quote:dinsdag 30 november 2010 en woensdag 01 december 2010
In het zuiden eerst nog af en toe sneeuw
Het is bewolkt en er valt vannacht in het zuiden nog af en toe wat lichte sneeuw In de loop van de nacht kan er vooral in het noorden ook een enkele opklaring voorkomen. De minimumtemperatuur is -2 graden. De noordoostenwind is matig, aan de kust (vrij) krachtig.
Vooral in de middag komt de zon af en toe tevoorschijn. De maximumtemperatuur ligt rond -1 graad. Vanwege de matige en aan de kust (vrij) krachtige oosten- tot noordoostenwind voelt het een stuk kouder aan.
In de nacht van dinsdag op woensdag zijn er brede opklaringen en vriest het ongeveer 6 graden. De oosten- tot noordoostenwind neemt toe naar vrij krachtig, 5, aan de kust en op het IJsselmeer is de wind krachtig tot hard, 6 of 7. Hierdoor voelt het bij een gevoelstemperatuur van tussen -12 en -15 graden snijdend koud aan.
Woensdag overdag neemt van het zuidoosten uit de bewolking toe en in de loop van de middag of avond neemt de kans op sneeuw van het zuiden uit toe. Zoals het er nu naar uitziet worden geen grote hoeveelheden verwacht. De temperatuur ligt rond -5 graden en de wind blijft flink doorstaan, waardoor het ook overdag zeer koud blijft aanvoelen.
Weten ze dat nu al??quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:01 schreef karton het volgende:
Mijn TTT van morgen gaan zeer waarschijnlijk niet door, kreeg zojuist telefoon van de rijschool.
Van mij ook gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:05 schreef MonkeyBack het volgende:
Hey, ik lees sinds een paar dagen mee, maar nog niet gepost.
Ik had vandaag examen en ben geslaagd. De ochtendexamens hier in Noord-Holland, omgeving Hoorn, gingen niet door, maar 's middags was de sneeuw op veel plaatsen weg, zodat het gewoon door kon gaan. Geen lastige verrichtingen in de sneeuw en ook niet in wijken gereden waar de sneeuw nog niet weg was, op één klein stukje na.
Hopelijk valt de sneeuwval mee en gaat het morgen ook gewoon door. Succes in ieder geval!
En succes gewenst aan jou.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:08 schreef samsuus het volgende:
Gefeliciteerd!
Hopelijk kan ik morgen een zelfde bericht plaatsen
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 30 november 2010 16:05 schreef MonkeyBack het volgende:
Hey, ik lees sinds een paar dagen mee, maar nog niet gepost.
Ik had vandaag examen en ben geslaagd. De ochtendexamens hier in Noord-Holland, omgeving Hoorn, gingen niet door, maar 's middags was de sneeuw op veel plaatsen weg, zodat het gewoon door kon gaan. Geen lastige verrichtingen in de sneeuw en ook niet in wijken gereden waar de sneeuw nog niet weg was, op één klein stukje na.
Hopelijk valt de sneeuwval mee en gaat het morgen ook gewoon door. Succes in ieder geval!
Vandaag was ook al alles afgelast en ze gingen er al van uit dat morgen ook alles afgelast zou worden (regio Weert)quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:12 schreef samsuus het volgende:
[..]
Weten ze dat nu al??
Ik heb nog steeds hoop. Er ligt hier een klein laagje sneeuw, de zon schijnt nu. Temp valt mee. Als het zo blijft zou het toch door moeten gaan morgen..
Het went heel snel. Als je in de stad gaat rijden moet je echt goed om je een blijven kijken als je afslaat ivm fietsers zonder licht..die zijn heel irritant.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:45 schreef NatteBever het volgende:
Ik heb vandaag mijn 14e les, en moet voor het eerst in het donker rijden. Is dat nou echt lastig? Vooral met de sneeuw/ijzel zal het wel even wennen zijn (ook eerste keer natuurlijk).
Lastiger.. mwah.. ik zou zeggen dat je wat beter op moet letten, maar je moet natuurlijk overdag ook goed oplettenquote:Op dinsdag 30 november 2010 17:45 schreef NatteBever het volgende:
Ik heb vandaag mijn 14e les, en moet voor het eerst in het donker rijden. Is dat nou echt lastig? Vooral met de sneeuw/ijzel zal het wel even wennen zijn (ook eerste keer natuurlijk).
Welk blaadje?quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:49 schreef Trava het volgende:
Mag je ook al rijden als je geslaagd bent voor praktijk en dat blaadje meeneemt, of moet je perse het rijbewijs hebben. Want krijg hem morgen.
En bevalt het zonder leraar naast je??quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo ze hadden mn roze Credit kaart idd klaar
en vandaag ook t eerste stukje gereden
heb je een linkje?quote:Op woensdag 1 december 2010 09:23 schreef samsuus het volgende:
Het CBR heeft nu een site waar ze drie x per dag updaten hoeveel examens er in elke plaats zijn afgelast.
Geen aflastingen in Weert zo te zien... maar ik pin me er niet op vast, eerst maar het telefoontje van de rijschool afwachten.quote:Op woensdag 1 december 2010 11:44 schreef samsuus het volgende:
http://www.cbr.nl/uitstelexamens.pp
Het ziet er hier nog steeds goed uit. Dat wil zeggen; geen sneeuwval of regen. Begint nu wel wat donkerder te worden, vanmorgen scheen steeds de zon. Ook zie ik de bomen een stuk meer bewegenIk zit lekker binnen dus geen idee hoe koud het buiten is en of de wegen heel glad zijn.
Voorlopig blijft het afwachten, durf er niks over te zeggen.
Waarschijnlijk heb ik volgende week m'n TTT, krijg ik morgen nog telefoon over van m'n rijschool.quote:Op woensdag 1 december 2010 12:52 schreef samsuus het volgende:
Balen karton!! Hopelijk hoef je niet lang te wachten voor een 2e poging.
Ik moet om 2 uur rijden (op hoop van zegen) dit is mijn tweede keer. Eerste keer reed ik te snel dus hoop maar dak nu mn gas onder controle heb nu de omstandigheden al extra rot zijn
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 1 december 2010 15:10 schreef samsuus het volgende:
Geslaagd!!!
Wel wat foutjes (ze zei rechts, ik pakte de verkeerde baan dus ging maar rechtdoor, op één stuk vergat ik bij het inhalen van verschillende groepjes fietsers even in mn binnenspiegel te kijken)
Maar ze maakte zelf ook een fout; stapte boven op de rem terwijl ik voorrang had. Ze schrok er zelf van, 10 excuses gemaakt haha.
Feli Suus!quote:Op woensdag 1 december 2010 15:10 schreef samsuus het volgende:
Geslaagd!!!
Wel wat foutjes (ze zei rechts, ik pakte de verkeerde baan dus ging maar rechtdoor, op één stuk vergat ik bij het inhalen van verschillende groepjes fietsers even in mn binnenspiegel te kijken)
Maar ze maakte zelf ook een fout; stapte boven op de rem terwijl ik voorrang had. Ze schrok er zelf van, 10 excuses gemaakt haha.
Die kritiek houdt je ook wat scherp voor volgende week. Beter dat je het nu te horen krijgt dan na je afrijden, zou zuur zijn.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef Blistering het volgende:
[..]
Feli Suus!![]()
![]()
![]()
Ik ben net weer terug van 2 uur les. Moest (zogenaamd) 2 examenroutes rijden. Stormvloed aan kritiek alweer naderhand, ''dit ging niet goed, dat ging niet goed''. Bij het invoegen kwamen er 2 vrachtwagens naast me rijden waarvan de voorste iets harder reed dan ik bij het invoegen. Dus ik hield iets in en ging achter 'm rijden. Ik had dus gas moeten pakken van hem en er voor langs moeten gaan om het mezelf makkelijk te maken + overzicht te creëren.
En nog wat dingen zoals niet snel genoeg kijken etc. Anyway, nu Maandag nog een extra les, dan Dinsdag voor het examen nog 1 en dan ben ik aan de beurt.
Maar voel me nu alweer aardig klote omdat ik het zelf best aardig vond gaan, in de zin van kleine foutjes maar niets heel ergs. Maar m'n instructeur zei dat er weinig goed ging..
En ik heb het ook klaargespeeld 3x de handrem niet goed naar beneden te doen. Da's echt m'n handelsmerk geworden, iedere week lukt het me. Doe ik 'm net niet ver genoeg omlaag waardoor het lampje blijft branden, maar je merk er verder niets van. Hij heeft me goed kunnen uitlachen iig..
Nice, gefeliciteerdquote:Op woensdag 1 december 2010 15:10 schreef samsuus het volgende:
Geslaagd!!!
Is helaas driemaal scheepsrecht, dus misschien de volgende keerquote:Op woensdag 1 december 2010 19:06 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Nice, gefeliciteerd![]()
Ik mag het 14-dec nog een keertje proberen. Twee keer scheepsrecht zegt men toch altijd?
quote:Op woensdag 1 december 2010 19:35 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Is helaas driemaal scheepsrecht, dus misschien de volgende keer.
http://www.cbr.nl/download/VandaagUitgesteld.pdfquote:Op woensdag 1 december 2010 19:45 schreef Trava het volgende:
Had gelezen dat CBR alle praktijk examens stil heeft gelegd?
FOK! meet op de slipbaan!quote:Op donderdag 2 december 2010 15:14 schreef samsuus het volgende:
Ow wat balen voor diegene bij wie het examen is verzet!!Zou daar echt niet blij van worden!!
Slipcursus lijkt me wel gaaf, zou idd verplicht moeten worden!
Idd kleine moeite om even te bellen of desnoods even een mailtje......Ik mis nu ook een les (studie) voor niks als het weer niet doorgaat en het is maar afwachten hoe het de volgende keer gaat met het weer.... zo blijf je bezig.....mn roze pasje laat nu wel heel erg lang op zich wachten lijkt wel..... Zijn ze na een uitgesteld examen misschien iets soepeler trouwens? Ten compensatie van het lange wachten? (denk het niet eigenlijk maar je weet maar nooit)....:)quote:Op donderdag 2 december 2010 14:25 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Mijn examen ging vandaag niet door. Mijn instructeur heeft eerst daar nog een half uur van tevoren gevraagd of het nog door ging. Maar dat wisten ze niet. De examens tot 12.35 waren allemaal afgelast. Ik zou eigenlijk om 13.05 uur examen hebben. Dus waarschijnlijk zou het wel door gaan. Toen gingen we nog even rijden, en daarna weer terug. Daar vet lang gewacht, en toen kwamen ze eindelijk aan dat het niet door ging.
misslady83, hopelijk dat het voor jou wel door gaat. Dat wachten word je ook niet vrolijk van. En ze kunnen ook wel even bellen
Haha, nee daar trappen ze niet inquote:Op donderdag 2 december 2010 15:17 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Idd kleine moeite om even te bellen of desnoods even een mailtje......Ik mis nu ook een les (studie) voor niks als het weer niet doorgaat en het is maar afwachten hoe het de volgende keer gaat met het weer.... zo blijf je bezig.....mn roze pasje laat nu wel heel erg lang op zich wachten lijkt wel..... Zijn ze na een uitgesteld examen misschien iets soepeler trouwens? Ten compensatie van het lange wachten? (denk het niet eigenlijk maar je weet maar nooit)....:)
Geen idee wat het wordt...quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:49 schreef child_of_the_matrix het volgende:
hmm het sneeuwt hier behoorlijk. Ik moet maandagochtend afrijden in Almelo, maar begin me zo zachtjes aan zorgen te maken of het wel doorgaat..
quote:Sneeuw, vanavond kans op IJZEL
Een gebied met sneeuw trekt vanmiddag over ons land en verlaat tegen de avond het noordoosten. Er valt zo'n 2-5 cm, lokaal wat meer. De temperatuur ligt rond de -2 graden, maar in het zuidwesten ligt het kwik rond het vriespunt. Aan het einde van de middag komt er van het zuidwesten uit een actief neerslaggebied opzetten. De neerslag begint als sneeuw of ijsregen, maar gaat in de avond in het zuidwesten over in regen met mogelijk ook IJZEL. De temperatuur loopt langzaam op en komt in de avond in het zuidwesten op ca 4 graden boven nul uit. De wind is zuidelijk, matig tot vrij krachtig, kracht 4 of 5. Langs de kust en op het IJsselmeer is de wind (vrij)krachtig, 5-6, af en toe mogelijk hard, 7.
Komende nacht valt de dooi geleidelijk in. In het noordoosten sneeuwt het nog tot tegen de ochtend, elders valt van tijd tot tijd regen, die op de koude ondergrond kan bevriezen. De temperatuur loopt op naar ongeveer 2 graden in het oosten, langs de westkust wordt het 6 graden. De wind is zuidwest, vrij krachtig tot krachtig, aan de kust hard.
Zondag overdag is het wisselend bewolkt, in het noorden komen enkele buien voor, mogelijk met hagel. In het zuidoosten valt tot in de middag waarschijnlijk nog van tijd tot tijd (natte) sneeuw. De temperatuur ligt tussen 2 graden in het zuidoosten en 7 graden aan de kust. In de avond zakt de temperatuur landinwaarts snel richting het vriespunt en kan het door bevriezing en opvriezing verraderlijk glad worden. De wind is matig uit zuidwest tot west, aan de kust eerst nog vrij krachtig. In de avond draait de wind naar zuidwest en neemt af.
Uitgifte: 04/12/2010 14.59 uur LT
maandag 06 december tot en met vrijdag 10 december
Wolkenvelden en eerst op de meeste plaatsen droog, vanaf woensdag winterse buien. Overdag meestal enkele graden boven het vriespunt, vooral aan de kust. In de nachten lichte, soms matige vorst.
Maar geef mij maar dooie Friezenquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:04 schreef karton het volgende:
[..]
Geen idee wat het wordt...
Het kan vriezen en het kan dooien
[..]
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 6 december 2010 13:01 schreef child_of_the_matrix het volgende:
....
Het gedeelte van de rit na de snelwegepisode ging wel goed, veel met de koppeling gespeeld en goed opgelet voor sneaky weggetjes van rechts ed.
Maarrrr toch geslaagd!!!
9:50quote:Op maandag 6 december 2010 16:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Succes Blistering
Hoe laat mag je op?
Hangt er vanaf hoeveel zicht je hebt en hoeveel ruimte er is. Als het krap is eerst stoppen en kijken of je niet de boel blokkeert door naar binnen te rijden. Anders gewoon in zijn twee, eventueel met een beetje koppeling erbij.quote:Op maandag 6 december 2010 13:46 schreef karton het volgende:
[..]
Wat is jullie manier om een afslag te nemen op een gelijkwaardige kruising in een 30km/u zone?
Dit is dus waar het bij mij mis ging. Precies dit, alleen trapte hij wel direct op de remquote:Op maandag 6 december 2010 19:01 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Bij een kruising ging ik weer de fout in; wilde al afslaan, maar zag nog net op het laaste moment een auto van rechts aankomen. Snel op de rem (gelukkig hij niet). Als commentaar kreeg ik dan ook dat ik dan de volgende keer beter iets langer kon blijven wachten.
Goh, wat ben ik blij![]()
Thanks! Oh, dat is bagger. Maar dit was ook niet mijn eerste keerquote:Op maandag 6 december 2010 19:21 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Dit is dus waar het bij mij mis ging. Precies dit, alleen trapte hij wel direct op de rem.
Gefeliciteerd trouwens
Yep hiero, 2nov begonnen, 26nov geslaagdquote:Op dinsdag 7 december 2010 14:44 schreef Tegan het volgende:
Zijn er mensen hier die lessen bij de ANWB?
Gefeliciteerd!! Super!quote:
Hoe ben je daar terecht gekomen? Via dat formulier op de website? Word je dan gebeld ofzo?quote:Op dinsdag 7 december 2010 16:23 schreef Straalkachel het volgende:
[..]
Yep hiero, 2nov begonnen, 26nov geslaagd
Ik heb gewoon een vestiging gebeld voor een afspraak, vervolgens de intest gedaan en week erna gelijk begonnen.quote:Op dinsdag 7 december 2010 18:11 schreef Tegan het volgende:
[..]
Hoe ben je daar terecht gekomen? Via dat formulier op de website? Word je dan gebeld ofzo?
Da's altijd leuk nieuws ja!quote:Op dinsdag 7 december 2010 19:20 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Zeau; rijles ging goed vandaag. M'n instructeur zei: als je op je examen zo rijdt, dan ben je 200% geslaagd
Leuk om te horen
Ik reed juist beter als ik onder druk stond. Vreemd genoeg had ik dan veel meer focusquote:Op woensdag 8 december 2010 08:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Kennen jullie trouwens het gevoel dat je een heel stuk beter rijdt op het moment dat je ontspannen achter het stuur zit?
Kreeg het verwijt dat ik me te druk maakte over onnodige dingen. Ben het me aan het afleren en merk dat het rijden veel beter gaat
Heel herkenbaar. Als ik wat gespannen achter het stuur zit heb ik de neiging om zo snel mogelijk ergens (weg) te komen. Met gevolg dat ik de motor weer eens laat afslaan bij een stoplicht.quote:Op woensdag 8 december 2010 08:39 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Kennen jullie trouwens het gevoel dat je een heel stuk beter rijdt op het moment dat je ontspannen achter het stuur zit?
Kreeg het verwijt dat ik me te druk maakte over onnodige dingen. Ben het me aan het afleren en merk dat het rijden veel beter gaat
Hmm, ik bedoelde afspraak maken voor afhalen, excusez. Anyhow, i.v.m. staking is het mogelijk dat m'n spoedaanvraag er morgen dus nog niet is. Ben benieuwd, ik merk het welquote:Op dinsdag 7 december 2010 21:12 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Morgen al ophalen? Ik heb mn rijbewijs vandaag aangevraagd en mij werd verteld dat het nog wel eens wat langer dan normaal kon duren ivm de driedaagse staking van de postpodes. Moest maandag maar bellen of ie er al was...
spoedaanvraag is gewoon zonde van je geld...quote:Op woensdag 8 december 2010 10:33 schreef Blistering het volgende:
Hmm, ik bedoelde afspraak maken voor afhalen, excusez. Anyhow, i.v.m. staking is het mogelijk dat m'n spoedaanvraag er morgen dus nog niet is. Ben benieuwd, ik merk het wel
Door de sneeuw / ijzel kan je lastig een auto op beschadigingen controleren als ze buiten staan, laat het even afhangen van het weer op die dag. Ook niet in de regen een auto kopen (of als het net geregend heeft). Of je kan voor verrassingen komen te staan.quote:Op woensdag 8 december 2010 14:11 schreef samsuus het volgende:
En das wel makkelijk aangezoem ik zaterdag op autojacht wil
Waarom niet als het net geregend heeft?quote:Op woensdag 8 december 2010 15:21 schreef richardrahl het volgende:
Door de sneeuw / ijzel kan je lastig een auto op beschadigingen controleren als ze buiten staan, laat het even afhangen van het weer op die dag. Ook niet in de regen een auto kopen (of als het net geregend heeft). Of je kan voor verrassingen komen te staan.
Feli!quote:Op woensdag 8 december 2010 17:40 schreef karton het volgende:
whoppa! TTT gehaald![]()
Ging echt super goed, bijzondere verrichtingen waren geen probleem. Op naar het échte examen.
Dan kan je niet zien of de lak dof is, dat is de voornaamste reden. Maar dit betreft alleen buitenauto's, als je in een hal ofzo een auto uitzoekt heb je natuurlijk dit probleem niet.quote:Op woensdag 8 december 2010 18:30 schreef samsuus het volgende:
Waarom niet als het net geregend heeft?
Nou dat is hier niet hoor. Wees blij met die ruime openingstijden daarquote:Op vrijdag 10 december 2010 18:33 schreef jesperrrrsss het volgende:
woensdag. zijn ze tot 20:00 open eindelijk!
Als je toch al moet wachten.. maak gelijk een afspraak? scheelt weer wachttijd.quote:Op vrijdag 10 december 2010 18:33 schreef jesperrrrsss het volgende:
allemaal bedankt!
p.s
Heb ik weer .
gaat alles goed doen de ambtenaren moeilijk.
uitleg.
ik heb examen gedaan na 12 uur dus dan word het papiertje pas de volgende dag op het gemeentehuis behandeld of gezien of zo , zo werd mij gezegd.
ik had college tot 13:00 in Rotterdam
is het gemeentehuis tot 12 uur ik herhaal tot 12 UUR!!!! open op een vrijdag..........
sorry hoor maar dit is toch geen normaal werkdag of iets wat in de buurt komt van een werkdag ze hebben net genoeg tijd om 3 uur uit het raam te kijken,
en natuurlijk is het gemeentehuis op zaterdag dag dicht want , wie werkt er nou op zaterdag >_<
de ambtenaren natuurlijk niet.
op zondag is er nog nooit iets levens in het gemeentehuis geweest.
en op maandag heb ik de hele dag collega .
op dinsdag is het departement waar rijbewijzen worden behandeld (burgerzaken) vanaf 11uur open ben ik al op reis naar m'n college .
woensdag. zijn ze tot 20:00 open eindelijk!
dank uuuuuuuuuu wel ,,,overheid
Tuurlijk....quote:Op zondag 12 december 2010 20:38 schreef Grav1ty het volgende:
Ik heb afgelopen vrijdag mijn rijbewijs gehaald en nou wil ik hem morgenvroeg gaan aanvragen maar kun je bij het gemeentehuis pinnen?
Hoe minder ze werken hoe minder het kostquote:Op maandag 13 december 2010 21:44 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik heb nog steeds een schijt hekel aan ambtenaren.
ze werken maar tot 12 uur 's middags
wat een onzin, het loket is misschien tot 12:00 open, maar er wordt gewoon de hele dag gewerkt en met een afspraak kan je buiten de loketopeningstijden terecht.quote:Op maandag 13 december 2010 21:44 schreef jesperrrrsss het volgende:
ik heb nog steeds een schijt hekel aan ambtenaren.
ze werken maar tot 12 uur 's middags
maar toen had je vast een anderequote:Op dinsdag 14 december 2010 11:59 schreef BasementDweller het volgende:
Geslaagd, de examinator had geen opmerkingen en zei dat ik de vorige keer al had moeten slagen
Oke komt ie dan.quote:Op dinsdag 14 december 2010 14:05 schreef MelR het volgende:
gefeli basement dweller!...verslagje!!!!:D
Jawel, ik kon recht vooruit een vak in rijdenquote:Op dinsdag 14 december 2010 22:47 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik kreeg een parkeer opdracht, gewoon simpel links insteken op een lege parkeerplaats (makkelijker krijg je ze niet).
Mooi zo, dan is het verhaal misschien nog ergens goed voorquote:Op woensdag 15 december 2010 09:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
BasementDweiler, gefeliciteerd
En wat een mooi verhaal om zo te lezen, geeft me vertrouwen
Zelfde verhaal hier.quote:Op woensdag 15 december 2010 16:46 schreef LightLuke het volgende:
Ik mag morgen mijn rijexamen doen na 8 uur simulator en 32 uur auto (in 2,5maand), heb wel vrijstelling op de bijzondere manoeuvres, na de TTT zei de examinator ook "Je hebt een hele nette tussentijdsetoets gereden". maar ben vooral bang dat het weer wel eens tegen zou kunnen zitten.
Zeker, vandaag direct mijn rijbewijs aangevraagd. Als ie binnen is bellen ze, goeie servicequote:Op woensdag 15 december 2010 11:16 schreef Blistering het volgende:
Feli Basement! Heerlijk gevoel he als je dan eindelijk geslaagd bent
valt wel mee vermoed ik ? Hier in iedergeval nog geen sneeuw.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:03 schreef karton het volgende:
Heb er het volste vertrouwen in maar die kutsneeuw kan wel eens voor problemen gaan zorgen.
Je leeftijd icm aanleg zal er ook wel wat mee te maken hebben dat je wat minder snel oppakt gezien je van 1977 bent. (nofiquote:Op donderdag 16 december 2010 20:32 schreef Mwanatabu het volgende:
Hoi, ik ben in april begonnen, kan er geen hol van na 30 lessen maar ik ben in ieder geval niet meer (zo) panisch om iemand naar God te helpen en doe over twee weken mijn theorie. Daarna voorzichtig eens gaan denken aan die tussentijdse toets (zodra mijn instructeur geen dingen meer roept à la "We houden er maar mee op!") want ik moet gewoon echt mijn rijbewijs hebben wil ik wat relaxter gaan leven en werken (werk op verschillende locaties maar meestal verrr weg) plus dat ik het gewoon voor mijn zelfvertrouwen moet doen van mezelf.
Heb een beetje voorzichtig gelurkt tot nu toe maar nu ga ik meeleuteren
Ja, ik probeer inderdaad de handelingen op de juiste volgorde (valkuil voor mij, ik wil altijd alles tegelijk doen en als het even kan ook wat het laatste moet als eerste "want dan is dat alvast gedaan"quote:Op donderdag 16 december 2010 21:05 schreef karton het volgende:
[..]
Je leeftijd icm aanleg zal er ook wel wat mee te maken hebben dat je wat minder snel oppakt gezien je van 1977 bent. (nofi)
Ik ben zelf ook wat later begonnen met lessen (ben van 1985) en mag volgende week voor de eerste keer op examen en heb nu zo'n 25 lessen gehad. Moet er wel bij vertellen dat ik op m'n 18e ongeveer 10 lessen gevolgd had maar daarna gestopt ben vanwege de saaiheid...![]()
Op den duur merk je dat het autorijden wat meer vanzelf gaat; schakelen, verkeersborden zien, situaties inschatten etc.. Daarna ga je de kleinere dingen wat bijschaven zodat je klaar bent voor de TTT en examen.
Wat ik deed tijdens m'n eerste lessen was in m'n gedachten de handelingen één voor één opnoemen die je uitvoert als je bijv. rechtsaf gaat. "binnenspiegel... *check*, buitenspiegel... *check*, rechterschouder... *check* etc.. Was voor mij een goede manier om handelingen sneller te 'automatiseren' waardoor ik me kon concentreren op andere dingen waar ik nog niet goed in was/ben.
Dat op de bestuurder letten doet iedereen wel die nog lessen volgt. Tijdens de lessen -moet- je over je schouder kijken om te kijken of het fietspad leeg is terwijl je dit allang gezien had toen je aan kwam rijden.quote:Op donderdag 16 december 2010 21:19 schreef richardrahl het volgende:
Vandaag een muts van een collega in de auto gehad die nog rijlessen volgt. Mijn god, klagen dat ik in zijn 4 een rotonde neem en dat ik niet over mijn rechterschouder kijk als ik een afrit op de snelweg neem.
Ze kon het maar niet begrijpen dat je veel dingen die je leert weer snel afschaft als je alleen in de auto zit.
Volgende week is idd Het Grote Examenquote:Op donderdag 16 december 2010 21:27 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, ik probeer inderdaad de handelingen op de juiste volgorde (valkuil voor mij, ik wil altijd alles tegelijk doen en als het even kan ook wat het laatste moet als eerste "want dan is dat alvast gedaan") te benoemen en het gaat al wat beter.
Mijn leeftijd is ook een factor naast mijn chaotische inslag maar de angst is/was gewoon de ergste belemmering. Maar ik gun mezelf de tijd en mijn fouten en laat me niet opnaaien en ik kom er uiteindelijk wel.
Volgende week examen dus voor jou? Ik hou het in de gaten hier, ben benieuwd hoe het gaat! Is het het grote examen dus?
Klopt.quote:Op donderdag 16 december 2010 21:58 schreef karton het volgende:
[..]
Dat op de bestuurder letten doet iedereen wel die nog lessen volgt. Tijdens de lessen -moet- je over je schouder kijken om te kijken of het fietspad leeg is terwijl je dit allang gezien had toen je aan kwam rijden... uiteindelijk houdt iedereen zijn/haar eigen stijl er op na zodra het rijbewijs in bezit is.
Kijken is dus een probleem, volgen van eigen rijstrook ook zo te lezen.quote:Op donderdag 16 december 2010 21:58 schreef karton het volgende:
[..]
Volgende week is idd Het Grote ExamenHeb er in ieder geval zin in, als ik het dan meteen haal is dat helemaal mooi meegenomen.
Heb na afloop van de TTT meegekregen waar ik nog aan moet werken (kruispunten/rotondes eerder bekijken ipv als ik net aan kom gereden, midden op m'n eigen rijstrook blijven en niet tegen het midden van de weg aan).
Ah toe, lul niet zo dom.quote:Op donderdag 16 december 2010 21:58 schreef karton het volgende:
Dat laten opnaaien is er bij mij gaande weg afgesleten toen ik het autorijden zelf onder de knie begon te krijgen. Als alles wat automatisch gaat dan heb je veel meer tijd voor de andere dingen waar je op moet letten waardoor je ook rustiger achter het stuur zit.
Die L is echt niet zaligmakend. Sterker nog: het werkt als een rode lap op een stier, reken niet op begrip.quote:Op donderdag 16 december 2010 21:58 schreef karton het volgende:
En laten opnaaien zo'n andere bestuurders ..mja.. Ze zien dat er een L boven op het dak staat dus dan weten ze ook dat er iemand rijdt die weinig/geen ervaring heeft en daardoor wel eens wat fouten kan maken.
Ik zeg nergens dat ik m'n spiegels niet meer ga gebruiken of dat ik niet meer over m'n schouders kijk zodra ik m'n rijbewijs heb.quote:Op zaterdag 18 december 2010 09:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt.
Na het behalen van je rbw mag je idd die fietser die je bij de 1e keer kijken over het hoofd hebt gezien overhoop rijden.
Ik zeg nergens dat hetgeen wat me geleerd is nu al weg aan het slijten is.quote:Ah toe, lul niet zo dom.
Je bent aan het lessen en het gaat niet goed. Blijkbaar omdat dingen nu al slijten. Slijten voor je je rbw hebt......
Ik reken dan ook niet op begrip van anderen als ik bijv. 'te traag' optrek.quote:Die L is echt niet zaligmakend. Sterker nog: het werkt als een rode lap op een stier, reken niet op begrip.
Over je schouder kijken doe je straks vast niet meer. Er zijn weinig situaties waar het voor nodig is naar mijn idee als je maar heel goed gebruikt maakt van je binnenspiegel en linkerbuitenspiegel. Maar je zal straks wel merken als je je rijbewijs hebt dat heel veel mensen heel slecht vooruitkijken.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:07 schreef karton het volgende:
Ik zeg nergens dat ik m'n spiegels niet meer ga gebruiken of dat ik niet meer over m'n schouders kijk zodra ik m'n rijbewijs heb.
quote:20-12-10 - Rijexamens op 20 en 21 december in meeste plaatsen afgelast
Vanwege de extreme weg- en weersomstandigheden en de weersvoorspelling heeft het CBR besloten de rijexamens op maandag 20 december en dinsdag 21 december in de meeste plaatsen af te gelasten voor de hele dag. Hierbij gaat het om de categorieën auto, auto met aanhangwagen, motor en bromfiets.
Deze maatregel geldt nog niet voor de autorijexamens in Heerenveen, Sneek en Den Helder. Daar beslissen de examinatoren zoals gebruikelijk vlak voor het examen of het doorgaat of niet. Bij uitstel geven ze dat door aan de rijopleider van de examenkandidaten. De kandidaten worden in deze plaatsen dus gewoon op de examenlocatie verwacht.
Vanaf 26 november tot en met 18 december heeft het CBR ruim 14.000 examens uitgesteld. Dat is een derde van het totaalaantal ingeplande examens. Momenteel kunnen de uitstelexamens in januari nog worden ingehaald.
Verder gaan op woensdag 22 december de rijexamens voor motor en bromfiets niet door in het hele land. In plaats daarvan komt capaciteit beschikbaar voor uitgestelde autorijexamens.
12 december?quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:26 schreef blingbling11 het volgende:
ik kan 12 december pas weer examen doen
huh? is het niet 12 januari?quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:26 schreef blingbling11 het volgende:
Ik hoop het niet voor je..quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:26 schreef blingbling11 het volgende:
Ja, voornamelijk verkeersregels en een paar voorrangsvragen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:17 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
huh? is het niet 12 januari?
anyway: ik heb dus volgende week theorie-examen, en nou is mijn vraag: wat voor vragen stellen ze geheid op het examen? Logisch lijkt me dat voorrang en verkeersregels er vaker in komt dan bijv. milieubewust rijden. Of ie het bij elk examen weer anders?
Dikke banden lijkt me ?quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:42 schreef richardrahl het volgende:
je krijgt nu vast een vraag welke band beter is voor rijden in de sneeuw, een brede of juist een dunne band...
Er zijn een stuk of 12 a 15 examens die rouleren volgens mij. Maar als je de theorie oefencd's goed kan, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Dan heb ik ook examenquote:Op woensdag 22 december 2010 01:45 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
ja bedoel ik. Gelukkig begrijp je me
volgens mij was de exacte vraag met welke band je meer grip hebt in de sneeuw en volgens het cbr was dat een dunne band. Maar of het verschill zo groot is weet ik niet.quote:
Moet wel goedkomen dan denk ikquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:17 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ja, voornamelijk verkeersregels en een paar voorrangsvragen.
Maar die vragen over milieubewust rijden zijn toch altijd inkoppertjes, als je een beetje logisch denkvermogen hebt
Yep, die was ook afgelast.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:15 schreef Mwanatabu het volgende:
karton, is jouw examen ook afgelast?
Voor regen schijnt het inderdaad een dunne band te zijn omdat de band dan sneller water kan afvoeren. Ik dacht zelf dat bij sneeuw dikker handiger zou zijn, maar dat was eigenlijk ook maar een gokjequote:Op woensdag 22 december 2010 12:55 schreef richardrahl het volgende:
[..]
volgens mij was de exacte vraag met welke band je meer grip hebt in de sneeuw en volgens het cbr was dat een dunne band. Maar of het verschill zo groot is weet ik niet.
Ik heb ook al een paar weken m'n rijbewijs, en ik heb tot nu toe zo'n 2-3 keer gereden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 07:04 schreef Kadooosh het volgende:
Heb nu al een paar weken mijn rijbewijs maar heb nog steeds niet gereden, zit het steeds uitstellen vanwege de gladheid.
Maar wil nu zaterdag toch wel even rijden... dom idee of valt het wel mee?
Gewoon genoeg afstand houden, snelheid verminderen(zeker in bochten) en rekening houden met een lange remweg,
Wou trouwens in een greenwheel auto gaan rijden.. peugeot 107 zonder winterbanden...
Met paps naast je is niet heel anders dan met instructeurquote:Op zaterdag 25 december 2010 00:37 schreef karton het volgende:
hoe bevalt het als je voor het eerst rond gaat rijden zonder instructeur naast je?
Je hebt jouw rijbewijs niet gekregen omdat zij verwachten dat jij die auto naar de pleuris helpt zodra je er in stapt hoorquote:Op zaterdag 25 december 2010 02:42 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs ook een paar dagen geleden opgehaald. Hoop er morgen mee te kunnen rijden, maar het is wel een benzine auto. Kan ik er vanuit de garage mee gaan rijden of moet mijn moeder me naar een industrieterrein rijden om daar aan de auto te wennen?Dat ik niet die auto helemaal in de prak rijd.
De grote lijnen zijn nog steeds hetzelfde hoor, alleen moet je waarschijnlijk even aan de koppeling wennen. Hij kan dus een paar keer afslaan, maar het zal niet zijn dat je er niet in kunt rijdenquote:Op zaterdag 25 december 2010 02:42 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs ook een paar dagen geleden opgehaald. Hoop er morgen mee te kunnen rijden, maar het is wel een benzine auto. Kan ik er vanuit de garage mee gaan rijden of moet mijn moeder me naar een industrieterrein rijden om daar aan de auto te wennen?Dat ik niet die auto helemaal in de prak rijd.
hmm, mijn vader zal juist meer commentaar geven dan mijn rijinstructeur... dat weet ik nu al, en ik heb nog niet eens een rijbewijs...quote:Op zaterdag 25 december 2010 01:11 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Met paps naast je is niet heel anders dan met instructeur(alleen dan met minder commentaar). Het is opeens wel raar dat jij de enige bent die kan remmen enzo
![]()
Haha, dat mogen ze bij mij niet eens proberenquote:Op zaterdag 25 december 2010 09:53 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
hmm, mijn vader zal juist meer commentaar geven dan mijn rijinstructeur... dat weet ik nu al, en ik heb nog niet eens een rijbewijs...
Hier nog zo'n vader. Had er volgens hem mee te maken dat meneer de dag voordat ik m'n rijbewijs haalde een andere auto opgehaald had, maar ik weet zeker dat hij met de vorige auto net zo naast me gezeten had.quote:Op zaterdag 25 december 2010 09:53 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
hmm, mijn vader zal juist meer commentaar geven dan mijn rijinstructeur... dat weet ik nu al, en ik heb nog niet eens een rijbewijs...
Arghhh. Hopelijk is tegen die tijd die witte troep weer wegquote:Op woensdag 22 december 2010 13:33 schreef karton het volgende:
[..]
Yep, die was ook afgelast.
11 januari is m'n nieuwe examendatum.
Tijdens rijlessen doe je dan ook alleen maar de lastigste dingen op een gegeven moment. Als je dan "gewone" routes gaat rijden is het opeens heel makkelijk, viel me ook opquote:Op zondag 26 december 2010 22:31 schreef Kadooosh het volgende:
Vandaag mijn 2de ritje gemaakt, 140km naar den haag(vanaf Amsterdam) ging heel goed, wat is het toch eigenlijk makkelijk he
Of een goed oefening in vooruit kijken.quote:Op maandag 27 december 2010 00:02 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik vind het altijd fijn om gewoon een willekeurige wijk in de rijden die je niet kent en dan kijken wat je tegenkomt en waar je uitkomt. Ook best leerzaamIk heb al eens in een doodlopend boerenpad gestaan met alleen een weiland voor me en aan allebei de kanten sloten, goede oefening voor achteruit rijden
Da's ook waarquote:Op maandag 27 december 2010 00:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Of een goed oefening in vooruit kijken.
Tijdens rijlessen probeert de instructeur wisselende situaties op te zoeken,of situaties waar jij als leerling moeite mee hebt en op moet oefenen.quote:Op zondag 26 december 2010 23:55 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Tijdens rijlessen doe je dan ook alleen maar de lastigste dingen op een gegeven moment. Als je dan "gewone" routes gaat rijden is het opeens heel makkelijk, viel me ook op
Tuurlijk, het is ook logisch dat je de moeilijkste situaties oefent, want je moet met iedere situatie om kunnen gaan. In de praktijk rijd ik over provinciale wegen, snelwegen, of wat hoofdwegen in de stad (van stoplicht tot stoplicht). Dan is het opeens wel simpel; weinig krappe situaties, niet om de haverklap een uitrit met amper zicht of verkeerspleinen, etc.quote:Op maandag 27 december 2010 00:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tijdens rijlessen probeert de instructeur wisselende situaties op te zoeken,of situaties waar jij als leerling moeite mee hebt en op moet oefenen.
Daar leer je van. Dat is het idee er achter.
Als hij dat niet zou doen zou het in de ogen van een leerling weer geldklopperij zijn want het was te makkelijk, weer niks geleerd.
En da's dan weer zonde van het geld en de tijd toch?
Succesquote:Op maandag 27 december 2010 20:07 schreef .Neovo. het volgende:
Nou, morgenmiddag 15:00 dus theorie-examen...Hopen dat ik het direct de eerste keer haal.
Wat was er zo dringend aan dan?quote:Op maandag 27 december 2010 23:55 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Vandaag zo'n kilometertje of 20 gereden zonder rijbewijs![]()
Ik weet het, het is heel dom (zonder verzekering enzo) maar het was echt even noodzakelijk en stiekem vond ik het ook wel gewoon spannend..
Moet zeggen dat het vlekkeloos ging, dat in tegenstelling tot mijn rijlessen (heb nu zo'n 35 uur les gehad). Geen zeurende instructeur die aanwijzingen geeft maar gewoon alles lekker zelf uitzoeken. Ik had ook het idee dat ik nu veel beter oplette dan tijdens de rijlessen. Ik heb denk ik tijdens de rijlessen toch dat onderbewuste gevoel van: de instructeur heeft ook een rem enzo
Nogmaals, heel dom, maar het was wel leuk en spannend en het is goed afgelopen
En in welke auto? Van wie is dat ding en vond die persoon het ook goed dat je er mee ging rijden?quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:05 schreef caffeinjunk het volgende:
[..]
Wat was er zo dringend aan dan?
Inderdaad, hoe haalt hij het in z'n hoofd om op normaal begaanbare wegen de weg op te gaanquote:Op dinsdag 28 december 2010 02:15 schreef BasementDweller het volgende:
Vooral in deze weersomstandigheden
Zonder rijbewijsquote:Op dinsdag 28 december 2010 02:31 schreef Merkie het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe haalt hij het in z'n hoofd om op normaal begaanbare wegen de weg op te gaan.
gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:49 schreef Rijstbal het volgende:
waaaaaaaaaaaa Ik ben geslaagd voor mn rijexamen vandaag
En, geslaagd?quote:Op maandag 27 december 2010 20:07 schreef .Neovo. het volgende:
Nou, morgenmiddag 15:00 dus theorie-examen...Hopen dat ik het direct de eerste keer haal.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 28 december 2010 16:49 schreef Rijstbal het volgende:
waaaaaaaaaaaa Ik ben geslaagd voor mn rijexamen vandaag
mag hopen dat je nog 70uur meer nodig hebt .. met zulke kut acties..quote:Op maandag 27 december 2010 23:55 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Vandaag zo'n kilometertje of 20 gereden zonder rijbewijs![]()
Ik weet het, het is heel dom (zonder verzekering enzo) maar het was echt even noodzakelijk en stiekem vond ik het ook wel gewoon spannend..
Moet zeggen dat het vlekkeloos ging, dat in tegenstelling tot mijn rijlessen (heb nu zo'n 35 uur les gehad). Geen zeurende instructeur die aanwijzingen geeft maar gewoon alles lekker zelf uitzoeken. Ik had ook het idee dat ik nu veel beter oplette dan tijdens de rijlessen. Ik heb denk ik tijdens de rijlessen toch dat onderbewuste gevoel van: de instructeur heeft ook een rem enzo
Nogmaals, heel dom, maar het was wel leuk en spannend en het is goed afgelopen
Ik mocht kiezen :p Die laatste 20 km in de lesauto ging dan niet vlekkeloos moet ik zeggen haha. Maar goedi k ben er van afquote:Op dinsdag 28 december 2010 22:06 schreef Straalkachel het volgende:
Mochten jullie trouwens na praktijkexamen nog rijden? (als je geslaagd was) ik mocht niet meer rijdenik snap ook wel waarom, maar toch..
Onzin.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:11 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Mijn instructeur zei dat het niet mocht omdat je geen leerling meer bent, maar ook je rijbewijs nog niet hebt, dus dat zal het wel zijn.
Dat vind ik dan weer wel erg.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:20 schreef BasementDweller het volgende:
Ik werd op de bus gezet, als een oud stuk vuil gedumpt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:23 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer wel erg.
bij de gezakten werd ik ook als vuil bij de bus gedumptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij t slagen werdt ik netjes thuis gedumpt![]()
Dat is wel heel karig zegquote:Op dinsdag 28 december 2010 23:20 schreef BasementDweller het volgende:
Ik werd op de bus gezet, als een oud stuk vuil gedumpt
Dat lijkt me zeer sterk. Je mag niet mee in de lesauto rijden als je geslaagd bent omdat je geen leerling meer bent en niet je rijbewijs hebt (nog niet eens hebt aangevraagd zelfs). Met andere woorden: je hebt onverzekerd rondgereden. Als je een ongeluk had gehad, dan had je een heel groot probleem gehad.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:17 schreef Blistering het volgende:
Ik moest terug rijden om de volgende leerling op te halen. Maar bij het wegrijden bij het CBR vergat ik m'n gordel + de handrem. Euforisch gevoel overheerste, zullen we maar zeggen
Klopt niet wat je zegt.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:41 schreef richardrahl het volgende:
[..]
Dat lijkt me zeer sterk. Je mag niet mee in de lesauto rijden als je geslaagd bent omdat je geen leerling meer bent en niet je rijbewijs hebt (nog niet eens hebt aangevraagd zelfs). Met andere woorden: je hebt onverzekerd rondgereden. Als je een ongeluk had gehad, dan had je een heel groot probleem gehad.
Een rij instructeur zal je daarom na het slagen niet meer achter het stuur laten en je ergens afzetten (bijv. thuis of op je werk).
Volgens mij staat dit ook in alle theorie boekjes, maar dat terzijde.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:52 schreef vannelle het volgende:
Nergens, maar dan ook echt nérgens staat dat er een lesovereenkomst moet zijn.
Het kan me eerlijk gezegd weinig schelen of je me gelooft of niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:18 schreef richardrahl het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.
Het mag niet, vind het vreemd dat jij die zich kennelijk als instructeur voordoet dat niet weet. Wel vreeemd dat 99% van je collega's dit niet doet. Zal vast wel een verklaring voor zijn
En als je "leerling" een ongeluk maakt zeker snel verwisselen van stoel of blijf je dan zo stellig verklaren dat het gewoon mag? Ik geloof er niks van.
En relevante wetsartikelen kan ik je prima aanleveren, ben volgende week op het werk en heb diverse cbr examinatoren in het kantoor naast mijn werkplek zitten.
Zal allemaal best, heb het gewoon gedaan hoor.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:41 schreef richardrahl het volgende:
[..]
Dat lijkt me zeer sterk. Je mag niet mee in de lesauto rijden als je geslaagd bent omdat je geen leerling meer bent en niet je rijbewijs hebt (nog niet eens hebt aangevraagd zelfs). Met andere woorden: je hebt onverzekerd rondgereden. Als je een ongeluk had gehad, dan had je een heel groot probleem gehad.
Een rij instructeur zal je daarom na het slagen niet meer achter het stuur laten en je ergens afzetten (bijv. thuis of op je werk).
Volgens mij staat dit ook in alle theorie boekjes, maar dat terzijde.
Het is ook onzin, zie mijn reactie iets naar boven.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:08 schreef Blistering het volgende:
[..]
Zal allemaal best, heb het gewoon gedaan hoor.
Kon nog wel eens lang gaan duren dat bewijs......quote:Op woensdag 29 december 2010 20:22 schreef BasementDweller het volgende:
Ik denk dat vannelle gelijk heeft op dit punt, laat het bewijs maar komen.![]()
Ik heb ook weleens van dat soort lessen, iedereen wel denk ik. Links, rechts, doorrijden, stoppen, soms doe ik alles verkeerdomquote:Op woensdag 29 december 2010 19:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Argh, vandaag mijn tweede rijles gehad. Gister had ik de eerste, ging best wel redelijk. Instructeur verbaasde volgens mij zich daar lichtelijk over hoe ik toen reed, omdat ik toen ook voor het eerst in een auto zat. Het ging niet perfect ,maar redelijk. Maar vandaag ging het echt DRAMATISCH!
Pff, alles ging fout, zegt hij rechts ga ik links, dit tot twee keer toe![]()
![]()
. Verder ging er nog genoeg verkeerd
Auto vaak zat laten afslaan en ga zo maar door, pfff
Morgen les nummer drie.. op hoop van zegen dan maar
Het is ook heel normaal om een soort van terugval te hebben, vrijwel iedere leerling heeft dat.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:42 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens van dat soort lessen, iedereen wel denk ik. Links, rechts, doorrijden, stoppen, soms doe ik alles verkeerdom
Dat heb ik dus ook een keer gehad. Ik had bij één rijles gehad waar echt alles goed ging. De les erna ging het... tjsa.... matig.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het is ook heel normaal om een soort van terugval te hebben, vrijwel iedere leerling heeft dat.
In het begin is het leerproces 1 hele steile stijgende lijn maar die dip komt er gegarandeerd!
Is ook niet erg, hoort er allemaal bij.
Belangrijk is wel dat je dat ook van je instructeur te horen krijgt zodat je weet dat je niet de enige bent die loopt te klootzakken.
Zoals ik al zei, heel normaal.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:52 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook een keer gehad. Ik had bij één rijles gehad waar echt alles goed ging. De les erna ging het... tjsa.... matig.Ik laat de auto nog steeds wel eens afslaan
Dat doorrijden is inderdaad iets waar ik ook nog wel eens last van had. Krijg je even later te horen van:"was je vergeten dat je af moest slaan?".. oepsquote:Op woensdag 29 december 2010 20:42 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens van dat soort lessen, iedereen wel denk ik. Links, rechts, doorrijden, stoppen, soms doe ik alles verkeerdom
Nadeel is dat er amper files zijn in Frieslandquote:Op woensdag 29 december 2010 21:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, heel normaal.
Ik zag het altijd als keerpunt. Nu begint het leren pas echt.
De tijd van de grote vorderingen is verleden tijd, nu wordt het stapjeswerk.
Maar ook vanaf daar kan het best hard gaan maar dat hangt vnl. van de leerling af.
Dat jij de auto nu nog regelmatig af laat slaan is niet erg, dat gevoel krijg je echt nog wel.
Vraag es of je een file in mag rijden?
Ik heb een leerlinge gehad die ook heel slecht was met gas/koppeling. Na een half uur file had ze het helemaal door en ging de rest ook een stuk beter.
Ik laat hem ook altijd nog afslaan, vandaag ook vaak zat keer. Vind me instructeur ook niet erg, maar vandaag was het wel heftig.. Twee keer achter elkaar, ik kan die balans maar niet vinden, het is of weer te veel gas, of weer te weinig en PLOP sta je weer stil.. En dan zeggen ze rustig maar, maar dat is wel het laatste waar je dan aan denktquote:Op woensdag 29 december 2010 21:39 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Nadeel is dat er amper files zijn in Friesland
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |