abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 27 september 2010 @ 12:27:29 #1
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86895640
Op donderdag 9 september 2010 16:14 schreef 08gnoT. het volgende:
Meld hier:
• Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
• Hoeveel lessen je hebt gehad.
• Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
• Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
• Wanneer je geslaagd bent.

Eerdere topics van deze reeks:
01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27
28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54
55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81
82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106
107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 133

De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden.
De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden.

Geslaagden 2010:
• GijsMF (8 januari)
• Janna86 (12 januari)
• HenkXL (13 januari)
• Plasterk (14 januari)
• richbitch (15 januari)
• Eenskijken (18 januari)
• Windowmaker (18 januari)
• Biefstuk (18 januari)
• Beaudelaire (18 januari)
• BastiaanL (22 januari)
• Clannif (25 januari)
• Jayzbai (26 januari)
• Bokhorst21 (26 januari)
• Aardappelbeertje (27 januari)
• kerkhoffje (28 januari)
• Cheiron (2 februari)
• stelus (4 februari)
• Heroinjunk (10 februari)
• Bobooo (15 februari)
• trainfreak (18 februari)
• Gkhn (23 februari)
• PWSteal.Ldpinch.D (24 februari)
• Sjeunie (24 februari)
• fespo (25 februari)
• Wokkel1982 (3 maart)
• GuitarJJ (10 maart)
• Kevin1Bravo (16 maart)
• DiabloSam (16 maart)
• Subbu (19 maart)
• BlackRhino (25 maart)
• 2na (30 maart)
• kaatjejannie (1 april)
• MellaBella (1 april)
• Chikita (6 april)
• Ice-Blue (7 april)
• Hippos (7 april)
• FalleNk810i (7 april)
• Lammmetje (9 april)
• DiemenZijde (15 april)
• Hyman (16 april)
• Spelvout (19 april)
• Unknown90 (22 april)
• Jac0bus (4 mei)
• WhiteJoker (4 mei)
• monsterd. (4 mei)
• Opperprutser (10 mei)
• Joosterd (11 mei)
• SinOfEnvy (25 mei)
• House_is_a_feeling (1 juni)
• EvilWasp (11 juni)
• CherryLips (14 juni)
• Eix (14 juni)
• Purdey (17 juni)
• Otis2.0 (23 juni)
• Maxco (24 juni)
• Vandergeld (24 juni)
• TheGloaming (28 juni)
• KimPossible (29 juni)
• Nass (30 juni)
• Henkhimself (2 juli)
• FastFox91 (5 juli)
• Nero22 (9 juli)
• aflex (13 juli)
• Waterflesje (13 juli)
• bladerdeegroller (14 juli)
• Catch_Me (22 juli)
• Jig_Saw (22 juli)
• Jacobras (24 juli)
• Juuhachi (4 augustus)
• Flashbag (11 augustus)
• TwiFight (13 augustus)
• MelR (8 september)
• Danielle_ (23 september)

Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ^O^

De OP is hier terug te vinden.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  maandag 27 september 2010 @ 12:30:20 #2
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86895730
De Lapo:

quote:
Op maandag 27 september 2010 12:22 schreef Purdey het volgende:
Het is soms heel moeilijk te beoordelen of mensen terecht zijn gezakt hier. Sommigen hebben echt een flinke ingreep gehad, en dan is het logisch. Sommigen geven hier de meeste lullige redenen, die de examinator heeft opgegeven. Als die reden echt zo zou zijn, zou dat heel zuur zijn. Tenzij er misschien tijdens die rit nog meer dingetjes niet vlekkeloos waren gegaan. Mijn mening over het CBR is niet veranderd, ookal was ik er met m'n examen in 1 keer vanaf. Het CBR is gewoon een geldverslindende organisatie, die meer aandoet als een loterij.
Het ging hierbij om eventulele concurentie tussen het CBR en een eventueel nieuw rijvaardigheidsbureau.
En zijn de mensen die zakken dat altijd automatisch terecht gezakt, of zal het bij het CBR ook een financiėle kwestie zijn? We discuseren weer verder!
pi_86899022
Mijn rijinstructeur probeert mij aan een andere leerling te koppelen :')
  maandag 27 september 2010 @ 14:41:22 #4
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86900308
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:08 schreef Vragende het volgende:
Mijn rijinstructeur probeert mij aan een andere leerling te koppelen :')
Ach, dat is lang zo erg niet als dat je rij-instructeur zich aan jou probeert te koppelen ;)
Als het een leuk meisje is, waarom niet! :) Rijlesflirten O+
pi_86908296
Woei, ik sta in de OP! :D

OT. Vragende, inderdaad. Als het een leuk meisje is.... ;)
pi_86909829
08gnoT, vraagje voor jou heb jij je rijbewijs niet nog behaald? Ik dacht de hele tijd dat jij je rijbewijs hebt behaald :)
pi_86910198
quote:
Op maandag 27 september 2010 14:41 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ach, dat is lang zo erg niet als dat je rij-instructeur zich aan jou probeert te koppelen ;)
Als het een leuk meisje is, waarom niet! :) Rijlesflirten O+
Ik dacht eerst dat hij een grap maakte het ging ongeveer zo terwijl we op de snelweg reden

Rijinstructeur:Het meisje dat jou vorige week had afgezet vertelde me dat ze je leuk vond, moet ik anders je telefoonnummer even doorgeven
Ik: :{

Hij bleek nog echt serieus te zijn ook :P

Ik kan me niet eens meer herinneren wie het was en hoe ze eruit zag :')

Ik heb donderdag trouwens praktijk, zijn er nog dingen die ik kan doen om mij voor te bereiden? Ik ben van plan om de theorie nog eens door te lezen en met mijn vader nog een stuk te rijden (Niet echt handig als ik dan word opgepakt en een rijontzegging krijg :P )

Zelf heb ik er niet zoveel vertrouwen in maar het zou mooi zijn als ik in 1x slaag
  maandag 27 september 2010 @ 18:47:41 #8
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86910924
quote:
Op maandag 27 september 2010 18:31 schreef Vragende het volgende:

[..]

Ik dacht eerst dat hij een grap maakte het ging ongeveer zo terwijl we op de snelweg reden

Rijinstructeur:Het meisje dat jou vorige week had afgezet vertelde me dat ze je leuk vond, moet ik anders je telefoonnummer even doorgeven
Ik: :{

Hij bleek nog echt serieus te zijn ook :P

Ik kan me niet eens meer herinneren wie het was en hoe ze eruit zag :')
Haha, de brutaliteit _O-
Maar wel leuk dat hij eraan dacht toch? Ik kan me ook niet echt meer herinneren wie ik allemaal achterin heb gehad hoor. Af en toe keek ik eens in m'n binnenspiegel en dan keek ik tegen een of andere chagerijnig wijf aan. Soms zaten er wel hele leuke exemplaren bij, mannelijk, die enorm begonnen te zuchtten als ik zat te kloten met rijden. Dus dat was al meteen een afknapper..

@Koeki: 08gn0t is nog niet geslaagd, vorige week voor de derde keer gezakt helaas :)
Ze gaat wel binnenkort weer op :)
pi_86945232
Kan je eigenlijk zakken als je de controle vragen verkeerd beantwoord?
  dinsdag 28 september 2010 @ 16:41:46 #10
314761 sjoneah
Terecht. In één woord terecht.
pi_86946165
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 16:16 schreef Vragende het volgende:
Kan je eigenlijk zakken als je de controle vragen verkeerd beantwoord?
Ik denk dat de vragen over het voertuig aan het begin, je niet direct laten slagen of zakken. Wat ik wel denk is dat het erg zwaar meetelt in het totaalbeeld wat de examinator van jou krijgt gedurende het examen.

Een tip van mijn instructeur, is dat je eigenlijk moet laten zien dat je je er wel mee redt. Als ze dus vragen wat luchtdruk in de band moet zijn, zou je ook kunnen antwoorden dat je dat in het instructieboekje van de auto kan vinden, als je het even niet weet. Let wel op, dat sommige vragen die ze kunnen stellen theorie-examen vragen zijn, en die moet je dus wel gewoon weten, zoals minimale profieldiepte.

Wat ik gedaan heb, is een week voor mijn examen het instructieboekje uit mijn moeder auto gesleurd, en een beetje doorgebladerd... best wel interessant ook nog ^O^
pi_86946403
Ik had ze op de TT allemaal goed maar toch even voor de zekerheid :P

Moet je ook alle lichten testen? zoals remlicht,mistlicht en stadslicht? Ik weet alleen hoe je stadslicht en remlicht moet voeren ;(
  dinsdag 28 september 2010 @ 19:41:10 #12
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86952775
Het is belangrijk dat je een goede dashbord check doet met je instr.
Hij hoort alles uit te leggen, want op je examen/TTT krijg je toch vragen als:
Stel je voor, je ruiten beslaan, wat doe je dan? Het is avond, welke verlichting voer je? Mag je nu met groot licht rijden? Hoe doe je de ruitenwissers aan? Hoe check je het oliepeil? Wat is de juiste bandenspanning?

Het is een belangrijk punt, en ik heb ze ook gehad. Met m'n TTT vroeg hij de de vraag over het beslaan van de ruiten. Daar kon ik prima antwoord op geven. Heb ik er iets aan gehad? Nein..
Van de week in m'n eigen auto besloegen de ruiten, en ik had geen idee welk knopje ik moest hebben aangezien die in elke auto verschillen :) In m'n lesgolf kon ik een draaiknopje verschuiven, en in m'n eigen auto drie schijven..
pi_86963350
Hij heeft mij niets gevraagd tijdens het afrijden. Gelukkig maar, want het is me tig keer uitgelegd maar het bleef en blijft nog steeds niet hangen :') . Ik snap ook nog steeds niet waarom ik ben geslaagd eigenlijk.
Tap tap tap
pi_86971039
Vernieuwde roze pasje opgehaald met een Atje erop *O* Heb waarschijnlijk ook al een motor gevonden waar ik binnenkort heen ga om te kijken :)
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_86972983
Zo Praktijk, ik ga zo hard zakken ;(
pi_86979439
quote:
Op woensdag 29 september 2010 11:03 schreef Vragende het volgende:
Zo Praktijk, ik ga zo hard zakken ;(
Ik weet niet hoe maar ik ben geslaagd :D

Deed het in 45 lessen wat eigenlijk best veel was.

Tussentoets twee weken geleden kreeg ik alleen maar kritiek en geen vrijstelling en zelfs met voorrijden ging nog van alles fout en tijdens het praktijkexamen sloeg mijn auto nog af en zag ik twee fietsers over het hoofd en remde ik iets te laat.

Ik was nog bijna gezakt omdat ik niet keek toen ik uitstapte bij het CBR :D
  woensdag 29 september 2010 @ 14:09:55 #17
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86979550
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:07 schreef Vragende het volgende:

[..]

Tussentoets twee weken geleden kreeg ik alleen maar kritiek en geen vrijstelling en zelfs met voorrijden ging nog van alles fout en tijdens het praktijkexamen sloeg mijn auto nog af en zag ik twee fietsers over het hoofd en remde ik iets te laat.

Gefeliciteerd Vragende! ^O^
45 lessen valt reuze mee, vind ik dan, maar dat is misschien persoonlijk :) Het ligt in elk geval rond het gemiddelde :) En twee weken geleden je TTT? Dat is best snel achter elkaar geweest dan, niet zonde geweest achteraf die TTT? Geniet ervan!
  woensdag 29 september 2010 @ 14:10:53 #18
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86979595
quote:
Op woensdag 29 september 2010 09:47 schreef Jac0bus het volgende:
Vernieuwde roze pasje opgehaald met een Atje erop *O* Heb waarschijnlijk ook al een motor gevonden waar ik binnenkort heen ga om te kijken :)
Niet zomaar je UI veranderen pik, ik herkende je niet meer ;)
Fijn dat je je pasje terug hebt, met toegevoegde A! Naar wat voor motor ga je kijken? I want all the details!
  woensdag 29 september 2010 @ 14:12:03 #19
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86979647
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 22:59 schreef CherryLips het volgende:
Hij heeft mij niets gevraagd tijdens het afrijden. Gelukkig maar, want het is me tig keer uitgelegd maar het bleef en blijft nog steeds niet hangen :') . Ik snap ook nog steeds niet waarom ik ben geslaagd eigenlijk.
Laag uitgesneden truitje? Blousje knoopje open? 'Per ongeluk' aan de knie van je examinator gezeten tijdens de rit? Andere oneerbare voorstellen? Of je hebt het gewoon goed gedaan pop ;)
pi_86980380
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:07 schreef Vragende het volgende:

[..]

gefeliciteerd *O*
45 lessen is volgens mij normaal hoor, er zijn altijd uitschieters naar beneden (maar ook naar boven).

Bij mijn examen was ik vergeten de auto op slot te doen, teruggerend (bijna voor een lesauto gesprongen), maar toen liep de examinator al naar de ingang van het CBR, die heeft het niet gemerkt, die dacht ineens 'waar is dat kind nou?' _O-
Tap tap tap
pi_86980409
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:12 schreef Purdey het volgende:

[..]

Laag uitgesneden truitje? Blousje knoopje open? 'Per ongeluk' aan de knie van je examinator gezeten tijdens de rit? Andere oneerbare voorstellen? Of je hebt het gewoon goed gedaan pop ;)
Kan ik dan echt rijden? O+
Tap tap tap
pi_86980800
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:09 schreef Purdey het volgende:

[..]

Gefeliciteerd Vragende! ^O^
45 lessen valt reuze mee, vind ik dan, maar dat is misschien persoonlijk :) Het ligt in elk geval rond het gemiddelde :) En twee weken geleden je TTT? Dat is best snel achter elkaar geweest dan, niet zonde geweest achteraf die TTT? Geniet ervan!
TTT was inderdaad zonde, Ik was niet nerveus en voor het echte praktijkexamen wel.

Ik moet eerlijk zeggen dat als ik de TTT examinator had dat ik denk ik wel gezakt was
pi_86980997
Ik weet trouwens nog niet hoe je moet tanken :P

Kan ik nu al mijn rijbewijs aanvragen of moet ik wachten tot morgen?
pi_86982158
Vragende, gefeliciteerd! Helemaal goed :D Lekker niet meer over nadenken wat er allemaal 'mis' ging, maar gewoon genieten van je rijbewijs zou ik zeggen :D Mijn examinator zei dat ik een dag na m'n praktijk m'n rijbewijs aan kon vragen.

En tanken... Dat ga ik straks voor het eerst doen. :Y Ik heb gister m'n rijbewijs opgehaald (vrijdag aangevraagd, gewone procedure dus was lekker snel ;)) en ben meteen 's avonds met een vriendin een stukje gaan rijden in de bestelbus van m'n ouders. Uiteraard vader in de stress: 'Het is geen personenauto zoals je lesauto hč!!' en 'Zal ik 'm anders nog even het bochtje om zetten? Dan kun je zo rechtdoor het pad af.' Maar mooi zelf dat bochtje gemaakt en heerlijk gereden. Alleen een stukje tuin geraakt bij die vriendin thuis, maar dat schijnt iedereen te hebben. Zélfs met auto's ter grote van een KA... ;)

[ Bericht 52% gewijzigd door Danielle_ op 29-09-2010 15:24:22 ]
  woensdag 29 september 2010 @ 16:11:46 #25
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86984635
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:31 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Kan ik dan echt rijden? O+
Tuurlijk, jij wel ;)

Ik weet trouwens ook niet hoe ik moet tanken :')
Toen ik m'n auto kocht, was hij leeg, en ik had m'n pinpas niet bij me, dus toen heeft pappie hem volgegooid en betaald. Nu zit hij nog vol, aangezien ik nog niet zoveel heb gereden, maar de volgende keer tank ik :s)
pi_86985518
Gisteren haalde m'n vader me op met de Yaris, maar hij moest tanken. En hij loopt te zoeken naar het hendeltje voor de tankdop, zocht zich een ongeluk... 'die zit naast de stoel, pap'.
Kijk, dat weet ik dan weer wel :') .
Tap tap tap
pi_86985899
Ik kan nog steeds niet geloven dat ik geslaagd ben, het is echt een heel raar gevoel vooral omdat het zo onverwachts gebeurden.

Parkeren moet ik denk ik nog wel even op oefenen :P
  woensdag 29 september 2010 @ 18:52:57 #28
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86990712
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:40 schreef Vragende het volgende:
Ik kan nog steeds niet geloven dat ik geslaagd ben, het is echt een heel raar gevoel vooral omdat het zo onverwachts gebeurden.

Parkeren moet ik denk ik nog wel even op oefenen :P
En dadelijk gaat het kut met rijden, en dan krijg je het gevoel dat je het helemaal niet verdiend hebt..
Had ik ook, die 'kater'. Je leeft er heel erg naar toe dat het klaar zal zijn, maar als het dan zo ver is, dan ben je doodsbenauwd. En parkeren blijft lastig. Ik ben nu drie maanden geleden geslaagd, en heb van de week enorm zitten kloten met parkeren. 7 keer moeten steken met achteruit parkeren.. Ach, het komt wel goed met ons allen :s)
pi_86991013
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Purdey het volgende:

[..]

En dadelijk gaat het kut met rijden, en dan krijg je het gevoel dat je het helemaal niet verdiend hebt..
Had ik ook, die 'kater'. Je leeft er heel erg naar toe dat het klaar zal zijn, maar als het dan zo ver is, dan ben je doodsbenauwd. En parkeren blijft lastig. Ik ben nu drie maanden geleden geslaagd, en heb van de week enorm zitten kloten met parkeren. 7 keer moeten steken met achteruit parkeren.. Ach, het komt wel goed met ons allen :s)
Ach, zo lang ik maar niemand aanrijd :P

Ik hoor trouwens dat je bij een bezinemotor de koppeling pas moet los laten nadat je gas hebt gegeven, klopt dat?
pi_86993013
quote:
Op woensdag 29 september 2010 18:52 schreef Purdey het volgende:

[..]

Hier hetzelfde. Inparkeren is fifty-fifty: of het gaat gelijk goed, of ik moet tig keer steken, en in dat steken ben ik nog geen held. Ik vraag me af wat er gebeurt als er een keer niemand naast me zit :X
Tap tap tap
pi_86993041
quote:
Op woensdag 29 september 2010 19:01 schreef Vragende het volgende:

[..]

Ik hoor trouwens dat je bij een bezinemotor de koppeling pas moet los laten nadat je gas hebt gegeven, klopt dat?
Ja, eerst goed gasgeven ;) . Het is even wennen, maar dus niet gelijk de koppeling ver omhoog laten komen.
Tap tap tap
pi_86993646
quote:
Nee, hoeft niet per se. Mensen doen dat omdat ze nog teveel in de ''pas gas geven als je de auto voelt trekken'' fase hangen, en die fase past beter bij diesels. Dat alvast gas geven verhaal is voor als je onervaren bent met benzinemotoren, en niet een voorwaarde voor het juist gebruiken van een benzineauto. Bij een benzine is het moeilijker om alleen op de koppeling te rijden, bovendien duurt het te lang voor je op gang komt, mocht je het willen.

Het moment van gas geven en het moment van het loslaten van de koppeling komen steeds dichterbij elkaar naarmate je meer ervaring krijgt.
pi_86999453
Bedankt

Het eerste wat ik trouwens in mijn auto ga zetten is een navigatiesysteem :P
pi_87000932
quote:
Op woensdag 29 september 2010 14:10 schreef Purdey het volgende:

[..]

Niet zomaar je UI veranderen pik, ik herkende je niet meer ;)
Fijn dat je je pasje terug hebt, met toegevoegde A! Naar wat voor motor ga je kijken? I want all the details!
Waarschijnlijk een ZX6R, zodra ik er eentje heb zal ik je een fotootje sturen!

quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:11 schreef Purdey het volgende:

[..]

Tuurlijk, jij wel ;)

Toen ik m'n auto kocht, was hij leeg, en ik had m'n pinpas niet bij me, dus toen heeft pappie hem volgegooid en betaald. Nu zit hij nog vol, aangezien ik nog niet zoveel heb gereden, maar de volgende keer tank ik :s)
Tankdop open(is het lastigste voor mij, bij sommige auto's zit er zo'n irritant iets van kindproof systeem op, althans daar is het voor denk ik, en dan moet je hem indrukken draaien enzo, lukte mij ook niet de eerste keer.) Daaarna is het een kwestie van volgooien, pomp onthouden en naar binnen lopen en afrekenen of buiten pinnen als hij automatisch is ;)

quote:

[..]

:Y
Sowieso liet ik bij de diesel ook vaak mijn motor afslaan als ik vanuit stilstand in z'n 1 weer ging rijden(bijv. bij een stoplicht). Dat was omdat ik tegelijk koppeling liet opkomen en gas gaf. Ik maar niet snappen waarom maar ik was blijkbaar telkens net te laat. Nu geef is zelfs eerst gas en dan pas begin ik met de koppeling omhoog laten komen. Zo kan het dus zéker niet fout gaan :)
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
pi_87002122
quote:
Op woensdag 29 september 2010 21:45 schreef Vragende het volgende:
Bedankt

Het eerste wat ik trouwens in mijn auto ga zetten is een navigatiesysteem :P
God, daar heb ik al sinds m'n afrijden niet meer mee gereden, zal ook weer even wennen zijn :@
Tap tap tap
pi_87002340
Hopelijk wordt ik niet vaak van de weg afgehaald aangezien iedereen mij als 15-16 schat ;(
  woensdag 29 september 2010 @ 23:10:16 #37
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_87004236
Nog meer mensen die gaan afrijden of afgereden hebben bij CBR leusden? Welke route ging je rijden en hoe ging dit?
Waving.....can be positive or negative!..:)
  woensdag 29 september 2010 @ 23:41:32 #38
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_87005486
quote:
Op woensdag 29 september 2010 22:34 schreef Vragende het volgende:
Hopelijk wordt ik niet vaak van de weg afgehaald aangezien iedereen mij als 15-16 schat ;(
Ach valt mee hoor, ik hoor regelmatig een BMW vol met turken naar me toeteren omdat ze denken dat ik een meid ben :@
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_87005533
Ok, ik had laatst een vraag gesteld over een bepaalde voorrangssituatie. De meningen verschilden er. Het ging om deze situatie:

Omdat de verschillen ze groot waren had ik het CBR gemaild. Dit was hun antwoord:

Geachte heer ...,

Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u een vraag heeft over een verkeerssituatie.
Hierbij ontvangt u onze reactie.

Het is in deze situatie zo dat in principe alle partijen dienen te blijven staan (= patstelling).
In dit geval zouden wij willen meegeven : geef je verstand is voorrang.

Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geļnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, stuurt u gerust een e-mail terug.

Met vriendelijke groet,

CBR Klantenservice Theorie
T 0900 0210
I www.cbr.nl
pi_87006575
quote:
Op woensdag 29 september 2010 23:42 schreef FerdiV het volgende:
Het is in deze situatie zo dat in principe alle partijen dienen te blijven staan (= patstelling).
Hahaha. :')

quote:
In dit geval zouden wij willen meegeven : geef je verstand is voorrang.
Dat moet 'eens' zijn, neem ik aan?
  donderdag 30 september 2010 @ 11:40:01 #41
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_87014926
quote:
Op woensdag 29 september 2010 16:11 schreef Purdey het volgende:

Herkenbaar. _O-

Het afrekenen deel begrijp ik al jaren, vaak genoeg meegeweest met mijn ouders om te zien hoe dat werkt. Maar het zelf tanken had ik nog niet eerder gedaan. Tijd geleden had ik niet veel keuze omdat de tank praktisch leeg was. Wellicht had ik het wel nog tot thuis gered met die tank maar het leek mij beter om even voor een tientje te tanken. Maar het stelt echt niets voor. ;)

Ook exact kunnen aftikken op ¤10,00. 8-)
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_87015036
Het belangrijkste is dat je geen diesel in je benzineauto gooit en andersom ;)
pi_87019020
Kan 7 Oktober pas mijn rijbewijs ophalen ;(

Ik wou eerst spoedaanvraag doen maar die 30 euro extra voor een paar dagen eerder leek het me ook niet waard
pi_87023491
@ Vragende: Ik begrijp dat je 'm vandaag aangevraagd hebt? Ik heb 'm vorige week vrijdag aangevraagd en op mijn formulier stond dat ik 'm 1 oktober pas op kon halen, maar hij was dinsdag al klaar... Dus je hebt kans dat jouw pasje maandag/dinsdag ook al klaar ligt op het gemeentehuis ;)
pi_87023760
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:39 schreef Danielle_ het volgende:
@ Vragende: Ik begrijp dat je 'm vandaag aangevraagd hebt? Ik heb 'm vorige week vrijdag aangevraagd en op mijn formulier stond dat ik 'm 1 oktober pas op kon halen, maar hij was dinsdag al klaar... Dus je hebt kans dat jouw pasje maandag/dinsdag ook al klaar ligt op het gemeentehuis ;)
Oké,bedankt. :)

Werd je gebeld of ging je gewoon zelf langs?
pi_87023957
Ik ben zelf langs gegaan, bij de aanvraag zei de vrouw achter de balie namelijk al dat ik grote kans had dat ik 'm woensdag wel kon halen. Maar het gemeentehuis zit zo dicht bij m'n school, dat ik dinsdag uit school alvast ben gaan kijken. ;)
pi_87024057
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:50 schreef Danielle_ het volgende:
Ik ben zelf langs gegaan, bij de aanvraag zei de vrouw achter de balie namelijk al dat ik grote kans had dat ik 'm woensdag wel kon halen. Maar het gemeentehuis zit zo dicht bij m'n school, dat ik dinsdag uit school alvast ben gaan kijken. ;)
Die vrouw zei precies hetzelfde tegen mij _O-

En het gemeentehuis zit ook dicht bij mijn school, zit je toevallig op Windesheim? :P
pi_87024404
Haha nee, uurtje van Zwolle af: Stenden in Emmen ;) Wel toevallig inderdaad :D
pi_87028761
quote:
Op donderdag 30 september 2010 00:12 schreef illusions het volgende:

[..]

Hahaha. :')
[..]

Dat moet 'eens' zijn, neem ik aan?
Dus het komt er op neer: Gewoon rijden en hopen dat diegene die je eigenlijk voorrang moet geven niet gaat rijden.
  donderdag 30 september 2010 @ 19:26:32 #50
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87033236
Zo, zit iedereen op Windesheim hier :')

Ik had 'm vrijdag aangevraagt, en ging dinsdag kijken. Hij was er toen al. Ik had 'm in m'n portemonee gestopt, en toen zei die vrouw 'Oh nee, hij is nog gemeld bij de RDW. Ik moet 'm terughebben, en kom vrijdag maar terug. Die datum staat er ook niet voor niks op hé..' :'(
pi_87037017
Ik kom ook maar eens meeposten :W
Theorie in 1x gehaald + voorlopig rijbewijs meegekregen (Belgiė). Toen met een mooie L achterop gaan rijden + 12 uurtjes les genomen, vond ik toch wel zo verstandig.
1e examen met de rijschool geweest en echt genaaid door de examinator :')
2e examen ga ik met een van mijn ouders, staat in de planning voor eind oktober, heb ik in ieder geval de tijd om me rustig en goed voor te bereiden.
Ja en dus?
  donderdag 30 september 2010 @ 23:26:53 #52
165333 misslady83
pi_87045241
quote:
Op donderdag 30 september 2010 15:39 schreef Danielle_ het volgende:
Heerlijk gevoel lijkt me dat als je het felbegeerde pasje al gewoon hebt.( ook al is hij nog in de maak)... ! Weg alle examenstress echt heerlijk! *O*
pi_87046336
quote:
Op donderdag 30 september 2010 23:26 schreef misslady83 het volgende:

[..]

Heerlijk gevoel lijkt me dat als je het felbegeerde pasje al gewoon hebt.( ook al is hij nog in de maak)... ! Weg alle examenstress echt heerlijk! *O*
Ik had geen examenstress, Ik wist al bijna zeker dat ik ging zakken maar toch was ik geslaagd O+

Kan het nog steeds niet geloven. :P
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 00:09:28 #54
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87046763
He, ik was het topic al kwijt :D Succes iedereen die binnenkort op moet en gefeliciteerd aan de geslaagden *O*
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_87049919
Straks maar weer eens ff een stuk gaan rijden met pa *)
En proberen dat fileparkeren eens wat beter onder de knie te krijgen :'(
Ja en dus?
pi_87055643
quote:
Op donderdag 30 september 2010 19:26 schreef Purdey het volgende:
Zo, zit iedereen op Windesheim hier :')

Ik had 'm vrijdag aangevraagt, en ging dinsdag kijken. Hij was er toen al. Ik had 'm in m'n portemonee gestopt, en toen zei die vrouw 'Oh nee, hij is nog gemeld bij de RDW. Ik moet 'm terughebben, en kom vrijdag maar terug. Die datum staat er ook niet voor niks op hé..' :'(
Wat raar, zodra ze 'm naar het gemeentehuis verzenden hoort 'ie afgemeld te zijn bij RDW... :? Denk je je pasje te hebben, moet je 'm weer inleveren. :{

Offtopic: bijna had ik wel op Windesheim gezeten, maar kwam erachter dat de studie die ik daar wilde doen toch niet helemaal mijn ding was. Gelukkig nog vóór ik eraan begonnen was. :9
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:06:45 #57
165333 misslady83
pi_87069407
Wie hebben er onlangs allemaal afgereden? Wat is DE gouden tip om te slagen?
  vrijdag 1 oktober 2010 @ 18:35:08 #58
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87070196
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2010 18:06 schreef misslady83 het volgende:
Wie hebben er onlangs allemaal afgereden? Wat is DE gouden tip om te slagen?
Je zenuwen onder bedwang houden, realistisch en helder blijven denken, de instelling hebben dat je het helemaal gaat maken die dag, en dé gouden tip is toch vooral in jezelf geloven en op vertrouwen in jezelf hebben. Onzekerheid de de dooddoener van elke cursist.

Wanneer moet je afrijden? Gaat het allemaal goed? Hoeveel lessen heb je er inmiddels op zitten?
pi_87082504
Helemaal dit topic uit het oog verloren! Ik ben er ook weer bij *O*
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 01:44:22 #60
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_87088295
Woensdag heb ik voor het eerst sinds ik geslaagd ben(10 juni) weer auto gereden en was wel weer even wennen gelukkig was het niet druk op de weg :). De koppeling was even wennen het het achteruit rijden ging wat stroefjes omdat ik vergeten was om de spiegels goed te zetten voor ik weg reed.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 10:29:02 #61
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87091012
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 01:44 schreef Yurithemaster het volgende:
Woensdag heb ik voor het eerst sinds ik geslaagd ben(10 juni) weer auto gereden en was wel weer even wennen gelukkig was het niet druk op de weg :). De koppeling was even wennen het het achteruit rijden ging wat stroefjes omdat ik vergeten was om de spiegels goed te zetten voor ik weg reed.
Hoe komt dat zo, dat dat 3,5 maand heeft geduurd?
pi_87098252
Net weer een rekening van 140,- gekregen voor 4 extra lessen, ik blijf geld overboeken van m'n spaarrekening ;(
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 17:59:16 #63
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_87107315
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 10:29 schreef Purdey het volgende:

[..]

Hoe komt dat zo, dat dat 3,5 maand heeft geduurd?
Ik hoefde nergens heen met de auto, ik ben OV dus ga met de bus en trein naar school en voor dingen in de buurt heb ik een fiets. :P
  zaterdag 2 oktober 2010 @ 18:33:40 #64
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87108433
quote:
Op zaterdag 2 oktober 2010 14:46 schreef Blistering het volgende:
Net weer een rekening van 140,- gekregen voor 4 extra lessen, ik blijf geld overboeken van m'n spaarrekening ;(
Ik ken het gevoel, wij allemaal ;(
pi_87137350
Morgen heb ik weer :') (nou ja tweede keer) examen *O* 8 uur al.
pi_87137473
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 17:16 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Dus om 10 uur kunnen we hier lezen dat je geslaagd bent. ;)
Succes!
  zondag 3 oktober 2010 @ 17:51:38 #67
165333 misslady83
pi_87138472
quote:
Omg Succes!

Blijf helder en alert nadenken ondanks je zenuwen en het komt helemaal goed!
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:09:27 #68
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87139056
Succes *O*
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
  zondag 3 oktober 2010 @ 18:22:02 #69
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87139515
quote:
Hé, succes dan!!
Je kunt het chick! *O*
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:33:00 #70
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_87144187
Wat is hier trouwens het meeste aantal keer dat iemand examen heeft heeft gedaan?
Zelf deed 2x theorie en 4x praktijk.
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:35:00 #71
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87144280
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:33 schreef Yurithemaster het volgende:
Wat is hier trouwens het meeste aantal keer dat iemand examen heeft heeft gedaan?
Zelf deed 2x theorie en 4x praktijk.
Ik volgende week 4e keer praktijk :%
pi_87144864
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:35 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ik volgende week 4e keer praktijk :%
En de laatste!!!!
Gewoon ff slagen. ;)
  zondag 3 oktober 2010 @ 20:53:48 #73
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_87145195
quote:
Op zondag 3 oktober 2010 20:47 schreef vannelle het volgende:

[..]

En de laatste!!!!
Gewoon ff slagen. ;)
inderdaad ;)

mijn 4de keer ging alles perfect en was binnen 30 minuten terug bij het CBR
pi_87145448
2x theorie (zakken met 1 fout teveel is stom :%) en 5x praktijk...

Succes morgen, HeaRt_woRm!! ^O^
pi_87148655
Ik voel me best bijzonder dat ik theorie en praktijk allebei in 1x heb gehaald :@

Dinsdag even langs het gemeentehuis en hopen dat mijn rijbewijs al klaar is :o
  zondag 3 oktober 2010 @ 22:05:01 #76
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_87149805
quote:
Succes! ;)
pi_87155314
Ben ik trouwens de enige die nog de stem van zijn examinator kan herinneren? ;(
pi_87159835
Thanks allemaal. Maar niet gehaald ;( Reed te snel in de bocht en reageerde te langzaam. Mijn instructeur zei dat het leek alsof ik zat te slapen. Volgende keer een later tijdstip.
pi_87159859
Ah klöte ;( :*
Tap tap tap
  maandag 4 oktober 2010 @ 09:53:39 #80
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87160390
Wat klote Heart_Worm! Had je wel goed geslapen en goed ontbeten?

@Vragende: Ik kan me bar weinig meer herinneren van m'n examinator. Het was een klein mannetje in een net pak, met een aktetas. En zijn naam was meneer Mous. Daar was hij zo enthousiast over dat hij een Micky Mouse popje op z'n tafel had staan :')
pi_87165427
Ik had voor zowel auto als motor gewoon relaxte gasten :) Auto al helemaal, lekker praatje gemaakt, was ook niet echt zenuwachtig dus dat was eigenlijk hetzelfde als een normale rit. Geen ervaring met klootzakken dus, al weet ik natuurlijk wel dat die er zijn.
pi_87165556
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 09:53 schreef Purdey het volgende:
Wat klote Heart_Worm! Had je wel goed geslapen en goed ontbeten?

@Vragende: Ik kan me bar weinig meer herinneren van m'n examinator. Het was een klein mannetje in een net pak, met een aktetas. En zijn naam was meneer Mous. Daar was hij zo enthousiast over dat hij een Micky Mouse popje op z'n tafel had staan :')
_O-
pi_87165629
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 12:49 schreef Jac0bus het volgende:
Ik had voor zowel auto als motor gewoon relaxte gasten :) Auto al helemaal, lekker praatje gemaakt, was ook niet echt zenuwachtig dus dat was eigenlijk hetzelfde als een normale rit. Geen ervaring met klootzakken dus, al weet ik natuurlijk wel dat die er zijn.
Ik had bij mijn TT zo'n klootzak (Niet de examinator zelf) Toen ik wou invoegen ging die auto naast mij een stuk harder rijden terwijl hij wist dat ik voor hem wou invoegen. Toen ging ik dus langzamer rijden zodat ik achter hem kon invoegen en ging hij ineens ook langzamer rijden waardoor ik weer niet kon invoegen :r
pi_87166742
Ik heb net mijn rijbewijs gehaald!!! Ik ben echt supertrots op mezelf :Y .
*O* *O* *O*

Ik heb 45 lessen gehad.

Ik woon in Engeland dus nu ben ik de trotse bezitter van een Engels rijbewijs *) .
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_87169233
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:23 schreef RabbitHeart het volgende:
*O* *O* *O*

Ik heb 45 lessen gehad.

Ik woon in Engeland dus nu ben ik de trotse bezitter van een Engels rijbewijs *) .
Gefeliciteerd :)

Ga je ooit ook nog in Nederland autorijden? lijkt mij heel lastig als je gewend bent links te rijden ineens rechts te rijden.
pi_87169440
Ik wil over 2 jaar weer terug verhuizen naar Nederland.

In oktober ga ik voor een weekendje, misschien dat mijn moeder haar auto durft uit te lenen!! 8-)
pi_87174387
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 13:23 schreef RabbitHeart het volgende:
*O* *O* *O*

Ik heb 45 lessen gehad.

Gefeliciteerd *O*
  maandag 4 oktober 2010 @ 16:55:15 #88
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87174466
Ah jammer Heartworm :( Zonde zeg, hopelijk is 3 maal scheepsrecht ;)

En Rabbitheart (goh allemaal harten hier ;) ) Heel erg gefeliciteerd *O* En dat nog wel op de verkeerde kant van de weg.
pi_87175230
Ik ga morgen een proefrit maken in een benzineauto, hopelijk slaat die niet te vaak af omdat ik nog nooit in een bezineauto heb gereden :P
  maandag 4 oktober 2010 @ 17:21:18 #90
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87175477
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:13 schreef Vragende het volgende:
Ik ga morgen een proefrit maken in een benzineauto, hopelijk slaat die niet te vaak af omdat ik nog nooit in een bezineauto heb gereden :P
Ik heb in 3 benzines en 3 diesels gereden, en het is anders, maar niet moeilijker vind ik ;) Ik heb een bezine nog nooit laten afslaan, maar daarin heb ik wel veel minder gereden dan in m'n lesauto natuurlijk :P
pi_87175771
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 16:55 schreef 08gnoT. het volgende:
Ah jammer Heartworm :( Zonde zeg, hopelijk is 3 maal scheepsrecht ;)

En Rabbitheart (goh allemaal harten hier ;) ) Heel erg gefeliciteerd *O* En dat nog wel op de verkeerde kant van de weg.
Als aan de verkeerde kant van de weg rijden het ergste was ... :) .

Die rotondes, wat een k*tdingen :( . Ik weet zeker dat er een speciaal plekje in de hel is voor degene die ze heeft uitgevonden.
pi_87175955
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:21 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Ik heb in 3 benzines en 3 diesels gereden, en het is anders, maar niet moeilijker vind ik ;) Ik heb een bezine nog nooit laten afslaan, maar daarin heb ik wel veel minder gereden dan in m'n lesauto natuurlijk :P
Hoe zit het precies met de koppeling en wegrijden? Ik hoor dat je eerst wat gas moet geven en dat de auto niet uit zich zelf rolt zoals meestal het geval is met diesel
  maandag 4 oktober 2010 @ 17:48:55 #93
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87176334
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:30 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Als aan de verkeerde kant van de weg rijden het ergste was ... :) .

Die rotondes, wat een k*tdingen :( . Ik weet zeker dat er een speciaal plekje in de hel is voor degene die ze heeft uitgevonden.
Wat is daar anders aan dan in NL? :P

quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:35 schreef Vragende het volgende:

[..]

Hoe zit het precies met de koppeling en wegrijden? Ik hoor dat je eerst wat gas moet geven en dat de auto niet uit zich zelf rolt zoals meestal het geval is met diesel
Hij begint inderdaad niet te rollen nee, maar ik liet gewoon m'n voet opkomen tot ergens halverwege en dan gas. Beetje op gevoel/ op de gok tot je weet waar het aangrijpingspunt zit :P Moet wel zeggen dat de eerste benzine waar ik in reed, voor ik begon met lessen, een auto van 17 jaar oud was met 280.000 op de teller, dus wellicht dat die wat versleten was.
pi_87177649
quote:

[..]

Klein beetje je gas indrukken, dan koppeling op laten komen :*
Is ff wennen maar moet geen probleem zijn
Waarom niet?
pi_87177685
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 17:48 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Wat is daar anders aan dan in NL? :P
[..]
Je moet midden op de rotonde van baan verwisselen (als je rechtsaf gaat). Ik vind het echt vreselijk.
pi_87182044
quote:

[..]

Een bezine wil vaker afslaan. Dus dan laat jij je koppeling te snel over het aangrijpingspunt komen zonder gas te geven en dan valt de motor uit. Als je je koppeling helemaal hebt ingetrapt en gas geeft dan hoor je wel een mooi geluid maar gebeurt er niets, je moet je koppeling eerst rustig omhoog laten komen tot/voor het aangrijpingspunt en eventueel daarvoor al gas bijgeven.

Als je stilstaat houd ik nooit m'n koppeling heletijd op de grond, je kunt hem al iets oplaten komen met je voet op de rem of je voet niet op de rem maar je koppeling tot zover dat je nog net niet gaat rijden. Dan hoef je alleen gas te geven, je koppeling op hetzelfde niveau houden! en rustig verder laten opkomen nadat je gas geeft.
  maandag 4 oktober 2010 @ 20:27:45 #97
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_87182490
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 18:31 schreef RabbitHeart het volgende:

[..]

Je moet midden op de rotonde van baan verwisselen (als je rechtsaf gaat). Ik vind het echt vreselijk.
Gewoon een tweestrooks rotonde? Daar zijn er in NL ook wel een paar van, hoewel er tegenwoordig voornamelijk enkelstrooks of turbo-rotondes liggen. Die turbo dingen gaan ook nog niet bij iedereen goed. :')
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
pi_87184187
Zo'n tweestrooks rotonde kwam ik laatst ook tegen, ging wonderbaarlijk goed :')
Tap tap tap
  maandag 4 oktober 2010 @ 21:06:23 #99
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87184368
Ik kwam zo'n turborotonde tegen toen ik pas begon, was echt een 'lolwut?' moment :D Denk dat als ik er een tegen zou komen zonder instructeur, ik wel ff na moet denken :')
pi_87184525
quote:
Op maandag 4 oktober 2010 20:27 schreef Eix het volgende:

[..]

Gewoon een tweestrooks rotonde? Daar zijn er in NL ook wel een paar van, hoewel er tegenwoordig voornamelijk enkelstrooks of turbo-rotondes liggen. Die turbo dingen gaan ook nog niet bij iedereen goed. :')
Je hebt hier ook 3 strooks rotondes. Vlakbij mijn universiteit zit echt een vreselijke, en ik moest daar iedere keer over heen rijden tijdens de rijles. Ik heb eens wat plaatjes van zo'n turbo rotonde bekeken en dat lijkt me wel wat ^O^ .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')