quote:dinsdag 30 november 2010 en woensdag 01 december 2010
In het zuiden eerst nog af en toe sneeuw
Het is bewolkt en er valt vannacht in het zuiden nog af en toe wat lichte sneeuw In de loop van de nacht kan er vooral in het noorden ook een enkele opklaring voorkomen. De minimumtemperatuur is -2 graden. De noordoostenwind is matig, aan de kust (vrij) krachtig.
Vooral in de middag komt de zon af en toe tevoorschijn. De maximumtemperatuur ligt rond -1 graad. Vanwege de matige en aan de kust (vrij) krachtige oosten- tot noordoostenwind voelt het een stuk kouder aan.
In de nacht van dinsdag op woensdag zijn er brede opklaringen en vriest het ongeveer 6 graden. De oosten- tot noordoostenwind neemt toe naar vrij krachtig, 5, aan de kust en op het IJsselmeer is de wind krachtig tot hard, 6 of 7. Hierdoor voelt het bij een gevoelstemperatuur van tussen -12 en -15 graden snijdend koud aan.
Woensdag overdag neemt van het zuidoosten uit de bewolking toe en in de loop van de middag of avond neemt de kans op sneeuw van het zuiden uit toe. Zoals het er nu naar uitziet worden geen grote hoeveelheden verwacht. De temperatuur ligt rond -5 graden en de wind blijft flink doorstaan, waardoor het ook overdag zeer koud blijft aanvoelen.
Weten ze dat nu al??quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:01 schreef karton het volgende:
Mijn TTT van morgen gaan zeer waarschijnlijk niet door, kreeg zojuist telefoon van de rijschool.
Van mij ook gefeliciteerd.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:05 schreef MonkeyBack het volgende:
Hey, ik lees sinds een paar dagen mee, maar nog niet gepost.
Ik had vandaag examen en ben geslaagd. De ochtendexamens hier in Noord-Holland, omgeving Hoorn, gingen niet door, maar 's middags was de sneeuw op veel plaatsen weg, zodat het gewoon door kon gaan. Geen lastige verrichtingen in de sneeuw en ook niet in wijken gereden waar de sneeuw nog niet weg was, op één klein stukje na.
Hopelijk valt de sneeuwval mee en gaat het morgen ook gewoon door. Succes in ieder geval!
En succes gewenst aan jou.quote:Op dinsdag 30 november 2010 16:08 schreef samsuus het volgende:
Gefeliciteerd!
Hopelijk kan ik morgen een zelfde bericht plaatsen
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 30 november 2010 16:05 schreef MonkeyBack het volgende:
Hey, ik lees sinds een paar dagen mee, maar nog niet gepost.
Ik had vandaag examen en ben geslaagd. De ochtendexamens hier in Noord-Holland, omgeving Hoorn, gingen niet door, maar 's middags was de sneeuw op veel plaatsen weg, zodat het gewoon door kon gaan. Geen lastige verrichtingen in de sneeuw en ook niet in wijken gereden waar de sneeuw nog niet weg was, op één klein stukje na.
Hopelijk valt de sneeuwval mee en gaat het morgen ook gewoon door. Succes in ieder geval!
Vandaag was ook al alles afgelast en ze gingen er al van uit dat morgen ook alles afgelast zou worden (regio Weert)quote:Op dinsdag 30 november 2010 13:12 schreef samsuus het volgende:
[..]
Weten ze dat nu al??
Ik heb nog steeds hoop. Er ligt hier een klein laagje sneeuw, de zon schijnt nu. Temp valt mee. Als het zo blijft zou het toch door moeten gaan morgen..
Het went heel snel. Als je in de stad gaat rijden moet je echt goed om je een blijven kijken als je afslaat ivm fietsers zonder licht..die zijn heel irritant.quote:Op dinsdag 30 november 2010 17:45 schreef NatteBever het volgende:
Ik heb vandaag mijn 14e les, en moet voor het eerst in het donker rijden. Is dat nou echt lastig? Vooral met de sneeuw/ijzel zal het wel even wennen zijn (ook eerste keer natuurlijk).
Lastiger.. mwah.. ik zou zeggen dat je wat beter op moet letten, maar je moet natuurlijk overdag ook goed oplettenquote:Op dinsdag 30 november 2010 17:45 schreef NatteBever het volgende:
Ik heb vandaag mijn 14e les, en moet voor het eerst in het donker rijden. Is dat nou echt lastig? Vooral met de sneeuw/ijzel zal het wel even wennen zijn (ook eerste keer natuurlijk).
Welk blaadje?quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:49 schreef Trava het volgende:
Mag je ook al rijden als je geslaagd bent voor praktijk en dat blaadje meeneemt, of moet je perse het rijbewijs hebben. Want krijg hem morgen.
En bevalt het zonder leraar naast je??quote:Op dinsdag 30 november 2010 19:57 schreef Ou-Tannu het volgende:
zo ze hadden mn roze Credit kaart idd klaar
en vandaag ook t eerste stukje gereden
heb je een linkje?quote:Op woensdag 1 december 2010 09:23 schreef samsuus het volgende:
Het CBR heeft nu een site waar ze drie x per dag updaten hoeveel examens er in elke plaats zijn afgelast.
Geen aflastingen in Weert zo te zien... maar ik pin me er niet op vast, eerst maar het telefoontje van de rijschool afwachten.quote:Op woensdag 1 december 2010 11:44 schreef samsuus het volgende:
http://www.cbr.nl/uitstelexamens.pp
Het ziet er hier nog steeds goed uit. Dat wil zeggen; geen sneeuwval of regen. Begint nu wel wat donkerder te worden, vanmorgen scheen steeds de zon. Ook zie ik de bomen een stuk meer bewegenIk zit lekker binnen dus geen idee hoe koud het buiten is en of de wegen heel glad zijn.
Voorlopig blijft het afwachten, durf er niks over te zeggen.
Waarschijnlijk heb ik volgende week m'n TTT, krijg ik morgen nog telefoon over van m'n rijschool.quote:Op woensdag 1 december 2010 12:52 schreef samsuus het volgende:
Balen karton!! Hopelijk hoef je niet lang te wachten voor een 2e poging.
Ik moet om 2 uur rijden (op hoop van zegen) dit is mijn tweede keer. Eerste keer reed ik te snel dus hoop maar dak nu mn gas onder controle heb nu de omstandigheden al extra rot zijn
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 1 december 2010 15:10 schreef samsuus het volgende:
Geslaagd!!!
Wel wat foutjes (ze zei rechts, ik pakte de verkeerde baan dus ging maar rechtdoor, op één stuk vergat ik bij het inhalen van verschillende groepjes fietsers even in mn binnenspiegel te kijken)
Maar ze maakte zelf ook een fout; stapte boven op de rem terwijl ik voorrang had. Ze schrok er zelf van, 10 excuses gemaakt haha.
Feli Suus!quote:Op woensdag 1 december 2010 15:10 schreef samsuus het volgende:
Geslaagd!!!
Wel wat foutjes (ze zei rechts, ik pakte de verkeerde baan dus ging maar rechtdoor, op één stuk vergat ik bij het inhalen van verschillende groepjes fietsers even in mn binnenspiegel te kijken)
Maar ze maakte zelf ook een fout; stapte boven op de rem terwijl ik voorrang had. Ze schrok er zelf van, 10 excuses gemaakt haha.
Die kritiek houdt je ook wat scherp voor volgende week. Beter dat je het nu te horen krijgt dan na je afrijden, zou zuur zijn.quote:Op woensdag 1 december 2010 16:07 schreef Blistering het volgende:
[..]
Feli Suus!![]()
![]()
![]()
Ik ben net weer terug van 2 uur les. Moest (zogenaamd) 2 examenroutes rijden. Stormvloed aan kritiek alweer naderhand, ''dit ging niet goed, dat ging niet goed''. Bij het invoegen kwamen er 2 vrachtwagens naast me rijden waarvan de voorste iets harder reed dan ik bij het invoegen. Dus ik hield iets in en ging achter 'm rijden. Ik had dus gas moeten pakken van hem en er voor langs moeten gaan om het mezelf makkelijk te maken + overzicht te creëren.
En nog wat dingen zoals niet snel genoeg kijken etc. Anyway, nu Maandag nog een extra les, dan Dinsdag voor het examen nog 1 en dan ben ik aan de beurt.
Maar voel me nu alweer aardig klote omdat ik het zelf best aardig vond gaan, in de zin van kleine foutjes maar niets heel ergs. Maar m'n instructeur zei dat er weinig goed ging..
En ik heb het ook klaargespeeld 3x de handrem niet goed naar beneden te doen. Da's echt m'n handelsmerk geworden, iedere week lukt het me. Doe ik 'm net niet ver genoeg omlaag waardoor het lampje blijft branden, maar je merk er verder niets van. Hij heeft me goed kunnen uitlachen iig..
Nice, gefeliciteerdquote:Op woensdag 1 december 2010 15:10 schreef samsuus het volgende:
Geslaagd!!!
Is helaas driemaal scheepsrecht, dus misschien de volgende keerquote:Op woensdag 1 december 2010 19:06 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Nice, gefeliciteerd![]()
Ik mag het 14-dec nog een keertje proberen. Twee keer scheepsrecht zegt men toch altijd?
quote:Op woensdag 1 december 2010 19:35 schreef Kadooosh het volgende:
[..]
Is helaas driemaal scheepsrecht, dus misschien de volgende keer.
http://www.cbr.nl/download/VandaagUitgesteld.pdfquote:Op woensdag 1 december 2010 19:45 schreef Trava het volgende:
Had gelezen dat CBR alle praktijk examens stil heeft gelegd?
FOK! meet op de slipbaan!quote:Op donderdag 2 december 2010 15:14 schreef samsuus het volgende:
Ow wat balen voor diegene bij wie het examen is verzet!!Zou daar echt niet blij van worden!!
Slipcursus lijkt me wel gaaf, zou idd verplicht moeten worden!
Idd kleine moeite om even te bellen of desnoods even een mailtje......Ik mis nu ook een les (studie) voor niks als het weer niet doorgaat en het is maar afwachten hoe het de volgende keer gaat met het weer.... zo blijf je bezig.....mn roze pasje laat nu wel heel erg lang op zich wachten lijkt wel..... Zijn ze na een uitgesteld examen misschien iets soepeler trouwens? Ten compensatie van het lange wachten? (denk het niet eigenlijk maar je weet maar nooit)....:)quote:Op donderdag 2 december 2010 14:25 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Mijn examen ging vandaag niet door. Mijn instructeur heeft eerst daar nog een half uur van tevoren gevraagd of het nog door ging. Maar dat wisten ze niet. De examens tot 12.35 waren allemaal afgelast. Ik zou eigenlijk om 13.05 uur examen hebben. Dus waarschijnlijk zou het wel door gaan. Toen gingen we nog even rijden, en daarna weer terug. Daar vet lang gewacht, en toen kwamen ze eindelijk aan dat het niet door ging.
misslady83, hopelijk dat het voor jou wel door gaat. Dat wachten word je ook niet vrolijk van. En ze kunnen ook wel even bellen
Haha, nee daar trappen ze niet inquote:Op donderdag 2 december 2010 15:17 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Idd kleine moeite om even te bellen of desnoods even een mailtje......Ik mis nu ook een les (studie) voor niks als het weer niet doorgaat en het is maar afwachten hoe het de volgende keer gaat met het weer.... zo blijf je bezig.....mn roze pasje laat nu wel heel erg lang op zich wachten lijkt wel..... Zijn ze na een uitgesteld examen misschien iets soepeler trouwens? Ten compensatie van het lange wachten? (denk het niet eigenlijk maar je weet maar nooit)....:)
Geen idee wat het wordt...quote:Op zaterdag 4 december 2010 15:49 schreef child_of_the_matrix het volgende:
hmm het sneeuwt hier behoorlijk. Ik moet maandagochtend afrijden in Almelo, maar begin me zo zachtjes aan zorgen te maken of het wel doorgaat..
quote:Sneeuw, vanavond kans op IJZEL
Een gebied met sneeuw trekt vanmiddag over ons land en verlaat tegen de avond het noordoosten. Er valt zo'n 2-5 cm, lokaal wat meer. De temperatuur ligt rond de -2 graden, maar in het zuidwesten ligt het kwik rond het vriespunt. Aan het einde van de middag komt er van het zuidwesten uit een actief neerslaggebied opzetten. De neerslag begint als sneeuw of ijsregen, maar gaat in de avond in het zuidwesten over in regen met mogelijk ook IJZEL. De temperatuur loopt langzaam op en komt in de avond in het zuidwesten op ca 4 graden boven nul uit. De wind is zuidelijk, matig tot vrij krachtig, kracht 4 of 5. Langs de kust en op het IJsselmeer is de wind (vrij)krachtig, 5-6, af en toe mogelijk hard, 7.
Komende nacht valt de dooi geleidelijk in. In het noordoosten sneeuwt het nog tot tegen de ochtend, elders valt van tijd tot tijd regen, die op de koude ondergrond kan bevriezen. De temperatuur loopt op naar ongeveer 2 graden in het oosten, langs de westkust wordt het 6 graden. De wind is zuidwest, vrij krachtig tot krachtig, aan de kust hard.
Zondag overdag is het wisselend bewolkt, in het noorden komen enkele buien voor, mogelijk met hagel. In het zuidoosten valt tot in de middag waarschijnlijk nog van tijd tot tijd (natte) sneeuw. De temperatuur ligt tussen 2 graden in het zuidoosten en 7 graden aan de kust. In de avond zakt de temperatuur landinwaarts snel richting het vriespunt en kan het door bevriezing en opvriezing verraderlijk glad worden. De wind is matig uit zuidwest tot west, aan de kust eerst nog vrij krachtig. In de avond draait de wind naar zuidwest en neemt af.
Uitgifte: 04/12/2010 14.59 uur LT
maandag 06 december tot en met vrijdag 10 december
Wolkenvelden en eerst op de meeste plaatsen droog, vanaf woensdag winterse buien. Overdag meestal enkele graden boven het vriespunt, vooral aan de kust. In de nachten lichte, soms matige vorst.
Maar geef mij maar dooie Friezenquote:Op zaterdag 4 december 2010 16:04 schreef karton het volgende:
[..]
Geen idee wat het wordt...
Het kan vriezen en het kan dooien
[..]
Gefeliciteerd!quote:Op maandag 6 december 2010 13:01 schreef child_of_the_matrix het volgende:
....
Het gedeelte van de rit na de snelwegepisode ging wel goed, veel met de koppeling gespeeld en goed opgelet voor sneaky weggetjes van rechts ed.
Maarrrr toch geslaagd!!!
9:50quote:Op maandag 6 december 2010 16:44 schreef -_Guitarist_- het volgende:
Succes Blistering
Hoe laat mag je op?
Hangt er vanaf hoeveel zicht je hebt en hoeveel ruimte er is. Als het krap is eerst stoppen en kijken of je niet de boel blokkeert door naar binnen te rijden. Anders gewoon in zijn twee, eventueel met een beetje koppeling erbij.quote:Op maandag 6 december 2010 13:46 schreef karton het volgende:
[..]
Wat is jullie manier om een afslag te nemen op een gelijkwaardige kruising in een 30km/u zone?
Dit is dus waar het bij mij mis ging. Precies dit, alleen trapte hij wel direct op de remquote:Op maandag 6 december 2010 19:01 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Bij een kruising ging ik weer de fout in; wilde al afslaan, maar zag nog net op het laaste moment een auto van rechts aankomen. Snel op de rem (gelukkig hij niet). Als commentaar kreeg ik dan ook dat ik dan de volgende keer beter iets langer kon blijven wachten.
Goh, wat ben ik blij![]()
Thanks! Oh, dat is bagger. Maar dit was ook niet mijn eerste keerquote:Op maandag 6 december 2010 19:21 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Dit is dus waar het bij mij mis ging. Precies dit, alleen trapte hij wel direct op de rem.
Gefeliciteerd trouwens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |