abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 december 2010 @ 17:17:53 #201
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90242551
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:26 schreef blingbling11 het volgende:
ik kan 12 december pas weer examen doen :'(
huh? is het niet 12 januari?

anyway: ik heb dus volgende week theorie-examen, en nou is mijn vraag: wat voor vragen stellen ze geheid op het examen? Logisch lijkt me dat voorrang en verkeersregels er vaker in komt dan bijv. milieubewust rijden. Of ie het bij elk examen weer anders?
pi_90243367
@.Neovo.
Bij mij was het van alles wat, zelfs dingen over aanhangwagens etc. Ik zou gewoon van die oefentoetsen doen, als je daar 3-4 fout hebt dan haal je je theorie ook wel.

Vandaag TTT en examen aangevraagd, hoop beide in januari te doen want daarna ga ik zo'n 100km zuidwaarts verhuizen... Rijlessen gaan helaas nog steeds niet echt geweldig vind ik zelf, de ene keer ben ik te gespannen en de andere keer te weinig geconcentreerd waardoor ik dingen over het hoofd zie.. behoorlijk vervelend..
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_90245960
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:26 schreef blingbling11 het volgende:
ik kan 12 december pas weer examen doen :'(
Ik hoop het niet voor je..
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_90247704
karton, is jouw examen ook afgelast?

[ Bericht 16% gewijzigd door Mwanatabu op 21-12-2010 20:12:39 ]
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_90247817
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:17 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

anyway: ik heb dus volgende week theorie-examen, en nou is mijn vraag: wat voor vragen stellen ze geheid op het examen? Logisch lijkt me dat voorrang en verkeersregels er vaker in komt dan bijv. milieubewust rijden. Of ie het bij elk examen weer anders?
Ja, voornamelijk verkeersregels en een paar voorrangsvragen.

Maar die vragen over milieubewust rijden zijn toch altijd inkoppertjes, als je een beetje logisch denkvermogen hebt :P
pi_90249155
je krijgt nu vast een vraag welke band beter is voor rijden in de sneeuw, een brede of juist een dunne band...

Er zijn een stuk of 12 a 15 examens die rouleren volgens mij. Maar als je de theorie oefencd's goed kan, dan hoef je je geen zorgen te maken.
pi_90266242
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:42 schreef richardrahl het volgende:
je krijgt nu vast een vraag welke band beter is voor rijden in de sneeuw, een brede of juist een dunne band...

Er zijn een stuk of 12 a 15 examens die rouleren volgens mij. Maar als je de theorie oefencd's goed kan, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Dikke banden lijkt me ? :P
pi_90270390
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:17 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

ja bedoel ik. Gelukkig begrijp je me :P
pi_90275581
quote:
Op woensdag 22 december 2010 01:45 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

ja bedoel ik. Gelukkig begrijp je me :P
Dan heb ik ook examen :D
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 22 december 2010 @ 12:23:49 #210
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_90283001
Net mijn eerste rijles gehad *O*
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_90284254
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 00:17 schreef BasementDweller het volgende:
Dikke banden lijkt me ? :P
volgens mij was de exacte vraag met welke band je meer grip hebt in de sneeuw en volgens het cbr was dat een dunne band. Maar of het verschill zo groot is weet ik niet.
  woensdag 22 december 2010 @ 12:58:25 #212
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90284366
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:17 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Ja, voornamelijk verkeersregels en een paar voorrangsvragen.

Maar die vragen over milieubewust rijden zijn toch altijd inkoppertjes, als je een beetje logisch denkvermogen hebt :P
Moet wel goedkomen dan denk ik :P

alhoewel ik met die oefentoetsen nog wel hele domme fouten maken omdat ik over de vraag "heen" lees. OefenCD heb ik niet, ik heb een theorieboek en een oefenboek met 650 vragen. :P
pi_90285916
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:15 schreef Mwanatabu het volgende:
karton, is jouw examen ook afgelast?
Yep, die was ook afgelast.
11 januari is m'n nieuwe examendatum.
pi_90303071
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:55 schreef richardrahl het volgende:

[..]

volgens mij was de exacte vraag met welke band je meer grip hebt in de sneeuw en volgens het cbr was dat een dunne band. Maar of het verschill zo groot is weet ik niet.
Voor regen schijnt het inderdaad een dunne band te zijn omdat de band dan sneller water kan afvoeren. Ik dacht zelf dat bij sneeuw dikker handiger zou zijn, maar dat was eigenlijk ook maar een gokje :P .

Net mijn felbegeerde roze pasje opgehaald trouwens *O*
pi_90303908
Hoii koekii hier :D

Ik moet voor de 6e keer gaan afrijden op 3 januari :') :')
Heb ondertussen wel wat rijlessen genomen, veel fouten heb ik voormezelf niet kunnen verbeteren, wegens slecht weer. Ik hoop dat nu van mijn rij-instructeur gaat mijn examen niet door gaat :(
pi_90380622
Heb nu al een paar weken mijn rijbewijs maar heb nog steeds niet gereden, zit het steeds uitstellen vanwege de gladheid.
Maar wil nu zaterdag toch wel even rijden... dom idee of valt het wel mee?
Gewoon genoeg afstand houden, snelheid verminderen(zeker in bochten) en rekening houden met een lange remweg,

Wou trouwens in een greenwheel auto gaan rijden.. peugeot 107 zonder winterbanden...

[ Bericht 13% gewijzigd door Kadooosh op 24-12-2010 07:10:51 ]
pi_90382827
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 07:04 schreef Kadooosh het volgende:
Heb nu al een paar weken mijn rijbewijs maar heb nog steeds niet gereden, zit het steeds uitstellen vanwege de gladheid.
Maar wil nu zaterdag toch wel even rijden... dom idee of valt het wel mee?
Gewoon genoeg afstand houden, snelheid verminderen(zeker in bochten) en rekening houden met een lange remweg,

Wou trouwens in een greenwheel auto gaan rijden.. peugeot 107 zonder winterbanden...
Ik heb ook al een paar weken m'n rijbewijs, en ik heb tot nu toe zo'n 2-3 keer gereden.
Gaat prima tot nu toe, gewoon rustig aan ^O^
pi_90386809
Ik sla toch over hoor, ligt hier zoveel sneeuw dat het voor iemand met zo weinig ervaring als ik onverantwoord zou zijn om de weg op te gaan.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_90390894
Net een uurtje gereden voor het eerst (in een benzine auto). Moest het eerste half uur wel even wennen aan de koppeling en het rempedaal (het rempedaal moest ik hier veel verder indrukken dan in de lesauto :P ).. Maar heb hem niet laten afslaan :) .

Hier ligt voor de deur ook wel een berg sneeuw, maar op de grotere wegen is wel goed gestrooid. Had er dus niet zo'n last van ;)
pi_90397649
Ik heb inmiddels 3 maanden m'n rijbewijs (gewoon al een kwartaal! O+) en heb vorige week ook door lichte sneeuw gereden. Dat is me meegevallen, inderdaad genoeg afstand houden, rustig remmen en vooral goed letten op wat je voorgangers doen. Ik heb nog niet met het huidige pak sneeuw gereden, misschien dat ik het er morgen op waag om familie op te halen voor het kerstdiner.

Oh en inderdaad, TOMTOM! *; Ik heb er afgelopen week 1 aangeschaft, dat rijdt echt fijn! Nu nog een auto, de oldtimer waar ik naar gekeken heb is niets geworden helaas. Bleek toch meer laswerk aan te zitten dan de mensen in mijn vriendenkring aan wilden gaan, waardoor het een duur grapje zou worden... :( Ben nu aan het kijken voor een 106, Clio of iets anders in die richting. Licht autootje, maar wel enigzins kofferbakruimte en natuurlijk APK gekeurd en zonder rare startgrapjes enzo is wat dat betreft het enige wat ik voorlopig eis O-) En hopelijk met de tijd een oldtimer, want dat blijft toch wel kriebelen ;)
pi_90417586
I O+ TomTom!!!!
pi_90418414
Ik heb ook nog maar twee weken mijn rijbewijs, maar tot nu toe elke dag nog gereden. Gaat prima met die sneeuw hoor :s)
pi_90420019
hoe bevalt het als je voor het eerst rond gaat rijden zonder instructeur naast je?
pi_90420816
hmm geen idee. nog steeds niet gereden en al 3 weken mn pasje..
pi_90421213
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 00:37 schreef karton het volgende:
hoe bevalt het als je voor het eerst rond gaat rijden zonder instructeur naast je?
Met paps naast je is niet heel anders dan met instructeur :D (alleen dan met minder commentaar). Het is opeens wel raar dat jij de enige bent die kan remmen enzo :')
pi_90423374
Ik heb mijn rijbewijs ook een paar dagen geleden opgehaald. Hoop er morgen mee te kunnen rijden, maar het is wel een benzine auto. Kan ik er vanuit de garage mee gaan rijden of moet mijn moeder me naar een industrieterrein rijden om daar aan de auto te wennen? :') Dat ik niet die auto helemaal in de prak rijd. :D
Moo
pi_90423463
Ik heb 6 januari m'n theorie en loop al te stressen want het is niet mijn ding en ik wil het gewoon in 1x halen omdat ik gewoon een rijbewijs moet hebben. Heb ondertussen een hekel gekregen aan fietsen en het OV.

Hoop dan dat ik slaag en gelijk week erop praktijk kan doen.

Heeft iemand hier tips voor bij het praktijkexamen naast goed kijken etc etc en misschien ook voor bij het theorie?
If not now, then when.
pi_90423478
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 02:42 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs ook een paar dagen geleden opgehaald. Hoop er morgen mee te kunnen rijden, maar het is wel een benzine auto. Kan ik er vanuit de garage mee gaan rijden of moet mijn moeder me naar een industrieterrein rijden om daar aan de auto te wennen? :') Dat ik niet die auto helemaal in de prak rijd. :D
Je hebt jouw rijbewijs niet gekregen omdat zij verwachten dat jij die auto naar de pleuris helpt zodra je er in stapt hoor ;)
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 25 december 2010 @ 02:54:11 #229
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90423588
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 02:42 schreef Zuivelkoe het volgende:
De grote lijnen zijn nog steeds hetzelfde hoor, alleen moet je waarschijnlijk even aan de koppeling wennen. Hij kan dus een paar keer afslaan, maar het zal niet zijn dat je er niet in kunt rijden :) En een andere auto rijdt sowieso anders, ik weet niet of je altijd dezelfde lesauto gehad hebt?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zaterdag 25 december 2010 @ 09:53:01 #230
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90425234
quote:
Op zaterdag 25 december 2010 01:11 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Met paps naast je is niet heel anders dan met instructeur :D (alleen dan met minder commentaar). Het is opeens wel raar dat jij de enige bent die kan remmen enzo :')

hmm, mijn vader zal juist meer commentaar geven dan mijn rijinstructeur... dat weet ik nu al, en ik heb nog niet eens een rijbewijs... :')
pi_90427454
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 09:53 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

hmm, mijn vader zal juist meer commentaar geven dan mijn rijinstructeur... dat weet ik nu al, en ik heb nog niet eens een rijbewijs... :')
Haha, dat mogen ze bij mij niet eens proberen :'), Tijdens het parkeren geeft mijn moeder soms ook wel eens commentaar van wanneer ik moet insturen, kijken etc, dan zeg ik dat ze gewoon stil moet zijn want ik ga er alleen maar slechter op rijden. |:(
pi_90427989
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 09:53 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Hier nog zo'n vader. Had er volgens hem mee te maken dat meneer de dag voordat ik m'n rijbewijs haalde een andere auto opgehaald had, maar ik weet zeker dat hij met de vorige auto net zo naast me gezeten had. :+ Maar ik kreeg wel na een middagje rijden te horen dat hij veel liever mij in de nieuwe auto heeft dan m'n broer die al 6 jaar z'n rijbewijs heeft, zo is hij dan ook wel weer :s)
  zaterdag 25 december 2010 @ 12:42:52 #233
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90428247
Ik heb mijn vader een meerijverbod gegeven :+ Ik werd ook stikzenuwachtig van zijn constante commentaar, dus nu rijd ik niet meer met hem naast me.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
  zaterdag 25 december 2010 @ 12:44:56 #234
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_90428323
Deed mijn vader bij mijn zus ook altijd.
Rij nou wat verder door bij een stoplicht, rem wat eerder, ga goed op de baan staan, doe dit, doe dat, bla bla bla bla

En dan zaten ik achterin een beetje zo te kijken :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_90429301
Mijn vader zei dat ik wel netjes reed. Toen zei ik ja, alleen bijna die fietser platgereden. Zei die joah maar dat was zijn fout :P . Terwijl mijn instructeur op zo'n moment een hele preek zou gaan houden ;)
pi_90433823
Ik heb alleen in het begin met m'n vader gereden. Hij reed ff naar een rustig stukje, en toen mocht ik het proberen. Bij het wegrijden gelijk af laten slaan :D . Daarna gewoon goed gereden, hij vertrouwde me helemaal :). Ook geen commentaar ofzo, hij's echt relaxed wat dat betreft.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_90436477
Net 3 uur gereden en ging makkelijk :D paar keer sloeg de motor af maar moest ff wennen aan de koppeling(veel gevoeliger dan die ik gewend was) maar voor de rest ging alles super :D.
Morgen weer de auto voor 4 uurtjes gereserveerd ;).
pi_90437364
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:33 schreef karton het volgende:

[..]

Yep, die was ook afgelast.
11 januari is m'n nieuwe examendatum.
Arghhh. Hopelijk is tegen die tijd die witte troep weer weg :r
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 25 december 2010 @ 21:30:00 #239
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90440375
Mijn vader is echt een stijfkop en denkt alles beter te weten.
Ook nu ik de theorie leer, als ik dan bijv. zeg van: is het toegestaan met een kapot *noem eens wat* te rijden. Hij dan meteen een heel verhaal houden dat het een afkeur is voor de apk (apk-keurmeester), en dat ik het dus fout heb. Kijk ik het na, had ik het wel goed. :')

Ik heb ook totaal geen zin om te gaan rijden met mijn pa naast me. Dan hoor ik toch alleen maar: waarom doe je dat, schakel je nu al?, waarom ga je buitenom ipv binnendoor (binnendoor duurt 3x zolang), etc... zelf rijd meneer 65 op een weg waar je 80 mag, met als gevolg dat er een lange rij auto's achter ons zit. en maar vloeken als ze gaan inhalen. :'). en als ie 80 rijd, gewoon nog in de 4, want als je in de 5 schakelt, dan gaat de motor in de zuinige stand draaien, en dat is niet gezond, en al die andere bullshit wat allang achterhaalt is. Hij past de rijstijl van de jaren 80 toe in een dieselauto van 2005 :'). En maar zeuren dat de diesel zo duur is, terwijl hij wel dik 100 km verder kan komen met dezelfde tank als ie anders ging rijden... }:|

Naja, gelukkig heb ik een al een eigen autootje gekregen, en daar ga ik dan in rijden zodra ik mijn rijbewijs heb.

[ Bericht 3% gewijzigd door .Neovo. op 25-12-2010 21:37:56 ]
pi_90472770
Vandaag mijn 2de ritje gemaakt, 140km naar den haag(vanaf Amsterdam) ging heel goed, wat is het toch eigenlijk makkelijk he ^O^
pi_90476901
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 22:31 schreef Kadooosh het volgende:
Vandaag mijn 2de ritje gemaakt, 140km naar den haag(vanaf Amsterdam) ging heel goed, wat is het toch eigenlijk makkelijk he ^O^
Tijdens rijlessen doe je dan ook alleen maar de lastigste dingen op een gegeven moment. Als je dan "gewone" routes gaat rijden is het opeens heel makkelijk, viel me ook op ;)
pi_90477105
Nouja, je kan alles lekker op je eigen manier doen zonder dat er iemand naast je zit die je met alles verbetert. Dat maakt het al een stuk makkelijker :P.
  maandag 27 december 2010 @ 00:02:49 #243
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90477251
Ik vind het altijd fijn om gewoon een willekeurige wijk in de rijden die je niet kent en dan kijken wat je tegenkomt en waar je uitkomt. Ook best leerzaam :P Ik heb al eens in een doodlopend boerenpad gestaan met alleen een weiland voor me en aan allebei de kanten sloten, goede oefening voor achteruit rijden ;)
pi_90478827
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 00:02 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik vind het altijd fijn om gewoon een willekeurige wijk in de rijden die je niet kent en dan kijken wat je tegenkomt en waar je uitkomt. Ook best leerzaam :P Ik heb al eens in een doodlopend boerenpad gestaan met alleen een weiland voor me en aan allebei de kanten sloten, goede oefening voor achteruit rijden ;)
Of een goed oefening in vooruit kijken. ;)
  maandag 27 december 2010 @ 00:39:02 #245
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90478938
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 00:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

Of een goed oefening in vooruit kijken. ;)
Da's ook waar :P Maar er stond geen bord dat het doodlopend was, en ik dacht dat het pad door zou lopen tot de weg erachter.
pi_90478970
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 23:55 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Tijdens rijlessen doe je dan ook alleen maar de lastigste dingen op een gegeven moment. Als je dan "gewone" routes gaat rijden is het opeens heel makkelijk, viel me ook op ;)
Tijdens rijlessen probeert de instructeur wisselende situaties op te zoeken,of situaties waar jij als leerling moeite mee hebt en op moet oefenen.
Daar leer je van. Dat is het idee er achter. ;)

Als hij dat niet zou doen zou het in de ogen van een leerling weer geldklopperij zijn want het was te makkelijk, weer niks geleerd.
En da's dan weer zonde van het geld en de tijd toch?
pi_90479115
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 00:39 schreef vannelle het volgende:

[..]

Tijdens rijlessen probeert de instructeur wisselende situaties op te zoeken,of situaties waar jij als leerling moeite mee hebt en op moet oefenen.
Daar leer je van. Dat is het idee er achter. ;)

Als hij dat niet zou doen zou het in de ogen van een leerling weer geldklopperij zijn want het was te makkelijk, weer niks geleerd.
En da's dan weer zonde van het geld en de tijd toch?
Tuurlijk, het is ook logisch dat je de moeilijkste situaties oefent, want je moet met iedere situatie om kunnen gaan. In de praktijk rijd ik over provinciale wegen, snelwegen, of wat hoofdwegen in de stad (van stoplicht tot stoplicht). Dan is het opeens wel simpel; weinig krappe situaties, niet om de haverklap een uitrit met amper zicht of verkeerspleinen, etc. ;)
  maandag 27 december 2010 @ 03:08:44 #248
329756 DerMusteizerGTi
Mit die optional sportpack. :D
pi_90482647
Pas begunnen mit mijn erste rijles, in der sneeuw... :\
0011 0000 1001 0000 0111 0000 1010 1000 0001 1000
0001 0000 1000 0000 0111 0000 1110 0000
1010 1000 1101 0000 1100 1000 1111 0000
1100 0000 1101 0000 0010 1000 ! :)
  maandag 27 december 2010 @ 20:07:28 #249
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90506982
Nou, morgenmiddag 15:00 dus theorie-examen... :{ Hopen dat ik het direct de eerste keer haal. :)
pi_90507685
Ik ga met je mee hopen :P. Succes.
pi_90508006
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:07 schreef .Neovo. het volgende:
Nou, morgenmiddag 15:00 dus theorie-examen... :{ Hopen dat ik het direct de eerste keer haal. :)
Succes *O*
Brutal. Fucking. Metal.
pi_90517955
Vandaag zo'n kilometertje of 20 gereden zonder rijbewijs :@
Ik weet het, het is heel dom (zonder verzekering enzo) maar het was echt even noodzakelijk en stiekem vond ik het ook wel gewoon spannend..
Moet zeggen dat het vlekkeloos ging, dat in tegenstelling tot mijn rijlessen (heb nu zo'n 35 uur les gehad). Geen zeurende instructeur die aanwijzingen geeft maar gewoon alles lekker zelf uitzoeken. Ik had ook het idee dat ik nu veel beter oplette dan tijdens de rijlessen. Ik heb denk ik tijdens de rijlessen toch dat onderbewuste gevoel van: de instructeur heeft ook een rem enzo :P
Nogmaals, heel dom, maar het was wel leuk en spannend en het is goed afgelopen :)
pi_90518405
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 23:55 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Ik weet het, het is heel dom (zonder verzekering enzo) maar het was echt even noodzakelijk en stiekem vond ik het ook wel gewoon spannend..
Moet zeggen dat het vlekkeloos ging, dat in tegenstelling tot mijn rijlessen (heb nu zo'n 35 uur les gehad). Geen zeurende instructeur die aanwijzingen geeft maar gewoon alles lekker zelf uitzoeken. Ik had ook het idee dat ik nu veel beter oplette dan tijdens de rijlessen. Ik heb denk ik tijdens de rijlessen toch dat onderbewuste gevoel van: de instructeur heeft ook een rem enzo :P
Nogmaals, heel dom, maar het was wel leuk en spannend en het is goed afgelopen :)
Wat was er zo dringend aan dan?
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_90521454
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:05 schreef caffeinjunk het volgende:

[..]

Wat was er zo dringend aan dan?
En in welke auto? Van wie is dat ding en vond die persoon het ook goed dat je er mee ging rijden?
pi_90521928
Stomste wat je kan doen, echt.
pi_90523612
Vooral in deze weersomstandigheden :')
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:31:01 #257
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_90523935
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:15 schreef BasementDweller het volgende:
Vooral in deze weersomstandigheden :')
Inderdaad, hoe haalt hij het in z'n hoofd om op normaal begaanbare wegen de weg op te gaan :( .
2000 light years from home
pi_90526122
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 02:31 schreef Merkie het volgende:

[..]

Inderdaad, hoe haalt hij het in z'n hoofd om op normaal begaanbare wegen de weg op te gaan :( .
Zonder rijbewijs -O-
Brutal. Fucking. Metal.
pi_90533096
Straks laatste rijles voor de TTT van morgen :s)
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 28 december 2010 @ 16:49:06 #260
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_90542445
waaaaaaaaaaaa Ik ben geslaagd voor mn rijexamen vandaag :D
#FreeTrapz #FreeFreire #FreeOzz #FreeRollsreus
pi_90542879
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:49 schreef Rijstbal het volgende:
gefeliciteerd!
geluk dat je af kon rijden in deze sneeuwrijke tijden :P
pi_90546178
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:07 schreef .Neovo. het volgende:
En, geslaagd? ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:49 schreef Rijstbal het volgende:
Gefeliciteerd ^O^
  dinsdag 28 december 2010 @ 18:20:49 #263
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90546293
dubbel

[ Bericht 100% gewijzigd door .Neovo. op 28-12-2010 18:22:45 (ik was te enthousiast :')) ]
  dinsdag 28 december 2010 @ 18:22:00 #264
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90546338
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 18:18 schreef Straalkachel het volgende:

[..]

En, geslaagd? ;)

JAZEKER!!! 8-) :D

1 foutje :D

[ Bericht 12% gewijzigd door .Neovo. op 28-12-2010 18:30:26 ]
  dinsdag 28 december 2010 @ 18:23:46 #265
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90546403
Gefeliciteerd allebei ^O^
  dinsdag 28 december 2010 @ 18:35:36 #266
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_90546929
dankjulliewel! :)
pi_90548475
Gefeliciteerd beiden *O* !
pi_90555708
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 23:55 schreef Neerlands_Trots het volgende:
mag hopen dat je nog 70uur meer nodig hebt .. met zulke kut acties..
pi_90557183
Mochten jullie trouwens na praktijkexamen nog rijden? (als je geslaagd was) ik mocht niet meer rijden :P ik snap ook wel waarom, maar toch..
pi_90557427
ik mocht ook niet, ik dacht dat het was omdat je dan zo blij was met het behalen van je rijbewijs dat het gevaarlijk kon worden. Mijn instructeur zei dat het niet mocht omdat je geen leerling meer bent, maar ook je rijbewijs nog niet hebt, dus dat zal het wel zijn.

Vandaag een auto gekocht en meteen flink gereden natuurlijk.!Ik zal nog wel af en toe in deze thread kijken, maar niet meer reageren. Ik heb het pasje nu en ben daarmee bevoegd om door te stromen naar het autorij topic 8-) . Mensen die nog moeten afrijden....succes! ^O^
  dinsdag 28 december 2010 @ 22:13:10 #271
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_90557538
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:06 schreef Straalkachel het volgende:
Mochten jullie trouwens na praktijkexamen nog rijden? (als je geslaagd was) ik mocht niet meer rijden :P ik snap ook wel waarom, maar toch..
Ik mocht kiezen :p Die laatste 20 km in de lesauto ging dan niet vlekkeloos moet ik zeggen haha. Maar goedi k ben er van af
pi_90557993
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:11 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Mijn instructeur zei dat het niet mocht omdat je geen leerling meer bent, maar ook je rijbewijs nog niet hebt, dus dat zal het wel zijn.

Onzin.
Als jij 18 of ouder bent, de auto is geschikt om les te geven én de instructeur heeft gewoon een ontheffing mag jij gewoon rijden hoor. Of je nou leerling bent of niet, heeft niks met een rijschool of zo te maken.

Ik denk dat hij gewoon lekker snel terug wou zijn en dit als (rot)smoesje heeft gebruikt.
Zelf liet ik ze altijd terugrijden als ze geslaagd waren maar dan maakte ik ook geen enkele opmerking over het rijden. Geslaagd dus mijn taak zit er op. :)
Rij lekker zelf en geniet er van!
  dinsdag 28 december 2010 @ 23:13:40 #273
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90561213
Ik mocht ook niet terugrijden om diezelfde reden, maar ik vond het niet erg. Was allang blij dat ik geslaagd was :P
pi_90561414
Ik moest terug rijden om de volgende leerling op te halen. Maar bij het wegrijden bij het CBR vergat ik m'n gordel + de handrem _O-. Euforisch gevoel overheerste, zullen we maar zeggen :P
pi_90561592
Ik werd op de bus gezet, als een oud stuk vuil gedumpt ;(
  dinsdag 28 december 2010 @ 23:23:37 #276
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90561746
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 23:20 schreef BasementDweller het volgende:
Dat vind ik dan weer wel erg. :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90568133
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 23:23 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer wel erg. :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij de gezakten werd ik ook als vuil bij de bus gedumpt :(

bij t slagen werdt ik netjes thuis gedumpt :P
  woensdag 29 december 2010 @ 01:59:12 #278
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_90568786
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 23:20 schreef BasementDweller het volgende:
Dat is wel heel karig zeg :') .
2000 light years from home
pi_90578350
Hmm, inderdaad bij de bus zetten vind ik niet bepaald een aardig afscheid van je cursist. Het is toch de cursist die bij jou z'n lesjes gevolgd heeft en je daar dus ook voor betaald heeft... -O-

Ik heb er zelf voor gekozen om niet thuis maar op m'n opleiding afgezet te worden, ik had nog zo'n 3 lesuren te gaan en na dit mooie nieuws wilde ik wel met een smile van oor tot oor in het lokaal zitten. :D Prachtig ook toen een leraar naar aanleiding van z'n les vroeg 'Wie heeft er z'n rijbewijs?' Ook ik stak natuurlijk mijn hand op. De volgende vraag was 'Hoe lang heb je je rijbewijs?' '2 uurtjes meneer' *O*
pi_90584573
Zo, geslaagd voor de TTT *O*
Brutal. Fucking. Metal.
pi_90585217
Guitarist, gefeliciteerd! :D
pi_90585565
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 23:17 schreef Blistering het volgende:
Ik moest terug rijden om de volgende leerling op te halen. Maar bij het wegrijden bij het CBR vergat ik m'n gordel + de handrem _O-. Euforisch gevoel overheerste, zullen we maar zeggen :P
Dat lijkt me zeer sterk. Je mag niet mee in de lesauto rijden als je geslaagd bent omdat je geen leerling meer bent en niet je rijbewijs hebt (nog niet eens hebt aangevraagd zelfs). Met andere woorden: je hebt onverzekerd rondgereden. Als je een ongeluk had gehad, dan had je een heel groot probleem gehad.

Een rij instructeur zal je daarom na het slagen niet meer achter het stuur laten en je ergens afzetten (bijv. thuis of op je werk).

Volgens mij staat dit ook in alle theorie boekjes, maar dat terzijde.
pi_90589114
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:41 schreef richardrahl het volgende:

[..]

Dat lijkt me zeer sterk. Je mag niet mee in de lesauto rijden als je geslaagd bent omdat je geen leerling meer bent en niet je rijbewijs hebt (nog niet eens hebt aangevraagd zelfs). Met andere woorden: je hebt onverzekerd rondgereden. Als je een ongeluk had gehad, dan had je een heel groot probleem gehad.

Een rij instructeur zal je daarom na het slagen niet meer achter het stuur laten en je ergens afzetten (bijv. thuis of op je werk).

Klopt niet wat je zegt.
Ik heb het hier al eerder getypt maar ben niet te beroerd om dat nog een keer te doen. ;)
Je mag zonder rijbewijs rijden als:

-je 18 jaar of ouder bent
-je geen ontzegging van de rijbevoegdheid hebt
-de auto is voorzien van een extra rem en koppeling en wat spiegels
-de auto herkenbaar is als lesvoertuig
-de persoon op de passagiersstoel een geldige bevoegdheidspas Wet Rijonderricht Motorvoertuigen heeft. Een instructeur is dus.

Nergens, maar dan ook echt nérgens staat dat er een lesovereenkomst moet zijn.
Zelf liet ik leerlingen na een examen lekker zelf terugrijden, de stoel en de spiegels waren dan tóch op hun afgesteld. :)
pi_90592434
Achja, mijn dag kon toen niet meer stuk :P vond het overigens ook wel grappig om een keer omgedraaid te zitten met de instructeur ;)
pi_90593119
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:52 schreef vannelle het volgende:
Nergens, maar dan ook echt nérgens staat dat er een lesovereenkomst moet zijn.
Dat zeg ik ook niet.

Het mag niet, vind het vreemd dat jij die zich kennelijk als instructeur voordoet dat niet weet. Wel vreeemd dat 99% van je collega's dit niet doet. Zal vast wel een verklaring voor zijn ;)

En als je "leerling" een ongeluk maakt zeker snel verwisselen van stoel of blijf je dan zo stellig verklaren dat het gewoon mag? Ik geloof er niks van.

En relevante wetsartikelen kan ik je prima aanleveren, ben volgende week op het werk en heb diverse cbr examinatoren in het kantoor naast mijn werkplek zitten. En mocht het verzekeringstechnisch niet mogen en wettelijk wel, dan kan ik dat ook zo voor je navragen.
pi_90593418
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:18 schreef richardrahl het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet.

Het mag niet, vind het vreemd dat jij die zich kennelijk als instructeur voordoet dat niet weet. Wel vreeemd dat 99% van je collega's dit niet doet. Zal vast wel een verklaring voor zijn ;)

En als je "leerling" een ongeluk maakt zeker snel verwisselen van stoel of blijf je dan zo stellig verklaren dat het gewoon mag? Ik geloof er niks van.

En relevante wetsartikelen kan ik je prima aanleveren, ben volgende week op het werk en heb diverse cbr examinatoren in het kantoor naast mijn werkplek zitten.
Het kan me eerlijk gezegd weinig schelen of je me gelooft of niet.
Ook het feit dat je vindt dat ik me "voordoe" als instructeur terwijl ik gewoon die bevoegdheid heb laat me koud.

Wat me wel interesseert zijn de wetsartikelen die je denkt te kunnen leveren, laat maar komen.
Wat is er volgens jou het verschil tussen iemand die zijn rijbewijs nog niet heeft en wel mag lessen en iemand die net geslaagd is en óók nog geen rijbewijs heeft?

Edit: je hoeft niks na te vragen voor me hoor.
Het lesvoertuig is gewoon als instructievoertuig verzekerd, ongeacht wie er rijdt.
pi_90594475
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:33 schreef Danielle_ het volgende:
Guitarist, gefeliciteerd! :D
Thanks *O*
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:58:51 #288
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90594729
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Thanks *O*
Ja gefeliciteerd nog :D *O*
pi_90595140
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:41 schreef richardrahl het volgende:

[..]

Zal allemaal best, heb het gewoon gedaan hoor.
pi_90595198
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:08 schreef Blistering het volgende:

[..]

Zal allemaal best, heb het gewoon gedaan hoor.
Het is ook onzin, zie mijn reactie iets naar boven.
pi_90595256
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:58 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Ja gefeliciteerd nog :D *O*

Heb nu serieus zin in 12 januari.. het ECHTE afrijden _O_
Brutal. Fucking. Metal.
pi_90595985
Argh, vandaag mijn tweede rijles gehad. Gister had ik de eerste, ging best wel redelijk. Instructeur verbaasde volgens mij zich daar lichtelijk over hoe ik toen reed, omdat ik toen ook voor het eerst in een auto zat. Het ging niet perfect ,maar redelijk. Maar vandaag ging het echt DRAMATISCH!

Pff, alles ging fout, zegt hij rechts ga ik links, dit tot twee keer toe o|O 8)7 :') . Verder ging er nog genoeg verkeerd :N Auto vaak zat laten afslaan en ga zo maar door, pfff

Morgen les nummer drie.. op hoop van zegen dan maar
pi_90598087
Ik denk dat vannelle gelijk heeft op dit punt, laat het bewijs maar komen. :)
pi_90598517
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:22 schreef BasementDweller het volgende:
Ik denk dat vannelle gelijk heeft op dit punt, laat het bewijs maar komen. :)
Kon nog wel eens lang gaan duren dat bewijs......
pi_90598955
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Argh, vandaag mijn tweede rijles gehad. Gister had ik de eerste, ging best wel redelijk. Instructeur verbaasde volgens mij zich daar lichtelijk over hoe ik toen reed, omdat ik toen ook voor het eerst in een auto zat. Het ging niet perfect ,maar redelijk. Maar vandaag ging het echt DRAMATISCH!

Pff, alles ging fout, zegt hij rechts ga ik links, dit tot twee keer toe o|O 8)7 :') . Verder ging er nog genoeg verkeerd :N Auto vaak zat laten afslaan en ga zo maar door, pfff

Morgen les nummer drie.. op hoop van zegen dan maar
Ik heb ook weleens van dat soort lessen, iedereen wel denk ik. Links, rechts, doorrijden, stoppen, soms doe ik alles verkeerdom :P
pi_90599320
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik heb ook weleens van dat soort lessen, iedereen wel denk ik. Links, rechts, doorrijden, stoppen, soms doe ik alles verkeerdom :P
Het is ook heel normaal om een soort van terugval te hebben, vrijwel iedere leerling heeft dat.
In het begin is het leerproces 1 hele steile stijgende lijn maar die dip komt er gegarandeerd!
Is ook niet erg, hoort er allemaal bij.

Belangrijk is wel dat je dat ook van je instructeur te horen krijgt zodat je weet dat je niet de enige bent die loopt te klootzakken.
  woensdag 29 december 2010 @ 20:52:50 #297
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90599432
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:50 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het is ook heel normaal om een soort van terugval te hebben, vrijwel iedere leerling heeft dat.
In het begin is het leerproces 1 hele steile stijgende lijn maar die dip komt er gegarandeerd!
Is ook niet erg, hoort er allemaal bij.

Belangrijk is wel dat je dat ook van je instructeur te horen krijgt zodat je weet dat je niet de enige bent die loopt te klootzakken.
Dat heb ik dus ook een keer gehad. Ik had bij één rijles gehad waar echt alles goed ging. De les erna ging het... tjsa.... matig. :P Ik laat de auto nog steeds wel eens afslaan :N
pi_90599915
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:52 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook een keer gehad. Ik had bij één rijles gehad waar echt alles goed ging. De les erna ging het... tjsa.... matig. :P Ik laat de auto nog steeds wel eens afslaan :N
Zoals ik al zei, heel normaal. ;)
Ik zag het altijd als keerpunt. Nu begint het leren pas echt.
De tijd van de grote vorderingen is verleden tijd, nu wordt het stapjeswerk.
Maar ook vanaf daar kan het best hard gaan maar dat hangt vnl. van de leerling af.

Dat jij de auto nu nog regelmatig af laat slaan is niet erg, dat gevoel krijg je echt nog wel.
Vraag es of je een file in mag rijden?
Ik heb een leerlinge gehad die ook heel slecht was met gas/koppeling. Na een half uur file had ze het helemaal door en ging de rest ook een stuk beter. :)
pi_90601603
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat doorrijden is inderdaad iets waar ik ook nog wel eens last van had. Krijg je even later te horen van:"was je vergeten dat je af moest slaan?".. oeps :')
Of als je een opdracht krijgt van:"rij naar die kerktoren toe" en dan alle borden missen..
  woensdag 29 december 2010 @ 21:39:40 #300
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90601874
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, heel normaal. ;)
Ik zag het altijd als keerpunt. Nu begint het leren pas echt.
De tijd van de grote vorderingen is verleden tijd, nu wordt het stapjeswerk.
Maar ook vanaf daar kan het best hard gaan maar dat hangt vnl. van de leerling af.

Dat jij de auto nu nog regelmatig af laat slaan is niet erg, dat gevoel krijg je echt nog wel.
Vraag es of je een file in mag rijden?
Ik heb een leerlinge gehad die ook heel slecht was met gas/koppeling. Na een half uur file had ze het helemaal door en ging de rest ook een stuk beter. :)
Nadeel is dat er amper files zijn in Friesland :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')