Hahaquote:Op maandag 26 juli 2010 13:40 schreef jacobras het volgende:
Net m'n rijbewijs aangevraagd, toch maar "normaal" (zonder spoed). Kon de auto van m'n tante toch niet lenen, die gaat mee op vakantie (ik kreeg trouwens niet de indruk dat ze 'm anders wel had afgestaan). Mevrouw van gemeentehuis zei dat ik 'm vrijdag kon ophalen. Ga toch woensdag al bellen
Die tantes ook van tegenwoordigquote:Op maandag 26 juli 2010 13:40 schreef jacobras het volgende:
Net m'n rijbewijs aangevraagd, toch maar "normaal" (zonder spoed). Kon de auto van m'n tante toch niet lenen, die gaat mee op vakantie (ik kreeg trouwens niet de indruk dat ze 'm anders wel had afgestaan). Mevrouw van gemeentehuis zei dat ik 'm vrijdag kon ophalen. Ga toch woensdag al bellen
Ik heb nog steeds niet in de auto van m'n zus geredenquote:Op maandag 26 juli 2010 14:37 schreef Purdey het volgende:
[..]
Die tantes ook van tegenwoordig![]()
Wat is dat toch, dat vrijwel niemand z'n auto afstaat aan iemand die net z'n rijbewijs heeft![]()
Aan de andere kant, als ik een eigen auto zou hebben, zou ik die ook niet uitlenen aan een nieuweling
Vervelende klus, maar iemand moet het doen hé..quote:Op maandag 26 juli 2010 14:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niet in de auto van m'n zus gereden. Maar ze gaat in september twee weken met vakantie, dan moet hij even in beweging gehouden worden
.
Wat voor auto is hetquote:Op maandag 26 juli 2010 14:45 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds niet in de auto van m'n zus gereden. Maar ze gaat in september twee weken met vakantie, dan moet hij even in beweging gehouden worden
.
Zal ik doenquote:Op maandag 26 juli 2010 14:11 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Hahavermeld even of ze hem woensdag al hadden/hebben liggen.
Toyota Yaris. Lijkt me een hartstikke leuk bakkie, zit lekker hoog (beetje een bejaardenbak, dat welquote:
Wauw, dat ligt dan echt aan VEKA best!quote:Op maandag 26 juli 2010 11:49 schreef honkhonk het volgende:
[..]
Ik was voor alle 10 de oefenexamens gezakt op die VEKA best CD-Rom
Uiteindelijk maar 5 fout in gevaarherkenning en die andere vragen allemaal goed. Komt echt wel goed als je hebt geleerd.
Dat gevaarherkenning vind ik maar vreemd als exameneis.quote:Op maandag 26 juli 2010 17:34 schreef Hitomi het volgende:
GESLAAGD VOOR THEORIE
[..]
Wauw, dat ligt dan echt aan VEKA best!Ik had ook VEKA best en dus ook alle 10 gezakt.. En ik had PRECIES dezelfde score als jij!!!
5 fout in gevaarherkenning, 0 fout in de overige onderdelen (theorie/inzicht)
Gevaarherkenning zit toch bij de praktijk? In je zelfevaluatie moet je aangeven in hoeverre je vind dat je gevaren goed oplost, neem aan dat er ook naar dat punt tijdens je praktijkexamen gekeken wordt. Daarnaast kan de examinator tijdens de situatiebevraging toch vragen wat er fout kan gaan en wat je dan zou doen?quote:Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef vannelle het volgende:
Gevaarherkenning moeten ze bij de praktijk inbouwen, staren naar een foto en je afvragen welk antwoord ze willen horen vind ik niet nuttig.
Vraag dan tijdens het praktijkexamen welke mogelijke gevaren er zijn, of bespreek gevaarlijke situaties en laat de kandidaat mogelijke oplossingen aandragen.
Leuk autootje is dat ja!quote:Op maandag 26 juli 2010 15:37 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Toyota Yaris. Lijkt me een hartstikke leuk bakkie, zit lekker hoog (beetje een bejaardenbak, dat wel). Hij schijnt alleen een beetje verrot te schakelen.
Mijn gok is dat we over een jaar of 5 gevaarherkenning doen in een rijsimulator. 20 uur rijsimulator, waarbij je vaste situaties kunt oefenen en tevens al wat autorijprincipes leert, en daarna 20-30 uur praktijk waarbij je dus niet eerst 5 lessen bezig bent om te leren schakelen, maar gewoon vol op aandacht kunt hebben voor onvoorspelbaar verkeer en alle perikelen daarbij. Levert tevens betere automobilisten op vind ik. Al die basics kun je prima op een simulator oefenen, een binnenspiegel zit altijd op dezelfde plek en het scheelt ook 40 afslaande lesautos op die drukke rotonde elke dag. Leren omgaat met andere verkeersdeelnemers, DAT is wat je in de praktijk zou moeten leren, niet waar ook alweer de 3e versnelling zit.quote:Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Buiten dat: Gevaarherkenning moeten ze bij de praktijk inbouwen, staren naar een foto en je afvragen welk antwoord ze willen horen vind ik niet nuttig.
Vraag dan tijdens het praktijkexamen welke mogelijke gevaren er zijn, of bespreek gevaarlijke situaties en laat de kandidaat mogelijke oplossingen aandragen.
Ik wel, maar dat hangt natuurlijk 100% af van wie het is. Mijn vriendin (die overigens al meer dan 3 jaar haar rijbewijs heeft) zou ik zonder nadenken mijn auto meegeven. Neef Sjakie met de pet achterwaards op kan zijn rijbewijs in zijn hol steken, mijn auto zou die nooit meekrijgen.quote:Op maandag 26 juli 2010 14:37 schreef Purdey het volgende:
[..]
Die tantes ook van tegenwoordig![]()
Wat is dat toch, dat vrijwel niemand z'n auto afstaat aan iemand die net z'n rijbewijs heeft![]()
Aan de andere kant, als ik een eigen auto zou hebben, zou ik die ook niet uitlenen aan een nieuweling
Daar zou het bij mij ook wel om hangen hoor. Ik heb het ook echt over iemand die nét z'n rijbewijs heeftquote:Op maandag 26 juli 2010 19:33 schreef twiFight het volgende:
[..]
Ik wel, maar dat hangt natuurlijk 100% af van wie het is. Mijn vriendin (die overigens al meer dan 3 jaar haar rijbewijs heeft) zou ik zonder nadenken mijn auto meegeven. Neef Sjakie met de pet achterwaards op kan zijn rijbewijs in zijn hol steken, mijn auto zou die nooit meekrijgen.
Ik was ook net 22 toen ik begon, prachtige leeftijd! Er gaat een wereld voor je openquote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:03 schreef FerdiV het volgende:
Zo ik ga me vanmiddag ook maar even aanmelden voor rijlessen. Even zoeken welke nog, maar hoorde leuke verhalen over deze. Ben al 22 dus wordt eens tijd
Ik was 26. Haalde hem toen ik 28 wasquote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:12 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik was ook net 22 toen ik begon, prachtige leeftijd! Er gaat een wereld voor je open
Hé, wist helemaal niet dat jij al zo oud was!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:12 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik was 26. Haalde hem toen ik 28 was
Valt vies tegen he?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:14 schreef Purdey het volgende:
[..]
Hé, wist helemaal niet dat jij al zo oud was!
Haha, nou dat niet. Had verwacht dat wij qua leeftijd ongeveer gelijk lagenquote:
Ik word meestal op 24 geschat ofzoquote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:15 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, nou dat niet. Had verwacht dat wij qua leeftijd ongeveer gelijk lagen
Ik ook niet, was erg blij dat ik mijn eerste rijles op mijn verjaardag kon krijgenquote:Op dinsdag 27 juli 2010 14:28 schreef BasementDweller het volgende:
Ik kon juist niet wachten totdat ik eindelijk 18 was om rijles te kunnen nemen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |