abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86044227
Ik leste altijd 1,5 uur, dat was altijd net precies ertussen in en dat was goed voor mij. Ik heb ook wel eens 2 uur gelest als het niet anders kon, maar op een gegeven moment begon ik dan echt slaperig te worden.
pi_86044234
Heb juist liever 2 uur. 1 uur is een beetje kort, moet ik er eerst weer ff inkomen, dan eventueel wat nieuws doen en heb je weinig tijd over om het verder te oefenen. Hoewel ik het na 2 uur rijden ook wel gehad heb dus mss zou 1,5 uur beter zijn.
Op dinsdag 9 december 2025 20:10 schreef Haags het volgende:
De enige goede Rus is een dode Rus.
pi_86057845
Zijn er hier ook mensen die spoed/stoom cursussen hebben gedaan?

Ik ben gisteren begonnen aan een 10 daagse cursus, en voor mijn gevoel werd ik meteen heel erg in het diepe gegooid. Heb dinsdag mijn theorie gehaald (in 1 keer!), dit was verplicht voordat ik aan de cursus mocht beginnen.

's Morgens werd ik bij een parkeerplaatsje vlak bij mijn huis opgehaald, en mocht meteen, over de prinvinciale weg, naar de rijschool rijden om nog wat administratie af te ronden. Ik hoefde niet te spiegelen, maar kreeg wel meteen schakelen, richtingaangeven, remmen/stoppen en reed binnen de eerste 15 minuten al 80km/h in z'n 4. Tussen plek van vertrek en rijschool zat een rotonde en wat smalle weggetjes waar je moet uitwijken voor tegemoetkomende autos.

Mijn instructuur was heel relaxed en corrigeerde me regelmatig, maar over het algemeen ging het goed, het was alleen wel dood eng.

Na een kwartiertje gingen we weer weg bij de rijschool, en ben toen via de snelweg meteen naar Utrecht gereden (examen gebied van CBR), dus binnen een uur zat ik ook al aan 120km/h in z'n 5. Daar uitleg gehad over spiegelen, en meteen op een pakeerplaats vooruit/achteruit inparkeren en in woonwijkje wat file parkeren.

Ik vond deze manier van lessen niet erg, het was wel erg vermoeiend en eng, na 4 uur was ik het helemaal zat, maar ik heb heel veel geleerd, en zo vaak ging het naar mijn idee niet echt fout, ik merk dat ik dingen snel op pak en de instructuur was ook erg tevreden.

Ik vraag me wel af of het normaal is, ik kreeg wel erg veel handelingen in 1 dag.

Dus, lang verhaal kort, iemand ervaring met 7/10/12 dagen cursussen en hoe was de eerste dag?

(lurk normaal alleen op fok, toch maar eens een accountje gemaakt)
pi_86066659
Ik heb een spoedcursus gehad een halfjaar geleden bij de ANWB in Amsterdam. Maar daar deden ze het rustig aan. Ik was er al wel klaar voor maar ze hadden daar een vast schema wanneer snelweg etc. Ik had wel 16 uur simulator gedaan dus bij de eerste les gingen we Amsterdam al in.
pi_86068126
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 13:01 schreef kleborp het volgende:

Ik vraag me wel af of het normaal is, ik kreeg wel erg veel handelingen in 1 dag.

Als jij dingen snel oppikt, waarom niet?
Als 1 onderdeel behandeld is en je snapt het dan is het logisch om naar het volgende onderdeel te gaan, zonde om het niet te doen.
Heb je meer dingen om te oefenen en te perfectioneren. ;)
pi_86068969
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:24 schreef vannelle het volgende:

[..]

Als jij dingen snel oppikt, waarom niet?
Als 1 onderdeel behandeld is en je snapt het dan is het logisch om naar het volgende onderdeel te gaan, zonde om het niet te doen.
Heb je meer dingen om te oefenen en te perfectioneren. ;)
Ja dat is waar, en ik waardeer het ook.

Echter zit ik nu achteraf te denken of het wel verantwoordelijk was van de instructeur om op basis van korte observatie tijd mij toch al die dingen toe te vertrouwen. Maar goed, wettelijk gezien was hij natuurlijk de bestuurder, dus als er iets gebeurd was zou het zijn probleem geweest zijn.

Ik heb er wel van genoten, en kijk er naar uit om maandag weer te rijden :)

Overigens een tip voor mensen die nog moeten gaan rijden, let op je schoenen. Ik loop normaal altijd op hoge/stevige wandelschoenen met dikke zolen, maar dat is niet fijn bij het rijden, heb maar even een paar gympen gehaald voor maandag..
pi_86069572
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:56 schreef kleborp het volgende:

Echter zit ik nu achteraf te denken of het wel verantwoordelijk was van de instructeur om op basis van korte observatie tijd mij toch al die dingen toe te vertrouwen.
Geloof me, hij weet wat hij doet en heeft ALLE controle.
Hij zal echt niks onverantwoords doen, hij zit zelf ook in die auto en die auto is nog eens zijn inkomen ook.
Blijkbaar kan jij het aan, wees blij dat dat zo is en wees blij met een instructeur die dat ziet en er op inhaakt ipv als een zak aardappels in de stoel te hangen. :)

quote:
Op zaterdag 4 september 2010 19:56 schreef kleborp het volgende:
Maar goed, wettelijk gezien was hij natuurlijk de bestuurder, dus als er iets gebeurd was zou het zijn probleem geweest zijn.
Precies. ;)
pi_86069627
Ow, en hou er rekening mee dat je leercurve nu heel steil is en da's mooi.
Maar die curve gaat een stuk platter binnenkort als je aangeleerde dingen gaat oefenen, die stijgende lijn blijft niet zo snel gaan.
Hij zal ook nog een keertje naar beneden gaan hoogstwaarschijnlijk. Niks aan de hand, is heel normaal.

Succes!
  zaterdag 4 september 2010 @ 23:31:30 #209
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86075348
Ja, er zijn zelfs momenten geweest dat ik zoiets had van "gadverdamme, alweer dit kruispunt, ik ben hier al zo vaak geweest, ik wil nieuwe dingen doen". Maar ja, je zult toch het inzicht moeten hebben en dat is niet meer zo spannend als voor de eerste keer de snelweg op en dat soort dingen. Maar wel heel belangrijk ;)

Ik ben begonnen met lessen op afgeragde schoenen, kruising tussen gymschoen en wandelschoen. Ik heb een keer gelest in normale wandelschoenen, die wat steviger waren, en ik kon spontaan niet meer met de koppeling en gas omgaan. Uiteindelijk maakt het niet zo veel uit, want je moet ook kunnen rijden als je van schoenen wisselt, maar op je examen zou ik het wel even houden op schoenen waar je aan gewend bent met autorijden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 5 september 2010 @ 11:48:37 #210
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86084117
quote:
Op zaterdag 4 september 2010 23:31 schreef twiFight het volgende:
Ja, er zijn zelfs momenten geweest dat ik zoiets had van "gadverdamme, alweer dit kruispunt, ik ben hier al zo vaak geweest, ik wil nieuwe dingen doen". Maar ja, je zult toch het inzicht moeten hebben en dat is niet meer zo spannend als voor de eerste keer de snelweg op en dat soort dingen. Maar wel heel belangrijk ;)

Ik ben begonnen met lessen op afgeragde schoenen, kruising tussen gymschoen en wandelschoen. Ik heb een keer gelest in normale wandelschoenen, die wat steviger waren, en ik kon spontaan niet meer met de koppeling en gas omgaan. Uiteindelijk maakt het niet zo veel uit, want je moet ook kunnen rijden als je van schoenen wisselt, maar op je examen zou ik het wel even houden op schoenen waar je aan gewend bent met autorijden.
Niemand weet dit, maar ik ben ooit begonnen op een soort ballerina gymp met lessen, en tot nu toe heb ik nergens anders meer mee gereden :@ Ik heb een een keer met de lesauto met iets te grote All Stars gereden waardoor ik met de neus achter de koppeling bleef hangen. Ook een keer een schoen met een sleehakje aan gehad, maar die waren zo glad aan de zool dat ik steeds van het gas/rem/koppeling gleed. Deze ballerina gympjes reden perfect, en daar wil ik het dus voorlopig bij houden. Het waren schoentjes van 5,- bij de Van Haren, ruim een jaar geleden gekocht, maar al voor 100,- plezier van gehad :')
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_86091325
Schoenen hebben niet zo'n heel veel invloed toch? Ik merk in ieder geval weinig verschil(behalve toen ik laatst met de auto naar motorrijles ging en m'n laarzen al aanhad, dat was wat minder _O- ). Het lekkerste is met blote voeten, maar ik geloof dat dat zelfs niet eens mag in Nederland!
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  zondag 5 september 2010 @ 16:44:07 #212
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86092746
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:58 schreef Jac0bus het volgende:
Schoenen hebben niet zo'n heel veel invloed toch? Ik merk in ieder geval weinig verschil(behalve toen ik laatst met de auto naar motorrijles ging en m'n laarzen al aanhad, dat was wat minder _O- ). Het lekkerste is met blote voeten, maar ik geloof dat dat zelfs niet eens mag in Nederland!
Dat denk ik niet nee, ben zelf nogal bijgelovig :')
Vooral met rijles had ik dat al, ik was in de heilige overtuiging dat als ik die schoenen niet aan zou hebben, dat m'n rijles zou falen. Heel erg dat ik allerlei 'geluksdingen' had.
pi_86103507
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:58 schreef Jac0bus het volgende:
Mwah, mijn probleem met hoge en stevige schoenen was dat het buigen van de enkels moeilijker gaat, en het aanvoelen van de pedalen is ook lastig.
Mijn instructeur zij ook dat je met dikke zolen meer op geluid van de motor dan gevoel af moet gaan, je voelt namelijk niet echt of je een pedaal nu in trapt of niet (helemaal niet bij die moderne 'lichte' pedalen).

Ik zal morgen even mijn ervaring delen, dan rij ik voor het eerst met gympen ipv betonblokken :)
  zondag 5 september 2010 @ 22:37:34 #214
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86108236
Het is ook maar net wat je gewend bent, maar na altijd met het ene type schoenen gereden te hebben opeens naar het andere gaan kan nog wel eens leuk koppeling/gaswerk opleveren.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_86126961
quote:
Op zondag 5 september 2010 21:27 schreef kleborp het volgende:

[..]

Mwah, mijn probleem met hoge en stevige schoenen was dat het buigen van de enkels moeilijker gaat, en het aanvoelen van de pedalen is ook lastig.
Mijn instructeur zij ook dat je met dikke zolen meer op geluid van de motor dan gevoel af moet gaan, je voelt namelijk niet echt of je een pedaal nu in trapt of niet (helemaal niet bij die moderne 'lichte' pedalen).

Ik zal morgen even mijn ervaring delen, dan rij ik voor het eerst met gympen ipv betonblokken :)
Met mijn Etnies heb ik dat inderdaad ook met de pedalen. Dan sta je voor een stoplicht en dan hoor je heel zachtjes de motor toeren maken, om er een halve minuut later achter te komen dat jij dat toch echt zelf bent. Oeps! Even wat minder gewicht!

A.s. woensdag mijn volgende les. Alweer zin in na 2 weekjes :Y
pi_86127074
Ja schoenen maken inderdaad heel wat uit. M'n ietwat nettere schoenen zijn minder comfortabel om mee te rijden dan m'n afgetrapte allday-dingen.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  maandag 6 september 2010 @ 16:26:59 #217
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86130399
quote:
Op maandag 6 september 2010 14:42 schreef Hitomi het volgende:

[..]

Met mijn Etnies heb ik dat inderdaad ook met de pedalen. Dan sta je voor een stoplicht en dan hoor je heel zachtjes de motor toeren maken, om er een halve minuut later achter te komen dat jij dat toch echt zelf bent. Oeps! Even wat minder gewicht!

A.s. woensdag mijn volgende les. Alweer zin in na 2 weekjes :Y
Ik heb ook Etnies O+
Ga ik indd ook maar niet mee rijden, die zolen zijn waanzinnig dik. Denk dat ik ver schil niet eens meer zal merken tussen m'n rem en gas. Net als met mijn Vans :)
  maandag 6 september 2010 @ 16:35:17 #218
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_86130655
Ik les altijd op laarzen van 3 of 4 maten te groot :D Die zitten toch echt het fijnst om de pedalen mee aan te voelen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  maandag 6 september 2010 @ 17:26:46 #219
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_86132591
De eigenaar van m'n rijschool belde net, ik mag de 16e op ^O^ Er was een plek vrijgekomen bij het CBR die vóór de spits viel die hij mij wel gunde :P
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_86133108
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:26 schreef 08gnoT. het volgende:
De eigenaar van m'n rijschool belde net, ik mag de 16e op ^O^ Er was een plek vrijgekomen bij het CBR die vóór de spits viel die hij mij wel gunde :P
Kijk, dát zijn de betere berichten! ^O^
Ook fijn dat het niet in de spits is. :)
pi_86151357
quote:
Een bende in Estland hielp burgers op ingenieuze wijze aan een rijbewijs. Een in een stropdas verborgen camera registreerde de vragen van het theorie-examen, waarna de juiste antwoorden via een oortelefoon gesouffleerd werden.

De bende voorzag de kandidaten van de stropdas met camera en een oortje. Zo konden de juiste antwoorden op de vragen aan hen doorgespeeld worden. Het praktijkexamen werd vervolgens afgenomen door een omgekochte examinator.

De politie kon de bende oprollen door een undercoveragent in te zetten. Deze werd door de bende door een rijexamen geloodst, waarna de bendeleden tegen de lamp liepen.
frontpage

Creatief!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_86155169
quote:
Op maandag 6 september 2010 17:26 schreef 08gnoT. het volgende:
Mooi zo, geen spits!! :D

quote:
Op dinsdag 7 september 2010 00:21 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

frontpage

Creatief!
Shit, wist ik hier nu maar van ;)

Zou ik mijn examinator kunnen omkopen als ik eindelijk een keer op mag? O-)
pi_86168573
Morgen afrijden voor de eerste keer 8)7

Iemand nog tips, behalve uiteraard dit topic doorspitten, goed kijken en relaxed en rustig blijven (jezelg blijven)?

Danku alvast :*
  dinsdag 7 september 2010 @ 16:24:23 #224
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86168612
quote:

[..]

frontpage

Creatief!
Shit hé, hoe relaxed is dat!! _O-
  dinsdag 7 september 2010 @ 16:36:58 #225
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_86169245
quote:
Op dinsdag 7 september 2010 16:23 schreef Stante het volgende:
Morgen afrijden voor de eerste keer 8)7

Iemand nog tips, behalve uiteraard dit topic doorspitten, goed kijken en relaxed en rustig blijven (jezelg blijven)?

Danku alvast :*
Geluk hebben :P

Succes ;)

quote:

[..]

frontpage

Creatief!
http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/07/koop-een-rijbewijs ):O Dat gat is inmiddels gedicht, maar ik moet zeggen dat het wel verleidelijk had geweest. Uiteraard wel eerst een cursus rijlessen tot je op zou mogen, maar dan met de zekerheid dat je 'slaagt' :P Al ben ik daar te schijterig voor :@
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')