Aaah superkutquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:24 schreef koekii het volgende:
GVD ik ben weer gezakt waarom ik![]()
maar ik kan er niks aan doen het ging al mis biJ de turbo rotonde mijn fout was dat ik halfrond met gaan en ik nam de rijstrook die links ging en halverwege het rotonde had ik door dat ik verkeerd op het verkeerde rijstrook zat en ik ging opschuiven zonder te kijken. Dat was mijn eerste ingreep en toen was er een stopbord en ik ging wel stoppen maar ik rolde steeds terwijl ik daadwerkelijk moest gaan stoppen. Vind het echt erg mijn rij-instructeur weet ook niet wat hij met mij moet doen ik huil gewoon echt diep van binnen.
Ik kan me voorstellen dat je er even helemaal doorheen zit. Misschien binnen Avanti naar een andere instructeur? Er is ook een nederlandse oudere man, misschien is hij wat? Of overstappen naar Hers, een hele nieuwe frisse blik op de zaken? Ik zou in elk geval wel weggaan bij je eigen ins. Misschien kun je van de week even een 'bij' lesje fixen bij Hers, dan kijk jij hoe hun zijn, en hun kunnen je vertellen hoe je rijdt en wat de aandachtspunten zijn. In elk geval eel sterkte, en we houden contact!quote:Op donderdag 7 oktober 2010 13:16 schreef koekii het volgende:
Heb geen idee wat ik moet doen ik overweeg om weg te gaan bij avanti weg bij mijn rij-instructeur maar ik twijfel omdat ik al zolang bij hem lest. Ik word echt gek:'(
Volgende week. ehm, woensdag volgens mij. Weet de dag neit eensquote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:13 schreef MelR het volgende:
aaah klote dat jullie gezakt zijn!!! maar koekie zo erg is het toch niet als je verkeerd rijd? ik was bij mn laatste examen ook verkeerd gereden en toch geslaagd...(nadat hij me nog een x zelfstandig liet rijden en het toen wel goed ging) ik denk dat als je gewoon door was gereden en had gezegt, ja sorry verkeerd, dat het dan wel goed was gegaan (kan je eigelijk wel tussendoor veranderen van rijbaan op een turbo rotonde?..of ben ik nou gek?) maarja tijdens examens wil je nog wel eens rare dingen doen (weet ik alles van)
8ognot , wanneer moet jij weer examen doen?
Als je het goed oplost lijkt het me eigenlijk geen probleem als je verkeerd rijd, in het echt kan zoiets ook gebeuren.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:13 schreef MelR het volgende:
aaah klote dat jullie gezakt zijn!!! maar koekie zo erg is het toch niet als je verkeerd rijd? ik was bij mn laatste examen ook verkeerd gereden en toch geslaagd...(nadat hij me nog een x zelfstandig liet rijden en het toen wel goed ging) ik denk dat als je gewoon door was gereden en had gezegt, ja sorry verkeerd, dat het dan wel goed was gegaan
Ja hoe moet je anders de rotonde verlaten als je in de binnenbaan zitquote:(kan je eigelijk wel tussendoor veranderen van rijbaan op een turbo rotonde?..of ben ik nou gek?) maarja tijdens examens wil je nog wel eens rare dingen doen (weet ik alles van)
ik ben na 3x gezakt te zijn ook naar een andere instructeur gegaan alleen vond ik hem niet zo aardig en de lessen die ik bij hem had gingen ook niet vlekkeloos maar ben gelukkig wel geslaagd toen.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 15:37 schreef 08gnoT. het volgende:
Ah klote koekiiIk zou inderdaad doen wat Purdey zegt, even een proefles bij een andere rijschool. Heb ik ook gedaan en heb spijt dat ik niet veel eerder gegaan ben! Ik twijfelde eerst ook, na m'n TTT eigenlijk al, maar toen dacht ik 'ach, da's ook zo'n gedoe, ik blijf maar', maar een andere instructeur heeft een heel andere kijk en leert je allicht weer een hoop nieuwe/andere dingen
Gecondoleerd Kekaa. Hopen dat je ondanks de omstandigheden toch een goed examen gaat doenquote:Op donderdag 7 oktober 2010 12:21 schreef Kekaa het volgende:
Binnenkort maar even bellen voor de laatste paar uur + examen.
En ik zou een brief krijgen met formulier die naar het CBR moest, waarom ik afgelopen vrijdag geen examen gedaan heb (opa donderdag overleden) Die heb ik ook nog niet gehad.
Dankje.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:06 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gecondoleerd Kekaa. Hopen dat je ondanks de omstandigheden toch een goed examen gaat doen
Hoe weet je dat zeker?quote:Op donderdag 7 oktober 2010 19:40 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo ik weet nu iig dat de volgende keer NIET weer die brompot mee gaat
Soms is het fysiek wel mogelijk, doordat de rijstrook scheiding is uitgevoerd op dusdanige wijze dat je er wel overheen kan rijden. Opzich vind ik dat vanuit de ontwerpprincipes van duurzaam veilig ook logisch. Onderdeel daarvan is het begrip (fysieke) vergevingsgezindheid waarin de weggebruiker zijn fouten kan herstellen. Dan lijkt het mij beter dat je het een en ander herstelt op die rotonde dan dat je midden op de weg gaat keren. Hoewel het natuurlijk ook eraan ligt hoe de wegbeheerder die begrippen interpreteert. Een volledige rijstrook scheiding kan immers juist veiliger zijn doordat verkeer niet meer met elkaar in contact komt. Ik weet niet wat de ontwerprichtlijnen exact voorschrijven. -edit- Wikipedia schrijft dat het randjes zijn van 7cm en het dus niet kan. Maar ik zie het toch wel eens gebeuren dat iemand over zo'n randje heen hobbelt.quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:13 schreef MelR het volgende: (kan je eigelijk wel tussendoor veranderen van rijbaan op een turbo rotonde?..of ben ik nou gek?)
let op dat er niet in eens een fietser naast je staat/rijdt voordat je wilt afslaanquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:57 schreef misslady83 het volgende:
Zijn er nog kandidaten opgeweest voor hun examen recent? En hoe ging dit? Tell me dan weet ik waar ik op moet letten!
Lees het topic eens terugquote:Op vrijdag 8 oktober 2010 16:57 schreef misslady83 het volgende:
Zijn er nog kandidaten opgeweest voor hun examen recent? En hoe ging dit? Tell me dan weet ik waar ik op moet letten!
zoals iedereen altijd wel zegt echt overdreven kijken in de dodehoek enz ook word er waarschijnlijk iets over de knopjes in de auto gevraagd(Airco,achterruitverwarming, alarm/ waarschuwing lichten enz)quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:19 schreef Megakroelbeestje het volgende:
[..]
let op dat er niet in eens een fietser naast je staat/rijdt voordat je wilt afslaan
ook niet teveel doen.. dan ga je namelijk op de automatische piloot rijden.. :squote:Op vrijdag 8 oktober 2010 23:40 schreef Yurithemaster het volgende:
[..]
zoals iedereen altijd wel zegt echt overdreven kijken in de dodehoek enz ook word er waarschijnlijk iets over de knopjes in de auto gevraagd(Airco,achterruitverwarming, alarm/ waarschuwing lichten enz)
verder gewoon voldoende afstand houden op je voorgangers, Let goed op de verkeersborden en je moet ook maar net mazzel hebben.
Instructeurs weten meestal ook wel lans welke routes en punten examinatoren je sturen dus misschien kun je aan hem/haar vragen of je die punten wat kunt oefenen.
Euh kan aan mij liggen, want ik ben zwaar aangeschoten, maar is de hele definitie van een turborotonde niet dat een rijstrook automagisch (geen typo) naar de afslag leidt? En dat je dus in principe niet van rijstrook hoeft te wisselen...quote:Op donderdag 7 oktober 2010 17:32 schreef Yurithemaster het volgende:
Ja hoe moet je anders de rotonde verlaten als je in de binnenbaan zit
ik dacht aan een gewone 2 baans rotondequote:Op zaterdag 9 oktober 2010 02:30 schreef twiFight het volgende:
[..]
Euh kan aan mij liggen, want ik ben zwaar aangeschoten, maar is de hele definitie van een turborotonde niet dat een rijstrook automagisch (geen typo) naar de afslag leidt? En dat je dus in principe niet van rijstrook hoeft te wisselen...
Ik ging het net googelen, en toen kwam ik ook deze tegen. In Rotterdam notabene.. Maar ik ken deze niet. Is het gewoon zo dat als je er gelijk af wil, dat je de rechterbaan neemt, de middelste voor 'rechtdoor' en de linkerrij baan voor driekwart rond?quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:05 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Er zijn er ook niet veel in NL![]()
[ http://img246.imageshack.us/img246/2506/turborotonde.jpg&t=1]afbeelding ]
Ja inderdaad, als je de banen volgt zie je inderdaad dat de buitenste bij elke afslag afslaat. Als je meteen rechtsaf wil, ga je de rotonde niet eens op.quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:09 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik ging het net googelen, en toen kwam ik ook deze tegen. In Rotterdam notabene.. Maar ik ken deze niet. Is het gewoon zo dat als je er gelijk af wil, dat je de rechterbaan neemt, de middelste voor 'rechtdoor' en de linkerrij baan voor driekwart rond?
First I was:quote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:05 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Er zijn er ook niet veel in NL![]()
[ http://img246.imageshack.us/img246/2506/turborotonde.jpg&t=1]afbeelding ]
Het ziet er wat duizelingmakend uit, maar ik denk dat als je dit met rijles krijgt, dat je het wel onder de knie krijgtquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:10 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ja inderdaad, als je de banen volgt zie je inderdaad dat de buitenste bij elke afslag afslaat. Als je meteen rechtsaf wil, ga je de rotonde niet eens op.
VET he!.. Dat ondingquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 18:34 schreef twiFight het volgende:
Ik heb ze ook nooit met rijles gehad hoor. Inmiddels wel over de turbo bij Joure geweest. Ik wou al moeilijk doen, totdat mijn vriendin zei dat je gewoon op je baan kon blijven (wist niet dat het een turborotonde was). Vanaf dat moment is het heel makkelijk, zolang je op de goede rijbaan zit. Vaak staan er van te voren ook al wel borden voor zodat je al weet waar je heen moet.
Gewoon de bordjes volgen, die zetten ze er bij zodat zelfs demente bejaarden zoiets kunnen snappenquote:Op zaterdag 9 oktober 2010 12:17 schreef Blistering het volgende:
[..]
First I was:![]()
But then I was like:![]()
Volgens mij zou ik daar gelijk de berm in rijden omdat ik bang ben brokken te maken, ziet er nogal ingewikkeld uit
Mwah, dat is het 'm net. Die bordjes worden onvoldoende begrepen. Dus zal binnenkort de richtlijn bewegwijzering hierop worden aangepast met nieuwe, betere bebording.quote:Op maandag 11 oktober 2010 15:49 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Gewoon de bordjes volgen, die zetten ze er bij zodat zelfs demente bejaarden zoiets kunnen snappen
Oeh, ik ga voor je duimen 08! Het moet gewoon een keer nuquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:35 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik kwam gisteren nog over 2 turborotondes die ze net aangelegd hadden, m'n moeder snapte er geen sjaak van
Net terug van 3uur rijles, kut wat ging het slechtEcht nog baggerder dan m'n allereerste les. Morgen examen dan, laatste poging bij het CBR, ik hoop van harte dat het dan beter gaat
succes!quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:35 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik kwam gisteren nog over 2 turborotondes die ze net aangelegd hadden, m'n moeder snapte er geen sjaak van
Net terug van 3uur rijles, kut wat ging het slechtEcht nog baggerder dan m'n allereerste les. Morgen examen dan, laatste poging bij het CBR, ik hoop van harte dat het dan beter gaat
Welke?quote:oh en 08ognot waarom heb jij dat mannetje van die postalgold in je avatar?...
als je nu naar de bnor moet.. ( waar we uiteraard niet van uit gaan he.. ) en je zou bv een jaar moeten wachten..dan is je theorie examen ook verlopenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 19:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Dank jullieIk hoop het echt haha, ben er nu wel eens klaar mee
En wie weet hoe lang de wachttijd bij het BNOR is. M'n oma moest een jaar! wachten, ik vind de maand van nu al lang
[..]
Welke?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |