abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:14:16 #103
289840 napoleonfour
Meneer de praeses
pi_85848331
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:55 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik heb er weer een motivatie bij hoor om snel m'n rijbewijs te halen _O_ Ik ben letterlijk al jaren aan het zoeken naar een 1e auto en vorige week zag ik er een staan. Precies het model wat ik wilde, weinig kilometers, goed onderhouden, had er precies genoeg voor gespaard. Zo'n kans krijg ik nooit meer, dus ik had m'n ouders overgehaald om toch te gaan kijken :D Immers als ikhet nu niet haal, zal het hopelijk toch niet heel lang meer duren.

Afijn, vanmiddag dus weesten kijken en hij voldeed precies aan m'n verwachtingen, beter dan ik had kunnen dromen :D Ik ben nu dus een en al euforie en blijheid en zulks :P

Eigen foto's heb ik nog niet, het is nat en grijs buiten, dus presenteer ik u vol trots de foto's uit de advertentie:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Een Mitsubishi Lancer uit december 1996 met 90k op de teller :7 Ik ben er echt zo blij mee :D En ik hoop dat ik er snel in mag rijden :')
Testrit zat er zeker niet in :')
Indien 't hier in 't vaderlandt zoo gelegen is dat men de waarheit niet magh spreeken, zoo is 't er ellendigh gestelt. Nochtans zal ik die spreeken zoo lang als myn oogen open staan. Zyn trouw en oprechtigheit.
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:25:23 #104
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_85849048
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:14 schreef napoleonfour het volgende:

[..]

Testrit zat er zeker niet in :')
O-)

Wel op eigen terrein van iemand hoor :P
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_85850193
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 18:55 schreef 08gnoT. het volgende:
Een Mitsubishi Lancer uit december 1996 met 90k op de teller :7 Ik ben er echt zo blij mee :D En ik hoop dat ik er snel in mag rijden :')
Paar maandjes jonger dan die van mij _O_ + de helft aan kilomters :P. Snel dat pasje halen ^O^
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zondag 29 augustus 2010 @ 21:55:28 #106
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_85850992
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Paar maandjes jonger dan die van mij _O_ + de helft aan kilomters :P. Snel dat pasje halen ^O^
Heb jij ook een Lancer? :P
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
pi_85851167
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:55 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Heb jij ook een Lancer? :P
:Y O+
  zondag 29 augustus 2010 @ 22:11:19 #108
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_85852085
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 21:58 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

:Y O+
Mooie wagens he O+ Is die van jou ook het nieuwe '96 model? Ik vind ze nog best pittig eigenlijk voor een 1.3l en 75pk, hij wil er goed van tussen :D

Ik wilde per se een mooie Japanse sedan hebben die zuinig is, goedkoop in wegenbelasting en verzekering, en wat geen petjesmagneet is. En dan is de Mitsu absoluut de mooiste 8-) Wat verbruikt de jouwe?
pi_85853287
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 22:11 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Mooie wagens he O+ Is die van jou ook het nieuwe '96 model? Ik vind ze nog best pittig eigenlijk voor een 1.3l en 75pk, hij wil er goed van tussen :D

Ik wilde per se een mooie Japanse sedan hebben die zuinig is, goedkoop in wegenbelasting en verzekering, en wat geen petjesmagneet is. En dan is de Mitsu absoluut de mooiste 8-) Wat verbruikt de jouwe?
Pittig is ie zeker, tot ie de bergen in komt.. dan gaat het wat moeizamer zoals een paar weken geleden bleek. :D Mijne is nog van voor de facelift, met zichtbare gebruikerssporen (2 major krassen in de bumpers) maar voor m'n eerste auto maakt het niets uit. Ik had eigenlijk ook dezelfde eisen, een leuke Civic sedan zou ook niet misstaan maar die zijn niet in een betere staat dan verkrachting door petjes. Zuinig noem ik de mijne niet, wisselt tussen 1:10 en 1:14 :X maar het is een prima auto om mee te beginnen. Zit tenminste ruimte in *O* en voelt wat veiliger en meer aan als een auto dan een Swift of iets in die richting. Lancers brengen plezier *O*

Meer posts voor het autorijtopic dit trouwens, voordat de lessers boos worden. :7
  zondag 29 augustus 2010 @ 23:07:33 #110
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_85855328
Jij hebt een roodachtige of niet? :P Ik zocht net op het mitsuforum naar 'verbruik lancer' en herkende de avatar en ondertitel ;) Is ook een mooie inderdaad! Goede tip om te banden op te pompen, want die staan bij mij ook niet al te vol meer. Hij had nu 80km op iets meer dan 4 liter (1/10e tank) gedaan op de snelweg, mits de brandstofmeter klopt. Binnen de bebouwde kom verbruikt hij ook wel meer tot nu toe.

Civic vind ik inderdaad ook leuk, de sedans van eind vorige eeuw, maar dat trekt inderdaad een Golfjespubliek aan dus die zijn niet zo voorzichtig bereden. Anders had het m'n 2e keuze geweest. Toyota Corolla Terra Linea vond ik ook mooi, net als de Mazda 323 en Nissan Almera, maar die zijn te duur in aanschaf. Subaru Impreza blijf ik geweldig vinden, maar die zuipen helemaal veel. Een blokkendoos ala Twingo, Alto, 106, micra, hoeft van mij ook echt niet :D

Maar ik zal ook eens een kijkje nemen in het autorijtopic dan, ook al is dat voorlopig nog niet aan de orde voor mij :')
pi_85855794

Subaru impreza is ook zon mooie rally auto :)
  zondag 29 augustus 2010 @ 23:29:23 #112
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_85856360
Vooral het 1998-2000 model (ik hou van rechthoekige koplampen). Daar ben ik ook al 12 jaar verliefd op :D Dat wordt misschien ook wel m'n volgende wagen, op LPG-G3 dan of zo. Maar voorlopig hoop ik dat deze nog wel een 100k mee kan oO<
pi_85858661
quote:
Op zondag 29 augustus 2010 23:07 schreef 08gnoT. het volgende:
Jij hebt een roodachtige of niet? :P Ik zocht net op het mitsuforum naar 'verbruik lancer' en herkende de avatar en ondertitel ;) Is ook een mooie inderdaad! Goede tip om te banden op te pompen, want die staan bij mij ook niet al te vol meer. Hij had nu 80km op iets meer dan 4 liter (1/10e tank) gedaan op de snelweg, mits de brandstofmeter klopt. Binnen de bebouwde kom verbruikt hij ook wel meer tot nu toe.

Civic vind ik inderdaad ook leuk, de sedans van eind vorige eeuw, maar dat trekt inderdaad een Golfjespubliek aan dus die zijn niet zo voorzichtig bereden. Anders had het m'n 2e keuze geweest. Toyota Corolla Terra Linea vond ik ook mooi, net als de Mazda 323 en Nissan Almera, maar die zijn te duur in aanschaf. Subaru Impreza blijf ik geweldig vinden, maar die zuipen helemaal veel. Een blokkendoos ala Twingo, Alto, 106, micra, hoeft van mij ook echt niet :D

Maar ik zal ook eens een kijkje nemen in het autorijtopic dan, ook al is dat voorlopig nog niet aan de orde voor mij :')
Je hebt me gevonden :D Dat is hem inderdaad! 1:20 is helemaal niet verkeerd op de snelweg, dat haal ik niet eens en ik ben geen aggressieve bestuurder! Al mag ik wel weer wat rijlesjes nemen want ik ben best asocialer geworden sinds het examen. :%
  maandag 30 augustus 2010 @ 02:04:12 #114
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_85860120
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 00:44 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Je hebt me gevonden :D Dat is hem inderdaad! 1:20 is helemaal niet verkeerd op de snelweg, dat haal ik niet eens en ik ben geen aggressieve bestuurder! Al mag ik wel weer wat rijlesjes nemen want ik ben best asocialer geworden sinds het examen. :%
Haha ik denk dat de meesten daar wel last van hebben na hun examen ;)

Met 1:20 zou ik inderdaad dik tevreden zijn, maar de vraag is hoe betrouwbaar die 80km was. Ik zal het pas weten als ik weer ga tanken :P M'n vader heeft hem iig goed op toeren gejaagd buiten de snelweg en toen ging het verbruik wel flink omhoog (uiteraard).

Toen ik er zelf in reed, probeerde ik hem wat uit in verschillende versnellingen en ik nam ook een bocht in de 3e versnelling, (Moeder naast me panikeren of ik niet geleerd had om terug te schakelen naar z'n 2 voor een bocht :') maar het kan toch geen kwaad voor de motor of zo? Het was enkel om te testen ) gaat eigenlijk net zo makkelijk als in de 2e. Hij trekt niet zo hard als m'n lesauto iig, misschien omdat dit een benzinemotor is? Vind het wel veel prettiger rijden, ik kan zelfs 30 rijden in z'n 4 nu zonder dat de motor afslaat :P

Morgen ga ik hem op naam laten zetten, al weet ik eigenlijk niet of dat kan als ik nog geen rijbewijs heb? Anders moet die zo lang maar op m'n moeders naam
  maandag 30 augustus 2010 @ 09:10:03 #115
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85862258
Zoals ik het zie leer je bij rijles zuinig rijden. Zodra je je rijbewijs hebt kan al die kennis hoppa het raam uit, want in de praktijk kun je daar niet zo veel mee. Veilig en vloeiend rijden en uberhaupt in/uit kunnen voegen is dan veel belangrijker. Totdat je veel rij ervaring hebt (15+ jaar) zodat je zelfs in die situaties goed kunt anticiperen om alsnog zuinig te kunnen rijden op drukke wegen. Dan kun je daar weer mee beginnen.

Maar goed, zo zie ik dat ;)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_85871583
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 09:10 schreef twiFight het volgende:
Zoals ik het zie leer je bij rijles zuinig rijden. Zodra je je rijbewijs hebt kan al die kennis hoppa het raam uit, want in de praktijk kun je daar niet zo veel mee. Veilig en vloeiend rijden en uberhaupt in/uit kunnen voegen is dan veel belangrijker. Totdat je veel rij ervaring hebt (15+ jaar) zodat je zelfs in die situaties goed kunt anticiperen om alsnog zuinig te kunnen rijden op drukke wegen. Dan kun je daar weer mee beginnen.

Maar goed, zo zie ik dat ;)
Zuinig en veilig zijn makkelijk verenigbaar. Mits niet al de druk en afh. van de trekkracht van je auto kan je gewoon vroeg opschakelen en je auto uit laten rollen als je 300m voor je het stoplicht op rood ziet staan op een N-weg. En ook bandenspanning e.d. controleren lijkt me niks met ervaring te maken te hebben.

Als iedereen "vloeiend" zou rijden zou dat inderdaad hopen brandstof besparen: mensen die 120 rijden op de rechterbaan, dan een vrachtwagen tot dichtbij naderen, 90 moeten gaan rijden, en vervolgens naar links gaan en daar accelereren (en dan zeuren dat ze terug moeten schakelen). Dat is onnodig vervuilend: gewoon anticiperen en in één vloeiende beweging van rechts naar links opschuiven als je nog 120 ríjdt en je snelheid daar aanpassen aan het overige verkeer. Alleen als het heel druk is wordt dat lastiger, maar dan rij je waarschijnlijk ook geen 120 meer.

Bovendien zou het voor een beginnend bestuurder alles behalve onveilig zijn om "zeer zuinig" met 90 op de rechterbaan met de vrachtwagens mee te rijden: geen gevaarlijke inhaalacties enzo, niet hoeven terugschakelen enz. In Frankrijk mogen beginnende bestuurders ook minder snel rijden (100 op de A wegen en 110 op de peage, versus 110 en 130 normaal).

quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 23:52 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Was gister ook wel apart.
Ree op een 4 baans snelweg..A4
Ik ree op de 2de baan vanaf rechts gezien, de vrachtwagen ook ver voor me.
Toen ging de vrachtwagen al op de 3de baan rijden, deed hij omdat verder op je de goede rijstrook moest kiezen maar dat was pas veel verder nodig.
Er waren nog geen witte blokken zeg maar, dat je rijstrook moet kiezen.
Dus ik haalde m maar gewoon rechts in, zoals meerdere deden... of ik moest van mn 2e strook naar de 4e en weer terug....

Vond t maar vaag waarom hij te vroeg een rijstrook ging kiezen, was geeneens druk...
Marjaaaa :P
Ik mag hopen van niet, je moet je rijstrook al vér voor de blokmarkering kiezen, want witte blokmarkering mag je niet overschrijden, sinds kort bekrachtigd met boete ;)
Killing as few patients as possible.
pi_85872741
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:17 schreef davidov2009 het volgende:

Ik mag hopen van niet, je moet je rijstrook al vér voor de blokmarkering kiezen, want witte blokmarkering mag je niet overschrijden, sinds kort bekrachtigd met boete ;)
Waar slaat dan nou weer op?
Hoe kan je dan bijv. ooit invoegen en uitvoegen?
Daar heb je altijd witte blokken.

Kijk bij deze, eerste doorgetrokken streep.. dan mag het niet, maar daarna zie je blokken... daar moet je invoegen.

Weet niet hoe jij dan van banen wisselt? want wanneer je de borden ziet waar de snelwegen heen gaan, krijg je de blokken... om de goede baan te kiezen voor de goede richting.

Je mag alleen geen doorgetrokken strepen aan jou kant overschrijden...
pi_85874391
Ik was misschien niet helemaal duidelijk :P, het ging erover dat een vrachtwagen opvallend 'vroeg' op de 3de rijstrook ging rijden omdat die weg uiteindelijk zou afsplitsen, maar dat forceerde dat andere weggebruikers deze vrachtauto rechts gingen inhalen. Dit opschuiven is wel toegestaan, je maakt dan een beweging zoals in deze situatie:

SITUATIE 1 (klik voor groter)

Echter, als er iets verderop in deze situatie blokmarkering verschijnt, maar je bent van jouw 1ste of 2de rijstrook niet op tijd opgeschoven, dan rij je dus automatisch hier (rode cirkel hieronder), en moet je hier -vanaf rechts- over de blokmarkering heen om alsnog je ruiste richting te kiezen, en dát is verboden:

SITUATIE 2 (klik voor groter)

Het is dus wel te begrijpen dat de vrachtwagen op tijd naar links gaat, omdat die zich niet zo makkelijk door het verkeer heen beweegt als een auto, en niet in situatie 2 terecht wil komen: je zal ook niet veel vrachtwagens tegenkomen die nog snel even inhalen voor ze de afslag moeten nemen ;)

[ Bericht 9% gewijzigd door davidov2009 op 30-08-2010 15:46:01 ]
pi_85874620
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 14:17 schreef davidov2009 het volgende:
Nee, je mag, als je eenmaal een strook gekozen hebt, niet meer terug de hoofdrijbaan op.
Dus je mag 1x de blokmarkering overschrijden.
pi_85874774
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:44 schreef Piles het volgende:

[..]

Nee, je mag, als je eenmaal een strook gekozen hebt, niet meer terug de hoofdrijbaan op.
Dus je mag 1x de blokmarkering overschrijden.
Precies, maar het venijnige is nou juist dat je bij in/uitvoegstroken moet opschuiven om de strook te kiezen (Dan is het vrij logisch dat je niet terug mag), maar op grote snelwegen zoals hierboven kan je 'door gewoon op je rijstrook te blijven' automatisch aan de rechterkant van de blokmarkering terecht komen, en dán mag je niet meer opschuiven naar links ;) Daarom dus al ver voor de blokmarkering naar links (bij het 1200 of 600m bord).
pi_85874813
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:48 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Precies, maar het venijnige is nou juist dat je bij in/uitvoegstroken moet opschuiven om de strook te kiezen (Dan is het vrij logisch dat je niet terug mag), maar op grote snelwegen zoals hierboven kan je 'door gewoon op je rijstrook te blijven' automatisch aan de rechterkant van de blokmarkering terecht komen, en dán mag je niet meer opschuiven naar links ;) Daarom dus al ver voor de blokmarkering naar links (bij het 1200 of 600m bord).
Dat lijkt me zware onzin :') Je mag de markering toch gewoon 1 keer overschrijden, dus in dit geval ook van rechts naar links...
Het lijkt me sterk dat je hier een bekeuring voor krijgt.
pi_85875085
Ik lees net dat je niet meer mag wisselen zodra het een echte uitvoegstrook is, dus op het moment dat er pijlen staan. Klinkt logisch :)
pi_85875188
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:49 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat lijkt me zware onzin :') Je mag de markering toch gewoon 1 keer overschrijden, dus in dit geval ook van rechts naar links...
Heb het al een keer op Wegmisbruikers gezien, en wel precies in de situatie die ik uit Streetview geplukt heb (A4->A44 overgang) :P 1 meter voor de streetviewfoto van situatie 2 staat de pijl overigens (hier dus: http://maps.google.nl/?ie(...)000003,,0,-2.5308933 ). Ja ik vind 't ook wat streng.
pi_85875213
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 15:49 schreef Piles het volgende:

[..]

Idd, jou 2e voorbeeld mag ook gewoon.

Wanneer je die blokken ziet, moet je keuze maken op welke rijstrook je gaat rijden... maakt niet uit van links naar rechts of andersom...

Dat is juist het hele systeem, dat je op de borden kan kijken en de goede baan kan kiezen.
Mensen die het gebied niet kennen, moeten dit ook gewoon kunnen volgen.

Niet dat je vantevoren uit je hoofd moet weten.. ooh wacht straks blokken.. dan mag ik niet meer de baan kiezen, moet nu vantevoren zonder borden alvast gaan kiezen... dat slaat nergens op.

Dus ik weet niet wat je zit te lullen, je hebt al wel rijbewijs? van wie heb je dit gehoord?
pi_85875372
Ja ik heb m'n rijbewijs. Echt waar, als je de link volgt van streetview in mijn bericht boven de jouwe, dan zie je dat er een pijl staat vlak voor het plaatje van situatie 2, en mag je dus NIET MEER naar links. En daar heb ik ook al iemand voor bekeurd zien worden ja. En ja, het is me zelf ook al eens overkomen :P Toen was 't net verboden een maandje ofzo, gelukkig geen politie in de buurt ;)

Edit: en als ik nog even de achterliggende gedachte moet uitleggen, stel de mensen die naar Rotterdam willen, maar de A4 loopt niet zo lekker door, dan kunnen ze nog een paar honderd meter pakken op de dubbele uitvoegstrook voor de A44 en dan pas "opeens kiezen" voor de A4. De politie zal hopelijk niet panisch doen als je het 10m na de blokmarkering doet, maar t mag niet ;)
pi_85875516
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:03 schreef davidov2009 het volgende:
Edit: en als ik nog even de achterliggende gedachte moet uitleggen, stel de mensen die naar Rotterdam willen, maar de A4 loopt niet zo lekker door, dan kunnen ze nog een paar honderd meter pakken op de dubbele uitvoegstrook voor de A44 en dan pas "opeens kiezen" voor de A4. De politie zal hopelijk niet panisch doen als je het 10m na de blokmarkering doet, maar t mag niet ;)
Andersom mag het weer wel toch? Dus eerst van rechts naar links (over de blokmarkering, geen pijlen) en dan aan het einde weer terug naar rechts (uitvoegen, blokmarkering+pijlen). Niet dat het veilig is, maar ok :P
pi_85875760
^^ Ja, dat mag wel :P Leuk voor als je in-uitvoegen wil oefenen hehe. Net zoals je, ook ter plaatste van de blokmarkering, wel van de A4 naar de A44 mag (naar rechts opschuiven dus), alleen mag je dan niet weer terug.
pi_85875786
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:03 schreef davidov2009 het volgende:
Ja ik heb m'n rijbewijs. Echt waar, als je de link volgt van streetview in mijn bericht boven de jouwe, dan zie je dat er een pijl staat vlak voor het plaatje van situatie 2, en mag je dus NIET MEER naar links. En daar heb ik ook al iemand voor bekeurd zien worden ja. En ja, het is me zelf ook al eens overkomen :P Toen was 't net verboden een maandje ofzo, gelukkig geen politie in de buurt ;)

Aah je bedoeld een uitvoegstrook met pijlen..
Dan snap ik m.
Marja je ziet wel is meer mensen die bijv. voor een stoplicht staan met pijlen ook wel is toch van de baan afgaan... verkeerde kant of file... enz..
pi_85875932
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:13 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Aah je bedoeld een uitvoegstrook met pijlen..
Dan snap ik m.
Marja je ziet wel is meer mensen die bijv. voor een stoplicht staan met pijlen ook wel is toch van de baan afgaan... verkeerde kant of file... enz..
Ja 't kan heel 'onschuldig' gebeuren, als er niet van die idioten waren geweest die in de file constant een paar honderd meter uitvoegstrook meepikten was die regel er niet gekomen...
pi_85876083
Trouwens dan wel raar... want bij de stippellijn mag je geen auto's van rechts inhalen, maar bij de blokken wel.
Dus hoezo zo vroeg al die pijlen? want dan moet je vantevoren al op de goede baan rijden maar als je dus de rechterstrook kiest, rijden de slome auto's meest rechts op de rechterstrook.
Dus als je de linkerstrook aan de linkerkant rijd, mag je die rechterstrook niet inhalen...
Wanneer er al eerder blokken zijn kan je wel inhalen.

Als je me begrijpt :P
  maandag 30 augustus 2010 @ 18:43:04 #131
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85881242
Mooie auto 08gnoT!! Fijn dat je na zo lang zoeken iets naar je zin hebt gevonden :)
Ik was ook een aantal maanden aan het kijken, en hetzelfde verhaal als bij jou. Weinig km, goed onderhouden. Heel lekker dat je ineens iets vind! Nu snel je rijbewijs halen, en aan de slag met je eigen auto!
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_85882929
Ben ik weer jongens. 20 september mag ik afrijden op de motor *O*
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  maandag 30 augustus 2010 @ 20:09:51 #133
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_85884432
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 18:43 schreef Purdey het volgende:
Mooie auto 08gnoT!! Fijn dat je na zo lang zoeken iets naar je zin hebt gevonden :)
Ik was ook een aantal maanden aan het kijken, en hetzelfde verhaal als bij jou. Weinig km, goed onderhouden. Heel lekker dat je ineens iets vind! Nu snel je rijbewijs halen, en aan de slag met je eigen auto!
Zeker weten! Bij m'n 1e examen had ik er ook een op het oog maar daar had ik daarna niet meer naar gekeken, maar dit is echt een eenmalige kans O+ Je zou echt niet zeggen dat hij al bijna 14 jaar is.

En succes jac0bus *O*
  maandag 30 augustus 2010 @ 22:22:53 #134
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_85890551
Morgen om 11.40 gaat het gebeuren :+
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_85890946
Succes!!!
pi_85899762
Vandaag nog 2 dubbeluur les (ochtend en eind middag) en dan morgen examen!

Ik heb als lurker genoten van jullie verhalen van de afgelopen paar maanden. Omdat hier ook bekenden het forum afstruinen en ik in het geniep rijlessen heb genomen, kon ik hier helaas niet posten. ;( Ze denken immers dat ik in December pas ga beginnen.

Ik hoop maar dat ik hem morgen zal halen. Zal dan voor volgende week een goede bak zijn als ik plotseling achter het stuur kruip bij iemand. :')
pi_85899765
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:22 schreef fusionfake het volgende:
Verhip! Ik heb hem net een uurtje eerder :')
pi_85903353
Succes mensen!
pi_85919233
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:20 schreef DeRakker. het volgende:
Trouwens dan wel raar... want bij de stippellijn mag je geen auto's van rechts inhalen, maar bij de blokken wel.
Dus hoezo zo vroeg al die pijlen? want dan moet je vantevoren al op de goede baan rijden maar als je dus de rechterstrook kiest, rijden de slome auto's meest rechts op de rechterstrook.
Dus als je de linkerstrook aan de linkerkant rijd, mag je die rechterstrook niet inhalen...
Wanneer er al eerder blokken zijn kan je wel inhalen.

Als je me begrijpt :P
Ja ik begrijp je :P Dat is idd een rare situatie, je zou eigenlijk eerst een paar honderd meter blokken moeten hebben zonder pijlen, zodat je nog heen en weer mag, maar mensen je ook rechts mogen inhalen... Misschien een emailtje naar mr. Spe ;)
pi_85919309
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:13 schreef davidov2009 het volgende:

[..]

Ja ik begrijp je :P Dat is idd een rare situatie, je zou eigenlijk eerst een paar honderd meter blokken moeten hebben zonder pijlen, zodat je nog heen en weer mag, maar mensen je ook rechts mogen inhalen... Misschien een emailtje naar mr. Spe ;)
Ja :P
Want met die blokken was juist mooi geregeld omdat je mensen aan de rechter kan kan inhalen, nu kan dat niet maar moet je wel van tevoren de goede rijbaan kiezen :'(
Wat een noobs :{w

:P
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:25:18 #141
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85919655
Zoals gewoonlijk worden de goeden weer genaaid door de aso's
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:46:44 #142
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_85920461
En hoe zijn jullie examens gegaan vandaag?
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 22:22 schreef fusionfake het volgende:
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 07:33 schreef blessed19 het volgende:

[..]

Verhip! Ik heb hem net een uurtje eerder :')
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 18:55:30 #143
251095 Purdey
Better off alone..
pi_85920805
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 20:09 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Zeker weten! Bij m'n 1e examen had ik er ook een op het oog maar daar had ik daarna niet meer naar gekeken, maar dit is echt een eenmalige kans O+ Je zou echt niet zeggen dat hij al bijna 14 jaar is.

En succes jac0bus *O*
Hartstikke leuk voor je! En 14 jaar zou je 'm indd niet geven nee :)

@Jacobus: Helemaal goed, die ga ik onthouden! De verjaardag van m'n moeder namelijk :')
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_85922990
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:46 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]

[..]

Oh, verkeerd gelezen! Ik heb hem morgen! :)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:52:54 #145
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_85925337
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 18:46 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]

[..]

Gezakt. We waren nog geen minuut weg of de eerste grote fout al binnen. Op de rotonde driekwart, voor het afslaan kijk ik nog binnenspiegel, buitenspiegel, schouder, richting, ik rij, komt er een bloedsnelle fietser langs, voor ik iets kon doen trapte de examinator op de rem.. Zelfvertrouwen en al ging gelijk al omlaag gezien ik hier al makkelijk op kan zakken.
Maargoed we reden verder, verder ging het wel redelijk, toen moest ik richting een stad rijden en ik bevinde me zeg maar op een weg met 3 rijbanen, allen rechtdoor. Ik zag de bord en moest linksafslaan, als ik voor het stoplicht al op de linkerste rijbaan was ging dit gemakkelijk, maar ik was op de rechterste strook. (dom want die weg heb ik al eerder geoefend).

Daarna kreeg je nog een stoplicht waar de linkerste rijbaan dus naar links gaat. Ik probeerde daar nog heen te komen maar het was echt druk dus lukte dit niet echt. Tot hij mn stuur op het eind nog even 2 banen naar links trok. Hij vroeg me waarom ik dit niet deed en ik antwoorde dat je niet zomaar 2 rijbanen naar links mag maar hij zei dat we anders op een foute locatie kwamen (veiligheid boven alles dacht ik?).

Ik voelde de bui dus al hangen (letterlijk en figuurlijk in deze zin) toen we de snelweg opgingen leek het alsof de rijbewijsgoden wouden dat ik niet zou slagen: begon het opeens keihard te regenen, op een dag waar 0,1mm werd voorspeld :P En opeens ook enorm veel vrachtwagens, ik heb er misschien 5 ingehaald, al ging dat gelukkig wel goed maarja.

Hij vertelde me nog een goede chauffeur te zijn en qua controle van de auto was het ook prima maar het kijken moet beter. Best zuur dit want gister ging het gewoon bijna perfect.
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_85928302
kijk dit ook weer eens zoiets...je bent wel een goede chafffeur maar toch laat die je zakken!...pfff klote voor je! wanneer mag je nu weeR?
pi_85928596
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:59 schreef MelR het volgende:
kijk dit ook weer eens zoiets...je bent wel een goede chafffeur maar toch laat die je zakken!...pfff klote voor je! wanneer mag je nu weeR?
Tja is te verwachten bij een voorrang fout.

jammer.
pi_85932745
Letten examniators veel op je kijktechniek, ook als je geen fouten maakt? Volgens mijn rijinstructeur kijk ik niet overdreven genoeg terwijl ik toch alles zie en alleen nog rijlessen heb om de tijd tot mijn examen te vullen
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:28:54 #149
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_85932922
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 23:24 schreef Heichler het volgende:
Letten examniators veel op je kijktechniek, ook als je geen fouten maakt? Volgens mijn rijinstructeur kijk ik niet overdreven genoeg terwijl ik toch alles zie en alleen nog rijlessen heb om de tijd tot mijn examen te vullen
Ja! Ik ben de eerste keer gezakt omdat ik op een lange rechte weg een keer niet zichtbaar genoeg in de binnenspiegel keek }:| Dus je moet echt je hoofd bewegen voor de binnenspiegel en buitenspiegels en echt over je schouder kijken, maar het hangt ook heel veel van de examinator af die je treft hoe streng ze je kijken beoordelen.

En jammer fusion ;( Heb je gelijk alweer een nieuwe datum gepland?

En jij dan morgen succes blessed :P
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:51:49 #150
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_85933771
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 21:59 schreef MelR het volgende:
Ja maar goed, mij laten slagen zou ook raar zijn met zon fout. Kan alleen maar boos op mijzelf zijn, al is het natuurlijk een deel pech. Ben de hele dag al depri :P

quote:
En jammer fusion ;( Heb je gelijk alweer een nieuwe datum gepland?
Waarschijnlijk de 18e, de dag voor mn verjaardag en de dag waarop ik een feest hou. Zal wel alles verpesten als ik dan zak :P Gelijk alles wegrdrinken dan die nacht.
  woensdag 1 september 2010 @ 00:05:08 #151
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_85934374
Ideaal toch, als je slaagt heb je dubbel feest, als je zakt kun je je lam zuipen. Hoe dan ook heb je deels een win situatie
  woensdag 1 september 2010 @ 00:07:46 #152
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_85934479
De 18e, da's snel :o
  woensdag 1 september 2010 @ 00:32:11 #153
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_85935315
Je moet minimaal 15 dagen wachten tot je volgende examen, ik neem 4 lessen extra :P Ik ben bang dat ik het anders verleer, als ik nu gewoon 2 lessen per week doe dan stamp ik al dat gekijk wel in mn kop hoop ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')