Ik zou het niet weten eigenlijk... neem aan dat je daar ook een theoriecertificaat moet hebben ja. Maar dat hoor ik dan hopelijk nietquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:10 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
als je nu naar de bnor moet.. ( waar we uiteraard niet van uit gaan he.. ) en je zou bv een jaar moeten wachten..dan is je theorie examen ook verlopenen kan je dat ook weer opnieuw gaan doen of? :S
quote:
dus omdat de BNOR enorme wachttijden zou hebben.. zou het je theorie weer kunnen kosten :/quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 20:07 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik zou het niet weten eigenlijk... neem aan dat je daar ook een theoriecertificaat moet hebben ja. Maar dat hoor ik dan hopelijk niet
[..]
Ik wilde hem heel de week al veranderen maar het mocht niet omdat ik aan dat maffiaspel in MIS meedeed, nu ben ik dood en mag het wel
Maar ik weet geen leuke ava
vertel eens wat meer over hoe t er bij de BNOR aan toe gaat ?quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 22:48 schreef Danielle_ het volgende:
Ik heb 2 maanden mogen wachten op m'n BNOR... Gelukkig had ik nog theorie tot half november en redde ik het binnen die tijd.
Succes morgen 08gnoT.!
Ik snap precies wat je bedoeld en ik ben het er grotendeels ook mee eens maar bekijk het ook eens van de andere kant, als het mij nu helpt met lessen en dat ik dingen daardoor sneller op pik omdat ik rustiger blijf, waarom zou ik het dan niet gebruiken? En die laatste regel, het niet zo drukmaken is precies waar het fout gaat.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 16:57 schreef twiFight het volgende:
Tsja ik weet niet hoor, ga je nou de rest van je leven valeriaan slikken als je moet rijden? Ik wil niet lopen flamen, maar ik snap het niet dat mensen zo snel naar 'middeltjes' grijpen om het probleem op te lossen. Volgens mij is het zoeken naar een excuus om te verklaren waarom het rijden niet wil.
Ik was na 40 lessen (tevens laatste) les nog steeds een beetje (gezond) zenuwachtig als ik moest lessen en zweten deed ik bijna altijd in de auto. Komt ook omdat je gewoon erg geconcentreert bent en daarom extra je spieren aanspant. Dat genereert allemaal extra hitte, en dat moet je lichaam kwijt. Of die onnodig domme fouten door de zenuwen komen dat betwijfel ik. Je bent verdorie net begonnen, waarom zou je nu al perfect rijden? Domme fouten maak je over 20 lessen ook nog wel eens. Les gewoon door, maar je niet zo druk over die zenuwen en je zult zien dat over een paar weken alles beter is.
Hoeveel keer heb je examen gedaan??quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:06 schreef 08gnoT. het volgende:
Dankje!!Ik dacht echt dat ik weer gezakt was toen de examinator de auto de kant in trok toen er een ambulance aankwam, maar hij zei dat dat niet telde
Dat was eigenlijk ook het enige van de rit
Was wel stikzenuwachtig, erger dan de vorige keren bij elkaar volgens mij
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:06 schreef 08gnoT. het volgende:
Dankje!!Ik dacht echt dat ik weer gezakt was toen de examinator de auto de kant in trok toen er een ambulance aankwam, maar hij zei dat dat niet telde
Dat was eigenlijk ook het enige van de rit
Was wel stikzenuwachtig, erger dan de vorige keren bij elkaar volgens mij
4xquote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:14 schreef RabbitHeart het volgende:
[..]
Hoeveel keer heb je examen gedaan??
quote:
Thanksquote:
Heerluk! Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:03 schreef 08gnoT. het volgende:![]()
![]()
![]()
Eindelijk
vanaf volgende week donderdag mag ik officieel de nederlandse wegen onveilig maken
Whoehoeeeeeeeee!!!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:03 schreef 08gnoT. het volgende:![]()
![]()
![]()
Eindelijk
vanaf volgende week donderdag mag ik officieel de nederlandse wegen onveilig maken
Niet te vroeg juichen meidquote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Whoehoeeeeeeeee!!!![]()
![]()
![]()
You make me a proud poster! Helemaal lekker voor je meid! Lekker met je eigen autootje de weg op, niks heerlijkers dan dat! Nooit meer lessen, nooooooooit meer
Succesquote:Op woensdag 13 oktober 2010 21:00 schreef Straalkachel het volgende:
Volgende week theorie.. ben benieuwd.. :
Ik zou het eigenlijk geen straf vinden om weer te moeten lessenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 19:56 schreef Blistering het volgende:
[..]
Niet te vroeg juichen meid. Teveel overtredingen op de weg en je bent alsnog de lul.
t lessen is het probleem nietquote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:03 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik zou het eigenlijk geen straf vinden om weer te moeten lessen
quote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:03 schreef 08gnoT. het volgende:![]()
![]()
![]()
Eindelijk
Pick me! Pick me!quote:Op woensdag 13 oktober 2010 22:03 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik zou het eigenlijk geen straf vinden om weer te moeten lessen
Heeeeeey, jou heb ik gemist de afgelopen tijd! Je bent geen fanatieke rijles/autorijtopic poster meerquote:
Ik moet nog afrijdenquote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:59 schreef Franneh het volgende:
[..]
En was dat te doen?
Ik rij voornamelijk in Amsterdam.
Soms denken instructeurs dat we al vlekkeloos kunnen rijden en robots zijnquote:Op donderdag 14 oktober 2010 00:02 schreef BasementDweller het volgende:
Mijn instructeur werd helemaal boos dat ik niet afremde voor een "gelijkwaardig kruispunt" waar de weg van rechts was afgesloten met grote stalen hekken.![]()
ja of kruisingen T-splitsingen waar je keihard voorrang hebquote:Op donderdag 14 oktober 2010 00:02 schreef BasementDweller het volgende:
Mijn instructeur werd helemaal boos dat ik niet afremde voor een "gelijkwaardig kruispunt" waar de weg van rechts was afgesloten met grote stalen hekken.![]()
Jaaa gefeliciteerdquote:Op woensdag 13 oktober 2010 18:03 schreef 08gnoT. het volgende:![]()
![]()
![]()
Eindelijk
Heeft ie volgens mij gelijk in, want er kan nog steeds een fietser uitkomen, die je nog steeds voorrang moet geven volgens mij.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 00:02 schreef BasementDweller het volgende:
De hele weg was afgesloten en lag open, inclusief stoep. Bovendien was het op een vrijwel leeg industrieterreinquote:Op donderdag 14 oktober 2010 14:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Heeft ie volgens mij gelijk in, want er kan nog steeds een fietser uitkomen, die je nog steeds voorrang moet geven volgens mij.
Mijn leraar zei altijd, en toch moet je stoppen, doe het nou maar, als je je rijbewijs eenmaal hebt, kun je doorkachelen.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:02 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
De hele weg was afgesloten en lag open, inclusief stoep. Bovendien was het op een vrijwel leeg industrieterrein
Ja is ook wel zo, maar om dan helemaal boos te gaan worden van "WAT DOE JE??" en "JE MAAKT GEWOON JE EIGEN REGELS!!", vond ik een beetje overdreven.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:10 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Mijn leraar zei altijd, en toch moet je stoppen, doe het nou maar, als je je rijbewijs eenmaal hebt, kun je doorkachelen.
Juist op dat soort verlaten terreinen kun je je kijkvaardigheid "tonen" door bij dit soort straten toch te laten zien dat je oplet en afremt.
quote:Op donderdag 14 oktober 2010 15:18 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ja is ook wel zo, maar om dan helemaal boos te gaan worden van "WAT DOE JE??" en "JE MAAKT GEWOON JE EIGEN REGELS!!", vond ik een beetje overdreven.
Tijdje geleden dat ik gereageerd heb idd, ben druk bezig met andere dingen. Zelfs op dit tijdstip.quote:Op woensdag 13 oktober 2010 23:12 schreef Purdey het volgende:
[..]
Heeeeeey, jou heb ik gemist de afgelopen tijd! Je bent geen fanatieke rijles/autorijtopic poster meerAls ik weer zou moeten lessen zou ik blind voor jou ervaring gaan, absoluut! Ik vond lessen vanaf dag 1 heel leuk. En soms kwam ik boos/teleurgesteld/agressief/wanhopig/übergelkkig/chagerijnig/huilend weer thuis, om twee dagen later met een grote glimlach weer in de lesgolf plaats te nemen
En ja, examen was stressvol, trillende handjes enzo. Maar als ik een keertje gezakt was, had ik weer wat lesjes bijgeboekt en het nog een keer geprobeerd.
Ga je wel in een schakelauto lessen? Dan vind ik het eigenlijk best vreemd dat je in een automaat begint, dan leer je het toch eerst 'fout' aan?quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:51 schreef _Twinkle het volgende:
Inmiddels al 4 lessen gehad, tis nog wel spannend!
Ik les nu in een automaat, wie is ook zo begonnen? Of zijn jullie gelijk begonnen in een schakelauto?
inderdaad vreemd ja, ik begin ook direct in een schakelauto dacht dat iedereen dat deed. straks ben je zo'n amerikaan die niet kan schakelen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:05 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ga je wel in een schakelauto lessen? Dan vind ik het eigenlijk best vreemd dat je in een automaat begint, dan leer je het toch eerst 'fout' aan?
Ik krijg ook gewoon les in een schakelauto. Blijft ook zo.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:51 schreef _Twinkle het volgende:
Inmiddels al 4 lessen gehad, tis nog wel spannend!
Ik les nu in een automaat, wie is ook zo begonnen? Of zijn jullie gelijk begonnen in een schakelauto?
schakelen is best eitjequote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:11 schreef BasementDweller het volgende:
Of je instructeur nou de voor je schakelt of de automaat, zal niet zo vreselijk veel uitmaken. Maar ik begon de eerste les al met schakelen dus dan kan je beter gewoon in een schakelauto beginnen lijkt me.
Wat geloof je er niet aan? En ga je liever naar een school waar 1% slaagt of waar 90% slaagt?quote:Op zondag 17 oktober 2010 12:25 schreef Franneh het volgende:
Ik geloof dat soort getallen ook niet echt... en dan nog, wat heb je aan de procenten. Uiteindelijk moet je het toch zelf doen.
Nee oke, dan kies ik wel voor de school met 90%.. dat is waar.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:22 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Wat geloof je er niet aan? En ga je liever naar een school waar 1% slaagt of waar 90% slaagt?
Ik weet ook niet precies hoe het werkt, maar ik denk dat die cijfers wel betrouwbaar kunnen zijn (zolang het via CBR gaat). Want bij CBR wordt natuurlijk precies geregistreerd hoeveel examens er afgenomen zijn en hoeveel daarvan succesvol zijn.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:28 schreef Franneh het volgende:
[..]
Nee oke, dan kies ik wel voor de school met 90%.. dat is waar.
Denk wel dat ze cijfertjes overal wel vandaan kunnen halen. (maar dat is mijn 1e gedachte hoor.. weet verder niks van rijscholen af)
Daar zit wat in.quote:Op zondag 17 oktober 2010 13:52 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik weet ook niet precies hoe het werkt, maar ik denk dat die cijfers wel betrouwbaar kunnen zijn (zolang het via CBR gaat). Want bij CBR wordt natuurlijk precies geregistreerd hoeveel examens er afgenomen zijn en hoeveel daarvan succesvol zijn.
Over afslaan van de motor hoef je je geen zorgen te maken. Dat zal in je jonge bestaan als beginnend chauffeur nog wel vaker gaan gebeuren. Belangrijk is wel dat je niet in paniek raakt, maar rustig blijft en de auto weer opnieuw start. Heel grappig dat er altijd een moment is dat het ineens goed gaat. Fijn ook, om vooruitgang te zien. Zelfs op m'n examen sloeg de motor nog af, omdat iemand mij geen voorrang verleende, en ik te snel weer op probeerde te trekken. Uiteindelijk was ik gewoon geslaagd en heeft de examinator er niet eens iets over verteld in zijn 'eind-praatje'.quote:Op zondag 17 oktober 2010 19:16 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Heb afgelopen donderdag mijn 26e uur les gehad, en dit was de eerste keer dat ik 'm niet heb laten afslaan tijdens het lessen![]()
![]()
Ook mijn kijkgedrag en dan vooral de dode hoek zag er nu ook stukken beter uit dan voorheen zei mijn instructeur, dus hij wilde me over een maandje wel op examen hebben..
Nu nog even theorie halen
Gewoon te druk gehad en te lui geweest.. Zomervakantie kwam er ook tussendoor.. Nja goed, even snel halen dan maarquote:Op maandag 18 oktober 2010 13:26 schreef Purdey het volgende:
[..]
Over afslaan van de motor hoef je je geen zorgen te maken. Dat zal in je jonge bestaan als beginnend chauffeur nog wel vaker gaan gebeuren. Belangrijk is wel dat je niet in paniek raakt, maar rustig blijft en de auto weer opnieuw start. Heel grappig dat er altijd een moment is dat het ineens goed gaat. Fijn ook, om vooruitgang te zien. Zelfs op m'n examen sloeg de motor nog af, omdat iemand mij geen voorrang verleende, en ik te snel weer op probeerde te trekken. Uiteindelijk was ik gewoon geslaagd en heeft de examinator er niet eens iets over verteld in zijn 'eind-praatje'.
Met je theorie zou ik dan wel op gaan schieten, rij je nog niet zo lang les? Of is het er gewoon nog niet van gekomen?
Ik ben Nederlands, maar ik kan voor geen meter schakelen.quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:25 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
inderdaad vreemd ja, ik begin ook direct in een schakelauto dacht dat iedereen dat deed. straks ben je zo'n amerikaan die niet kan schakelen.
Gefeliciteerd Jac0bus! Tof hoor, lekker zelf karren met de motorquote:Op maandag 18 oktober 2010 14:31 schreef Jac0bus het volgende:
Ik heb mijn motorKostte wat moeite om hem op te halen (
) maar dat is het zeker waard
Zekerquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:11 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gefeliciteerd Jac0bus! Tof hoor, lekker zelf karren met de motor
Picsquote:Op maandag 18 oktober 2010 15:12 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
ZekerEcht zo'n lawaai supersport dus iedereen kijkt om als ik langsrij
quote:Op maandag 18 oktober 2010 15:25 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Pics![]()
Ik hoorde net dat als het een beetje meezit, m'n pasje morgen al op het gemeentehuis ligt ipv donderdagavondIk ben wel echt superzenuwachtig om zelf te rijden, niemand naast me die in kan grijpen als ik iets stoms doe... ik ben echt bang dat ik op de terugweg al een ongeluk maak of zo
Hadden jullie dat ook voor je eerste eigen rit? En het zal wel loslopen, maar ik heb wel vaker faalangst en nu mis ik een groot stuk veiligheid van een instructeur
In het echt ook even wennen qua rijderspositie etc. vergeleke met de lesmotor, heel anders!quote:Op maandag 18 oktober 2010 18:33 schreef Purdey het volgende:
Zo Jac0bus, het is alsof de motor vlak voor mijn neus staat zo groot is die foto![]()
Maar verder oehlala, mooi!Vele veilige km'ers gewenst
Dankjequote:
Klinkt een beetje als mijn verhaal hahaquote:Op maandag 18 oktober 2010 20:24 schreef koekii het volgende:
Hoii even een kleine update. Ik was 2 weken geleden gezakt bij Avanti voor de 3e keer (sneu) Maar sinds vorige week les ik nu bij Herst.Het gaat al stukken beter. Mijn rij-instructeur is een oude wijze man en weet meteen hoe ik mijn aandacht bij mijn rijlessen moet bijhouden en hoe ik mijn fouten moet corriceren. Ik heb het reuze naar mijn zin. Eindelijk een persoon niet die constant een stomme opmerking maakt en normaal les geeft. Ben er echt tevreden mee. Ik heb inmiddels al 3 lessen van gehad. (3x50 mins) Het gaat echt perfect. Dus vorige week bij mijn 3e les vroeg hij aan mij of ik een examen wilde inplannen. Hij zei dat ik er klaar voor ben, maar ik weet niet of ik moet aanvragen? Wat vinden jullie?
Hoeveel PK heeft zo'n ding nou? En hoe snel gaat-ie? (naar de 100 en topsnelheid?quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:21 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
DankjeEn knetters wat is hij snel!
Als je instructeur denkt dat je er klaar voor bent.......waarom twijfelen?quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:24 schreef koekii het volgende:
Hoii even een kleine update. Ik was 2 weken geleden gezakt bij Avanti voor de 3e keer (sneu) Maar sinds vorige week les ik nu bij Herst.Het gaat al stukken beter. Mijn rij-instructeur is een oude wijze man en weet meteen hoe ik mijn aandacht bij mijn rijlessen moet bijhouden en hoe ik mijn fouten moet corriceren. Ik heb het reuze naar mijn zin. Eindelijk een persoon niet die constant een stomme opmerking maakt en normaal les geeft. Ben er echt tevreden mee. Ik heb inmiddels al 3 lessen van gehad. (3x50 mins) Het gaat echt perfect. Dus vorige week bij mijn 3e les vroeg hij aan mij of ik een examen wilde inplannen. Hij zei dat ik er klaar voor ben, maar ik weet niet of ik moet aanvragen? Wat vinden jullie?
Ik heb hem nu nog begrensd op 34pk. Qua acceleratie van 0-100kmh heeft dit niet zoveel invloed(ik denk zo rond de 4-5 sec) maar de topsnelheid ligt een stuk lager(190 tegenover 270 onbegrensd).quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:34 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als mijn verhaal hahaOf je moet inplannen... als je al 3 keer eerder op bent geweest ben je er in principe klaar voor natuurlijk, en het duurt toch nog wel een paar weken voor je ook echt op kan waarschijnlijk. In die tijd kun je nog een aantal lessen nemen. Ik heb ook na de 1e (dubbele) les bij m'n tweede rijschool het examen ingepland, en in de 3 weken die het duurde nog 5 dubbele lessen genomen. Sloot mooi aan.
![]()
Maar als je zelf niet het gevoel hebt dat dat genoeg tijd is, kun je beter een paar lessen extra nemen misschien. Dat voel je zelf het beste
[..]
Hoeveel PK heeft zo'n ding nou? En hoe snel gaat-ie? (naar de 100 en topsnelheid?)
Ik weet het niet. Ik twijfel nog een beetje. Van mijn vorige rij-instructeur bij Avanti was ik er ook klaar en daar ging het 3 x mis. Dus vandaar. Maar ik had altijd het gevoel dat ik er klaar voor was alleen de kijkgedrag was slecht.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als je instructeur denkt dat je er klaar voor bent.......waarom twijfelen?
Nu rij je ws. nog geen examenniveau maar je instructeur denkt vooruit. Hij weet hoe snel je leert, hoe je bent en zo.
Je kunt ook wachten tot je op examenniveau rijdt en dan pas aanvragen maar dan zit je een paar weken onnodig lessen te nemen en betalen of je zit afwachtend uit je neus te vreten.
Vertrouw die man maar gewoon, aanvragen die hap!
Klopt, zo doe ik het ook altijd.quote:Op maandag 18 oktober 2010 20:34 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als mijn verhaal hahaOf je moet inplannen... als je al 3 keer eerder op bent geweest ben je er in principe klaar voor natuurlijk, en het duurt toch nog wel een paar weken voor je ook echt op kan waarschijnlijk. In die tijd kun je nog een aantal lessen nemen. Ik heb ook na de 1e (dubbele) les bij m'n tweede rijschool het examen ingepland, en in de 3 weken die het duurde nog 5 dubbele lessen genomen. Sloot mooi aan.
![]()
Maar als je zelf niet het gevoel hebt dat dat genoeg tijd is, kun je beter een paar lessen extra nemen misschien. Dat voel je zelf het beste
[..]
Vertel vertel! Is iedereen en de auto nog heel?quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:48 schreef -SG- het volgende:
Net mijn rijbewijs opgehaald en eerste ritje gemaakt......
In de auto wel ja....quote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:49 schreef Purdey het volgende:
[..]
Vertel vertel! Is iedereen en de auto nog heel?
Maakt helemaal niet uit, was tot een paar weken geleden mijn grootste angst, het af laten slaan van de auto. Maar je hebt het in een diesel geleerd, dus dan krijg je het met een andere auto ook wel weer aangeleerdquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 11:52 schreef -SG- het volgende:
[..]
In de auto wel ja....
Nee grapje. Was in staat om in een ritje van een kilometer de auto 2 keer af te laten slaan.
Maar zoals ik net ergens anders ook al zei, de zin; 'Een diesel rijdt toch anders als benzine.' ga ik in veelvaak gebruiken!
Succesquote:
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 20 oktober 2010 00:24 schreef Straalkachel het volgende:
Ben verdomme geslaagd voor m'n theorie
ik hoop het toch ook.. wordt er wat moedeloos van als ik het weer niet haalquote:Op dinsdag 19 oktober 2010 22:06 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
SuccesHopelijk brengt de 4e keer jou ook geluk
Of niet, want hij is ziekquote:Op woensdag 20 oktober 2010 08:07 schreef Franneh het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
9 uur begint mijn rijles weer.. hopelijk gaat het goed.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |