abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 21 december 2010 @ 17:17:53 #201
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90242551
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:26 schreef blingbling11 het volgende:
ik kan 12 december pas weer examen doen :'(
huh? is het niet 12 januari?

anyway: ik heb dus volgende week theorie-examen, en nou is mijn vraag: wat voor vragen stellen ze geheid op het examen? Logisch lijkt me dat voorrang en verkeersregels er vaker in komt dan bijv. milieubewust rijden. Of ie het bij elk examen weer anders?
pi_90243367
@.Neovo.
Bij mij was het van alles wat, zelfs dingen over aanhangwagens etc. Ik zou gewoon van die oefentoetsen doen, als je daar 3-4 fout hebt dan haal je je theorie ook wel.

Vandaag TTT en examen aangevraagd, hoop beide in januari te doen want daarna ga ik zo'n 100km zuidwaarts verhuizen... Rijlessen gaan helaas nog steeds niet echt geweldig vind ik zelf, de ene keer ben ik te gespannen en de andere keer te weinig geconcentreerd waardoor ik dingen over het hoofd zie.. behoorlijk vervelend..
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_90245960
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:26 schreef blingbling11 het volgende:
ik kan 12 december pas weer examen doen :'(
Ik hoop het niet voor je..
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_90247704
karton, is jouw examen ook afgelast?

[ Bericht 16% gewijzigd door Mwanatabu op 21-12-2010 20:12:39 ]
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_90247817
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:17 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

anyway: ik heb dus volgende week theorie-examen, en nou is mijn vraag: wat voor vragen stellen ze geheid op het examen? Logisch lijkt me dat voorrang en verkeersregels er vaker in komt dan bijv. milieubewust rijden. Of ie het bij elk examen weer anders?
Ja, voornamelijk verkeersregels en een paar voorrangsvragen.

Maar die vragen over milieubewust rijden zijn toch altijd inkoppertjes, als je een beetje logisch denkvermogen hebt :P
pi_90249155
je krijgt nu vast een vraag welke band beter is voor rijden in de sneeuw, een brede of juist een dunne band...

Er zijn een stuk of 12 a 15 examens die rouleren volgens mij. Maar als je de theorie oefencd's goed kan, dan hoef je je geen zorgen te maken.
pi_90266242
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:42 schreef richardrahl het volgende:
je krijgt nu vast een vraag welke band beter is voor rijden in de sneeuw, een brede of juist een dunne band...

Er zijn een stuk of 12 a 15 examens die rouleren volgens mij. Maar als je de theorie oefencd's goed kan, dan hoef je je geen zorgen te maken.
Dikke banden lijkt me ? :P
pi_90270390
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 17:17 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

ja bedoel ik. Gelukkig begrijp je me :P
pi_90275581
quote:
Op woensdag 22 december 2010 01:45 schreef blingbling11 het volgende:

[..]

ja bedoel ik. Gelukkig begrijp je me :P
Dan heb ik ook examen :D
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 22 december 2010 @ 12:23:49 #210
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_90283001
Net mijn eerste rijles gehad *O*
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_90284254
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 00:17 schreef BasementDweller het volgende:
Dikke banden lijkt me ? :P
volgens mij was de exacte vraag met welke band je meer grip hebt in de sneeuw en volgens het cbr was dat een dunne band. Maar of het verschill zo groot is weet ik niet.
  woensdag 22 december 2010 @ 12:58:25 #212
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90284366
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:17 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Ja, voornamelijk verkeersregels en een paar voorrangsvragen.

Maar die vragen over milieubewust rijden zijn toch altijd inkoppertjes, als je een beetje logisch denkvermogen hebt :P
Moet wel goedkomen dan denk ik :P

alhoewel ik met die oefentoetsen nog wel hele domme fouten maken omdat ik over de vraag "heen" lees. OefenCD heb ik niet, ik heb een theorieboek en een oefenboek met 650 vragen. :P
pi_90285916
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 december 2010 19:15 schreef Mwanatabu het volgende:
karton, is jouw examen ook afgelast?
Yep, die was ook afgelast.
11 januari is m'n nieuwe examendatum.
pi_90303071
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 12:55 schreef richardrahl het volgende:

[..]

volgens mij was de exacte vraag met welke band je meer grip hebt in de sneeuw en volgens het cbr was dat een dunne band. Maar of het verschill zo groot is weet ik niet.
Voor regen schijnt het inderdaad een dunne band te zijn omdat de band dan sneller water kan afvoeren. Ik dacht zelf dat bij sneeuw dikker handiger zou zijn, maar dat was eigenlijk ook maar een gokje :P .

Net mijn felbegeerde roze pasje opgehaald trouwens *O*
pi_90303908
Hoii koekii hier :D

Ik moet voor de 6e keer gaan afrijden op 3 januari :') :')
Heb ondertussen wel wat rijlessen genomen, veel fouten heb ik voormezelf niet kunnen verbeteren, wegens slecht weer. Ik hoop dat nu van mijn rij-instructeur gaat mijn examen niet door gaat :(
pi_90380622
Heb nu al een paar weken mijn rijbewijs maar heb nog steeds niet gereden, zit het steeds uitstellen vanwege de gladheid.
Maar wil nu zaterdag toch wel even rijden... dom idee of valt het wel mee?
Gewoon genoeg afstand houden, snelheid verminderen(zeker in bochten) en rekening houden met een lange remweg,

Wou trouwens in een greenwheel auto gaan rijden.. peugeot 107 zonder winterbanden...

[ Bericht 13% gewijzigd door Kadooosh op 24-12-2010 07:10:51 ]
pi_90382827
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 december 2010 07:04 schreef Kadooosh het volgende:
Heb nu al een paar weken mijn rijbewijs maar heb nog steeds niet gereden, zit het steeds uitstellen vanwege de gladheid.
Maar wil nu zaterdag toch wel even rijden... dom idee of valt het wel mee?
Gewoon genoeg afstand houden, snelheid verminderen(zeker in bochten) en rekening houden met een lange remweg,

Wou trouwens in een greenwheel auto gaan rijden.. peugeot 107 zonder winterbanden...
Ik heb ook al een paar weken m'n rijbewijs, en ik heb tot nu toe zo'n 2-3 keer gereden.
Gaat prima tot nu toe, gewoon rustig aan ^O^
pi_90386809
Ik sla toch over hoor, ligt hier zoveel sneeuw dat het voor iemand met zo weinig ervaring als ik onverantwoord zou zijn om de weg op te gaan.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_90390894
Net een uurtje gereden voor het eerst (in een benzine auto). Moest het eerste half uur wel even wennen aan de koppeling en het rempedaal (het rempedaal moest ik hier veel verder indrukken dan in de lesauto :P ).. Maar heb hem niet laten afslaan :) .

Hier ligt voor de deur ook wel een berg sneeuw, maar op de grotere wegen is wel goed gestrooid. Had er dus niet zo'n last van ;)
pi_90397649
Ik heb inmiddels 3 maanden m'n rijbewijs (gewoon al een kwartaal! O+) en heb vorige week ook door lichte sneeuw gereden. Dat is me meegevallen, inderdaad genoeg afstand houden, rustig remmen en vooral goed letten op wat je voorgangers doen. Ik heb nog niet met het huidige pak sneeuw gereden, misschien dat ik het er morgen op waag om familie op te halen voor het kerstdiner.

Oh en inderdaad, TOMTOM! *; Ik heb er afgelopen week 1 aangeschaft, dat rijdt echt fijn! Nu nog een auto, de oldtimer waar ik naar gekeken heb is niets geworden helaas. Bleek toch meer laswerk aan te zitten dan de mensen in mijn vriendenkring aan wilden gaan, waardoor het een duur grapje zou worden... :( Ben nu aan het kijken voor een 106, Clio of iets anders in die richting. Licht autootje, maar wel enigzins kofferbakruimte en natuurlijk APK gekeurd en zonder rare startgrapjes enzo is wat dat betreft het enige wat ik voorlopig eis O-) En hopelijk met de tijd een oldtimer, want dat blijft toch wel kriebelen ;)
pi_90417586
I O+ TomTom!!!!
pi_90418414
Ik heb ook nog maar twee weken mijn rijbewijs, maar tot nu toe elke dag nog gereden. Gaat prima met die sneeuw hoor :s)
pi_90420019
hoe bevalt het als je voor het eerst rond gaat rijden zonder instructeur naast je?
pi_90420816
hmm geen idee. nog steeds niet gereden en al 3 weken mn pasje..
pi_90421213
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 00:37 schreef karton het volgende:
hoe bevalt het als je voor het eerst rond gaat rijden zonder instructeur naast je?
Met paps naast je is niet heel anders dan met instructeur :D (alleen dan met minder commentaar). Het is opeens wel raar dat jij de enige bent die kan remmen enzo :')
pi_90423374
Ik heb mijn rijbewijs ook een paar dagen geleden opgehaald. Hoop er morgen mee te kunnen rijden, maar het is wel een benzine auto. Kan ik er vanuit de garage mee gaan rijden of moet mijn moeder me naar een industrieterrein rijden om daar aan de auto te wennen? :') Dat ik niet die auto helemaal in de prak rijd. :D
Moo
pi_90423463
Ik heb 6 januari m'n theorie en loop al te stressen want het is niet mijn ding en ik wil het gewoon in 1x halen omdat ik gewoon een rijbewijs moet hebben. Heb ondertussen een hekel gekregen aan fietsen en het OV.

Hoop dan dat ik slaag en gelijk week erop praktijk kan doen.

Heeft iemand hier tips voor bij het praktijkexamen naast goed kijken etc etc en misschien ook voor bij het theorie?
If not now, then when.
pi_90423478
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 02:42 schreef Zuivelkoe het volgende:
Ik heb mijn rijbewijs ook een paar dagen geleden opgehaald. Hoop er morgen mee te kunnen rijden, maar het is wel een benzine auto. Kan ik er vanuit de garage mee gaan rijden of moet mijn moeder me naar een industrieterrein rijden om daar aan de auto te wennen? :') Dat ik niet die auto helemaal in de prak rijd. :D
Je hebt jouw rijbewijs niet gekregen omdat zij verwachten dat jij die auto naar de pleuris helpt zodra je er in stapt hoor ;)
Brutal. Fucking. Metal.
  zaterdag 25 december 2010 @ 02:54:11 #229
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90423588
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 02:42 schreef Zuivelkoe het volgende:
De grote lijnen zijn nog steeds hetzelfde hoor, alleen moet je waarschijnlijk even aan de koppeling wennen. Hij kan dus een paar keer afslaan, maar het zal niet zijn dat je er niet in kunt rijden :) En een andere auto rijdt sowieso anders, ik weet niet of je altijd dezelfde lesauto gehad hebt?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zaterdag 25 december 2010 @ 09:53:01 #230
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90425234
quote:
Op zaterdag 25 december 2010 01:11 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Met paps naast je is niet heel anders dan met instructeur :D (alleen dan met minder commentaar). Het is opeens wel raar dat jij de enige bent die kan remmen enzo :')

hmm, mijn vader zal juist meer commentaar geven dan mijn rijinstructeur... dat weet ik nu al, en ik heb nog niet eens een rijbewijs... :')
pi_90427454
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 09:53 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

hmm, mijn vader zal juist meer commentaar geven dan mijn rijinstructeur... dat weet ik nu al, en ik heb nog niet eens een rijbewijs... :')
Haha, dat mogen ze bij mij niet eens proberen :'), Tijdens het parkeren geeft mijn moeder soms ook wel eens commentaar van wanneer ik moet insturen, kijken etc, dan zeg ik dat ze gewoon stil moet zijn want ik ga er alleen maar slechter op rijden. |:(
pi_90427989
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 december 2010 09:53 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Hier nog zo'n vader. Had er volgens hem mee te maken dat meneer de dag voordat ik m'n rijbewijs haalde een andere auto opgehaald had, maar ik weet zeker dat hij met de vorige auto net zo naast me gezeten had. :+ Maar ik kreeg wel na een middagje rijden te horen dat hij veel liever mij in de nieuwe auto heeft dan m'n broer die al 6 jaar z'n rijbewijs heeft, zo is hij dan ook wel weer :s)
  zaterdag 25 december 2010 @ 12:42:52 #233
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90428247
Ik heb mijn vader een meerijverbod gegeven :+ Ik werd ook stikzenuwachtig van zijn constante commentaar, dus nu rijd ik niet meer met hem naast me.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
  zaterdag 25 december 2010 @ 12:44:56 #234
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_90428323
Deed mijn vader bij mijn zus ook altijd.
Rij nou wat verder door bij een stoplicht, rem wat eerder, ga goed op de baan staan, doe dit, doe dat, bla bla bla bla

En dan zaten ik achterin een beetje zo te kijken :')
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_90429301
Mijn vader zei dat ik wel netjes reed. Toen zei ik ja, alleen bijna die fietser platgereden. Zei die joah maar dat was zijn fout :P . Terwijl mijn instructeur op zo'n moment een hele preek zou gaan houden ;)
pi_90433823
Ik heb alleen in het begin met m'n vader gereden. Hij reed ff naar een rustig stukje, en toen mocht ik het proberen. Bij het wegrijden gelijk af laten slaan :D . Daarna gewoon goed gereden, hij vertrouwde me helemaal :). Ook geen commentaar ofzo, hij's echt relaxed wat dat betreft.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_90436477
Net 3 uur gereden en ging makkelijk :D paar keer sloeg de motor af maar moest ff wennen aan de koppeling(veel gevoeliger dan die ik gewend was) maar voor de rest ging alles super :D.
Morgen weer de auto voor 4 uurtjes gereserveerd ;).
pi_90437364
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 13:33 schreef karton het volgende:

[..]

Yep, die was ook afgelast.
11 januari is m'n nieuwe examendatum.
Arghhh. Hopelijk is tegen die tijd die witte troep weer weg :r
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 25 december 2010 @ 21:30:00 #239
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90440375
Mijn vader is echt een stijfkop en denkt alles beter te weten.
Ook nu ik de theorie leer, als ik dan bijv. zeg van: is het toegestaan met een kapot *noem eens wat* te rijden. Hij dan meteen een heel verhaal houden dat het een afkeur is voor de apk (apk-keurmeester), en dat ik het dus fout heb. Kijk ik het na, had ik het wel goed. :')

Ik heb ook totaal geen zin om te gaan rijden met mijn pa naast me. Dan hoor ik toch alleen maar: waarom doe je dat, schakel je nu al?, waarom ga je buitenom ipv binnendoor (binnendoor duurt 3x zolang), etc... zelf rijd meneer 65 op een weg waar je 80 mag, met als gevolg dat er een lange rij auto's achter ons zit. en maar vloeken als ze gaan inhalen. :'). en als ie 80 rijd, gewoon nog in de 4, want als je in de 5 schakelt, dan gaat de motor in de zuinige stand draaien, en dat is niet gezond, en al die andere bullshit wat allang achterhaalt is. Hij past de rijstijl van de jaren 80 toe in een dieselauto van 2005 :'). En maar zeuren dat de diesel zo duur is, terwijl hij wel dik 100 km verder kan komen met dezelfde tank als ie anders ging rijden... }:|

Naja, gelukkig heb ik een al een eigen autootje gekregen, en daar ga ik dan in rijden zodra ik mijn rijbewijs heb.

[ Bericht 3% gewijzigd door .Neovo. op 25-12-2010 21:37:56 ]
pi_90472770
Vandaag mijn 2de ritje gemaakt, 140km naar den haag(vanaf Amsterdam) ging heel goed, wat is het toch eigenlijk makkelijk he ^O^
pi_90476901
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 22:31 schreef Kadooosh het volgende:
Vandaag mijn 2de ritje gemaakt, 140km naar den haag(vanaf Amsterdam) ging heel goed, wat is het toch eigenlijk makkelijk he ^O^
Tijdens rijlessen doe je dan ook alleen maar de lastigste dingen op een gegeven moment. Als je dan "gewone" routes gaat rijden is het opeens heel makkelijk, viel me ook op ;)
pi_90477105
Nouja, je kan alles lekker op je eigen manier doen zonder dat er iemand naast je zit die je met alles verbetert. Dat maakt het al een stuk makkelijker :P.
  maandag 27 december 2010 @ 00:02:49 #243
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90477251
Ik vind het altijd fijn om gewoon een willekeurige wijk in de rijden die je niet kent en dan kijken wat je tegenkomt en waar je uitkomt. Ook best leerzaam :P Ik heb al eens in een doodlopend boerenpad gestaan met alleen een weiland voor me en aan allebei de kanten sloten, goede oefening voor achteruit rijden ;)
pi_90478827
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 00:02 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik vind het altijd fijn om gewoon een willekeurige wijk in de rijden die je niet kent en dan kijken wat je tegenkomt en waar je uitkomt. Ook best leerzaam :P Ik heb al eens in een doodlopend boerenpad gestaan met alleen een weiland voor me en aan allebei de kanten sloten, goede oefening voor achteruit rijden ;)
Of een goed oefening in vooruit kijken. ;)
  maandag 27 december 2010 @ 00:39:02 #245
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90478938
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 00:35 schreef vannelle het volgende:

[..]

Of een goed oefening in vooruit kijken. ;)
Da's ook waar :P Maar er stond geen bord dat het doodlopend was, en ik dacht dat het pad door zou lopen tot de weg erachter.
pi_90478970
quote:
1s.gif Op zondag 26 december 2010 23:55 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Tijdens rijlessen doe je dan ook alleen maar de lastigste dingen op een gegeven moment. Als je dan "gewone" routes gaat rijden is het opeens heel makkelijk, viel me ook op ;)
Tijdens rijlessen probeert de instructeur wisselende situaties op te zoeken,of situaties waar jij als leerling moeite mee hebt en op moet oefenen.
Daar leer je van. Dat is het idee er achter. ;)

Als hij dat niet zou doen zou het in de ogen van een leerling weer geldklopperij zijn want het was te makkelijk, weer niks geleerd.
En da's dan weer zonde van het geld en de tijd toch?
pi_90479115
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 00:39 schreef vannelle het volgende:

[..]

Tijdens rijlessen probeert de instructeur wisselende situaties op te zoeken,of situaties waar jij als leerling moeite mee hebt en op moet oefenen.
Daar leer je van. Dat is het idee er achter. ;)

Als hij dat niet zou doen zou het in de ogen van een leerling weer geldklopperij zijn want het was te makkelijk, weer niks geleerd.
En da's dan weer zonde van het geld en de tijd toch?
Tuurlijk, het is ook logisch dat je de moeilijkste situaties oefent, want je moet met iedere situatie om kunnen gaan. In de praktijk rijd ik over provinciale wegen, snelwegen, of wat hoofdwegen in de stad (van stoplicht tot stoplicht). Dan is het opeens wel simpel; weinig krappe situaties, niet om de haverklap een uitrit met amper zicht of verkeerspleinen, etc. ;)
  maandag 27 december 2010 @ 03:08:44 #248
329756 DerMusteizerGTi
Mit die optional sportpack. :D
pi_90482647
Pas begunnen mit mijn erste rijles, in der sneeuw... :\
0011 0000 1001 0000 0111 0000 1010 1000 0001 1000
0001 0000 1000 0000 0111 0000 1110 0000
1010 1000 1101 0000 1100 1000 1111 0000
1100 0000 1101 0000 0010 1000 ! :)
  maandag 27 december 2010 @ 20:07:28 #249
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90506982
Nou, morgenmiddag 15:00 dus theorie-examen... :{ Hopen dat ik het direct de eerste keer haal. :)
pi_90507685
Ik ga met je mee hopen :P. Succes.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')