Ik noemde ook maar wat mogelijkheden op, niet dat jij je aan allemaal schuldig hebt gemaakt.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 10:51 schreef MelR het volgende:
dankje voor de opheldering Vanelle, en natuurlijk heb je gelijk (duh) maar bij mij was het allemaal zo erg niet, ik deed voor de rest alles goed (hij noemde het alle "moeilijke dingen")(en reed dus niet als een bang, onzeker vogeltje, want hij zei dat ik besluitvaardig was, met inhalen op de snelweg enzo...hij was juist toen te laat want pas toen ik aan het inhalen was zei hij: ooh even gas bij want je moet de volgende afslag hebben, waarbij ik dus 140 moest gaan rijden om een vrachtwagen voorbij te gaan en deze afslag te halen!!!) en vroeg ook nog aan mn instructeur of ik normaal ook zo rechts reed..nee dus. maar hij vond deze 40 minuten schijnbaar belangrijker dan hoe ik normaal altijd rijd, en had volgens mij dus ook geen begrip voor zenuwen omdat ik al 3x gezakt was op van die kleine kutfoutjes!..pff ik blijf het gevoel houden als ik meer gediscusieerd had dat ik hem misschien wel had laten inzien dat hij gewoon fout bezig was..of gebeurt zoiets nooit?, dat een leerling met argumenten de beslising terug kan draaien?
8 september en nu er al tegenop zien, je kwelt jezelf onnodig!quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:01 schreef MelR het volgende:
ja 8 september...maar zie er nu alweer tegenop!..weer die zenuwen, nervositeit enz.. ik vind wel dat eximinatoren toch wat meer met de instructeur ook in overleg moeten gaan, die weten toch beter hoe een leerling echt rijd!..maar ja heb het er ook met mijn instructeur overlegt en die zei ook; je schiet er niks mee op als je er tegen in beroep gaat dus ik moet mijn verlies maar nemen en verder er niet over nadenken of het wel of niet terecht was.
Echt negatief niet, al zou ik bepaalde dingen graag anders willen zien maar daar ga ik niet over.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:01 schreef MelR het volgende:Maar als ex instructeur ben je best negatief over het hele examengebeuren en cbr,das dan ook de reden dat je geen instructeur meer bent Vannelle?..en heb je nog leuke verhalen van examens/rijlessen? wel of niet goed afgelopen?...of heb je die al verteld en heb ik daar overheen gelezen?
Kijk weet je wat je in je hoofd moet houden.quote:Op donderdag 26 augustus 2010 16:01 schreef MelR het volgende:
ja 8 september...maar zie er nu alweer tegenop!..weer die zenuwen, nervositeit enz.. ik vind wel dat eximinatoren toch wat meer met de instructeur ook in overleg moeten gaan, die weten toch beter hoe een leerling echt rijd!..maar ja heb het er ook met mijn instructeur overlegt en die zei ook; je schiet er niks mee op als je er tegen in beroep gaat dus ik moet mijn verlies maar nemen en verder er niet over nadenken of het wel of niet terecht was.
Maar als ex instructeur ben je best negatief over het hele examengebeuren en cbr,das dan ook de reden dat je geen instructeur meer bent Vannelle?..en heb je nog leuke verhalen van examens/rijlessen? wel of niet goed afgelopen?...of heb je die al verteld en heb ik daar overheen gelezen?
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:13 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb mijn examen dus niet gehaald, kreeg ik vandaag te horen van mijn instructeur dat de vrijstellingen ook niet meer gelden
Dat was vorige week al. Zag een auto niet van rechts, moest hij op op de rem. Was me helemaal aan het focussen op de kinderen die daar met zijn allen op de fiest zaten. Maar nu moet dus bij het volgende examen de bijzondere verrichtingen ook nog eens doenquote:
Ow sorry, ben eind vorig deel pas weer ingehaaktquote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:33 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Dat was vorige week al. Zag een auto niet van rechts, moest hij op op de rem. Was me helemaal aan het focussen op de kinderen die daar met zijn allen op de fiest zaten. Maar nu moet dus bij het volgende examen de bijzondere verrichtingen ook nog eens doen
quote:Op donderdag 26 augustus 2010 18:43 schreef twiFight het volgende:
Instructeurs die in discussie gaan met examinatoren heeft geen zin. Een instructeur kan (en zal) dat doen om zijn slagingspercentage op te krikken om zo meer klanten te krijgen, en examinatoren weten dat ook.
De 1 is de ander niet en ik ken meer instructeurs dan jij.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:22 schreef twiFight het volgende:
Oh ik ontken ook niet dat er instructeurs zullen zijn die wel eerlijk zijn en verantwoordelijkheid nemen, maar ik ben veeeel te cynisch over de samenleving om er van uit te gaan dat er niemand is die er misbruik van maakt.
[edit] paar paginas terug kwam er een website langs waar je reviews kunt schrijven. Daar ben ik ook best wat reviews tegengekomen die mijn vertrouwen in instructeurs hard deed dalen. Egoisten heb je overal.
Programmeur, en ik heb jarenlang schoongemaakt, dus bedenk eens wat leuks.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 03:44 schreef Instructorix het volgende:
En vertel me nu eens wat voor werk jij doet, zal ik je even alle vooroordelen geven die ik me kan bedenken.
Jammer man!!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:21 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik ben gezaktIk reed op de snelweg en moest de volgende afslag nemen, maar er zat een vrachtauto voor me die 80 reed en het was nog meer dan 1200 meter dus ik ging inhalen. Tegelijk gaat die vrachtwagen versnellen en m'n lesauto had het vermogen niet om hem in te halen
Ik gaf plankgas maar ik kwam niet voorbij hem, de examinator: "Je moet wel gasgeven he
". Dus ik redde het niet (ook niet toen ik terugschakelde, toen was de afstand inmiddels te kort en reed de vrachtwagen ook te snel) en moest inhouden om er weer achter in te kunnen voegen.
Ik hinderde het verkeer op de middenstrook en daarom was ik gezakt. De examinator zei wel tegen m'n instructeur dat ik verder heel goed reed en dat het alleen daarom ging, maarja daar koop je niks voor. Deze examinator was iig geen chagrijnige boeman.
Maar wel erg jammerVond m'n instructeur ook, die heeft op de terugweg wel 50x gezegd hoe jammer hij het vond omdat ik zo goed reed, maar daar heb ik niks aan
Liever dat ik alles verpruts en echt slecht rijd dan zoiets.
Wtf, hoezo gaat de vrachtwagen versnellen als ie 80 rijd? die dingen mogen toch niet harder?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:21 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik ben gezaktIk reed op de snelweg en moest de volgende afslag nemen, maar er zat een vrachtauto voor me die 80 reed en het was nog meer dan 1200 meter dus ik ging inhalen. Tegelijk gaat die vrachtwagen versnellen en m'n lesauto had het vermogen niet om hem in te halen
Ik gaf plankgas maar ik kwam niet voorbij hem, de examinator: "Je moet wel gasgeven he
". Dus ik redde het niet (ook niet toen ik terugschakelde, toen was de afstand inmiddels te kort en reed de vrachtwagen ook te snel) en moest inhouden om er weer achter in te kunnen voegen.
Ik hinderde het verkeer op de middenstrook en daarom was ik gezakt. De examinator zei wel tegen m'n instructeur dat ik verder heel goed reed en dat het alleen daarom ging, maarja daar koop je niks voor. Deze examinator was iig geen chagrijnige boeman.
Maar wel erg jammerVond m'n instructeur ook, die heeft op de terugweg wel 50x gezegd hoe jammer hij het vond omdat ik zo goed reed, maar daar heb ik niks aan
Liever dat ik alles verpruts en echt slecht rijd dan zoiets.
Wat onzettend jammer hé! Klote dat ze je op een dingetje laten zakkenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 18:21 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik ben gezaktIk reed op de snelweg en moest de volgende afslag nemen, maar er zat een vrachtauto voor me die 80 reed en het was nog meer dan 1200 meter dus ik ging inhalen. Tegelijk gaat die vrachtwagen versnellen en m'n lesauto had het vermogen niet om hem in te halen
Ik gaf plankgas maar ik kwam niet voorbij hem, de examinator: "Je moet wel gasgeven he
". Dus ik redde het niet (ook niet toen ik terugschakelde, toen was de afstand inmiddels te kort en reed de vrachtwagen ook te snel) en moest inhouden om er weer achter in te kunnen voegen.
Ik hinderde het verkeer op de middenstrook en daarom was ik gezakt. De examinator zei wel tegen m'n instructeur dat ik verder heel goed reed en dat het alleen daarom ging, maarja daar koop je niks voor. Deze examinator was iig geen chagrijnige boeman.
Maar wel erg jammerVond m'n instructeur ook, die heeft op de terugweg wel 50x gezegd hoe jammer hij het vond omdat ik zo goed reed, maar daar heb ik niks aan
Liever dat ik alles verpruts en echt slecht rijd dan zoiets.
Toen had ik m'n 1equote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:51 schreef Heichler het volgende:
Is 2 uur op woensdag een goede examentijd?
Polo sdi toevallig? Of een andere sdi?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:40 schreef 08gnoT. het volgende:
Inderdaad een slome diesel met een aantal PK waar een 2CV nog om gaat lachen![]()
Met een fatsoenlijke auto zou het je ws. ook wel gelukt zijn, nu dus ff niet.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:40 schreef 08gnoT. het volgende:
De spits begon net dus voor ik ging inhalen, was er een aardige rits auto's op de andere baan. Ik weet niet meer precies hoe de auto's reden natuurlijkmaar daar was een gat om in te halen iig als het gelukt had. Ik begon al met vol gas achter de vrachtauto, in de veronderstelling dat ik wel zou versnellen.
Initiatief tonen is idd wel gewenst maar als het niet gaat dan gaat het niet.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:40 schreef 08gnoT. het volgende:Het was best wel even chaotisch in het moment, met 80 of 90 op een drukke weg kuieren is niet echt ideaal natuurlijk, dus in dat opzicht begijp ik wel dat ik gezakt ben, maar ik weet ook niet hoe ik het anders op het kunnen lossen. Als ik erachter was blijven hangen, had ik vast weer te weinig initiatief getoond.
Damagheulnie!!!quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 19:40 schreef 08gnoT. het volgende:En je weet hoe vrachtwagens zijn, ik kwam er ook een tegen op de linkerrijbaan (van een driebaans)Die doen wel meer dingen die niet mogen, nog erger dan auto's
Was gister ook wel apart.quote:Maar idd ook vrachtwagenchauffeurs zijn geen heilige boontjes.
Erger dan auto's wil ik niet zeggen maar het valt gewoon meer op, dat dan weer wel.
Als ik op de splitsing rechts aan moet houden gewoon rechts er langs, zonder meer. Maar wel met een uitwijkmogelijkheid mocht de vrachtwagenchauffeur zich bedenken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:13 schreef DeRakker. het volgende:
Maar wat doe jij dan? ga je dan rechts inhalen of toch links eromheen, dus wel 2 banen opschuiven en weer terug 2 banen.
Alles, maar spiegelen was nog 'vrijwillig' en ik ben niet sneller dan ongeveer 50 gegaan (wegen waren niet lang). Uiteraard wil je in het begin veel meer doen, maar rijlessen gaan daar niet echt over. Voertuigbeheersing heb je na een les of 5 wel gehad, wat je ècht moet leren is anticiperen, flexibel kijken en situaties goed oplossen. En dat moet je niet haasten, dat moet je gewoon goed kunnen.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 21:54 schreef Chickert het volgende:
Ik vroeg mij af wat jullie allemaal mochten doen tijdens je eerste paar lessen? Ik heb nu twee lessen achter de rug en ik heb de eerste les stuur/gas/rem in beheer gehad (en uiteraard spiegels en knipperlicht) en vandaag tijdens mij tweede les halverwege het schakelen overgenomen van de instructeur (zonder koppeling nog) en toen ik werd afgezet achteruit ingeparkeerd (parallel).
Mijn keuze zou er serieus van afhangen of mijn vriendin naast me zit of nietquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 00:13 schreef DeRakker. het volgende:
Maar wat doe jij dan? ga je dan rechts inhalen of toch links eromheen, dus wel 2 banen opschuiven en weer terug 2 banen.
Je kunt er ook voor kiezen om een verkeersveilige keuze te maken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 04:13 schreef twiFight het volgende:
[..]
Mijn keuze zou er serieus van afhangen of mijn vriendin naast me zit of niet
Dat zeg ik niet, je verzint er dingen bij. Mijn keuze komt aardig overeen met wat jij typte, alleen is mijn vriendin nogal van het regeltjesneuken, dus ongeacht wat de veiligste keuze is zou ze altijd willen dat ik er links omheen ga, ongeacht hoe druk het daar is en hoeveel ruimte er is (met als alternatief rechtsachter de vrachtwagen gaan hangen omdat je niet rechts mag inhalen, en ja ik weet dat hier uitzonderingen op zijn, maar zo denkt mijn vriendin niet). Dat alles heeft 0,0 met asociaal te maken.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 04:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je kunt er ook voor kiezen om een verkeersveilige keuze te maken.
Wat je nou eigenlijk zegt is dat je je asociaal zou gedragen als er niemand bij zit. Lekker dan.
Oké, eens dan.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 04:50 schreef twiFight het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, je verzint er dingen bij. Mijn keuze komt aardig overeen met wat jij typte, alleen is mijn vriendin nogal van het regeltjesneuken, dus ongeacht wat de veiligste keuze is zou ze altijd willen dat ik er links omheen ga, ongeacht hoe druk het daar is en hoeveel ruimte er is (met als alternatief rechtsachter de vrachtwagen gaan hangen omdat je niet rechts mag inhalen, en ja ik weet dat hier uitzonderingen op zijn, maar zo denkt mijn vriendin niet). Dat alles heeft 0,0 met asociaal te maken.
Is ook veel gemakkelijker.quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 13:57 schreef twiFight het volgende:
Mijn instructeur belde me gewoon terwijl hij achter zijn PC zat en ingelogd was bij het CBR. Hij las toen de examendata en tijden op en ik kon via de telefoon gelijk vertellen of het me uitkwam. Lijkt me veel makkelijker.
Ging jij de eerste les gelijk schakelen en alles?quote:Op zaterdag 28 augustus 2010 04:12 schreef twiFight het volgende:
[..]
Alles, maar spiegelen was nog 'vrijwillig' en ik ben niet sneller dan ongeveer 50 gegaan (wegen waren niet lang). Uiteraard wil je in het begin veel meer doen, maar rijlessen gaan daar niet echt over. Voertuigbeheersing heb je na een les of 5 wel gehad, wat je ècht moet leren is anticiperen, flexibel kijken en situaties goed oplossen. En dat moet je niet haasten, dat moet je gewoon goed kunnen.
Vooral de situatie, methodes hebben daar mee te maken.quote:Op zondag 29 augustus 2010 00:45 schreef twiFight het volgende:
Maar elke instructeur heeft zo zijn eigen methode en e.e.a. is ook afhankelijk van de situatie.
Polo iddquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 20:13 schreef vannelle het volgende:
[..]
Polo sdi toevallig? Of een andere sdi?
Echt, diesels zonder turbo zouden verboden moeten worden.
[..]
Die vond het ook heel jammer en zei ook dat zo;n situatie tijdens de lessen nooit geweest was, dat ik er normaal gezien geen problemen mee hadquote:Met een fatsoenlijke auto zou het je ws. ook wel gelukt zijn, nu dus ff niet.
Alleen kunnen we (ja, ik zeg "we" want ik vind het ook zuur voor je) in dit geval niet de auto de schuld geven, je moet zelf rekening houden met de capaciteiten van zo'n ding. Als je in dit geval al van capaciteiten mag spreken......
[..]
Initiatief tonen is idd wel gewenst maar als het niet gaat dan gaat het niet.
Wat zei je instructeur er eigenlijk van?
ik schakelde uiteindelijk ook terug naar z'n vier maar toen was het al te laat, bij de keer erna deed ik het wel op die manier. Toen lukte het wel net. Ik had nog nooit in de vrijdagmiddagspits gereden, dus die drukte was nog vrij nieuw voor me (heb 5 lessen gehad in de Polo, daarvoor had ik in een andere wagen wel in de drukte gereden natuurlijk)quote:Tip voor de volgende keer:
Stel dat dezelfde situatie zich nog eens voordoet, hou afstand op je voorligger en bepaal via spiegelen waar je op links terecht wil komen.
Versnel op de rechterrijstrook zodat je al een snelheidsverschil met je voorligger hebt voor je naar links gaat.
Dat maakt het naar links gaan ook makkelijker omdat dan het snelheidsverschil met links kleiner is.
Als dit tijdens je volgend examen weer gebeurt en je rijdt nog steeds in dat slome ding: schakel gerust terug naar 4 en zeg dat je dat doet om beter snelheid te kunnen maken.
Veiligheid gaat nou eenmaal boven milieu. En motiveer wat je doet aan de examinator.
[..]
Damagheulnie!!!![]()
Maar idd ook vrachtwagenchauffeurs zijn geen heilige boontjes.
Erger dan auto's wil ik niet zeggen maar het valt gewoon meer op, dat dan weer wel.
Vind ik vreemd.quote:Op zondag 29 augustus 2010 01:10 schreef napoleonfour het volgende:
Mijn eerste les heb ik ook alleen maar gespiegeld en het onder de knie krijgen van het sturen.
Heb zelf m'n intructeursexamen gedaan in zo'n schijthok en vind em levensgevaarlijk.quote:
Die vind ik vreemd, nooit meegemaakt tijdens lessen maar normaal heb je er geen problemen mee?quote:Op zondag 29 augustus 2010 01:14 schreef 08gnoT. het volgende:Die vond het ook heel jammer en zei ook dat zo;n situatie tijdens de lessen nooit geweest was, dat ik er normaal gezien geen problemen mee had
Drukte zul je ook wel mee om kunnen gaan, maar je moet ook je wagen kennen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 01:14 schreef 08gnoT. het volgende:ik schakelde uiteindelijk ook terug naar z'n vier maar toen was het al te laat, bij de keer erna deed ik het wel op die manier. Toen lukte het wel net. Ik had nog nooit in de vrijdagmiddagspits gereden, dus die drukte was nog vrij nieuw voor me (heb 5 lessen gehad in de Polo, daarvoor had ik in een andere wagen wel in de drukte gereden natuurlijk)
Nah spiegelen is een groot woord. Elke keer als ik de bocht nam moest ik kijken naar de dode hoek. Resultaat was dat ik op mijn examen complimenten kreeg over mijn spiegelwerk. Helaas was mijn voorbereiding voor de kruising minder zodat ik alsnog de eerste keer zaktequote:Op zondag 29 augustus 2010 01:14 schreef vannelle het volgende:
[..]
Vind ik vreemd.
Eerst voertuigcontrole en dan pas verkeersdeelname. Is me zo geleerd en daar sta ik ook achter.
Spiegelen hoor je pas te gaan doen als je de auto onder controle hebt min of meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |