abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85733337
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 10:51 schreef MelR het volgende:
dankje voor de opheldering Vanelle, en natuurlijk heb je gelijk (duh) maar bij mij was het allemaal zo erg niet, ik deed voor de rest alles goed (hij noemde het alle "moeilijke dingen")(en reed dus niet als een bang, onzeker vogeltje, want hij zei dat ik besluitvaardig was, met inhalen op de snelweg enzo...hij was juist toen te laat want pas toen ik aan het inhalen was zei hij: ooh even gas bij want je moet de volgende afslag hebben, waarbij ik dus 140 moest gaan rijden om een vrachtwagen voorbij te gaan en deze afslag te halen!!!) en vroeg ook nog aan mn instructeur of ik normaal ook zo rechts reed..nee dus. maar hij vond deze 40 minuten schijnbaar belangrijker dan hoe ik normaal altijd rijd, en had volgens mij dus ook geen begrip voor zenuwen omdat ik al 3x gezakt was op van die kleine kutfoutjes!..pff ik blijf het gevoel houden als ik meer gediscusieerd had dat ik hem misschien wel had laten inzien dat hij gewoon fout bezig was..of gebeurt zoiets nooit?, dat een leerling met argumenten de beslising terug kan draaien?
Ik noemde ook maar wat mogelijkheden op, niet dat jij je aan allemaal schuldig hebt gemaakt. ;)
Niet in het midden van je rijstrook rijden dus als ik het goed begrijp?
Als instructeur/examinator kun je je knap ongemakkelijk voelen als je spiegel en die van geparkeerde auto's elkaar telkens nét niet raken.......
Maar nogmaals, ik was er niet bij.

Een discussie om de uitslag win je niet vaak, vrijwel nooit. Staat eigenlijk gelijk aan je ongelijk toegeven en dat gebeurt niet snel.
Zelf heb ik weet ik hoe veel examens meegemaakt en het is me maar 1x gelukt. Kreeg ik ook de vraag of een bepaald iets met het lessen ook vaak voorkwam. Wát het was weet ik niet meer maar ws. niet echt iets heel belangrijks want ze slaagde gewoon.
Moet er wel bij zeggen dat we dit in de auto bespraken waar ze niet bij was.
Zelf twijfelde hij en vroeg aan mij of ik haar zou laten slagen of zakken. :+
Slagen natuurlijk! Normaal rijdt ze hartstikke goed en nu duidelijk last van zenuwen. En hoppa, geslaagd. ^O^

Maar dit was dus vóór hij zelf een besluit had genomen, ik betwijfel of ik de uitslag met argumenten had kunnen veranderen.
Dus pieker daar maar niet over, je hoeft jezelf niks te verwijten in de zin van "had ik maar, was ik maar, als......"
Weet je al wanneer je weer moet?
pi_85734081
Als ze eenmaal uitslag geven, zal dat volgens mij niet meer veranderd worden.
Want ik had het de 1e examen niet gehaald door teweinig doorstroming, sneller optrekken bij kruisingen..
Maar mn instructeur nam het nog voor me op en zei dat ik het normaal gewoon goed deed, maar dat mocht niet baten.
pi_85734302
ja 8 september...maar zie er nu alweer tegenop!..weer die zenuwen, nervositeit enz.. ik vind wel dat eximinatoren toch wat meer met de instructeur ook in overleg moeten gaan, die weten toch beter hoe een leerling echt rijd!..maar ja heb het er ook met mijn instructeur overlegt en die zei ook; je schiet er niks mee op als je er tegen in beroep gaat dus ik moet mijn verlies maar nemen en verder er niet over nadenken of het wel of niet terecht was.

Maar als ex instructeur ben je best negatief over het hele examengebeuren en cbr,das dan ook de reden dat je geen instructeur meer bent Vannelle?..en heb je nog leuke verhalen van examens/rijlessen? wel of niet goed afgelopen?...of heb je die al verteld en heb ik daar overheen gelezen?
pi_85734905
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:01 schreef MelR het volgende:
ja 8 september...maar zie er nu alweer tegenop!..weer die zenuwen, nervositeit enz.. ik vind wel dat eximinatoren toch wat meer met de instructeur ook in overleg moeten gaan, die weten toch beter hoe een leerling echt rijd!..maar ja heb het er ook met mijn instructeur overlegt en die zei ook; je schiet er niks mee op als je er tegen in beroep gaat dus ik moet mijn verlies maar nemen en verder er niet over nadenken of het wel of niet terecht was.
8 september en nu er al tegenop zien, je kwelt jezelf onnodig! ;) We gaan je er gewoon doorheen slepen met z'n allen. :)
Maar het is nou eenmaal de taak van de examinator om te bepalen of jij je rijvaardigheidsbewijs krijgt of niet, de taak van de instructeur is om die vaardigheden aan te leren.
In twijfelgevallen vindt er ook wel overleg plaats maar het is de examinator die de uiteindelijke beslissing neemt.

quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:01 schreef MelR het volgende:Maar als ex instructeur ben je best negatief over het hele examengebeuren en cbr,das dan ook de reden dat je geen instructeur meer bent Vannelle?..en heb je nog leuke verhalen van examens/rijlessen? wel of niet goed afgelopen?...of heb je die al verteld en heb ik daar overheen gelezen?
Echt negatief niet, al zou ik bepaalde dingen graag anders willen zien maar daar ga ik niet over.
Ga er maar van uit dat examinatoren proberen zo rechtvaardig mogelijk te zijn maar het zijn af en toe net mensen, ook zij kunnen een foutje maken.

Ik ben gestopt omdat ik er niks meer aan vond. Op een gegeven moment wist ik echt niet meer waar ik nou es naar toe zou rijden, had alles al 100x gezien zeg maar.
Plus het feit dat je als zelfstandige naast het lessen ook nog je administratie moet doen naast andere onbetaalde werkzaamheden, lange dagen tegen een schijtloontje dus.
Ik heb toen geprobeerd in loondienst te gaan en kon idd ergens in dienst komen, sommige rijscholen belden mij of ik daar wou komen werken zelfs.....

Ik kon bij die 1e aanvullende opleidingen krijgen, ik zou dan instructeur voor alle rijbewijzen kunnen worden. ( Nu alleen B )
Maar tegen een salaris dat lager is dan wat ik nu verdien en wat ik nu doe vind ik leuk om te doen. Én het verdient beter.
Er zijn nog een paar dingen meer die meespelen maar dit zijn wel de hoofdlijnen. ;)

En verhalen? Maar zat! Ik heb er wel een paar verteld maar er zitten nog wel een paar in m'n mouw.
Wie weet zal ik es met m'n arm schudden zodat die verhalen er uit komen. :)
pi_85735342
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 16:01 schreef MelR het volgende:
ja 8 september...maar zie er nu alweer tegenop!..weer die zenuwen, nervositeit enz.. ik vind wel dat eximinatoren toch wat meer met de instructeur ook in overleg moeten gaan, die weten toch beter hoe een leerling echt rijd!..maar ja heb het er ook met mijn instructeur overlegt en die zei ook; je schiet er niks mee op als je er tegen in beroep gaat dus ik moet mijn verlies maar nemen en verder er niet over nadenken of het wel of niet terecht was.

Maar als ex instructeur ben je best negatief over het hele examengebeuren en cbr,das dan ook de reden dat je geen instructeur meer bent Vannelle?..en heb je nog leuke verhalen van examens/rijlessen? wel of niet goed afgelopen?...of heb je die al verteld en heb ik daar overheen gelezen?
Kijk weet je wat je in je hoofd moet houden.
Je rij instructeur heeft niet voor niks rijexamen aangevraagd voor jou.
Hij ziet dat je op voldoende niveau zit dat het goed te halen is.

Probeer hetzelfde te rijden als je altijd doet, dus niet dingen overdreven zoals langer kijken en dat soort dingen.
En wanneer je een besluit heb genomen, deze beslissingen zelfverzekerd nemen.
Als je een fout maakt gewoon zo goed mogelijk oplossen, bijv. verkeerd rijden, gewoon bij een stoplicht of weet ik wat omkeren.

Dus nog een keer, rij zoals je altijd doet ^O^
pi_85738760
Ik heb mijn examen dus niet gehaald, kreeg ik vandaag te horen van mijn instructeur dat de vrijstellingen ook niet meer gelden :{
pi_85738897
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:13 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Ik heb mijn examen dus niet gehaald, kreeg ik vandaag te horen van mijn instructeur dat de vrijstellingen ook niet meer gelden :{
:'( wat zonde. Waar lag het aan?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_85739345
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:17 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

:'( wat zonde. Waar lag het aan?
Dat was vorige week al. Zag een auto niet van rechts, moest hij op op de rem. Was me helemaal aan het focussen op de kinderen die daar met zijn allen op de fiest zaten. Maar nu moet dus bij het volgende examen de bijzondere verrichtingen ook nog eens doen :')
pi_85739453
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:33 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Dat was vorige week al. Zag een auto niet van rechts, moest hij op op de rem. Was me helemaal aan het focussen op de kinderen die daar met zijn allen op de fiest zaten. Maar nu moet dus bij het volgende examen de bijzondere verrichtingen ook nog eens doen :')
Ow sorry, ben eind vorig deel pas weer ingehaakt :') Maar inderdaad stom dat die vrijstelligen alleen het 1e examen gelden :r Ik moet morgen voor de 2e keer op en daar knijp ik hem ook voor.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  donderdag 26 augustus 2010 @ 18:43:01 #60
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85739642
Ja, nog zo'n reden dat ik geen TTT gedaan heb, het geldt maar 1 keer, en statistisch gezien haalt de helft het examen in één keer, dus dan ben je dat geld alweer kwijt. Bovendien vond ik bijzondere verrichtingen juist makkelijk.

Instructeurs die in discussie gaan met examinatoren heeft geen zin. Een instructeur kan (en zal) dat doen om zijn slagingspercentage op te krikken om zo meer klanten te krijgen, en examinatoren weten dat ook.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_85740884
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 18:43 schreef twiFight het volgende:


Instructeurs die in discussie gaan met examinatoren heeft geen zin. Een instructeur kan (en zal) dat doen om zijn slagingspercentage op te krikken om zo meer klanten te krijgen, en examinatoren weten dat ook.
_O- _O- _O-

Dat het geen zin heeft waren we al over uit.
Maar kom dan ajb niet met zo'n belachelijke reden aan. _O- _O- _O-

Ja, ik lach je uit. Meelachen lukt niet.
  donderdag 26 augustus 2010 @ 23:43:19 #62
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85753671
Hoezo belachelijk? Het is een overduidelijke zaak van belangenverstrengeling en daarom heeft het geen zin om instructeurs mee te laten discussieren op de manier die MeIR suggereert. Dat is net zoals Stichting Brein laten meediscussieren over een antipiraterijverdrag. Ze zullen ongetwijfeld deels gelijk hebben, maar toch hou je altijd de twijfel of het nou is omdat het terecht is of omdat ze gewoon hun eigen gelijk willen hebben.

Ik heb het hier dan ook over de instructeur laten 'meebeslissen' of een leerling slaagt naar gelang hoe die bij de lessen rijdt (zie MeIR zijn/haar posts), niet over iets wat bij het examen gebeurt waar de instructeur net wat anders over denkt he.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_85754012
Integriteit heet dat. Beroepseer. Weten dat verkeersveiligheid voorop staat.

Zoals ik al eerder schreef is het de taak van de examinator om op te beoordelen of er tijdens de opleiding voldoende geleerd is, ik scheidde die 2 dingen al.
Dan alsjeblieft niet aankomen met opmerkingen die insinueren dat instructeurs alleen op geld en slagingspercentage uit zijn.

Het was allemaal heel duidelijk in dit topic voor jouw opmerking en gemakshalve ga ik er maar even van uit dat je het topic helemaal gelezen hebt en niet alleen op de laatste paar reacties af gaat.

Heb je niet de hele discussie gelezen: doe dat eens en kom dan nog eens met je mening.

Wel gelezen en nog steeds dezelfde mening toegedaan: Dan blijf ik bij mijn uitspraak.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:22:13 #64
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85755348
Oh ik ontken ook niet dat er instructeurs zullen zijn die wel eerlijk zijn en verantwoordelijkheid nemen, maar ik ben veeeel te cynisch over de samenleving om er van uit te gaan dat er niemand is die er misbruik van maakt.

[edit] paar paginas terug kwam er een website langs waar je reviews kunt schrijven. Daar ben ik ook best wat reviews tegengekomen die mijn vertrouwen in instructeurs hard deed dalen. Egoisten heb je overal.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_85756573
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 00:22 schreef twiFight het volgende:
Oh ik ontken ook niet dat er instructeurs zullen zijn die wel eerlijk zijn en verantwoordelijkheid nemen, maar ik ben veeeel te cynisch over de samenleving om er van uit te gaan dat er niemand is die er misbruik van maakt.

[edit] paar paginas terug kwam er een website langs waar je reviews kunt schrijven. Daar ben ik ook best wat reviews tegengekomen die mijn vertrouwen in instructeurs hard deed dalen. Egoisten heb je overal.
De 1 is de ander niet en ik ken meer instructeurs dan jij.
In heel die kring kan ik niemand vinden die het belang van de leerling niet voorop stelt.
Tuurlijk zijn er ook slechte, met een verkeerde intentie maar jij scheert alles en iedereen over 1 kam en daardoor voel ik me geneigd tot verdedigen, ook namens andere instructeurs. De meeste instructeurs mag ik wel zeggen.
Als er IETS is wat ik nooit heb gedaan is het de leerling benadelen en al helemaal niet voor geld!
En je moet ook voor ogen houden WIE die reviews schrijft: de meesten die terecht gezakt zijn zijn al heel snel geneigd een externe oorzaak aan te wijzen ipv hand in eigen boezem te steken.
Tuurlijk zijn er ook bij die een slechte instructeur of examinator gehad hebben maar hou dat voor ogen.

Je geeft zelf al toe dat je veeeel te cynisch bent. Prima, maar wil je dan wel even een hele beroepsgroep in hun waarde laten?
Dat dat even duidelijk is.

[ Bericht 0% gewijzigd door vannelle op 27-08-2010 03:34:50 (typo) ]
pi_85759215
Beste twiFight,

vannelle (hem ken ik ook IRL) wees me op dit topic en vandaar dat ik een account heb aangemaakt. Ik heb jarenlang rijles gegeven in de regio Haaglanden en heb ruim 500 examens en een paar honderd TTT's mee mogen maken. Dat er hier en daar wat op te merken valt over de examenuitslag zal ik niet ontkennen, maar mijn ervaring is dat het gros van de uitslagen gewoon kloppen.

Nu naar jouw punt, waarbij je stelt dat instructeurs in discussie gaan om zo het slagingspercentage op te krikken om zo meer klanten te krijgen. Pertinent ONWAAR!
Een goede instructeur heeft als primair doel zijn leerlingen te leren autorijden. Net als die leraar op school, die je wiskunde wil leren en er niet staat om je pesten en daar rijk van te worden. Dat is ons doel en als een goede leerling zakt, balen we daar net zo goed van. Alleen kunnen we daar beroepsmatig meer afstand van nemen.

Nou heb je ook leerlingen die denken: ik ga naar rijschool gahmalamedingdon, want die geeft wel 10 rijlessen voor 200 euro. Zeg maar de Poolse schilders onder de rijscholen. Om 'onverklaarbare reden' zijn deze leerlingen op het einde veel duurder uit.
En ja, ik ken de reviews: "...zat constant te bellen, zat niet op te letten, druk met andere zaken...", maar daar kies je dan als leerling zelf voor. Je wilt goedkoop, je KRIJGT goedkoop.

Maar dan to the point. Jij heb één of een paar keer examen gedaan en je weet gelijk hoe de hele rijschoolwereld in elkaar steekt, inclusief de verhouding met het CBR daarin. Voor jouw informatie, wij zijn geregeld als rijschool voor een leerling in de bres gesprongen als we vonden dat een examen niet goed was verlopen. Was dat goed voor het slagingspercentage? Absoluut niet! Want we konden er op wachten om extra 'zwaar' beoordeeld te worden. Maar we hielden wel onze goede naam om voor onze leerlingen te staan.

En vertel me nu eens wat voor werk jij doet, zal ik je even alle vooroordelen geven die ik me kan bedenken.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:42:08 #67
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85772009
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 03:44 schreef Instructorix het volgende:
En vertel me nu eens wat voor werk jij doet, zal ik je even alle vooroordelen geven die ik me kan bedenken.
Programmeur, en ik heb jarenlang schoongemaakt, dus bedenk eens wat leuks.

Blijkbaar ben ik op tenen gestapt wat een bepaalde reactie uitlokt. Ik heb geen zin om een flamerige discussie te gaan voeren hier. Ik wil alleen even één ding verduidelijken. De situatie die ik becommentarieer is de situatie waarbij een examinator een examen aflegt en daarna met de instructeur in overleg gaat over hoe de leerling de x aantal weken daarvoor reed om samen tot de conclusie te komen of de leerling geslaagd is of niet. Dat is althans hoe ik begreep wat MeIR voorstelde, om het 'momentopname' karakter van een examen wat te verminderen.

Ik zeg niet dat alle instructeurs het voor het geld doen. Ik zeg niet eens dat de meerderheid dat doet. Ik zeg alleen dat er wel degelijk een aantal zijn die dat zulllen doen, want rotte appels heb je op elke werkplek; dat heb ik zowel bij het schoonmaken en programmeren meegemaakt, en ik heb eigenlijk nog nooit iemand gesproken die niet een rotte appel op het werk had. Niet veel, maar altijd wel een of twee. Met dat punt in het achterhoofd lijkt het mij dus niet realistisch om bovenstaand systeem van een examinator en een instructeur die samen tot een uitslag komen in te voeren, want iemand zou altijd kunnen protesteren dat de instructeur bevooroordeeld is omdat zijn slagingspercentage er door beinvloed wordt.

Simpel voorbeeld om het te verduidelijken: een rechter die lid is van een vissersclub zal in 99,99% van de gevallen prima rechtvaardig kunnen oordelen wanneer een ander lid van die vissersclub een misdaad begaan heeft. Maar toch, omdat er een minieme kans is dat die rechter bevooroordeeld is zal die zich terugtrekken van de zaak cq. er op aangesproken worden door de aanklager. Datzelfde vind ik van de voorgestelde examineermethode. Het zal in de meeste gevallen rechtvaardig blijven, maar omdat er altijd wel een paar rotte appels tussen zitten denk ik niet dat het een realitische methode is.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_85778986
Mijn teentjes heb je iig geraakt. Je deed alsof álle instructeurs zo zijn en daarmee voelde ik me echt beledigd.
Nu heb je eea iets genuanceerder geschreven dus de pijn in de teentjes neemt al af. ;)
Flamen gaan we idd maar niet doen, daar is dit topic niet voor en is ook nergens voor nodig.
Wat wel nodig is is dat de waarheid verteld wordt en geen sprookjes op basis van aannames van buitenstaanders. Heeft niemand wat aan.
Wat Instructorix volgens mij bedoelde toen hij vroeg naar jouw beroep is met een aantal aannames komen over jouw beroep die in jóuw ogen dan weer niet kloppen.
Alleen maar om aan te tonen dat overal wel wat negatiefs te zeggen valt door een buitenstaander.


Leuke uiteenzetting van je en ik snap je punt ook wel. Je vergeet alleen 1 ding:
Ook bij de examinatoren kunnen er rotte appels tussen zitten, dat is in elke beroepsgroep. Zoals jij het stelt is het net alsof alleen de instructeur het in deze casus kan zijn.
En wat nou als een examinator aan zijn werkgelegenheid denkt in slappe tijden?

Een instructeur zal dat juist minder doen, die heeft een persoonlijke band met z'n leerling en zal dus minder geneigd zijn die een oor aan te naaien.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:21:04 #69
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_85779380
Ik ben gezakt :( Ik reed op de snelweg en moest de volgende afslag nemen, maar er zat een vrachtauto voor me die 80 reed en het was nog meer dan 1200 meter dus ik ging inhalen. Tegelijk gaat die vrachtwagen versnellen en m'n lesauto had het vermogen niet om hem in te halen :X Ik gaf plankgas maar ik kwam niet voorbij hem, de examinator: "Je moet wel gasgeven he :') ". Dus ik redde het niet (ook niet toen ik terugschakelde, toen was de afstand inmiddels te kort en reed de vrachtwagen ook te snel) en moest inhouden om er weer achter in te kunnen voegen.

Ik hinderde het verkeer op de middenstrook en daarom was ik gezakt. De examinator zei wel tegen m'n instructeur dat ik verder heel goed reed en dat het alleen daarom ging, maarja daar koop je niks voor. Deze examinator was iig geen chagrijnige boeman.

Maar wel erg jammer ;( Vond m'n instructeur ook, die heeft op de terugweg wel 50x gezegd hoe jammer hij het vond omdat ik zo goed reed, maar daar heb ik niks aan :') Liever dat ik alles verpruts en echt slecht rijd dan zoiets.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_85780120
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:21 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik ben gezakt :( Ik reed op de snelweg en moest de volgende afslag nemen, maar er zat een vrachtauto voor me die 80 reed en het was nog meer dan 1200 meter dus ik ging inhalen. Tegelijk gaat die vrachtwagen versnellen en m'n lesauto had het vermogen niet om hem in te halen :X Ik gaf plankgas maar ik kwam niet voorbij hem, de examinator: "Je moet wel gasgeven he :') ". Dus ik redde het niet (ook niet toen ik terugschakelde, toen was de afstand inmiddels te kort en reed de vrachtwagen ook te snel) en moest inhouden om er weer achter in te kunnen voegen.

Ik hinderde het verkeer op de middenstrook en daarom was ik gezakt. De examinator zei wel tegen m'n instructeur dat ik verder heel goed reed en dat het alleen daarom ging, maarja daar koop je niks voor. Deze examinator was iig geen chagrijnige boeman.

Maar wel erg jammer ;( Vond m'n instructeur ook, die heeft op de terugweg wel 50x gezegd hoe jammer hij het vond omdat ik zo goed reed, maar daar heb ik niks aan :') Liever dat ik alles verpruts en echt slecht rijd dan zoiets.
Jammer man!! :(
Kun je idd beter alles verprutsen dan zakken op 1 dingetje.

Maar wat deed je eigenlijk achter die vrachtwagen? Kon je niet eerder naar links?
En je lesauto redt het niet om binnen een paar honderd meter 10 km/h sneller te rijden? :?
Mag ik raden: diesel zonder turbo? Zo ja, dan snap ik het. Heb er zelf ook mee gereden, voor 0-100 km/h heb je niks aan een stopwatch, meer aan een kalender. :P

Volgende keer beter joh, écht jammer. -O-
pi_85780665
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:21 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik ben gezakt :( Ik reed op de snelweg en moest de volgende afslag nemen, maar er zat een vrachtauto voor me die 80 reed en het was nog meer dan 1200 meter dus ik ging inhalen. Tegelijk gaat die vrachtwagen versnellen en m'n lesauto had het vermogen niet om hem in te halen :X Ik gaf plankgas maar ik kwam niet voorbij hem, de examinator: "Je moet wel gasgeven he :') ". Dus ik redde het niet (ook niet toen ik terugschakelde, toen was de afstand inmiddels te kort en reed de vrachtwagen ook te snel) en moest inhouden om er weer achter in te kunnen voegen.

Ik hinderde het verkeer op de middenstrook en daarom was ik gezakt. De examinator zei wel tegen m'n instructeur dat ik verder heel goed reed en dat het alleen daarom ging, maarja daar koop je niks voor. Deze examinator was iig geen chagrijnige boeman.

Maar wel erg jammer ;( Vond m'n instructeur ook, die heeft op de terugweg wel 50x gezegd hoe jammer hij het vond omdat ik zo goed reed, maar daar heb ik niks aan :') Liever dat ik alles verpruts en echt slecht rijd dan zoiets.
Wtf, hoezo gaat de vrachtwagen versnellen als ie 80 rijd? die dingen mogen toch niet harder?
Jammer...
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:16:43 #72
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85781078
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 18:21 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik ben gezakt :( Ik reed op de snelweg en moest de volgende afslag nemen, maar er zat een vrachtauto voor me die 80 reed en het was nog meer dan 1200 meter dus ik ging inhalen. Tegelijk gaat die vrachtwagen versnellen en m'n lesauto had het vermogen niet om hem in te halen :X Ik gaf plankgas maar ik kwam niet voorbij hem, de examinator: "Je moet wel gasgeven he :') ". Dus ik redde het niet (ook niet toen ik terugschakelde, toen was de afstand inmiddels te kort en reed de vrachtwagen ook te snel) en moest inhouden om er weer achter in te kunnen voegen.

Ik hinderde het verkeer op de middenstrook en daarom was ik gezakt. De examinator zei wel tegen m'n instructeur dat ik verder heel goed reed en dat het alleen daarom ging, maarja daar koop je niks voor. Deze examinator was iig geen chagrijnige boeman.

Maar wel erg jammer ;( Vond m'n instructeur ook, die heeft op de terugweg wel 50x gezegd hoe jammer hij het vond omdat ik zo goed reed, maar daar heb ik niks aan :') Liever dat ik alles verpruts en echt slecht rijd dan zoiets.
Wat onzettend jammer hé! Klote dat ze je op een dingetje laten zakken ;(
Dat lijkt me zo kut, dat je een goede rit rijdt, en één klein klotig detail fout doet en daarop zakt. Volgende keer beter! :*
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:40:32 #73
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_85781735
Inderdaad een slome diesel met een aantal PK waar een 2CV nog om gaat lachen :')

De spits begon net dus voor ik ging inhalen, was er een aardige rits auto's op de andere baan. Ik weet niet meer precies hoe de auto's reden natuurlijk :P maar daar was een gat om in te halen iig als het gelukt had. Ik begon al met vol gas achter de vrachtauto, in de veronderstelling dat ik wel zou versnellen.

Het was best wel even chaotisch in het moment, met 80 of 90 op een drukke weg kuieren is niet echt ideaal natuurlijk, dus in dat opzicht begijp ik wel dat ik gezakt ben, maar ik weet ook niet hoe ik het anders op het kunnen lossen. Als ik erachter was blijven hangen, had ik vast weer te weinig initiatief getoond.

En je weet hoe vrachtwagens zijn, ik kwam er ook een tegen op de linkerrijbaan (van een driebaans) :') Die doen wel meer dingen die niet mogen, nog erger dan auto's :P
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_85782111
Is 2 uur op woensdag een goede examentijd? :P
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:53:02 #75
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_85782156
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:51 schreef Heichler het volgende:
Is 2 uur op woensdag een goede examentijd? :P
Toen had ik m'n 1e :P Woensdagmiddag zijn wel veel kinderen vrij, maar je bent nog wel voor de middagspits.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_85782910
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:40 schreef 08gnoT. het volgende:
Inderdaad een slome diesel met een aantal PK waar een 2CV nog om gaat lachen :')
Polo sdi toevallig? Of een andere sdi?
Echt, diesels zonder turbo zouden verboden moeten worden.

quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:40 schreef 08gnoT. het volgende:
De spits begon net dus voor ik ging inhalen, was er een aardige rits auto's op de andere baan. Ik weet niet meer precies hoe de auto's reden natuurlijk :P maar daar was een gat om in te halen iig als het gelukt had. Ik begon al met vol gas achter de vrachtauto, in de veronderstelling dat ik wel zou versnellen.
Met een fatsoenlijke auto zou het je ws. ook wel gelukt zijn, nu dus ff niet.
Alleen kunnen we (ja, ik zeg "we" want ik vind het ook zuur voor je) in dit geval niet de auto de schuld geven, je moet zelf rekening houden met de capaciteiten van zo'n ding. Als je in dit geval al van capaciteiten mag spreken......

quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:40 schreef 08gnoT. het volgende:Het was best wel even chaotisch in het moment, met 80 of 90 op een drukke weg kuieren is niet echt ideaal natuurlijk, dus in dat opzicht begijp ik wel dat ik gezakt ben, maar ik weet ook niet hoe ik het anders op het kunnen lossen. Als ik erachter was blijven hangen, had ik vast weer te weinig initiatief getoond.
Initiatief tonen is idd wel gewenst maar als het niet gaat dan gaat het niet.
Wat zei je instructeur er eigenlijk van?

Tip voor de volgende keer:
Stel dat dezelfde situatie zich nog eens voordoet, hou afstand op je voorligger en bepaal via spiegelen waar je op links terecht wil komen.
Versnel op de rechterrijstrook zodat je al een snelheidsverschil met je voorligger hebt voor je naar links gaat.
Dat maakt het naar links gaan ook makkelijker omdat dan het snelheidsverschil met links kleiner is.
Als dit tijdens je volgend examen weer gebeurt en je rijdt nog steeds in dat slome ding: schakel gerust terug naar 4 en zeg dat je dat doet om beter snelheid te kunnen maken.
Veiligheid gaat nou eenmaal boven milieu. En motiveer wat je doet aan de examinator.

quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 19:40 schreef 08gnoT. het volgende:En je weet hoe vrachtwagens zijn, ik kwam er ook een tegen op de linkerrijbaan (van een driebaans) :') Die doen wel meer dingen die niet mogen, nog erger dan auto's :P
Damagheulnie!!! o|O
Maar idd ook vrachtwagenchauffeurs zijn geen heilige boontjes.
Erger dan auto's wil ik niet zeggen maar het valt gewoon meer op, dat dan weer wel.
pi_85787089
Ik vroeg mij af wat jullie allemaal mochten doen tijdens je eerste paar lessen? Ik heb nu twee lessen achter de rug en ik heb de eerste les stuur/gas/rem in beheer gehad (en uiteraard spiegels en knipperlicht :P) en vandaag tijdens mij tweede les halverwege het schakelen overgenomen van de instructeur (zonder koppeling nog) en toen ik werd afgezet achteruit ingeparkeerd (parallel).

Het gaat mij persoonlijk allemaal niet snel genoeg :D Vind het helemaal leuk! Kan ook niet wachten tot ik mijn rijbewijs in ontvangst mag nemen (haha, hoezo op de zaken vooruit lopen) want ik heb een auto die op mij wacht en heeeeel veel door mij gereden wil worden :s)
jack/dansen/sushi/netflix
"fuck that shit" is a perfectly acceptable replacement for "no"
pi_85792854
quote:
Maar idd ook vrachtwagenchauffeurs zijn geen heilige boontjes.
Erger dan auto's wil ik niet zeggen maar het valt gewoon meer op, dat dan weer wel.
Was gister ook wel apart.
Ree op een 4 baans snelweg..A4
Ik ree op de 2de baan vanaf rechts gezien, de vrachtwagen ook ver voor me.
Toen ging de vrachtwagen al op de 3de baan rijden, deed hij omdat verder op je de goede rijstrook moest kiezen maar dat was pas veel verder nodig.
Er waren nog geen witte blokken zeg maar, dat je rijstrook moet kiezen.
Dus ik haalde m maar gewoon rechts in, zoals meerdere deden... of ik moest van mn 2e strook naar de 4e en weer terug....

Vond t maar vaag waarom hij te vroeg een rijstrook ging kiezen, was geeneens druk...
Marjaaaa :P
pi_85793675
Ik weet wat je bedoelt.
Maar als je alle automobilisten die dat doen een duppie zou moeten geven kun je al geen brood meer kopen.
Alleen bij een vrachtwagen valt het blijkbaar meer op............die geef je dan ook 20 cent. :P

Maar dat zijn ongetwijfeld mensen die ter plekke bekend zijn en weten wat er komen gaat en alvast hun maatregelen nemen.
Te vroeg? Met de personenauto wel want die krijg je overal wel tussen.
Met de vrachtwagen is dat anders, ook al is het niet druk maar er rijdt uiteraard wel verkeer dan is met een personenauto van 4,5 meter invoegen een stuk makkelijker dan met een vrachtwagen van 13 of 18 meter waarbij er ook nog eens een snelheidsverschil is.
pi_85793764
Maar wat doe jij dan? ga je dan rechts inhalen of toch links eromheen, dus wel 2 banen opschuiven en weer terug 2 banen.
pi_85794077
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:13 schreef DeRakker. het volgende:
Maar wat doe jij dan? ga je dan rechts inhalen of toch links eromheen, dus wel 2 banen opschuiven en weer terug 2 banen.
Als ik op de splitsing rechts aan moet houden gewoon rechts er langs, zonder meer. Maar wel met een uitwijkmogelijkheid mocht de vrachtwagenchauffeur zich bedenken.

Als ik op de splitsing links aan moet houden hangt het er van af. Hoe ver voor de splitsing? Hoe lastig is het om 2 stroken op te schuiven?
Meeste gevallen ook gewoon rechts er voorbij.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 04:12:06 #82
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85799058
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 21:54 schreef Chickert het volgende:
Ik vroeg mij af wat jullie allemaal mochten doen tijdens je eerste paar lessen? Ik heb nu twee lessen achter de rug en ik heb de eerste les stuur/gas/rem in beheer gehad (en uiteraard spiegels en knipperlicht :P) en vandaag tijdens mij tweede les halverwege het schakelen overgenomen van de instructeur (zonder koppeling nog) en toen ik werd afgezet achteruit ingeparkeerd (parallel).
Alles, maar spiegelen was nog 'vrijwillig' en ik ben niet sneller dan ongeveer 50 gegaan (wegen waren niet lang). Uiteraard wil je in het begin veel meer doen, maar rijlessen gaan daar niet echt over. Voertuigbeheersing heb je na een les of 5 wel gehad, wat je ècht moet leren is anticiperen, flexibel kijken en situaties goed oplossen. En dat moet je niet haasten, dat moet je gewoon goed kunnen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 04:13:32 #83
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85799069
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 00:13 schreef DeRakker. het volgende:
Maar wat doe jij dan? ga je dan rechts inhalen of toch links eromheen, dus wel 2 banen opschuiven en weer terug 2 banen.
Mijn keuze zou er serieus van afhangen of mijn vriendin naast me zit of niet :@
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_85799161
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 04:13 schreef twiFight het volgende:

[..]

Mijn keuze zou er serieus van afhangen of mijn vriendin naast me zit of niet :@
Je kunt er ook voor kiezen om een verkeersveilige keuze te maken.

Wat je nou eigenlijk zegt is dat je je asociaal zou gedragen als er niemand bij zit. Lekker dan.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 04:50:15 #85
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85799212
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 04:33 schreef vannelle het volgende:

[..]

Je kunt er ook voor kiezen om een verkeersveilige keuze te maken.

Wat je nou eigenlijk zegt is dat je je asociaal zou gedragen als er niemand bij zit. Lekker dan.
Dat zeg ik niet, je verzint er dingen bij. Mijn keuze komt aardig overeen met wat jij typte, alleen is mijn vriendin nogal van het regeltjesneuken, dus ongeacht wat de veiligste keuze is zou ze altijd willen dat ik er links omheen ga, ongeacht hoe druk het daar is en hoeveel ruimte er is (met als alternatief rechtsachter de vrachtwagen gaan hangen omdat je niet rechts mag inhalen, en ja ik weet dat hier uitzonderingen op zijn, maar zo denkt mijn vriendin niet). Dat alles heeft 0,0 met asociaal te maken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_85799248
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 04:50 schreef twiFight het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet, je verzint er dingen bij. Mijn keuze komt aardig overeen met wat jij typte, alleen is mijn vriendin nogal van het regeltjesneuken, dus ongeacht wat de veiligste keuze is zou ze altijd willen dat ik er links omheen ga, ongeacht hoe druk het daar is en hoeveel ruimte er is (met als alternatief rechtsachter de vrachtwagen gaan hangen omdat je niet rechts mag inhalen, en ja ik weet dat hier uitzonderingen op zijn, maar zo denkt mijn vriendin niet). Dat alles heeft 0,0 met asociaal te maken.
Oké, eens dan. ^O^
Je bracht het alleen een beetje vreemd waardoor ik op het verkeerde been stond.
Maar kan me prima vinden in je uitleg.

Maar je laat je vriendin toch niet beslissen wat je doet? Who's the man on the wheel? ;)
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:49:04 #87
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85805146
Haha ja, alles over voor vrede in het huis/de auto he ;) want nog een uur naast een chagerijnige vriendin in de auto zitten heb ik ook geen zin in. Toen ik naar Almere ging ging ze ondertussen wat voor haar zelf doen in de auto, dat rijdt pas relaxt :)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_85805285
Afgelopen woensdag weer eens een les gehad (na bijna 3 mnd). Ging opzich wel goed, persoonlijk had ik het veel slechter verwacht. Maar nog steeds te snel, en naderingssnelheid en kijken enzo. Dus... resultaat, toch minimaal nog wel 7 uur lessen.
Rijschool meteen gebeld, planning van mn werk gestuurd.
Kijk ik in mn mailbox: examendatum 9-9-2010... om 14.55.... terwijl ik die dag om 14.30 moet beginnen met werken :S
Dus meteen maar weer even gemaild. Planning van die 7 uur lessen heb ik trouwens ook nog niet.

Maar even op zoek naar de rijschoolvergelijker...
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 13:57:05 #89
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85805355
Mijn instructeur belde me gewoon terwijl hij achter zijn PC zat en ingelogd was bij het CBR. Hij las toen de examendata en tijden op en ik kon via de telefoon gelijk vertellen of het me uitkwam. Lijkt me veel makkelijker.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_85805514
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 13:57 schreef twiFight het volgende:
Mijn instructeur belde me gewoon terwijl hij achter zijn PC zat en ingelogd was bij het CBR. Hij las toen de examendata en tijden op en ik kon via de telefoon gelijk vertellen of het me uitkwam. Lijkt me veel makkelijker.
Is ook veel gemakkelijker.
Toen ik woensdag belde kon ze niet op de site van het CBR.

Ik had trouwens net meteen een mailtje terug dat ze het ging veranderen.
  zaterdag 28 augustus 2010 @ 15:39:03 #91
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85807769
Ging net even kijken of mijn review op de rijschoolvergelijker er al bij stond, was nog niet te zien, wel een andere leuke van 14-04-2010, de bovenste dus:

http://www.rijschoolverge(...)KEERSSCHOOL%20AVANTI

_O- _O-
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_85816503
quote:
Op zaterdag 28 augustus 2010 04:12 schreef twiFight het volgende:

[..]

Alles, maar spiegelen was nog 'vrijwillig' en ik ben niet sneller dan ongeveer 50 gegaan (wegen waren niet lang). Uiteraard wil je in het begin veel meer doen, maar rijlessen gaan daar niet echt over. Voertuigbeheersing heb je na een les of 5 wel gehad, wat je ècht moet leren is anticiperen, flexibel kijken en situaties goed oplossen. En dat moet je niet haasten, dat moet je gewoon goed kunnen.
Ging jij de eerste les gelijk schakelen en alles? :o Damn, dat was zelfs mij iets teveel van het goede geweest. Information overload haha. Ik vind het wel relaxed die eerste les, het was net of ik in een automaat reed O+ (voorproefje van mijn eigen auto, dat is dezelfde* auto als mijn lesauto maar dan een automaat).

Ik had nog geen 5 minuten achter het stuur gezeten toen ik over een 70 weg moest (ging wel met 80 omdat ik niet op de snelheidsmeter mocht kijken en (nog) niet zo goed aanvoelde hoe hard ik reed :P. Dat snelheid aanvoelen ging de tweede les al stukken beter). Instructeur zei dat ik in ieder wel goed vooruit kijk en ook dat ik goed in de spiegelde (ik moest eigenlijk niet van baan wisselen, maar ik keek in ieder geval wel goed voor ik het deed _O-). Ik vind zijn manier van lesgeven wel prettig, er hangt een ontspannen sfeertje in de auto en het klikt ook wel (belangrijk als je van iemand moet leren).

Ik begrijp dat rijlessen vooral gaan over rijervaring opdoen en dat voertuigbeheersing over het algemeen vrij rap komt. Ik vroeg het vooral omdat mijn vriend enigzins :D reageerde op het feit dat ik al op een 70 weg mocht rijden enzo... hij mocht tijdens zijn eerste les alleen maar sturen :P
jack/dansen/sushi/netflix
"fuck that shit" is a perfectly acceptable replacement for "no"
  zondag 29 augustus 2010 @ 00:45:20 #93
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85822185
Ja verschillen zijn er zeker, zelfs vrij grote. Maar elke instructeur heeft zo zijn eigen methode en e.e.a. is ook afhankelijk van de situatie. Zo mocht mijn vriendin haar tweede les al de snelweg op, maar veel keus hadden ze ook niet, want in dat dorp viel niks te oefenen en de snelweg was de enige andere optie. Ik vond het schakelen een eitje eerlijk gezegd. Waar welke versnelling zit weet ik al 15 jaar, zelfde voor de pedalen, en het was een diesel dus ik kon gewoon de koppeling op laten komen. Snelheid aanvoelen vind ik wel een leuk punt eigenlijk. Ik heb het nooit geoefend, maar het kan zeker voordelen hebben. Zo reed ik zelden 50 in de stad omdat ik altijd wel doortrapte naar de 60, totdat ik op de meter keek en beschaamd weer snelheid minderde.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 29 augustus 2010 @ 01:07:08 #94
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_85822675
Ik mocht ook gelijk al alles, tijdens de allereerste les zodra ik in de auto stapte gelijk gas, schakelen, remmen, sturen. Eerst een rondje om het industrieterrein en toen gelijk via een paar rotondes over een 80km weg. De eerste les ook gelijk achteruit rijden, recht en bochtje. En stopopdracht. De tweede les snelweg en parkeren verder gedaan.

Dat was dan weer een puntje waar ik baat bij gehad heb om veel Forza en zo te spelen, naar de motor luisteren, kijken in welke versnelling je de bocht doormoet, en op welk punt in de bocht je weer gas kunt geven om hem er mooi door te trekken, niet remmen en sturen tegelijk. Verklaar me voor gek maar ik heb echt wat aan de racegames gehad. :D
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zondag 29 augustus 2010 @ 01:10:25 #95
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_85822738
Mijn eerste les heb ik ook alleen maar gespiegeld en het onder de knie krijgen van het sturen. Halverwege mijn eerste les heb ik leren schakelen. Vanaf les 4 of 5 moest ik alles zelf doen :'), gevolg was lange files bij elke stoplicht :D.
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
pi_85822760
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 00:45 schreef twiFight het volgende:
Maar elke instructeur heeft zo zijn eigen methode en e.e.a. is ook afhankelijk van de situatie.
Vooral de situatie, methodes hebben daar mee te maken.
Geen enkel mens is hetzelfde en dat vereist dus ook een aangepaste situatie.

Ik heb leerlingen gehad die van tevoren al aangaven dat ze de snelweg niet op durfden, mag je raden wat voor navigatiefout ik maakte. ;)
Eenmaal gedaan: Mwah, viel best wel mee!
Mooi, weer een obstakel uit de weg en goed voor het zelfvertrouwen.
Alhoewel de term snelweg nogal overrated is, je mag er 120 maar heel vaak lukt dat niet eens. :(
  zondag 29 augustus 2010 @ 01:14:13 #97
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_85822826
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 20:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

Polo sdi toevallig? Of een andere sdi?
Echt, diesels zonder turbo zouden verboden moeten worden.
[..]
Polo idd :') Staan die erom bekend?
quote:
Met een fatsoenlijke auto zou het je ws. ook wel gelukt zijn, nu dus ff niet.
Alleen kunnen we (ja, ik zeg "we" want ik vind het ook zuur voor je) in dit geval niet de auto de schuld geven, je moet zelf rekening houden met de capaciteiten van zo'n ding. Als je in dit geval al van capaciteiten mag spreken......
[..]

Initiatief tonen is idd wel gewenst maar als het niet gaat dan gaat het niet.
Wat zei je instructeur er eigenlijk van?
Die vond het ook heel jammer en zei ook dat zo;n situatie tijdens de lessen nooit geweest was, dat ik er normaal gezien geen problemen mee had
quote:
Tip voor de volgende keer:
Stel dat dezelfde situatie zich nog eens voordoet, hou afstand op je voorligger en bepaal via spiegelen waar je op links terecht wil komen.
Versnel op de rechterrijstrook zodat je al een snelheidsverschil met je voorligger hebt voor je naar links gaat.
Dat maakt het naar links gaan ook makkelijker omdat dan het snelheidsverschil met links kleiner is.
Als dit tijdens je volgend examen weer gebeurt en je rijdt nog steeds in dat slome ding: schakel gerust terug naar 4 en zeg dat je dat doet om beter snelheid te kunnen maken.
Veiligheid gaat nou eenmaal boven milieu. En motiveer wat je doet aan de examinator.
[..]

Damagheulnie!!! o|O
Maar idd ook vrachtwagenchauffeurs zijn geen heilige boontjes.
Erger dan auto's wil ik niet zeggen maar het valt gewoon meer op, dat dan weer wel.
ik schakelde uiteindelijk ook terug naar z'n vier maar toen was het al te laat, bij de keer erna deed ik het wel op die manier. Toen lukte het wel net. Ik had nog nooit in de vrijdagmiddagspits gereden, dus die drukte was nog vrij nieuw voor me (heb 5 lessen gehad in de Polo, daarvoor had ik in een andere wagen wel in de drukte gereden natuurlijk)
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_85822837
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:10 schreef napoleonfour het volgende:
Mijn eerste les heb ik ook alleen maar gespiegeld en het onder de knie krijgen van het sturen.
Vind ik vreemd.
Eerst voertuigcontrole en dan pas verkeersdeelname. Is me zo geleerd en daar sta ik ook achter.
Spiegelen hoor je pas te gaan doen als je de auto onder controle hebt min of meer.
pi_85823080
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:14 schreef 08gnoT. het volgende:


Polo idd :') Staan die erom bekend?
Heb zelf m'n intructeursexamen gedaan in zo'n schijthok en vind em levensgevaarlijk.
"Snelheid aanpassen aan de rest van het verkeer".......Ja, dat probeer ik al 10 minuten!!!! :X


quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:14 schreef 08gnoT. het volgende:Die vond het ook heel jammer en zei ook dat zo;n situatie tijdens de lessen nooit geweest was, dat ik er normaal gezien geen problemen mee had
Die vind ik vreemd, nooit meegemaakt tijdens lessen maar normaal heb je er geen problemen mee?
Hoe weet hij dat als jij het nog nooit meegemaakt hebt?


quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:14 schreef 08gnoT. het volgende:ik schakelde uiteindelijk ook terug naar z'n vier maar toen was het al te laat, bij de keer erna deed ik het wel op die manier. Toen lukte het wel net. Ik had nog nooit in de vrijdagmiddagspits gereden, dus die drukte was nog vrij nieuw voor me (heb 5 lessen gehad in de Polo, daarvoor had ik in een andere wagen wel in de drukte gereden natuurlijk)
Drukte zul je ook wel mee om kunnen gaan, maar je moet ook je wagen kennen.
Zo'n Polo is heel handig voor mensen die op visite gaan bij mensen aan het einde van de straat of boodschappen doen als ze toch onderweg zijn naar de mensen aan het einde van de straat.

Wat ik lees is dat jij het echt wel kunt, maar je "auto" liet je in de steek.
Godverdomme, zelfs een scooter trekt je er uit met dat rotding.

Feit blijft: Je moet de beperkingen van je auto kennen.
Feit 2: Alle ongeblazen diesels moeten verboden worden.
  zondag 29 augustus 2010 @ 01:44:22 #100
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_85823321
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 01:14 schreef vannelle het volgende:

[..]

Vind ik vreemd.
Eerst voertuigcontrole en dan pas verkeersdeelname. Is me zo geleerd en daar sta ik ook achter.
Spiegelen hoor je pas te gaan doen als je de auto onder controle hebt min of meer.
Nah spiegelen is een groot woord. Elke keer als ik de bocht nam moest ik kijken naar de dode hoek. Resultaat was dat ik op mijn examen complimenten kreeg over mijn spiegelwerk. Helaas was mijn voorbereiding voor de kruising minder zodat ik alsnog de eerste keer zakte :').
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')