quote:Ik heb je uitgelegd waarom je 2x moet kijken.Op vrijdag 29 oktober 2010 21:31 schreef BasementDweller het volgende:
Als je het allebei maar goed doet en op tijd doet, maakt de volgorde niet uit. Ook heb ik niks tegen op 2x kijken, dat heeft er allemaal niks mee te maken. Dus mijn punt ontkracht je niet met jouw voorbeelden.
quote:Hier kan ik me volledig in vinden. Maar ja, voor mij is het nog even een kwestie van het pasje binnenhalen en dan kan ik op mijn eigen manier doenOp vrijdag 29 oktober 2010 23:58 schreef lirpA het volgende:
Sorry, mijn luiheid. Wilde iets te snel mijzelf mengen in een discussie zonder me in te lezen![]()
Het richting aangeven wanneer je iets gaat uitvoeren principe geldt alleen als je iets onverwachts gaat doen, zoals je weer in het verkeer mengen, of van rijstrook verwisselen. Vind ik dan.
In andere situaties ligt het maar net aan je rijstijl. Ik spiegel constant - ben gewend om in het centrum van Amsterdam te rijden, vandaar - en geef dus vaak richting aan zonder daarvoor nog eerst te gaan kijken, omdat ik 9 van de 10 keer weet wat er rijdt. Voor ik afrem of afsla spiegel ik natuurlijk wel.
Als je een aantal kilometers maakt in de auto, merk je vanzelf wat voor jou werkt en wat niet. Zolang je je spiegels maar vaak gebruikt vind ik dan.
quote:En zo is het.Op zaterdag 30 oktober 2010 00:37 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Maar ja, voor mij is het nog even een kwestie van het pasje binnenhalen en dan kan ik op mijn eigen manier doen
quote:Snap je waarom ik gestopt ben?Op zaterdag 30 oktober 2010 11:01 schreef Purdey het volgende:
Zo, en ik dacht dat ik hardleers was en een chronische last van eigenwijsheid had![]()
quote:Misschien reed er wel iemand die snel achter jou langs wou schieten? Of een hulpdienst op de motor die niet veel ruimte nodig heeft?Op zaterdag 30 oktober 2010 11:01 schreef Purdey het volgende:Soms vond het kijken wel vergezocht, bijvoorbeeld in deze situatieschets:
Je rijdt op de uiterst rechterbaan van de snelweg. Op een gegeven moment neem je de afrit. De rechterbaan loopt vrijwel vloeiend over in de uitvoegstrook. Ik zette m'n richting aan en vloeide naar rechts. Wat deed ik fout? Ik deed geen nacontrole voor ik opschoof. Wie zou er naast mij moeten rijden op een niet bestaande rij/vluchtstrook? Er was alleen een rijstrook, die overging in een uitvoegstrook of rechtdoorstrook. Er kón gewoon simpelweg niemand meer naast me rijden.
quote:Valt best mee hoorOp zaterdag 30 oktober 2010 11:01 schreef Purdey het volgende:
Zo, en ik dacht dat ik hardleers was en een chronische last van eigenwijsheid had![]()
quote:Was dat tijdens examen? Zou wel lullig zijn.Op zaterdag 30 oktober 2010 11:01 schreef Purdey het volgende:
Soms vond het kijken wel vergezocht, bijvoorbeeld in deze situatieschets:
Je rijdt op de uiterst rechterbaan van de snelweg. Op een gegeven moment neem je de afrit. De rechterbaan loopt vrijwel vloeiend over in de uitvoegstrook. Ik zette m'n richting aan en vloeide naar rechts. Wat deed ik fout? Ik deed geen nacontrole voor ik opschoof. Wie zou er naast mij moeten rijden op een niet bestaande rij/vluchtstrook? Er was alleen een rijstrook, die overging in een uitvoegstrook of rechtdoorstrook. Er kón gewoon simpelweg niemand meer naast me rijden.
quote:Als die mongool zelf ook uit wil voegen: je zal ze de kost moeten geven........ haast, haast, haast.Op zaterdag 30 oktober 2010 13:35 schreef Rijstbal het volgende:
[..]
Was dat tijdens examen? Zou wel lullig zijn.
Welke mongool gaat nou rechts inhalen vlakvoor een uitvoegstrook.
Steeds beterquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 11:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Snap je waarom ik gestopt ben?
[..]
quote:Geldt dat ook voor mij?Op zaterdag 30 oktober 2010 14:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Steeds beterAlle respect voor instructeurs. Ik zou een leerling op een gegeven moment met zijn/haar hoofd op het stuur slaan waarschijnlijk
![]()
Nou, ik weet niet hoe irritant/eigenwijs/betweterig je bent tijdens rijlessenquote:
Klopt ja. Als je gelijk hebt over X en hij kan er niet meer onderuit is het: ja maar het ging ook eigenlijk om Y.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 16:48 schreef Purdey het volgende:
Heb ik ook een keer gehad. Ik was er meester in om de discussie aan te gaan. Waardoor elke rijles veranderde in een soort ellelang debat. Maar ook dat was hij een keer zat. Ik begon weer ergens over, en hij zuchtte en zei 'Luister, ik heb gewoon echt geen zin meer om discussie te gaan met je. Als je niks van me aan wil nemen, begrijp ik gewoon niet waarom ik jou nog twee keer per week om kom halen..'
Uiteindelijk is een eigen mening hebben gewoon oké. Je moet assertief in het leven staan, en niet over je heen laten lopen. Het is belangrijk om voor je eigen mening op te komen. Maar bij iemand die er écht verstand van heeft, zoals een instucteur over autorijden, moet je je gewoon inhouden. Die man wint het altijd. Ookal is het geen spel, waar iets te winnen is. Helaas heeft hij al-tijd gelijk. En als een instructeur dat niet heeft, het zijn net mensen immers, zullen ze het zo weten te draaien dat hun alsnog gelijk krijgen
Weet je wat jij moet doen?quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 18:38 schreef BasementDweller het volgende:
Je lijkt wel een rij-instructeur. Die halen er ook altijd dingen bij waar het helemaal niet over gaat.
Als je naar de wc gaat moet je ook eerst poepen voordat je doorspoelt, maar daar gaat het niet over. En nu stop ik met reageren![]()
quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:09 schreef Heroinjunk het volgende:
Stronteigenwijs jong. Als je mijn leerling was geweest, had ik je niet meer eens opgehaald.
Ben onlangs gezakt....dus gezien jij ex instructeur bent heb ik een aantal vragenquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 10:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
En zo is het.
Ik noemde het rijexamen altijd een toneeluitvoering waarvoor je tijdens het lessen oefent.
Hoe je het ook doet, zo lang het veilig is is het goed. Dat zeg ik als ervaren automobilist.
Als (ex) instructeur zeg ik: speel het spelletje gewoon mee, leer te rijden zoals het cbr graag wil zien. Des te eerder ben je er van af.
Had ik niet erg gevonden als je dan gewoon direct examen had aangevraagdquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:09 schreef Heroinjunk het volgende:
Stronteigenwijs jong. Als je mijn leerling was geweest, had ik je niet meer eens opgehaald.
Nee.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:48 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Had ik niet erg gevonden als je dan gewoon direct examen had aangevraagd.
Ja mijn God, is het zo moeilijk om iets aan te nemen? Het is al 1000000 keer onderbouwd en uitgelegd waarom het zo moet, maar nee, meneer groentje "ik ben nog aan het lessen" denkt het beter te weten dan mensen die al jaren ervaring hebben. Ga lekker ff wijs doen bij je papa ofzo.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:25 schreef Purdey het volgende:
[..]
Stronteigenwijsjong is een prachtig woord in alle vergelijkingen eerder genoemd!
Niks mis met zelfstandig denken.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 20:57 schreef BasementDweller het volgende:
Ik vind dat jullie best wel wat meer begrip mogen hebben voor mijn zelfstandige denken over verkeerssituaties. Sterker nog, meer mensen zouden dat moeten doen. Hoe meer je nadenkt, hoe meer je die kennis in verschillende situaties kan toepassen wat leidt tot alleen maar meer veiligheid.
Nee hoor. Ik vind het trouwens wel knap dat je het niet eens bent met mij, maar wel met vannelle, want die zegt in feite precies hetzelfde als ik. Ik zeg het alleen op een iets andere manier.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:06 schreef BasementDweller het volgende:
O jeetje iemand met een eigen mening die zijn argument verdedigt.
Moet het op een gegeven moment toch maar gaan duidelijk maken op een manier dat het wel tot je doordringt, want blijkbaar heb je inderdaad een grote plaat voor je kop.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 22:17 schreef BasementDweller het volgende:
Als vannelle daarbij had gezegd dat ik een knuppel met een plaat voor m'n kop was waar ie schijtziek van werd en dat ik maar wijs moest gaan doen bij m'n papa, dan was ik het daar ook niet mee eens geweest. Gek he?
Aangezien ik mezelf een weekje vakantie cadeau heb gedaan, ben ik weer even de voorgaande topics door gaan lezen. Ik heb de nieuwe geslaagden, en die ga ik er nu bij de lijst bij zettenquote:Op vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef Blackviper het volgende:
Wordt die lijst nog wel eens bijgewerkt?
Heb meer gehad aan het lessen met mijn ouders dan aan die Belgische rijscholen. Mijn instructeur wist mij geeneens uit te leggen hoe ik een 2baansrotonde moest rijden.quote:Op zaterdag 30 oktober 2010 21:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Niks mis met zelfstandig denken.
Wat er wel mis is: Als je zelfstandig denken leidt tot zelf aangeleerd gedrag is dat niet persé veiliger, misschien wel in jouw ogen maar niet in de werkelijkheid.
Waarom zou er een opleiding tot instructeur zijn als iedereen het zichzelf blijkbaar kan leren?
Of van papa zoals in België? Die het ook weer op zijn eigen manier doet....
Denk nou niet dat je de wijsheid in pacht hebt en neem gewoon eens wat aan van iemand die er voor geleerd heeft en van mensen met veel ervaring.
Als je dat niet wilt: prettige wedstrijd bij je examen.
Begin er onderhand goed ziek van te worden.![]()
Weekje?quote:Op maandag 1 november 2010 11:29 schreef Purdey het volgende:
[..]
Aangezien ik mezelf een weekje vakantie cadeau heb gedaan, ben ik weer even de voorgaande topics door gaan lezen. Ik heb de nieuwe geslaagden, en die ga ik er nu bij de lijst bij zetten
Ik bedoel dat ik nu een week vakantie heb, en eens de moeite heb genomen om alle tussendoor geslaagden sinds september bij te werkenquote:Op maandag 1 november 2010 13:21 schreef Blackviper het volgende:
[..]
Weekje?
Laatste is van september![]()
In het kader van beter laat dan nooitquote:Op zaterdag 30 oktober 2010 19:26 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Ben onlangs gezakt....dus gezien jij ex instructeur bent heb ik een aantal vragen..... Wat wil het CBR PRECIES zien en wat zijn absoluut de cruciale punten om op te letten/uit te voeren om wel te slagen? Soms heb ik het idee dat elk klein puntje aangedragen wordt om het slagen zo moeilijk mogelijk te maken...
Ja afgelopen vrijdag geslaagd.quote:Op maandag 1 november 2010 16:10 schreef misslady83 het volgende:
Nog geslaagden? of de mindere kant van het verhaal: gezakten
?
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 1 november 2010 19:45 schreef Archibaltus het volgende:
[..]
Ja afgelopen vrijdag geslaagd.
Dank je wel.quote:Op maandag 1 november 2010 22:05 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!Waar moest je rijden en hoe ging het?
Hij begint dan altijd erover dat hij naar nog een hoger niveau wil en dit en dat nog beter kan. Maarja, al heb ik 1000 rijlessen gehad, dan zal ik nog steeds fouten maken en zal hij nog steeds zeggen dat bepaalde dingen beter kunnenquote:Op dinsdag 2 november 2010 15:10 schreef Purdey het volgende:
Mooi dat je TTT goed ging Basement! Heerlijk om eens bevestiging te krijgen van iemand dan je dolenthousiaste () instructeur
Als jij examen wilt rijden, en je TTT ging goed zie ik niet in waarom het niet zou kunnen. Uiteindelijk is het jou feestje, en jou geld. Dus tenzij je instr. echt specifieke redenen heeft om het niet te doen, gewoon doen
Sounds like a plan!quote:Op dinsdag 2 november 2010 15:55 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik denk dat ik hem ga bellen en dan ga zeggen dat ik pas weer lessen wil inplannen als het examen is aangevraagd. Dan neem ik voor het examen nog een paar uurtjes en dan moet het wel lukken denk ik.
AAAH Purdey, heel erg bedankt voor je steun. Maar helaas ik ben gezakt. Echt kut is dat. Ik was er echt klaar voor maar ik ben dus helaas gezakt door te sloom rijden. Echt balen!!!quote:Op maandag 1 november 2010 10:49 schreef Purdey het volgende:
Vandaag moet Koekii ook op voor examen bij haar nieuwe rijschool. Heel veel succes Koek! Hoe laat moet je eigenlijk?
Dat vroeg ik mij ook af.quote:Op woensdag 3 november 2010 11:45 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Ik moet straks voor de 2e keer mijn theorieexamen doen
Eerste keer 3 foutjes teveel in regels en inzicht, moet deze keer toch wel beter kunnen!
Wie weet trouwens of je gehandicapten ALTIJD voor moet laten gaan? Ik kan het in mijn theorieboek niet zo snel vinden..
Gefeliciteerd, ik heb de 17e TTT en 26 examen, ik hoop dat ik alles in 1x kan halenquote:Op woensdag 3 november 2010 16:43 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Update: zojuist geslaagd voor mijn theorie![]()
16 van de 25 goed in gevaarherkenning
37 van de 40 goed in regels en inzicht
Vorige keer 3 teveel, nu dus lekker geslaagd. Heb nog 6 uur praktijkles en dan examen! Hoop dat ik hem nog dit jaar ga halen!
Gevaarherkenning is ook klote, als ik nu theorie moet doen, zak ik waarschijnlijk gewoonquote:Op donderdag 4 november 2010 10:39 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Laat even weten hoe het gegaan is!
Ik vond gevaarherkenning zooo kut
Absoluut balen! Heb het ook gehad laatst dan voel je je echt...quote:Op woensdag 3 november 2010 09:44 schreef koekii het volgende:
[..]
AAAH Purdey, heel erg bedankt voor je steun. Maar helaas ik ben gezakt. Echt kut is dat. Ik was er echt klaar voor maar ik ben dus helaas gezakt door te sloom rijden. Echt balen!!!![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |