hmm ok, maar als ik dat dan doe gaat de auto dan niet "schudden" zegmaar? netzoiets als je hem laat afslaanquote:Op vrijdag 5 november 2010 23:09 schreef BasementDweller het volgende:
Als je vlot wil optrekken dan geef je flink wat gas en laat je de koppeling wat sneller opkomen. Als je genoeg gas geeft slaat ie niet af.
Het is precies hetzelfde als een normaal examen. Misschien dat de examinatoren geforceerd aardiger doen dan bij het CBR.quote:Op vrijdag 5 november 2010 10:17 schreef koekii het volgende:
Heeft iemand hier enige evaring met de examen van BNOR? Enige wat ik weet is dat het 50 minuten duurt en dat je een uitgebreide overhoring krijgt over waarom je 5 x gezakt bent.
Ik heb ook in een polo gelest, en je kan gasgeven zodra hij begint te rollen. Als je meer ervaring krijgt na meer lessen, gaat dat steeds snellerquote:Op vrijdag 5 november 2010 23:19 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
hmm ok, maar als ik dat dan doe gaat de auto dan niet "schudden" zegmaar? netzoiets als je hem laat afslaan
en het moet niet met piepende banden gebeurendat zou wat zijn voor een 3 cilinder diesel
En dat wordt aangeleerd? Het is de bedoeling dat je een beetje gas geeft terwijl je de koppeling op laat komen. Als je pas gas geeft wanneer je voet van de koppeling is, zijn er toch al zo'n 4 seconden verstreken?quote:Op vrijdag 5 november 2010 23:05 schreef .Neovo. het volgende:
Maar als ik zie hoe snel iedereen wegrijd bij het stoplicht, dan denk ik zo van: ben ik nou zo langzaam? hoe kan iedereen zo snel wegstuiven bij de stoplichten? Koppeling laten opkomen en gas bijgeven? ik laat dus meestal de koppeling helemaal opkomen totdat de auto begint te rollen. pas als ik de voet van de koppeling af heb geef ik gas.
Ik rij in een vw polo bluemotion diesel. erg rappe auto is het dus niet. ;P
Dat is niet helemaal waar.quote:Op zaterdag 6 november 2010 01:30 schreef Merkie het volgende:
[..]
Het is precies hetzelfde als een normaal examen. Misschien dat de examinatoren geforceerd aardiger doen dan bij het CBR.
Ik heb er zelf ervaring mee hoor. Je moet inderdaad naar een restaurant en niet naar een CBR-locatie. Je mag inderdaad de auto aan de kant zetten als je dat nodig acht, maar dat is voor veel mensen niet van toepassing. Als je gewoon een goede rit wilt rijden om je roze pasje in ontvangst te nemen, dan is er eigenlijk geen verschil tussen het CBR en het BNOR. Ze zijn even kritisch, de rit duurt ongeveer even lang, je moet dezelfde handelingen verrichten (stukje zelfstandig rijden, bijzondere verrichtingen) en het is niet moeilijker of makkelijker dan een CBR-examen.quote:Op zaterdag 6 november 2010 08:54 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat is niet helemaal waar.
Bij een BNOR vertrek je meestal niet vanaf een CBR vestiging maar vanaf een café/restaurant waar eerst een praatje wordt gehouden om je op je gemak te stellen, vandaar ook de "gezellige" locatie.
Tijdens de rit mag je ook zonder uitleg te geven de auto even aan de kant zetten om tot rust te komen mocht het nodig zijn.
De examinatoren zijn niet geforceerd aardig, hoe je daar bij komt is me een raadsel. oké, je typt er "misschien" voor dus die schenk ik je.
Maar daarvoor typ je dat het precies hetzelfde is als een normaal examen is en dat is dus niet waar.
Soms is het beter om niks te zeggen, zeker als je er geen verstand van hebt.
Nou fijn.quote:Op zaterdag 6 november 2010 01:34 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik heb ook in een polo gelest, en je kan gasgeven zodra hij begint te rollen. Als je meer ervaring krijgt na meer lessen, gaat dat steeds sneller![]()
En als je klaar bent met lessen en in een benzineauto gaat rijden, krijg je weer hetzelfde verhaalDuurde bij mij ook een week voor ik daarin echt snel kon wegrijden
Zal je instructeur vast ook wel zeggen, maar: Lang tegenhouden, en gas erbij. Dan slaat hij niet af
Eigenlijk is het het beste om al gas te geven net voordat de koppeling bij het aangrijpingspunt komt, dan ben je het snelste weg.quote:Op zaterdag 6 november 2010 01:34 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik heb ook in een polo gelest, en je kan gasgeven zodra hij begint te rollen.
Juist! Jij snapt 'tquote:Op zaterdag 6 november 2010 19:00 schreef BasementDweller het volgende:
Even een borrreltje wegtikken en gaan met die banaan
Went snel hoorquote:Op zaterdag 6 november 2010 13:45 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Nou fijn.. heb een paar week geleden een autootje (punto) gekregen die op benzine rijdt.
![]()
Ik zie het wel.quote:Op zaterdag 6 november 2010 19:50 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Went snel hoorAlleen hellingtrekken is even wennen omdat je dan ook weer niet teveel gas moet geven. Het wegrijden gaat de eerste paar keer gewoon niet 100% vloeiend, maar dat is sowieso in een andere auto
Nja, daar leer je wel veel van hoor beter nu dan straks op het examenquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:32 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik zie het wel.
Woensdag weer rijles. kijk ik dan of ik wat sneller wegkan komen. Dan ga ik weer naar leeuwarden, en hopelijk niet weer naar die klote straatjes
Naja, de rijinstructeur zij dat ik het behoorlijk goed deed in leeuwarden. dus dat is weer een pluspuntje.quote:Op zaterdag 6 november 2010 20:35 schreef Straalkachel het volgende:
[..]
Nja, daar leer je wel veel van hoor beter nu dan straks op het examen
haha denk niet dat je moet denken aan zown echt bruin cafe waar andre hazes aanstaat hoorquote:Op zaterdag 6 november 2010 17:56 schreef Purdey het volgende:
Gewoon veel gas geven, het lijkt alsof je op gaat stijgen, maar het werkt wel
Maar bij het BNOR begin je dus in een restaurant/café? Is het schaamteloos als ik zeg dat ik het haast jammer vind dat ik er in een keer vanaf was? Wat lijkt me dat koel zeg, vanuit het café zo je examen doen. Café's boezemen vertrouwen in
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |