abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90508006
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:07 schreef .Neovo. het volgende:
Nou, morgenmiddag 15:00 dus theorie-examen... :{ Hopen dat ik het direct de eerste keer haal. :)
Succes *O*
Brutal. Fucking. Metal.
pi_90517955
Vandaag zo'n kilometertje of 20 gereden zonder rijbewijs :@
Ik weet het, het is heel dom (zonder verzekering enzo) maar het was echt even noodzakelijk en stiekem vond ik het ook wel gewoon spannend..
Moet zeggen dat het vlekkeloos ging, dat in tegenstelling tot mijn rijlessen (heb nu zo'n 35 uur les gehad). Geen zeurende instructeur die aanwijzingen geeft maar gewoon alles lekker zelf uitzoeken. Ik had ook het idee dat ik nu veel beter oplette dan tijdens de rijlessen. Ik heb denk ik tijdens de rijlessen toch dat onderbewuste gevoel van: de instructeur heeft ook een rem enzo :P
Nogmaals, heel dom, maar het was wel leuk en spannend en het is goed afgelopen :)
pi_90518405
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 23:55 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Ik weet het, het is heel dom (zonder verzekering enzo) maar het was echt even noodzakelijk en stiekem vond ik het ook wel gewoon spannend..
Moet zeggen dat het vlekkeloos ging, dat in tegenstelling tot mijn rijlessen (heb nu zo'n 35 uur les gehad). Geen zeurende instructeur die aanwijzingen geeft maar gewoon alles lekker zelf uitzoeken. Ik had ook het idee dat ik nu veel beter oplette dan tijdens de rijlessen. Ik heb denk ik tijdens de rijlessen toch dat onderbewuste gevoel van: de instructeur heeft ook een rem enzo :P
Nogmaals, heel dom, maar het was wel leuk en spannend en het is goed afgelopen :)
Wat was er zo dringend aan dan?
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_90521454
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 00:05 schreef caffeinjunk het volgende:

[..]

Wat was er zo dringend aan dan?
En in welke auto? Van wie is dat ding en vond die persoon het ook goed dat je er mee ging rijden?
pi_90521928
Stomste wat je kan doen, echt.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_90523612
Vooral in deze weersomstandigheden :')
  dinsdag 28 december 2010 @ 02:31:01 #257
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_90523935
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 02:15 schreef BasementDweller het volgende:
Vooral in deze weersomstandigheden :')
Inderdaad, hoe haalt hij het in z'n hoofd om op normaal begaanbare wegen de weg op te gaan :( .
2000 light years from home
pi_90526122
quote:
Op dinsdag 28 december 2010 02:31 schreef Merkie het volgende:

[..]

Inderdaad, hoe haalt hij het in z'n hoofd om op normaal begaanbare wegen de weg op te gaan :( .
Zonder rijbewijs -O-
Brutal. Fucking. Metal.
pi_90533096
Straks laatste rijles voor de TTT van morgen :s)
Brutal. Fucking. Metal.
  dinsdag 28 december 2010 @ 16:49:06 #260
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_90542445
waaaaaaaaaaaa Ik ben geslaagd voor mn rijexamen vandaag :D
#FreeTrapz #FreeFreire #FreeOzz #FreeRollsreus
pi_90542879
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:49 schreef Rijstbal het volgende:
gefeliciteerd!
geluk dat je af kon rijden in deze sneeuwrijke tijden :P
pi_90546178
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 20:07 schreef .Neovo. het volgende:
Nou, morgenmiddag 15:00 dus theorie-examen... :{ Hopen dat ik het direct de eerste keer haal. :)
En, geslaagd? ;)

quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 16:49 schreef Rijstbal het volgende:
Gefeliciteerd ^O^
  dinsdag 28 december 2010 @ 18:20:49 #263
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90546293
dubbel

[ Bericht 100% gewijzigd door .Neovo. op 28-12-2010 18:22:45 (ik was te enthousiast :')) ]
  dinsdag 28 december 2010 @ 18:22:00 #264
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90546338
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 18:18 schreef Straalkachel het volgende:

[..]

En, geslaagd? ;)

JAZEKER!!! 8-) :D

1 foutje :D

[ Bericht 12% gewijzigd door .Neovo. op 28-12-2010 18:30:26 ]
  dinsdag 28 december 2010 @ 18:23:46 #265
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90546403
Gefeliciteerd allebei ^O^
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  dinsdag 28 december 2010 @ 18:35:36 #266
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_90546929
dankjulliewel! :)
pi_90548475
Gefeliciteerd beiden *O* !
pi_90555708
quote:
1s.gif Op maandag 27 december 2010 23:55 schreef Neerlands_Trots het volgende:
mag hopen dat je nog 70uur meer nodig hebt .. met zulke kut acties..
pi_90557183
Mochten jullie trouwens na praktijkexamen nog rijden? (als je geslaagd was) ik mocht niet meer rijden :P ik snap ook wel waarom, maar toch..
pi_90557427
ik mocht ook niet, ik dacht dat het was omdat je dan zo blij was met het behalen van je rijbewijs dat het gevaarlijk kon worden. Mijn instructeur zei dat het niet mocht omdat je geen leerling meer bent, maar ook je rijbewijs nog niet hebt, dus dat zal het wel zijn.

Vandaag een auto gekocht en meteen flink gereden natuurlijk.!Ik zal nog wel af en toe in deze thread kijken, maar niet meer reageren. Ik heb het pasje nu en ben daarmee bevoegd om door te stromen naar het autorij topic 8-) . Mensen die nog moeten afrijden....succes! ^O^
  dinsdag 28 december 2010 @ 22:13:10 #271
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_90557538
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:06 schreef Straalkachel het volgende:
Mochten jullie trouwens na praktijkexamen nog rijden? (als je geslaagd was) ik mocht niet meer rijden :P ik snap ook wel waarom, maar toch..
Ik mocht kiezen :p Die laatste 20 km in de lesauto ging dan niet vlekkeloos moet ik zeggen haha. Maar goedi k ben er van af
pi_90557993
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 22:11 schreef child_of_the_matrix het volgende:
Mijn instructeur zei dat het niet mocht omdat je geen leerling meer bent, maar ook je rijbewijs nog niet hebt, dus dat zal het wel zijn.

Onzin.
Als jij 18 of ouder bent, de auto is geschikt om les te geven én de instructeur heeft gewoon een ontheffing mag jij gewoon rijden hoor. Of je nou leerling bent of niet, heeft niks met een rijschool of zo te maken.

Ik denk dat hij gewoon lekker snel terug wou zijn en dit als (rot)smoesje heeft gebruikt.
Zelf liet ik ze altijd terugrijden als ze geslaagd waren maar dan maakte ik ook geen enkele opmerking over het rijden. Geslaagd dus mijn taak zit er op. :)
Rij lekker zelf en geniet er van!
  dinsdag 28 december 2010 @ 23:13:40 #273
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90561213
Ik mocht ook niet terugrijden om diezelfde reden, maar ik vond het niet erg. Was allang blij dat ik geslaagd was :P
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_90561414
Ik moest terug rijden om de volgende leerling op te halen. Maar bij het wegrijden bij het CBR vergat ik m'n gordel + de handrem _O-. Euforisch gevoel overheerste, zullen we maar zeggen :P
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_90561592
Ik werd op de bus gezet, als een oud stuk vuil gedumpt ;(
  dinsdag 28 december 2010 @ 23:23:37 #276
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_90561746
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 23:20 schreef BasementDweller het volgende:
Dat vind ik dan weer wel erg. :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_90568133
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 23:23 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Dat vind ik dan weer wel erg. :X
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
bij de gezakten werd ik ook als vuil bij de bus gedumpt :(

bij t slagen werdt ik netjes thuis gedumpt :P
  woensdag 29 december 2010 @ 01:59:12 #278
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_90568786
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 23:20 schreef BasementDweller het volgende:
Dat is wel heel karig zeg :') .
2000 light years from home
pi_90578350
Hmm, inderdaad bij de bus zetten vind ik niet bepaald een aardig afscheid van je cursist. Het is toch de cursist die bij jou z'n lesjes gevolgd heeft en je daar dus ook voor betaald heeft... -O-

Ik heb er zelf voor gekozen om niet thuis maar op m'n opleiding afgezet te worden, ik had nog zo'n 3 lesuren te gaan en na dit mooie nieuws wilde ik wel met een smile van oor tot oor in het lokaal zitten. :D Prachtig ook toen een leraar naar aanleiding van z'n les vroeg 'Wie heeft er z'n rijbewijs?' Ook ik stak natuurlijk mijn hand op. De volgende vraag was 'Hoe lang heb je je rijbewijs?' '2 uurtjes meneer' *O*
pi_90584573
Zo, geslaagd voor de TTT *O*
Brutal. Fucking. Metal.
pi_90585217
Guitarist, gefeliciteerd! :D
pi_90585565
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 december 2010 23:17 schreef Blistering het volgende:
Ik moest terug rijden om de volgende leerling op te halen. Maar bij het wegrijden bij het CBR vergat ik m'n gordel + de handrem _O-. Euforisch gevoel overheerste, zullen we maar zeggen :P
Dat lijkt me zeer sterk. Je mag niet mee in de lesauto rijden als je geslaagd bent omdat je geen leerling meer bent en niet je rijbewijs hebt (nog niet eens hebt aangevraagd zelfs). Met andere woorden: je hebt onverzekerd rondgereden. Als je een ongeluk had gehad, dan had je een heel groot probleem gehad.

Een rij instructeur zal je daarom na het slagen niet meer achter het stuur laten en je ergens afzetten (bijv. thuis of op je werk).

Volgens mij staat dit ook in alle theorie boekjes, maar dat terzijde.
pi_90589114
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:41 schreef richardrahl het volgende:

[..]

Dat lijkt me zeer sterk. Je mag niet mee in de lesauto rijden als je geslaagd bent omdat je geen leerling meer bent en niet je rijbewijs hebt (nog niet eens hebt aangevraagd zelfs). Met andere woorden: je hebt onverzekerd rondgereden. Als je een ongeluk had gehad, dan had je een heel groot probleem gehad.

Een rij instructeur zal je daarom na het slagen niet meer achter het stuur laten en je ergens afzetten (bijv. thuis of op je werk).

Klopt niet wat je zegt.
Ik heb het hier al eerder getypt maar ben niet te beroerd om dat nog een keer te doen. ;)
Je mag zonder rijbewijs rijden als:

-je 18 jaar of ouder bent
-je geen ontzegging van de rijbevoegdheid hebt
-de auto is voorzien van een extra rem en koppeling en wat spiegels
-de auto herkenbaar is als lesvoertuig
-de persoon op de passagiersstoel een geldige bevoegdheidspas Wet Rijonderricht Motorvoertuigen heeft. Een instructeur is dus.

Nergens, maar dan ook echt nérgens staat dat er een lesovereenkomst moet zijn.
Zelf liet ik leerlingen na een examen lekker zelf terugrijden, de stoel en de spiegels waren dan tóch op hun afgesteld. :)
pi_90592434
Achja, mijn dag kon toen niet meer stuk :P vond het overigens ook wel grappig om een keer omgedraaid te zitten met de instructeur ;)
pi_90593119
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 16:52 schreef vannelle het volgende:
Nergens, maar dan ook echt nérgens staat dat er een lesovereenkomst moet zijn.
Dat zeg ik ook niet.

Het mag niet, vind het vreemd dat jij die zich kennelijk als instructeur voordoet dat niet weet. Wel vreeemd dat 99% van je collega's dit niet doet. Zal vast wel een verklaring voor zijn ;)

En als je "leerling" een ongeluk maakt zeker snel verwisselen van stoel of blijf je dan zo stellig verklaren dat het gewoon mag? Ik geloof er niks van.

En relevante wetsartikelen kan ik je prima aanleveren, ben volgende week op het werk en heb diverse cbr examinatoren in het kantoor naast mijn werkplek zitten. En mocht het verzekeringstechnisch niet mogen en wettelijk wel, dan kan ik dat ook zo voor je navragen.
pi_90593418
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:18 schreef richardrahl het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet.

Het mag niet, vind het vreemd dat jij die zich kennelijk als instructeur voordoet dat niet weet. Wel vreeemd dat 99% van je collega's dit niet doet. Zal vast wel een verklaring voor zijn ;)

En als je "leerling" een ongeluk maakt zeker snel verwisselen van stoel of blijf je dan zo stellig verklaren dat het gewoon mag? Ik geloof er niks van.

En relevante wetsartikelen kan ik je prima aanleveren, ben volgende week op het werk en heb diverse cbr examinatoren in het kantoor naast mijn werkplek zitten.
Het kan me eerlijk gezegd weinig schelen of je me gelooft of niet.
Ook het feit dat je vindt dat ik me "voordoe" als instructeur terwijl ik gewoon die bevoegdheid heb laat me koud.

Wat me wel interesseert zijn de wetsartikelen die je denkt te kunnen leveren, laat maar komen.
Wat is er volgens jou het verschil tussen iemand die zijn rijbewijs nog niet heeft en wel mag lessen en iemand die net geslaagd is en óók nog geen rijbewijs heeft?

Edit: je hoeft niks na te vragen voor me hoor.
Het lesvoertuig is gewoon als instructievoertuig verzekerd, ongeacht wie er rijdt.
pi_90594475
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:33 schreef Danielle_ het volgende:
Guitarist, gefeliciteerd! :D
Thanks *O*
Brutal. Fucking. Metal.
  woensdag 29 december 2010 @ 18:58:51 #288
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90594729
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:53 schreef -_Guitarist_- het volgende:

[..]

Thanks *O*
Ja gefeliciteerd nog :D *O*
pi_90595140
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 15:41 schreef richardrahl het volgende:

[..]

Zal allemaal best, heb het gewoon gedaan hoor.
pi_90595198
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:08 schreef Blistering het volgende:

[..]

Zal allemaal best, heb het gewoon gedaan hoor.
Het is ook onzin, zie mijn reactie iets naar boven.
pi_90595256
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 18:58 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Ja gefeliciteerd nog :D *O*

Heb nu serieus zin in 12 januari.. het ECHTE afrijden _O_
Brutal. Fucking. Metal.
pi_90595985
Argh, vandaag mijn tweede rijles gehad. Gister had ik de eerste, ging best wel redelijk. Instructeur verbaasde volgens mij zich daar lichtelijk over hoe ik toen reed, omdat ik toen ook voor het eerst in een auto zat. Het ging niet perfect ,maar redelijk. Maar vandaag ging het echt DRAMATISCH!

Pff, alles ging fout, zegt hij rechts ga ik links, dit tot twee keer toe o|O 8)7 :') . Verder ging er nog genoeg verkeerd :N Auto vaak zat laten afslaan en ga zo maar door, pfff

Morgen les nummer drie.. op hoop van zegen dan maar
pi_90598087
Ik denk dat vannelle gelijk heeft op dit punt, laat het bewijs maar komen. :)
pi_90598517
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:22 schreef BasementDweller het volgende:
Ik denk dat vannelle gelijk heeft op dit punt, laat het bewijs maar komen. :)
Kon nog wel eens lang gaan duren dat bewijs......
pi_90598955
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 19:29 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Argh, vandaag mijn tweede rijles gehad. Gister had ik de eerste, ging best wel redelijk. Instructeur verbaasde volgens mij zich daar lichtelijk over hoe ik toen reed, omdat ik toen ook voor het eerst in een auto zat. Het ging niet perfect ,maar redelijk. Maar vandaag ging het echt DRAMATISCH!

Pff, alles ging fout, zegt hij rechts ga ik links, dit tot twee keer toe o|O 8)7 :') . Verder ging er nog genoeg verkeerd :N Auto vaak zat laten afslaan en ga zo maar door, pfff

Morgen les nummer drie.. op hoop van zegen dan maar
Ik heb ook weleens van dat soort lessen, iedereen wel denk ik. Links, rechts, doorrijden, stoppen, soms doe ik alles verkeerdom :P
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_90599320
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik heb ook weleens van dat soort lessen, iedereen wel denk ik. Links, rechts, doorrijden, stoppen, soms doe ik alles verkeerdom :P
Het is ook heel normaal om een soort van terugval te hebben, vrijwel iedere leerling heeft dat.
In het begin is het leerproces 1 hele steile stijgende lijn maar die dip komt er gegarandeerd!
Is ook niet erg, hoort er allemaal bij.

Belangrijk is wel dat je dat ook van je instructeur te horen krijgt zodat je weet dat je niet de enige bent die loopt te klootzakken.
  woensdag 29 december 2010 @ 20:52:50 #297
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90599432
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:50 schreef vannelle het volgende:

[..]

Het is ook heel normaal om een soort van terugval te hebben, vrijwel iedere leerling heeft dat.
In het begin is het leerproces 1 hele steile stijgende lijn maar die dip komt er gegarandeerd!
Is ook niet erg, hoort er allemaal bij.

Belangrijk is wel dat je dat ook van je instructeur te horen krijgt zodat je weet dat je niet de enige bent die loopt te klootzakken.
Dat heb ik dus ook een keer gehad. Ik had bij één rijles gehad waar echt alles goed ging. De les erna ging het... tjsa.... matig. :P Ik laat de auto nog steeds wel eens afslaan :N
pi_90599915
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:52 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Dat heb ik dus ook een keer gehad. Ik had bij één rijles gehad waar echt alles goed ging. De les erna ging het... tjsa.... matig. :P Ik laat de auto nog steeds wel eens afslaan :N
Zoals ik al zei, heel normaal. ;)
Ik zag het altijd als keerpunt. Nu begint het leren pas echt.
De tijd van de grote vorderingen is verleden tijd, nu wordt het stapjeswerk.
Maar ook vanaf daar kan het best hard gaan maar dat hangt vnl. van de leerling af.

Dat jij de auto nu nog regelmatig af laat slaan is niet erg, dat gevoel krijg je echt nog wel.
Vraag es of je een file in mag rijden?
Ik heb een leerlinge gehad die ook heel slecht was met gas/koppeling. Na een half uur file had ze het helemaal door en ging de rest ook een stuk beter. :)
pi_90601603
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 20:42 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Dat doorrijden is inderdaad iets waar ik ook nog wel eens last van had. Krijg je even later te horen van:"was je vergeten dat je af moest slaan?".. oeps :')
Of als je een opdracht krijgt van:"rij naar die kerktoren toe" en dan alle borden missen..
  woensdag 29 december 2010 @ 21:39:40 #300
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_90601874
quote:
1s.gif Op woensdag 29 december 2010 21:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, heel normaal. ;)
Ik zag het altijd als keerpunt. Nu begint het leren pas echt.
De tijd van de grote vorderingen is verleden tijd, nu wordt het stapjeswerk.
Maar ook vanaf daar kan het best hard gaan maar dat hangt vnl. van de leerling af.

Dat jij de auto nu nog regelmatig af laat slaan is niet erg, dat gevoel krijg je echt nog wel.
Vraag es of je een file in mag rijden?
Ik heb een leerlinge gehad die ook heel slecht was met gas/koppeling. Na een half uur file had ze het helemaal door en ging de rest ook een stuk beter. :)
Nadeel is dat er amper files zijn in Friesland :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')