Ik heb trouwens nog nooit zo gekeke op rotonde... ik kijk naar rechterrijbanen of ik ook daadwerkelijk voorrang krijg.quote:Op woensdag 1 september 2010 06:27 schreef Instructorix het volgende:
Beste fusionfake,
Je beschrijft een typisch geval van 'terecht' zakken. Het is niet leuk, maar het is niet anders.
Je beschrijft de eerste situatie; je kijkt binnenspiegel, buitenspiegel, schouder...en nog word je verrast door een 'bloedsnelle' fietster. Dan heb je wel gekeken maar niets gezien. Probeer de volgende keer niet om je heen te kijken als Stewie Wonder, maar probeer daadwerkelijk waar te nemen.
Maar bij een kleine rotonde zal je toch wel moeten, omdat de fietser dan niet van opzij komt, maar van schuin achter je. Die fietser rijdt immers ook een rondje.quote:Op woensdag 1 september 2010 07:37 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik heb trouwens nog nooit zo gekeke op rotonde... ik kijk naar rechterrijbanen of ik ook daadwerkelijk voorrang krijg.
En wanneer ik fietspas kruis, kijk ik vantevoren beide kanten of er iets aankomt.
Helemaal niet naar achter (binnenspiegel en buitenspiegel).
Je zal toch moeten afslaan en dan moet je gewoon kijken hoor. Jij bedoelt denk ik de rotonde oprijden?quote:Op woensdag 1 september 2010 07:37 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Ik heb trouwens nog nooit zo gekeke op rotonde... ik kijk naar rechterrijbanen of ik ook daadwerkelijk voorrang krijg.
En wanneer ik fietspas kruis, kijk ik vantevoren beide kanten of er iets aankomt.
Helemaal niet naar achter (binnenspiegel en buitenspiegel).
Succes morgen.quote:Op woensdag 1 september 2010 08:07 schreef Stroopwafels het volgende:
Na heel lang lurken in dit topic toch maar even reageren.
Ik moet morgen afrijden.
Nee hoor, ik kijk naar links voor me en rechts /achter over me schouder..quote:Op woensdag 1 september 2010 08:42 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar bij een kleine rotonde zal je toch wel moeten, omdat de fietser dan niet van opzij komt, maar van schuin achter je. Die fietser rijdt immers ook een rondje.
En succes stroopwafels!
In je spiegels zie je toch ook amper iets op een rotonde. Gewoon vooraf goed scannen, en bij het afrijden van de rotonde je dode hoek bekijkenquote:Op woensdag 1 september 2010 11:06 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Nee hoor, ik kijk naar links voor me en rechts /achter over me schouder..
Spiegels gebruik ik nooit bij rotonde afrijden...
Dus beetje vaag
Precies, dus weet niet waarom mensen spiegels gebruikenquote:Op woensdag 1 september 2010 11:13 schreef Piles het volgende:
[..]
In je spiegels zie je toch ook amper iets op een rotonde. Gewoon vooraf goed scannen, en bij het afrijden van de rotonde je dode hoek bekijken
I guess dan maar. Ik begon vreemd genoeg zonder zenuwen, was ook echt lekker uitgeslapen, goed ontbeten etc. Eerste uur ging redelijk tot goed, maar het 2de uur begonnen de fouten gewoon. Moest inparkeren bij het CBR hier, waar het echt tjokvol stond, dus ging echt met veel moeite (achteruit ook nog). Ene kant super veel ruimte, andere kant amper.. Verder op de snelweg, ipv kijken, richting, naar links deed ik naar links, kijken, richting. Heb meerdere malen andere automobilisten laten schrikken volgens mij omdat ik al tegen de streep reed. Gewoon dat soort stommiteiten.quote:Op woensdag 1 september 2010 11:00 schreef twiFight het volgende:
Heeft iedereen last van
Gek genoeg ik sinds ik mijn rijbewijs heb niet. Ik rij heel goed, al zeg ik het zelf. Terwijl ik juist had verwacht dat zonder instructeur naast me ik dingen minder goed zou gaan doen. Bepaalde dingen doe ik wel op mijn eigen manier, maar ik rij beter dan ik tijdens mijn rijlessen deed. Misschien omdat ik minder zenuwachtig ben.
Gefeliciteerd!quote:
quote:Op woensdag 1 september 2010 12:16 schreef Stroopwafels het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik was dat ook van plan, maar ik ben meestal te blij om dingen voor me te houden.
Thnx!quote:Op woensdag 1 september 2010 12:14 schreef Piles het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! en![]()
dat niemand het weet.
Haha, dankje!quote:Op donderdag 2 september 2010 12:49 schreef jacobras het volgende:
[..]
Gefeliciteerd! Stroopwafels trakteren?
Bedankt!quote:Op donderdag 2 september 2010 12:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Gefeliciteerd![]()
Ik mag de 20e weer op trouwens
Pauzeer je tussendoor wel? Dat hielp mij geweldig. Even snel een bakje koffie drinken. Het kostte tijd, maar ik voelde me het tweede uur net zo fit als het eerste.quote:Op woensdag 1 september 2010 10:44 schreef Blistering het volgende:
[..]
Succes morgen.
Ik had 2 uur vandaag. My god, begon zo goed... 2de uur was echt ;e. Falen met parkeren, falen op de snelweg, voelde echt weer net als de 1ste les. Wat een amateur ben ik soms ook, allemachtig.
Waar? Ik doe dan motor namelijk.quote:Op donderdag 2 september 2010 12:58 schreef 08gnoT. het volgende:
Gefeliciteerd![]()
Ik mag de 20e weer op trouwens
Bredaquote:Op donderdag 2 september 2010 16:53 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Waar? Ik doe dan motor namelijk.
Bussum.quote:Op donderdag 2 september 2010 17:29 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
BredaJij woont meer naar het noorden en oosten toch?
Nee, en ik moet bekennen dat ik ook amper eet 's morgens voor een les. Krijg amper een hap door m'n keel van de zenuwen.quote:Op donderdag 2 september 2010 16:06 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Pauzeer je tussendoor wel? Dat hielp mij geweldig. Even snel een bakje koffie drinken. Het kostte tijd, maar ik voelde me het tweede uur net zo fit als het eerste.![]()
Geslaagden: gefeliciteerd!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |