abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88058750
Je haalt je TTT zelfs als je tegen een prullenbak aanrijdt, lol. :D

Wel nice. Ik heb maandag ook TTT. :)
pi_88059481
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 18:46 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat klopt :) Ik heb gelest bij Avanti, en dat beviel niet. Teminste, ik heb een leuke tijd gehad, maar ze hebben me schandalig veel lessen laten rijden, en me laten geloven dat ik simpelweg niet kon rijden. Ook Koekii, hier aanwezig in dit topic heeft twee weken geleden Avanti om deze reden verlaten. Zij rijdt nu op mijn advies bij Hers, en zij vind dit een prima rijschool. Als ik nu de keuze nog zou hebben, zou ik zeker voor Hers gaan :)
Heb ook gelest bij Avanti, beviel wel, maar net als jou aardig wat lessen gehad.
Maargoe, vergeleken met andere rijscholen is het niet schandalig duur ofzo.
En ben wel in 1x geslaagd *)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 11:31:37 #78
257146 stefannetjuh
www.sk-fotografie.nl
pi_88059553
morgen om 14:55 praktijkexamen, als ik hem haal binnen een maand me rijbewijs gehaald
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:13:37 #79
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_88070132
Hahahaha motor was wel 10x uitgevallen. Vanaf het begin toen ik weg wou rijden al en bij stoplichten en rotondes. Ik dacht dat ik mn zenuwen onder controle kon houden maar jezus dit is nog nooit gebeurd haha :P Uiteindelijk toch wel die vrijstelling gehaald. Natuuurlijk kreeg ik kritiek op het laatst wat ik fout had gedaan. Nu volgende week de echte examen boeken en hopen dat ik dan eind nov/ begin dec af mag rijden :P
#FreeTrapz #FreeFreire #FreeOzz #FreeRollsreus
  donderdag 28 oktober 2010 @ 19:27:19 #80
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88076491
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 11:29 schreef Chiba het volgende:

[..]

Heb ook gelest bij Avanti, beviel wel, maar net als jou aardig wat lessen gehad.
Maargoe, vergeleken met andere rijscholen is het niet schandalig duur ofzo.
En ben wel in 1x geslaagd *)
Bij welke instructeur reed jij? Je mag het me eventueel ook PM'en hoor :)
Wordt een beetje een eentonig verhaal: Véél lessen, en in 1 keer slagen. Story of my driving licers life :')
Ach, ik heb een leuke tijd gehad, en het is toch een eenmalig verhaal, dat rijlessen. Ik zou ze alleen persoonlijk niet meer aanbevelen bij iemand, maar ook niet persé ernstig afraden, middenmoot verhaal.
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_88088974
Ik hoor toch ook wel aardig wat positieve verhalen over Avanti... Nou moet ik haast nog gaan twijfelen ook :')
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_88089129
Kun je geen proefles aanvragen? Eerste indruk doet al veel :)
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_88089477
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 23:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Kun je geen proefles aanvragen? Eerste indruk doet al veel :)
Ja proefles is aangevraagd :-)

[ Bericht 10% gewijzigd door JJdJ1984 op 29-10-2010 00:16:34 ]
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 08:51:13 #84
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88095152
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 00:06 schreef JJdJ1984 het volgende:

[..]

Ja proefles is aangevraagd :-)
Wanneer heb je je proefles? En bij welke instr.?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_88095319
ik stuur je wel even een PM :+
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_88096552
Over een week en een half uur afrijden :D.
Moo
pi_88097411
Net mailtje van CBR gehad, 7 december om 9.50 heb ik praktijk. Mooie tijd dacht ik zo :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:43:48 #88
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_88101719
Ik ben net geslaagd voor mijn A-tje.

Was een korte rit 35 minuten. Zonder snelweg. Tot mij verbazing overigens.

Maar goed straks naar het gemeente huis en de dealer bellen dat ik hem kom halen!

Owja en de verzekering nog even!

Yamaha Fazer abs 2006 wordt t :)
Bla Bla Bla :P
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 17:20:35 #89
165333 misslady83
Can't you see im waving..
pi_88112120
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 10:30 schreef Blistering het volgende:
Net mailtje van CBR gehad, 7 december om 9.50 heb ik praktijk. Mooie tijd dacht ik zo :)
Prima tijd, eerste examen? :)
Waving.....can be positive or negative!..:)
pi_88113444
Ik heb dinsdag TTT, om 8 uur. ;(
Ik ben ook nog eens zo'n 1,5 uur onderweg om bij het CBR te komen. Dus ik mag wel om 6 uur op staan. Dan te bedenken dat ik 8.00 opstaan al veel te vroeg vind :P
pi_88114092


[ Bericht 100% gewijzigd door Vragende op 29-10-2010 18:21:29 ]
pi_88114137
Yes, vanmorgen geslaagd! Ging echt goed, examinator had er voor de rest niks op aan te melden. :D :D
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 18:31:14 #93
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_88114371
Wordt die lijst nog wel eens bijgewerkt? ;)
Bla Bla Bla :P
pi_88114381
quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 10:55 schreef BasementDweller het volgende:

Maar niemand weet dus een goede reden?


quote:
Op dinsdag 26 oktober 2010 16:24 schreef Purdey het volgende:

Ik denk dat Vannelle je hier het beste antwoord op kan geven, dus kom er maar in ^O^
Ik zal een poging doen. ;)
In het verkeer is communicatie heel belangrijk, zijn we het daar over eens? Je kan communiceren met je claxon, seinen met groot licht, remlichten als je af gaat remmen EN natuurlijk met je richtingaanwijzers.
Die zijn er namelijk om aan al het overig verkeer te laten weten wat je van plan bent te gaan doen.

Je kijkt vóór je ze aanzet omdat je voor jezelf de situatie moet kennen waar je zometeen mee te maken hebt.
Stukje voorbereiding dus, je kan ook alles uitstellen tot het laatste moment maar zoals je met lessen ongetwijfeld al wel eens gemerkt hebt kan alles tegelijk moeten doen best veel werk zijn.

Het verkeer is niks anders dan reageren op situaties.
En hoe leer je die situatie kennen? Door te kijken natuurlijk.
Jij wilt je richtingaanwijzer aan gaan zetten omdat je van plan bent om af te slaan, dat verandert ook de situatie van je medeweggebruikers. Waar zitten die anderen dan? Kan ik me niet beter af laten zakken tot achter die fietser voor ik richting aangeef? De fietser kan denken dat de auto die er naast zit en ineens zonder te kijken de richting aanzet hem/haar niet gezien heeft en daardoor flink schrikken.

Kort gezegd:
Door richting aan te geven verander je de situatie voor medeweggebruikers.
Handig als je zelf de situatie ook kent door te kijken.
  vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:00:35 #95
251095 Purdey
Better off alone..
pi_88115261
Haha, ik zie nu pas hoe ik elke keer weer zeg 'Jaaa, vannelle, kom er maar in!' als wij het niet meer weten :') Jij bent een beetje het antwoord op al onze vragen lijkt het wel _O-
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_88115604
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef vannelle het volgende:

[..]

[..]

Ik zal een poging doen. ;)
In het verkeer is communicatie heel belangrijk, zijn we het daar over eens? Je kan communiceren met je claxon, seinen met groot licht, remlichten als je af gaat remmen EN natuurlijk met je richtingaanwijzers.
Die zijn er namelijk om aan al het overig verkeer te laten weten wat je van plan bent te gaan doen.
Uiteraard

[quote]1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef vannelle het volgende:
Je kijkt vóór je ze aanzet omdat je voor jezelf de situatie moet kennen waar je zometeen mee te maken hebt.
Stukje voorbereiding dus, je kan ook alles uitstellen tot het laatste moment maar zoals je met lessen ongetwijfeld al wel eens gemerkt hebt kan alles tegelijk moeten doen best veel werk zijn.
[\quote]
Je kan ook op tijd kijken en op tijd richting aangeven zonder het precies in die volgorde te doen.

[quote]1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef vannelle het volgende:
Het verkeer is niks anders dan reageren op situaties.
En hoe leer je die situatie kennen? Door te kijken natuurlijk.
[\quote]
Helemaal mee eens, maar nogmaals het gaat me puur om die volgorde.

[quote]1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef vannelle het volgende:
Jij wilt je richtingaanwijzer aan gaan zetten omdat je van plan bent om af te slaan, dat verandert ook de situatie van je medeweggebruikers.
[\quote]
Daar kan je ze best van op de hoogte stellen voordat je de hele kijktechniek hebt uitgevoerd.

[quote]1s.gif Op vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef vannelle het volgende:
Waar zitten die anderen dan? Kan ik me niet beter af laten zakken tot achter die fietser voor ik richting aangeef? De fietser kan denken dat de auto die er naast zit en ineens zonder te kijken de richting aanzet hem/haar niet gezien heeft en daardoor flink schrikken.
[\quote]

Dit is dus wat ik zelf ook al noemde. Maar als een fietser opeens naast je rijdt voor een kruispunt dan heb je waarschijnlijk niet goed geanticipeerd. Dit had je dus kunnen voorkomen. En als je er niks aan kan doen dan ga je ook niet wachten met je richtingaanwijzer aanzetten tot het laatste moment. Bovendien snappen die fietsers ook wel dat je dan richting aangeeft voor het kruispunt, en niet om ze opeens de berm in te rijden.
pi_88116321
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 19:00 schreef Purdey het volgende:
Haha, ik zie nu pas hoe ik elke keer weer zeg 'Jaaa, vannelle, kom er maar in!' als wij het niet meer weten :') Jij bent een beetje het antwoord op al onze vragen lijkt het wel _O-
Ik probeer wat ervaring te delen, hopelijk hebben jullie er wat aan. ;)
Vind het wel een leuke kreet eigenlijk. :)
pi_88116471
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 19:09 schreef BasementDweller het volgende:

[..]


Uiteraard

[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef vannelle het volgende:
Je kijkt vóór je ze aanzet omdat je voor jezelf de situatie moet kennen waar je zometeen mee te maken hebt.
Stukje voorbereiding dus, je kan ook alles uitstellen tot het laatste moment maar zoals je met lessen ongetwijfeld al wel eens gemerkt hebt kan alles tegelijk moeten doen best veel werk zijn.
[\quote]
Je kan ook op tijd kijken en op tijd richting aangeven zonder het precies in die volgorde te doen.

[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef vannelle het volgende:
Het verkeer is niks anders dan reageren op situaties.
En hoe leer je die situatie kennen? Door te kijken natuurlijk.
[\quote]
Helemaal mee eens, maar nogmaals het gaat me puur om die volgorde.

[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef vannelle het volgende:
Jij wilt je richtingaanwijzer aan gaan zetten omdat je van plan bent om af te slaan, dat verandert ook de situatie van je medeweggebruikers.
[\quote]
Daar kan je ze best van op de hoogte stellen voordat je de hele kijktechniek hebt uitgevoerd.

[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef vannelle het volgende:
Waar zitten die anderen dan? Kan ik me niet beter af laten zakken tot achter die fietser voor ik richting aangeef? De fietser kan denken dat de auto die er naast zit en ineens zonder te kijken de richting aanzet hem/haar niet gezien heeft en daardoor flink schrikken.
[\quote]

Dit is dus wat ik zelf ook al noemde. Maar als een fietser opeens naast je rijdt voor een kruispunt dan heb je waarschijnlijk niet goed geanticipeerd. Dit had je dus kunnen voorkomen. En als je er niks aan kan doen dan ga je ook niet wachten met je richtingaanwijzer aanzetten tot het laatste moment. Bovendien snappen die fietsers ook wel dat je dan richting aangeeft voor het kruispunt, en niet om ze opeens de berm in te rijden.
Ik zal het even heel kort uitleggen zonder voorbeelden:

Door richting aan te geven verander je de situatie voor je medeweggebruikers.
Een situatie moet je zelf ook kennen dus moet je eerst de situatie bekijken. In het geval van richting aangeven vooral ook omdat JIJ degene bent die de situatie verandert.
pi_88116734
Klinkt theoretisch allemaal leuk en aardig, maar als er geen praktijkvoorbeelden van zijn te geven is het dus niet zo belangrijk.
pi_88119684
quote:
Op vrijdag 29 oktober 2010 19:38 schreef BasementDweller het volgende:
Klinkt theoretisch allemaal leuk en aardig, maar als er geen praktijkvoorbeelden van zijn te geven is het dus niet zo belangrijk.
Zucht..... Ik had gehoopt dat je het zonder voorbeeld ook wel zou snappen, theoretisch ben je al een heel eind want je vindt het "leuk en aardig" schrijf je en dat vat ik dan maar positief op. :)

Stel: Je rijdt in de stad. Je wilt linksaf slaan, een zijstraat in.
Je geeft richting aan, je kijkt en spiegelt zoals het hoort vlak voor je naar links wilt sturen.
Je schrikt je de #@&^$% van die scooter die jou inhaalt vlak voor je afslaat, bijna had je'm onder de auto.
Als je daarvoor ook al gekeken had had je waarschijnlijk een zenuwachtig scooterrijdend ventje vlak achter je gezien en gedacht: Mmmmhhh......die kan ik maar beter in de gaten houden, ik hou er maar rekening mee dat hij rare dingen kan gaan doen. Hij lijkt nogal haast te hebben, wie weet gaat hij wel inhalen zodra ik snelheid verminder.

Bovendien is je geleerd altijd 2x te kijken voor je wegrijdt of van strook wisselt, van richting veranderd e.d.
Dat is niet zonder reden:
- De 1e keer kun je iets over het hoofd gezien hebben
- De situatie kan veranderd zijn na de 1e keer kijken.
- Door 2x te kijken kun je veel beter de snelheid van anderen inschatten.

En als je dan toch 2x moet kijken, waarom dan geen richting aangeven tussen die 2 keren? Zoals je geleerd hebt dus.
Hopelijk is het zo wat duidelijker. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')