kruispunt" waar de weg van rechts was afgesloten met grote stalen hekken. :')
Soms denken instructeurs dat we al vlekkeloos kunnen rijden en robots zijn :6
pi_87526487
quote:
ja of kruisingen T-splitsingen waar je keihard voorrang heb :')
pi_87527860
quote:
Jaaa gefeliciteerd *O* *O* weer een tof Lancertje op de weg :D!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  donderdag 14 oktober 2010 @ 14:32:58 #240
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_87533034
Hoi, ik kom even langs om te zeggen dat ik geslaagd ben voor mijn rijbewijs. In 2 keer gehaald.

*O*
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_87533190
quote:
Heeft ie volgens mij gelijk in, want er kan nog steeds een fietser uitkomen, die je nog steeds voorrang moet geven volgens mij.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_87534161
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 14:37 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Heeft ie volgens mij gelijk in, want er kan nog steeds een fietser uitkomen, die je nog steeds voorrang moet geven volgens mij.
De hele weg was afgesloten en lag open, inclusief stoep. Bovendien was het op een vrijwel leeg industrieterrein :P .

Ik denk dat hij het in eerste instantie gewoon niet doorhad dat het was afgesloten. Maar als hij eenmaal iets gezegd heeft dan houdt ie daar ook aan vast ook al heeft ie eigenlijk geen gelijk :) . Hij zei ook een keer tegen mij: "Hup hup, beetje gassen je mag hier 70". Ik zei: nee, hier mag je nog maar 50 en na de stoplichten, die op rood staan, mag je pas 70... ( en dat was ook echt zo). Blablabla (*even later*). Instructeur: "Nee, maar weet je waar het om ging, je had hem gewoon even in z'n 4 moeten zetten. Dat bedoelde ik." :D :')

[ Bericht 40% gewijzigd door BasementDweller op 14-10-2010 15:17:38 ]
pi_87534444
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:02 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

De hele weg was afgesloten en lag open, inclusief stoep. Bovendien was het op een vrijwel leeg industrieterrein :P
Mijn leraar zei altijd, en toch moet je stoppen, doe het nou maar, als je je rijbewijs eenmaal hebt, kun je doorkachelen.

Juist op dat soort verlaten terreinen kun je je kijkvaardigheid "tonen" door bij dit soort straten toch te laten zien dat je oplet en afremt.
pi_87534753
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:10 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mijn leraar zei altijd, en toch moet je stoppen, doe het nou maar, als je je rijbewijs eenmaal hebt, kun je doorkachelen.

Juist op dat soort verlaten terreinen kun je je kijkvaardigheid "tonen" door bij dit soort straten toch te laten zien dat je oplet en afremt.
Ja is ook wel zo, maar om dan helemaal boos te gaan worden van "WAT DOE JE??" en "JE MAAKT GEWOON JE EIGEN REGELS!!", vond ik een beetje overdreven. :P
pi_87534833
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 15:18 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Ja is ook wel zo, maar om dan helemaal boos te gaan worden van "WAT DOE JE??" en "JE MAAKT GEWOON JE EIGEN REGELS!!", vond ik een beetje overdreven. :P
:Y Hij had zijn dag niet zullen we maar zeggen >:)
pi_87534922
Denkt het inderdaad. Neem het hem ook niet kwalijk, maar moest het even kwijt.
pi_87545981
quote:
Op woensdag 13 oktober 2010 23:12 schreef Purdey het volgende:

[..]

Heeeeeey, jou heb ik gemist de afgelopen tijd! Je bent geen fanatieke rijles/autorijtopic poster meer :) Als ik weer zou moeten lessen zou ik blind voor jou ervaring gaan, absoluut! Ik vond lessen vanaf dag 1 heel leuk. En soms kwam ik boos/teleurgesteld/agressief/wanhopig/übergelkkig/chagerijnig/huilend weer thuis, om twee dagen later met een grote glimlach weer in de lesgolf plaats te nemen :s) En ja, examen was stressvol, trillende handjes enzo. Maar als ik een keertje gezakt was, had ik weer wat lesjes bijgeboekt en het nog een keer geprobeerd.
Tijdje geleden dat ik gereageerd heb idd, ben druk bezig met andere dingen. Zelfs op dit tijdstip. :(
Maar zou me wel gezellig lijken, moet altijd lachen om jouw manier van schrijven. :)
Zal em wel nooit worden want je hebt je rbw al! *O*

Zo, nu weer verder klussen. Bahbah.
pi_87619155
Inmiddels al 4 lessen gehad, tis nog wel spannend!
Ik les nu in een automaat, wie is ook zo begonnen? Of zijn jullie gelijk begonnen in een schakelauto?
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:05:35 #249
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87619575
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 22:51 schreef _Twinkle het volgende:
Ik les nu in een automaat, wie is ook zo begonnen? Of zijn jullie gelijk begonnen in een schakelauto?
Ga je wel in een schakelauto lessen? Dan vind ik het eigenlijk best vreemd dat je in een automaat begint, dan leer je het toch eerst 'fout' aan?
pi_87619773
Of je instructeur nou de voor je schakelt of de automaat, zal niet zo vreselijk veel uitmaken. Maar ik begon de eerste les al met schakelen dus dan kan je beter gewoon in een schakelauto beginnen lijkt me.
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:25:42 #251
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_87620114
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:05 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ga je wel in een schakelauto lessen? Dan vind ik het eigenlijk best vreemd dat je in een automaat begint, dan leer je het toch eerst 'fout' aan?
inderdaad vreemd ja, ik begin ook direct in een schakelauto dacht dat iedereen dat deed. straks ben je zo'n amerikaan die niet kan schakelen. :P
pi_87623877
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 22:51 schreef _Twinkle het volgende:
Ik krijg ook gewoon les in een schakelauto. Blijft ook zo. :P
pi_87626497
Ik ga uiteraard wel voor een schakelrijbewijs, ik vond het zelf ook raar.
Hun slagingspercentage op Rijschoolvergelijker.net is 66-70% geslaagd voor de 1e keer, dat is toch wel netjes?
  zondag 17 oktober 2010 @ 11:32:34 #254
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87626907
Dat wel ja. Al weet ik niet hoe betrouwbaar die gegevens zijn
pi_87628317
Ik geloof dat soort getallen ook niet echt... en dan nog, wat heb je aan de procenten. Uiteindelijk moet je het toch zelf doen. :P
pi_87629545
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:11 schreef BasementDweller het volgende:
Of je instructeur nou de voor je schakelt of de automaat, zal niet zo vreselijk veel uitmaken. Maar ik begon de eerste les al met schakelen dus dan kan je beter gewoon in een schakelauto beginnen lijkt me.
schakelen is best eitje :D t lijkt zo ingewikkeld maar dr is ook geen fluit aan :')
pi_87630080
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 12:25 schreef Franneh het volgende:
Ik geloof dat soort getallen ook niet echt... en dan nog, wat heb je aan de procenten. Uiteindelijk moet je het toch zelf doen. :P
Wat geloof je er niet aan? En ga je liever naar een school waar 1% slaagt of waar 90% slaagt? :P
pi_87630323
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:22 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Wat geloof je er niet aan? En ga je liever naar een school waar 1% slaagt of waar 90% slaagt? :P
Nee oke, dan kies ik wel voor de school met 90%.. dat is waar. :P
Denk wel dat ze cijfertjes overal wel vandaan kunnen halen. (maar dat is mijn 1e gedachte hoor.. weet verder niks van rijscholen af :+ )
pi_87631134
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:28 schreef Franneh het volgende:

[..]

Nee oke, dan kies ik wel voor de school met 90%.. dat is waar. :P
Denk wel dat ze cijfertjes overal wel vandaan kunnen halen. (maar dat is mijn 1e gedachte hoor.. weet verder niks van rijscholen af :+ )
Ik weet ook niet precies hoe het werkt, maar ik denk dat die cijfers wel betrouwbaar kunnen zijn (zolang het via CBR gaat). Want bij CBR wordt natuurlijk precies geregistreerd hoeveel examens er afgenomen zijn en hoeveel daarvan succesvol zijn.
pi_87631152
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 13:52 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Ik weet ook niet precies hoe het werkt, maar ik denk dat die cijfers wel betrouwbaar kunnen zijn (zolang het via CBR gaat). Want bij CBR wordt natuurlijk precies geregistreerd hoeveel examens er afgenomen zijn en hoeveel daarvan succesvol zijn.
Daar zit wat in. :+
pi_87633418
http://www.rijschoolgegevens.nl/index.asp?pageid=2 daar kun je rijschool kiezen mbt slaginspercentages
lama
pi_87641489
Heb afgelopen donderdag mijn 26e uur les gehad, en dit was de eerste keer dat ik 'm niet heb laten afslaan tijdens het lessen :@ :@
Ook mijn kijkgedrag en dan vooral de dode hoek zag er nu ook stukken beter uit dan voorheen zei mijn instructeur, dus hij wilde me over een maandje wel op examen hebben..
Nu nog even theorie halen |:(
  maandag 18 oktober 2010 @ 13:26:22 #263
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87669597
quote:
Op zondag 17 oktober 2010 19:16 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Heb afgelopen donderdag mijn 26e uur les gehad, en dit was de eerste keer dat ik 'm niet heb laten afslaan tijdens het lessen :@ :@
Ook mijn kijkgedrag en dan vooral de dode hoek zag er nu ook stukken beter uit dan voorheen zei mijn instructeur, dus hij wilde me over een maandje wel op examen hebben..
Nu nog even theorie halen |:(
Over afslaan van de motor hoef je je geen zorgen te maken. Dat zal in je jonge bestaan als beginnend chauffeur nog wel vaker gaan gebeuren. Belangrijk is wel dat je niet in paniek raakt, maar rustig blijft en de auto weer opnieuw start. Heel grappig dat er altijd een moment is dat het ineens goed gaat. Fijn ook, om vooruitgang te zien. Zelfs op m'n examen sloeg de motor nog af, omdat iemand mij geen voorrang verleende, en ik te snel weer op probeerde te trekken. Uiteindelijk was ik gewoon geslaagd en heeft de examinator er niet eens iets over verteld in zijn 'eind-praatje'.
Met je theorie zou ik dan wel op gaan schieten, rij je nog niet zo lang les? Of is het er gewoon nog niet van gekomen?
pi_87672047
Ik heb mijn motor *O* Kostte wat moeite om hem op te halen ( :') ) maar dat is het zeker waard :D
pi_87672155
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 13:26 schreef Purdey het volgende:

[..]

Over afslaan van de motor hoef je je geen zorgen te maken. Dat zal in je jonge bestaan als beginnend chauffeur nog wel vaker gaan gebeuren. Belangrijk is wel dat je niet in paniek raakt, maar rustig blijft en de auto weer opnieuw start. Heel grappig dat er altijd een moment is dat het ineens goed gaat. Fijn ook, om vooruitgang te zien. Zelfs op m'n examen sloeg de motor nog af, omdat iemand mij geen voorrang verleende, en ik te snel weer op probeerde te trekken. Uiteindelijk was ik gewoon geslaagd en heeft de examinator er niet eens iets over verteld in zijn 'eind-praatje'.
Met je theorie zou ik dan wel op gaan schieten, rij je nog niet zo lang les? Of is het er gewoon nog niet van gekomen?
Gewoon te druk gehad en te lui geweest.. Zomervakantie kwam er ook tussendoor.. Nja goed, even snel halen dan maar :)
pi_87672536
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:25 schreef Yurithemaster het volgende:

[..]

inderdaad vreemd ja, ik begin ook direct in een schakelauto dacht dat iedereen dat deed. straks ben je zo'n amerikaan die niet kan schakelen. :P
Ik ben Nederlands, maar ik kan voor geen meter schakelen.
Ben blij dat ik mn rijbewijs toch heb gehaald.
Zodra ik later een eigen auto heb (en m dus niet hoef te delen met mn vriend),
koop ik een automaat! :D
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?!
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:11:01 #267
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87673625
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 14:31 schreef Jac0bus het volgende:
Ik heb mijn motor *O* Kostte wat moeite om hem op te halen ( :') ) maar dat is het zeker waard :D
Gefeliciteerd Jac0bus! Tof hoor, lekker zelf karren met de motor :)
pi_87673678
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:11 schreef Purdey het volgende:

[..]

Gefeliciteerd Jac0bus! Tof hoor, lekker zelf karren met de motor :)
Zeker :) Echt zo'n lawaai supersport dus iedereen kijkt om als ik langsrij :P
  maandag 18 oktober 2010 @ 15:25:12 #269
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87674215
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:12 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Zeker :) Echt zo'n lawaai supersport dus iedereen kijkt om als ik langsrij :P
Pics :9~

Ik hoorde net dat als het een beetje meezit, m'n pasje morgen al op het gemeentehuis ligt ipv donderdagavond *O* Ik ben wel echt superzenuwachtig om zelf te rijden, niemand naast me die in kan grijpen als ik iets stoms doe... ik ben echt bang dat ik op de terugweg al een ongeluk maak of zo :X Hadden jullie dat ook voor je eerste eigen rit? En het zal wel loslopen, maar ik heb wel vaker faalangst en nu mis ik een groot stuk veiligheid van een instructeur
pi_87674369
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 15:25 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Pics :9~

Ik hoorde net dat als het een beetje meezit, m'n pasje morgen al op het gemeentehuis ligt ipv donderdagavond *O* Ik ben wel echt superzenuwachtig om zelf te rijden, niemand naast me die in kan grijpen als ik iets stoms doe... ik ben echt bang dat ik op de terugweg al een ongeluk maak of zo :X Hadden jullie dat ook voor je eerste eigen rit? En het zal wel loslopen, maar ik heb wel vaker faalangst en nu mis ik een groot stuk veiligheid van een instructeur

*O*
pi_87677503
joepie me examen is vandaag aangevraagd *O*

kan ongeveer eind november pas waarschijnlijk -O-
het is patat
  maandag 18 oktober 2010 @ 18:33:30 #272
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87681842
Zo Jac0bus, het is alsof de motor vlak voor mijn neus staat zo groot is die foto _O-
Maar verder oehlala, mooi! O+ Vele veilige km'ers gewenst :*
pi_87683107
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 18:33 schreef Purdey het volgende:
Zo Jac0bus, het is alsof de motor vlak voor mijn neus staat zo groot is die foto _O-
Maar verder oehlala, mooi! O+ Vele veilige km'ers gewenst :*
In het echt ook even wennen qua rijderspositie etc. vergeleke met de lesmotor, heel anders!
pi_87685741
Dat went snel. ;)
Gefeliciteerd man!! *O*

Veel plezier er mee! Maar dat zal wel lukken. ;)
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:19:56 #275
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87686836
Zó, da's een verdomd mooi ding ^O^
pi_87686937
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:19 schreef 08gnoT. het volgende:
Zó, da's een verdomd mooi ding ^O^
Dankje :) En knetters wat is hij snel!
pi_87687098
Hoii even een kleine update. Ik was 2 weken geleden gezakt bij Avanti voor de 3e keer (sneu) Maar sinds vorige week les ik nu bij Herst. :) Het gaat al stukken beter. Mijn rij-instructeur is een oude wijze man en weet meteen hoe ik mijn aandacht bij mijn rijlessen moet bijhouden en hoe ik mijn fouten moet corriceren. Ik heb het reuze naar mijn zin. Eindelijk een persoon niet die constant een stomme opmerking maakt en normaal les geeft. Ben er echt tevreden mee. Ik heb inmiddels al 3 lessen van gehad. (3x50 mins) Het gaat echt perfect. Dus vorige week bij mijn 3e les vroeg hij aan mij of ik een examen wilde inplannen. Hij zei dat ik er klaar voor ben, maar ik weet niet of ik moet aanvragen? Wat vinden jullie?
  maandag 18 oktober 2010 @ 20:34:18 #278
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87687583
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:24 schreef koekii het volgende:
Hoii even een kleine update. Ik was 2 weken geleden gezakt bij Avanti voor de 3e keer (sneu) Maar sinds vorige week les ik nu bij Herst. :) Het gaat al stukken beter. Mijn rij-instructeur is een oude wijze man en weet meteen hoe ik mijn aandacht bij mijn rijlessen moet bijhouden en hoe ik mijn fouten moet corriceren. Ik heb het reuze naar mijn zin. Eindelijk een persoon niet die constant een stomme opmerking maakt en normaal les geeft. Ben er echt tevreden mee. Ik heb inmiddels al 3 lessen van gehad. (3x50 mins) Het gaat echt perfect. Dus vorige week bij mijn 3e les vroeg hij aan mij of ik een examen wilde inplannen. Hij zei dat ik er klaar voor ben, maar ik weet niet of ik moet aanvragen? Wat vinden jullie?
Klinkt een beetje als mijn verhaal haha ;) Of je moet inplannen... als je al 3 keer eerder op bent geweest ben je er in principe klaar voor natuurlijk, en het duurt toch nog wel een paar weken voor je ook echt op kan waarschijnlijk. In die tijd kun je nog een aantal lessen nemen. Ik heb ook na de 1e (dubbele) les bij m'n tweede rijschool het examen ingepland, en in de 3 weken die het duurde nog 5 dubbele lessen genomen. Sloot mooi aan. ^O^

Maar als je zelf niet het gevoel hebt dat dat genoeg tijd is, kun je beter een paar lessen extra nemen misschien. Dat voel je zelf het beste :P
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:21 schreef Jac0bus het volgende:

[..]

Dankje :) En knetters wat is hij snel!
Hoeveel PK heeft zo'n ding nou? En hoe snel gaat-ie? (naar de 100 en topsnelheid? :P )
pi_87687658
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:24 schreef koekii het volgende:
Als je instructeur denkt dat je er klaar voor bent.......waarom twijfelen?
Nu rij je ws. nog geen examenniveau maar je instructeur denkt vooruit. Hij weet hoe snel je leert, hoe je bent en zo.
Je kunt ook wachten tot je op examenniveau rijdt en dan pas aanvragen maar dan zit je een paar weken onnodig lessen te nemen en betalen of je zit afwachtend uit je neus te vreten.

Vertrouw die man maar gewoon, aanvragen die hap! ;)
pi_87688991
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:34 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Klinkt een beetje als mijn verhaal haha ;) Of je moet inplannen... als je al 3 keer eerder op bent geweest ben je er in principe klaar voor natuurlijk, en het duurt toch nog wel een paar weken voor je ook echt op kan waarschijnlijk. In die tijd kun je nog een aantal lessen nemen. Ik heb ook na de 1e (dubbele) les bij m'n tweede rijschool het examen ingepland, en in de 3 weken die het duurde nog 5 dubbele lessen genomen. Sloot mooi aan. ^O^

Maar als je zelf niet het gevoel hebt dat dat genoeg tijd is, kun je beter een paar lessen extra nemen misschien. Dat voel je zelf het beste :P
[..]

Hoeveel PK heeft zo'n ding nou? En hoe snel gaat-ie? (naar de 100 en topsnelheid? :P )
Ik heb hem nu nog begrensd op 34pk. Qua acceleratie van 0-100kmh heeft dit niet zoveel invloed(ik denk zo rond de 4-5 sec) maar de topsnelheid ligt een stuk lager(190 tegenover 270 onbegrensd).
pi_87689299
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als je instructeur denkt dat je er klaar voor bent.......waarom twijfelen?
Nu rij je ws. nog geen examenniveau maar je instructeur denkt vooruit. Hij weet hoe snel je leert, hoe je bent en zo.
Je kunt ook wachten tot je op examenniveau rijdt en dan pas aanvragen maar dan zit je een paar weken onnodig lessen te nemen en betalen of je zit afwachtend uit je neus te vreten.

Vertrouw die man maar gewoon, aanvragen die hap! ;)
Ik weet het niet. Ik twijfel nog een beetje. Van mijn vorige rij-instructeur bij Avanti was ik er ook klaar en daar ging het 3 x mis. Dus vandaar. Maar ik had altijd het gevoel dat ik er klaar voor was alleen de kijkgedrag was slecht. ;(

quote:
Op maandag 18 oktober 2010 20:34 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

[..]

Klopt, zo doe ik het ook altijd. :P
  maandag 18 oktober 2010 @ 21:09:09 #282
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87689336
Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat koeki! Achteraf haast spijt dat ik niet naar Hers ben gegaan.. Had me een hoop ellende en vooral geld bespaard. Hoe dan ook, als je instructeur vind dat je er klaar voor bent, doen! Niet twijfelen, je kunt toch niet meteen afrijden, dus je kunt tussendoor nog wat lesjes volgen :) Je hebt al 3 keer op examen niveau gezeten, dus dat ben je nog steeds natuurlijk meid! Echt heel fijn om te lezen!
pi_87698618
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 21:08 schreef koekii het volgende:

alleen de kijkgedrag was slecht. ;(

Dan weet je waar je aan moet werken. ;)
pi_87702140
Laatste lessen + examen zijn gepland, en nu gaat het ook allemaal gewoon door en lukken vind ik.

2, 4 en 5 november ben ik weer op de weg.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:48:22 #285
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_87706837
Net mijn rijbewijs opgehaald en eerste ritje gemaakt :')......
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:49:30 #286
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87706872
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:48 schreef -SG- het volgende:
Net mijn rijbewijs opgehaald en eerste ritje gemaakt :')......
Vertel vertel! Is iedereen en de auto nog heel? ;)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:52:48 #287
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_87706988
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:49 schreef Purdey het volgende:

[..]

Vertel vertel! Is iedereen en de auto nog heel? ;)
In de auto wel ja....

Nee grapje. Was in staat om in een ritje van een kilometer de auto 2 keer af te laten slaan :').

Maar zoals ik net ergens anders ook al zei, de zin; 'Een diesel rijdt toch anders als benzine.' ga ik in veelvaak gebruiken :D!
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 12:53:43 #288
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87709108
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 11:52 schreef -SG- het volgende:

[..]

In de auto wel ja....

Nee grapje. Was in staat om in een ritje van een kilometer de auto 2 keer af te laten slaan :').

Maar zoals ik net ergens anders ook al zei, de zin; 'Een diesel rijdt toch anders als benzine.' ga ik in veelvaak gebruiken :D!
Maakt helemaal niet uit, was tot een paar weken geleden mijn grootste angst, het af laten slaan van de auto. Maar je hebt het in een diesel geleerd, dus dan krijg je het met een andere auto ook wel weer aangeleerd :) De mijne sloeg gister nog af met achteruit inparkeren, maar daar lach ik inmiddels gewoon om ;)
pi_87714234
Jeuj. Meeleespost. :@
Afgelopen zaterdag eerste rijles gehad. ;o spannend ;D
pi_87731893
23/11 weer examen
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:06:29 #291
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87732355
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 21:58 schreef Ou-Tannu het volgende:
23/11 weer examen
Succes ;) Hopelijk brengt de 4e keer jou ook geluk :P

Ik heb vanmiddag m'n pasje opgehaald en een goeie 10km terug naar huis gereden *O* Op de heenweg reden we achter iemand die ook pas geslaagd was en daar zat m'n moeder heel de tijd op te vitten dat die door moest rijden en dat het een schande was toen ze hem af liet slaan dus ik zat hem al te knijpen, maar het ging goed gelukkig :P Moest nog wel een noodstop maken bij een zijstraatje waar het heel slecht zicht is, maar dat is altijd daar dus ik reed maar heel langzaam.

Donderdag moet ik naar het ziekenhuis, ruim 50km en groot stuk snelweg. Spannend :P
pi_87737535
Ben verdomme geslaagd voor m'n theorie *O*
  woensdag 20 oktober 2010 @ 00:24:33 #293
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87737550
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:24 schreef Straalkachel het volgende:
Gefeliciteerd *O* Da's al 1 deel ;)
pi_87737651
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:24 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O* Da's al 1 deel ;)
Thnx, idd :P ben al blij dat dit achter de rug is. _O_
pi_87741311
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 00:24 schreef Straalkachel het volgende:
Gefeliciteerd ^O^

9 uur begint mijn rijles weer.. hopelijk gaat het goed. :+
pi_87741552
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 22:06 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Succes ;) Hopelijk brengt de 4e keer jou ook geluk :P

ik hoop het toch ook.. wordt er wat moedeloos van als ik het weer niet haal :')
pi_87742731
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 08:07 schreef Franneh het volgende:

[..]

Gefeliciteerd ^O^

9 uur begint mijn rijles weer.. hopelijk gaat het goed. :+
Of niet, want hij is ziek :')
  woensdag 20 oktober 2010 @ 09:41:45 #298
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_87742873
Een auto slaat na jaren rijden ook nog wel eens af hoor. Op een gegeven moment heb je er een gevoel voor, maar soms maak je gewoon een fout. Vooral als je te snel wilt.

Ik vond rijden zonder instructeur naast me makkelijker. Ironisch genoeg rij ik ook slechter als mijn vriendin bij me in de auto zit. Ik weet niet, mijn theorie is dat ik makkelijker fouten maak omdat ik denk dat er wel iemand naast mij zit die ingrijpt als het fout gaat.. of zo. Bij alleen rijden let ik meer op én rij ik relaxter, waardoor ik minder fouten maak.
pi_87743409
Jongens, ik ben eronder uit. Examen staat ingeplant op 1 november. Hopelijk dat de 4e keer mij zegenviert. :D
pi_87743480
Ik rij ook slechter als de instructeur heel veel commentaar gaat geven. Dan heb ik het idee dat ik niet meer hoef op te letten omdat alles toch wordt voorgekauwd :P . Je hebt het idee dat je alleen maar zijn 'opdrachten' moet uitvoeren en daarbij precies doen/kijken wat hij zegt. En als hij dan een keer niks zegt vergeet je al snel te kijken bijvoorbeeld. Terwijl als hij zijn mond houdt let je veel beter op.
pi_87751250
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 10:03 schreef koekii het volgende:
Jongens, ik ben eronder uit. Examen staat ingeplant op 1 november. Hopelijk dat de 4e keer mij zegenviert. :D
suc6 w/
Had gisteren ook mijn eerste rijles na m'n theorieexamen, was aardig goed gelukt.
Wat grappig was dat ik in z'n 3e versnelling(perongeluk natuurlijk) wegreed.. instructeur keek ook zo van huh? 8)7
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')