abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87898304
Dit topic maar eens gaan volgen. Ga er ook maar weer eens mee starten denk ik zo :')
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_87898335
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:21 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik moet over twee weken afrijden. Mijn rij-instructeur (overigens met al 30 jaar ervaring) heeft me alleen echt nooit expliciet de dode hoek uitgelegd, terwijl mijn vrienden dit wel allemaal hebben gehad. Bij het afslaan naar rechts kijk ik in de rechter buitenspiegel, vervolgens in binnenspiegel en bij het afslaan weer in de rechter buitenspiegel. Alleen zeggen mijn vrienden dat ik dan ook rechts achter naar de dode hoek moet kijken en zeggen dat ik geheid ga falen als ik dit niet doe. :? Ik vind het raar, want volgens mijn instructeur gaat het gewoon goed.
Als je gaat inhalen, een obstakel voorbij moet of van baan wisselt dan is de dode hoek zeer belangrijk. Als je niet in je dode hoek kijkt dan raak je vroeg of laat ook een fietser. De examinator zal zeker kijken of je dit doet.

Nacontrole doet bijna niemand meer na zijn examen maar in de dode hoek kijken is erg belangrijk
pi_87898386
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:21 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik moet over twee weken afrijden. Mijn rij-instructeur (overigens met al 30 jaar ervaring) heeft me alleen echt nooit expliciet de dode hoek uitgelegd, terwijl mijn vrienden dit wel allemaal hebben gehad. Bij het afslaan naar rechts kijk ik in de rechter buitenspiegel, vervolgens in binnenspiegel en bij het afslaan weer in de rechter buitenspiegel. Alleen zeggen mijn vrienden dat ik dan ook rechts achter naar de dode hoek moet kijken en zeggen dat ik geheid ga falen als ik dit niet doe. :? Ik vind het raar, want volgens mijn instructeur gaat het gewoon goed.
Naar rechts afslaan, zoals ik het aangeleerd kreeg, = binnenspiegel, vooruit, rechterzijspiegel, rechter shouder.
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
  zondag 24 oktober 2010 @ 17:39:23 #29
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_87904061
ik heb geleerd om voor zowel links als rechts afslaan over de schouder te kijken
pi_87907335
morgenvroeg om 8:55 heb ik rijexamen *O* hopelijk slaag ik deze keer wel :@
  zondag 24 oktober 2010 @ 19:30:49 #31
152047 Yurithemaster
Winter is coming
pi_87907388
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:28 schreef Megakroelbeestje het volgende:
morgenvroeg om 8:55 heb ik rijexamen *O* hopelijk slaag ik deze keer wel :@
succes
  zondag 24 oktober 2010 @ 20:01:12 #32
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_87908437
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 19:28 schreef Megakroelbeestje het volgende:
morgenvroeg om 8:55 heb ik rijexamen *O* hopelijk slaag ik deze keer wel :@
succes.

ik heb morgen mijn 4e rijles. B-)
pi_87908754
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 15:21 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik moet over twee weken afrijden. Mijn rij-instructeur (overigens met al 30 jaar ervaring) heeft me alleen echt nooit expliciet de dode hoek uitgelegd, terwijl mijn vrienden dit wel allemaal hebben gehad. Bij het afslaan naar rechts kijk ik in de rechter buitenspiegel, vervolgens in binnenspiegel en bij het afslaan weer in de rechter buitenspiegel. Alleen zeggen mijn vrienden dat ik dan ook rechts achter naar de dode hoek moet kijken en zeggen dat ik geheid ga falen als ik dit niet doe. :? Ik vind het raar, want volgens mijn instructeur gaat het gewoon goed.
Volgens mijn instructeur faal je dan ook :P
pi_87910794
@ Vragende: Wat goed, al een eigen auto! :D Dat verhaal van die benzine kan ik me voorstellen, haha. :P

OT. Ik ben ook bezig, met een oldtimer O+ Ik ga van de week de auto bekijken met een vriend, want ik blijf natuurlijk een vrouw en ga dus voor de looks zonder diepgaande kennis haha.
pi_87910814
Hebben jullie eerst jullie theorie gehaald of tegelijk met het lessen behaald? Wat is slim om te doen? Als je het doet tijdens het lessen neem je wat praktijkervaring mee.. Ik heb in een eerder stadium (jaar of 8 geleden al een les of 15 gehad) en liep toen vast met het niet halen van mijn theorie. Door omstandigheden heb ik toen de boel gelaten voor wat het is maar wil het nu wel weer oppakken. Maar ben weer bang dat het op het theorie gaat hangen.. Was drie maal gezakt met 6 fout :') Toen mocht je er nog maar 5 hebben.
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
pi_87911667
Ik heb mijn theorie tijdens mijn rijlessen gehaald. Ik heb hem in een keer gehaald, maar ik had er wel goed voor geleerd. Ook is het wel een voordeel dat je praktijkervaring meeneemt. Maar ach, drie keer zakken valt wel mee. Ik ben vijf keer op geweest voor mijn scootertheorie. Ik was dood van de zenuwen. :')

@ Zuivelkoe: Je gaat geheid falen als je niet over je schouder kijkt en de dode hoek niet meepakt. Dit is een erg belangrijk punt!! Ik merk het zelf ook. Mijn linkerbuitenspiegel van mijn auto was kapot en daardoor kon ik sowieso al niet goed kijken of er iets naast me reed en als ik dan ook nog eens mijn dode hoek vergat (soms ben ik zo aan het concentreren :') ), dan zit je zo tegen een andere auto of fietser aan.
pi_87918673
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:46 schreef Danielle_ het volgende:
@ Vragende: Wat goed, al een eigen auto! :D Dat verhaal van die benzine kan ik me voorstellen, haha. :P

OT. Ik ben ook bezig, met een oldtimer O+ Ik ga van de week de auto bekijken met een vriend, want ik blijf natuurlijk een vrouw en ga dus voor de looks zonder diepgaande kennis haha.
Ja een Opel Astra uit 2002 met 60k km op de teller, met alles erop :P (Cruise Control _O_ )
pi_87920243
quote:
Op zondag 24 oktober 2010 20:47 schreef JJdJ1984 het volgende:
Hebben jullie eerst jullie theorie gehaald of tegelijk met het lessen behaald? Wat is slim om te doen? Als je het doet tijdens het lessen neem je wat praktijkervaring mee.. Ik heb in een eerder stadium (jaar of 8 geleden al een les of 15 gehad) en liep toen vast met het niet halen van mijn theorie. Door omstandigheden heb ik toen de boel gelaten voor wat het is maar wil het nu wel weer oppakken. Maar ben weer bang dat het op het theorie gaat hangen.. Was drie maal gezakt met 6 fout :') Toen mocht je er nog maar 5 hebben.
De helft van de mensen die theorie-examen doen zijn volgens mij al 5x gezakt, dus daar hoef je je eigenlijk niet eens voor te schamen ;( .

Ik heb het ook tijdens mijn lessen gedaan en in 1x gehaald. Was op zich wel handig om wat ervaring te hebben om de gevaarherkenningsvragen te beantwoorden. Dan heb je een beter gevoel wat het verschil is tussen remmen en gas loslaten. :P
  maandag 25 oktober 2010 @ 01:39:11 #39
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87924486
Ik vond theorie tegelijk met lessen ook fijner ja, praktijkervaring maakt de theorie een stuk 'makkelijker' ;)
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  maandag 25 oktober 2010 @ 06:15:59 #40
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_87925786
quote:
5s.gif Op zondag 24 oktober 2010 15:21 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik moet over twee weken afrijden. Mijn rij-instructeur (overigens met al 30 jaar ervaring) heeft me alleen echt nooit expliciet de dode hoek uitgelegd, terwijl mijn vrienden dit wel allemaal hebben gehad. Bij het afslaan naar rechts kijk ik in de rechter buitenspiegel, vervolgens in binnenspiegel en bij het afslaan weer in de rechter buitenspiegel. Alleen zeggen mijn vrienden dat ik dan ook rechts achter naar de dode hoek moet kijken en zeggen dat ik geheid ga falen als ik dit niet doe. :? Ik vind het raar, want volgens mijn instructeur gaat het gewoon goed.
Als het goed is in de meeste gevallen heb jij voor dat je afslaat allang gezien dat er geen kloot aan komt en kan je zo afslaan.. Maar je moet altijd 'kijken'...
Voorruit (kan je de straat uberhaupt wel in? Hoe neem ik de bocht)
Binnen spiegel (iets (kort) achter je?)
Buiten spiegel (iets schuin achter je?)
zijruit -> acherzijruit/schouder (iets naast je)
Knipperen
Als je groot voertuig heb linker buitenspiegel voor uitzwaai
Gaan
pi_87925863
Nou vrijdag gelukkig in 1x m'n rijbewijs E gehaald. Toch heel vreemd om met 'n examinator te rijden die zo op je vingers kijkt na 12 jaar rijbewijs. Op een akkefietje met 'n fietser na was het heel makkelijk, denk dat een voordeel was dat ik al rijbewijs had en kon uitleggen waarom ik op een bepaalde manier reageerde in die situatie.

Nu wellicht begin volgend jaar rijbewijs A? Voor de rest succes voor iedereen.
pi_87927849
Ben vandaag geslaagd voor het rijexamen, driemaal is scheepsrecht. *O*
pi_87928580
quote:
1.gif Op maandag 25 oktober 2010 10:04 schreef Megakroelbeestje het volgende:
Ben vandaag geslaagd voor het rijexamen, driemaal is scheepsrecht. *O*
Gefeliciteerdd!! *O*
  maandag 25 oktober 2010 @ 14:26:50 #44
251095 Purdey
Better off alone..
pi_87935996
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:04 schreef Megakroelbeestje het volgende:
Ben vandaag geslaagd voor het rijexamen, driemaal is scheepsrecht. *O*
Gefeliciteerd! Super gedaan ^O^

Ik begon 30 november 2009 met lessen, en ik slaagde 29 januari voor m'n theorie. Een dikke twee maanden later dus :) Ik vond het gebruiken van de praktijkervaring wel fijn bij de theorie. Ook als het lessen wat langer de tijd gaat duren, blijft je theorie nog wel even geldig als je wat later gaat :)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_87936682
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 10:04 schreef Megakroelbeestje het volgende:
Ben vandaag geslaagd voor het rijexamen, driemaal is scheepsrecht. *O*
Gefeliciteerd! *O*
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_87939190
Ik had zelf mijn theorie in 1x en misschien 3-4 uur geleerd en 3-4 uur oefenen dus in totaal zo'n 8 uur, had ook geen bromfiets theorie.

Oefenen met Verjo examens is het beste wat je kan doen om je voor te bereiden. De examens zijn vaak nog iets moeilijker dan het echte examen.
pi_87942690
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 15:45 schreef Vragende het volgende:
Ik had zelf mijn theorie in 1x en misschien 3-4 uur geleerd en 3-4 uur oefenen dus in totaal zo'n 8 uur, had ook geen bromfiets theorie.

Oefenen met Verjo examens is het beste wat je kan doen om je voor te bereiden. De examens zijn vaak nog iets moeilijker dan het echte examen.
theorie examen cd van Vekabest is zeker een aanrader deze is duidelijk en simpel in gebruik. *O* integenstelling tot de theorie cd van ANWB. o|O
  maandag 25 oktober 2010 @ 16:59:53 #48
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_87942812
Gefeliciteerd! *O*

En over die theorie, ik heb verjo op de piratenbaai gezet. zoek maar op verjoo autotheorie, voor degene die geen cd willen kopen ;)
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_87948492
Gister nog een aantal doorgangspunten die je op examen krijgt gaan rijden, ging goed *O*
Alleen fileparkeren zal nooit mijn sterke kant worden :')
Ja en dus?
  maandag 25 oktober 2010 @ 19:31:03 #50
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_87948746
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 16:59 schreef 08gnoT. het volgende:
Gefeliciteerd! *O*

En over die theorie, ik heb verjo op de piratenbaai gezet. zoek maar op verjoo autotheorie, voor degene die geen cd willen kopen ;)
609MB?? Kan hem niet vinden op de piratenbaai, maar wel via een andere omweg..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')