Ik denk wel dat 1 belangrijk ding om te onthouden is, dat je huid helemaal gewend aan en verzadigd door chemische rommel is. Toen ik bijvoorbeeld overstapte op Lush dagcreme was het echt geen instant wonder. Mijn huid moest echt wennen aan het feit dat ik niet meer allerlei rotzooi opsmeerde.
Zonder als een Jehova te willen klinken
![]()
moet ik echt zeggen dat ik nog nooit zo'n goede huid heb gehad als met een dagelijks regime van Lush, en het valt anderen ook echt op. Maar de eerste week kreeg ik juist iets meer bobbelige huid enzo.
Net zo werkt het met de Lush shampoo/conditioner: daar zitten geen siliconen in die in de meeste gewone merken wel zitten, en daar zal je even aan moeten wennen. Die siliconen leggen een glad laagje om je haar waardoor het heel glad aanvoelt.
Ik zou dus even doorzetten tot je gewend bent aan de producten.
Evengoed kan het natuurlijk zijn dat niet elk product even goed voor jouw type huid/haar is: logisch zelfs.
Zo zou ik je niet helemaal wassen met zeep als je een droge huid hebt, of je daarna even insmeren met Skin Sin, Sympathy for The Skin of Dream Cream ofzo. Na Karma zeep zou Karma Kream natuurlijk super zijn (maar ik snap dat je niet in 1 keer die winkel leegkoopt
![]()
). Maar goed, het is gewoon de natuur van zeep om altijd een iets trekkerige huid te geven, zelfs bij Lush zeep. Als je dat per se niet wil moet je gewoon totaal geen zeep gebruiken (neem dan Butter Creams, die zijn heerlijk! Soort luxe, zachtere versie van zeep. Let trouwens overal wel even op voor welke huid het is: Lemslip is bijv. voor vette huid, dus daar is het logisch dat hij je wat droger maakt.)
En net zo goed, als je normaal een conditioner gebruikt dan zou ik dat zelfs met 2-in-1shampoo bars ook blijven doen. Ik vind Veganese en Coolaulin hele fijne, niet verzwarende conditioners. (American Cream schijnt ook goed te zijn maar die vind ik niet zo lekker ruiken).
Maar weer moet je bedenken dat je haar helemaal overvoed is van siliconen en je moet dus gewoon even wennen. Mijn haar voelt met Lush onder de douche altijd heel "squeaky clean" en stroef, maar eenmaal droog is het gewoon zacht en glanst het. Ik heb vrij droog haar en hoef niet eens altijd conditioner te gebruiken.
Als je dus iets van Lush wil kopen: kijk niet alleen naar of je het geurtje lekker vindt, maar vooral naar of het geschikt is voor jouw type huid of haar, en lees recensies online!
![]()
Hoop dat dat helpt!