Hiermee ging ie dicht btw.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:56 schreef Catch_me het volgende:
[..]
Bij defensie moet je elke rit in een dienstwagen kunnen verantwoorden, daarvoor hebben wij een speciaal boekje waarin je noteert waar je heen gaat enzo
Vandaag dus voor het eerst terrein gereden in Oirschot. Was best vet en de instructeur zei nog dat het geen Dakar rally moest worden, maar ik kon het toch even niet laten om toen eenmaal de 4x4 drive ingeschakeld was flink te scheuren en stofwolken achter me te laten
Gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:54 schreef timoteetje het volgende:
Ik ben gisteren eindelijk geslaagd, voor de 4e keer
Haha, scherp gezienquote:Op dinsdag 20 juli 2010 18:11 schreef Purdey het volgende:
Gefeliciteerd!
En heb je ook vier roze pasjes nu?
Gefeliciteerdquote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:54 schreef timoteetje het volgende:
Ik ben gisteren eindelijk geslaagd, voor de 4e keer
Ik ga morgen pas afrijden.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 20:12 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
En jij?
Ik heb het pas morgen, ik wou gewoon even aandacht
Whoei, gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 20 juli 2010 17:54 schreef timoteetje het volgende:
Ik ben gisteren eindelijk geslaagd, voor de 4e keer
Geen tienen, dan overspeel je jezelf. Gewoon wat zesjes en zeventjes mixen. Is een examinator allang blijquote:Op dinsdag 20 juli 2010 23:07 schreef ScarFace- het volgende:
Hm ik zit te dubben wat ik in zal vullen op het zelfreflectie formulier.
O man, ik moet nog steeds lachen als ik terugdenk aan het afrijden dat m'n instructeur een zeventje op m'n formulier had veranderd in een zesquote:Op woensdag 21 juli 2010 09:42 schreef Purdey het volgende:
[..]
Geen tienen, dan overspeel je jezelf. Gewoon wat zesjes en zeventjes mixen. Is een examinator allang blij![]()
Dubish: Héél veel succes nogmaals! Je kunt het!
Bij je TTT en het afrijden moet je een zelfreflectieformulier invullen en dus aangeven hoe goed jij vindt dat je rijdt. Die vul je voor het rijden in (thuis ofzo) maar er wordt pas na het rijden naar gekeken zodat de examinator kan aangeven waar er nog verbeterpuntjes zitten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 09:49 schreef BasementDweller het volgende:
Moet je na je examen jezelf cijfers gaan geven?
Klopt wel een beetje jaquote:Op woensdag 21 juli 2010 10:18 schreef BasementDweller het volgende:
Hmm, ja bij een TTT heb je er nog wat aan. Maar zelfreflectie bij je examen lijkt me niet echt belangrijk, als je slaagt.
Hmm komt me bekend voor. Volgens mijn examinator reed ik ook véél te langzaam in een woonwijk. Je mocht er 30 ofzo ik zat krap tegen de 20. Het was zo'n klinkerweg die helemaal scheef was dus rammelde de vullingen uit m'n gebit, ook nog eens overal heggetjes en stukken waar je voorrang moest geven aan mensen van rechts... Daar ga je toch niet met 30/40 doorheen sjezen? Niet dat het mij boeit, ik was namelijk wel geslaagdquote:Op woensdag 21 juli 2010 11:05 schreef Purdey het volgende:
[..]
Klopt wel een beetje ja
Je krijgt ook eerst te horen dat je geslaagd bent, en daarna ga je pas een praatje houden met wat beter te doen, of waar op te letten. Zo kreeg ik te horen dat ik een beetje door moest rijden, omdat ik als een bejaarde reed, en dat ik m'n bochten beter moest gaan doen. Ondanks alles vond ie het allemaal wel best. Hij vond überhaupt alles wel best, al had ik een hap uit z'n akte tas genomen
Zijn woorden waren dan ook niet 'Gefeliciteerd, je bent geslaagd.' maar 'Nah, vinnetallemaalwelbesthoor.' en daarna stak hij z'n hand uit. Vriendelijkheid kent geen tijd![]()
Opschieten, wij willen een verslagjequote:Op woensdag 21 juli 2010 12:29 schreef Dubish het volgende:
GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ga nu even rijbewijs aanvragen!!!
Spoedaanvraagquote:Op woensdag 21 juli 2010 13:02 schreef Dubish het volgende:
Bedankt allemaal,
Rijbewijs met spoed aangevraagd, morgen rond 12uur of vrijdag ophalen
quote:Op woensdag 21 juli 2010 13:02 schreef Dubish het volgende:
@Jacob Verslagje komt vanavond, ik moet nu naar werk
Zielig? Die jongen heeft net z'n rijbewijs gehaald, kan me niet zo snel iets voorstellen dat die bubbel kan laten knappenquote:Op woensdag 21 juli 2010 12:51 schreef Purdey het volgende:
@Jacobras: Jut die jongen is niet zo op, dat is zieligLaat hem even lekker in zijn enorme blije bubbel zitten
quote:Op woensdag 21 juli 2010 12:29 schreef Dubish het volgende:
GESLAAGD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ga nu even rijbewijs aanvragen!!!
Jammer, maar wees blij dat deze fouten nu aan het licht komen, en niet pas tijdens je examenquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:54 schreef ScarFace- het volgende:
TTT : Vrijstellingen niet behaald![]()
Ik was te zenuwachtig maar maakte ook fouten zoals situaties niet goed overzien ed
Jammer Scar, je hebt je best gedaan. Je weet nu in elk geval dat je daar nog even op moet oefenenquote:Op woensdag 21 juli 2010 14:54 schreef ScarFace- het volgende:
TTT : Vrijstellingen niet behaald![]()
Ik was te zenuwachtig maar maakte ook fouten zoals situaties niet goed overzien ed
Ik heb hier in het begin ook wel een beetje last mee gehad. Ik zag meestal wel wat er gebeurde maar handelde verkeerd of gewoon niet. Wat bij mij heeft geholpen is gewoon ALTIJD proberen overzicht te krijgen. Al loop je op straat, fietst of dat je met iemand meerijdt probeer gewoon actief te zijn. Hierdoor pik je het vanzelf makkelijker op en wordt het zowat een gewoonte.quote:Op woensdag 21 juli 2010 15:17 schreef ScarFace- het volgende:
@Purdey, jep maar ik neem het mezelf echt kwalijk.
Het is wel te oefenen maar feitelijk moet je gewoon inzicht hebben en anderen inschatten en dat lukt me gewoon niet zo goed en is wel heel moeilijk te leren. Maarja, positief blijven denken komt echt wel goed![]()
Bedankt cherrylips en jacobras voor jullie steun ook haha.
Misschien dat het op dat moment de enige optie was, maar dat is vast niet het hele verhaal. Hij had die situatie dan vast wel kunnen vermijden. Anders is het gewoon een vage reden om iemand te laten zakken. Zulke verhalen worden denk ik vaak wat aangedikt. Waarschijnlijk maakte hij ook nog wel een aantal andere fouten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:25 schreef jacobras het volgende:
Cool, netjes heur. Buurjongen van me was toen gezakt omdat hij bij invoegen over de vluchtstrook ging, terwijl instructeur het met hem eens was dat het niet anders kon...
Klopt, de examinator vond dat hij het had kunnen zien aankomen, maar toch vreemd dat zijn instructeur het daar niet mee eens was.quote:Op woensdag 21 juli 2010 21:54 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Misschien dat het op dat moment de enige optie was, maar dat is vast niet het hele verhaal. Hij had die situatie dan vast wel kunnen vermijden. Anders is het gewoon een vage reden om iemand te laten zakken. Zulke verhalen worden denk ik vaak wat aangedikt. Waarschijnlijk maakte hij ook nog wel een aantal andere fouten.
Gewoon als je dan een gaatje ziet in 3 seconde naar de 100 trekkenquote:Op woensdag 21 juli 2010 22:38 schreef Dubish het volgende:
Stilstaan op een invoegstrook? Dat kan niet kloppen..
Zie net dat het onder kopje "een zeer korte invoegstrook" staat.quote:Een zeer korte invoegstrook
Het is de bedoeling dat je een invoegstrook over voldoende afstand benut. Dit geeft je de gelegenheid je snelheid aan te passen. In een enkel geval is de invoegmogelijkheid onvoldoende (dit komt vaak voor bij wegwerkzaamheden). Als er geen mogelijkheid is om de snelheid aan te passen, kun je het beste stoppen aan het begin van de invoegstrook. Je moet dan wachten op een grotere interval.
Mijn instructeur ging alleen met TTT mee, tijdens examens ging 'ie lekker op het terras zitten. Maar als je vraagt wil je instructeur vast wel met je mee.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:18 schreef ScarFace- het volgende:
Wat is gebruikelijk, dat de instructeur meegaat bij het examen of dat hij in het CBR gebouw koffie gaat drinken?
Ja, dan moet je wel als er geen vluchtstrook is.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:18 schreef jacobras het volgende:
Ik kon het me ook niet voorstellen. Hieronder een quote uit "Rijopleiding in stappen" van VERJO:
[..]
Zie net dat het onder kopje "een zeer korte invoegstrook" staat.
Idd, ik ga ook niet zomaar stoppen hoorquote:Op woensdag 21 juli 2010 23:22 schreef BasementDweller het volgende:
Je gaat toch altijd proberen om ergens tussen te gaan rijden en dan hopen dat ze je wat ruimte geven? Als je er niet tussen komt kan je altijd nog aan het end van de invoegstrook stoppen (als er geen vluchtstrook is). Van Nelle, spuw is jouw kennis over deze kwestie!
Ik mocht zelf kiezen , en heb ze met de TTT meegenomen en bij het examen achtergelaten.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:18 schreef ScarFace- het volgende:
Wat is gebruikelijk, dat de instructeur meegaat bij het examen of dat hij in het CBR gebouw koffie gaat drinken?
En dat allemaal in een uurtje tijdquote:
Hoho, ik rij niet altijd zoquote:Op donderdag 22 juli 2010 12:31 schreef honkhonk het volgende:
[..]
En dat allemaal in een uurtje tijd? Ik wou dat ik door mensen als jou naar huis gebracht werd, maak je nog eens wat mee
![]()
Ik zie 't ook niet zo zitten, al helemaal niet omdat je die dingen 3x op een dag moet innemenquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:45 schreef Purdey het volgende:
Wat hebben we een lol, met propranolol. Forget it, je bent zo afwezig dat alle goede grappen langs je heen zullen gaanEerst even uitproberen dus
Dankquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:45 schreef Purdey het volgende:
Wat klote trouwens dat je rijles zo slecht ging, ook niet fijn dat je zaterdag examen hebt op deze manierWas je er niet helemaal bij? Maak je je te druk om je examen? Het komt vaker voor, enorm slechte les, en dan toch slagen. Ik hoop maar dat jij ook in die categorie valt
Probeer te relaxen, en je gedachtes te verzetten! Kop op!
![]()
3 uur lijkt me echt niets, had je wel even een pauze tussendoor?quote:Op donderdag 22 juli 2010 13:45 schreef Purdey het volgende:
Eén keer een drie-uur durende rijles gehad, ter compensatie van een andere les. Ook geen doen. Ik mocht mezelf naar huis rijden, en m'n instructeur vroeg 'Vond je het vermoeiend?' 'Nee hoor' 'Ik wel
'
Weekcursus van 8 tot 5 op de weg de hele weekquote:Op donderdag 22 juli 2010 13:11 schreef jacobras het volgende:
Mijn "record" is 4 uur op een dag. 2 uur rijles, toen thuis wat gegeten en toen weer 2 uur rijles. Nooit meer
.
Overigens heeft m'n moeder propranolol (lol) opgehaald, twijfel nog of ik 't zal nemen.
Mijn kennis zegt me dat je als je niet kunt invoegen je aan het begin van de invoegstrook moet wachten. Ongeacht of het een lange of korte strook is.quote:Op woensdag 21 juli 2010 23:22 schreef BasementDweller het volgende:
Je gaat toch altijd proberen om ergens tussen te gaan rijden en dan hopen dat ze je wat ruimte geven? Als je er niet tussen komt kan je altijd nog aan het end van de invoegstrook stoppen (als er geen vluchtstrook is). Van Nelle, spuw is jouw kennis over deze kwestie!
Klote is dat man, mijn instructeur kwam er ook vorige week mee dat ''hij geen examen voor 15 augustus meer had kunnen inplannen'', terwijl ik zelf dacht dat dit gewoon al vast stond. 16 augustus is die man 3 weken op vakantie en begin in aan mijn studie in een andere stad, we hebben dus alle rijlessen opnieuw moeten inplannen (van 6 uur les per week naar 2 uur les per week) zodat die situatie die jij nu hebt (genoeg lessen gehad voor examen maar geen examen kunnen doen) vermeden wordt.quote:Op donderdag 22 juli 2010 15:37 schreef Puvon het volgende:
Leuk ik zit nu rond de 30 lessen en mijn rijinstructeur zit volgende week helemaal vol en daarna gaat hij een maand op vakantie.
Is het mogelijk een deel van je geld terug te krijgen als je rijschool je geen andere rijinstructeur wil leveren?
Die drie op een dag zijn voor mensen die het vast slikken als medicijn. Voor hartklachten, migraine. Jij mag er een hebben, een half uur voor rijden, of zelfs twee. Maar dan zal de examinator je wakker moeten houden tijdens de ritquote:Op donderdag 22 juli 2010 14:05 schreef jacobras het volgende:
[..]
Ik zie 't ook niet zo zitten, al helemaal niet omdat je die dingen 3x op een dag moet innemen.
[..]
Dank. Ik denk dat ik me te druk maak als ik een foutje maak, en dan wordt 't er niet beter op...
[..]
3 uur lijkt me echt niets, had je wel even een pauze tussendoor?
Mijn keel vernauwd al als ik zo dit verhaaltje leesquote:Op donderdag 22 juli 2010 16:04 schreef Purdey het volgende:
Die drie op een dag zijn voor mensen die het vast slikken als medicijn. Voor hartklachten, migraine. Jij mag er een hebben, een half uur voor rijden, of zelfs twee. Maar dan zal de examinator je wakker moeten houden tijdens de ritJe kunt er ook wat duizelig door worden omdat je bloedvaten iets vernauwen en er minder bloed naar je hersens kan. De bijwerkingen verschillen echter per persoon natuurlijk.
Ik heb wel een paar punten voor mezelf op een rijtje gezet waar ik even aan moet denken:quote:Op donderdag 22 juli 2010 16:04 schreef Purdey het volgende:
Van fouten moet je leren, maar je moet je er niet door van streek laten maken. Je moet doorgaan daarna en het van je afzetten. Schrijf desnoods de fouten van vandaag op, en probeer je te bedenken hoe je het op had kunnen lossen. Misschien geeft dat rust als je er helder over nadenkt
Het verschilt per persoon, gewoon morgen even uitproberen als je geen gekke plannen hebt. Ik ben niet duizelig geweest, en ik heb notabene een gestoord evenwichtsorgaan waar ik af en toe enorme duizelingen van hebquote:Op donderdag 22 juli 2010 16:48 schreef jacobras het volgende:
[..]
Mijn keel vernauwd al als ik zo dit verhaaltje lees.
[..]
Ik heb wel een paar punten voor mezelf op een rijtje gezet waar ik even aan moet denken:
- schouder meepakken bij spiegelen
- rustig afbouwen (heb de neiging om hard op rotondes af te rijden en dan pas te remmen, terwijl ik het zelf asociaal vind als anderen dat doen)
- goed om de auto heenkijken bij bijzondere verrichtingen
Omdat het inparkeren en keren vanaf het begin meteen goed ging heb ik de neiging om gewoon de handeling te doen en dan niet te kijken of het wel goed gaat... Probeer er wel steeds meer op te letten uiteraard, helemaal na die boom vanmorgen. Overigens merk ik dat ik soms teveel op mijn instructeur reken... Als bepaalde dingen niet helemaal goed gaan of onveilig dreigen te worden denk ik soms van "het kan wel, instructeur grijpt nog niet in".
Bedoel je benzodiazepine? Dat is best heftig spulquote:Op donderdag 22 juli 2010 16:50 schreef ScarFace- het volgende:
Ik heb wel eens onder invloed van een benzo gelestmn instructeur vond dat ik het goed deed en ik werd ook wel wat besluitvaardiger en zo .. maar jahh.
Ja het is wel verdovend spul ik gebruik het om te slapen maar die pil werkt wel een flinke tijd voordat het uit je lichaam isquote:Op donderdag 22 juli 2010 18:16 schreef Purdey het volgende:
[..]
Het verschilt per persoon, gewoon morgen even uitproberen als je geen gekke plannen hebt. Ik ben niet duizelig geweest, en ik heb notabene een gestoord evenwichtsorgaan waar ik af en toe enorme duizelingen van hebOok heb ik astma-achtige neigingen, en ben niet benauwd geweest ervan. Werd alleen duf, en afwezig. Alsof ik non-stop zat te dagdromen. Ik heb geen kabouters, elfjes of andere mannetjes gezien
Als iets goed gaat, wordt je er laks mee. Dat ken ik wel. Toch overdreven blijven doen alsof het allemaal nieuw is. Ook ik moest met m'n examen na 110 rijlessen nog doen alsof ik het intressant vond om te kijken, terwijl dat natuurlijk allang in de vergetelheid is geraakt..M'n dode hoek bekijken terwijl ik net heb gezien in de binnenspiegel dat de weg achter me leeg was, daag![]()
Die veiligheid van m'n instructeur had ik ook wel, ging altijd nét over the edge, tot hij ingreep. Heel gek als ik nu alleen in m'n auto rijd dat ik altijd het gevoel heb dat er iemand naast me zit die in gaat grijpen.
[..]
Bedoel je benzodiazepine? Dat is best heftig spulDaar mag je toch officieel ook niet mee autorijden als je dat hebt geslikt? Ik slik zelf voor dat evenwichtsorgaan af en toe Cinnazerine, en daar je 24 uur na inname de weg niet mee op. Ik zou de sleutels dan ook niet eens in het contact krijgen, dat terzijde
Ik denk iedereen.quote:Op donderdag 22 juli 2010 20:58 schreef misslady83 het volgende:
Wie horen er ook elke les steeds weer dat ze goed moeten kijken/kijken/kijken?:)
Dat had ik eerst ook, ik zag 't wel maar deed er niets mee. Ben toen tot de conclusie gekomen dat het eraan lag dat ik pas te laat goed ging kijken, dan zag ik het wel maar was het al iets te laat om er goed op te reageren. Misschien een tip om plekken (kruispunten e.d.) vroeger in te kijken?quote:Op donderdag 22 juli 2010 23:32 schreef twiFight het volgende:
Mijnes hamert helemaal niet op kijken, alhoewel het wel vaak fout gaat bij het vooruit denken, wat toch wel sterk met kijken te maken heeft. Bij mij gaat het kijken niet fout, maar het handelen ernaar
Ik lijk veel wel te registreren maar daarna doe ik er niks mee. Dan moet ik de auto stilzetten en gaat hij uitleggen wat ik fout doe en "je had dit kunnen zien en dat moest je doen omdat .." en dan denk ik: ja, duh, dat zag ik toch ook wel! maar toch nam ik vervolgens niet de juiste actie.
Als ik van de snelweg afga, rem ik gewoon en net voordat de auto ook maar een beetje gaat trillen trap ik de koppeling inquote:Op donderdag 22 juli 2010 23:32 schreef twiFight het volgende:Tevens druk ik nog steevast de koppeling in als er een kans is dat ik af moet remmen. Zelfs als ik met 110 van de snelweg af ga druk ik de koppeling in. Is een beetje de schuld van de instructeur want hij heeft daar nooit wat over gezegd totdat het al een automatisme was.
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 10:01 schreef Jig_Saw het volgende:
Gisteren de eerste keer gelijk geslaagdIk had een heel aardig vrouwtje (ze zat de hele tijd te praten met mijn instructeur). Ze was echt heel relaxed, ik denk ook dat je meer aan een vrouw hebt dan een man in de meeste gevallen trouwens.
2000 toeren lijkt me wat weinig. Ik trok eerst bij zo'n 2500 toeren op, maar ik merk tegenwoordig dat ik steeds meer wacht tot 3000 of meer toeren.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:21 schreef Silver_Shark het volgende:
Bij hoeveel toeren mogen jullie schakelen van jullie rij instructeur ik moet al bij 2000 toeren schakelen dat vooral kut bij optrekken bij stoplicht
Inderdaad, als ik de snelweg opga, rij ik als ik ingevoegd ben 120 km/h in z'n 4, dan schakel ik meteen naar de 6e. Gisteren sloeg ik trouwens op een normale weg ook een versnelling over, van z'n 3 naar z'n 5quote:Op vrijdag 23 juli 2010 12:41 schreef BasementDweller het volgende:
Als ik wat vlotter wil optrekken rond de 2500 toeren, maar mijn instructeur heeft ook commentaar als het meer dan dat wordt. Snel schakelen is het zogenaamde nieuwe rijden natuurlijk. Behalve als je de autoweg op gaat, dan vindt ie het opeens goed als ik tot 90 in zijn 3 rij.
Hangt er van af hoeveel benzine ik me kan veroorloven. Soms doe ik 50 in z'n 5, soms 70 in de 2.quote:Op vrijdag 23 juli 2010 11:21 schreef Silver_Shark het volgende:
Bij hoeveel toeren mogen jullie schakelen van jullie rij instructeur ik moet al bij 2000 toeren schakelen dat vooral kut bij optrekken bij stoplicht
Dat is geen issue hoor, kan die wel hebben!quote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:45 schreef ScarFace- het volgende:
@house is a feeling,
Lijkt me niet echt goed voor je motor en het kost inderdaad meer brandstof maar die tering herrie word je ook niet vrolijk van.
quote:Op vrijdag 23 juli 2010 23:18 schreef twiFight het volgende:
Ik rij nou eenmaal is een oersterke diesel, zoals mijn instructeur ook al zei (vw 1.9 tdi motor). Het is overigens een 6 bak.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 00:44 schreef twiFight het volgende:
Overigens deelde mijn instructeur me nog even mede dat snelheidsboetes tijdens lessen voor mijn eigen rekening zijn
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:14 schreef dester_martijn het volgende:
Even over de toeren. Ik heb ook de neiging vroeg door te schakelen. Je moet natuurlijk niet te vroeg door te schakelen. Het is voor de moter beter gewoon lekker door de toeren heen te gaan. Vooral in dit warme weer moet je veel toeren maken (als je veel uren achter elkaar rijd).
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:48 schreef jacobras het volgende:
Had trouwens ook een situatiebevraging waarin hij zei over dat ik teveel links van de weg uitkwam. Daarna nog enkele keren voorgekomen, dus ik vreesde best wel voor onvoldoende uitslag daarop.
Hij liet me ook over een parkeerterrein van een supermarkt gaan waar ik allemaal vrouwvolk met winkelwagentjes moest ontwijken.
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 12:08 schreef CherryLips het volgende:
Hij is technisch gezien de chauffeur, anders wordt zo'n rijbewijs helemaal een duur grapje
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:46 schreef jacobras het volgende:
Waaaauuuwwwiiieeee!!! Ik ben geslaagd!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:03 schreef BasementDweller het volgende:
Heeft jouw instructeur dan 500¤ aan boetes gekregen?
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 13:46 schreef jacobras het volgende:
Waaaauuuwwwiiieeee!!! Ik ben geslaagd!!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Zonder de pretpillen. Was wel zenuwachtig, en bij wegrijden CBR zette ik 'm eerst niet goed in de 1ste versnelling wat een schurend geluid gaf. Daarna gelukkig wel netjes weggereden, en nog langs punt waar ik vorige keer op zakte netjes geredenquote:Wat goed! Gefeliciteerd Jacob!!![]()
![]()
En, met of zonder de pretpillen? Nog ontspannende dingen gedaan van te voren? Hartstikke fijn voor je hé, ben blij voor je!!
quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:15 schreef misslady83 het volgende:
Gefelicteerd!! Hoeveel lessen hebben jullie allemaal gehad voor jullie af konden rijden?
Ik had 15 lessen van anderhalf uur erop zitten voordat ik mocht afrijden.quote:Op zaterdag 24 juli 2010 17:15 schreef misslady83 het volgende:
Gefelicteerd!! Hoeveel lessen hebben jullie allemaal gehad voor jullie af konden rijden?
Ik zeg 'Amen'quote:Op zondag 25 juli 2010 03:00 schreef twiFight het volgende:
Achteraf boeien die aantal lessen ook niks, want de een doet 20 lessen lang hetzelfde zonder er iets van te leren en de ander heeft 20 lessen lang elk kwartier een unieke situatie waar je van kunt leren.
Daarnaast is het aantal lessen niks anders dan penislengtes vergelijken (sorry dames). Hoe lang iemand over een HBO opleiding doet is ook niet zo heel boeiend, als diegene het niveau maar heeft. Zelfde geld voor rijlessen. Als je het niveau uiteindelijk hebt ( = rijbewijs ) dan boeit het aantal lessen verder niet zoveel. Mijn vriendin heeft het rijbewijs ook al jaren, maar als ik haar dan situaties vertel van mijn rijlessen dan weet ze zelf niet wat ze moet doen omdat ze die situatie ook nooit heeft geleerd tijdens de lessen.
Gewoon nog 10 van die dingen maken nu het nog kanquote:Op zondag 25 juli 2010 13:39 schreef Hitomi het volgende:
Morgen mijn theorietoetsBen erg zenuwachtig omdat ik op de oefentoetsen iedere keer nog keihard net op het randje faal
Sowieso gewoon helder blijven tijdens de toets. Goed kijken wat er gevraagd wordt en niet overhaast antwoord geven. Het is geen race of wat dan ook dus neem je tijd (niet te veel natuurlijk!) Je krijgt bij het CBR genoeg tijd om alles rustig te bekijken en te beantwoorden dus maak je er niet zo druk over, komt vast goed!quote:Op zondag 25 juli 2010 13:39 schreef Hitomi het volgende:
Morgen mijn theorietoetsBen erg zenuwachtig omdat ik op de oefentoetsen iedere keer nog keihard net op het randje faal
Ga ik regelen! Als je er bij de Wiki bij wordt gezet, sta je er de volgende keer inquote:Op zondag 25 juli 2010 15:10 schreef jacobras het volgende:
Inderdaad, gewoon nog even oefenen. Mijn oefentoetsen gingen ook niet echt super, maar heb wel de theorie in 1x gehaald.
Oh ja, ik zou trouwens ook graag aan de OP worden toegevoegd.
Gelukkig, de expert doet het belangrijke werk.quote:Op zondag 25 juli 2010 16:18 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ga ik regelen! Als je er bij de Wiki bij wordt gezet, sta je er de volgende keer in
De OP kan na 48 uur niet meer worden aangepast namelijk
Edit: Jacob, je staat in de wiki, netals Catch_Me
Bij topic 142 staan jullie er bij!
Ik heb wel de zwarte band rijlessenquote:Op zondag 25 juli 2010 16:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Gelukkig, de expert doet het belangrijke werk.![]()
Daarom neemt m'n instructeur z'n telefoon niet meer op als ik belquote:Op zondag 25 juli 2010 16:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Echt, die opmerkingen van je af en toe. Geniaal!
Waarom zou je je instructeur ook nog bellen als je al geslaagd bent? Zo te horen is het ook niet vanwege de vriendschappelijke bandquote:Op zondag 25 juli 2010 16:49 schreef Purdey het volgende:
[..]
Daarom neemt m'n instructeur z'n telefoon niet meer op als ik belMijn opmerkingen zijn af en toe iets te aanwezig geweest geloof ik..
Heb er altijd veel zin inquote:Op zondag 25 juli 2010 17:14 schreef misslady83 het volgende:
Morgenochtend weer lessen=) hebben jullie altijd zin in lessen of zien jullie er tegen op?
Jij bent hier nog niet zo lang, maar hoe zullen we het zeggen..Ik 'deed' mijn instructeur, dat dekt de lading welquote:Op zondag 25 juli 2010 17:30 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Waarom zou je je instructeur ook nog bellen als je al geslaagd bent? Zo te horen is het ook niet vanwege de vriendschappelijke band
Autorijden zelf is leuk, man die naast je constant ''spiegelenspiegelenspiegelenspiegelen'' zegt en over andere dingen zeurt wat minder. Zie er dus niet tegen op, maar kijk er ook niet naar uit.. het is iets dat moet omdat je je rijbewijs wil.quote:Op zondag 25 juli 2010 17:14 schreef misslady83 het volgende:
Morgenochtend weer lessen=) hebben jullie altijd zin in lessen of zien jullie er tegen op?
Omdat je dan ook eens uit je kelder komtquote:
Aha, dus zo hield je al die rijlessen betaalbaarquote:Op zondag 25 juli 2010 18:04 schreef Purdey het volgende:
[..]
Jij bent hier nog niet zo lang, maar hoe zullen we het zeggen..Ik 'deed' mijn instructeur, dat dekt de lading wel
Betaling in natura?quote:Op zondag 25 juli 2010 18:04 schreef Purdey het volgende:
[..]
Jij bent hier nog niet zo lang, maar hoe zullen we het zeggen..Ik 'deed' mijn instructeur, dat dekt de lading wel
Nee joh, juist hartstikke leuk!quote:Op zondag 25 juli 2010 16:49 schreef Purdey het volgende:
[..]
Daarom neemt m'n instructeur z'n telefoon niet meer op als ik belMijn opmerkingen zijn af en toe iets te aanwezig geweest geloof ik..
Nou, ik betaalde keurig aan de rijschool hoorquote:
Had ik toch jou moeten hebben als instructeurquote:
Vriendin van me zette tijdens het lessen 's avonds per ongeluk het groot licht aan. Instructeur in paniek. Had ze blijkbaar gezegd: 'Ik wilde even checken of je nog oplette!'quote:Op zondag 25 juli 2010 18:39 schreef Purdey het volgende:
[..]
Had ik toch jou moeten hebben als instructeurDie van mij vond het bijvoorbeeld niet leuk als ik hem wakker maakte door hard te remmen en dan te zeggen 'Sorry, ik heb je toch niet wakker gemaakt?' Terwijl jij sowieso niet in slaap was gevallen
Als ik uit mijn kelder wil komen hoef ik daarvoor nog geen rijlessen te nemenquote:
Haha af en toe moet je die mensen even alert maken, ze verslappen nogal snelquote:Op zondag 25 juli 2010 18:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vriendin van me zette tijdens het lessen 's avonds per ongeluk het groot licht aan. Instructeur in paniek. Had ze blijkbaar gezegd: 'Ik wilde even checken of je nog oplette!'
Wat ervan waar is...
Jah, verdorie, hadden we dit maar eerder geweten.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:39 schreef Purdey het volgende:
[..]
Had ik toch jou moeten hebben als instructeurDie van mij vond het bijvoorbeeld niet leuk als ik hem wakker maakte door hard te remmen en dan te zeggen 'Sorry, ik heb je toch niet wakker gemaakt?' Terwijl jij sowieso niet in slaap was gevallen
Denk dat bijna het hele verhaal kan kloppen, heb alleen een beetje moeite met de "paniek" van de instructeur.quote:Op zondag 25 juli 2010 18:41 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Vriendin van me zette tijdens het lessen 's avonds per ongeluk het groot licht aan. Instructeur in paniek. Had ze blijkbaar gezegd: 'Ik wilde even checken of je nog oplette!'
Wat ervan waar is...
Nou..........................misschien moet je toch eens naar je instructeur gaan luisteren dan. Hij leert je hoe je moet rijden volgens CBR normen. CBR, CBR.............Oh wacht! Die geven toch de rijvaardigheidsbewijzen af?quote:Op zondag 25 juli 2010 19:30 schreef BasementDweller het volgende:
Mijn instructeur vindt ook dat ik te hard door bochten ga, voornamelijk na een afslag, maar ik vind dat ik die bochten gewoon altijd lekker strak neem
Haha, wel een goede eigenlijkquote:Op zondag 25 juli 2010 19:26 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jah, verdorie, hadden we dit maar eerder geweten.En in slaap vallen bij jou?
<= neuh....
Ik heb altijd de grootste lol gehad met m'n leerlingen en soms was zelf de dupe van geintjes.
Zo vermoedde ik ooit eens een kleine storing aan de motor dus ff snel checken. Ik met de kop onder de motorkap en zij drukt ineens op de claxon.
Ik schrikken natuurlijk en stoot m'n harses aan de motorkap. Quasikwaad naar binnen kijken en dan zien dat ze helemaal in een deuk ligt. Probeer dan zelf maar es niet te lachen.![]()
Nondejuu, waarom ben ik eigenlijk gestopt?
minder remmen => minder brandstofverbruik => het nieuwe rijden = CBR-normquote:Op zondag 25 juli 2010 19:37 schreef vannelle het volgende:
[..]
Nou..........................misschien moet je toch eens naar je instructeur gaan luisteren dan. Hij leert je hoe je moet rijden volgens CBR normen. CBR, CBR.............Oh wacht! Die geven toch de rijvaardigheidsbewijzen af?![]()
Dit is niet de tijd om eigenwijs te gaan doen.
Hoe je rijdt als je eenmaal je rbw hebt moet je helemaal zelf weten mits je het veilig houdt natuurlijk.
Maar studeer dat toneelstuk voor het CBR ajb goed in, wordt anders alleen maar onnodig duur.
Het nieuwe rijdenquote:Op zondag 25 juli 2010 19:46 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
minder remmen => minder brandstofverbruik => het nieuwe rijden![]()
Tja, ik ben een erg eigenwijs persoon dus ik moet me vreselijk inhouden om aan de soms nogal overdreven CBR eisen te voldoen.
Haha, halverwege je poot van het gas, en dan rollen maar, al zingend 'We zijn er bijna, maar nog niet helemaal.'quote:Op zondag 25 juli 2010 19:53 schreef Catch_me het volgende:
Ja dat nieuwe rijden is leuk en aardig maar zodra er geen LES meer op je auto staat beginnen mensen zich flink te ergeren als je je auto laat uitrollen als je ziet dat het licht rood is![]()
Je brandstof verbruik is dan inderdaad nul, inclusief een stoet boze weggebruikers achter je
Dat valt wel mee. Als je hem laat uitrollen en hij springt op groen ben je veel sneller weg. Dus uitrollen voor een stoplicht heeft nog een goede reden.quote:Op zondag 25 juli 2010 19:53 schreef Catch_me het volgende:
Ja dat nieuwe rijden is leuk en aardig maar zodra er geen LES meer op je auto staat beginnen mensen zich flink te ergeren als je je auto laat uitrollen als je ziet dat het licht rood is![]()
Je brandstof verbruik is dan inderdaad nul, inclusief een stoet boze weggebruikers achter je
Niet alleen omdat het brandstof scheelt, maar vooral omdat het sneller is. En natuurlijk wel zolang het veilig kan.quote:Op zondag 25 juli 2010 19:50 schreef Purdey het volgende:
[..]
Het nieuwe rijdenDaar veegt elk zelfrespecterend beginnend bestuurder zijn kont mee af..
Pardon my french
Als je moet remmen voor een bocht, moet je dat toch wel. Ik ga niet als een krankzinnige door een bocht omdat dat zo lekker in de brandstof scheelt.
Deze was gewoon geniaal! Helaas ten koste van mij maar dat doet niks af aan de humor.quote:Op zondag 25 juli 2010 19:43 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, wel een goede eigenlijkIk had het zo zelf kunnen doen
Wel een keer toen we gingen tanken, en hij ging afrekenen de auto een stukje verplaatst naar voren in een parkeervak, ik geloof dat hij toen wel redelijk tegen een nervous breakdown aan zat toen hij buitenkwam
![]()
Ik vind het ook nog steeds onbegrijpelijk dat je geen instructeur meer bent, het lijkt mij een hartstikke leuk beroep moet ik eerlijk zeggen. Verdiende het eigenlijk een beetje? Aangezien je voor rijles ook best veel betaald..
Hahahahahaaa, ik ken het!quote:Op zondag 25 juli 2010 19:46 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
minder remmen => minder brandstofverbruik => het nieuwe rijden = CBR-norm![]()
Tja, zoals je ziet ben ik een erg eigenwijs persoon dus ik moet me vreselijk inhouden om aan de soms nogal overdreven CBR eisen te voldoen.
Dat is wel blijven hangen van de tv reclame's van 't nieuwe rijden: 't licht op rood, van 't gas de poot!quote:Op zondag 25 juli 2010 19:53 schreef Catch_me het volgende:
Ja dat nieuwe rijden is leuk en aardig maar zodra er geen LES meer op je auto staat beginnen mensen zich flink te ergeren als je je auto laat uitrollen als je ziet dat het licht rood is![]()
Ja ik, en ik had 'm 3 dagen later in de pocket.quote:Op zondag 25 juli 2010 22:21 schreef twiFight het volgende:
Pfffffff is er uberhaupt nog wel iemand hier die zijn rijbewijs NIET met spoed aangevraagd heeft![]()
Zij was indd helemaal niet liev tegen mijquote:Op zondag 25 juli 2010 22:37 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Ja ik, en ik had 'm 3 dagen later in de pocket.Gewoon erheen gaan na 2/3 dagen en dan ligt 'ie er in de meeste gevallen. Of je hebt een bitch bij de balie zoals Purdey had ervaren, of haal ik nu dingen door de war?
Als jij 'm met spoed wil hebben, vraag je hem toch lekker met spoed aan? Het is jou pasje, en jou centjes..quote:Op zondag 25 juli 2010 23:07 schreef jacobras het volgende:
Ik denk dat ik 'm maar normaal aanvraag, m'n ouders lopen er vet over te zeuren...Bij m'n AM rijbewijs ook gedaan, dan dachje wachten en dan elke dag bellen of ie er al is.
Purdey had inderdaad een zeikerd aan de balie.
De kans dat je in die 3 dagen aangehouden worden is nou ook niet zo groot dus je zou ook kunnen rijden zonder rijbewijsquote:Op maandag 26 juli 2010 09:53 schreef Purdey het volgende:
[..]
Als jij 'm met spoed wil hebben, vraag je hem toch lekker met spoed aan? Het is jou pasje, en jou centjes..
Ik vond het zelf niet nodig, omdat ik na al die rijlessen wel drie daagjes langer kon wachten, maar als ik een eigen auto had gehad, had ik hem zeker met spoed aangevraagd
Stouterdquote:Op maandag 26 juli 2010 10:00 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
De kans dat je in die 3 dagen aangehouden worden is nou ook niet zo groot dus je zou ook kunnen rijden zonder rijbewijsmaar ja.
En als ze dan checken of je een rijbewijs hebt komt dat positief terug je hebt het immers behaaldhehe
Ik was voor alle 10 de oefenexamens gezakt op die VEKA best CD-Romquote:Op maandag 26 juli 2010 02:00 schreef Hitomi het volgende:
Bah, bah, bah! Ik heb nu al de oefenexamens op de cd-rom gedaan, alle motivaties bekeken waarom ik het nu juist weer eens fout had en nog heb ik er geen enkel gehaald.. (Wel eentje bijnaMaar dat telt niet natuurlijk..)
Dan toch maar van morgenochtend in de trein t/m 14:45 met m'n neus in het boekje zittenWil 'm wel in een keer hebben!!
Hahaquote:Op maandag 26 juli 2010 13:40 schreef jacobras het volgende:
Net m'n rijbewijs aangevraagd, toch maar "normaal" (zonder spoed). Kon de auto van m'n tante toch niet lenen, die gaat mee op vakantie (ik kreeg trouwens niet de indruk dat ze 'm anders wel had afgestaan). Mevrouw van gemeentehuis zei dat ik 'm vrijdag kon ophalen. Ga toch woensdag al bellen
Die tantes ook van tegenwoordigquote:Op maandag 26 juli 2010 13:40 schreef jacobras het volgende:
Net m'n rijbewijs aangevraagd, toch maar "normaal" (zonder spoed). Kon de auto van m'n tante toch niet lenen, die gaat mee op vakantie (ik kreeg trouwens niet de indruk dat ze 'm anders wel had afgestaan). Mevrouw van gemeentehuis zei dat ik 'm vrijdag kon ophalen. Ga toch woensdag al bellen
Ik heb nog steeds niet in de auto van m'n zus geredenquote:Op maandag 26 juli 2010 14:37 schreef Purdey het volgende:
[..]
Die tantes ook van tegenwoordig![]()
Wat is dat toch, dat vrijwel niemand z'n auto afstaat aan iemand die net z'n rijbewijs heeft![]()
Aan de andere kant, als ik een eigen auto zou hebben, zou ik die ook niet uitlenen aan een nieuweling
Vervelende klus, maar iemand moet het doen hé..quote:Op maandag 26 juli 2010 14:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niet in de auto van m'n zus gereden. Maar ze gaat in september twee weken met vakantie, dan moet hij even in beweging gehouden worden
.
Wat voor auto is hetquote:Op maandag 26 juli 2010 14:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niet in de auto van m'n zus gereden. Maar ze gaat in september twee weken met vakantie, dan moet hij even in beweging gehouden worden
.
Zal ik doenquote:Op maandag 26 juli 2010 14:11 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Hahavermeld even of ze hem woensdag al hadden/hebben liggen.
Toyota Yaris. Lijkt me een hartstikke leuk bakkie, zit lekker hoog (beetje een bejaardenbak, dat welquote:
Wauw, dat ligt dan echt aan VEKA best!quote:Op maandag 26 juli 2010 11:49 schreef honkhonk het volgende:
[..]
Ik was voor alle 10 de oefenexamens gezakt op die VEKA best CD-Rom
Uiteindelijk maar 5 fout in gevaarherkenning en die andere vragen allemaal goed. Komt echt wel goed als je hebt geleerd.
Dat gevaarherkenning vind ik maar vreemd als exameneis.quote:Op maandag 26 juli 2010 17:34 schreef Hitomi het volgende:
GESLAAGD VOOR THEORIE
[..]
Wauw, dat ligt dan echt aan VEKA best!Ik had ook VEKA best en dus ook alle 10 gezakt.. En ik had PRECIES dezelfde score als jij!!!
5 fout in gevaarherkenning, 0 fout in de overige onderdelen (theorie/inzicht)
Gevaarherkenning zit toch bij de praktijk? In je zelfevaluatie moet je aangeven in hoeverre je vind dat je gevaren goed oplost, neem aan dat er ook naar dat punt tijdens je praktijkexamen gekeken wordt. Daarnaast kan de examinator tijdens de situatiebevraging toch vragen wat er fout kan gaan en wat je dan zou doen?quote:Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef vannelle het volgende:
Gevaarherkenning moeten ze bij de praktijk inbouwen, staren naar een foto en je afvragen welk antwoord ze willen horen vind ik niet nuttig.
Vraag dan tijdens het praktijkexamen welke mogelijke gevaren er zijn, of bespreek gevaarlijke situaties en laat de kandidaat mogelijke oplossingen aandragen.
Leuk autootje is dat ja!quote:Op maandag 26 juli 2010 15:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Toyota Yaris. Lijkt me een hartstikke leuk bakkie, zit lekker hoog (beetje een bejaardenbak, dat wel). Hij schijnt alleen een beetje verrot te schakelen.
Mijn gok is dat we over een jaar of 5 gevaarherkenning doen in een rijsimulator. 20 uur rijsimulator, waarbij je vaste situaties kunt oefenen en tevens al wat autorijprincipes leert, en daarna 20-30 uur praktijk waarbij je dus niet eerst 5 lessen bezig bent om te leren schakelen, maar gewoon vol op aandacht kunt hebben voor onvoorspelbaar verkeer en alle perikelen daarbij. Levert tevens betere automobilisten op vind ik. Al die basics kun je prima op een simulator oefenen, een binnenspiegel zit altijd op dezelfde plek en het scheelt ook 40 afslaande lesautos op die drukke rotonde elke dag. Leren omgaat met andere verkeersdeelnemers, DAT is wat je in de praktijk zou moeten leren, niet waar ook alweer de 3e versnelling zit.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Buiten dat: Gevaarherkenning moeten ze bij de praktijk inbouwen, staren naar een foto en je afvragen welk antwoord ze willen horen vind ik niet nuttig.
Vraag dan tijdens het praktijkexamen welke mogelijke gevaren er zijn, of bespreek gevaarlijke situaties en laat de kandidaat mogelijke oplossingen aandragen.
Ik wel, maar dat hangt natuurlijk 100% af van wie het is. Mijn vriendin (die overigens al meer dan 3 jaar haar rijbewijs heeft) zou ik zonder nadenken mijn auto meegeven. Neef Sjakie met de pet achterwaards op kan zijn rijbewijs in zijn hol steken, mijn auto zou die nooit meekrijgen.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:37 schreef Purdey het volgende:
[..]
Die tantes ook van tegenwoordig![]()
Wat is dat toch, dat vrijwel niemand z'n auto afstaat aan iemand die net z'n rijbewijs heeft![]()
Aan de andere kant, als ik een eigen auto zou hebben, zou ik die ook niet uitlenen aan een nieuweling
Daar zou het bij mij ook wel om hangen hoor. Ik heb het ook echt over iemand die nét z'n rijbewijs heeftquote:Op maandag 26 juli 2010 19:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik wel, maar dat hangt natuurlijk 100% af van wie het is. Mijn vriendin (die overigens al meer dan 3 jaar haar rijbewijs heeft) zou ik zonder nadenken mijn auto meegeven. Neef Sjakie met de pet achterwaards op kan zijn rijbewijs in zijn hol steken, mijn auto zou die nooit meekrijgen.
Ik was ook net 22 toen ik begon, prachtige leeftijd! Er gaat een wereld voor je openquote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:03 schreef FerdiV het volgende:
Zo ik ga me vanmiddag ook maar even aanmelden voor rijlessen. Even zoeken welke nog, maar hoorde leuke verhalen over deze. Ben al 22 dus wordt eens tijd
Ik was 26. Haalde hem toen ik 28 wasquote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:12 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik was ook net 22 toen ik begon, prachtige leeftijd! Er gaat een wereld voor je open
Hé, wist helemaal niet dat jij al zo oud was!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik was 26. Haalde hem toen ik 28 was
Valt vies tegen he?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:14 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hé, wist helemaal niet dat jij al zo oud was!
Haha, nou dat niet. Had verwacht dat wij qua leeftijd ongeveer gelijk lagenquote:
Ik word meestal op 24 geschat ofzoquote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, nou dat niet. Had verwacht dat wij qua leeftijd ongeveer gelijk lagen
Ik ook niet, was erg blij dat ik mijn eerste rijles op mijn verjaardag kon krijgenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:28 schreef BasementDweller het volgende:
Ik kon juist niet wachten totdat ik eindelijk 18 was om rijles te kunnen nemen
Gefeliciteerd!!quote:
Waar google al niet goed voor isquote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:26 schreef Purdey het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Ik heb het moeten googelen, dat geef ik eerlijk toe![]()
Gefeliciteerd!quote:
Hier eenzelfde ervaring, maar als je instructeur het uitlegt gaat het echt stukken beterquote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:01 schreef FerdiV het volgende:
Zo maandag om 7 uur me eerste rijles. Meteen 2 uur. Ben benieuwdHeb wel eens in een auto wat geprobeerd maar dat ging niet echt. Maar we gaan t zien
Succesquote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:01 schreef FerdiV het volgende:
Zo maandag om 7 uur me eerste rijles. Meteen 2 uur. Ben benieuwdHeb wel eens in een auto wat geprobeerd maar dat ging niet echt. Maar we gaan t zien
In de avondquote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:05 schreef jacobras het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
[..]
Hier eenzelfde ervaring, maar als je instructeur het uitlegt gaat het echt stukken beter. Veel plezier maandag iig, 7 uur lijkt me wel vroeg zeg! Ik had op z'n vroegst om 8 uur les...
Ik 27, maar ik hoop 'm wel te halen zolang ik nog 27 ben hoorquote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik was 26. Haalde hem toen ik 28 was
Hartstikke leuk voor je! En lekker snel ook al, gelukkig kun je meestal wel snel terechtquote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:01 schreef FerdiV het volgende:
Zo maandag om 7 uur me eerste rijles. Meteen 2 uur. Ben benieuwdHeb wel eens in een auto wat geprobeerd maar dat ging niet echt. Maar we gaan t zien
Ik ben 19.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik was 26. Haalde hem toen ik 28 was
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:33 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Ik ben 19.
Dat scheelt natuurlijk ook in(verkeers) inzicht maarja.
Het makkelijk leren, dat is op je 18e ook wel een beetje verdwenen.quote:
Kapot als in: om een boom gevouwen, of: hij wil niet meer starten?quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:25 schreef Kadunaa het volgende:
Morgen mijn 1e herexamen.. hopelijk.![]()
Had vandaag eigenlijk les, maar m'n instructeur belde dat de auto kapot is gegaan. Dus het is nog even afwachten, het is een vervelende situatie
't is nog een beetje onduidelijk, er was een probleem met de koppeling, veel meer informatie heb ik niet, ik hoor later vandaag wat er gaat gebeuren. In ieder geval niet total loss o.i.d.quote:Op woensdag 28 juli 2010 11:34 schreef jacobras het volgende:
[..]
Kapot als in: om een boom gevouwen, of: hij wil niet meer starten?
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 28 juli 2010 13:51 schreef PolkaDots het volgende:
Jaaa ik heb hem gehaald! Het dringt niet echt door, maar dat komt vast door de propranolol. Ik moest in Barendrecht afrijden om 11:40, en ik had een vrouwelijke examinator. Ik werd tuttebel genoemd omdat ik soms te vaak afremde, maar verder gebeurde er vrij weinig. Ze vroeg waar ik woonde en zei dat ik daar heen moest rijden. Onderweg nam ze het over en ging ik Rotterdam Zuid in. Toen we weer bij het CBR aankwamen zat ze echt 10 minuten te praten zonder dat ik wist of ik nou geslaagd was of niet. Maar uiteindelijk toch wel
Het was trouwens mijn eerste examen, heb een tussentijdse toets gedaan en echt minstens 50 lessen gehad![]()
Braaf knaapjequote:Op vrijdag 23 juli 2010 19:45 schreef ScarFace- het volgende:
@house is a feeling,
Lijkt me niet echt goed voor je motor en het kost inderdaad meer brandstof maar die tering herrie word je ook niet vrolijk van.
Dankjewelquote:Op woensdag 28 juli 2010 14:00 schreef Joosterd het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Scheelt weer enorm is de kosten als je het de 1ste keer haalt.![]()
Bij mij drong het ook niet echt toen hij zei dat ik geslaagd was.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:32 schreef PolkaDots het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
Ja dat vooral.. nu even doorsparen voor een auto!
Het is denk ik wel normaal dat het niet doordringt.. Ik maak mezelf altijd wijs bij iets belangrijks dat het niet uitmaakt of ik het haal, om mezelf die teleurstelling te besparen. Maar dan ben je minder blij als je hem dan wel haalt. Ik denk dat ik vanavond opeens meer herinner van de rit, nu lijkt het allemaal onecht of zo
Bij rotondes: eerst remmen tot ik 30 km/h ging en dan terugschakelen naar 2 (en dus koppeling erbij pakken). Toen ik eens tijdens een rijles van 60 afremde voor een stoplicht pakte ik bij ~50 km/h de koppeling er al bij, vond instructeur niet goed. Dus daarna heb ik 't gewoon op gevoel gedaan, gewoon net voordat 't echt nodig is, en verder niets meer van gehoord. Weet dus niet wanneer 't precies moetquote:Op woensdag 28 juli 2010 17:34 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Morgen om 11.00 uur alweer de 6e rijles
Had trouwens nog een vraagje. Mijn instructeur heeft me altijd geleerd bij het remmen pas de koppeling intrappen rond de 1000 toeren. Laatste keer had ik een andere instructeur omdat de mijne ziek was, en die zei, toen ik met 40 km/h afremde voor een stoplicht, waarom ik niet meteen m'n koppeling erbij pakte. Verwarrend.. hoe hebben jullie het geleerd?
De regelgeving veranderd wel ieder jaar, maar ik weet niet of het grote veranderingen zijn... Ik heb mijn theorieboek gewoon bij de bieb geleend. Enige boek dat ik daar leende: in 2008 theorieboek AM, in 2010 theorieboek B. Nu lidmaatschap maar opgezegdquote:Op woensdag 28 juli 2010 17:34 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Ik ben nu trouwens ook bezig met theorie leren. Ik had geen zin en geld om een nieuw theorieboek of zo'n oefen CD-ROM te kopen, dus ik heb het oude theorieboek van een vriend gekregen. Deze is wel van 2008. Is die nog bruikbaar? Heb niet het idee dat de regeld ieder jaar veranderen ofzo.
Instructeur vroeg waar ik heen geweest was na het examen, maar ik kon het helemaal niet na vertellen terwijl in dat gebied zoveel gereden heb.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:32 schreef PolkaDots het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
Ja dat vooral.. nu even doorsparen voor een auto!
Het is denk ik wel normaal dat het niet doordringt.. Ik maak mezelf altijd wijs bij iets belangrijks dat het niet uitmaakt of ik het haal, om mezelf die teleurstelling te besparen. Maar dan ben je minder blij als je hem dan wel haalt. Ik denk dat ik vanavond opeens meer herinner van de rit, nu lijkt het allemaal onecht of zo
Mijn instructeur wil dat ik bij 50 naar zn 4 schakel deze is echt behoorlijk gefocust op zuinig rijden(maar stukken beter dan die andere, slordige prutser)quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:10 schreef chiren het volgende:
[..]
Braaf knaapjeIn z'n 2 tot de 100 is gewoon leuk af en toe
Motorschade treed pas op wanneer je dit met een koude motor doet, met een goed warme motor kun je weinig kapot maken, er zit bijna in iedere auto wel een toerenbegrenzer die voorkomt dat je motor de soep indraait. Daarnaast bestaat er geen mooier geluid dan een 6, 8, 10 of 12 cilinder die naar de 7k toeren gaat
(benzine that is, volgens mij moet je minimaal een Audi 3.2 TDI hebben voor je in een diesel de 100 in z'n 2 kunt halen)
Ach, waarom zou je ook niet? Het levert je alleen maar voordelen op. Ik doe het overigens wel alleen bij lange(re) rechte stukken. 50 in de 4, 80 in de 6.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:32 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Mijn instructeur wil dat ik bij 50 naar zn 4 schakel deze is echt behoorlijk gefocust op zuinig rijden(maar stukken beter dan die andere, slordige prutser)
quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:53 schreef BasementDweller het volgende:
Tevens kan je gekoppeld harder remmen (mocht dat nodig zijn).
Ja; met een beetje geluk wel, gewoon maandag langsgaan in de loop van de dag.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:02 schreef PolkaDots het volgende:
Hmm ik heb dus vandaag om 11:40 examen gedaan, en kan hem morgen aanvragen op het gemeentehuis. Ik moet morgenmiddag werken, maar weet iemand of ik hem 's ochtends al kan aanvragen of 's middags pas? En zou ik hem dan maandag al kunnen ophalen?
Dat heb ik ook. Ik heb tijdens mijn rijles nooit een situatiebevraging gehad. Bij mijn TTT zou ik er een krijgen, niet gehad. Bij mijn 3 examens zou ik bij alle 3 een krijgen (zeiden ze van tevoren), maar alleen bij de laatste gehad. Had er echt niet op gerekend, hij zei plots "stop daar maar even". Ik dacht dat ik wat fout gedaan had (klein beetje maar, stuurde niet scherp genoeg in).quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:32 schreef twiFight het volgende:
Ik maak me wel zorgen over een situatiebevraging op het examen. Ik let heus wel genoeg op, maar heb een èrg slecht geheugen en uit onzekerheid durf ik veel niet meer te noemen. Kan me mogelijk de kop kosten terwijl het niet terecht zou zijn.
En stuurde je niet dan?quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:22 schreef jacobras het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Ik heb tijdens mijn rijles nooit een situatiebevraging gehad. Bij mijn TTT zou ik er een krijgen, niet gehad. Bij mijn 3 examens zou ik bij alle 3 een krijgen (zeiden ze van tevoren), maar alleen bij de laatste gehad. Had er echt niet op gerekend, hij zei plots "stop daar maar even". Ik dacht dat ik wat fout gedaan had (klein beetje maar, stuurde niet scherp genoeg in).
Ik wist alleen nog maar dat ik naar rechts was gegaan, dus ik zei dat ik spiegelde (binnen, buiten, schouder), richting aangaf en naar rechts ging.
Hij: "oh, dus je schakelde niet terug?".
Ik: "oh ja, ik schakelde terug naar z'n 2".
Hij: "oh, dus je remde niet?"
Ik: "Ehm, jawel
"
"en naar rechts ging" = sturenquote:
In het geval van een noodstop, als je dat bedoelt, heeft het in ieder geval geen nut.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:07 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
... want dan rem je op de motor + remmen.
Tenzij je harder remt dan de motor je afremt, dan blijftie je juist versnellen omdat hij nog op toeren isquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:07 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
... want dan rem je op de motor + remmen.
Emmeloord? Daar moest ik ook.quote:
Gefeliciteerd! Blij dat het gelukt is met de nieuwe auto.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:30 schreef Kadunaa het volgende:
Ik ben geslaagd.vanochtend om 9:50 in Leiden
Moest in een Golf TDI 1.9 examen doen, nog nooit in gereden (lesauto kapot gegaan), rij normaal in een Suzuki SX4 dus was wel eventjes wennen![]()
Tis gelukkig goed gegaan
Aw meid, wat ergquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:01 schreef jacobras het volgende:
Jammer dat onze auto nu niet voor de deur staat, kan waarschijnlijk pas vanmiddag om 5 uur ofzo rijden.
Vertel? En wat is een klaverblad?quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:14 schreef twiFight het volgende:
Nou vooruit, rijles ging wel aardig. Ik moet meer naar rechts rijden cq bochten scherper nemen en eerder een klaverblad inkijken. Had bijna een aanrijding
Weet je hoe je goed remt? Gewoon keihard in z`n 1 zetten!!1!EINZ!!!1!1!!quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:03 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Tenzij je harder remt dan de motor je afremt, dan blijftie je juist versnellen omdat hij nog op toeren is
Ik weet nog wel een matige grap. Je betaalt zo ¤1500 voor je rijles. Ga je in die autozetten, 100km/h rijden en dan in z'n 1 zettenquote:Op donderdag 29 juli 2010 23:31 schreef jortkeldert het volgende:
[..]
Weet je hoe je goed remt? Gewoon keihard in z`n 1 zetten!!1!EINZ!!!1!1!!
Het feit dat je mijn garp niet als slecht kwalificeert doet mij deugdquote:Op donderdag 29 juli 2010 23:45 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik weet nog wel een matige grap. Je betaalt zo ¤1500 voor je rijles. Ga je in die autozetten, 100km/h rijden en dan in z'n 1 zetten. De rij-instructeur zo van huh wat doe je?
![]()
!!! Zeg je, ja maar ik heb het toch betaald
![]()
!!1!!!!!!1!
Maakt wel een mooi geluid, als je uitvoegt op de snelweg voor een bocht en terugschakelt van 5 naar 3, maar 'm per ongeluk in z'n 1 zet..Dat krakende, schurende, jammerende geluid, heerlijkquote:Op donderdag 29 juli 2010 23:45 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Ik weet nog wel een matige grap. Je betaalt zo ¤1500 voor je rijles. Ga je in die autozetten, 100km/h rijden en dan in z'n 1 zetten. De rij-instructeur zo van huh wat doe je?
![]()
!!! Zeg je, ja maar ik heb het toch betaald
![]()
!!1!!!!!!1!
Je hebt er ervaring mee?quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:59 schreef Purdey het volgende:
[..]
Maakt wel een mooi geluid, als je uitvoegt op de snelweg voor een bocht en terugschakelt van 5 naar 3, maar 'm per ongeluk in z'n 1 zet..Dat krakende, schurende, jammerende geluid, heerlijk
Absoluut, in m'n lesautoquote:
Zo, en dat voor een zesde les? Schaam je!quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:36 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Gisteren weer sinds een maand een rijles gehad. Ging wel redelijk, maar was niet echt een succes. Toch nog 3x laten afslaan, en dat voor een 6e les
Ik heb drie kernwoorden van hem meegekregen waar ik de volgende keer op moet gaan letten: rust, controle en op tijd
Zelfs op het examen had ik hem een keer af laten slaan, afslaan is is zeker niet erg je zit ook niet voor niets in een lesauto. Zolang je het maar snel weer weet op te lossen. En als je een maand niet gereden hebt moet je er natuurlijk ook weer even inkomen.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 10:36 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Gisteren weer sinds een maand een rijles gehad. Ging wel redelijk, maar was niet echt een succes. Toch nog 3x laten afslaan, en dat voor een 6e les
Ik heb drie kernwoorden van hem meegekregen waar ik de volgende keer op moet gaan letten: rust, controle en op tijd
1 |
ahumm ik was 35....quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik was 26. Haalde hem toen ik 28 was
Die boeken kun je gewoon gebruiken.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:12 schreef Reddiablo het volgende:
ik heb nog een paar theorieboeken liggen van een jaar of 4 geleden, zijn deze nog 'geldig' - of is de theorie inmiddels ontzettend veranderd? Ga er toch maar weer eens voor. Ben het OV zat.
zeker net de tariefsverhogingen gehoord??quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:12 schreef Reddiablo het volgende:
ik heb nog een paar theorieboeken liggen van een jaar of 4 geleden, zijn deze nog 'geldig' - of is de theorie inmiddels ontzettend veranderd? Ga er toch maar weer eens voor. Ben het OV zat.
Ieder jaar hetzelfde liedje :squote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:25 schreef singlemetkids het volgende:
[..]
zeker net de tariefsverhogingen gehoord??
Daarom vraag ik het juistquote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:23 schreef vannelle het volgende:
[..]
Die boeken kun je gewoon gebruiken.
Als je het niet erg vindt om te zakken.
Mijn punt is: Veel is hetzelfde.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:27 schreef Reddiablo het volgende:
[..]
Daarom vraag ik het juist
Maar moet je nu juist veel andere dingen weten dan vroegah? Technische aspecten enzo hoorde ik laatst, of is dat nog niet?
Je kan natuurlijk wel gaan opzoeken wat er allemaal veranderd is. Kost wat werk, maar spaart je toch ook weer de kosten van de nieuwe boeken (t.w.v. een theorie-examen of nog meer).quote:Op zaterdag 31 juli 2010 00:49 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mijn punt is: Veel is hetzelfde.
Maar er is idd eea veranderd en het zou lullig zijn om op 1 puntje te zakken omdat dat gegeven niet in je boekje stond.
Je kunt ook alles op gaan zoeken, heb je helemaal geen boekjes nodig.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 01:01 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Je kan natuurlijk wel gaan opzoeken wat er allemaal veranderd is. Kost wat werk, maar spaart je toch ook weer de kosten van de nieuwe boeken (t.w.v. een theorie-examen of nog meer).
Welke nieuwe regels gelden er vanaf 1 juli?quote:Op zaterdag 31 juli 2010 02:10 schreef BasementDweller het volgende:
Als het je een uurtje kost en het bespaart je ¤20 (of volgens mij meer), dan heb ik het er wel voor over. Ik noem het zuinig.
Net theorie gedaan en je weet het niet. Precies mijn punt.quote:Op zaterdag 31 juli 2010 02:15 schreef BasementDweller het volgende:
Geen idee, ik ben al geslaagd voor m'n theorie
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |