abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_89992393
quote:
1s.gif Op woensdag 15 december 2010 19:03 schreef karton het volgende:
Heb er het volste vertrouwen in maar die kutsneeuw kan wel eens voor problemen gaan zorgen.
valt wel mee vermoed ik ? Hier in iedergeval nog geen sneeuw.

Rijlessen met sneeuw gingen bij mij ook nooit door omdat je dan langzaam moest rijden en weinig dingen kon leren. Het is ook een stuk vermoeiender om 1 of 2 uurtjes in de sneeuw te rijden en daardoor leer je minder goed, althans dat is de theorie van mijn instructeur.

Als je moet afrijden met sneeuw, doe dan vooral in de bochten heel rustig. Rechte stukken vallen altijd wel mee, maar in een bocht is het bijna altijd glad en je geeft snel teveel gas.
pi_89994247
Ik zou vandaag ook afrijden.. Helaas afgeblazen door het "slechte weer"..

Zou afrijden in Winschoten, eerst een ritje gemaakt met alleen de instructeur, daarna naar het gemeentehuis om te horen te krijgen dat het "zo glad is" dat het niet veilig zou zijn.. Wat een kul, ik heb toch echt net een uur door dat dorp en de omgeving heen gereden zonder problemen.

Nu mag ik dus wachten tot in ieder geval de eerste week van het nieuwe jaar, en vandaag voor niets achterlijk vroeg m'n nest uit gekomen.. Nouja volgende keer maar weer beter.
pi_89994634
Gelukkig ging mijn examen vandaag gewoon door! Had dezelfde examinator als bij theorie en TTT, was wel grappig opzich :).
In het begin extra voorzichtig rijden, daarna wat zekerder gereden, ging helemaal goed, via de Zuilense Ring bij Utrecht terug gereden naar het CBR, met de mededeling "Gefeliciteerd" :D :D de dag kan niet beter. :D
Typ mee! FOK!Whatpulse
PSN OnlineID: LightLuke92
pi_89995633
Gefeliciteerd LightLuke!!
Count your smiles instead of your tears & count your courage instead of your fears...
Don't be afraid of letting go, you may lose out on something good, but you might gain something even better.
pi_89998896
Hier een stukje over lessen, examens en sneeuw
Onderaan staan ook nog een paar links die er mee te maken hebben.

Geslaagden: gefeliciteerd!!! :)
pi_90002532
mijn rijschool had nooit winterbanden, vonden ze niet goed omdat veel bestuurders ze ook niet hebben en je het daarom beter kan ervaren op zomerbanden.

ik heb zelf ook geen winterbanden onder mijn auto. Heb eigenlijk vorig jaar er geen last van gehad, dit jaar wel 1 keer uit de bocht gevlogen, maar dat was omdat ik wilde driften op een industrieterrein. Dat doen we niet meer, vloog bijna de sloot in :')
pi_90011963
Ook maar eens posten.

Ik moet 12 Januari voor de 4e keer op voor mijn praktijk examen... zucht... :{

De eerste twee keer waren een ramp door de zenuwen. De derde keer had ik mijn zenuwen onder bedwang maar was ik op een zeker moment niet besluitvaardig genoeg :(
Profiel opgeheven.
pi_90015169
Hoi, ik ben in april begonnen, kan er geen hol van na 30 lessen maar ik ben in ieder geval niet meer (zo) panisch om iemand naar God te helpen en doe over twee weken mijn theorie. Daarna voorzichtig eens gaan denken aan die tussentijdse toets (zodra mijn instructeur geen dingen meer roept à la "We houden er maar mee op!") want ik moet gewoon echt mijn rijbewijs hebben wil ik wat relaxter gaan leven en werken (werk op verschillende locaties maar meestal verrr weg) plus dat ik het gewoon voor mijn zelfvertrouwen moet doen van mezelf.

Heb een beetje voorzichtig gelurkt tot nu toe maar nu ga ik meeleuteren :P
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_90017379
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 20:32 schreef Mwanatabu het volgende:
Hoi, ik ben in april begonnen, kan er geen hol van na 30 lessen maar ik ben in ieder geval niet meer (zo) panisch om iemand naar God te helpen en doe over twee weken mijn theorie. Daarna voorzichtig eens gaan denken aan die tussentijdse toets (zodra mijn instructeur geen dingen meer roept à la "We houden er maar mee op!") want ik moet gewoon echt mijn rijbewijs hebben wil ik wat relaxter gaan leven en werken (werk op verschillende locaties maar meestal verrr weg) plus dat ik het gewoon voor mijn zelfvertrouwen moet doen van mezelf.

Heb een beetje voorzichtig gelurkt tot nu toe maar nu ga ik meeleuteren :P
Je leeftijd icm aanleg zal er ook wel wat mee te maken hebben dat je wat minder snel oppakt gezien je van 1977 bent. (nofi :P )
Ik ben zelf ook wat later begonnen met lessen (ben van 1985) en mag volgende week voor de eerste keer op examen en heb nu zo'n 25 lessen gehad. Moet er wel bij vertellen dat ik op m'n 18e ongeveer 10 lessen gevolgd had maar daarna gestopt ben vanwege de saaiheid... :{
Op den duur merk je dat het autorijden wat meer vanzelf gaat; schakelen, verkeersborden zien, situaties inschatten etc.. Daarna ga je de kleinere dingen wat bijschaven zodat je klaar bent voor de TTT en examen.
Wat ik deed tijdens m'n eerste lessen was in m'n gedachten de handelingen één voor één opnoemen die je uitvoert als je bijv. rechtsaf gaat. "binnenspiegel... *check*, buitenspiegel... *check*, rechterschouder... *check* etc.. Was voor mij een goede manier om handelingen sneller te 'automatiseren' waardoor ik me kon concentreren op andere dingen waar ik nog niet goed in was/ben.
pi_90018284
Vandaag een muts van een collega in de auto gehad die nog rijlessen volgt. Mijn god, klagen dat ik in zijn 4 een rotonde neem en dat ik niet over mijn rechterschouder kijk als ik een afrit op de snelweg neem.

Ze kon het maar niet begrijpen dat je veel dingen die je leert weer snel afschaft als je alleen in de auto zit.
pi_90018776
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:05 schreef karton het volgende:

[..]

Je leeftijd icm aanleg zal er ook wel wat mee te maken hebben dat je wat minder snel oppakt gezien je van 1977 bent. (nofi :P )
Ik ben zelf ook wat later begonnen met lessen (ben van 1985) en mag volgende week voor de eerste keer op examen en heb nu zo'n 25 lessen gehad. Moet er wel bij vertellen dat ik op m'n 18e ongeveer 10 lessen gevolgd had maar daarna gestopt ben vanwege de saaiheid... :{
Op den duur merk je dat het autorijden wat meer vanzelf gaat; schakelen, verkeersborden zien, situaties inschatten etc.. Daarna ga je de kleinere dingen wat bijschaven zodat je klaar bent voor de TTT en examen.
Wat ik deed tijdens m'n eerste lessen was in m'n gedachten de handelingen één voor één opnoemen die je uitvoert als je bijv. rechtsaf gaat. "binnenspiegel... *check*, buitenspiegel... *check*, rechterschouder... *check* etc.. Was voor mij een goede manier om handelingen sneller te 'automatiseren' waardoor ik me kon concentreren op andere dingen waar ik nog niet goed in was/ben.
Ja, ik probeer inderdaad de handelingen op de juiste volgorde (valkuil voor mij, ik wil altijd alles tegelijk doen en als het even kan ook wat het laatste moet als eerste "want dan is dat alvast gedaan" :X ) te benoemen en het gaat al wat beter.

Mijn leeftijd is ook een factor naast mijn chaotische inslag maar de angst is/was gewoon de ergste belemmering. Maar ik gun mezelf de tijd en mijn fouten en laat me niet opnaaien en ik kom er uiteindelijk wel.

Volgende week examen dus voor jou? Ik hou het in de gaten hier, ben benieuwd hoe het gaat! Is het het grote examen dus?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_90020421
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:19 schreef richardrahl het volgende:
Vandaag een muts van een collega in de auto gehad die nog rijlessen volgt. Mijn god, klagen dat ik in zijn 4 een rotonde neem en dat ik niet over mijn rechterschouder kijk als ik een afrit op de snelweg neem.

Ze kon het maar niet begrijpen dat je veel dingen die je leert weer snel afschaft als je alleen in de auto zit.
Dat op de bestuurder letten doet iedereen wel die nog lessen volgt. Tijdens de lessen -moet- je over je schouder kijken om te kijken of het fietspad leeg is terwijl je dit allang gezien had toen je aan kwam rijden. :') .. uiteindelijk houdt iedereen zijn/haar eigen stijl er op na zodra het rijbewijs in bezit is.

quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:27 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ja, ik probeer inderdaad de handelingen op de juiste volgorde (valkuil voor mij, ik wil altijd alles tegelijk doen en als het even kan ook wat het laatste moet als eerste "want dan is dat alvast gedaan" :X ) te benoemen en het gaat al wat beter.

Mijn leeftijd is ook een factor naast mijn chaotische inslag maar de angst is/was gewoon de ergste belemmering. Maar ik gun mezelf de tijd en mijn fouten en laat me niet opnaaien en ik kom er uiteindelijk wel.

Volgende week examen dus voor jou? Ik hou het in de gaten hier, ben benieuwd hoe het gaat! Is het het grote examen dus?
Volgende week is idd Het Grote Examen :P Heb er in ieder geval zin in, als ik het dan meteen haal is dat helemaal mooi meegenomen.
Heb na afloop van de TTT meegekregen waar ik nog aan moet werken (kruispunten/rotondes eerder bekijken ipv als ik net aan kom gereden, midden op m'n eigen rijstrook blijven en niet tegen het midden van de weg aan).

Dat laten opnaaien is er bij mij gaande weg afgesleten toen ik het autorijden zelf onder de knie begon te krijgen. Als alles wat automatisch gaat dan heb je veel meer tijd voor de andere dingen waar je op moet letten waardoor je ook rustiger achter het stuur zit. En laten opnaaien zo'n andere bestuurders ..mja.. Ze zien dat er een L boven op het dak staat dus dan weten ze ook dat er iemand rijdt die weinig/geen ervaring heeft en daardoor wel eens wat fouten kan maken.
pi_90038257
Ik heb maandag mijn examen, maar ik heb een groot vermoeden dat het niet doorgaat met die witte poep buiten :'(
pi_90078144
quote:
1s.gif Op donderdag 16 december 2010 21:58 schreef karton het volgende:

[..]

Dat op de bestuurder letten doet iedereen wel die nog lessen volgt. Tijdens de lessen -moet- je over je schouder kijken om te kijken of het fietspad leeg is terwijl je dit allang gezien had toen je aan kwam rijden. :') .. uiteindelijk houdt iedereen zijn/haar eigen stijl er op na zodra het rijbewijs in bezit is.
Klopt.
Na het behalen van je rbw mag je idd die fietser die je bij de 1e keer kijken over het hoofd hebt gezien overhoop rijden.

quote:

[..]

Volgende week is idd Het Grote Examen :P Heb er in ieder geval zin in, als ik het dan meteen haal is dat helemaal mooi meegenomen.
Heb na afloop van de TTT meegekregen waar ik nog aan moet werken (kruispunten/rotondes eerder bekijken ipv als ik net aan kom gereden, midden op m'n eigen rijstrook blijven en niet tegen het midden van de weg aan).
Kijken is dus een probleem, volgen van eigen rijstrook ook zo te lezen.
Geeft niks, daarvoor ben je ook aan het lessen. ;)

quote:
Dat laten opnaaien is er bij mij gaande weg afgesleten toen ik het autorijden zelf onder de knie begon te krijgen. Als alles wat automatisch gaat dan heb je veel meer tijd voor de andere dingen waar je op moet letten waardoor je ook rustiger achter het stuur zit.
Ah toe, lul niet zo dom.
Je bent aan het lessen en het gaat niet goed. Blijkbaar omdat dingen nu al slijten. Slijten voor je je rbw hebt......

quote:
En laten opnaaien zo'n andere bestuurders ..mja.. Ze zien dat er een L boven op het dak staat dus dan weten ze ook dat er iemand rijdt die weinig/geen ervaring heeft en daardoor wel eens wat fouten kan maken.
Die L is echt niet zaligmakend. Sterker nog: het werkt als een rode lap op een stier, reken niet op begrip.
pi_90090652
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 december 2010 09:32 schreef vannelle het volgende:

[..]

Klopt.
Na het behalen van je rbw mag je idd die fietser die je bij de 1e keer kijken over het hoofd hebt gezien overhoop rijden.
Ik zeg nergens dat ik m'n spiegels niet meer ga gebruiken of dat ik niet meer over m'n schouders kijk zodra ik m'n rijbewijs heb.
quote:
Ah toe, lul niet zo dom.
Je bent aan het lessen en het gaat niet goed. Blijkbaar omdat dingen nu al slijten. Slijten voor je je rbw hebt......
Ik zeg nergens dat hetgeen wat me geleerd is nu al weg aan het slijten is.
quote:
Die L is echt niet zaligmakend. Sterker nog: het werkt als een rode lap op een stier, reken niet op begrip.
Ik reken dan ook niet op begrip van anderen als ik bijv. 'te traag' optrek.
pi_90099068
Ik voel weer een nieuwe discussie aankomen
pi_90100738
Ik niet.
Als er goed gelezen wordt wat er al geschreven is is alles al gezegd.
Al vind ik teruglezend mijn eigen reactie een beetje over the top, dat had anders gekund.
Maar mijn mening blijft hetzelfde,iets aardiger had wel gemogen. :)
Foei vannelle.
pi_90101315
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 december 2010 18:07 schreef karton het volgende:
Ik zeg nergens dat ik m'n spiegels niet meer ga gebruiken of dat ik niet meer over m'n schouders kijk zodra ik m'n rijbewijs heb.
Over je schouder kijken doe je straks vast niet meer. Er zijn weinig situaties waar het voor nodig is naar mijn idee als je maar heel goed gebruikt maakt van je binnenspiegel en linkerbuitenspiegel. Maar je zal straks wel merken als je je rijbewijs hebt dat heel veel mensen heel slecht vooruitkijken.

Dat vind ik wel een nadeel van de lessen van tegenwoordig, je leert een stuk beter vooruitkijken dan pakweg 20 jaar terug en daardoor heb ik soms nog wel dat ik bijna op een auto knal die opeens stopt bij een rotonde terwijl hij gewoon door kan rijden. Die persoon gaat dan pas kijken of het kan terwijl ik al lang had zien aankomen dat hij kan doorrijden en daar ook vanuit ga. Het lastigste bijft toch de medeweggebruiker die soms gewoon slecht aan het rijden is.

Niet dat ik het altijd goed doe, maak ook weleens een fout en als ik moe ben rijd ik ook minder dan als ik vol energie zit.
pi_90185075
quote:
20-12-10 - Rijexamens op 20 en 21 december in meeste plaatsen afgelast

Vanwege de extreme weg- en weersomstandigheden en de weersvoorspelling heeft het CBR besloten de rijexamens op maandag 20 december en dinsdag 21 december in de meeste plaatsen af te gelasten voor de hele dag. Hierbij gaat het om de categorieën auto, auto met aanhangwagen, motor en bromfiets.

Deze maatregel geldt nog niet voor de autorijexamens in Heerenveen, Sneek en Den Helder. Daar beslissen de examinatoren zoals gebruikelijk vlak voor het examen of het doorgaat of niet. Bij uitstel geven ze dat door aan de rijopleider van de examenkandidaten. De kandidaten worden in deze plaatsen dus gewoon op de examenlocatie verwacht.

Vanaf 26 november tot en met 18 december heeft het CBR ruim 14.000 examens uitgesteld. Dat is een derde van het totaalaantal ingeplande examens. Momenteel kunnen de uitstelexamens in januari nog worden ingehaald.

Verder gaan op woensdag 22 december de rijexamens voor motor en bromfiets niet door in het hele land. In plaats daarvan komt capaciteit beschikbaar voor uitgestelde autorijexamens.
pi_90186482
Dat is mij dus vandaag gebeurd :'(
pi_90230805
Zometeen lessen..
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_90234727
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 13:33 schreef Jetfly het volgende:
Zometeen lessen..
Dit :P
Brutal. Fucking. Metal.
pi_90235013
ben blij dat ik twee weken terug geslaagd ben, anders werd het nu wel een vervelend verhaal met al die sneeuw... Nog geen meter gereden sindsdien trouwens.. ;(
pi_90236719
ik kan 12 december januari pas weer examen doen :'(

[ Bericht 10% gewijzigd door blingbling11 op 22-12-2010 01:43:42 ]
pi_90238616
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 december 2010 15:26 schreef blingbling11 het volgende:
ik kan 12 december pas weer examen doen :'(
12 december?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: