Testrit zat er zeker niet inquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:55 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik heb er weer een motivatie bij hoor om snel m'n rijbewijs te halenIk ben letterlijk al jaren aan het zoeken naar een 1e auto en vorige week zag ik er een staan. Precies het model wat ik wilde, weinig kilometers, goed onderhouden, had er precies genoeg voor gespaard. Zo'n kans krijg ik nooit meer, dus ik had m'n ouders overgehaald om toch te gaan kijken
Immers als ikhet nu niet haal, zal het hopelijk toch niet heel lang meer duren.
Afijn, vanmiddag dus weesten kijken en hij voldeed precies aan m'n verwachtingen, beter dan ik had kunnen dromenIk ben nu dus een en al euforie en blijheid en zulks
Eigen foto's heb ik nog niet, het is nat en grijs buiten, dus presenteer ik u vol trots de foto's uit de advertentie:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een Mitsubishi Lancer uit december 1996 met 90k op de tellerIk ben er echt zo blij mee
En ik hoop dat ik er snel in mag rijden
Paar maandjes jonger dan die van mijquote:Op zondag 29 augustus 2010 18:55 schreef 08gnoT. het volgende:
Een Mitsubishi Lancer uit december 1996 met 90k op de tellerIk ben er echt zo blij mee
En ik hoop dat ik er snel in mag rijden
Heb jij ook een Lancer?quote:Op zondag 29 augustus 2010 21:42 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Paar maandjes jonger dan die van mij+ de helft aan kilomters
. Snel dat pasje halen
Mooie wagens hequote:
Pittig is ie zeker, tot ie de bergen in komt.. dan gaat het wat moeizamer zoals een paar weken geleden bleek.quote:Op zondag 29 augustus 2010 22:11 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Mooie wagens heIs die van jou ook het nieuwe '96 model? Ik vind ze nog best pittig eigenlijk voor een 1.3l en 75pk, hij wil er goed van tussen
Ik wilde per se een mooie Japanse sedan hebben die zuinig is, goedkoop in wegenbelasting en verzekering, en wat geen petjesmagneet is. En dan is de Mitsu absoluut de mooisteWat verbruikt de jouwe?
Je hebt me gevondenquote:Op zondag 29 augustus 2010 23:07 schreef 08gnoT. het volgende:
Jij hebt een roodachtige of niet?Ik zocht net op het mitsuforum naar 'verbruik lancer' en herkende de avatar en ondertitel
Is ook een mooie inderdaad! Goede tip om te banden op te pompen, want die staan bij mij ook niet al te vol meer. Hij had nu 80km op iets meer dan 4 liter (1/10e tank) gedaan op de snelweg, mits de brandstofmeter klopt. Binnen de bebouwde kom verbruikt hij ook wel meer tot nu toe.
Civic vind ik inderdaad ook leuk, de sedans van eind vorige eeuw, maar dat trekt inderdaad een Golfjespubliek aan dus die zijn niet zo voorzichtig bereden. Anders had het m'n 2e keuze geweest. Toyota Corolla Terra Linea vond ik ook mooi, net als de Mazda 323 en Nissan Almera, maar die zijn te duur in aanschaf. Subaru Impreza blijf ik geweldig vinden, maar die zuipen helemaal veel. Een blokkendoos ala Twingo, Alto, 106, micra, hoeft van mij ook echt niet
Maar ik zal ook eens een kijkje nemen in het autorijtopic dan, ook al is dat voorlopig nog niet aan de orde voor mij
Haha ik denk dat de meesten daar wel last van hebben na hun examenquote:Op maandag 30 augustus 2010 00:44 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Je hebt me gevondenDat is hem inderdaad! 1:20 is helemaal niet verkeerd op de snelweg, dat haal ik niet eens en ik ben geen aggressieve bestuurder! Al mag ik wel weer wat rijlesjes nemen want ik ben best asocialer geworden sinds het examen.
Zuinig en veilig zijn makkelijk verenigbaar. Mits niet al de druk en afh. van de trekkracht van je auto kan je gewoon vroeg opschakelen en je auto uit laten rollen als je 300m voor je het stoplicht op rood ziet staan op een N-weg. En ook bandenspanning e.d. controleren lijkt me niks met ervaring te maken te hebben.quote:Op maandag 30 augustus 2010 09:10 schreef twiFight het volgende:
Zoals ik het zie leer je bij rijles zuinig rijden. Zodra je je rijbewijs hebt kan al die kennis hoppa het raam uit, want in de praktijk kun je daar niet zo veel mee. Veilig en vloeiend rijden en uberhaupt in/uit kunnen voegen is dan veel belangrijker. Totdat je veel rij ervaring hebt (15+ jaar) zodat je zelfs in die situaties goed kunt anticiperen om alsnog zuinig te kunnen rijden op drukke wegen. Dan kun je daar weer mee beginnen.
Maar goed, zo zie ik dat
Ik mag hopen van niet, je moet je rijstrook al vér voor de blokmarkering kiezen, want witte blokmarkering mag je niet overschrijden, sinds kort bekrachtigd met boetequote:Op vrijdag 27 augustus 2010 23:52 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Was gister ook wel apart.
Ree op een 4 baans snelweg..A4
Ik ree op de 2de baan vanaf rechts gezien, de vrachtwagen ook ver voor me.
Toen ging de vrachtwagen al op de 3de baan rijden, deed hij omdat verder op je de goede rijstrook moest kiezen maar dat was pas veel verder nodig.
Er waren nog geen witte blokken zeg maar, dat je rijstrook moet kiezen.
Dus ik haalde m maar gewoon rechts in, zoals meerdere deden... of ik moest van mn 2e strook naar de 4e en weer terug....
Vond t maar vaag waarom hij te vroeg een rijstrook ging kiezen, was geeneens druk...
Marjaaaa
Waar slaat dan nou weer op?quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:17 schreef davidov2009 het volgende:
Ik mag hopen van niet, je moet je rijstrook al vér voor de blokmarkering kiezen, want witte blokmarkering mag je niet overschrijden, sinds kort bekrachtigd met boete
Nee, je mag, als je eenmaal een strook gekozen hebt, niet meer terug de hoofdrijbaan op.quote:Op maandag 30 augustus 2010 14:17 schreef davidov2009 het volgende:
Ik mag hopen van niet, je moet je rijstrook al vér voor de blokmarkering kiezen, want witte blokmarkering mag je niet overschrijden, sinds kort bekrachtigd met boete
Precies, maar het venijnige is nou juist dat je bij in/uitvoegstroken moet opschuiven om de strook te kiezen (Dan is het vrij logisch dat je niet terug mag), maar op grote snelwegen zoals hierboven kan je 'door gewoon op je rijstrook te blijven' automatisch aan de rechterkant van de blokmarkering terecht komen, en dán mag je niet meer opschuiven naar linksquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:44 schreef Piles het volgende:
[..]
Nee, je mag, als je eenmaal een strook gekozen hebt, niet meer terug de hoofdrijbaan op.
Dus je mag 1x de blokmarkering overschrijden.
Dat lijkt me zware onzinquote:Op maandag 30 augustus 2010 15:48 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Precies, maar het venijnige is nou juist dat je bij in/uitvoegstroken moet opschuiven om de strook te kiezen (Dan is het vrij logisch dat je niet terug mag), maar op grote snelwegen zoals hierboven kan je 'door gewoon op je rijstrook te blijven' automatisch aan de rechterkant van de blokmarkering terecht komen, en dán mag je niet meer opschuiven naar linksDaarom dus al ver voor de blokmarkering naar links (bij het 1200 of 600m bord).
Heb het al een keer op Wegmisbruikers gezien, en wel precies in de situatie die ik uit Streetview geplukt heb (A4->A44 overgang)quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat lijkt me zware onzinJe mag de markering toch gewoon 1 keer overschrijden, dus in dit geval ook van rechts naar links...
Het lijkt me sterk dat je hier een bekeuring voor krijgt.
Idd, jou 2e voorbeeld mag ook gewoon.quote:Op maandag 30 augustus 2010 15:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat lijkt me zware onzinJe mag de markering toch gewoon 1 keer overschrijden, dus in dit geval ook van rechts naar links...
Het lijkt me sterk dat je hier een bekeuring voor krijgt.
Andersom mag het weer wel toch? Dus eerst van rechts naar links (over de blokmarkering, geen pijlen) en dan aan het einde weer terug naar rechts (uitvoegen, blokmarkering+pijlen). Niet dat het veilig is, maar okquote:Op maandag 30 augustus 2010 16:03 schreef davidov2009 het volgende:
Edit: en als ik nog even de achterliggende gedachte moet uitleggen, stel de mensen die naar Rotterdam willen, maar de A4 loopt niet zo lekker door, dan kunnen ze nog een paar honderd meter pakken op de dubbele uitvoegstrook voor de A44 en dan pas "opeens kiezen" voor de A4. De politie zal hopelijk niet panisch doen als je het 10m na de blokmarkering doet, maar t mag niet
Aah je bedoeld een uitvoegstrook met pijlen..quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:03 schreef davidov2009 het volgende:
Ja ik heb m'n rijbewijs. Echt waar, als je de link volgt van streetview in mijn bericht boven de jouwe, dan zie je dat er een pijl staat vlak voor het plaatje van situatie 2, en mag je dus NIET MEER naar links. En daar heb ik ook al iemand voor bekeurd zien worden ja. En ja, het is me zelf ook al eens overkomenToen was 't net verboden een maandje ofzo, gelukkig geen politie in de buurt
Edit: en als ik nog even de achterliggende gedachte moet uitleggen, stel de mensen die naar Rotterdam willen, maar de A4 loopt niet zo lekker door, dan kunnen ze nog een paar honderd meter pakken op de dubbele uitvoegstrook voor de A44 en dan pas "opeens kiezen" voor de A4. De politie zal hopelijk niet panisch doen als je het 10m na de blokmarkering doet, maar t mag niet
Ja 't kan heel 'onschuldig' gebeuren, als er niet van die idioten waren geweest die in de file constant een paar honderd meter uitvoegstrook meepikten was die regel er niet gekomen...quote:Op maandag 30 augustus 2010 16:13 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Aah je bedoeld een uitvoegstrook met pijlen..
Dan snap ik m.
Marja je ziet wel is meer mensen die bijv. voor een stoplicht staan met pijlen ook wel is toch van de baan afgaan... verkeerde kant of file... enz..
Zeker weten! Bij m'n 1e examen had ik er ook een op het oog maar daar had ik daarna niet meer naar gekeken, maar dit is echt een eenmalige kansquote:Op maandag 30 augustus 2010 18:43 schreef Purdey het volgende:
Mooie auto 08gnoT!! Fijn dat je na zo lang zoeken iets naar je zin hebt gevonden
Ik was ook een aantal maanden aan het kijken, en hetzelfde verhaal als bij jou. Weinig km, goed onderhouden. Heel lekker dat je ineens iets vind! Nu snel je rijbewijs halen, en aan de slag met je eigen auto!
Ja ik begrijp jequote:Op maandag 30 augustus 2010 16:20 schreef DeRakker. het volgende:
Trouwens dan wel raar... want bij de stippellijn mag je geen auto's van rechts inhalen, maar bij de blokken wel.
Dus hoezo zo vroeg al die pijlen? want dan moet je vantevoren al op de goede baan rijden maar als je dus de rechterstrook kiest, rijden de slome auto's meest rechts op de rechterstrook.
Dus als je de linkerstrook aan de linkerkant rijd, mag je die rechterstrook niet inhalen...
Wanneer er al eerder blokken zijn kan je wel inhalen.
Als je me begrijpt
Jaquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:13 schreef davidov2009 het volgende:
[..]
Ja ik begrijp jeDat is idd een rare situatie, je zou eigenlijk eerst een paar honderd meter blokken moeten hebben zonder pijlen, zodat je nog heen en weer mag, maar mensen je ook rechts mogen inhalen... Misschien een emailtje naar mr. Spe
quote:
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 07:33 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Verhip! Ik heb hem net een uurtje eerder
Hartstikke leuk voor je! En 14 jaar zou je 'm indd niet geven neequote:Op maandag 30 augustus 2010 20:09 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Zeker weten! Bij m'n 1e examen had ik er ook een op het oog maar daar had ik daarna niet meer naar gekeken, maar dit is echt een eenmalige kansJe zou echt niet zeggen dat hij al bijna 14 jaar is.
En succes jac0bus
Oh, verkeerd gelezen! Ik heb hem morgen!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:46 schreef 08gnoT. het volgende:
En hoe zijn jullie examens gegaan vandaag?
[..]
[..]
Gezakt. We waren nog geen minuut weg of de eerste grote fout al binnen. Op de rotonde driekwart, voor het afslaan kijk ik nog binnenspiegel, buitenspiegel, schouder, richting, ik rij, komt er een bloedsnelle fietser langs, voor ik iets kon doen trapte de examinator op de rem.. Zelfvertrouwen en al ging gelijk al omlaag gezien ik hier al makkelijk op kan zakken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 18:46 schreef 08gnoT. het volgende:
En hoe zijn jullie examens gegaan vandaag?
[..]
[..]
Tja is te verwachten bij een voorrang fout.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:59 schreef MelR het volgende:
kijk dit ook weer eens zoiets...je bent wel een goede chafffeur maar toch laat die je zakken!...pfff klote voor je! wanneer mag je nu weeR?
Ja! Ik ben de eerste keer gezakt omdat ik op een lange rechte weg een keer niet zichtbaar genoeg in de binnenspiegel keekquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 23:24 schreef Heichler het volgende:
Letten examniators veel op je kijktechniek, ook als je geen fouten maakt? Volgens mijn rijinstructeur kijk ik niet overdreven genoeg terwijl ik toch alles zie en alleen nog rijlessen heb om de tijd tot mijn examen te vullen
Ja maar goed, mij laten slagen zou ook raar zijn met zon fout. Kan alleen maar boos op mijzelf zijn, al is het natuurlijk een deel pech. Ben de hele dag al depriquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:59 schreef MelR het volgende:
kijk dit ook weer eens zoiets...je bent wel een goede chafffeur maar toch laat die je zakken!...pfff klote voor je! wanneer mag je nu weeR?
Waarschijnlijk de 18e, de dag voor mn verjaardag en de dag waarop ik een feest hou. Zal wel alles verpesten als ik dan zakquote:En jammer fusionHeb je gelijk alweer een nieuwe datum gepland?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |