Succesquote:Op maandag 27 december 2010 20:07 schreef .Neovo. het volgende:
Nou, morgenmiddag 15:00 dus theorie-examen...Hopen dat ik het direct de eerste keer haal.
Wat was er zo dringend aan dan?quote:Op maandag 27 december 2010 23:55 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Vandaag zo'n kilometertje of 20 gereden zonder rijbewijs![]()
Ik weet het, het is heel dom (zonder verzekering enzo) maar het was echt even noodzakelijk en stiekem vond ik het ook wel gewoon spannend..
Moet zeggen dat het vlekkeloos ging, dat in tegenstelling tot mijn rijlessen (heb nu zo'n 35 uur les gehad). Geen zeurende instructeur die aanwijzingen geeft maar gewoon alles lekker zelf uitzoeken. Ik had ook het idee dat ik nu veel beter oplette dan tijdens de rijlessen. Ik heb denk ik tijdens de rijlessen toch dat onderbewuste gevoel van: de instructeur heeft ook een rem enzo
Nogmaals, heel dom, maar het was wel leuk en spannend en het is goed afgelopen
En in welke auto? Van wie is dat ding en vond die persoon het ook goed dat je er mee ging rijden?quote:Op dinsdag 28 december 2010 00:05 schreef caffeinjunk het volgende:
[..]
Wat was er zo dringend aan dan?
Inderdaad, hoe haalt hij het in z'n hoofd om op normaal begaanbare wegen de weg op te gaanquote:Op dinsdag 28 december 2010 02:15 schreef BasementDweller het volgende:
Vooral in deze weersomstandigheden
Zonder rijbewijsquote:Op dinsdag 28 december 2010 02:31 schreef Merkie het volgende:
[..]
Inderdaad, hoe haalt hij het in z'n hoofd om op normaal begaanbare wegen de weg op te gaan.
gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 28 december 2010 16:49 schreef Rijstbal het volgende:
waaaaaaaaaaaa Ik ben geslaagd voor mn rijexamen vandaag
En, geslaagd?quote:Op maandag 27 december 2010 20:07 schreef .Neovo. het volgende:
Nou, morgenmiddag 15:00 dus theorie-examen...Hopen dat ik het direct de eerste keer haal.
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 28 december 2010 16:49 schreef Rijstbal het volgende:
waaaaaaaaaaaa Ik ben geslaagd voor mn rijexamen vandaag
mag hopen dat je nog 70uur meer nodig hebt .. met zulke kut acties..quote:Op maandag 27 december 2010 23:55 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Vandaag zo'n kilometertje of 20 gereden zonder rijbewijs![]()
Ik weet het, het is heel dom (zonder verzekering enzo) maar het was echt even noodzakelijk en stiekem vond ik het ook wel gewoon spannend..
Moet zeggen dat het vlekkeloos ging, dat in tegenstelling tot mijn rijlessen (heb nu zo'n 35 uur les gehad). Geen zeurende instructeur die aanwijzingen geeft maar gewoon alles lekker zelf uitzoeken. Ik had ook het idee dat ik nu veel beter oplette dan tijdens de rijlessen. Ik heb denk ik tijdens de rijlessen toch dat onderbewuste gevoel van: de instructeur heeft ook een rem enzo
Nogmaals, heel dom, maar het was wel leuk en spannend en het is goed afgelopen
Ik mocht kiezen :p Die laatste 20 km in de lesauto ging dan niet vlekkeloos moet ik zeggen haha. Maar goedi k ben er van afquote:Op dinsdag 28 december 2010 22:06 schreef Straalkachel het volgende:
Mochten jullie trouwens na praktijkexamen nog rijden? (als je geslaagd was) ik mocht niet meer rijdenik snap ook wel waarom, maar toch..
Onzin.quote:Op dinsdag 28 december 2010 22:11 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Mijn instructeur zei dat het niet mocht omdat je geen leerling meer bent, maar ook je rijbewijs nog niet hebt, dus dat zal het wel zijn.
Dat vind ik dan weer wel erg.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:20 schreef BasementDweller het volgende:
Ik werd op de bus gezet, als een oud stuk vuil gedumpt
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:23 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer wel erg.
bij de gezakten werd ik ook als vuil bij de bus gedumptSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij t slagen werdt ik netjes thuis gedumpt![]()
Dat is wel heel karig zegquote:Op dinsdag 28 december 2010 23:20 schreef BasementDweller het volgende:
Ik werd op de bus gezet, als een oud stuk vuil gedumpt
Dat lijkt me zeer sterk. Je mag niet mee in de lesauto rijden als je geslaagd bent omdat je geen leerling meer bent en niet je rijbewijs hebt (nog niet eens hebt aangevraagd zelfs). Met andere woorden: je hebt onverzekerd rondgereden. Als je een ongeluk had gehad, dan had je een heel groot probleem gehad.quote:Op dinsdag 28 december 2010 23:17 schreef Blistering het volgende:
Ik moest terug rijden om de volgende leerling op te halen. Maar bij het wegrijden bij het CBR vergat ik m'n gordel + de handrem. Euforisch gevoel overheerste, zullen we maar zeggen
Klopt niet wat je zegt.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:41 schreef richardrahl het volgende:
[..]
Dat lijkt me zeer sterk. Je mag niet mee in de lesauto rijden als je geslaagd bent omdat je geen leerling meer bent en niet je rijbewijs hebt (nog niet eens hebt aangevraagd zelfs). Met andere woorden: je hebt onverzekerd rondgereden. Als je een ongeluk had gehad, dan had je een heel groot probleem gehad.
Een rij instructeur zal je daarom na het slagen niet meer achter het stuur laten en je ergens afzetten (bijv. thuis of op je werk).
Volgens mij staat dit ook in alle theorie boekjes, maar dat terzijde.
Dat zeg ik ook niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 16:52 schreef vannelle het volgende:
Nergens, maar dan ook echt nérgens staat dat er een lesovereenkomst moet zijn.
Het kan me eerlijk gezegd weinig schelen of je me gelooft of niet.quote:Op woensdag 29 december 2010 18:18 schreef richardrahl het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet.
Het mag niet, vind het vreemd dat jij die zich kennelijk als instructeur voordoet dat niet weet. Wel vreeemd dat 99% van je collega's dit niet doet. Zal vast wel een verklaring voor zijn
En als je "leerling" een ongeluk maakt zeker snel verwisselen van stoel of blijf je dan zo stellig verklaren dat het gewoon mag? Ik geloof er niks van.
En relevante wetsartikelen kan ik je prima aanleveren, ben volgende week op het werk en heb diverse cbr examinatoren in het kantoor naast mijn werkplek zitten.
Zal allemaal best, heb het gewoon gedaan hoor.quote:Op woensdag 29 december 2010 15:41 schreef richardrahl het volgende:
[..]
Dat lijkt me zeer sterk. Je mag niet mee in de lesauto rijden als je geslaagd bent omdat je geen leerling meer bent en niet je rijbewijs hebt (nog niet eens hebt aangevraagd zelfs). Met andere woorden: je hebt onverzekerd rondgereden. Als je een ongeluk had gehad, dan had je een heel groot probleem gehad.
Een rij instructeur zal je daarom na het slagen niet meer achter het stuur laten en je ergens afzetten (bijv. thuis of op je werk).
Volgens mij staat dit ook in alle theorie boekjes, maar dat terzijde.
Het is ook onzin, zie mijn reactie iets naar boven.quote:Op woensdag 29 december 2010 19:08 schreef Blistering het volgende:
[..]
Zal allemaal best, heb het gewoon gedaan hoor.
Kon nog wel eens lang gaan duren dat bewijs......quote:Op woensdag 29 december 2010 20:22 schreef BasementDweller het volgende:
Ik denk dat vannelle gelijk heeft op dit punt, laat het bewijs maar komen.![]()
Ik heb ook weleens van dat soort lessen, iedereen wel denk ik. Links, rechts, doorrijden, stoppen, soms doe ik alles verkeerdomquote:Op woensdag 29 december 2010 19:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Argh, vandaag mijn tweede rijles gehad. Gister had ik de eerste, ging best wel redelijk. Instructeur verbaasde volgens mij zich daar lichtelijk over hoe ik toen reed, omdat ik toen ook voor het eerst in een auto zat. Het ging niet perfect ,maar redelijk. Maar vandaag ging het echt DRAMATISCH!
Pff, alles ging fout, zegt hij rechts ga ik links, dit tot twee keer toe![]()
![]()
. Verder ging er nog genoeg verkeerd
Auto vaak zat laten afslaan en ga zo maar door, pfff
Morgen les nummer drie.. op hoop van zegen dan maar
Het is ook heel normaal om een soort van terugval te hebben, vrijwel iedere leerling heeft dat.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:42 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens van dat soort lessen, iedereen wel denk ik. Links, rechts, doorrijden, stoppen, soms doe ik alles verkeerdom
Dat heb ik dus ook een keer gehad. Ik had bij één rijles gehad waar echt alles goed ging. De les erna ging het... tjsa.... matig.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het is ook heel normaal om een soort van terugval te hebben, vrijwel iedere leerling heeft dat.
In het begin is het leerproces 1 hele steile stijgende lijn maar die dip komt er gegarandeerd!
Is ook niet erg, hoort er allemaal bij.
Belangrijk is wel dat je dat ook van je instructeur te horen krijgt zodat je weet dat je niet de enige bent die loopt te klootzakken.
Zoals ik al zei, heel normaal.quote:Op woensdag 29 december 2010 20:52 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook een keer gehad. Ik had bij één rijles gehad waar echt alles goed ging. De les erna ging het... tjsa.... matig.Ik laat de auto nog steeds wel eens afslaan
Dat doorrijden is inderdaad iets waar ik ook nog wel eens last van had. Krijg je even later te horen van:"was je vergeten dat je af moest slaan?".. oepsquote:Op woensdag 29 december 2010 20:42 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik heb ook weleens van dat soort lessen, iedereen wel denk ik. Links, rechts, doorrijden, stoppen, soms doe ik alles verkeerdom
Nadeel is dat er amper files zijn in Frieslandquote:Op woensdag 29 december 2010 21:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, heel normaal.
Ik zag het altijd als keerpunt. Nu begint het leren pas echt.
De tijd van de grote vorderingen is verleden tijd, nu wordt het stapjeswerk.
Maar ook vanaf daar kan het best hard gaan maar dat hangt vnl. van de leerling af.
Dat jij de auto nu nog regelmatig af laat slaan is niet erg, dat gevoel krijg je echt nog wel.
Vraag es of je een file in mag rijden?
Ik heb een leerlinge gehad die ook heel slecht was met gas/koppeling. Na een half uur file had ze het helemaal door en ging de rest ook een stuk beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |