Het ging hierbij om eventulele concurentie tussen het CBR en een eventueel nieuw rijvaardigheidsbureau.quote:Op maandag 27 september 2010 12:22 schreef Purdey het volgende:
Het is soms heel moeilijk te beoordelen of mensen terecht zijn gezakt hier. Sommigen hebben echt een flinke ingreep gehad, en dan is het logisch. Sommigen geven hier de meeste lullige redenen, die de examinator heeft opgegeven. Als die reden echt zo zou zijn, zou dat heel zuur zijn. Tenzij er misschien tijdens die rit nog meer dingetjes niet vlekkeloos waren gegaan. Mijn mening over het CBR is niet veranderd, ookal was ik er met m'n examen in 1 keer vanaf. Het CBR is gewoon een geldverslindende organisatie, die meer aandoet als een loterij.
Ach, dat is lang zo erg niet als dat je rij-instructeur zich aan jou probeert te koppelenquote:Op maandag 27 september 2010 14:08 schreef Vragende het volgende:
Mijn rijinstructeur probeert mij aan een andere leerling te koppelen
Ik dacht eerst dat hij een grap maakte het ging ongeveer zo terwijl we op de snelweg redenquote:Op maandag 27 september 2010 14:41 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ach, dat is lang zo erg niet als dat je rij-instructeur zich aan jou probeert te koppelen
Als het een leuk meisje is, waarom niet!Rijlesflirten
Haha, de brutaliteitquote:Op maandag 27 september 2010 18:31 schreef Vragende het volgende:
[..]
Ik dacht eerst dat hij een grap maakte het ging ongeveer zo terwijl we op de snelweg reden
Rijinstructeur:Het meisje dat jou vorige week had afgezet vertelde me dat ze je leuk vond, moet ik anders je telefoonnummer even doorgeven
Ik:![]()
Hij bleek nog echt serieus te zijn ook![]()
Ik kan me niet eens meer herinneren wie het was en hoe ze eruit zag
Ik denk dat de vragen over het voertuig aan het begin, je niet direct laten slagen of zakken. Wat ik wel denk is dat het erg zwaar meetelt in het totaalbeeld wat de examinator van jou krijgt gedurende het examen.quote:Op dinsdag 28 september 2010 16:16 schreef Vragende het volgende:
Kan je eigenlijk zakken als je de controle vragen verkeerd beantwoord?
Ik weet niet hoe maar ik ben geslaagdquote:
Gefeliciteerd Vragende!quote:Op woensdag 29 september 2010 14:07 schreef Vragende het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe maar ik ben geslaagd![]()
Deed het in 45 lessen wat eigenlijk best veel was.
Tussentoets twee weken geleden kreeg ik alleen maar kritiek en geen vrijstelling en zelfs met voorrijden ging nog van alles fout en tijdens het praktijkexamen sloeg mijn auto nog af en zag ik twee fietsers over het hoofd en remde ik iets te laat.
Ik was nog bijna gezakt omdat ik niet keek toen ik uitstapte bij het CBR
Niet zomaar je UI veranderen pik, ik herkende je niet meerquote:Op woensdag 29 september 2010 09:47 schreef Jac0bus het volgende:
Vernieuwde roze pasje opgehaald met een Atje eropHeb waarschijnlijk ook al een motor gevonden waar ik binnenkort heen ga om te kijken
Laag uitgesneden truitje? Blousje knoopje open? 'Per ongeluk' aan de knie van je examinator gezeten tijdens de rit? Andere oneerbare voorstellen? Of je hebt het gewoon goed gedaan popquote:Op dinsdag 28 september 2010 22:59 schreef CherryLips het volgende:
Hij heeft mij niets gevraagd tijdens het afrijden. Gelukkig maar, want het is me tig keer uitgelegd maar het bleef en blijft nog steeds niet hangen. Ik snap ook nog steeds niet waarom ik ben geslaagd eigenlijk.
gefeliciteerdquote:Op woensdag 29 september 2010 14:07 schreef Vragende het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe maar ik ben geslaagd![]()
Deed het in 45 lessen wat eigenlijk best veel was.
Tussentoets twee weken geleden kreeg ik alleen maar kritiek en geen vrijstelling en zelfs met voorrijden ging nog van alles fout en tijdens het praktijkexamen sloeg mijn auto nog af en zag ik twee fietsers over het hoofd en remde ik iets te laat.
Ik was nog bijna gezakt omdat ik niet keek toen ik uitstapte bij het CBR
Kan ik dan echt rijden?quote:Op woensdag 29 september 2010 14:12 schreef Purdey het volgende:
[..]
Laag uitgesneden truitje? Blousje knoopje open? 'Per ongeluk' aan de knie van je examinator gezeten tijdens de rit? Andere oneerbare voorstellen? Of je hebt het gewoon goed gedaan pop
TTT was inderdaad zonde, Ik was niet nerveus en voor het echte praktijkexamen wel.quote:Op woensdag 29 september 2010 14:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Vragende!![]()
45 lessen valt reuze mee, vind ik dan, maar dat is misschien persoonlijkHet ligt in elk geval rond het gemiddelde
En twee weken geleden je TTT? Dat is best snel achter elkaar geweest dan, niet zonde geweest achteraf die TTT? Geniet ervan!
Tuurlijk, jij welquote:
En dadelijk gaat het kut met rijden, en dan krijg je het gevoel dat je het helemaal niet verdiend hebt..quote:Op woensdag 29 september 2010 16:40 schreef Vragende het volgende:
Ik kan nog steeds niet geloven dat ik geslaagd ben, het is echt een heel raar gevoel vooral omdat het zo onverwachts gebeurden.
Parkeren moet ik denk ik nog wel even op oefenen
Ach, zo lang ik maar niemand aanrijdquote:Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Purdey het volgende:
[..]
En dadelijk gaat het kut met rijden, en dan krijg je het gevoel dat je het helemaal niet verdiend hebt..
Had ik ook, die 'kater'. Je leeft er heel erg naar toe dat het klaar zal zijn, maar als het dan zo ver is, dan ben je doodsbenauwd. En parkeren blijft lastig. Ik ben nu drie maanden geleden geslaagd, en heb van de week enorm zitten kloten met parkeren. 7 keer moeten steken met achteruit parkeren.. Ach, het komt wel goed met ons allen
Hier hetzelfde. Inparkeren is fifty-fifty: of het gaat gelijk goed, of ik moet tig keer steken, en in dat steken ben ik nog geen held. Ik vraag me af wat er gebeurt als er een keer niemand naast me zitquote:Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Purdey het volgende:
[..]
En dadelijk gaat het kut met rijden, en dan krijg je het gevoel dat je het helemaal niet verdiend hebt..
Had ik ook, die 'kater'. Je leeft er heel erg naar toe dat het klaar zal zijn, maar als het dan zo ver is, dan ben je doodsbenauwd. En parkeren blijft lastig. Ik ben nu drie maanden geleden geslaagd, en heb van de week enorm zitten kloten met parkeren. 7 keer moeten steken met achteruit parkeren.. Ach, het komt wel goed met ons allen
Ja, eerst goed gasgevenquote:Op woensdag 29 september 2010 19:01 schreef Vragende het volgende:
[..]
Ach, zo lang ik maar niemand aanrijd![]()
Ik hoor trouwens dat je bij een bezinemotor de koppeling pas moet los laten nadat je gas hebt gegeven, klopt dat?
Nee, hoeft niet per se. Mensen doen dat omdat ze nog teveel in de ''pas gas geven als je de auto voelt trekken'' fase hangen, en die fase past beter bij diesels. Dat alvast gas geven verhaal is voor als je onervaren bent met benzinemotoren, en niet een voorwaarde voor het juist gebruiken van een benzineauto. Bij een benzine is het moeilijker om alleen op de koppeling te rijden, bovendien duurt het te lang voor je op gang komt, mocht je het willen.quote:Op woensdag 29 september 2010 19:01 schreef Vragende het volgende:
Ik hoor trouwens dat je bij een bezinemotor de koppeling pas moet los laten nadat je gas hebt gegeven, klopt dat?
Waarschijnlijk een ZX6R, zodra ik er eentje heb zal ik je een fotootje sturen!quote:Op woensdag 29 september 2010 14:10 schreef Purdey het volgende:
[..]
Niet zomaar je UI veranderen pik, ik herkende je niet meer
Fijn dat je je pasje terug hebt, met toegevoegde A! Naar wat voor motor ga je kijken? I want all the details!
Tankdop open(is het lastigste voor mij, bij sommige auto's zit er zo'n irritant iets van kindproof systeem op, althans daar is het voor denk ik, en dan moet je hem indrukken draaien enzo, lukte mij ook niet de eerste keer.) Daaarna is het een kwestie van volgooien, pomp onthouden en naar binnen lopen en afrekenen of buiten pinnen als hij automatisch isquote:Op woensdag 29 september 2010 16:11 schreef Purdey het volgende:
[..]
Tuurlijk, jij wel
Ik weet trouwens ook niet hoe ik moet tanken
Toen ik m'n auto kocht, was hij leeg, en ik had m'n pinpas niet bij me, dus toen heeft pappie hem volgegooid en betaald. Nu zit hij nog vol, aangezien ik nog niet zoveel heb gereden, maar de volgende keer tank ik
quote:Op woensdag 29 september 2010 19:01 schreef Vragende het volgende:
[..]
Ach, zo lang ik maar niemand aanrijd![]()
God, daar heb ik al sinds m'n afrijden niet meer mee gereden, zal ook weer even wennen zijnquote:Op woensdag 29 september 2010 21:45 schreef Vragende het volgende:
Bedankt
Het eerste wat ik trouwens in mijn auto ga zetten is een navigatiesysteem
Ach valt mee hoor, ik hoor regelmatig een BMW vol met turken naar me toeteren omdat ze denken dat ik een meid benquote:Op woensdag 29 september 2010 22:34 schreef Vragende het volgende:
Hopelijk wordt ik niet vaak van de weg afgehaald aangezien iedereen mij als 15-16 schat
Hahaha.quote:Op woensdag 29 september 2010 23:42 schreef FerdiV het volgende:
Het is in deze situatie zo dat in principe alle partijen dienen te blijven staan (= patstelling).
Dat moet 'eens' zijn, neem ik aan?quote:In dit geval zouden wij willen meegeven : geef je verstand is voorrang.
Herkenbaar.quote:Op woensdag 29 september 2010 16:11 schreef Purdey het volgende:
Ik weet trouwens ook niet hoe ik moet tanken
Oké,bedankt.quote:Op donderdag 30 september 2010 15:39 schreef Danielle_ het volgende:
@ Vragende: Ik begrijp dat je 'm vandaag aangevraagd hebt? Ik heb 'm vorige week vrijdag aangevraagd en op mijn formulier stond dat ik 'm 1 oktober pas op kon halen, maar hij was dinsdag al klaar... Dus je hebt kans dat jouw pasje maandag/dinsdag ook al klaar ligt op het gemeentehuis
Die vrouw zei precies hetzelfde tegen mijquote:Op donderdag 30 september 2010 15:50 schreef Danielle_ het volgende:
Ik ben zelf langs gegaan, bij de aanvraag zei de vrouw achter de balie namelijk al dat ik grote kans had dat ik 'm woensdag wel kon halen. Maar het gemeentehuis zit zo dicht bij m'n school, dat ik dinsdag uit school alvast ben gaan kijken.
Dus het komt er op neer: Gewoon rijden en hopen dat diegene die je eigenlijk voorrang moet geven niet gaat rijden.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:12 schreef illusions het volgende:
[..]
Hahaha.
[..]
Dat moet 'eens' zijn, neem ik aan?
Heerlijk gevoel lijkt me dat als je het felbegeerde pasje al gewoon hebt.( ook al is hij nog in de maak)... ! Weg alle examenstress echt heerlijk!quote:Op donderdag 30 september 2010 15:39 schreef Danielle_ het volgende:
@ Vragende: Ik begrijp dat je 'm vandaag aangevraagd hebt? Ik heb 'm vorige week vrijdag aangevraagd en op mijn formulier stond dat ik 'm 1 oktober pas op kon halen, maar hij was dinsdag al klaar... Dus je hebt kans dat jouw pasje maandag/dinsdag ook al klaar ligt op het gemeentehuis
Ik had geen examenstress, Ik wist al bijna zeker dat ik ging zakken maar toch was ik geslaagdquote:Op donderdag 30 september 2010 23:26 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Heerlijk gevoel lijkt me dat als je het felbegeerde pasje al gewoon hebt.( ook al is hij nog in de maak)... ! Weg alle examenstress echt heerlijk!
Wat raar, zodra ze 'm naar het gemeentehuis verzenden hoort 'ie afgemeld te zijn bij RDW...quote:Op donderdag 30 september 2010 19:26 schreef Purdey het volgende:
Zo, zit iedereen op Windesheim hier
Ik had 'm vrijdag aangevraagt, en ging dinsdag kijken. Hij was er toen al. Ik had 'm in m'n portemonee gestopt, en toen zei die vrouw 'Oh nee, hij is nog gemeld bij de RDW. Ik moet 'm terughebben, en kom vrijdag maar terug. Die datum staat er ook niet voor niks op hé..'
Je zenuwen onder bedwang houden, realistisch en helder blijven denken, de instelling hebben dat je het helemaal gaat maken die dag, en dé gouden tip is toch vooral in jezelf geloven en op vertrouwen in jezelf hebben. Onzekerheid de de dooddoener van elke cursist.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:06 schreef misslady83 het volgende:
Wie hebben er onlangs allemaal afgereden? Wat is DE gouden tip om te slagen?
Hoe komt dat zo, dat dat 3,5 maand heeft geduurd?quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 01:44 schreef Yurithemaster het volgende:
Woensdag heb ik voor het eerst sinds ik geslaagd ben(10 juni) weer auto gereden en was wel weer even wennen gelukkig was het niet druk op de weg. De koppeling was even wennen het het achteruit rijden ging wat stroefjes omdat ik vergeten was om de spiegels goed te zetten voor ik weg reed.
Ik hoefde nergens heen met de auto, ik ben OV dus ga met de bus en trein naar school en voor dingen in de buurt heb ik een fiets.quote:Op zaterdag 2 oktober 2010 10:29 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hoe komt dat zo, dat dat 3,5 maand heeft geduurd?
Ik ken het gevoel, wij allemaalquote:Op zaterdag 2 oktober 2010 14:46 schreef Blistering het volgende:
Net weer een rekening van 140,- gekregen voor 4 extra lessen, ik blijf geld overboeken van m'n spaarrekening
Dus om 10 uur kunnen we hier lezen dat je geslaagd bent.quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:16 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Morgen heb ik weer(nou ja tweede keer) examen
8 uur al.
Omg Succes!quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:16 schreef HeaRt_woRm het volgende:
8 uur al.
Hé, succes dan!!quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:16 schreef HeaRt_woRm het volgende:
8 uur al.
Ik volgende week 4e keer praktijkquote:Op zondag 3 oktober 2010 20:33 schreef Yurithemaster het volgende:
Wat is hier trouwens het meeste aantal keer dat iemand examen heeft heeft gedaan?
Zelf deed 2x theorie en 4x praktijk.
Succes!quote:Op zondag 3 oktober 2010 17:16 schreef HeaRt_woRm het volgende:
8 uur al.
quote:Op maandag 4 oktober 2010 09:53 schreef Purdey het volgende:
Wat klote Heart_Worm! Had je wel goed geslapen en goed ontbeten?
@Vragende: Ik kan me bar weinig meer herinneren van m'n examinator. Het was een klein mannetje in een net pak, met een aktetas. En zijn naam was meneer Mous. Daar was hij zo enthousiast over dat hij een Micky Mouse popje op z'n tafel had staan
Ik had bij mijn TT zo'n klootzak (Niet de examinator zelf) Toen ik wou invoegen ging die auto naast mij een stuk harder rijden terwijl hij wist dat ik voor hem wou invoegen. Toen ging ik dus langzamer rijden zodat ik achter hem kon invoegen en ging hij ineens ook langzamer rijden waardoor ik weer niet kon invoegenquote:Op maandag 4 oktober 2010 12:49 schreef Jac0bus het volgende:
Ik had voor zowel auto als motor gewoon relaxte gastenAuto al helemaal, lekker praatje gemaakt, was ook niet echt zenuwachtig dus dat was eigenlijk hetzelfde als een normale rit. Geen ervaring met klootzakken dus, al weet ik natuurlijk wel dat die er zijn.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 4 oktober 2010 13:23 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik heb net mijn rijbewijs gehaald!!! Ik ben echt supertrots op mezelf.
![]()
![]()
![]()
Ik heb 45 lessen gehad.
Ik woon in Engeland dus nu ben ik de trotse bezitter van een Engels rijbewijs.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 4 oktober 2010 13:23 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik heb net mijn rijbewijs gehaald!!! Ik ben echt supertrots op mezelf.
![]()
![]()
![]()
Ik heb 45 lessen gehad.
Ik woon in Engeland dus nu ben ik de trotse bezitter van een Engels rijbewijs.
Ik heb in 3 benzines en 3 diesels gereden, en het is anders, maar niet moeilijker vind ikquote:Op maandag 4 oktober 2010 17:13 schreef Vragende het volgende:
Ik ga morgen een proefrit maken in een benzineauto, hopelijk slaat die niet te vaak af omdat ik nog nooit in een bezineauto heb gereden
Als aan de verkeerde kant van de weg rijden het ergste was ...quote:Op maandag 4 oktober 2010 16:55 schreef 08gnoT. het volgende:
Ah jammer HeartwormZonde zeg, hopelijk is 3 maal scheepsrecht
En Rabbitheart (goh allemaal harten hier) Heel erg gefeliciteerd
En dat nog wel op de verkeerde kant van de weg.
Hoe zit het precies met de koppeling en wegrijden? Ik hoor dat je eerst wat gas moet geven en dat de auto niet uit zich zelf rolt zoals meestal het geval is met dieselquote:Op maandag 4 oktober 2010 17:21 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik heb in 3 benzines en 3 diesels gereden, en het is anders, maar niet moeilijker vind ikIk heb een bezine nog nooit laten afslaan, maar daarin heb ik wel veel minder gereden dan in m'n lesauto natuurlijk
Wat is daar anders aan dan in NL?quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:30 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Als aan de verkeerde kant van de weg rijden het ergste was ....
Die rotondes, wat een k*tdingen. Ik weet zeker dat er een speciaal plekje in de hel is voor degene die ze heeft uitgevonden.
Hij begint inderdaad niet te rollen nee, maar ik liet gewoon m'n voet opkomen tot ergens halverwege en dan gas. Beetje op gevoel/ op de gok tot je weet waar het aangrijpingspunt zitquote:Op maandag 4 oktober 2010 17:35 schreef Vragende het volgende:
[..]
Hoe zit het precies met de koppeling en wegrijden? Ik hoor dat je eerst wat gas moet geven en dat de auto niet uit zich zelf rolt zoals meestal het geval is met diesel
Klein beetje je gas indrukken, dan koppeling op laten komenquote:Op maandag 4 oktober 2010 17:35 schreef Vragende het volgende:
[..]
Hoe zit het precies met de koppeling en wegrijden? Ik hoor dat je eerst wat gas moet geven en dat de auto niet uit zich zelf rolt zoals meestal het geval is met diesel
Je moet midden op de rotonde van baan verwisselen (als je rechtsaf gaat). Ik vind het echt vreselijk.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:48 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Wat is daar anders aan dan in NL?
[..]
Een bezine wil vaker afslaan. Dus dan laat jij je koppeling te snel over het aangrijpingspunt komen zonder gas te geven en dan valt de motor uit. Als je je koppeling helemaal hebt ingetrapt en gas geeft dan hoor je wel een mooi geluid maar gebeurt er niets, je moet je koppeling eerst rustig omhoog laten komen tot/voor het aangrijpingspunt en eventueel daarvoor al gas bijgeven.quote:Op maandag 4 oktober 2010 17:35 schreef Vragende het volgende:
[..]
Gewoon een tweestrooks rotonde? Daar zijn er in NL ook wel een paar van, hoewel er tegenwoordig voornamelijk enkelstrooks of turbo-rotondes liggen. Die turbo dingen gaan ook nog niet bij iedereen goed.quote:Op maandag 4 oktober 2010 18:31 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Je moet midden op de rotonde van baan verwisselen (als je rechtsaf gaat). Ik vind het echt vreselijk.
Je hebt hier ook 3 strooks rotondes. Vlakbij mijn universiteit zit echt een vreselijke, en ik moest daar iedere keer over heen rijden tijdens de rijles. Ik heb eens wat plaatjes van zo'n turbo rotonde bekeken en dat lijkt me wel watquote:Op maandag 4 oktober 2010 20:27 schreef Eix het volgende:
[..]
Gewoon een tweestrooks rotonde? Daar zijn er in NL ook wel een paar van, hoewel er tegenwoordig voornamelijk enkelstrooks of turbo-rotondes liggen. Die turbo dingen gaan ook nog niet bij iedereen goed.
Bij een van m'n laatste rijlessen kwam ik er eens één tegen. Dus ik reageerde net zoals jijquote:Op maandag 4 oktober 2010 21:06 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik kwam zo'n turborotonde tegen toen ik pas begon, was echt een 'lolwut?' momentDenk dat als ik er een tegen zou komen zonder instructeur, ik wel ff na moet denken
Ik heb al 40 lessen genomen ik les bij avantie volgens mijn rij-instructeur ben ik een moeielijkr leerling. De rare daarvan is ik reed echt bagger in het begin maar een een maand of 2 later reed ik beter.Kort voor mijn 2e herexamen reed ik echt top aleen nu rij ik weer volgens hem als een debiel.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 00:29 schreef twiFight het volgende:
Turbo rotondes vind ik ideaal, alleen je moet wel min of meer van te voren weten op wat voor 'n soort rotonde je rijdt :p
@koekii, hoeveel lessen heb je gehad? Dat ver vooruit kijken leerde ik pas toen ik alles dicht om de auto heen 'onder controle' had en goed genoeg reed om te anticiperen op en kijken naar het verkeer dicht op je. Als je namelijk te laat reageert op dingen dicht bij je dan ben je ook te laat voor de dingen ver af. Toen ik eenmaal de directe dingen onder controle had (bv. rotonde naderen: welke afslag, kijken, richting, kijken binnenspiegel, remmen, terugschakelen, etc) en dat op tijd gedaan had had ik opeens veel meer tijd om te letten op de dingen die wat verder weg gebeuren. Dito voor snelweg bijvoorbeeld. Als je nog bezig bent met borden lezen en het verkeer om je heen dan heb je ook minder tijd om te anticiperen op verkeer van in- / uitritten, etc. Als je op tijd positioneert en beslist waar je heengaat dan heb je dus ook veel meer tijd om vooruit te kijken. Dat alles duurde bij mij best lang.
Mijn rijinstructeur heeft nog geen 1x gezegd dat ik goed reed, zelfs de les voor mijn examen had hij alleen maar negatieve dingen te zeggen.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 08:00 schreef koekii het volgende:
[..]
Ik heb al 40 lessen genomen ik les bij avantie volgens mijn rij-instructeur ben ik een moeielijkr leerling. De rare daarvan is ik reed echt bagger in het begin maar een een maand of 2 later reed ik beter.Kort voor mijn 2e herexamen reed ik echt top aleen nu rij ik weer volgens hem als een debiel.
Dat heb ik ook. Als ik dan een situatie goed oplos dan zegt 'ie wel 'ns: ''Jaaaa, prima!''quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:42 schreef CherryLips het volgende:
Mijn rij-instructeur was ook nooit razend enthousiast hoor, dat is nogal demotiverend. Soms had ik een actie waarbij hij zei: Ja, perfect! Zo hoort het!
Die momenten waren vrij zeldzaam
Ja, dat weet ik. Ik heb al met Purdey over besproken hoe onze rij-instructeurs zijn bij Avanti.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:28 schreef twiFight het volgende:
Avanti en leerlingen veel lessen laten nemen, volgens mij heeft Purdey je daar nog wel wat over te vertellen..
Ik vind examinatoren nog strenger dan mijn rij-instructeur zelf. Ik heb het gevoel dat ik daar als een kind wordt behandeling omdat ik nog steeds ''veel aandacht'' nodig hebt met rijden.quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:06 schreef Vragende het volgende:
[..]
Mijn rijinstructeur heeft nog geen 1x gezegd dat ik goed reed, zelfs de les voor mijn examen had hij alleen maar negatieve dingen te zeggen.
Maar je moet er ook rekening mee houden dat een rijinstructeur veel strenger is dan een examinator (Een goede tenminste)
We hebben al uitgebreid Ge-PM't Twiquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 13:28 schreef twiFight het volgende:
Avanti en leerlingen veel lessen laten nemen, volgens mij heeft Purdey je daar nog wel wat over te vertellen..
Awwh ik had net precies een positive posts van jou nodigquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:07 schreef Purdey het volgende:
[..]
We hebben al uitgebreid Ge-PM't TwiWel 'grappig' om te lezen hoe dit blijkbaar bij hun manier van klantenbinding hoort..
@Koekii: Ach pop toch! Het hoort allemaal hun marketing plan: Leerlingen lekker de grond intrappen, lang door laten lessen, al je zelfvertrouwen om zeep brengen. Hoe meer iemand die er verstand van zegt te hebben tegen je zegt hoe slecht je rijdt, hoe meer je het gaat geloven, en hoe slechter je ook gaat rijden. Jij hebt nu 40 lessen weg, ik zelfs 110. Dat durf ik hardop te schrijven, aangezien het achteraf niet aan mijn rijkunsten heeft gelegen, maar aan mijn goede geloof in de instructeur. Wat hun doen is gewoon gemeen, en hoewel ik eerst twijfelde of ik Avanti bij iemand aan zou bevelen, zou ik nu iedereen pertinent aanbevelen het niet te doen. Ook als ik terugdenk aan andere leerlingen voor mij, die bijna examen hadden waar hij dan tegen zei 'Nou, ik weet het niet hoor. Eerst reed je wel aardig, maar vandaag was ik echt zwaar ontevreden, en ik denk niet dat je het haalt..' Het is gewoon gemeen. Probeer al je boosheid om te zetten in iets goeds, en slaag donderdag! En zo niet, dan gaan we brieven met poep door de brievenbus doen op de Stadhoudersweg!
Je hebt dit gewoon nodig, aangezien zeker ik weet hoe je je nu voelt. Hoe laat moet je eigenlijk donderdag? Dikke middelvinger voor Avanti, jij kunt gewoon prima rijden!quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:31 schreef koekii het volgende:
[..]
Awwh ik had net precies een positive posts van jou nodigIk heb morgen weer een laatste kans om met mijn rij-instructeur goed door te nemen. Ik zal proberen mijn foutjes aan de kant te zetten en het beste van maken. Ik laat het wel donderdag weten hoe het allemaal is gegaan.
![]()
Jouw auto dus hoef je je niet zo schuldig te voelen ;dquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 20:44 schreef Vragende het volgende:
Mijn ouders willen al een nieuwe auto voor mij kopen maar ik ben bang dat ik schade rij
Hahaha, dat is waar ja! Ik heb gewoon een fobo, waar een foto op staatquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:39 schreef Jac0bus het volgende:
He Purdey je hebt je wel goed aan de afspraak gehouden toen je een tijdje terug zei dat je een foto van jezelf zou laten zien als je in 1x zou slagen. Weet je nog?
16 oktober ws. motor ophalen
Maar die had je toen nog niet voordat je geslaagd wasquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:41 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hahaha, dat is waar ja! Ik heb gewoon een fobo, waar een foto op staatGefeliciteerd met je aankoop, tof hoor!
Ik dacht dat je blond wasquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:41 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hahaha, dat is waar ja! Ik heb gewoon een fobo, waar een foto op staatGefeliciteerd met je aankoop, tof hoor!
Ooooh ja, die heb ik daarna gemaakt ja, waardoor ik me stiekem aan mijn afspraak heb gehoudenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 21:45 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Maar die had je toen nog niet voordat je geslaagd wasEn toen had je beloofd dat je dat zou doen als je in 1x zou slagen, wat je dus gedaan hebt
Inderdaad, mijn rijinstructeur was vele malen strenger. Constant bekritiseren etc. (Niet op een slechte manier gelukkig). Toen ik mijn examen eenmaal gehad had dacht ik echt van... was dit het nou?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 10:06 schreef Vragende het volgende:
[..]
Mijn rijinstructeur heeft nog geen 1x gezegd dat ik goed reed, zelfs de les voor mijn examen had hij alleen maar negatieve dingen te zeggen.
Maar je moet er ook rekening mee houden dat een rijinstructeur veel strenger is dan een examinator (Een goede tenminste)
Haha, vanwege mijn ontbrekende rijkunsten misschien? Dom=blond?quote:Op dinsdag 5 oktober 2010 22:13 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik dacht dat je blond wasIk weet niet waarom
Was ik nog maar een jonge blomquote:Op woensdag 6 oktober 2010 08:13 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, vanwege mijn ontbrekende rijkunsten misschien? Dom=blond?Ik dacht dat jij mijn leeftijd had, dat had ik ook mis
Had ik met het rijden op de motor. Stiekem keek ik wel eens naar een fietsende dame en dan zag mijn instructeur m'n helm zo die dame volgen. Zegtie "Als je tegelijkertijd ook nog een beetje op de weg let vind ik het allemaal bestquote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:28 schreef AlmereRulez het volgende:
Mijn examinator maakte destijds steeds opmerkingen over "lekkere wijven" die rondliepen en vroeg me meerdere malen "is ze niet geweldig?!" . Toen had ik al door dat ik geluk had met deze examinator hehe.
Klote voor je, als die fietser er niet had geweest..quote:Op woensdag 6 oktober 2010 18:59 schreef Megakroelbeestje het volgende:
bah, vandaag voor de tweede keer gezakt voor het rijexamen![]()
![]()
toen ik bij een kruis punt rechts wou afslaan kwam er ineens een fietser naast mij rijden en die had ik niet op tijd gezien.
Mijn examinator had het de hele tijd over haring. Over hoe hij dit jaar zou smaken, en dat hij er wel 6 op konquote:Op woensdag 6 oktober 2010 09:28 schreef AlmereRulez het volgende:
Mijn examinator maakte destijds steeds opmerkingen over "lekkere wijven" die rondliepen en vroeg me meerdere malen "is ze niet geweldig?!" . Toen had ik al door dat ik geluk had met deze examinator hehe.
het klote is dat het tijdens de tussentijdsetoets wel alles goed ging en nu heb ik 2 keer een examen verklootquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:03 schreef Purdey het volgende:
[..]
Klote voor je, als die fietser er niet had geweest..
Maar goed, als je wel al was geslaagd en daar had gereden en de fietser niet had gezien, tja. Volgende keer beter, kop op!
Te zenuwachtig? En als je het niet deed, rij een uur voordat je je examen hebt om even op te warmenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:16 schreef Megakroelbeestje het volgende:
[..]
het klote is dat het tijdens de tussentijdsetoets wel alles goed ging en nu heb ik 2 keer een examen verkloot
denk wel te ik te zenuwachtig ben, en dat van een les voor het examen heb ik ook beide keren gedaan.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:29 schreef AlmereRulez het volgende:
[..]
Te zenuwachtig? En als je het niet deed, rij een uur voordat je je examen hebt om even op te warmen!
Joh, 28 lessen, dat is niksquote:Op woensdag 6 oktober 2010 19:45 schreef Megakroelbeestje het volgende:
[..]
denk wel te ik te zenuwachtig ben, en dat van een les voor het examen heb ik ook beide keren gedaan.
mijn rij instructeur zegt dat ik verder eigenlijk geen lessen meer nodig heb omdat er verder niks meer valt te leren voor mij.
Btw, ik heb nu in totaal 28 lessen van elk 50 minuten gehad.
TTT had ik al na 20 lessen en toen ging het veel beter dan nu op examen.quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:12 schreef Eix het volgende:
Ik heb zo'n 43 lessen gehad. En hoewel die laatste lessen zeker meerwaarde voor mij hebben gehad, is het met name meer ervaring op doen in een veilige les omgeving. Zeer zeker nuttig, maar je zou denk ik wel met minder kunnen slagen mits je een goede leerling bent.
Als je al twee keer in het verleden gezakt bent dan had je wellicht beter net als mij gewoon meer lessen kunnen nemen en het de eerste keer wel halen. Niet lullig bedoeld.![]()
Examen? Succes!!!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:33 schreef koekii het volgende:
Zometeen gaat het gebeuren stipttijd: 10:00. uur![]()
Heeeeeeel veel succes! En ik lees tussendemiddag op m'n werk wel dat je geslaagd bent!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:33 schreef koekii het volgende:
Je kan het!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:33 schreef koekii het volgende:
successsss!!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 08:33 schreef koekii het volgende:
Ah klotequote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:13 schreef Ou-Tannu het volgende:
godvernet weer gezakt.. weer de zelfde (in mijn ogen) brompot als examinator :/
op naar examen nummer 4..weer 400 euro over de plank
benieuwd wat er komt na nummer 4.. bestaat de BNOR nog?
doorstroming van het verkeer / vooruit kijken.. alleen uh echt ver vooruit kijken wil niet he als t vies mistig is :Squote:Op donderdag 7 oktober 2010 11:18 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
successsss!!
[..]
Ah kloteWat deed je in zijn ogen fout?
Het BNOR bestaat nog ja, na de 4e keer. Had ik expres nagevraagd toen ik een paar weken terug m'n 4e inplande
join the fucking gezakten club!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:24 schreef koekii het volgende:
GVD ik ben weer gezakt waarom ik![]()
maar ik kan er niks aan doen het ging al mis biJ de turbo rotonde mijn fout was dat ik halfrond met gaan en ik nam de rijstrook die links ging en halverwege het rotonde had ik door dat ik verkeerd op het verkeerde rijstrook zat en ik ging opschuiven zonder te kijken. Dat was mijn eerste ingreep en toen was er een stopbord en ik ging wel stoppen maar ik rolde steeds terwijl ik daadwerkelijk moest gaan stoppen. Vind het echt erg mijn rij-instructeur weet ook niet wat hij met mij moet doen ik huil gewoon echt diep van binnen.
Aaah superkutquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:24 schreef koekii het volgende:
GVD ik ben weer gezakt waarom ik![]()
maar ik kan er niks aan doen het ging al mis biJ de turbo rotonde mijn fout was dat ik halfrond met gaan en ik nam de rijstrook die links ging en halverwege het rotonde had ik door dat ik verkeerd op het verkeerde rijstrook zat en ik ging opschuiven zonder te kijken. Dat was mijn eerste ingreep en toen was er een stopbord en ik ging wel stoppen maar ik rolde steeds terwijl ik daadwerkelijk moest gaan stoppen. Vind het echt erg mijn rij-instructeur weet ook niet wat hij met mij moet doen ik huil gewoon echt diep van binnen.
Ik kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Misschien binnen Avanti naar een andere instructeur? Er is ook een nederlandse oudere man, misschien is hij wat? Of overstappen naar Hers, een hele nieuwe frisse blik op de zaken? Ik zou in elk geval wel weggaan bij je eigen ins. Misschien kun je van de week even een 'bij' lesje fixen bij Hers, dan kijk jij hoe hun zijn, en hun kunnen je vertellen hoe je rijdt en wat de aandachtspunten zijn. In elk geval eel sterkte, en we houden contact!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:16 schreef koekii het volgende:
Heb geen idee wat ik moet doen ik overweeg om weg te gaan bij avanti weg bij mijn rij-instructeur maar ik twijfel omdat ik al zolang bij hem lest. Ik word echt gek:'(
Volgende week. ehm, woensdag volgens mij. Weet de dag neit eensquote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:13 schreef MelR het volgende:
aaah klote dat jullie gezakt zijn!!! maar koekie zo erg is het toch niet als je verkeerd rijd? ik was bij mn laatste examen ook verkeerd gereden en toch geslaagd...(nadat hij me nog een x zelfstandig liet rijden en het toen wel goed ging) ik denk dat als je gewoon door was gereden en had gezegt, ja sorry verkeerd, dat het dan wel goed was gegaan (kan je eigelijk wel tussendoor veranderen van rijbaan op een turbo rotonde?..of ben ik nou gek?) maarja tijdens examens wil je nog wel eens rare dingen doen (weet ik alles van)
8ognot , wanneer moet jij weer examen doen?
Als je het goed oplost lijkt het me eigenlijk geen probleem als je verkeerd rijd, in het echt kan zoiets ook gebeuren.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:13 schreef MelR het volgende:
aaah klote dat jullie gezakt zijn!!! maar koekie zo erg is het toch niet als je verkeerd rijd? ik was bij mn laatste examen ook verkeerd gereden en toch geslaagd...(nadat hij me nog een x zelfstandig liet rijden en het toen wel goed ging) ik denk dat als je gewoon door was gereden en had gezegt, ja sorry verkeerd, dat het dan wel goed was gegaan
Ja hoe moet je anders de rotonde verlaten als je in de binnenbaan zitquote:(kan je eigelijk wel tussendoor veranderen van rijbaan op een turbo rotonde?..of ben ik nou gek?) maarja tijdens examens wil je nog wel eens rare dingen doen (weet ik alles van)
ik ben na 3x gezakt te zijn ook naar een andere instructeur gegaan alleen vond ik hem niet zo aardig en de lessen die ik bij hem had gingen ook niet vlekkeloos maar ben gelukkig wel geslaagd toen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:37 schreef 08gnoT. het volgende:
Ah klote koekiiIk zou inderdaad doen wat Purdey zegt, even een proefles bij een andere rijschool. Heb ik ook gedaan en heb spijt dat ik niet veel eerder gegaan ben! Ik twijfelde eerst ook, na m'n TTT eigenlijk al, maar toen dacht ik 'ach, da's ook zo'n gedoe, ik blijf maar', maar een andere instructeur heeft een heel andere kijk en leert je allicht weer een hoop nieuwe/andere dingen
Gecondoleerd Kekaa. Hopen dat je ondanks de omstandigheden toch een goed examen gaat doenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:21 schreef Kekaa het volgende:
Binnenkort maar even bellen voor de laatste paar uur + examen.
En ik zou een brief krijgen met formulier die naar het CBR moest, waarom ik afgelopen vrijdag geen examen gedaan heb (opa donderdag overleden) Die heb ik ook nog niet gehad.
Dankje.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:06 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gecondoleerd Kekaa. Hopen dat je ondanks de omstandigheden toch een goed examen gaat doen
Hoe weet je dat zeker?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo ik weet nu iig dat de volgende keer NIET weer die brompot mee gaat
Soms is het fysiek wel mogelijk, doordat de rijstrook scheiding is uitgevoerd op dusdanige wijze dat je er wel overheen kan rijden. Opzich vind ik dat vanuit de ontwerpprincipes van duurzaam veilig ook logisch. Onderdeel daarvan is het begrip (fysieke) vergevingsgezindheid waarin de weggebruiker zijn fouten kan herstellen. Dan lijkt het mij beter dat je het een en ander herstelt op die rotonde dan dat je midden op de weg gaat keren. Hoewel het natuurlijk ook eraan ligt hoe de wegbeheerder die begrippen interpreteert. Een volledige rijstrook scheiding kan immers juist veiliger zijn doordat verkeer niet meer met elkaar in contact komt. Ik weet niet wat de ontwerprichtlijnen exact voorschrijven. -edit- Wikipedia schrijft dat het randjes zijn van 7cm en het dus niet kan. Maar ik zie het toch wel eens gebeuren dat iemand over zo'n randje heen hobbelt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:13 schreef MelR het volgende: (kan je eigelijk wel tussendoor veranderen van rijbaan op een turbo rotonde?..of ben ik nou gek?)
let op dat er niet in eens een fietser naast je staat/rijdt voordat je wilt afslaanquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:57 schreef misslady83 het volgende:
Zijn er nog kandidaten opgeweest voor hun examen recent? En hoe ging dit? Tell me dan weet ik waar ik op moet letten!
Lees het topic eens terugquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:57 schreef misslady83 het volgende:
Zijn er nog kandidaten opgeweest voor hun examen recent? En hoe ging dit? Tell me dan weet ik waar ik op moet letten!
zoals iedereen altijd wel zegt echt overdreven kijken in de dodehoek enz ook word er waarschijnlijk iets over de knopjes in de auto gevraagd(Airco,achterruitverwarming, alarm/ waarschuwing lichten enz)quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:19 schreef Megakroelbeestje het volgende:
[..]
let op dat er niet in eens een fietser naast je staat/rijdt voordat je wilt afslaan
ook niet teveel doen.. dan ga je namelijk op de automatische piloot rijden.. :squote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:40 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
zoals iedereen altijd wel zegt echt overdreven kijken in de dodehoek enz ook word er waarschijnlijk iets over de knopjes in de auto gevraagd(Airco,achterruitverwarming, alarm/ waarschuwing lichten enz)
verder gewoon voldoende afstand houden op je voorgangers, Let goed op de verkeersborden en je moet ook maar net mazzel hebben.
Instructeurs weten meestal ook wel lans welke routes en punten examinatoren je sturen dus misschien kun je aan hem/haar vragen of je die punten wat kunt oefenen.
Euh kan aan mij liggen, want ik ben zwaar aangeschoten, maar is de hele definitie van een turborotonde niet dat een rijstrook automagisch (geen typo) naar de afslag leidt? En dat je dus in principe niet van rijstrook hoeft te wisselen...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:32 schreef Yurithemaster het volgende:
Ja hoe moet je anders de rotonde verlaten als je in de binnenbaan zit
ik dacht aan een gewone 2 baans rotondequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 02:30 schreef twiFight het volgende:
[..]
Euh kan aan mij liggen, want ik ben zwaar aangeschoten, maar is de hele definitie van een turborotonde niet dat een rijstrook automagisch (geen typo) naar de afslag leidt? En dat je dus in principe niet van rijstrook hoeft te wisselen...
Ik ging het net googelen, en toen kwam ik ook deze tegen. In Rotterdam notabene.. Maar ik ken deze niet. Is het gewoon zo dat als je er gelijk af wil, dat je de rechterbaan neemt, de middelste voor 'rechtdoor' en de linkerrij baan voor driekwart rond?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:05 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Er zijn er ook niet veel in NL![]()
[ http://img246.imageshack.us/img246/2506/turborotonde.jpg&t=1]afbeelding ]
Ja inderdaad, als je de banen volgt zie je inderdaad dat de buitenste bij elke afslag afslaat. Als je meteen rechtsaf wil, ga je de rotonde niet eens op.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik ging het net googelen, en toen kwam ik ook deze tegen. In Rotterdam notabene.. Maar ik ken deze niet. Is het gewoon zo dat als je er gelijk af wil, dat je de rechterbaan neemt, de middelste voor 'rechtdoor' en de linkerrij baan voor driekwart rond?
First I was:quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:05 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Er zijn er ook niet veel in NL![]()
[ http://img246.imageshack.us/img246/2506/turborotonde.jpg&t=1]afbeelding ]
Het ziet er wat duizelingmakend uit, maar ik denk dat als je dit met rijles krijgt, dat je het wel onder de knie krijgtquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:10 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ja inderdaad, als je de banen volgt zie je inderdaad dat de buitenste bij elke afslag afslaat. Als je meteen rechtsaf wil, ga je de rotonde niet eens op.
VET he!.. Dat ondingquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:34 schreef twiFight het volgende:
Ik heb ze ook nooit met rijles gehad hoor. Inmiddels wel over de turbo bij Joure geweest. Ik wou al moeilijk doen, totdat mijn vriendin zei dat je gewoon op je baan kon blijven (wist niet dat het een turborotonde was). Vanaf dat moment is het heel makkelijk, zolang je op de goede rijbaan zit. Vaak staan er van te voren ook al wel borden voor zodat je al weet waar je heen moet.
Gewoon de bordjes volgen, die zetten ze er bij zodat zelfs demente bejaarden zoiets kunnen snappenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:17 schreef Blistering het volgende:
[..]
First I was:![]()
But then I was like:![]()
Volgens mij zou ik daar gelijk de berm in rijden omdat ik bang ben brokken te maken, ziet er nogal ingewikkeld uit
Mwah, dat is het 'm net. Die bordjes worden onvoldoende begrepen. Dus zal binnenkort de richtlijn bewegwijzering hierop worden aangepast met nieuwe, betere bebording.quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:49 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Gewoon de bordjes volgen, die zetten ze er bij zodat zelfs demente bejaarden zoiets kunnen snappen
Oeh, ik ga voor je duimen 08! Het moet gewoon een keer nuquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:35 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik kwam gisteren nog over 2 turborotondes die ze net aangelegd hadden, m'n moeder snapte er geen sjaak van
Net terug van 3uur rijles, kut wat ging het slechtEcht nog baggerder dan m'n allereerste les. Morgen examen dan, laatste poging bij het CBR, ik hoop van harte dat het dan beter gaat
succes!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:35 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik kwam gisteren nog over 2 turborotondes die ze net aangelegd hadden, m'n moeder snapte er geen sjaak van
Net terug van 3uur rijles, kut wat ging het slechtEcht nog baggerder dan m'n allereerste les. Morgen examen dan, laatste poging bij het CBR, ik hoop van harte dat het dan beter gaat
Welke?quote:oh en 08ognot waarom heb jij dat mannetje van die postalgold in je avatar?...
als je nu naar de bnor moet.. ( waar we uiteraard niet van uit gaan he.. ) en je zou bv een jaar moeten wachten..dan is je theorie examen ook verlopenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Dank jullieIk hoop het echt haha, ben er nu wel eens klaar mee
En wie weet hoe lang de wachttijd bij het BNOR is. M'n oma moest een jaar! wachten, ik vind de maand van nu al lang
[..]
Welke?
Ik zou het niet weten eigenlijk... neem aan dat je daar ook een theoriecertificaat moet hebben ja. Maar dat hoor ik dan hopelijk nietquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als je nu naar de bnor moet.. ( waar we uiteraard niet van uit gaan he.. ) en je zou bv een jaar moeten wachten..dan is je theorie examen ook verlopenen kan je dat ook weer opnieuw gaan doen of? :S
quote:
dus omdat de BNOR enorme wachttijden zou hebben.. zou het je theorie weer kunnen kosten :/quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:07 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten eigenlijk... neem aan dat je daar ook een theoriecertificaat moet hebben ja. Maar dat hoor ik dan hopelijk niet
[..]
Ik wilde hem heel de week al veranderen maar het mocht niet omdat ik aan dat maffiaspel in MIS meedeed, nu ben ik dood en mag het wel
Maar ik weet geen leuke ava
vertel eens wat meer over hoe t er bij de BNOR aan toe gaat ?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:48 schreef Danielle_ het volgende:
Ik heb 2 maanden mogen wachten op m'n BNOR... Gelukkig had ik nog theorie tot half november en redde ik het binnen die tijd.
Succes morgen 08gnoT.!
Ik snap precies wat je bedoeld en ik ben het er grotendeels ook mee eens maar bekijk het ook eens van de andere kant, als het mij nu helpt met lessen en dat ik dingen daardoor sneller op pik omdat ik rustiger blijf, waarom zou ik het dan niet gebruiken? En die laatste regel, het niet zo drukmaken is precies waar het fout gaat.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:57 schreef twiFight het volgende:
Tsja ik weet niet hoor, ga je nou de rest van je leven valeriaan slikken als je moet rijden? Ik wil niet lopen flamen, maar ik snap het niet dat mensen zo snel naar 'middeltjes' grijpen om het probleem op te lossen. Volgens mij is het zoeken naar een excuus om te verklaren waarom het rijden niet wil.
Ik was na 40 lessen (tevens laatste) les nog steeds een beetje (gezond) zenuwachtig als ik moest lessen en zweten deed ik bijna altijd in de auto. Komt ook omdat je gewoon erg geconcentreert bent en daarom extra je spieren aanspant. Dat genereert allemaal extra hitte, en dat moet je lichaam kwijt. Of die onnodig domme fouten door de zenuwen komen dat betwijfel ik. Je bent verdorie net begonnen, waarom zou je nu al perfect rijden? Domme fouten maak je over 20 lessen ook nog wel eens. Les gewoon door, maar je niet zo druk over die zenuwen en je zult zien dat over een paar weken alles beter is.
Hoeveel keer heb je examen gedaan??quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:06 schreef 08gnoT. het volgende:
Dankje!!Ik dacht echt dat ik weer gezakt was toen de examinator de auto de kant in trok toen er een ambulance aankwam, maar hij zei dat dat niet telde
Dat was eigenlijk ook het enige van de rit
Was wel stikzenuwachtig, erger dan de vorige keren bij elkaar volgens mij
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:06 schreef 08gnoT. het volgende:
Dankje!!Ik dacht echt dat ik weer gezakt was toen de examinator de auto de kant in trok toen er een ambulance aankwam, maar hij zei dat dat niet telde
Dat was eigenlijk ook het enige van de rit
Was wel stikzenuwachtig, erger dan de vorige keren bij elkaar volgens mij
4xquote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:14 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Hoeveel keer heb je examen gedaan??
quote:
Thanksquote:
Heerluk! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:03 schreef 08gnoT. het volgende:![]()
![]()
![]()
Eindelijk
vanaf volgende week donderdag mag ik officieel de nederlandse wegen onveilig maken
Whoehoeeeeeeeee!!!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:03 schreef 08gnoT. het volgende:![]()
![]()
![]()
Eindelijk
vanaf volgende week donderdag mag ik officieel de nederlandse wegen onveilig maken
Niet te vroeg juichen meidquote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Whoehoeeeeeeeee!!!![]()
![]()
![]()
You make me a proud poster! Helemaal lekker voor je meid! Lekker met je eigen autootje de weg op, niks heerlijkers dan dat! Nooit meer lessen, nooooooooit meer
Succesquote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:00 schreef Straalkachel het volgende:
Volgende week theorie.. ben benieuwd.. :
Ik zou het eigenlijk geen straf vinden om weer te moeten lessenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:56 schreef Blistering het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen meid. Teveel overtredingen op de weg en je bent alsnog de lul.
t lessen is het probleem nietquote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:03 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik zou het eigenlijk geen straf vinden om weer te moeten lessen
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:03 schreef 08gnoT. het volgende:![]()
![]()
![]()
Eindelijk
Pick me! Pick me!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:03 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik zou het eigenlijk geen straf vinden om weer te moeten lessen
Heeeeeey, jou heb ik gemist de afgelopen tijd! Je bent geen fanatieke rijles/autorijtopic poster meerquote:
Ik moet nog afrijdenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:59 schreef Franneh het volgende:
[..]
En was dat te doen?
Ik rij voornamelijk in Amsterdam.
Soms denken instructeurs dat we al vlekkeloos kunnen rijden en robots zijnquote:Op donderdag 14 oktober 2010 00:02 schreef BasementDweller het volgende:
Mijn instructeur werd helemaal boos dat ik niet afremde voor een "gelijkwaardig kruispunt" waar de weg van rechts was afgesloten met grote stalen hekken.![]()
ja of kruisingen T-splitsingen waar je keihard voorrang hebquote:Op donderdag 14 oktober 2010 00:02 schreef BasementDweller het volgende:
Mijn instructeur werd helemaal boos dat ik niet afremde voor een "gelijkwaardig kruispunt" waar de weg van rechts was afgesloten met grote stalen hekken.![]()
Jaaa gefeliciteerdquote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:03 schreef 08gnoT. het volgende:![]()
![]()
![]()
Eindelijk
Heeft ie volgens mij gelijk in, want er kan nog steeds een fietser uitkomen, die je nog steeds voorrang moet geven volgens mij.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 00:02 schreef BasementDweller het volgende:
De hele weg was afgesloten en lag open, inclusief stoep. Bovendien was het op een vrijwel leeg industrieterreinquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Heeft ie volgens mij gelijk in, want er kan nog steeds een fietser uitkomen, die je nog steeds voorrang moet geven volgens mij.
Mijn leraar zei altijd, en toch moet je stoppen, doe het nou maar, als je je rijbewijs eenmaal hebt, kun je doorkachelen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:02 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
De hele weg was afgesloten en lag open, inclusief stoep. Bovendien was het op een vrijwel leeg industrieterrein
Ja is ook wel zo, maar om dan helemaal boos te gaan worden van "WAT DOE JE??" en "JE MAAKT GEWOON JE EIGEN REGELS!!", vond ik een beetje overdreven.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mijn leraar zei altijd, en toch moet je stoppen, doe het nou maar, als je je rijbewijs eenmaal hebt, kun je doorkachelen.
Juist op dat soort verlaten terreinen kun je je kijkvaardigheid "tonen" door bij dit soort straten toch te laten zien dat je oplet en afremt.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:18 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ja is ook wel zo, maar om dan helemaal boos te gaan worden van "WAT DOE JE??" en "JE MAAKT GEWOON JE EIGEN REGELS!!", vond ik een beetje overdreven.
Tijdje geleden dat ik gereageerd heb idd, ben druk bezig met andere dingen. Zelfs op dit tijdstip.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:12 schreef Purdey het volgende:
[..]
Heeeeeey, jou heb ik gemist de afgelopen tijd! Je bent geen fanatieke rijles/autorijtopic poster meerAls ik weer zou moeten lessen zou ik blind voor jou ervaring gaan, absoluut! Ik vond lessen vanaf dag 1 heel leuk. En soms kwam ik boos/teleurgesteld/agressief/wanhopig/übergelkkig/chagerijnig/huilend weer thuis, om twee dagen later met een grote glimlach weer in de lesgolf plaats te nemen
En ja, examen was stressvol, trillende handjes enzo. Maar als ik een keertje gezakt was, had ik weer wat lesjes bijgeboekt en het nog een keer geprobeerd.
Ga je wel in een schakelauto lessen? Dan vind ik het eigenlijk best vreemd dat je in een automaat begint, dan leer je het toch eerst 'fout' aan?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:51 schreef _Twinkle het volgende:
Inmiddels al 4 lessen gehad, tis nog wel spannend!
Ik les nu in een automaat, wie is ook zo begonnen? Of zijn jullie gelijk begonnen in een schakelauto?
inderdaad vreemd ja, ik begin ook direct in een schakelauto dacht dat iedereen dat deed. straks ben je zo'n amerikaan die niet kan schakelen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:05 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ga je wel in een schakelauto lessen? Dan vind ik het eigenlijk best vreemd dat je in een automaat begint, dan leer je het toch eerst 'fout' aan?
Ik krijg ook gewoon les in een schakelauto. Blijft ook zo.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:51 schreef _Twinkle het volgende:
Inmiddels al 4 lessen gehad, tis nog wel spannend!
Ik les nu in een automaat, wie is ook zo begonnen? Of zijn jullie gelijk begonnen in een schakelauto?
schakelen is best eitjequote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:11 schreef BasementDweller het volgende:
Of je instructeur nou de voor je schakelt of de automaat, zal niet zo vreselijk veel uitmaken. Maar ik begon de eerste les al met schakelen dus dan kan je beter gewoon in een schakelauto beginnen lijkt me.
Wat geloof je er niet aan? En ga je liever naar een school waar 1% slaagt of waar 90% slaagt?quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:25 schreef Franneh het volgende:
Ik geloof dat soort getallen ook niet echt... en dan nog, wat heb je aan de procenten. Uiteindelijk moet je het toch zelf doen.
Nee oke, dan kies ik wel voor de school met 90%.. dat is waar.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:22 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Wat geloof je er niet aan? En ga je liever naar een school waar 1% slaagt of waar 90% slaagt?
Ik weet ook niet precies hoe het werkt, maar ik denk dat die cijfers wel betrouwbaar kunnen zijn (zolang het via CBR gaat). Want bij CBR wordt natuurlijk precies geregistreerd hoeveel examens er afgenomen zijn en hoeveel daarvan succesvol zijn.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:28 schreef Franneh het volgende:
[..]
Nee oke, dan kies ik wel voor de school met 90%.. dat is waar.
Denk wel dat ze cijfertjes overal wel vandaan kunnen halen. (maar dat is mijn 1e gedachte hoor.. weet verder niks van rijscholen af)
Daar zit wat in.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:52 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik weet ook niet precies hoe het werkt, maar ik denk dat die cijfers wel betrouwbaar kunnen zijn (zolang het via CBR gaat). Want bij CBR wordt natuurlijk precies geregistreerd hoeveel examens er afgenomen zijn en hoeveel daarvan succesvol zijn.
Over afslaan van de motor hoef je je geen zorgen te maken. Dat zal in je jonge bestaan als beginnend chauffeur nog wel vaker gaan gebeuren. Belangrijk is wel dat je niet in paniek raakt, maar rustig blijft en de auto weer opnieuw start. Heel grappig dat er altijd een moment is dat het ineens goed gaat. Fijn ook, om vooruitgang te zien. Zelfs op m'n examen sloeg de motor nog af, omdat iemand mij geen voorrang verleende, en ik te snel weer op probeerde te trekken. Uiteindelijk was ik gewoon geslaagd en heeft de examinator er niet eens iets over verteld in zijn 'eind-praatje'.quote:Op zondag 17 oktober 2010 19:16 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Heb afgelopen donderdag mijn 26e uur les gehad, en dit was de eerste keer dat ik 'm niet heb laten afslaan tijdens het lessen![]()
![]()
Ook mijn kijkgedrag en dan vooral de dode hoek zag er nu ook stukken beter uit dan voorheen zei mijn instructeur, dus hij wilde me over een maandje wel op examen hebben..
Nu nog even theorie halen
Gewoon te druk gehad en te lui geweest.. Zomervakantie kwam er ook tussendoor.. Nja goed, even snel halen dan maarquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:26 schreef Purdey het volgende:
[..]
Over afslaan van de motor hoef je je geen zorgen te maken. Dat zal in je jonge bestaan als beginnend chauffeur nog wel vaker gaan gebeuren. Belangrijk is wel dat je niet in paniek raakt, maar rustig blijft en de auto weer opnieuw start. Heel grappig dat er altijd een moment is dat het ineens goed gaat. Fijn ook, om vooruitgang te zien. Zelfs op m'n examen sloeg de motor nog af, omdat iemand mij geen voorrang verleende, en ik te snel weer op probeerde te trekken. Uiteindelijk was ik gewoon geslaagd en heeft de examinator er niet eens iets over verteld in zijn 'eind-praatje'.
Met je theorie zou ik dan wel op gaan schieten, rij je nog niet zo lang les? Of is het er gewoon nog niet van gekomen?
Ik ben Nederlands, maar ik kan voor geen meter schakelen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:25 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
inderdaad vreemd ja, ik begin ook direct in een schakelauto dacht dat iedereen dat deed. straks ben je zo'n amerikaan die niet kan schakelen.
Gefeliciteerd Jac0bus! Tof hoor, lekker zelf karren met de motorquote:Op maandag 18 oktober 2010 14:31 schreef Jac0bus het volgende:
Ik heb mijn motorKostte wat moeite om hem op te halen (
) maar dat is het zeker waard
Zekerquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:11 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Jac0bus! Tof hoor, lekker zelf karren met de motor
Picsquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:12 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
ZekerEcht zo'n lawaai supersport dus iedereen kijkt om als ik langsrij
quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:25 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Pics![]()
Ik hoorde net dat als het een beetje meezit, m'n pasje morgen al op het gemeentehuis ligt ipv donderdagavondIk ben wel echt superzenuwachtig om zelf te rijden, niemand naast me die in kan grijpen als ik iets stoms doe... ik ben echt bang dat ik op de terugweg al een ongeluk maak of zo
Hadden jullie dat ook voor je eerste eigen rit? En het zal wel loslopen, maar ik heb wel vaker faalangst en nu mis ik een groot stuk veiligheid van een instructeur
In het echt ook even wennen qua rijderspositie etc. vergeleke met de lesmotor, heel anders!quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:33 schreef Purdey het volgende:
Zo Jac0bus, het is alsof de motor vlak voor mijn neus staat zo groot is die foto![]()
Maar verder oehlala, mooi!Vele veilige km'ers gewenst
Dankjequote:
Klinkt een beetje als mijn verhaal hahaquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:24 schreef koekii het volgende:
Hoii even een kleine update. Ik was 2 weken geleden gezakt bij Avanti voor de 3e keer (sneu) Maar sinds vorige week les ik nu bij Herst.Het gaat al stukken beter. Mijn rij-instructeur is een oude wijze man en weet meteen hoe ik mijn aandacht bij mijn rijlessen moet bijhouden en hoe ik mijn fouten moet corriceren. Ik heb het reuze naar mijn zin. Eindelijk een persoon niet die constant een stomme opmerking maakt en normaal les geeft. Ben er echt tevreden mee. Ik heb inmiddels al 3 lessen van gehad. (3x50 mins) Het gaat echt perfect. Dus vorige week bij mijn 3e les vroeg hij aan mij of ik een examen wilde inplannen. Hij zei dat ik er klaar voor ben, maar ik weet niet of ik moet aanvragen? Wat vinden jullie?
Hoeveel PK heeft zo'n ding nou? En hoe snel gaat-ie? (naar de 100 en topsnelheid?quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:21 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
DankjeEn knetters wat is hij snel!
Als je instructeur denkt dat je er klaar voor bent.......waarom twijfelen?quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:24 schreef koekii het volgende:
Hoii even een kleine update. Ik was 2 weken geleden gezakt bij Avanti voor de 3e keer (sneu) Maar sinds vorige week les ik nu bij Herst.Het gaat al stukken beter. Mijn rij-instructeur is een oude wijze man en weet meteen hoe ik mijn aandacht bij mijn rijlessen moet bijhouden en hoe ik mijn fouten moet corriceren. Ik heb het reuze naar mijn zin. Eindelijk een persoon niet die constant een stomme opmerking maakt en normaal les geeft. Ben er echt tevreden mee. Ik heb inmiddels al 3 lessen van gehad. (3x50 mins) Het gaat echt perfect. Dus vorige week bij mijn 3e les vroeg hij aan mij of ik een examen wilde inplannen. Hij zei dat ik er klaar voor ben, maar ik weet niet of ik moet aanvragen? Wat vinden jullie?
Ik heb hem nu nog begrensd op 34pk. Qua acceleratie van 0-100kmh heeft dit niet zoveel invloed(ik denk zo rond de 4-5 sec) maar de topsnelheid ligt een stuk lager(190 tegenover 270 onbegrensd).quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:34 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als mijn verhaal hahaOf je moet inplannen... als je al 3 keer eerder op bent geweest ben je er in principe klaar voor natuurlijk, en het duurt toch nog wel een paar weken voor je ook echt op kan waarschijnlijk. In die tijd kun je nog een aantal lessen nemen. Ik heb ook na de 1e (dubbele) les bij m'n tweede rijschool het examen ingepland, en in de 3 weken die het duurde nog 5 dubbele lessen genomen. Sloot mooi aan.
![]()
Maar als je zelf niet het gevoel hebt dat dat genoeg tijd is, kun je beter een paar lessen extra nemen misschien. Dat voel je zelf het beste
[..]
Hoeveel PK heeft zo'n ding nou? En hoe snel gaat-ie? (naar de 100 en topsnelheid?)
Ik weet het niet. Ik twijfel nog een beetje. Van mijn vorige rij-instructeur bij Avanti was ik er ook klaar en daar ging het 3 x mis. Dus vandaar. Maar ik had altijd het gevoel dat ik er klaar voor was alleen de kijkgedrag was slecht.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je instructeur denkt dat je er klaar voor bent.......waarom twijfelen?
Nu rij je ws. nog geen examenniveau maar je instructeur denkt vooruit. Hij weet hoe snel je leert, hoe je bent en zo.
Je kunt ook wachten tot je op examenniveau rijdt en dan pas aanvragen maar dan zit je een paar weken onnodig lessen te nemen en betalen of je zit afwachtend uit je neus te vreten.
Vertrouw die man maar gewoon, aanvragen die hap!
Klopt, zo doe ik het ook altijd.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:34 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als mijn verhaal hahaOf je moet inplannen... als je al 3 keer eerder op bent geweest ben je er in principe klaar voor natuurlijk, en het duurt toch nog wel een paar weken voor je ook echt op kan waarschijnlijk. In die tijd kun je nog een aantal lessen nemen. Ik heb ook na de 1e (dubbele) les bij m'n tweede rijschool het examen ingepland, en in de 3 weken die het duurde nog 5 dubbele lessen genomen. Sloot mooi aan.
![]()
Maar als je zelf niet het gevoel hebt dat dat genoeg tijd is, kun je beter een paar lessen extra nemen misschien. Dat voel je zelf het beste
[..]
Vertel vertel! Is iedereen en de auto nog heel?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:48 schreef -SG- het volgende:
Net mijn rijbewijs opgehaald en eerste ritje gemaakt......
In de auto wel ja....quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:49 schreef Purdey het volgende:
[..]
Vertel vertel! Is iedereen en de auto nog heel?
Maakt helemaal niet uit, was tot een paar weken geleden mijn grootste angst, het af laten slaan van de auto. Maar je hebt het in een diesel geleerd, dus dan krijg je het met een andere auto ook wel weer aangeleerdquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:52 schreef -SG- het volgende:
[..]
In de auto wel ja....
Nee grapje. Was in staat om in een ritje van een kilometer de auto 2 keer af te laten slaan.
Maar zoals ik net ergens anders ook al zei, de zin; 'Een diesel rijdt toch anders als benzine.' ga ik in veelvaak gebruiken!
Succesquote:
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:24 schreef Straalkachel het volgende:
Ben verdomme geslaagd voor m'n theorie
ik hoop het toch ook.. wordt er wat moedeloos van als ik het weer niet haalquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:06 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
SuccesHopelijk brengt de 4e keer jou ook geluk
Of niet, want hij is ziekquote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:07 schreef Franneh het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
9 uur begint mijn rijles weer.. hopelijk gaat het goed.
suc6quote:Op woensdag 20 oktober 2010 10:03 schreef koekii het volgende:
Jongens, ik ben eronder uit. Examen staat ingeplant op 1 november. Hopelijk dat de 4e keer mij zegenviert.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |