abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42812260

Historie:
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122,

Lush is een zeepwinkel die begonnen is in Engeland. In Nederland zijn inmiddels enige filialen in Amsterdam, Haarlem, Den Bosch en Maastricht. (Er wordt gewerkt aan filialen in Utrecht, Arnhem en Groningen)
Lush heeft op het moment vestigingen over de hele wereld. Van Australië en Sri Lanka tot Spanje en van Japan tot Kroatië en ook Taiwan! Producten van de Lush zijn een ervaring op zich. Als je houdt van jezelf lekker verwennen met de lekkerste en verse producten moet je het maar eens proberen. Maar let op: het is ZEER VERSLAVEND!

De Nederlandse website: lush.nl
De Engelse website: lush.co.uk
De algemene website: lush.com

FOK! wiki pagina: klik hier
(vul hem zelf aan, post je productervaringen en deel ze met ons)

OP tekst

Het make-up zusje van Lush: bnevertoobusytobebeautiful.com
deel 1: B Never Too Busy To Be Beautiful MakeUp

Meetings:
Lush meeting Topic #4

Lushalicious NL forum: Lushalicious
Lush UK Forums: lushforum.co.uk
Lush North America Forums: forum.lush.com

Spelregel: Het aanbieden of willen ruilen met anderen van Lush spulletjes is nog steeds toegestaan in deze reeks. Alleen het afhandelen daarvan voortaan graag via de msn/mail/postduif en niet op het forum.
Back in business.
pi_42812311
En we kunnen weer los!
Back in business.
pi_42812351
Hai Shir
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_42812370
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:33 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hai Shir
Haai! Ik kom je ff lastigvallen op msn....
Back in business.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 19:01:07 #5
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_42813056
ik ga de Peel vanavond uitproberen
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_42813461
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 19:01 schreef Aarti het volgende:
ik ga de Peel vanavond uitproberen
De mijne is als het goed is onderweg. Post je je ervaringen?
Back in business.
pi_42813557
@ Shirley: je pakketje is vanochtend op de post gegaan!

Vanmiddag lekker naar de lush Kalverstraat geweest, heerlijk rondgesnuffeld.
Een cadeaupakketje samengesteld met Trichomania, I should coco en The big calm gehaald (inderdaad, een cocos pakketje ) en voor mijn zus the Joy of Jelly gehaald. Ik rook eraan en het deed me zo sterk aan haar denken dat ik het maar meegenomen heb.

Verder voor mezelf een Milky Bar gehaald (ja hallo, er stond chocola in de beschrijving, kon er echt niets aan doen!!!) en 100 gram AOBS na alle jubelverhalen hier.
Fantastisch geholpen door een hele lieve verkoopster van wie ik ook nog een stukje Miranda meekreeg.

Als dit de beloning is, wil ik wel mijn best doen voor school!
My kingdom for a kiss upon his shoulder...
pi_42815442
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:25 schreef Fidelick het volgende:
Ok, hier even een vraag van een LUSH amateur: ik heb van de week voor het eerst iets gekocht, omdat het er allemaal zo lekker uit zag. Nou heb ik dus een shampoo/conditioner in één op basis van Jasmijn. Ruikt heerlijk en zou de conditie van je haar drastisch verbeteren: vooral bij droog haar een echte must aldus de verkoopster.
Nou heb ik dus twee dagen met het spul gewassen maar het is daarna zo droog als de pest. Doe ik iets verkeerd? Of werken shampoo's van LUSH over het algemeen gewoon niet zo goed? Het enige positieve wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken is dat alles ontzettend lekker naar Jasmijn ruikt ( zowel haar als badkamer ) maar that's about it.
Help!
Misschien kan je haar er niet zo goed tegen? Heb je de Irresistible Bliss? Dat is geen Shampoo/conditioner trouwens. Of misschien de Godiva? Die wel. Als je de laatste hebt is het heel goed mogelijk dat je haar er wat droog en trekkerig van wordt, dat hoor je wel vaker. Oplossing is misschien (sowieso, welke je ook hebt) een extra conditioner gebruiken of je haar goed droog föhnen? Misschien een keer een haarkuur/maskertje proberen, is je haar altijd droog of misschien is het wat beschadigd?

Het is altijd een beetje uitproberen en kijken hoe je haar reageert op een nieuw product, welk spul het ook is.
Whatever I want.
pi_42818598
Ja leuk, deel 123!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_42822163
The Strokes in haar heeft
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 04:47:08 #11
9760 zwahiel
keihard de lekkerste
pi_42826950
Mijn Lush is op!

Kom bij mijn Lush winkel, dicht voor verbouwing
Nog twee weekjes wachten dan maar
As a teacher I enjoy my holidays! 2010: 8 januari boarden @ Willingen | 23 april boarden @ Val Thorens | juli Spanje | 9-16 aug. Sziget festival | 26, 27, 28, 29 aug. 2010 34e Zomerparkfeest Venlo | december 2010 boarden Swiss
pi_42828699
Pf, net even gekeken hoe ver ik nu eigenlijk van een Lush winkel af zit (woon nu in Groningen) en ik geloof dat ze allemaal op zn minst 2 uur met de trein hier vandaan zitten.. Das wel erg ver.
pi_42828834
Dit weekend alleen thuis, dus ik denk eens lekker met een bruisbal in bad.....
pi_42829343
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 20:21 schreef PeRi het volgende:

[..]

Misschien kan je haar er niet zo goed tegen? Heb je de Irresistible Bliss? Dat is geen Shampoo/conditioner trouwens. Of misschien de Godiva? Die wel. Als je de laatste hebt is het heel goed mogelijk dat je haar er wat droog en trekkerig van wordt, dat hoor je wel vaker. Oplossing is misschien (sowieso, welke je ook hebt) een extra conditioner gebruiken of je haar goed droog föhnen? Misschien een keer een haarkuur/maskertje proberen, is je haar altijd droog of misschien is het wat beschadigd?

Het is altijd een beetje uitproberen en kijken hoe je haar reageert op een nieuw product, welk spul het ook is.
ik hoor van meer mensen dat hun haar er helemaal ruw en trekkerig wordt. M'n haar voelt bij mij wel squeaky aan als je er met je vingers overheen gaat, maar droog is het niet.
Tap tap tap
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 11:02:42 #15
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_42829825
@Fidelick, ik heb deze week ook voor het eerst wat gekocht en het karma zeepje droogt mijn huid vreselijk uit. Dat was eens en nooit weer. Sultana is weer wel oké. Maar Lush heeft ook minder goede producten dus....
Je moet gewoon ff op de site kijken wat erin zit voor je 't koopt.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_42832902
Ik denk wel dat 1 belangrijk ding om te onthouden is, dat je huid helemaal gewend aan en verzadigd door chemische rommel is. Toen ik bijvoorbeeld overstapte op Lush dagcreme was het echt geen instant wonder. Mijn huid moest echt wennen aan het feit dat ik niet meer allerlei rotzooi opsmeerde.
Zonder als een Jehova te willen klinken moet ik echt zeggen dat ik nog nooit zo'n goede huid heb gehad als met een dagelijks regime van Lush, en het valt anderen ook echt op. Maar de eerste week kreeg ik juist iets meer bobbelige huid enzo.

Net zo werkt het met de Lush shampoo/conditioner: daar zitten geen siliconen in die in de meeste gewone merken wel zitten, en daar zal je even aan moeten wennen. Die siliconen leggen een glad laagje om je haar waardoor het heel glad aanvoelt.

Ik zou dus even doorzetten tot je gewend bent aan de producten.
Evengoed kan het natuurlijk zijn dat niet elk product even goed voor jouw type huid/haar is: logisch zelfs.

Zo zou ik je niet helemaal wassen met zeep als je een droge huid hebt, of je daarna even insmeren met Skin Sin, Sympathy for The Skin of Dream Cream ofzo. Na Karma zeep zou Karma Kream natuurlijk super zijn (maar ik snap dat je niet in 1 keer die winkel leegkoopt ). Maar goed, het is gewoon de natuur van zeep om altijd een iets trekkerige huid te geven, zelfs bij Lush zeep. Als je dat per se niet wil moet je gewoon totaal geen zeep gebruiken (neem dan Butter Creams, die zijn heerlijk! Soort luxe, zachtere versie van zeep. Let trouwens overal wel even op voor welke huid het is: Lemslip is bijv. voor vette huid, dus daar is het logisch dat hij je wat droger maakt.)

En net zo goed, als je normaal een conditioner gebruikt dan zou ik dat zelfs met 2-in-1shampoo bars ook blijven doen. Ik vind Veganese en Coolaulin hele fijne, niet verzwarende conditioners. (American Cream schijnt ook goed te zijn maar die vind ik niet zo lekker ruiken).
Maar weer moet je bedenken dat je haar helemaal overvoed is van siliconen en je moet dus gewoon even wennen. Mijn haar voelt met Lush onder de douche altijd heel "squeaky clean" en stroef, maar eenmaal droog is het gewoon zacht en glanst het. Ik heb vrij droog haar en hoef niet eens altijd conditioner te gebruiken.

Als je dus iets van Lush wil kopen: kijk niet alleen naar of je het geurtje lekker vindt, maar vooral naar of het geschikt is voor jouw type huid of haar, en lees recensies online!

Hoop dat dat helpt!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:20:33 #17
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42833261
Hey ladies!

N.a.v. een tip op het Lush-forum, heb ik een stuk Cleanliness in een kom water gekwakt en nu heb ik een Cleanliness-douchegel .

Het is echt überfluoriserend .

Maar ik ben er wel blij mee !
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_42833334
Oooh, pwetty!
Ik heb douchegel gemaakt van Champagne Snow... die van vorig jaar is nog steeds goed, maar die van dit jaar heb ik ook al gemaakt. Ik vind jelly's echt onhandige klotedingen dus dit is een perfecte oplossing (blenderen met water)

Hoe veel water moet er bij hoe veel BBS? En heeft iemand het al met ballistics geprobeerd, want dat schijnt ook te kunnen?
Honey Bee/Ma Bar douchegel....

Edit: ooh en XCuZ_Me, waar heb je dat lege flesje vandaan? Zat daar gewoon eerst wat anders in of heb je hem leeg gekocht?
Ben nl. heel hard op zoek naar lege flesjes/potjes in de winkels...
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:25:23 #19
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_42833389
Er zat shampoo in en het laatste beetje heb ik eruit gegooid .

Ik had in een soepkommetje de BBS gedaan en die tot de rand tot gevuld met water .
pi_42833452
OK, dank voor de tip, ik ga het ook eens proberen.

Als iemand nog een idee heeft waar ik lege flesjes/potjes zou kunnen kopen dan hoor ik het graag!
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 14:44:13 #21
78780 deedeetee
pi_42835835
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 13:08 schreef Melusine het volgende:

Zo zou ik je niet helemaal wassen met zeep als je een droge huid hebt, of je daarna even insmeren met Skin Sin, Sympathy for The Skin of Dream Cream ofzo. Na Karma zeep zou Karma Kream natuurlijk super zijn (maar ik snap dat je niet in 1 keer die winkel leegkoopt ). Maar goed, het is gewoon de natuur van zeep om altijd een iets trekkerige huid te geven, zelfs bij Lush zeep.
Ik heb me tot nu gewoon met een stuk zeep (meestal FAA)gewassen en dat ging prima,géén trekkerig gevoel. Creme gebruik ik nooit daar verstopt je huid maar van. Mijn gezicht was ik om de paar dagen met de zelfde zeep onder de douche en dat is dát.
Ik ben dus niet van plan om me nu wel met iets te gaan insmeren dan kan ik me beter aan een * gewoon * stuk zeep houden. Beetje dom om iets te gebruiken dat niet goed is voor m'n huid en er dan iets anders op te smeren dat 't probleem opheft.
Lush bevat volgens mij echt niet alléén goeie bestandelen hoor.Sommige Lush producten wel wel maar bij lange na niet allemaal. Als je haar er droog door word is het toch verstandiger een ander product te gebruiken. Lush is idd niet zaligmakend ook al is 't nog zo * in *
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 15:23:06 #22
2735 Aarti
ik kan best aardig zijn hoor
pi_42836958
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 13:27 schreef Melusine het volgende:
OK, dank voor de tip, ik ga het ook eens proberen.

Als iemand nog een idee heeft waar ik lege flesjes/potjes zou kunnen kopen dan hoor ik het graag!
bij de etos verkopen ze lege flesjes die je voor reizen kan gebruiken, die gebruik ik wel ervoor
You've never felt pain until you've walked in a dancer's shoes
pi_42845833
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 14:44 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb me tot nu gewoon met een stuk zeep (meestal FAA)gewassen en dat ging prima,géén trekkerig gevoel. Creme gebruik ik nooit daar verstopt je huid maar van. Mijn gezicht was ik om de paar dagen met de zelfde zeep onder de douche en dat is dát.
Ik ben dus niet van plan om me nu wel met iets te gaan insmeren dan kan ik me beter aan een * gewoon * stuk zeep houden. Beetje dom om iets te gebruiken dat niet goed is voor m'n huid en er dan iets anders op te smeren dat 't probleem opheft.
Lush bevat volgens mij echt niet alléén goeie bestandelen hoor.Sommige Lush producten wel wel maar bij lange na niet allemaal. Als je haar er droog door word is het toch verstandiger een ander product te gebruiken. Lush is idd niet zaligmakend ook al is 't nog zo * in *
Whoa, relax joh.
Ik zeg toch niet dat je creme MOET gebruiken als je dat daarvoor ook niet deed? Het zal mij echt een zorg zijn hoe anderen hun gezicht verzorgen hoor, ik dacht alleen wat tips te geven.
Je gezicht wassen met zeep lijkt mij dan weer helemaal niets, dat is volgens mij niet echt de bedoeling (behalve inderdaad met speciale gezichtsspullen als Fresh Farmacy) - de meeste mensen krijgen van *elke* zeep een trekkerig gevoel als ze hun gezicht ermee wassen.

En ik zeg ook al niet dat er in geen enkel Lushproduct iets "slechts" zit (wat is "slecht" uberhaupt?) maar wat ik wel weet is dat als er bij een willekeurig product van een bedrijf als Garnier of L'Oreal in de advertenties wordt gebruld dat er natuurlijke fruitextracten of whatever inzitten, dat die dan totaal onderaan de ingredientenlijst staan (ofwel 3% van het geheel) terwijl bij Lush meestal niet het product bestaat uit fillers, water en rotzooi, maar het ook echt vol zit met die natuurlijke ingredienten waar ze het over hebben. Dat is alles wat ik daarmee bedoelde.

Ik gebruik Lush niet omdat het in is - het is zelfs hartstikke uit om Lush te verdedigen, kijk maar eens rond. Ik zeg ook niet dat je koste wat kost producten moet gebruiken die je niet prettig vindt (sheesh, dat is wel een erg vrije interpretatie) alleen maar dat het soms de moeite loont om even te wachten voor je weer op iets anders overstapt, omdat je huid er soms aan moet wennen. Dat zijn gewoon mijn persoonlijke ervaringen die ik totaal niet bedoeld heb aan anderen op te dringen.
Ik dacht dat iemand misschien wat aan dat advies zou hebben omdat het zonde en jammer zou zijn als je iets duurs aanschaft (want dat is Lush zeker) en het dan meteen zou kunnen weggooien omdat het niet goed lijkt te werken...
Je hoeft mijn hoofd er niet zowat af te bijten omdat ik probeer te helpen hoor, van mij mag je doen met je zeep wat je wil...

Aarti, dank voor de tip. Ik had al bij de Etos gekeken maar zeker niet goed genoeg. Bij de Kruidvat zelfs nog gevraagd maar daar zeiden ze dat ze het wel hadden gehad, maar dat het uitverkocht was...
pi_42846092
Zondag voordat ik ging werken even de Leidsestraat Lush binnengerend, twee minuten later weer naar buiten met een Karma Komba Shampoobar, de grootste fles American Cream, en een pot The Strokes. Moest even de voorraad aanvullen
Alleen toen had ik m'n tasje op m'n werk laten staan, en ik kwam er vandaag pas weer Erg lang op m'n spulletjes moeten wachten, maar nu ruikt m'n haar weer heerlijk en is het lekker zacht
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 20:39:15 #25
78780 deedeetee
pi_42846140
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 20:28 schreef Melusine het volgende:

[..]

Whoa, relax joh.
Jeetje wat zit jij gauw op de kast zeg, je doet er verstandig aan om zelf maar 'ns wat relaxter te reageren op opmerkingen van andere users.

Ik wilde alleen met mijn ervaring andere users waarschuwen niet te hard van stapel te lopen, Lush is best leuk spul maar wel met overleg. Je moet er plezier aan beleven

Het was helemaal niet mijn bedoeling om je aan te vallen ofsow, heeft iemand al 'ns gesuggereerd dat je lange tenen hebt ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')