quote:1e x je rijexamen? Succes alvast!
quote:en je hebt vast ook wel al eens gemerkt dat je ruim van te voren ook al gekeken hebt.. en toen ook NIKS boeiends zag voor je acties?Op donderdag 21 oktober 2010 13:56 schreef misslady83 het volgende:
[..]
1e x je rijexamen? Succes alvast!
Gisteren trouwens gezaktHet eerste wat hij zei was: Het was niet goed genoeg...... Ik was echt
Hij kwam in eerste instantie heel aardig over en heel positief enzo, tijdens dat gesprek voelde het echt als een nachtmerrie
Daarna moest ik ook nog bijkomen ben nog aan het herstellen van gister........TTT voor niks geweest alle vrijstellingen weg.....
.
De rit ging best goed op wat kleine dingen na maar er werd ook gezegd dat het niet foutloos hoefde enz.....Misschien de druk dat je alles NU moet laten zien........In ieder geval op mijn uitslagformulier zie ik iets van 1000x kijkgedrag staan. Volgens hem keek ik te snel, dan vraag ik me af hoe lang moet ik in die spiegels kijken, het gaat er toch om dat je waarneemt en dat deed ik ook! Hoe lang moet ik in vredesnaam in die spiegels kijken? En ik zit er wel aan te denken het vet overdreven te doen anders zien ze het blijkbaar niet ofzoEn ook het besluitvaardige gedoe kwam om de hoek kijken, dus moet ik de volgende keer wat agressiever rijden ofzo?
Tips anyone voor de volgende keer
![]()
quote:Herkenbare punten, Je kan je knipperlicht uitdoen bij het uitvoegen van de snelwegen bij de laatste blokmarkering. Om je stuur recht te houden moet je proberen zoveel mogelijk ver vooruit te kijken, kijk en onthoudt goed mogelijk hoe de weg loopt en ga dan spiegelen en richting aangeven bij het invoegen of inhalen. Tis gewoon alleen zoveel mogelijk vervooruit kijken en breed kijken. Het gaat wel goed komen.Op donderdag 21 oktober 2010 14:59 schreef Blistering het volgende:
Net weer rijles gehad.. Les 44 ofzo. Anyway, volgende week Donderdag om 7.50 nog 1 uur les en gelijk daarna TTT. Best wel spannend al!
Dingen waar ik het meeste op moet letten:
- Knipperlicht uitdoen bij het afrijden van de snelweg (:'))
- Stuur recht houden bij het inhalen of invoegen. Vaak stuur ik al naar links terwijl ik kijk![]()
- Gewoon in het algemeen nog beter kijken, op tijd remmen etc.
Maar hopelijk komt het goed
quote:Mijn 2e poging.Op donderdag 21 oktober 2010 13:56 schreef misslady83 het volgende:
[..]
1e x je rijexamen? Succes alvast!
Gisteren trouwens gezaktHet eerste wat hij zei was: Het was niet goed genoeg...... Ik was echt
Hij kwam in eerste instantie heel aardig over en heel positief enzo, tijdens dat gesprek voelde het echt als een nachtmerrie
Daarna moest ik ook nog bijkomen ben nog aan het herstellen van gister........TTT voor niks geweest alle vrijstellingen weg.....
.
De rit ging best goed op wat kleine dingen na maar er werd ook gezegd dat het niet foutloos hoefde enz.....Misschien de druk dat je alles NU moet laten zien........In ieder geval op mijn uitslagformulier zie ik iets van 1000x kijkgedrag staan. Volgens hem keek ik te snel, dan vraag ik me af hoe lang moet ik in die spiegels kijken, het gaat er toch om dat je waarneemt en dat deed ik ook! Hoe lang moet ik in vredesnaam in die spiegels kijken? En ik zit er wel aan te denken het vet overdreven te doen anders zien ze het blijkbaar niet ofzoEn ook het besluitvaardige gedoe kwam om de hoek kijken, dus moet ik de volgende keer wat agressiever rijden ofzo?
Tips anyone voor de volgende keer
![]()
quote:Goedzo! Hartstikke fijnOp woensdag 20 oktober 2010 10:03 schreef koekii het volgende:
Jongens, ik ben eronder uit. Examen staat ingeplant op 1 november. Hopelijk dat de 4e keer mij zegenviert.
quote:Haha, bedankt Purdey, ik zal mijn best doenOp donderdag 21 oktober 2010 16:05 schreef Purdey het volgende:
[..]
Goedzo! Hartstikke fijn![]()
Je bent van rijschool verandert, en dat je instructeur na zo weinig lessen al zo'n stap wil maken, dat zegt een hoop!Je bent blijkbaar een hartstikke goede leerling
Dussss doe je mooiste jurk aan, dat deed ik althans wel
en ga ervoor!
quote:En dat was?Op donderdag 21 oktober 2010 15:34 schreef .ZilveR. het volgende:
[..]
Mijn 2e poging.
MIjn 1e examen was na nog geen 5 minuten voorbij toen ik een hele domme overtreding beging
quote:Wat tof voor je! Netjes gedaan in 28 lesjes. Van harte gefeliciteerd, en succes met alle andere rij examensOp donderdag 21 oktober 2010 19:14 schreef Quadrophenia1 het volgende:
Vandaag gewoon in één keer gehaald.![]()
Om 9.45 werd ik door mijn instructeur opgehaald voor de laatste les. De les ging behoorlijk slecht, met name achteruit rijden en fileparkeren. Om 10.45 mocht ik daadwerkelijk op en gek genoeg had ik helemaal geen last van de zenuwen. Het ging eigenlijk perfect en dat vond de examinator ook. Ritje van een half uur gemaakt en toen kon ik terug naar het CBR rijden.
Uiteindelijk 28 lessen gehad. Theorie 1x, praktijk 1x.
Nu nog het aanhanger-rijbewijs en het rijbewijs voor de vrachtwagen halen.
quote:Thx!Op donderdag 21 oktober 2010 19:32 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wat tof voor je! Netjes gedaan in 28 lesjes. Van harte gefeliciteerd, en succes met alle andere rij examens
quote:Bij Avanti was het wel de gewoonte hé, een uurtje voor je examen worden opgehaald. Ik heb toen wel gereden, maar alleen iemand thuisgebracht. Was wel een aardig ritje overigens, aangezien ik in Rotterdam Oost woon, en dat meisje naar de kop van Zuid moest. Dus ik heb niet echt gelest. Ik had ook gedacht dat ik de eerste leerling zou zijn die dag, en dan had ik zelf meteen naar het CBR willen rijdenOp vrijdag 22 oktober 2010 10:21 schreef koekii het volgende:
Ik zie dat bijna iedereen hier een laatste les neemt voor het afrijden. Ik heb dat de afgelopen 3 examen ook gedaan, een uurtje rijden en dan meteen afrijden.Hebben jullie dan juist geen moeite met het concentreren? Ik bedoel dan niet over concentratie verlies maar ik heb vaak het gevoel dat ik tijdens het laatse les juist al energie in daar stopt en dat ik met het afrijden steeds moeite hebt om met mijn aandacht bij te houden. Ik ga bij mijn komende examen niet een uurtje rijden voor het afrijden.Trouwens, dit is geen advies.
quote:Niets mis mee toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |