quote:uiteraard, gooi mn auto niet zomaar opzij zonder te kijkenOp maandag 25 oktober 2010 23:41 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik heb er eigenlijk ook nooit direct nut van gezien, ik kijk wel altijd netjes maar ik weet eigenlijk ook niet waarom. Zeker buiten de bebouwde kom waar geen fietspad naast is.
quote:Op maandag 25 oktober 2010 23:24 schreef BasementDweller het volgende:
Kan iemand me uitleggen wat precies het nut is van eerst overal kijken en dan pas richting aan te geven? Ik bedoel hier niet op de snelweg, want dan is het logisch om eerst goed te kijken (anders schrikt een bestuurder naast je omdat ie denkt dat je opzij gaat). Maar ik bedoel bijvoorbeeld als je een kruispunt nadert. Het maakt niet uit wat je gaat zien in die spiegels, als je bij dat kruispunt rechtsaf wil dan doe je dat toch wel. En als er iemand naast rechts naast je zou fietsen/rijden dan stel je die er alleen maar van op de hoogte dat je naar rechts gaat bij dat kruispunt.
Ik heb het ook aan mij rij-instructeur gevraagd maar hij wist hier eigenlijk geen goed antwoord op.
quote:Goeie torrent, wat een klote vragen zitten daar tussen zegOp maandag 25 oktober 2010 16:59 schreef 08gnoT. het volgende:
Gefeliciteerd!
En over die theorie, ik heb verjo op de piratenbaai gezet. zoek maar op verjoo autotheorie, voor degene die geen cd willen kopen
quote:Snelweg is het chillst, in zn 5 en gaanOp dinsdag 26 oktober 2010 14:53 schreef karton het volgende:
Heb er nu 9 lessen opzitten en het gaat best lekker.
Moest afgelopen keer vanaf de snelweg naar een kerk toerijden die een paar km verder te zien was. Valt nog best tegen als je alles zelf in de gaten moet houden.
Ik was meer bezig met het kijken naar de kerktoren en m'n spiegels ipv de borden die aangaven naar welk dorp ik moest rijden om bij de kerk uit te komen.
As donderdag voor de eerste keer 's avonds les en we gaan over de snelweg richting Eindhoven via knooppunt Leenderheide en dat dus tijdens de spits.
Ben benieuwd hoe dat zal zijn.
quote:Er bestaan geen moeilijke vragen. Jij bent lerende, en je betaald die man genoeg om vragen te beantwoorden. Ik zag het altijd als 'Het is mijn feestje, dus ik bepaal wat er gebeurt, en wat ik wil en vraag'.Op dinsdag 26 oktober 2010 10:55 schreef BasementDweller het volgende:
Mijn instructeur vond ook al dat ik zulke moeilijke vragen stel. Dat hield hem wel bij de les.
Maar niemand weet dus een goede reden?
Ik gok dan eigenlijk dat ze dat doen om een consistente kijktechniek aan te leren. Met het idee: als je niet eerst goed kijkt bij kruispunten voordat je richting aangeeft ga je het misschien ook niet doen op de snelweg.
quote:Weet die van jou wel een goed antwoord dan?Op dinsdag 26 oktober 2010 14:11 schreef Vragende het volgende:
[..]
![]()
Als ik jou was zou ik een andere rijinstructeur zoeken
quote:Hij bedoelde ook niet dat ik vervelende vragen stelde, maar juist goeie.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:24 schreef Purdey het volgende:
[..]
Er bestaan geen moeilijke vragen. Jij bent lerende, en je betaald die man genoeg om vragen te beantwoorden. Ik zag het altijd als 'Het is mijn feestje, dus ik bepaal wat er gebeurt, en wat ik wil en vraag'.
Ik denk dat Vannelle je hier het beste antwoord op kan geven, dus kom er maar in
quote:Dat kloptOp dinsdag 26 oktober 2010 16:45 schreef JJdJ1984 het volgende:
Purdey ik zie dat jij in Rotterdam woontWaar heb je rijles gehad? en beviel dat?
quote:Jep dat is hem, aan de beschrijving te zienOp maandag 25 oktober 2010 19:31 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
609MB?? Kan hem niet vinden op de piratenbaai, maar wel via een andere omweg..
quote:Hey wat toevallig! Ik heb morgen ook TTT. Ben nu al nerveusOp woensdag 27 oktober 2010 17:32 schreef Rijstbal het volgende:
Ik ben 2 maanden geleden opnieuw begonnen bij een nieuwe rijschool. Nu bijna 20 lessen gehad.
Morgen mijn TTT. En als ik daar voor slaag gelijk de echte examen boeken. Zou wel mooi zijn als ik dit haal binnen 3 maanden (A)
Had van een vriend gehoord dat ze bij de TTT niet specifiek op gingen letten op je rijgedrag zolang je maar de bijzondere verrichtingen goed doet. Hij ging bijvoorbeeld 60 rijden in de bebouwde kom en was zelfs geslaagd. Niet dat ik dat ga doen :p Iemand nog tips? De bijzondere verrichten zitten bij mij wel goed (denk ik).
quote:Heb ook gelest bij Avanti, beviel wel, maar net als jou aardig wat lessen gehad.Op dinsdag 26 oktober 2010 18:46 schreef Purdey het volgende:
[..]
Dat kloptIk heb gelest bij Avanti, en dat beviel niet. Teminste, ik heb een leuke tijd gehad, maar ze hebben me schandalig veel lessen laten rijden, en me laten geloven dat ik simpelweg niet kon rijden. Ook Koekii, hier aanwezig in dit topic heeft twee weken geleden Avanti om deze reden verlaten. Zij rijdt nu op mijn advies bij Hers, en zij vind dit een prima rijschool. Als ik nu de keuze nog zou hebben, zou ik zeker voor Hers gaan
quote:Bij welke instructeur reed jij? Je mag het me eventueel ook PM'en hoorOp donderdag 28 oktober 2010 11:29 schreef Chiba het volgende:
[..]
Heb ook gelest bij Avanti, beviel wel, maar net als jou aardig wat lessen gehad.
Maargoe, vergeleken met andere rijscholen is het niet schandalig duur ofzo.
En ben wel in 1x geslaagd
quote:Ja proefles is aangevraagd :-)Op donderdag 28 oktober 2010 23:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Kun je geen proefles aanvragen? Eerste indruk doet al veel
quote:Wanneer heb je je proefles? En bij welke instr.?
quote:Prima tijd, eerste examen?Op vrijdag 29 oktober 2010 10:30 schreef Blistering het volgende:
Net mailtje van CBR gehad, 7 december om 9.50 heb ik praktijk. Mooie tijd dacht ik zo
quote:Op dinsdag 26 oktober 2010 10:55 schreef BasementDweller het volgende:
Maar niemand weet dus een goede reden?
quote:Ik zal een poging doen.Op dinsdag 26 oktober 2010 16:24 schreef Purdey het volgende:
Ik denk dat Vannelle je hier het beste antwoord op kan geven, dus kom er maar in
quote:UiteraardOp vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef vannelle het volgende:
[..]
[..]
Ik zal een poging doen.
In het verkeer is communicatie heel belangrijk, zijn we het daar over eens? Je kan communiceren met je claxon, seinen met groot licht, remlichten als je af gaat remmen EN natuurlijk met je richtingaanwijzers.
Die zijn er namelijk om aan al het overig verkeer te laten weten wat je van plan bent te gaan doen.
quote:Ik probeer wat ervaring te delen, hopelijk hebben jullie er wat aan.Op vrijdag 29 oktober 2010 19:00 schreef Purdey het volgende:
Haha, ik zie nu pas hoe ik elke keer weer zeg 'Jaaa, vannelle, kom er maar in!' als wij het niet meer wetenJij bent een beetje het antwoord op al onze vragen lijkt het wel
quote:Ik zal het even heel kort uitleggen zonder voorbeelden:Op vrijdag 29 oktober 2010 19:09 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Uiteraard
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef vannelle het volgende:
Je kijkt vóór je ze aanzet omdat je voor jezelf de situatie moet kennen waar je zometeen mee te maken hebt.
Stukje voorbereiding dus, je kan ook alles uitstellen tot het laatste moment maar zoals je met lessen ongetwijfeld al wel eens gemerkt hebt kan alles tegelijk moeten doen best veel werk zijn.
[\quote]
Je kan ook op tijd kijken en op tijd richting aangeven zonder het precies in die volgorde te doen.
[quote][ afbeelding ] Op vrijdag 29 oktober 2010 18:31 schreef vannelle het volgende:
Het verkeer is niks anders dan reageren op situaties.
En hoe leer je die situatie kennen? Door te kijken natuurlijk.
[\quote]
Helemaal mee eens, maar nogmaals het gaat me puur om die volgorde.
Jij wilt je richtingaanwijzer aan gaan zetten omdat je van plan bent om af te slaan, dat verandert ook de situatie van je medeweggebruikers.
[\quote]
Daar kan je ze best van op de hoogte stellen voordat je de hele kijktechniek hebt uitgevoerd.
Waar zitten die anderen dan? Kan ik me niet beter af laten zakken tot achter die fietser voor ik richting aangeef? De fietser kan denken dat de auto die er naast zit en ineens zonder te kijken de richting aanzet hem/haar niet gezien heeft en daardoor flink schrikken.
[\quote]
Dit is dus wat ik zelf ook al noemde. Maar als een fietser opeens naast je rijdt voor een kruispunt dan heb je waarschijnlijk niet goed geanticipeerd. Dit had je dus kunnen voorkomen. En als je er niks aan kan doen dan ga je ook niet wachten met je richtingaanwijzer aanzetten tot het laatste moment. Bovendien snappen die fietsers ook wel dat je dan richting aangeeft voor het kruispunt, en niet om ze opeens de berm in te rijden.
quote:Zucht..... Ik had gehoopt dat je het zonder voorbeeld ook wel zou snappen, theoretisch ben je al een heel eind want je vindt het "leuk en aardig" schrijf je en dat vat ik dan maar positief op.Op vrijdag 29 oktober 2010 19:38 schreef BasementDweller het volgende:
Klinkt theoretisch allemaal leuk en aardig, maar als er geen praktijkvoorbeelden van zijn te geven is het dus niet zo belangrijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |