Net TTT gehad. De examinator was heel tevreden, mijn instructeur zei dat het niet slechter ging dan normaal (alsof het anders zo slecht gaat

). Echt positief is ie gewoon nooit.
Ik vond het een hele fijne rit. Vooral omdat ik eindelijk eens rustig kon rijden zonder de hele tijd overdreven veel commentaar te krijgen (op zich wel goed hoor dat ie dat doet, maar ook wel irritant). Maar hierdoor kon ik me eigenlijk beter concentreren dan tijdens normale lessen en was ik eigenlijk nog minder nerveus dan voor een normale les.
Ik moest een keeropdracht doen, en deed hem mooi in 1x al was het erg krap (was een klein beetje bang dat ik de stoeprand zou raken, ging net goed

). Parkeren (recht vooruit insteken aan de rechterkant van de weg) ging niet zo lekker vond ik. Hij stond een beetje scheef. Dus ik zei dat ik niet tevreden was en ik mocht corrigeren. Toen stond ie perfect

.
Wat de examinator zei:
Mijn controle over de auto was echt heel goed, alsof het automatisch ging. Kijktechniek was prima, alleen bij 1 kruispunt een beetje te snel gekeken omdat ik wat te hard kwam aanrijden. Bijzondere verrichtingen ook allemaal wel goed. Dat ik moest corrigeren was niet erg. Ik keek erg goed uit en stopte daarbij voor een fietser, dat is het belangrijkste. Ik reed lekker vlot als het kon maar over het algemeen ook rustig bij gevaarlijke kruispunten en zo. Ik moest alleen nog "wat puntjes op de i zetten".
Nu moet ik mijn instructeur nog zo ver krijgen om een examen aan te vragen, daar ben ik ook al een maand mee bezig. Vind het nu wel genoeg geweest want ben er wel klaar voor. Nu ik mijn TTT heb kan ik wel harde afspraken maken en neem ik niet genoegen met "ik zal wel een keer voor je kijken voor een datum". Hij begon er al wel weer over dat we nog flink gaan oefenen op kruispunten omdat ze op het echte examen véél strenger zijn. Maar dat geloof ik niet zo eigenlijk, wat is anders het nut van een TTT...