huh? is het niet 12 januari?quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:26 schreef blingbling11 het volgende:
ik kan 12 december pas weer examen doen
Ik hoop het niet voor je..quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:26 schreef blingbling11 het volgende:
ik kan 12 december pas weer examen doen
Ja, voornamelijk verkeersregels en een paar voorrangsvragen.quote:Op dinsdag 21 december 2010 17:17 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
huh? is het niet 12 januari?
anyway: ik heb dus volgende week theorie-examen, en nou is mijn vraag: wat voor vragen stellen ze geheid op het examen? Logisch lijkt me dat voorrang en verkeersregels er vaker in komt dan bijv. milieubewust rijden. Of ie het bij elk examen weer anders?
Dikke banden lijkt me ?quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:42 schreef richardrahl het volgende:
je krijgt nu vast een vraag welke band beter is voor rijden in de sneeuw, een brede of juist een dunne band...
Er zijn een stuk of 12 a 15 examens die rouleren volgens mij. Maar als je de theorie oefencd's goed kan, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Dan heb ik ook examenquote:Op woensdag 22 december 2010 01:45 schreef blingbling11 het volgende:
[..]
ja bedoel ik. Gelukkig begrijp je me
volgens mij was de exacte vraag met welke band je meer grip hebt in de sneeuw en volgens het cbr was dat een dunne band. Maar of het verschill zo groot is weet ik niet.quote:
Moet wel goedkomen dan denk ikquote:Op dinsdag 21 december 2010 19:17 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ja, voornamelijk verkeersregels en een paar voorrangsvragen.
Maar die vragen over milieubewust rijden zijn toch altijd inkoppertjes, als je een beetje logisch denkvermogen hebt
Yep, die was ook afgelast.quote:Op dinsdag 21 december 2010 19:15 schreef Mwanatabu het volgende:
karton, is jouw examen ook afgelast?
Voor regen schijnt het inderdaad een dunne band te zijn omdat de band dan sneller water kan afvoeren. Ik dacht zelf dat bij sneeuw dikker handiger zou zijn, maar dat was eigenlijk ook maar een gokjequote:Op woensdag 22 december 2010 12:55 schreef richardrahl het volgende:
[..]
volgens mij was de exacte vraag met welke band je meer grip hebt in de sneeuw en volgens het cbr was dat een dunne band. Maar of het verschill zo groot is weet ik niet.
Ik heb ook al een paar weken m'n rijbewijs, en ik heb tot nu toe zo'n 2-3 keer gereden.quote:Op vrijdag 24 december 2010 07:04 schreef Kadooosh het volgende:
Heb nu al een paar weken mijn rijbewijs maar heb nog steeds niet gereden, zit het steeds uitstellen vanwege de gladheid.
Maar wil nu zaterdag toch wel even rijden... dom idee of valt het wel mee?
Gewoon genoeg afstand houden, snelheid verminderen(zeker in bochten) en rekening houden met een lange remweg,
Wou trouwens in een greenwheel auto gaan rijden.. peugeot 107 zonder winterbanden...
Met paps naast je is niet heel anders dan met instructeurquote:Op zaterdag 25 december 2010 00:37 schreef karton het volgende:
hoe bevalt het als je voor het eerst rond gaat rijden zonder instructeur naast je?
Je hebt jouw rijbewijs niet gekregen omdat zij verwachten dat jij die auto naar de pleuris helpt zodra je er in stapt hoorquote:Op zaterdag 25 december 2010 02:42 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs ook een paar dagen geleden opgehaald. Hoop er morgen mee te kunnen rijden, maar het is wel een benzine auto. Kan ik er vanuit de garage mee gaan rijden of moet mijn moeder me naar een industrieterrein rijden om daar aan de auto te wennen?Dat ik niet die auto helemaal in de prak rijd.
De grote lijnen zijn nog steeds hetzelfde hoor, alleen moet je waarschijnlijk even aan de koppeling wennen. Hij kan dus een paar keer afslaan, maar het zal niet zijn dat je er niet in kunt rijdenquote:Op zaterdag 25 december 2010 02:42 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs ook een paar dagen geleden opgehaald. Hoop er morgen mee te kunnen rijden, maar het is wel een benzine auto. Kan ik er vanuit de garage mee gaan rijden of moet mijn moeder me naar een industrieterrein rijden om daar aan de auto te wennen?Dat ik niet die auto helemaal in de prak rijd.
hmm, mijn vader zal juist meer commentaar geven dan mijn rijinstructeur... dat weet ik nu al, en ik heb nog niet eens een rijbewijs...quote:Op zaterdag 25 december 2010 01:11 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Met paps naast je is niet heel anders dan met instructeur(alleen dan met minder commentaar). Het is opeens wel raar dat jij de enige bent die kan remmen enzo
![]()
Haha, dat mogen ze bij mij niet eens proberenquote:Op zaterdag 25 december 2010 09:53 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
hmm, mijn vader zal juist meer commentaar geven dan mijn rijinstructeur... dat weet ik nu al, en ik heb nog niet eens een rijbewijs...
Hier nog zo'n vader. Had er volgens hem mee te maken dat meneer de dag voordat ik m'n rijbewijs haalde een andere auto opgehaald had, maar ik weet zeker dat hij met de vorige auto net zo naast me gezeten had.quote:Op zaterdag 25 december 2010 09:53 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
hmm, mijn vader zal juist meer commentaar geven dan mijn rijinstructeur... dat weet ik nu al, en ik heb nog niet eens een rijbewijs...
Arghhh. Hopelijk is tegen die tijd die witte troep weer wegquote:Op woensdag 22 december 2010 13:33 schreef karton het volgende:
[..]
Yep, die was ook afgelast.
11 januari is m'n nieuwe examendatum.
Tijdens rijlessen doe je dan ook alleen maar de lastigste dingen op een gegeven moment. Als je dan "gewone" routes gaat rijden is het opeens heel makkelijk, viel me ook opquote:Op zondag 26 december 2010 22:31 schreef Kadooosh het volgende:
Vandaag mijn 2de ritje gemaakt, 140km naar den haag(vanaf Amsterdam) ging heel goed, wat is het toch eigenlijk makkelijk he
Of een goed oefening in vooruit kijken.quote:Op maandag 27 december 2010 00:02 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik vind het altijd fijn om gewoon een willekeurige wijk in de rijden die je niet kent en dan kijken wat je tegenkomt en waar je uitkomt. Ook best leerzaamIk heb al eens in een doodlopend boerenpad gestaan met alleen een weiland voor me en aan allebei de kanten sloten, goede oefening voor achteruit rijden
Da's ook waarquote:Op maandag 27 december 2010 00:35 schreef vannelle het volgende:
[..]
Of een goed oefening in vooruit kijken.
Tijdens rijlessen probeert de instructeur wisselende situaties op te zoeken,of situaties waar jij als leerling moeite mee hebt en op moet oefenen.quote:Op zondag 26 december 2010 23:55 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Tijdens rijlessen doe je dan ook alleen maar de lastigste dingen op een gegeven moment. Als je dan "gewone" routes gaat rijden is het opeens heel makkelijk, viel me ook op
Tuurlijk, het is ook logisch dat je de moeilijkste situaties oefent, want je moet met iedere situatie om kunnen gaan. In de praktijk rijd ik over provinciale wegen, snelwegen, of wat hoofdwegen in de stad (van stoplicht tot stoplicht). Dan is het opeens wel simpel; weinig krappe situaties, niet om de haverklap een uitrit met amper zicht of verkeerspleinen, etc.quote:Op maandag 27 december 2010 00:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tijdens rijlessen probeert de instructeur wisselende situaties op te zoeken,of situaties waar jij als leerling moeite mee hebt en op moet oefenen.
Daar leer je van. Dat is het idee er achter.
Als hij dat niet zou doen zou het in de ogen van een leerling weer geldklopperij zijn want het was te makkelijk, weer niks geleerd.
En da's dan weer zonde van het geld en de tijd toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |