abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89888267
Vanmiddag lag mijn rijbewijs al klaar *O* Meteen een heel eind gereden *O*
pi_89894172
ik heb nog steeds een schijt hekel aan ambtenaren.

ze werken maar tot 12 uur 's middags
het is patat
pi_89896982
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:44 schreef jesperrrrsss het volgende:

Hoe minder ze werken hoe minder het kost :)
pi_89898873
Ik ga morgenochtend nog een poging wagen trouwens 8-)

Ik heb mezelf voorgenomen om wat rustiger te rijden als vorige keer, zodat ik niets over het hoofd zie. Liever een keer teveel stoppen dan een keer te weinig :)
pi_89909952
quote:
1s.gif Op maandag 13 december 2010 21:44 schreef jesperrrrsss het volgende:

wat een onzin, het loket is misschien tot 12:00 open, maar er wordt gewoon de hele dag gewerkt en met een afspraak kan je buiten de loketopeningstijden terecht.
pi_89910538
ja hier is het van 9.00 tot 12.00 vrije inloop
en na 12.00 op afspraak.
zo slecht vind ik het niet geregeld hoor?!
pi_89912195
Geslaagd, de examinator had geen opmerkingen en zei dat ik de vorige keer al had moeten slagen :)
pi_89913422
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 11:59 schreef BasementDweller het volgende:
Geslaagd, de examinator had geen opmerkingen en zei dat ik de vorige keer al had moeten slagen :)
maar toen had je vast een andere ;)
pi_89915095
Zo, straks weer mooi autorijden :P
Brutal. Fucking. Metal.
pi_89916528
gefeli basement dweller!...verslagje!!!! :D:D
  dinsdag 14 december 2010 @ 14:12:46 #161
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_89916839
Gefeliciteerd Basement!!
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_89920681
Gefeliciteerd BasementDweller *O*
pi_89929216
Ik morgen rijles:)
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_89929253
Zo, rijles ging goed.
Nog een paar weken en ik mag op *O*
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 14 december 2010 @ 20:28:12 #165
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_89932313
Ik had gisteren ook rijles. bijzondere manouvres, rotondes, die gingen allemaal goed, geen enkele fout gemaakt :D. Alleen wat zijn die stoplichten irritant. is ie rood, springt op groen en 2 seconden later direct weer op rood :(.

Ook had ik nog een bejaard stel ingehaald :P. Zij reden netjes op de rotonde, en ik reed achter hun. Direct toen ze van de rotonde af waren gaf opa plankgas :D En dat in een oude peugeot 205 _O- ik zo van: "ok"
Maargoed. Later stonden we dus voor een stoplicht en toevallig kwam ik naast hun te staan. Licht sprong op groen en daar gingen we weer :D weer die opa planken. weg was ie, ik stond er wel van te kijken. paar kilometer verder kwamen we wéér naast elkaar te staan bij het stoplicht, Toen het weer groen werd ging ik deze keer met plankgas er vandoor. Opa deed dat ook en begon mooi naast me te rijden. En zijn vrouw zat te kijken, priceless die blik. Maar ik was dit keer sneller, en later reden ze mooi achter me xD

na een uurtje rijden wisselde ik en nam ik plaats op de achterbank. En toen begon de ellende :') Die "dame" na mij rijdt 30 in de 1ste versnelling, kijkt niet over haar schouder, gaat met 60 door een bochtje, etc... Die moet nog wel eventjes, terwijl ze net zoveel lessen als mij heeft gehad...

Ik heb me dus wel vermaakt gisteren :P
pi_89939940
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 14:05 schreef MelR het volgende:
gefeli basement dweller!...verslagje!!!! :D:D
Oke komt ie dan.

Ik had van mezelf wel door dat mijn vorige examen zo rampzalig verliep vanwege het feit dat ik zo onrustig achter het stuur zat. Ik zat de hele tijd te bedenken van: als ik dit dan zal de examinator zal wel denken dat .., en dan gaat ie natuurlijk weer zeggen dat, etc etc. Dus ik zat tijdens het rijden alleen maar mezelf te martelen met doemscenario's en andere onzin. Ik concentreerde me vooral op mijn eigen gedachten, in plaats van op het verkeer.

Nu ben ik in de auto gestapt met de instelling: OK, ik doe alles rustig aan, veilig, ik stop desnoods onnodig bij een kruispunt of ik laat een kans lopen om over te steken als ik twijfel. Ik ga alleen dingen doen waar ik 100% zeker van ben dat het kan. Wat de examinator vindt en denkt zal me een worst wezen, ik doe gewoon wat op dat moment het beste is en ik kijk waar het gevaar zit en niet zomaar op allerlei plekken om een beetje te showen en vervolgens van alles over het hoofd te zien ;) . Met deze houding (wat ik waarschijnlijk ook uitstraalde) zit je toch al een stuk lekkerder achter het stuur.

Over het ritje zelf: Tja, eigenlijk heel relaxed. Een beetje zoals bij een rijles, maar dan wat relaxter omdat je niet de hele tijd commentaar krijgt ;) . Tuurlijk voel je wel een beetje die druk, maar ik had vertrouwen dat ik het kon en maakte me dus niet druk. Ik kreeg een parkeer opdracht, gewoon simpel links insteken op een lege parkeerplaats (makkelijker krijg je ze niet). Toen moest ik naar een of andere toren rijden. Op het moment dat ik dacht shit waar is tie nou gebleven, bleek ik er zowat tegenaan te rijden. Precies goed dus :) .

Nu wel even een raar momentje: ik moest naar rechts en vlak voordat ik bij de T-splitsing kwam gaf hij aan om daar ook nog even een omkeeropdrachtje te doen. Er was bij de splitsing wel wat ruimte voor wat garages, maar het was best krap en je had geen enkele kant veel zicht. Bovendien zit je direct voor die splitsing te keren, niet ideaal. Dus ik dacht ik ga nog even een bochtje om, daar kan ik vast wat beter keren. Praktisch gezien bleek ik gelijk te hebben ( er was namelijk een parkeerplaats waar je gewoon een rondje kon rijden :7 ), maar dat vond de examinator niet zo tof. Hij vroeg waarom ik niet bij die garages was gekeerd. Ik leg het uit, en hij zei zo van: Nee joh, je hebt daar zeeën van ruimte. Je kan daar keren op iedere mogelijke manier die je kan bedenken. Kom, we gaan terug dan laat ik het je zien. (Toen we daar weer kwamen was het toch echt wel vrij krap :') , maar goed). Hij zei rij nu maar door en ging me helemaal interviewen hoe ik zou keren als de straat doodliep en dit en dat, maar ik hoefde het niet echt te doen :? . Ik dacht ach geen ramp, gewoon goed blijven rijden, dit is niet erg.

Tijdens de rit liep de examinator nog te lullen over z'n zoontje bij wie zijn ballen in zijn buik terecht waren gekomen, en dat soort verhalen ( :D ).

Eenmaal aangekomen bij het tafeltje, gaf hij me een hand: "geslaagd". Niet anders dan ik had verwacht, want naar mijn weten had ik niets fout gedaan behalve dan die dat ik niet de eerste keermogelijkheid direct had gepakt (boehoe). Hij vroeg zich af waarom ik de vorige keer gezakt was. Hij zei dat ie het te doen had met mijn vorige examinator, want hij heeft mij dan wel met pijn in zijn hart moeten laten zakken. Mijn instructeur zei achteraf ook dat ik dit moest opvatten als een erg groot compliment. Ik reed goed en hij had nergens (NERGENS :D ) verder nog een opmerking over.

*O*
  woensdag 15 december 2010 @ 08:55:18 #167
240439 samsuus
Twijfelgeval
pi_89947557
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 december 2010 22:47 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Ik kreeg een parkeer opdracht, gewoon simpel links insteken op een lege parkeerplaats (makkelijker krijg je ze niet).
Jawel, ik kon recht vooruit een vak in rijden ;)

Mooie rit zo te lezen, en de juiste instelling. Miss handig voor diegene die nog op moeten.
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_89948112
BasementDweiler, gefeliciteerd *O*
En wat een mooi verhaal om zo te lezen, geeft me vertrouwen :D
Brutal. Fucking. Metal.
pi_89950459
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2010 09:23 schreef -_Guitarist_- het volgende:
BasementDweiler, gefeliciteerd *O*
En wat een mooi verhaal om zo te lezen, geeft me vertrouwen :D
Mooi zo, dan is het verhaal misschien nog ergens goed voor :)

Het is eigenlijk best raar dat mijn instructeur ook altijd wel zei dat je rustig moest blijven en zo, maar als het hem 5km/h te langzaam ging kreeg ik al commentaar. Dat neem je toch mee naar je examen waardoor je juist haastig gaat doen. Dus na het examen ben ik dat soort commentaar maar gaan negeren, ik wist dat ik eigenlijk al vlot zat was van mezelf. Uiteindelijk is het toch het beste om je eigen rit te rijden, alsof je twee kinderen van A naar B moet brengen op een veilige manier :P
pi_89950969
Feli Basement! Heerlijk gevoel he als je dan eindelijk geslaagd bent :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_89963542
Ik mag morgen mijn rijexamen doen na 8 uur simulator en 32 uur auto (in 2,5maand), heb wel vrijstelling op de bijzondere manoeuvres, na de TTT zei de examinator ook "Je hebt een hele nette tussentijdsetoets gereden". maar ben vooral bang dat het weer wel eens tegen zou kunnen zitten.
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
pi_89968961
quote:
14s.gif Op woensdag 15 december 2010 16:46 schreef LightLuke het volgende:
Ik mag morgen mijn rijexamen doen na 8 uur simulator en 32 uur auto (in 2,5maand), heb wel vrijstelling op de bijzondere manoeuvres, na de TTT zei de examinator ook "Je hebt een hele nette tussentijdsetoets gereden". maar ben vooral bang dat het weer wel eens tegen zou kunnen zitten.
Zelfde verhaal hier.
De 21ste moet ik afrijden. Voor deze week zijn m'n lessen afgeblazen vanwege weersomstandigheden en problemen met de lesauto.
Heb er het volste vertrouwen in maar die kutsneeuw kan wel eens voor problemen gaan zorgen.
pi_89968994
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 11:16 schreef Blistering het volgende:
Feli Basement! Heerlijk gevoel he als je dan eindelijk geslaagd bent :)
Zeker, vandaag direct mijn rijbewijs aangevraagd. Als ie binnen is bellen ze, goeie service ;)
pi_89970002
Gefeliciteerd Basement :) en suc6 voor diegene die nog op moeten
pi_89990352
gister voor het eerst in mn eentje naar Almere gereden over de snelweg, TOMTOM is zowwwn geweldige uitvinding :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')