Mijn rijschool heeft ook geen gastenboek, maar op rijschoolervaringen.nl of zo (ik weet de url zo niet uit m'n hoofd, maar iig een landelijke site)quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 18:37 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, mijn rijschool heeft niet eens een soort van gastenboek
Je mag best eerlijk zeggen hoe je je rijschool hebt ervaren, daar is niks mis mee. Het hoeft mensen ook niet af te shrikken, als het maar meenemen in hun beslissingKun je nagaan hoe verschillend rijscholen onderling beoordelen als het om leerlingen gaat
Die website heb ik ook gebruikt toen ik op zoek was naar een rijschool, kan me alleen niet herinneren of mijn rijschool er goed vanaf kwamquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 19:25 schreef 08gnoT. het volgende:
Ah hier zijn weDan quote ik je lapo even:
[..]
Mijn rijschool heeft ook geen gastenboek, maar op rijschoolervaringen.nl of zo (ik weet de url zo niet uit m'n hoofd, maar iig een landelijke site)
Ik heb een paar lessen voor mijn examen ook niet echt geweldig gereden (soms echt slecht), maar mijn instructeur was er echt van overtuigd dat ik het zou halen. Ik heb het niet gehaald, maar goed.quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:30 schreef koekii het volgende:
Ik moet morgen gaan afrijden, dus heb vandaag een extra les genomen alleen ik reed totaal niet hoe een persoon op een examen niveau moest gaan rijden. Volgens mijn instructeur ben ik wat laks. Zelfs vind ik dat ook en ik heb het gevoel dat ik morgen tijdens het afrijden ook laks ga rijden. Terwijl mijn kijken en handelingen wel goed zijn. Heeft er iemand nog tips over?
Ja precies, dit is echt mijn eerste keer maar mijn instructeur is er ook van overtuigd dat ik het ga halen. Achja ik zie wel.quote:Op zondag 22 augustus 2010 15:23 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Ik heb een paar lessen voor mijn examen ook niet echt geweldig gereden (soms echt slecht), maar mijn instructeur was er echt van overtuigd dat ik het zou halen. Ik heb het niet gehaald, maar goed.
Ja, pasfoto is niet meer nodig sinds kort.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:37 schreef Gochme het volgende:
Heb voor mn theorie-examen enkel een A4tje gekregen. Geen bewijsje met pasfoto. Klopt dat wel?
Het wordt sowieso digitaal geregistreerd. Je examinator heeft een hippe PDA bij zich waarop hij jou kan controleren. Hij heeft mij nooit om het slagingsbewijs gevraagd, maar ik had hem voor de zekerheid wel bij me.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:37 schreef Gochme het volgende:
Heb voor mn theorie-examen enkel een A4tje gekregen. Geen bewijsje met pasfoto. Klopt dat wel?
Ik heb één keer volwaardig op examenniveau gereden en dat was op mijn... examen!quote:Op zondag 22 augustus 2010 13:30 schreef koekii het volgende:
Ik moet morgen gaan afrijden, dus heb vandaag een extra les genomen alleen ik reed totaal niet hoe een persoon op een examen niveau moest gaan rijden. Volgens mijn instructeur ben ik wat laks. Zelfs vind ik dat ook en ik heb het gevoel dat ik morgen tijdens het afrijden ook laks ga rijden. Terwijl mijn kijken en handelingen wel goed zijn. Heeft er iemand nog tips over?
Voorrangsfoutje dus blijkbaar, die zijn vrij dodelijk voor het resultaat.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:46 schreef koekii het volgende:
Ik wil nog even mededelen dat ik gezakt bent wegens 1 domme foutje bij de rotondes voor de rest ging alles goed alleen bij die ene foutje geen vrijstelling gekregen. Over 2 weken opnieuw proberen
quote:Op maandag 23 augustus 2010 14:50 schreef twiFight het volgende:
Tsja, diesel is alleen maar makkelijker, dus hopelijk leer je dat wel weer in die twee lessen nog. Ze slaan in ieder geval niet zo snel afVerder: rij normaal. Ga niet opeens dingen doen die je bij rijlessen nooit deed. Je mag op voor examen, dus blijkbaar rij je 'normaal' gesproken goed genoeg. If it ain't broken, don't fix it. Probeer ook gewoon rustig te blijven. Een foutje mag, ik heb er zelfs meerdere gemaakt op mijn examen, waaronder een stoeprand meepakken. Geen reden om te gaan stressen. Rustig blijven en je best blijven doen. Als je een fout maakt en het rustig oplost dan slaag je nog steeds. Als je in de paniek schiet en belabberd gaat rijden, dan zak je wel. Als je twijfeld bij een situatie is het bijna altijd verstandig te wachten. Als je wacht kan hij je hooguit verwijten dat je niet vlot doorrijdt. Als je wel doorrijdt en je blokkeert een andere weggebruiker dan ben je zo goed als zeker gezakt.
Als het druk is moet je gewoon richtingaanwijzer aanzetten en ruimte eisen, als je op de goede snelheid zit.quote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:01 schreef 08gnoT. het volgende:
Je examen maar 2 weken na je TTT? Da's snel! ik had mijn TTT na 8 lessen of zo
Morgen laatste les voor m'n examen en heb vorige les pas geleerd hoe ik volgens het CBR moet inparkeren. Ik had bij m'n vorige rijschool een heel andere manier geleerd, dit is best lastig nu ik maar 1keer heb kunnen oefenen.
En ik hoop dat er niet teveel vrachtwagens zijn, in de vrijdagmiddagspits met een korte invoegstrook. Dat wordt nog spannend
Goede tip, alleen ben ik wel eens té overmoedig en snij ik ze bijna af om er toch maar tussen te komen als er geen plek isquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:46 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Als het druk is moet je gewoon richtingaanwijzer aanzetten en ruimte eisen, als je op de goede snelheid zit.
Maar meestal houden ze er wel rekening mee bij een invoegstrook.
Ik had m'n TTT na 70 lessenquote:Op woensdag 25 augustus 2010 18:01 schreef 08gnoT. het volgende:
Je examen maar 2 weken na je TTT? Da's snel! ik had mijn TTT na 8 lessen of zo
Je krijgt zo af en toe wel zo'n idee van examinatoren als chagerijnige oude lullen die jong volwassenen graag pesten hè?! Gelukkig had ik een hele aardige vent!quote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:22 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik had m'n TTT na 70 lessenWas toen ook totaal verbaasd dat hij toen pas over die kut TTT begon. Had meer verwacht eens examen te mogen doen
![]()
@MelR: Wat klote dat je weer gezakt bent, en ook voor zo'n lullige reden. Het is toch juist de bedoeling dat je rechts rijdt? Hoe kun je nu teveel rechts rijden?! Ik heb hier een oplossing voor..
VanNelle!!! Kom, en leg uit. Hoe kun je teveel rechts rijden? Waarom zijn examinatoren zo gemeen?
Is dat een genetisch iets, of slikken ze daar pilletjes voor die het CBR verstrekt?
Dat is gewoon het standaard type examinator. Oud, chagerijnig, rokend, aktetas, colbertje, viezig mannetjequote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:28 schreef twiFight het volgende:
[..]
Je krijgt zo af en toe wel zo'n idee van examinatoren als chagerijnige oude lullen die jong volwassenen graag pesten hè?! Gelukkig had ik een hele aardige vent!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als ook van de sarcastische opmerkingen
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:18 schreef bokkepoot het volgende:
Weet iemand nog een fatsoenlijke site voor theorie Stof+examens?
Heb hem morgen om 9 uur al en ik knijp hem best nog welHeb je een cd-rom? Google anders even op verjo autotheorie, ik heb daar een torrent van geupload op de piratenbaaiSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dedankt ben nu bezigquote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:48 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Heb je een cd-rom? Google anders even op verjo autotheorie, ik heb daar een torrent van geupload op de piratenbaai
quote:Op woensdag 25 augustus 2010 20:18 schreef bokkepoot het volgende:
Weet iemand nog een fatsoenlijke site voor theorie Stof+examens?
Heb hem morgen om 9 uur al en ik knijp hem best nog welvolkswagen had ook op zn site zon theorie examen, had ik toen 2 van gemaakt..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het kader van beter laat dan nooitquote:Op woensdag 25 augustus 2010 19:22 schreef Purdey het volgende:
VanNelle!!! Kom, en leg uit. Hoe kun je teveel rechts rijden? Waarom zijn examinatoren zo gemeen?
Is dat een genetisch iets, of slikken ze daar pilletjes voor die het CBR verstrekt?
Lijkt me sterk dat het druk is om 5.39 's morgensquote:Op donderdag 26 augustus 2010 05:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:
En weer thuis van een rondritje Nederland. Rotterdam weer eens bezocht en daarna een dorpje in de buurt van Amsterdam. Het weer viel wel mee, over het algemeen weinig drukte ook.
Kan alleen op een afgesloten terrein en theorie examen kun je pas doen als je 18 bent.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:44 schreef Gideon_92 het volgende:
is het mogelijk als je 17 en een half bent aan de praktijk te beginnen (als je je theorie hebt inmiddels)
Ik noemde ook maar wat mogelijkheden op, niet dat jij je aan allemaal schuldig hebt gemaakt.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:51 schreef MelR het volgende:
dankje voor de opheldering Vanelle, en natuurlijk heb je gelijk (duh) maar bij mij was het allemaal zo erg niet, ik deed voor de rest alles goed (hij noemde het alle "moeilijke dingen")(en reed dus niet als een bang, onzeker vogeltje, want hij zei dat ik besluitvaardig was, met inhalen op de snelweg enzo...hij was juist toen te laat want pas toen ik aan het inhalen was zei hij: ooh even gas bij want je moet de volgende afslag hebben, waarbij ik dus 140 moest gaan rijden om een vrachtwagen voorbij te gaan en deze afslag te halen!!!) en vroeg ook nog aan mn instructeur of ik normaal ook zo rechts reed..nee dus. maar hij vond deze 40 minuten schijnbaar belangrijker dan hoe ik normaal altijd rijd, en had volgens mij dus ook geen begrip voor zenuwen omdat ik al 3x gezakt was op van die kleine kutfoutjes!..pff ik blijf het gevoel houden als ik meer gediscusieerd had dat ik hem misschien wel had laten inzien dat hij gewoon fout bezig was..of gebeurt zoiets nooit?, dat een leerling met argumenten de beslising terug kan draaien?
8 september en nu er al tegenop zien, je kwelt jezelf onnodig!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:01 schreef MelR het volgende:
ja 8 september...maar zie er nu alweer tegenop!..weer die zenuwen, nervositeit enz.. ik vind wel dat eximinatoren toch wat meer met de instructeur ook in overleg moeten gaan, die weten toch beter hoe een leerling echt rijd!..maar ja heb het er ook met mijn instructeur overlegt en die zei ook; je schiet er niks mee op als je er tegen in beroep gaat dus ik moet mijn verlies maar nemen en verder er niet over nadenken of het wel of niet terecht was.
Echt negatief niet, al zou ik bepaalde dingen graag anders willen zien maar daar ga ik niet over.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:01 schreef MelR het volgende:Maar als ex instructeur ben je best negatief over het hele examengebeuren en cbr,das dan ook de reden dat je geen instructeur meer bent Vannelle?..en heb je nog leuke verhalen van examens/rijlessen? wel of niet goed afgelopen?...of heb je die al verteld en heb ik daar overheen gelezen?
Kijk weet je wat je in je hoofd moet houden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:01 schreef MelR het volgende:
ja 8 september...maar zie er nu alweer tegenop!..weer die zenuwen, nervositeit enz.. ik vind wel dat eximinatoren toch wat meer met de instructeur ook in overleg moeten gaan, die weten toch beter hoe een leerling echt rijd!..maar ja heb het er ook met mijn instructeur overlegt en die zei ook; je schiet er niks mee op als je er tegen in beroep gaat dus ik moet mijn verlies maar nemen en verder er niet over nadenken of het wel of niet terecht was.
Maar als ex instructeur ben je best negatief over het hele examengebeuren en cbr,das dan ook de reden dat je geen instructeur meer bent Vannelle?..en heb je nog leuke verhalen van examens/rijlessen? wel of niet goed afgelopen?...of heb je die al verteld en heb ik daar overheen gelezen?
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:13 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb mijn examen dus niet gehaald, kreeg ik vandaag te horen van mijn instructeur dat de vrijstellingen ook niet meer gelden
Dat was vorige week al. Zag een auto niet van rechts, moest hij op op de rem. Was me helemaal aan het focussen op de kinderen die daar met zijn allen op de fiest zaten. Maar nu moet dus bij het volgende examen de bijzondere verrichtingen ook nog eens doenquote:
Ow sorry, ben eind vorig deel pas weer ingehaaktquote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:33 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Dat was vorige week al. Zag een auto niet van rechts, moest hij op op de rem. Was me helemaal aan het focussen op de kinderen die daar met zijn allen op de fiest zaten. Maar nu moet dus bij het volgende examen de bijzondere verrichtingen ook nog eens doen
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:43 schreef twiFight het volgende:
Instructeurs die in discussie gaan met examinatoren heeft geen zin. Een instructeur kan (en zal) dat doen om zijn slagingspercentage op te krikken om zo meer klanten te krijgen, en examinatoren weten dat ook.
De 1 is de ander niet en ik ken meer instructeurs dan jij.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:22 schreef twiFight het volgende:
Oh ik ontken ook niet dat er instructeurs zullen zijn die wel eerlijk zijn en verantwoordelijkheid nemen, maar ik ben veeeel te cynisch over de samenleving om er van uit te gaan dat er niemand is die er misbruik van maakt.
[edit] paar paginas terug kwam er een website langs waar je reviews kunt schrijven. Daar ben ik ook best wat reviews tegengekomen die mijn vertrouwen in instructeurs hard deed dalen. Egoisten heb je overal.
Programmeur, en ik heb jarenlang schoongemaakt, dus bedenk eens wat leuks.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 03:44 schreef Instructorix het volgende:
En vertel me nu eens wat voor werk jij doet, zal ik je even alle vooroordelen geven die ik me kan bedenken.
Jammer man!!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:21 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik ben gezaktIk reed op de snelweg en moest de volgende afslag nemen, maar er zat een vrachtauto voor me die 80 reed en het was nog meer dan 1200 meter dus ik ging inhalen. Tegelijk gaat die vrachtwagen versnellen en m'n lesauto had het vermogen niet om hem in te halen
Ik gaf plankgas maar ik kwam niet voorbij hem, de examinator: "Je moet wel gasgeven he
". Dus ik redde het niet (ook niet toen ik terugschakelde, toen was de afstand inmiddels te kort en reed de vrachtwagen ook te snel) en moest inhouden om er weer achter in te kunnen voegen.
Ik hinderde het verkeer op de middenstrook en daarom was ik gezakt. De examinator zei wel tegen m'n instructeur dat ik verder heel goed reed en dat het alleen daarom ging, maarja daar koop je niks voor. Deze examinator was iig geen chagrijnige boeman.
Maar wel erg jammerVond m'n instructeur ook, die heeft op de terugweg wel 50x gezegd hoe jammer hij het vond omdat ik zo goed reed, maar daar heb ik niks aan
Liever dat ik alles verpruts en echt slecht rijd dan zoiets.
Wtf, hoezo gaat de vrachtwagen versnellen als ie 80 rijd? die dingen mogen toch niet harder?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:21 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik ben gezaktIk reed op de snelweg en moest de volgende afslag nemen, maar er zat een vrachtauto voor me die 80 reed en het was nog meer dan 1200 meter dus ik ging inhalen. Tegelijk gaat die vrachtwagen versnellen en m'n lesauto had het vermogen niet om hem in te halen
Ik gaf plankgas maar ik kwam niet voorbij hem, de examinator: "Je moet wel gasgeven he
". Dus ik redde het niet (ook niet toen ik terugschakelde, toen was de afstand inmiddels te kort en reed de vrachtwagen ook te snel) en moest inhouden om er weer achter in te kunnen voegen.
Ik hinderde het verkeer op de middenstrook en daarom was ik gezakt. De examinator zei wel tegen m'n instructeur dat ik verder heel goed reed en dat het alleen daarom ging, maarja daar koop je niks voor. Deze examinator was iig geen chagrijnige boeman.
Maar wel erg jammerVond m'n instructeur ook, die heeft op de terugweg wel 50x gezegd hoe jammer hij het vond omdat ik zo goed reed, maar daar heb ik niks aan
Liever dat ik alles verpruts en echt slecht rijd dan zoiets.
Wat onzettend jammer hé! Klote dat ze je op een dingetje laten zakkenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:21 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik ben gezaktIk reed op de snelweg en moest de volgende afslag nemen, maar er zat een vrachtauto voor me die 80 reed en het was nog meer dan 1200 meter dus ik ging inhalen. Tegelijk gaat die vrachtwagen versnellen en m'n lesauto had het vermogen niet om hem in te halen
Ik gaf plankgas maar ik kwam niet voorbij hem, de examinator: "Je moet wel gasgeven he
". Dus ik redde het niet (ook niet toen ik terugschakelde, toen was de afstand inmiddels te kort en reed de vrachtwagen ook te snel) en moest inhouden om er weer achter in te kunnen voegen.
Ik hinderde het verkeer op de middenstrook en daarom was ik gezakt. De examinator zei wel tegen m'n instructeur dat ik verder heel goed reed en dat het alleen daarom ging, maarja daar koop je niks voor. Deze examinator was iig geen chagrijnige boeman.
Maar wel erg jammerVond m'n instructeur ook, die heeft op de terugweg wel 50x gezegd hoe jammer hij het vond omdat ik zo goed reed, maar daar heb ik niks aan
Liever dat ik alles verpruts en echt slecht rijd dan zoiets.
Toen had ik m'n 1equote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:51 schreef Heichler het volgende:
Is 2 uur op woensdag een goede examentijd?
Polo sdi toevallig? Of een andere sdi?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:40 schreef 08gnoT. het volgende:
Inderdaad een slome diesel met een aantal PK waar een 2CV nog om gaat lachen![]()
Met een fatsoenlijke auto zou het je ws. ook wel gelukt zijn, nu dus ff niet.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:40 schreef 08gnoT. het volgende:
De spits begon net dus voor ik ging inhalen, was er een aardige rits auto's op de andere baan. Ik weet niet meer precies hoe de auto's reden natuurlijkmaar daar was een gat om in te halen iig als het gelukt had. Ik begon al met vol gas achter de vrachtauto, in de veronderstelling dat ik wel zou versnellen.
Initiatief tonen is idd wel gewenst maar als het niet gaat dan gaat het niet.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:40 schreef 08gnoT. het volgende:Het was best wel even chaotisch in het moment, met 80 of 90 op een drukke weg kuieren is niet echt ideaal natuurlijk, dus in dat opzicht begijp ik wel dat ik gezakt ben, maar ik weet ook niet hoe ik het anders op het kunnen lossen. Als ik erachter was blijven hangen, had ik vast weer te weinig initiatief getoond.
Damagheulnie!!!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:40 schreef 08gnoT. het volgende:En je weet hoe vrachtwagens zijn, ik kwam er ook een tegen op de linkerrijbaan (van een driebaans)Die doen wel meer dingen die niet mogen, nog erger dan auto's
Was gister ook wel apart.quote:Maar idd ook vrachtwagenchauffeurs zijn geen heilige boontjes.
Erger dan auto's wil ik niet zeggen maar het valt gewoon meer op, dat dan weer wel.
Als ik op de splitsing rechts aan moet houden gewoon rechts er langs, zonder meer. Maar wel met een uitwijkmogelijkheid mocht de vrachtwagenchauffeur zich bedenken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:13 schreef DeRakker. het volgende:
Maar wat doe jij dan? ga je dan rechts inhalen of toch links eromheen, dus wel 2 banen opschuiven en weer terug 2 banen.
Alles, maar spiegelen was nog 'vrijwillig' en ik ben niet sneller dan ongeveer 50 gegaan (wegen waren niet lang). Uiteraard wil je in het begin veel meer doen, maar rijlessen gaan daar niet echt over. Voertuigbeheersing heb je na een les of 5 wel gehad, wat je ècht moet leren is anticiperen, flexibel kijken en situaties goed oplossen. En dat moet je niet haasten, dat moet je gewoon goed kunnen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:54 schreef Chickert het volgende:
Ik vroeg mij af wat jullie allemaal mochten doen tijdens je eerste paar lessen? Ik heb nu twee lessen achter de rug en ik heb de eerste les stuur/gas/rem in beheer gehad (en uiteraard spiegels en knipperlicht) en vandaag tijdens mij tweede les halverwege het schakelen overgenomen van de instructeur (zonder koppeling nog) en toen ik werd afgezet achteruit ingeparkeerd (parallel).
Mijn keuze zou er serieus van afhangen of mijn vriendin naast me zit of nietquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:13 schreef DeRakker. het volgende:
Maar wat doe jij dan? ga je dan rechts inhalen of toch links eromheen, dus wel 2 banen opschuiven en weer terug 2 banen.
Je kunt er ook voor kiezen om een verkeersveilige keuze te maken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 04:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Mijn keuze zou er serieus van afhangen of mijn vriendin naast me zit of niet
Dat zeg ik niet, je verzint er dingen bij. Mijn keuze komt aardig overeen met wat jij typte, alleen is mijn vriendin nogal van het regeltjesneuken, dus ongeacht wat de veiligste keuze is zou ze altijd willen dat ik er links omheen ga, ongeacht hoe druk het daar is en hoeveel ruimte er is (met als alternatief rechtsachter de vrachtwagen gaan hangen omdat je niet rechts mag inhalen, en ja ik weet dat hier uitzonderingen op zijn, maar zo denkt mijn vriendin niet). Dat alles heeft 0,0 met asociaal te maken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 04:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je kunt er ook voor kiezen om een verkeersveilige keuze te maken.
Wat je nou eigenlijk zegt is dat je je asociaal zou gedragen als er niemand bij zit. Lekker dan.
Oké, eens dan.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 04:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, je verzint er dingen bij. Mijn keuze komt aardig overeen met wat jij typte, alleen is mijn vriendin nogal van het regeltjesneuken, dus ongeacht wat de veiligste keuze is zou ze altijd willen dat ik er links omheen ga, ongeacht hoe druk het daar is en hoeveel ruimte er is (met als alternatief rechtsachter de vrachtwagen gaan hangen omdat je niet rechts mag inhalen, en ja ik weet dat hier uitzonderingen op zijn, maar zo denkt mijn vriendin niet). Dat alles heeft 0,0 met asociaal te maken.
Is ook veel gemakkelijker.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:57 schreef twiFight het volgende:
Mijn instructeur belde me gewoon terwijl hij achter zijn PC zat en ingelogd was bij het CBR. Hij las toen de examendata en tijden op en ik kon via de telefoon gelijk vertellen of het me uitkwam. Lijkt me veel makkelijker.
Ging jij de eerste les gelijk schakelen en alles?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 04:12 schreef twiFight het volgende:
[..]
Alles, maar spiegelen was nog 'vrijwillig' en ik ben niet sneller dan ongeveer 50 gegaan (wegen waren niet lang). Uiteraard wil je in het begin veel meer doen, maar rijlessen gaan daar niet echt over. Voertuigbeheersing heb je na een les of 5 wel gehad, wat je ècht moet leren is anticiperen, flexibel kijken en situaties goed oplossen. En dat moet je niet haasten, dat moet je gewoon goed kunnen.
Vooral de situatie, methodes hebben daar mee te maken.quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:45 schreef twiFight het volgende:
Maar elke instructeur heeft zo zijn eigen methode en e.e.a. is ook afhankelijk van de situatie.
Polo iddquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Polo sdi toevallig? Of een andere sdi?
Echt, diesels zonder turbo zouden verboden moeten worden.
[..]
Die vond het ook heel jammer en zei ook dat zo;n situatie tijdens de lessen nooit geweest was, dat ik er normaal gezien geen problemen mee hadquote:Met een fatsoenlijke auto zou het je ws. ook wel gelukt zijn, nu dus ff niet.
Alleen kunnen we (ja, ik zeg "we" want ik vind het ook zuur voor je) in dit geval niet de auto de schuld geven, je moet zelf rekening houden met de capaciteiten van zo'n ding. Als je in dit geval al van capaciteiten mag spreken......
[..]
Initiatief tonen is idd wel gewenst maar als het niet gaat dan gaat het niet.
Wat zei je instructeur er eigenlijk van?
ik schakelde uiteindelijk ook terug naar z'n vier maar toen was het al te laat, bij de keer erna deed ik het wel op die manier. Toen lukte het wel net. Ik had nog nooit in de vrijdagmiddagspits gereden, dus die drukte was nog vrij nieuw voor me (heb 5 lessen gehad in de Polo, daarvoor had ik in een andere wagen wel in de drukte gereden natuurlijk)quote:Tip voor de volgende keer:
Stel dat dezelfde situatie zich nog eens voordoet, hou afstand op je voorligger en bepaal via spiegelen waar je op links terecht wil komen.
Versnel op de rechterrijstrook zodat je al een snelheidsverschil met je voorligger hebt voor je naar links gaat.
Dat maakt het naar links gaan ook makkelijker omdat dan het snelheidsverschil met links kleiner is.
Als dit tijdens je volgend examen weer gebeurt en je rijdt nog steeds in dat slome ding: schakel gerust terug naar 4 en zeg dat je dat doet om beter snelheid te kunnen maken.
Veiligheid gaat nou eenmaal boven milieu. En motiveer wat je doet aan de examinator.
[..]
Damagheulnie!!!![]()
Maar idd ook vrachtwagenchauffeurs zijn geen heilige boontjes.
Erger dan auto's wil ik niet zeggen maar het valt gewoon meer op, dat dan weer wel.
Vind ik vreemd.quote:Op zondag 29 augustus 2010 01:10 schreef napoleonfour het volgende:
Mijn eerste les heb ik ook alleen maar gespiegeld en het onder de knie krijgen van het sturen.
Heb zelf m'n intructeursexamen gedaan in zo'n schijthok en vind em levensgevaarlijk.quote:
Die vind ik vreemd, nooit meegemaakt tijdens lessen maar normaal heb je er geen problemen mee?quote:Op zondag 29 augustus 2010 01:14 schreef 08gnoT. het volgende:Die vond het ook heel jammer en zei ook dat zo;n situatie tijdens de lessen nooit geweest was, dat ik er normaal gezien geen problemen mee had
Drukte zul je ook wel mee om kunnen gaan, maar je moet ook je wagen kennen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 01:14 schreef 08gnoT. het volgende:ik schakelde uiteindelijk ook terug naar z'n vier maar toen was het al te laat, bij de keer erna deed ik het wel op die manier. Toen lukte het wel net. Ik had nog nooit in de vrijdagmiddagspits gereden, dus die drukte was nog vrij nieuw voor me (heb 5 lessen gehad in de Polo, daarvoor had ik in een andere wagen wel in de drukte gereden natuurlijk)
Nah spiegelen is een groot woord. Elke keer als ik de bocht nam moest ik kijken naar de dode hoek. Resultaat was dat ik op mijn examen complimenten kreeg over mijn spiegelwerk. Helaas was mijn voorbereiding voor de kruising minder zodat ik alsnog de eerste keer zaktequote:Op zondag 29 augustus 2010 01:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Vind ik vreemd.
Eerst voertuigcontrole en dan pas verkeersdeelname. Is me zo geleerd en daar sta ik ook achter.
Spiegelen hoor je pas te gaan doen als je de auto onder controle hebt min of meer.
Hij bedoelde dat het op deze manier nog nooit was voorgekomen, en dat ik normaal (als ik meer ruimte had) wel probleemloos vrachtwagens kon inhalen en zonder het overige verkeer te hinderen kon inhalen en in/uitvoegen. Nu was het meer de combinatie van een retetrage auto, een versnellende vrachtwagen en het begin van de spits waardoor ik nauwelijks plek had om opzij te gaan, en dat was nog nooit gebeurd.quote:Op zondag 29 augustus 2010 01:27 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heb zelf m'n intructeursexamen gedaan in zo'n schijthok en vind em levensgevaarlijk.
"Snelheid aanpassen aan de rest van het verkeer".......Ja, dat probeer ik al 10 minuten!!!!![]()
[..]
Die vind ik vreemd, nooit meegemaakt tijdens lessen maar normaal heb je er geen problemen mee?
Hoe weet hij dat als jij het nog nooit meegemaakt hebt?
[..]
Drukte zul je ook wel mee om kunnen gaan, maar je moet ook je wagen kennen.
Zo'n Polo is heel handig voor mensen die op visite gaan bij mensen aan het einde van de straat of boodschappen doen als ze toch onderweg zijn naar de mensen aan het einde van de straat.
Wat ik lees is dat jij het echt wel kunt, maar je "auto" liet je in de steek.
Godverdomme, zelfs een scooter trekt je er uit met dat rotding.
Feit blijft: Je moet de beperkingen van je auto kennen.
Feit 2: Alle ongeblazen diesels moeten verboden worden.
Testrit zat er zeker niet inquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:55 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik heb er weer een motivatie bij hoor om snel m'n rijbewijs te halenIk ben letterlijk al jaren aan het zoeken naar een 1e auto en vorige week zag ik er een staan. Precies het model wat ik wilde, weinig kilometers, goed onderhouden, had er precies genoeg voor gespaard. Zo'n kans krijg ik nooit meer, dus ik had m'n ouders overgehaald om toch te gaan kijken
Immers als ikhet nu niet haal, zal het hopelijk toch niet heel lang meer duren.
Afijn, vanmiddag dus weesten kijken en hij voldeed precies aan m'n verwachtingen, beter dan ik had kunnen dromenIk ben nu dus een en al euforie en blijheid en zulks
Eigen foto's heb ik nog niet, het is nat en grijs buiten, dus presenteer ik u vol trots de foto's uit de advertentie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een Mitsubishi Lancer uit december 1996 met 90k op de tellerIk ben er echt zo blij mee
En ik hoop dat ik er snel in mag rijden
Paar maandjes jonger dan die van mijquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:55 schreef 08gnoT. het volgende:
Een Mitsubishi Lancer uit december 1996 met 90k op de tellerIk ben er echt zo blij mee
En ik hoop dat ik er snel in mag rijden
Heb jij ook een Lancer?quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Paar maandjes jonger dan die van mij+ de helft aan kilomters
. Snel dat pasje halen
Mooie wagens hequote:
Pittig is ie zeker, tot ie de bergen in komt.. dan gaat het wat moeizamer zoals een paar weken geleden bleek.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:11 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Mooie wagens heIs die van jou ook het nieuwe '96 model? Ik vind ze nog best pittig eigenlijk voor een 1.3l en 75pk, hij wil er goed van tussen
Ik wilde per se een mooie Japanse sedan hebben die zuinig is, goedkoop in wegenbelasting en verzekering, en wat geen petjesmagneet is. En dan is de Mitsu absoluut de mooisteWat verbruikt de jouwe?
Je hebt me gevondenquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:07 schreef 08gnoT. het volgende:
Jij hebt een roodachtige of niet?Ik zocht net op het mitsuforum naar 'verbruik lancer' en herkende de avatar en ondertitel
Is ook een mooie inderdaad! Goede tip om te banden op te pompen, want die staan bij mij ook niet al te vol meer. Hij had nu 80km op iets meer dan 4 liter (1/10e tank) gedaan op de snelweg, mits de brandstofmeter klopt. Binnen de bebouwde kom verbruikt hij ook wel meer tot nu toe.
Civic vind ik inderdaad ook leuk, de sedans van eind vorige eeuw, maar dat trekt inderdaad een Golfjespubliek aan dus die zijn niet zo voorzichtig bereden. Anders had het m'n 2e keuze geweest. Toyota Corolla Terra Linea vond ik ook mooi, net als de Mazda 323 en Nissan Almera, maar die zijn te duur in aanschaf. Subaru Impreza blijf ik geweldig vinden, maar die zuipen helemaal veel. Een blokkendoos ala Twingo, Alto, 106, micra, hoeft van mij ook echt niet
Maar ik zal ook eens een kijkje nemen in het autorijtopic dan, ook al is dat voorlopig nog niet aan de orde voor mij
Haha ik denk dat de meesten daar wel last van hebben na hun examenquote:Op maandag 30 augustus 2010 00:44 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Je hebt me gevondenDat is hem inderdaad! 1:20 is helemaal niet verkeerd op de snelweg, dat haal ik niet eens en ik ben geen aggressieve bestuurder! Al mag ik wel weer wat rijlesjes nemen want ik ben best asocialer geworden sinds het examen.
Zuinig en veilig zijn makkelijk verenigbaar. Mits niet al de druk en afh. van de trekkracht van je auto kan je gewoon vroeg opschakelen en je auto uit laten rollen als je 300m voor je het stoplicht op rood ziet staan op een N-weg. En ook bandenspanning e.d. controleren lijkt me niks met ervaring te maken te hebben.quote:Op maandag 30 augustus 2010 09:10 schreef twiFight het volgende:
Zoals ik het zie leer je bij rijles zuinig rijden. Zodra je je rijbewijs hebt kan al die kennis hoppa het raam uit, want in de praktijk kun je daar niet zo veel mee. Veilig en vloeiend rijden en uberhaupt in/uit kunnen voegen is dan veel belangrijker. Totdat je veel rij ervaring hebt (15+ jaar) zodat je zelfs in die situaties goed kunt anticiperen om alsnog zuinig te kunnen rijden op drukke wegen. Dan kun je daar weer mee beginnen.
Maar goed, zo zie ik dat
Ik mag hopen van niet, je moet je rijstrook al vér voor de blokmarkering kiezen, want witte blokmarkering mag je niet overschrijden, sinds kort bekrachtigd met boetequote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:52 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Was gister ook wel apart.
Ree op een 4 baans snelweg..A4
Ik ree op de 2de baan vanaf rechts gezien, de vrachtwagen ook ver voor me.
Toen ging de vrachtwagen al op de 3de baan rijden, deed hij omdat verder op je de goede rijstrook moest kiezen maar dat was pas veel verder nodig.
Er waren nog geen witte blokken zeg maar, dat je rijstrook moet kiezen.
Dus ik haalde m maar gewoon rechts in, zoals meerdere deden... of ik moest van mn 2e strook naar de 4e en weer terug....
Vond t maar vaag waarom hij te vroeg een rijstrook ging kiezen, was geeneens druk...
Marjaaaa
Waar slaat dan nou weer op?quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:17 schreef davidov2009 het volgende:
Ik mag hopen van niet, je moet je rijstrook al vér voor de blokmarkering kiezen, want witte blokmarkering mag je niet overschrijden, sinds kort bekrachtigd met boete
Nee, je mag, als je eenmaal een strook gekozen hebt, niet meer terug de hoofdrijbaan op.quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:17 schreef davidov2009 het volgende:
Ik mag hopen van niet, je moet je rijstrook al vér voor de blokmarkering kiezen, want witte blokmarkering mag je niet overschrijden, sinds kort bekrachtigd met boete
Precies, maar het venijnige is nou juist dat je bij in/uitvoegstroken moet opschuiven om de strook te kiezen (Dan is het vrij logisch dat je niet terug mag), maar op grote snelwegen zoals hierboven kan je 'door gewoon op je rijstrook te blijven' automatisch aan de rechterkant van de blokmarkering terecht komen, en dán mag je niet meer opschuiven naar linksquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, je mag, als je eenmaal een strook gekozen hebt, niet meer terug de hoofdrijbaan op.
Dus je mag 1x de blokmarkering overschrijden.
Dat lijkt me zware onzinquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:48 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Precies, maar het venijnige is nou juist dat je bij in/uitvoegstroken moet opschuiven om de strook te kiezen (Dan is het vrij logisch dat je niet terug mag), maar op grote snelwegen zoals hierboven kan je 'door gewoon op je rijstrook te blijven' automatisch aan de rechterkant van de blokmarkering terecht komen, en dán mag je niet meer opschuiven naar linksDaarom dus al ver voor de blokmarkering naar links (bij het 1200 of 600m bord).
Heb het al een keer op Wegmisbruikers gezien, en wel precies in de situatie die ik uit Streetview geplukt heb (A4->A44 overgang)quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat lijkt me zware onzinJe mag de markering toch gewoon 1 keer overschrijden, dus in dit geval ook van rechts naar links...
Het lijkt me sterk dat je hier een bekeuring voor krijgt.
Idd, jou 2e voorbeeld mag ook gewoon.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat lijkt me zware onzinJe mag de markering toch gewoon 1 keer overschrijden, dus in dit geval ook van rechts naar links...
Het lijkt me sterk dat je hier een bekeuring voor krijgt.
Andersom mag het weer wel toch? Dus eerst van rechts naar links (over de blokmarkering, geen pijlen) en dan aan het einde weer terug naar rechts (uitvoegen, blokmarkering+pijlen). Niet dat het veilig is, maar okquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:03 schreef davidov2009 het volgende:
Edit: en als ik nog even de achterliggende gedachte moet uitleggen, stel de mensen die naar Rotterdam willen, maar de A4 loopt niet zo lekker door, dan kunnen ze nog een paar honderd meter pakken op de dubbele uitvoegstrook voor de A44 en dan pas "opeens kiezen" voor de A4. De politie zal hopelijk niet panisch doen als je het 10m na de blokmarkering doet, maar t mag niet
Aah je bedoeld een uitvoegstrook met pijlen..quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:03 schreef davidov2009 het volgende:
Ja ik heb m'n rijbewijs. Echt waar, als je de link volgt van streetview in mijn bericht boven de jouwe, dan zie je dat er een pijl staat vlak voor het plaatje van situatie 2, en mag je dus NIET MEER naar links. En daar heb ik ook al iemand voor bekeurd zien worden ja. En ja, het is me zelf ook al eens overkomenToen was 't net verboden een maandje ofzo, gelukkig geen politie in de buurt
Edit: en als ik nog even de achterliggende gedachte moet uitleggen, stel de mensen die naar Rotterdam willen, maar de A4 loopt niet zo lekker door, dan kunnen ze nog een paar honderd meter pakken op de dubbele uitvoegstrook voor de A44 en dan pas "opeens kiezen" voor de A4. De politie zal hopelijk niet panisch doen als je het 10m na de blokmarkering doet, maar t mag niet
Ja 't kan heel 'onschuldig' gebeuren, als er niet van die idioten waren geweest die in de file constant een paar honderd meter uitvoegstrook meepikten was die regel er niet gekomen...quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:13 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Aah je bedoeld een uitvoegstrook met pijlen..
Dan snap ik m.
Marja je ziet wel is meer mensen die bijv. voor een stoplicht staan met pijlen ook wel is toch van de baan afgaan... verkeerde kant of file... enz..
Zeker weten! Bij m'n 1e examen had ik er ook een op het oog maar daar had ik daarna niet meer naar gekeken, maar dit is echt een eenmalige kansquote:Op maandag 30 augustus 2010 18:43 schreef Purdey het volgende:
Mooie auto 08gnoT!! Fijn dat je na zo lang zoeken iets naar je zin hebt gevonden
Ik was ook een aantal maanden aan het kijken, en hetzelfde verhaal als bij jou. Weinig km, goed onderhouden. Heel lekker dat je ineens iets vind! Nu snel je rijbewijs halen, en aan de slag met je eigen auto!
Ja ik begrijp jequote:Op maandag 30 augustus 2010 16:20 schreef DeRakker. het volgende:
Trouwens dan wel raar... want bij de stippellijn mag je geen auto's van rechts inhalen, maar bij de blokken wel.
Dus hoezo zo vroeg al die pijlen? want dan moet je vantevoren al op de goede baan rijden maar als je dus de rechterstrook kiest, rijden de slome auto's meest rechts op de rechterstrook.
Dus als je de linkerstrook aan de linkerkant rijd, mag je die rechterstrook niet inhalen...
Wanneer er al eerder blokken zijn kan je wel inhalen.
Als je me begrijpt
Jaquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:13 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Ja ik begrijp jeDat is idd een rare situatie, je zou eigenlijk eerst een paar honderd meter blokken moeten hebben zonder pijlen, zodat je nog heen en weer mag, maar mensen je ook rechts mogen inhalen... Misschien een emailtje naar mr. Spe
quote:
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 07:33 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Verhip! Ik heb hem net een uurtje eerder
Hartstikke leuk voor je! En 14 jaar zou je 'm indd niet geven neequote:Op maandag 30 augustus 2010 20:09 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Zeker weten! Bij m'n 1e examen had ik er ook een op het oog maar daar had ik daarna niet meer naar gekeken, maar dit is echt een eenmalige kansJe zou echt niet zeggen dat hij al bijna 14 jaar is.
En succes jac0bus
Oh, verkeerd gelezen! Ik heb hem morgen!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:46 schreef 08gnoT. het volgende:
En hoe zijn jullie examens gegaan vandaag?
[..]
[..]
Gezakt. We waren nog geen minuut weg of de eerste grote fout al binnen. Op de rotonde driekwart, voor het afslaan kijk ik nog binnenspiegel, buitenspiegel, schouder, richting, ik rij, komt er een bloedsnelle fietser langs, voor ik iets kon doen trapte de examinator op de rem.. Zelfvertrouwen en al ging gelijk al omlaag gezien ik hier al makkelijk op kan zakken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:46 schreef 08gnoT. het volgende:
En hoe zijn jullie examens gegaan vandaag?
[..]
[..]
Tja is te verwachten bij een voorrang fout.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:59 schreef MelR het volgende:
kijk dit ook weer eens zoiets...je bent wel een goede chafffeur maar toch laat die je zakken!...pfff klote voor je! wanneer mag je nu weeR?
Ja! Ik ben de eerste keer gezakt omdat ik op een lange rechte weg een keer niet zichtbaar genoeg in de binnenspiegel keekquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:24 schreef Heichler het volgende:
Letten examniators veel op je kijktechniek, ook als je geen fouten maakt? Volgens mijn rijinstructeur kijk ik niet overdreven genoeg terwijl ik toch alles zie en alleen nog rijlessen heb om de tijd tot mijn examen te vullen
Ja maar goed, mij laten slagen zou ook raar zijn met zon fout. Kan alleen maar boos op mijzelf zijn, al is het natuurlijk een deel pech. Ben de hele dag al depriquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:59 schreef MelR het volgende:
kijk dit ook weer eens zoiets...je bent wel een goede chafffeur maar toch laat die je zakken!...pfff klote voor je! wanneer mag je nu weeR?
Waarschijnlijk de 18e, de dag voor mn verjaardag en de dag waarop ik een feest hou. Zal wel alles verpesten als ik dan zakquote:En jammer fusionHeb je gelijk alweer een nieuwe datum gepland?
Ik heb trouwens nog nooit zo gekeke op rotonde... ik kijk naar rechterrijbanen of ik ook daadwerkelijk voorrang krijg.quote:Op woensdag 1 september 2010 06:27 schreef Instructorix het volgende:
Beste fusionfake,
Je beschrijft een typisch geval van 'terecht' zakken. Het is niet leuk, maar het is niet anders.
Je beschrijft de eerste situatie; je kijkt binnenspiegel, buitenspiegel, schouder...en nog word je verrast door een 'bloedsnelle' fietster. Dan heb je wel gekeken maar niets gezien. Probeer de volgende keer niet om je heen te kijken als Stewie Wonder, maar probeer daadwerkelijk waar te nemen.
Maar bij een kleine rotonde zal je toch wel moeten, omdat de fietser dan niet van opzij komt, maar van schuin achter je. Die fietser rijdt immers ook een rondje.quote:Op woensdag 1 september 2010 07:37 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik heb trouwens nog nooit zo gekeke op rotonde... ik kijk naar rechterrijbanen of ik ook daadwerkelijk voorrang krijg.
En wanneer ik fietspas kruis, kijk ik vantevoren beide kanten of er iets aankomt.
Helemaal niet naar achter (binnenspiegel en buitenspiegel).
Je zal toch moeten afslaan en dan moet je gewoon kijken hoor. Jij bedoelt denk ik de rotonde oprijden?quote:Op woensdag 1 september 2010 07:37 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik heb trouwens nog nooit zo gekeke op rotonde... ik kijk naar rechterrijbanen of ik ook daadwerkelijk voorrang krijg.
En wanneer ik fietspas kruis, kijk ik vantevoren beide kanten of er iets aankomt.
Helemaal niet naar achter (binnenspiegel en buitenspiegel).
Succes morgen.quote:Op woensdag 1 september 2010 08:07 schreef Stroopwafels het volgende:
Na heel lang lurken in dit topic toch maar even reageren.
Ik moet morgen afrijden.
Nee hoor, ik kijk naar links voor me en rechts /achter over me schouder..quote:Op woensdag 1 september 2010 08:42 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar bij een kleine rotonde zal je toch wel moeten, omdat de fietser dan niet van opzij komt, maar van schuin achter je. Die fietser rijdt immers ook een rondje.
En succes stroopwafels!
In je spiegels zie je toch ook amper iets op een rotonde. Gewoon vooraf goed scannen, en bij het afrijden van de rotonde je dode hoek bekijkenquote:Op woensdag 1 september 2010 11:06 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kijk naar links voor me en rechts /achter over me schouder..
Spiegels gebruik ik nooit bij rotonde afrijden...
Dus beetje vaag
Precies, dus weet niet waarom mensen spiegels gebruikenquote:Op woensdag 1 september 2010 11:13 schreef Piles het volgende:
[..]
In je spiegels zie je toch ook amper iets op een rotonde. Gewoon vooraf goed scannen, en bij het afrijden van de rotonde je dode hoek bekijken
I guess dan maar. Ik begon vreemd genoeg zonder zenuwen, was ook echt lekker uitgeslapen, goed ontbeten etc. Eerste uur ging redelijk tot goed, maar het 2de uur begonnen de fouten gewoon. Moest inparkeren bij het CBR hier, waar het echt tjokvol stond, dus ging echt met veel moeite (achteruit ook nog). Ene kant super veel ruimte, andere kant amper.. Verder op de snelweg, ipv kijken, richting, naar links deed ik naar links, kijken, richting. Heb meerdere malen andere automobilisten laten schrikken volgens mij omdat ik al tegen de streep reed. Gewoon dat soort stommiteiten.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:00 schreef twiFight het volgende:
Heeft iedereen last van
Gek genoeg ik sinds ik mijn rijbewijs heb niet. Ik rij heel goed, al zeg ik het zelf. Terwijl ik juist had verwacht dat zonder instructeur naast me ik dingen minder goed zou gaan doen. Bepaalde dingen doe ik wel op mijn eigen manier, maar ik rij beter dan ik tijdens mijn rijlessen deed. Misschien omdat ik minder zenuwachtig ben.
Gefeliciteerd!quote:
quote:Op woensdag 1 september 2010 12:16 schreef Stroopwafels het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik was dat ook van plan, maar ik ben meestal te blij om dingen voor me te houden.
Thnx!quote:Op woensdag 1 september 2010 12:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! en![]()
dat niemand het weet.
Haha, dankje!quote:Op donderdag 2 september 2010 12:49 schreef jacobras het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Stroopwafels trakteren?
Bedankt!quote:Op donderdag 2 september 2010 12:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Gefeliciteerd![]()
Ik mag de 20e weer op trouwens
Pauzeer je tussendoor wel? Dat hielp mij geweldig. Even snel een bakje koffie drinken. Het kostte tijd, maar ik voelde me het tweede uur net zo fit als het eerste.quote:Op woensdag 1 september 2010 10:44 schreef Blistering het volgende:
[..]
Succes morgen.
Ik had 2 uur vandaag. My god, begon zo goed... 2de uur was echt ;e. Falen met parkeren, falen op de snelweg, voelde echt weer net als de 1ste les. Wat een amateur ben ik soms ook, allemachtig.
Waar? Ik doe dan motor namelijk.quote:Op donderdag 2 september 2010 12:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Gefeliciteerd![]()
Ik mag de 20e weer op trouwens
Bredaquote:Op donderdag 2 september 2010 16:53 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Waar? Ik doe dan motor namelijk.
Bussum.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:29 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
BredaJij woont meer naar het noorden en oosten toch?
Nee, en ik moet bekennen dat ik ook amper eet 's morgens voor een les. Krijg amper een hap door m'n keel van de zenuwen.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:06 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Pauzeer je tussendoor wel? Dat hielp mij geweldig. Even snel een bakje koffie drinken. Het kostte tijd, maar ik voelde me het tweede uur net zo fit als het eerste.![]()
Geslaagden: gefeliciteerd!
Dan zal ik je niet tegenkomen onderwegquote:
Ben je voor elke rijles zenuwachtig? Weet je ook waarom?quote:Op donderdag 2 september 2010 18:09 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nee, en ik moet bekennen dat ik ook amper eet 's morgens voor een les. Krijg amper een hap door m'n keel van de zenuwen.
Nee, als de vorige les goed ging ben ik de volgende amper of niet zenuwachtig. Maar hoe meer fouten ik maak hoe nerveuzer ik word voor de komende les. Stom hequote:Op donderdag 2 september 2010 19:03 schreef 08gnoT. het volgende:
Ben je voor elke rijles zenuwachtig? Weet je ook waarom?
Waarvoor ben je zenuwachtig dan? Dan ie afslaat? Dan moet je dat gewoon nog een paar keer oefenen en nadenken en niet meteen die koppeling oplaten komen. Gas bijgeven moet je denken! Voor de rest moet je niet aan mensen achter je denken, jij bent zelf bezig en verantwoordelijk en gewoon rustig aan doen. Niets aan de hand.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:07 schreef Blistering het volgende:
[..]
Nee, als de vorige les goed ging ben ik de volgende amper of niet zenuwachtig. Maar hoe meer fouten ik maak hoe nerveuzer ik word voor de komende les. Stom he
Nah, niet afslaan. Gewoon dat je andere mensen aan het hinderen bent, maar daar moet je schijt aan hebben ja.quote:Op donderdag 2 september 2010 19:13 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Waarvoor ben je zenuwachtig dan? Dan ie afslaat? Dan moet je dat gewoon nog een paar keer oefenen en nadenken en niet meteen die koppeling oplaten komen. Gas bijgeven moet je denken! Voor de rest moet je niet aan mensen achter je denken, jij bent zelf bezig en verantwoordelijk en gewoon rustig aan doen. Niets aan de hand.
Je sloopte stukje bij beetje de lesauto? Hoe gaat dat nu dan?quote:Op vrijdag 3 september 2010 09:00 schreef Purdey het volgende:
Ik was ook voor elke les zenuwachtig hoor. Omdat ik elke keer best stomme dingen deed was ik bang dat ik het überhaupt nooit zou halen, en dat elke les sowieso een faal zou zijn. Ook sloopte ik elke week wel iets aan de auto, wat ook wel meer zenuwen teweeg bracht.
Mijn eigen auto is way minder gammel dan m'n lesauto. Daar brak steeds een onderdeel afquote:Op vrijdag 3 september 2010 09:41 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Je sloopte stukje bij beetje de lesauto? Hoe gaat dat nu dan?
hahaha. De auto mocht jou gewoon nietquote:Op vrijdag 3 september 2010 12:38 schreef Purdey het volgende:
[..]
Mijn eigen auto is way minder gammel dan m'n lesauto. Daar brak steeds een onderdeel afDe beugel om de stoel naar voren te doen heb ik een aantal keer in mn handen gehad, de binnenspiegel viel er een keer af, het hendeltje om de zijspiegels te stellen brak af..Mn limonadeflesjes begonnen te spuiten.
Denk het ook, moest direct aan de film "Christine" van Stephen King denken.quote:Op vrijdag 3 september 2010 15:53 schreef napoleonfour het volgende:
[..]
hahaha. De auto mocht jou gewoon niet
Ai da's lastig inderdaad. Kun je niet een paar lessen extra nemen? Het zou zuur zijn om daarop te zakken. Welke auto leste je eerst en nu?quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:37 schreef journeyoflife het volgende:
Over twee weken heb ik mijn praktijk examen,
Ik heb het gevoel dat ik het niet in een keer ga halen.
Mede door dat mijn rijinstructeur nu een andere auto heeft, slechte timing.
Ik kan maar niet wennen aan die nieuwe auto...
Ik reed in een ford en, en heb nu 2 lessen in een skoda gereden. Ik merk gewoon echt veel verschil.quote:Op vrijdag 3 september 2010 18:46 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ai da's lastig inderdaad. Kun je niet een paar lessen extra nemen? Het zou zuur zijn om daarop te zakken. Welke auto leste je eerst en nu?
Die ga ik even googelen, heb wel 'The stand' van Stephen King gezien, dus ik heb al een genre vermoedequote:Op vrijdag 3 september 2010 16:16 schreef vannelle het volgende:
[..]
Denk het ook, moest direct aan de film "Christine" van Stephen King denken.
Je bent beter af met een paar extra lessen. Eet goed, slaap goed en bedenk wat je allemaal nog moet leren. Als je tot de conclusie komt dat je alles wel kunt, dan ben je klaar voor je examenquote:Op vrijdag 3 september 2010 18:56 schreef journeyoflife het volgende:
[..]
Ik reed in een ford en, en heb nu 2 lessen in een skoda gereden. Ik merk gewoon echt veel verschil.
Bij de nieuwe auto geef ik al gauw teveel gas.. Ook qua stuur beweging voelt het veelste licht aan.
Ja ik ga proberen om nog een aantal lessen te nemen. Ik ben benieuwd...
Mijn rijinstructeur gaf me advies om aantal lessen nog voor het examen te nemen.
Maar eerlijk gezegd zal denk ik mijn concentratie juist afnemen.
Wat denken jullie is dat juist misschien verstandig?
Klopt, en dan leer je ook weinig meer en da's zonde.quote:Op vrijdag 3 september 2010 22:09 schreef twiFight het volgende:
Bij meer dan een uur rijden gaat je concentratie al snel achteruit.
Als jij dingen snel oppikt, waarom niet?quote:Op zaterdag 4 september 2010 13:01 schreef kleborp het volgende:
Ik vraag me wel af of het normaal is, ik kreeg wel erg veel handelingen in 1 dag.
Ja dat is waar, en ik waardeer het ook.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:24 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als jij dingen snel oppikt, waarom niet?
Als 1 onderdeel behandeld is en je snapt het dan is het logisch om naar het volgende onderdeel te gaan, zonde om het niet te doen.
Heb je meer dingen om te oefenen en te perfectioneren.
Geloof me, hij weet wat hij doet en heeft ALLE controle.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:56 schreef kleborp het volgende:
Echter zit ik nu achteraf te denken of het wel verantwoordelijk was van de instructeur om op basis van korte observatie tijd mij toch al die dingen toe te vertrouwen.
Precies.quote:Op zaterdag 4 september 2010 19:56 schreef kleborp het volgende:
Maar goed, wettelijk gezien was hij natuurlijk de bestuurder, dus als er iets gebeurd was zou het zijn probleem geweest zijn.
Niemand weet dit, maar ik ben ooit begonnen op een soort ballerina gymp met lessen, en tot nu toe heb ik nergens anders meer mee geredenquote:Op zaterdag 4 september 2010 23:31 schreef twiFight het volgende:
Ja, er zijn zelfs momenten geweest dat ik zoiets had van "gadverdamme, alweer dit kruispunt, ik ben hier al zo vaak geweest, ik wil nieuwe dingen doen". Maar ja, je zult toch het inzicht moeten hebben en dat is niet meer zo spannend als voor de eerste keer de snelweg op en dat soort dingen. Maar wel heel belangrijk
Ik ben begonnen met lessen op afgeragde schoenen, kruising tussen gymschoen en wandelschoen. Ik heb een keer gelest in normale wandelschoenen, die wat steviger waren, en ik kon spontaan niet meer met de koppeling en gas omgaan. Uiteindelijk maakt het niet zo veel uit, want je moet ook kunnen rijden als je van schoenen wisselt, maar op je examen zou ik het wel even houden op schoenen waar je aan gewend bent met autorijden.
Dat denk ik niet nee, ben zelf nogal bijgelovigquote:Op zondag 5 september 2010 15:58 schreef Jac0bus het volgende:
Schoenen hebben niet zo'n heel veel invloed toch? Ik merk in ieder geval weinig verschil(behalve toen ik laatst met de auto naar motorrijles ging en m'n laarzen al aanhad, dat was wat minder). Het lekkerste is met blote voeten, maar ik geloof dat dat zelfs niet eens mag in Nederland!
Mwah, mijn probleem met hoge en stevige schoenen was dat het buigen van de enkels moeilijker gaat, en het aanvoelen van de pedalen is ook lastig.quote:Op zondag 5 september 2010 15:58 schreef Jac0bus het volgende:
Schoenen hebben niet zo'n heel veel invloed toch? Ik merk in ieder geval weinig verschil(behalve toen ik laatst met de auto naar motorrijles ging en m'n laarzen al aanhad, dat was wat minder). Het lekkerste is met blote voeten, maar ik geloof dat dat zelfs niet eens mag in Nederland!
Met mijn Etnies heb ik dat inderdaad ook met de pedalen. Dan sta je voor een stoplicht en dan hoor je heel zachtjes de motor toeren maken, om er een halve minuut later achter te komen dat jij dat toch echt zelf bent. Oeps! Even wat minder gewicht!quote:Op zondag 5 september 2010 21:27 schreef kleborp het volgende:
[..]
Mwah, mijn probleem met hoge en stevige schoenen was dat het buigen van de enkels moeilijker gaat, en het aanvoelen van de pedalen is ook lastig.
Mijn instructeur zij ook dat je met dikke zolen meer op geluid van de motor dan gevoel af moet gaan, je voelt namelijk niet echt of je een pedaal nu in trapt of niet (helemaal niet bij die moderne 'lichte' pedalen).
Ik zal morgen even mijn ervaring delen, dan rij ik voor het eerst met gympen ipv betonblokken
Ik heb ook Etniesquote:Op maandag 6 september 2010 14:42 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Met mijn Etnies heb ik dat inderdaad ook met de pedalen. Dan sta je voor een stoplicht en dan hoor je heel zachtjes de motor toeren maken, om er een halve minuut later achter te komen dat jij dat toch echt zelf bent. Oeps! Even wat minder gewicht!
A.s. woensdag mijn volgende les. Alweer zin in na 2 weekjes
Kijk, dát zijn de betere berichten!quote:Op maandag 6 september 2010 17:26 schreef 08gnoT. het volgende:
De eigenaar van m'n rijschool belde net, ik mag de 16e opEr was een plek vrijgekomen bij het CBR die vóór de spits viel die hij mij wel gunde
frontpagequote:Een bende in Estland hielp burgers op ingenieuze wijze aan een rijbewijs. Een in een stropdas verborgen camera registreerde de vragen van het theorie-examen, waarna de juiste antwoorden via een oortelefoon gesouffleerd werden.
De bende voorzag de kandidaten van de stropdas met camera en een oortje. Zo konden de juiste antwoorden op de vragen aan hen doorgespeeld worden. Het praktijkexamen werd vervolgens afgenomen door een omgekochte examinator.
De politie kon de bende oprollen door een undercoveragent in te zetten. Deze werd door de bende door een rijexamen geloodst, waarna de bendeleden tegen de lamp liepen.
Mooi zo, geen spits!!quote:Op maandag 6 september 2010 17:26 schreef 08gnoT. het volgende:
De eigenaar van m'n rijschool belde net, ik mag de 16e opEr was een plek vrijgekomen bij het CBR die vóór de spits viel die hij mij wel gunde
Shit, wist ik hier nu maar vanquote:
Geluk hebbenquote:Op dinsdag 7 september 2010 16:23 schreef Stante het volgende:
Morgen afrijden voor de eerste keer![]()
Iemand nog tips, behalve uiteraard dit topic doorspitten, goed kijken en relaxed en rustig blijven (jezelg blijven)?
Danku alvast
http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/07/koop-een-rijbewijsquote:
Frauderen bij theorie-examenquote:
Echt he!quote:
Ook dat zou hier heel wat geld gescheeld hebben, maargoed de rijlessen zijn belangrijk en ben blij dat ik ze gehad heb!quote:Op dinsdag 7 september 2010 16:36 schreef 08gnoT. het volgende:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/07/koop-een-rijbewijsDat gat is inmiddels gedicht, maar ik moet zeggen dat het wel verleidelijk had geweest. Uiteraard wel eerst een cursus rijlessen tot je op zou mogen, maar dan met de zekerheid dat je 'slaagt'
Al ben ik daar te schijterig voor
Wat goed van jouquote:Op dinsdag 7 september 2010 17:38 schreef Heichler het volgende:
[..]
Frauderen bij theorie-examen![]()
Sorry hoor maar je je theorie niet in 1x haalt dan ben je gewoon dom.
Ik kwam er op een zaterdag achter dat ik theorie wou doen zonder maar een enkele rijles achter de rug te hebben of het in bezit zijn van bromfietscertificaat en reserveerde voor de aankomende maandag. Ik had misschien 3 uur geleerd en 2 uur geoefend op zondag en ik had 3 fout in totaal
Zeker, ik zou ook nooit de weg op gaan zonder rijles gehad te hebben. Maar als je eenmaal het examenniveau hebt... zou deze manier wel de CBR-loterij kunnen voorkomenquote:Op dinsdag 7 september 2010 19:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Ook dat zou hier heel wat geld gescheeld hebben, maargoed de rijlessen zijn belangrijk en ben blij dat ik ze gehad heb!
Lijkt me verre van verstandig indd, zonder rijlessen/rijbewijs de weg op.. Jij bent nu al 2 keer op geweest? Of 3 keer? Je hebt blijkbaar allang bewezen te kunnen rijden, maar je had gewoon de verkeerde nummers in de loterijquote:Op dinsdag 7 september 2010 20:59 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Zeker, ik zou ook nooit de weg op gaan zonder rijles gehad te hebben. Maar als je eenmaal het examenniveau hebt... zou deze manier wel de CBR-loterij kunnen voorkomenEn examenniveau heb je sowieso als je op mag lijkt me.
2 keer, 16 juni en 27 augustus. En nu mag ik 16 september dus weer, precies 3 maanden na de eerste keer (en toen was ik 3 maanden bezig, dus nu twee keer zo langquote:Op dinsdag 7 september 2010 21:07 schreef Purdey het volgende:
[..]
Lijkt me verre van verstandig indd, zonder rijlessen/rijbewijs de weg op.. Jij bent nu al 2 keer op geweest? Of 3 keer? Je hebt blijkbaar allang bewezen te kunnen rijden, maar je had gewoon de verkeerde nummers in de loterij
De eerste keer dacht ik meer toen ik reed 'oh, ik rij al joh!' Een andere auto is tien keer meer wennen dan het rijden zonder instructeur opzichquote:Op dinsdag 7 september 2010 21:12 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
2 keer, 16 juni en 27 augustus. En nu mag ik 16 september dus weer, precies 3 maanden na de eerste keer (en toen was ik 3 maanden bezig, dus nu twee keer zo lang)
Het zal wel spannend zijn, de eerste keer zonder instructeurHoe vonden jullie dat?
Dat lijkt mij dus ook het 'engst' ja, dat er niemand meer is om in te grijpen mócht er iets misgaan. Een andere auto is inderdaad wennen, maar ik heb al in m'n eigen auto gereden op privé-terrein en die rijdt heel lekker, dus daar maak ik me niet zo druk om. Maar inderdaad dat niemand meer aan het stuur kan trekken als ik bijna iemand afsnijd of zoquote:Op dinsdag 7 september 2010 21:23 schreef Purdey het volgende:
[..]
De eerste keer dacht ik meer toen ik reed 'oh, ik rij al joh!' Een andere auto is tien keer meer wennen dan het rijden zonder instructeur opzichHet voelt vreemd, en eigenlijk ook weer heel vertrouwd. Wat mij het meest schrik aanjaagde was het feit dat er niemand meer voor mij kon remmen.
Dat gaat voor mij op met heel het autorijden.quote:Op dinsdag 7 september 2010 21:51 schreef twiFight het volgende:
Parkeren vond ik ook spannend, aangezien ik nu ook zelf juridisch aansprakelijk ben.
Die instructeur is verantwoordelijk, dus het zou van de zotte zijn als jij zou betalen.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:47 schreef MelR het volgende:
hallo...nou vanmiddag is het "weer" zover hoor... ik word om 14.45 opgehaald en dan om 16.00 examen... waarschijnlijk dus met regenIk ben nu al iets minder zenuwachtig dan de vorige keer, maar toch ligt er een steen op mn maag. ik probeer maar zo te denken; ik kan het en als het om de een of andere stomme reden weer niet lukt, nou dan probeer ik het gewoon nog een keer...gelukkig hoef ik me niet zo'n zorgen te maken om geld (nog niet iig) en ik heb nog tot december voor mn theorie afloopt..
maar even het volgende: ik heb vorige maand mn eerste bekeuring tijdens een rijles binnengehaald; 30 euro..maar mn instructeur zegt dat ik deze zelf moet betalen, omdat ik al zo ver gevorderd ben...opzicht vind ik het geen punt..maar toch een beetje vreemd. wat vinden jullie?
quote:Op woensdag 8 september 2010 12:01 schreef blessed19 het volgende:
Die instructeur is verantwoordelijk, dus het zou van de zotte zijn als jij zou betalen.
Juridisch is de instructeur volledig verantwoordelijk ja, maar ik vind het niet zo gek dat als je ver gevorderd bent, dat je 'm dan zelf moet betalen. Hoort er bijquote:Op woensdag 8 september 2010 12:32 schreef HappyGirl91 het volgende:
Dat klopt niet - De rij-instructeur is verantwoordelijk hoor: Hij probeert er gewoon onderuit te komen, dunkt mij -.-''
quote:Op woensdag 8 september 2010 12:34 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Juridisch is de instructeur volledig verantwoordelijk ja, maar ik vind het niet zo gek dat als je ver gevorderd bent, dat je 'm dan zelf moet betalen. Hoort er bij
Wat is dat voor onzin? Die instructeur zit er toch niet voor niks, je betaalt hem al een hoop geld en als hij dan niet ingrijpt waardoor jij een bekeuring krijgt (en feitelijk z'n werk dus niet goed doet) ga je toch zeker zelf ook niet nog eens die bekeuring betalen. Hoe ver je gevorderd bent is echt volkomen irrelevant en m.i. een smoesje om zelf niet voor de kosten op te hoeven draaien.quote:Op woensdag 8 september 2010 12:34 schreef Piles het volgende:
[..]
[..]
Juridisch is de instructeur volledig verantwoordelijk ja, maar ik vind het niet zo gek dat als je ver gevorderd bent, dat je 'm dan zelf moet betalen. Hoort er bij
Niet betalen, zoals al veel mensen hebben gezegd: de instructeur is juridisch bestuurder.quote:Op woensdag 8 september 2010 11:47 schreef MelR het volgende:
maar even het volgende: ik heb vorige maand mn eerste bekeuring tijdens een rijles binnengehaald; 30 euro..maar mn instructeur zegt dat ik deze zelf moet betalen, omdat ik al zo ver gevorderd ben...opzicht vind ik het geen punt..maar toch een beetje vreemd. wat vinden jullie?
Zeg dat je ziek was en niet afgebeld hebt omdat je lag te slapen.quote:Op woensdag 8 september 2010 13:51 schreef BasementDweller het volgende:
Shit!!!!!
Ik was rijles vergeten, hoe dom kan je zijn. Ik moet hem vanavond bellen, hoop dat ik niet de volledige kosten moet betalen. We hebben hier ook geen afspraken over gemaakt. Kutttttttttttttttttttttttt.
Nee hij belde en had al gezegd dat ik het vergeten was. Verder heb ik sowieso geen zin om te liegen, het is een eenmansbedrijfje dus dat maakt het toch wel wat anders dan als het een rijbewijsfabriek is met instructeurs in loondienst.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:01 schreef vannelle het volgende:
[..]
Zeg dat je ziek was en niet afgebeld hebt omdat je lag te slapen.
Meestal bij ziekte hoef je niks te betalen.
Vind het wel netjes van je.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:10 schreef BasementDweller het volgende:
Nee hij belde en had al gezegd dat ik het vergeten was. Verder heb ik sowieso geen zin om te liegen, het is een eenmansbedrijfje dus dat maakt het toch wel wat anders dan als het een rijbewijsfabriek is met instructeurs in loondienst.
Iedereen vergeet wel eens wat.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:10 schreef BasementDweller het volgende:
Ik snap er ook echt niks van dat ik het vergeten ben, gewoon zo lui geworden van de vakantie ofzo. Sta altijd laat op enzo, verneukt ritme. Ik kijk altijd uit naar mijn rijlessen
Same here.........quote:Op woensdag 8 september 2010 15:25 schreef BasementDweller het volgende:
Ik kan er echt niet tegen als mensen hun afspraken niet nakomen, en nu doe ik het zelf. Ik ben er zelf ook altijd heel strikt in... en dan overkomt het me toch. Achja...
Ik sta ook altijd 10m van te voren klaar en hijis 8 van de 10 keer stipt op tijd en nooit meer dan 10min te laat.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:47 schreef Purdey het volgende:
Bij mij was het meer andersom, ik stond tien minuten van te voren klaar, door verkeer kun je natuurlijk altijd vroeger/later zijn. Van de tien keer kwam hij 2 precies op tijd, en de andere 8 keer was hij varieërend 5 tot 15 minuten te laat.
Basement: Bel je instructeur op, en bied je excuses aan. Dat je 'wegens omstandigheden' niet in staat was te bellen. Klinkt lekker mysterieus en vraagt hij waarschijnlijk niet verder
De instructeur van mij is niet echt een zakkenvuller (denk ik), maar ik zal er gauw achterkomen.quote:Op woensdag 8 september 2010 15:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Kan gebeuren, niemand is perfectGrote kans dat je wel de rijles moet betalen, maar ja...
Ik heb bij m'n oude rijschool een keer een boete gehad bovenop de rijleskosten omdat ik ziek op bed lag, terwijl er van te voren afspraken over gemaakt waren. Maar ja, dat waren dan ook zakkenvullers tot en met
Whut????quote:Op woensdag 8 september 2010 15:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik heb bij m'n oude rijschool een keer een boete gehad bovenop de rijleskosten omdat ik ziek op bed lag, terwijl er van te voren afspraken over gemaakt waren. Maar ja, dat waren dan ook zakkenvullers tot en met
Heel veel succes, hoewel dat examen nu al wel weer voorbij is, en laat ons weten hoe het ging!quote:Op woensdag 8 september 2010 11:47 schreef MelR het volgende:
hallo...nou vanmiddag is het "weer" zover hoor... ik word om 14.45 opgehaald en dan om 16.00 examen... waarschijnlijk dus met regenIk ben nu al iets minder zenuwachtig dan de vorige keer, maar toch ligt er een steen op mn maag. ik probeer maar zo te denken; ik kan het en als het om de een of andere stomme reden weer niet lukt, nou dan probeer ik het gewoon nog een keer...gelukkig hoef ik me niet zo'n zorgen te maken om geld (nog niet iig) en ik heb nog tot december voor mn theorie afloopt..
sorry, is ook niet geheel foutloos de tekstquote:Op woensdag 8 september 2010 17:46 schreef Piles het volgende:
Gefeliciteerd, maar ik heb de tekst niet gelezenHaal eens adem tussendoor zeg
Foutloos of niet, inhoud van de tekst is duidelijk.quote:Op woensdag 8 september 2010 17:48 schreef MelR het volgende:
[..]
sorry, is ook niet geheel foutloos de tekstmaar dat kan me ff nies schelen!!! en dankjewel!!!!!
Sorry als ik wat arrogant overkwam maar theorie zou gewoon iedereen in 1x moeten halen mits ze gewoon even de tijd nemen en te oefenen. Vooral omdat het meerkeuze is.quote:Op dinsdag 7 september 2010 19:39 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Wat goed van jouanderen kunnen meer moeite hebben met leren dus om nou iedereen meteen dom te gaan noemen?
TTT hoort net zo lang te duren als examen, een uur dus. Maar beiden duren nooit een uur. Reken op ongeveer 30-40 minutenquote:Op woensdag 8 september 2010 18:00 schreef Heichler het volgende:
[..]
Sorry als ik wat arrogant overkwam maar theorie zou gewoon iedereen in 1x moeten halen mits ze gewoon even de tijd nemen en te oefenen. Vooral omdat het meerkeuze is.
Weet iemand trouwens hoe lang TT duurt? Ik heb die van mij volgende week
Bedankt, hoop niet dat ik de hellingproef krijgquote:Op woensdag 8 september 2010 18:26 schreef Purdey het volgende:
[..]
TTT hoort net zo lang te duren als examen, een uur dus. Maar beiden duren nooit een uur. Reken op ongeveer 30-40 minuten
En MelR: Gefeliciteerd!!Wat heerlijk voor je! Je bent van harte welkom in het Autorijtopic!!
Even wat vrouwen erbij halen daar, we zijn schandalig in de minderheid daar
Afgeven op mensen die niet goed theorie kunnen leren en zelf falen met hellingproefquote:Op woensdag 8 september 2010 18:42 schreef Heichler het volgende:
[..]
Bedankt, hoop niet dat ik de hellingproef krijg
Idd dat is echt de grootste fail..quote:Op woensdag 8 september 2010 18:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Afgeven op mensen die niet goed theorie kunnen leren en zelf falen met hellingproef
Wie zegt dat ik het niet kan? Ik krijg er alleen kramp in mijn voet vanquote:Op woensdag 8 september 2010 18:43 schreef Piles het volgende:
[..]
Afgeven op mensen die niet goed theorie kunnen leren en zelf falen met hellingproef
Dan zit je te krampachtig achter het stuur. Ontspan!quote:Op woensdag 8 september 2010 18:57 schreef Heichler het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het niet kan? Ik krijg er alleen kramp in mijn voet van
Kramp van de rem op te laten komen? alsnog failquote:Op woensdag 8 september 2010 18:57 schreef Heichler het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het niet kan? Ik krijg er alleen kramp in mijn voet van
Tja vuur met vuur bestrijden, als hij andere mensen belachelijk gaat maken.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:09 schreef twiFight het volgende:
En hoppa, weer moddergeslinger. Mensen kunnen ook nooit normaal praten he.
Ik heb even terug gelezen, maar het valt toch wel mee allemaal?quote:Op woensdag 8 september 2010 19:09 schreef twiFight het volgende:
En hoppa, weer moddergeslinger. Mensen kunnen ook nooit normaal praten he.
Het is meer dat zodra een iemand wat zegt dat de ander niet aanstaat de ander altijd die ene weer belachelijk moet maken. Dan krijg je zo'n "you suck" -"no YOU suck" discussie van.quote:Op woensdag 8 september 2010 19:32 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik heb even terug gelezen, maar het valt toch wel mee allemaal?
Ik hoef niet eens te betalen van mijn instructeur. Wat een heldquote:Op woensdag 8 september 2010 13:51 schreef BasementDweller het volgende:
Shit!!!!!
Ik was rijles vergeten, hoe dom kan je zijn. Ik moet hem vanavond bellen, hoop dat ik niet de volledige kosten moet betalen. We hebben hier ook geen afspraken over gemaakt. Kutttttttttttttttttttttttt.
Dat is wel tof van hem. Wel eenmalig neem ik aan?quote:Op donderdag 9 september 2010 00:04 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik hoef niet eens te betalen van mijn instructeur. Wat een held
Netjes van hemquote:Op donderdag 9 september 2010 00:04 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik hoef niet eens te betalen van mijn instructeur. Wat een held
Gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 8 september 2010 17:44 schreef MelR het volgende:
IK BEN GESLAAAAAAAAAAAAAGD!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
oh mijn goddd ik ben zooo blij!!!!!!!!!!!
EINDELIJK!!!!...
De les ervoor wat kleine foutjes, maar toch zouden die wel cruciaal zijn wan waren voorrangsfouten dus ja.. maar ik liep dus met instructeur naar binnen (soort hotel; de heerlickheid in ermelo daar zit het BNOR nu gevestigd) en toen ik die eximinator zag dacht ik al: o god dat gaat niets worden, oudere langere man strak in pak...statig.van te voren even gekletst en gezegt dat het vorige examen niet goed ging, en ik niet zo tevreden was over die laatste eximinator. toen vroeg hij wat zijn naam was en toen ik dat zei moest hij lachen dus waarsschijnlijk snapte hij het wel. Nou we gingen op weg en ik ben bij geen 1 examen zooo zenuwachtig geweest..mn hart bonkte zohard uit mn borstkarst en de adrenaline stroomde door mn lichaam maar dat merkte de eximinator wel want tijdens het rijden was hij erg aardig,had hem verteld dat ik erg zenuwachtig was tijdens examens omdat het steeds omkleine dingetjes verkeerd gaat..en hij vroeg ook steeds of het wel ging en zelfs als ik kruizingen had gedaan zei die; nou mooi gedaan hoor, ging hardstikke goed...nou en dat vond ik echt relaxt. alleen stopopdracht gedaan, en snelweg was ook hardstikke goed gegaan (ook heel rustig echt geluk want t was 4 uurnou toen weer terug en ik had echt zoiets van: nou t ging goed, en geen ingrepen..maar het zal wel weer niet goed zijn om een of ander klein kutdingetje...maar tijdens het lopen naar de stoelen knipoogde mn instructeur (was meegereden) al naar me dus ik had wel wat hoop gekregen.
Het enige wat die eximinator zei was; nou t was voldoende hoor...en ik moest gewoon huilen van geluk hahaen ik kon zien dat eximinator blij voor me was. Hele rit ging goed, enige wat ik aan moet denken is dat ik niet te hard op rotondes af moet rijden.!!!
Ik kan het nog steeds niet geloven eigelijk...maarja dat komt wel als ik morgen mn rijbewijs aanvraag!!!.
oja en die 30 euro...of het nou wel klopte of niet, die heb ik naderhand LACHEND betaald:D:D:D
![]()
![]()
Twintig jaar geleden was je met 15 lessen wel klaar. Tegenwoordig is dat gewoon niet meer zo. Tijden veranderen, en ook regels en strengheid van het CBR en dergelijke.quote:Op donderdag 9 september 2010 10:42 schreef HappyGirl91 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!!![]()
Spannend, hoor!
Hoeveel lessen heeft iedereen hier tot nu toe eigenlijk gehad? Zitten hier ook newbies?
Ik heb trouwens een vraagje: Ik was de laatste keer dat ik dit topic volgde een echte newbie, met 3 lessen aan ervaring, maar inmiddels zit ik op 15, en mijn moeder begint al te zeggen dat ik nu toch echt snel m'n rijbewijs moet halen omdat ze anders niet meer betaalt![]()
Ligt het aan mij of is dit weinig?
Een vriend van me heeft er 16 gehad, maar die had daarvor al heel veel gereden, dus ik snap 't niet![]()
Ik dacht dat 35 à 40 lessen gemiddeld was...
Alles bij elkaar had ik er ongeveer 50.quote:Op donderdag 9 september 2010 10:42 schreef HappyGirl91 het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!!![]()
Spannend, hoor!
Hoeveel lessen heeft iedereen hier tot nu toe eigenlijk gehad? Zitten hier ook newbies?
Ik heb trouwens een vraagje: Ik was de laatste keer dat ik dit topic volgde een echte newbie, met 3 lessen aan ervaring, maar inmiddels zit ik op 15, en mijn moeder begint al te zeggen dat ik nu toch echt snel m'n rijbewijs moet halen omdat ze anders niet meer betaalt![]()
Ligt het aan mij of is dit weinig?
Een vriend van me heeft er 16 gehad, maar die had daarvor al heel veel gereden, dus ik snap 't niet![]()
Ik dacht dat 35 à 40 lessen gemiddeld was...
Ik weet niet, ik zal het niet nog een keer gaan proberenquote:Op donderdag 9 september 2010 09:19 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat is wel tof van hem. Wel eenmalig neem ik aan?
Onzin met een rietjequote:Op donderdag 9 september 2010 10:56 schreef Hitomi het volgende:
[..]
Twintig jaar geleden was je met 15 lessen wel klaar. Tegenwoordig is dat gewoon niet meer zo. Tijden veranderen, en ook regels en strengheid van het CBR en dergelijke.
Richting dat aantal lessen wat je zelf noemt is inderdaad gemiddeld. Probeer je moeder dat maar eens uit te leggen
edit:
Ik zit volgens mij nu op 23 of 24 lessen.
Hoezo TTT?quote:Op donderdag 9 september 2010 15:13 schreef Blistering het volgende:
Hihi, net weer 2 uur gehad en i.t.t. vorige week ging het nu echt lekker. Kijken ging goed, laten rollen bij kruispunten ook, koppeling gebruik mag iets soepeler af en toe, maar toch ook wel netjes. Parkeeropdrachten ook prima, snelweg is al helemaal niets meer aan. Al met al toch weer wat zelfvertrouwen terugOok formulier voor TTT meegekregen, mag ik weer 150 euro dokken volgende week
..
Nou met de TTT kan je alvast gaan kijken hoe ver je bent en het voelt net alsof je gaat afrijden. Zo krijg je wel het idee hoe precies de examen in werking gaat. Maar meestal geven ze veel advies mee wat je kunt verbeteren. Dat is wel meegenomen dan alleen advies van je rij-instructeur te krijgen.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:20 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hoezo TTT?
Heb dat nooit echt gesnapt.
Voor paar tientjes meer heb je examen, en met TTT heb je alleen geen bijzondere verrichtingen maar je betaald bijna voor een examen.
Mijn rijinstructeur legde helemaal uit hoe het examen werkt en examinator ook nog een keer wanneer dit nodig is.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:25 schreef koekii het volgende:
[..]
Nou met de TTT kan je alvast gaan kijken hoe ver je bent en het voelt net alsof je gaat afrijden. Zo krijg je wel het idee hoe precies de examen in werking gaat. Maar meestal geven ze veel advies mee wat je kunt verbeteren. Dat is wel meegenomen dan alleen advies van je rij-instructeur te krijgen.
Ja, met die punten die je zelf al aangaf heb je het meerdere gedeelte wel gelijk. Maar vele mensen willen toch dat ene ''zekerheid'' hebben met de TTT.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:33 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Mijn rijinstructeur legde helemaal uit hoe het examen werkt en examinator ook nog een keer wanneer dit nodig is.
Dus kan volgens mij niet missen.
Denk dat je zelf ook wel door hebt of je goed kan rijden of niet, anders zegt je rijinstructeur het wel.
Je zegt dat je dan precies weet hoe het examen werkt en advies hebt, maar wanneer je het echte examen doet heb je hetzelfde, maar dan ook kans dat je slaagt.
Maargoed dat ben ik
Zekerheid heb je niet... je krijgt evenveel ervaring wanneer je TTT of examen doet, voor bijna hetzelfde geld.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:35 schreef koekii het volgende:
[..]
Ja, met die punten die je zelf al aangaf heb je het meerdere gedeelte wel gelijk. Maar vele mensen willen toch dat ene ''zekerheid'' hebben met de TTT.
Klopt, tis idd lullig als je zeg maar je TTT wel haalt maar je praktijkexamen weer niet. Maar bij enkele nadelen zitten er vanzelfsprekend ook voordelen bij. Zoals vrijstelling krijgen van Bizondere verrichten. Maar dat spreekt al zich. Ik denk dat de TTT alleen bedoelt is om meer het idee te krijgen hoe het in werking gaat. Kijk je zegt het al dat je zelf wel een beeld kan krijgen hoe het allemaal zit. Maar voor de meeste mensen klinkt het woordje ''examen'' al eng genoeg, waardoor ze niet het juiste beeld van een examen krijgen.quote:Op donderdag 9 september 2010 15:37 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Zekerheid heb je niet... je krijgt evenveel ervaring wanneer je TTT of examen doet, voor bijna hetzelfde geld.
Lijkt me nogal lullig wanneer je TTT goed deed en examen niet goed genoeg...ben je eigenlijk 2 examens verder kwa geld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |