valt wel mee vermoed ik ? Hier in iedergeval nog geen sneeuw.quote:Op woensdag 15 december 2010 19:03 schreef karton het volgende:
Heb er het volste vertrouwen in maar die kutsneeuw kan wel eens voor problemen gaan zorgen.
Je leeftijd icm aanleg zal er ook wel wat mee te maken hebben dat je wat minder snel oppakt gezien je van 1977 bent. (nofiquote:Op donderdag 16 december 2010 20:32 schreef Mwanatabu het volgende:
Hoi, ik ben in april begonnen, kan er geen hol van na 30 lessen maar ik ben in ieder geval niet meer (zo) panisch om iemand naar God te helpen en doe over twee weken mijn theorie. Daarna voorzichtig eens gaan denken aan die tussentijdse toets (zodra mijn instructeur geen dingen meer roept à la "We houden er maar mee op!") want ik moet gewoon echt mijn rijbewijs hebben wil ik wat relaxter gaan leven en werken (werk op verschillende locaties maar meestal verrr weg) plus dat ik het gewoon voor mijn zelfvertrouwen moet doen van mezelf.
Heb een beetje voorzichtig gelurkt tot nu toe maar nu ga ik meeleuteren
Ja, ik probeer inderdaad de handelingen op de juiste volgorde (valkuil voor mij, ik wil altijd alles tegelijk doen en als het even kan ook wat het laatste moet als eerste "want dan is dat alvast gedaan"quote:Op donderdag 16 december 2010 21:05 schreef karton het volgende:
[..]
Je leeftijd icm aanleg zal er ook wel wat mee te maken hebben dat je wat minder snel oppakt gezien je van 1977 bent. (nofi)
Ik ben zelf ook wat later begonnen met lessen (ben van 1985) en mag volgende week voor de eerste keer op examen en heb nu zo'n 25 lessen gehad. Moet er wel bij vertellen dat ik op m'n 18e ongeveer 10 lessen gevolgd had maar daarna gestopt ben vanwege de saaiheid...![]()
Op den duur merk je dat het autorijden wat meer vanzelf gaat; schakelen, verkeersborden zien, situaties inschatten etc.. Daarna ga je de kleinere dingen wat bijschaven zodat je klaar bent voor de TTT en examen.
Wat ik deed tijdens m'n eerste lessen was in m'n gedachten de handelingen één voor één opnoemen die je uitvoert als je bijv. rechtsaf gaat. "binnenspiegel... *check*, buitenspiegel... *check*, rechterschouder... *check* etc.. Was voor mij een goede manier om handelingen sneller te 'automatiseren' waardoor ik me kon concentreren op andere dingen waar ik nog niet goed in was/ben.
Dat op de bestuurder letten doet iedereen wel die nog lessen volgt. Tijdens de lessen -moet- je over je schouder kijken om te kijken of het fietspad leeg is terwijl je dit allang gezien had toen je aan kwam rijden.quote:Op donderdag 16 december 2010 21:19 schreef richardrahl het volgende:
Vandaag een muts van een collega in de auto gehad die nog rijlessen volgt. Mijn god, klagen dat ik in zijn 4 een rotonde neem en dat ik niet over mijn rechterschouder kijk als ik een afrit op de snelweg neem.
Ze kon het maar niet begrijpen dat je veel dingen die je leert weer snel afschaft als je alleen in de auto zit.
Volgende week is idd Het Grote Examenquote:Op donderdag 16 december 2010 21:27 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ja, ik probeer inderdaad de handelingen op de juiste volgorde (valkuil voor mij, ik wil altijd alles tegelijk doen en als het even kan ook wat het laatste moet als eerste "want dan is dat alvast gedaan") te benoemen en het gaat al wat beter.
Mijn leeftijd is ook een factor naast mijn chaotische inslag maar de angst is/was gewoon de ergste belemmering. Maar ik gun mezelf de tijd en mijn fouten en laat me niet opnaaien en ik kom er uiteindelijk wel.
Volgende week examen dus voor jou? Ik hou het in de gaten hier, ben benieuwd hoe het gaat! Is het het grote examen dus?
Klopt.quote:Op donderdag 16 december 2010 21:58 schreef karton het volgende:
[..]
Dat op de bestuurder letten doet iedereen wel die nog lessen volgt. Tijdens de lessen -moet- je over je schouder kijken om te kijken of het fietspad leeg is terwijl je dit allang gezien had toen je aan kwam rijden... uiteindelijk houdt iedereen zijn/haar eigen stijl er op na zodra het rijbewijs in bezit is.
Kijken is dus een probleem, volgen van eigen rijstrook ook zo te lezen.quote:Op donderdag 16 december 2010 21:58 schreef karton het volgende:
[..]
Volgende week is idd Het Grote ExamenHeb er in ieder geval zin in, als ik het dan meteen haal is dat helemaal mooi meegenomen.
Heb na afloop van de TTT meegekregen waar ik nog aan moet werken (kruispunten/rotondes eerder bekijken ipv als ik net aan kom gereden, midden op m'n eigen rijstrook blijven en niet tegen het midden van de weg aan).
Ah toe, lul niet zo dom.quote:Op donderdag 16 december 2010 21:58 schreef karton het volgende:
Dat laten opnaaien is er bij mij gaande weg afgesleten toen ik het autorijden zelf onder de knie begon te krijgen. Als alles wat automatisch gaat dan heb je veel meer tijd voor de andere dingen waar je op moet letten waardoor je ook rustiger achter het stuur zit.
Die L is echt niet zaligmakend. Sterker nog: het werkt als een rode lap op een stier, reken niet op begrip.quote:Op donderdag 16 december 2010 21:58 schreef karton het volgende:
En laten opnaaien zo'n andere bestuurders ..mja.. Ze zien dat er een L boven op het dak staat dus dan weten ze ook dat er iemand rijdt die weinig/geen ervaring heeft en daardoor wel eens wat fouten kan maken.
Ik zeg nergens dat ik m'n spiegels niet meer ga gebruiken of dat ik niet meer over m'n schouders kijk zodra ik m'n rijbewijs heb.quote:Op zaterdag 18 december 2010 09:32 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt.
Na het behalen van je rbw mag je idd die fietser die je bij de 1e keer kijken over het hoofd hebt gezien overhoop rijden.
Ik zeg nergens dat hetgeen wat me geleerd is nu al weg aan het slijten is.quote:Ah toe, lul niet zo dom.
Je bent aan het lessen en het gaat niet goed. Blijkbaar omdat dingen nu al slijten. Slijten voor je je rbw hebt......
Ik reken dan ook niet op begrip van anderen als ik bijv. 'te traag' optrek.quote:Die L is echt niet zaligmakend. Sterker nog: het werkt als een rode lap op een stier, reken niet op begrip.
Over je schouder kijken doe je straks vast niet meer. Er zijn weinig situaties waar het voor nodig is naar mijn idee als je maar heel goed gebruikt maakt van je binnenspiegel en linkerbuitenspiegel. Maar je zal straks wel merken als je je rijbewijs hebt dat heel veel mensen heel slecht vooruitkijken.quote:Op zaterdag 18 december 2010 18:07 schreef karton het volgende:
Ik zeg nergens dat ik m'n spiegels niet meer ga gebruiken of dat ik niet meer over m'n schouders kijk zodra ik m'n rijbewijs heb.
quote:20-12-10 - Rijexamens op 20 en 21 december in meeste plaatsen afgelast
Vanwege de extreme weg- en weersomstandigheden en de weersvoorspelling heeft het CBR besloten de rijexamens op maandag 20 december en dinsdag 21 december in de meeste plaatsen af te gelasten voor de hele dag. Hierbij gaat het om de categorieën auto, auto met aanhangwagen, motor en bromfiets.
Deze maatregel geldt nog niet voor de autorijexamens in Heerenveen, Sneek en Den Helder. Daar beslissen de examinatoren zoals gebruikelijk vlak voor het examen of het doorgaat of niet. Bij uitstel geven ze dat door aan de rijopleider van de examenkandidaten. De kandidaten worden in deze plaatsen dus gewoon op de examenlocatie verwacht.
Vanaf 26 november tot en met 18 december heeft het CBR ruim 14.000 examens uitgesteld. Dat is een derde van het totaalaantal ingeplande examens. Momenteel kunnen de uitstelexamens in januari nog worden ingehaald.
Verder gaan op woensdag 22 december de rijexamens voor motor en bromfiets niet door in het hele land. In plaats daarvan komt capaciteit beschikbaar voor uitgestelde autorijexamens.
12 december?quote:Op dinsdag 21 december 2010 15:26 schreef blingbling11 het volgende:
ik kan 12 december pas weer examen doen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |