abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 juli 2010 @ 10:01:41 #91
268053 Jig_Saw
Denk je ook niet?
pi_84388895
Gisteren de eerste keer gelijk geslaagd Ik had een heel aardig vrouwtje (ze zat de hele tijd te praten met mijn instructeur). Ze was echt heel relaxed, ik denk ook dat je meer aan een vrouw hebt dan een man in de meeste gevallen trouwens.
Op maandag 14 december 2009 22:32 schreef heey123 het volgende:
biograde kan je die plaatje veranderen van je profiel want elke keer als ik hem zie denk ik aan mijn overleden tante agaat
pi_84391129
Bij hoeveel toeren mogen jullie schakelen van jullie rij instructeur ik moet al bij 2000 toeren schakelen dat vooral kut bij optrekken bij stoplicht
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
  vrijdag 23 juli 2010 @ 11:26:39 #93
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84391350
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 10:01 schreef Jig_Saw het volgende:
Gisteren de eerste keer gelijk geslaagd Ik had een heel aardig vrouwtje (ze zat de hele tijd te praten met mijn instructeur). Ze was echt heel relaxed, ik denk ook dat je meer aan een vrouw hebt dan een man in de meeste gevallen trouwens.
Gefeliciteerd! Ik hoop dat ik ook een vrouw krijg, ben ik volgens mij sowieso rustiger omdat ik het gevoel heb dat die soepeler rekenen .
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 11:21 schreef Silver_Shark het volgende:
Bij hoeveel toeren mogen jullie schakelen van jullie rij instructeur ik moet al bij 2000 toeren schakelen dat vooral kut bij optrekken bij stoplicht
2000 toeren lijkt me wat weinig. Ik trok eerst bij zo'n 2500 toeren op, maar ik merk tegenwoordig dat ik steeds meer wacht tot 3000 of meer toeren.
pi_84394078
Als ik wat vlotter wil optrekken rond de 2500 toeren, maar mijn instructeur heeft ook commentaar als het meer dan dat wordt. Snel schakelen is het zogenaamde nieuwe rijden natuurlijk. Behalve als je de autoweg op gaat, dan vindt ie het opeens goed als ik tot 90 in zijn 3 rij .
  vrijdag 23 juli 2010 @ 13:12:31 #95
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84395177
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 12:41 schreef BasementDweller het volgende:
Als ik wat vlotter wil optrekken rond de 2500 toeren, maar mijn instructeur heeft ook commentaar als het meer dan dat wordt. Snel schakelen is het zogenaamde nieuwe rijden natuurlijk. Behalve als je de autoweg op gaat, dan vindt ie het opeens goed als ik tot 90 in zijn 3 rij .
Inderdaad, als ik de snelweg opga, rij ik als ik ingevoegd ben 120 km/h in z'n 4, dan schakel ik meteen naar de 6e. Gisteren sloeg ik trouwens op een normale weg ook een versnelling over, van z'n 3 naar z'n 5 .
  vrijdag 23 juli 2010 @ 17:32:19 #96
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84405335
E.e.a. hangt natuurlijk sterk af of je diesel of benzine rijdt.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_84405888
We gaan hier uit van een diesel natuurlijk, denk dat er (bijna) niemand lest in een auto die rijdt op benzine.
pi_84406350
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 11:21 schreef Silver_Shark het volgende:
Hangt er van af hoeveel benzine ik me kan veroorloven. Soms doe ik 50 in z'n 5, soms 70 in de 2.

[edit] oh bij lessen! dat was altijd tussen de 2000 en 2500 toeren
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_84410253
@house is a feeling,
Lijkt me niet echt goed voor je motor en het kost inderdaad meer brandstof maar die tering herrie word je ook niet vrolijk van.
pi_84410565
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:45 schreef ScarFace- het volgende:
@house is a feeling,
Lijkt me niet echt goed voor je motor en het kost inderdaad meer brandstof maar die tering herrie word je ook niet vrolijk van.
Dat is geen issue hoor, kan die wel hebben!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_84417312
Als je een leuke auto hebt is het geen teringherrie maar muziek :)
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:18:16 #102
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84419543
Ik schakel vrij snel door geloof ik, volgens mij tussen de 1500-1800 toeren. 'Cruisen' doe ik op de 1100-1200 toeren. Zal wel wennen worden met een eigen auto. Ik rij nou eenmaal is een oersterke diesel, zoals mijn instructeur ook al zei (vw 1.9 tdi motor). Het is overigens een 6 bak.

Rijles vandaag ging marginaal beter. Veel middelmatig tot kleine foutjes, waarvan ik een deel ook al zelf doorhad, en hopelijk dus de volgende les niet meer maak (te snel invoegen, te laat uitvoegen, koppeling in tijdens uitrollen). Het koppeling indrukken doe ik al minder, dus hopelijk met een les of 2 a 3 helemaal niet meer. Dat moet er gewoon ff goed ingestampt. Ik rij nog wel steeds te langzaam op 50 km/u wegen die op woonwijken lijken. Ik ga gewoon onbewust hooguit 30 rijden. Voor de rest ging het meeste wel goed, iets meer vooruitkijken nog, maar goed het was ook walgelijk rustig op straat.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  vrijdag 23 juli 2010 @ 23:34:12 #103
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84420206
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 23:18 schreef twiFight het volgende:
Ik rij nou eenmaal is een oersterke diesel, zoals mijn instructeur ook al zei (vw 1.9 tdi motor). Het is overigens een 6 bak.

Zozo, dat zal wel lekker doortrekken ja! :Y)
pi_84422209
Had zelf ook gelest in een 1,9 tdi liep idd best aardig! Alleen is de pret al gauw weer voorbij en moet je weer doorschakelen :'(
  zaterdag 24 juli 2010 @ 00:44:37 #105
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84423106
Ja ja, het nieuwe rijden he :P Maar ja, scheuren doe je maar in je eigen auto.
Overigens deelde mijn instructeur me nog even mede dat snelheidsboetes tijdens lessen voor mijn eigen rekening zijn :P
pi_84427666
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 00:44 schreef twiFight het volgende:

Overigens deelde mijn instructeur me nog even mede dat snelheidsboetes tijdens lessen voor mijn eigen rekening zijn :P

Wat?!?!?!?
Hij is juridisch bestuurder en dus verantwoordelijk. Nooit mee akkoord gaan.
  zaterdag 24 juli 2010 @ 09:43:00 #107
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84428596
Inderdaad een rare opmerking, jij bent in opleiding. En hij is de eindverantwoordelijke voor alles. Het is niet dat hij er niks van kan zeggen/ mee kan doen als jij te hard rijd. Stel je voor dat een leerling verantwoordelijk is voor alle verkeersovertredingen die die maakt. Dan komt er nog een hele shitload geld bij voor alle boetes die je maakt..
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_84431372
Hij is technisch gezien de chauffeur, anders wordt zo'n rijbewijs helemaal een duur grapje :D
Tap tap tap
pi_84431540
Even over de toeren. Ik heb ook de neiging vroeg door te schakelen. Je moet natuurlijk niet te vroeg door te schakelen. Het is voor de moter beter gewoon lekker door de toeren heen te gaan. Vooral in dit warme weer moet je veel toeren maken (als je veel uren achter elkaar rijd).
  zaterdag 24 juli 2010 @ 12:52:03 #110
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84432813
Als ik alle boetes had moeten krijgen voor op de busbaan belanden, te hard rijden, door rood rijden omdat m'n instructeur letterlijk zat te slapen :') had moeten krijgen, was ik minstens 500,- meer kwijt geweest
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_84433041
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 12:14 schreef dester_martijn het volgende:
Even over de toeren. Ik heb ook de neiging vroeg door te schakelen. Je moet natuurlijk niet te vroeg door te schakelen. Het is voor de moter beter gewoon lekker door de toeren heen te gaan. Vooral in dit warme weer moet je veel toeren maken (als je veel uren achter elkaar rijd).

Dat is toch ook wat ze willen tegenwoordig, vroeg opschakelen in het kader van 'het nieuwe rijden'.

Uiteraard rijdt het voor geen meter :') Maar op je rijlessen/examen wordt dat wel van je verwacht.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_84433166
Heeft jouw instructeur dan 500¤ aan boetes gekregen?
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:46:58 #113
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84434243
Waaaauuuwwwiiieeee!!! Ik ben geslaagd!!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Rit ging gewoon goed, alles ging prima. Enige wat hij te zeggen had was dat ik bij een bocht nemen soms ietsje aan de linkerkant van de weg terecht kwam, verder helemaal niets. Had dezelfde examinator als de eerste keer, dus zat weer vol met zenuwen.

Maar gelukkkig gehaald!!!

Terug bij CBR reed ik gewoon rechtdoor hop een vak in, ver weg van 't CBR gebouw. Hij piepen dat we dan ver moesten lopen, ik moest achteruit. Dus ik doe dat, en parkeer 'm netjes dichterbij in een vak. Vond ie nog niet goed, dus ik weer achteruit, weer goed parkeren en toen vond ie het wel best.

Vroeg ie waarom ik 'm zover weg zette. Ik zeg "Nou, 't is mooi weer, ik denk ff een wandeling door de zon ;)". Zegt ie "dat doe je met je vriendin maar". Terug in CBR gebouw ging ie eerst z'n tas uitpakken, hij zegt "als jij tijd hebt om een wandeling door de zon te maken kan ik eerst wel even m'n bureau opruimen" :P.

Was nog wel gigantisch zenuwachtig aan 't eind, hij gaf niet meteen een hand. Maar ben nu erg blij :D
  zaterdag 24 juli 2010 @ 13:48:42 #114
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84434290
Had trouwens ook een situatiebevraging waarin hij zei over dat ik teveel links van de weg uitkwam. Daarna nog enkele keren voorgekomen, dus ik vreesde best wel voor onvoldoende uitslag daarop.

Hij liet me ook over een parkeerterrein van een supermarkt gaan waar ik allemaal vrouwvolk met winkelwagentjes moest ontwijken :P.
pi_84434509
Gefeliciteerd *O* *O* *O*
Tap tap tap
pi_84434521
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:48 schreef jacobras het volgende:
Had trouwens ook een situatiebevraging waarin hij zei over dat ik teveel links van de weg uitkwam. Daarna nog enkele keren voorgekomen, dus ik vreesde best wel voor onvoldoende uitslag daarop.

Hij liet me ook over een parkeerterrein van een supermarkt gaan waar ik allemaal vrouwvolk met winkelwagentjes moest ontwijken :P.

Overstekend wild noemde m'n instructeur dat ;)
Tap tap tap
pi_84434608
Congrats
pi_84434802
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 12:08 schreef CherryLips het volgende:
Hij is technisch gezien de chauffeur, anders wordt zo'n rijbewijs helemaal een duur grapje :D

Sorry dat ik je verbeter, kan de neiging om de echte termen te gebruiken niet onderdrukken...... :@

Er zijn in een lesauto tijdens het lessen 2 bestuurders:

-feitelijk bestuurder:

Dat is degene die achter het stuur zit, de lesser dus.
Die is in opleiding, kan nog niet alles, weet nog niet alles en dat wordt ook niet verwacht.
Daarom zit er naast de....................

juridisch bestuurder:

De naam zegt het al, juridisch.....
Dát is de persoon die eindverantwoordelijk is voor alles wat er gebeurt.
Daar heeft ie een opleiding voor gehad, een setje pedalen en een hollands mondje om aanwijzingen/opmerkingen mee te geven gekregen.

Zijn taak is (naast het lesgeven natuurlijk) om in te grijpen als er iets fout gaat of dreigt te gaan.
Doet hij dat niet voldoende zodat er bijv. een bekeuring volgt dan doet hij z'n werk niet goed. Laat em daar maar eens naar kijken.

Al moet ik zeggen:
Vaak zag ik fouten aankomen en als die geen gevaar opleverden liet ik het ook gewoon gebeuren.
Je leert tenslotte meer van je eigen fouten dan van preventief ingrijpen met gezeur er bij.

Vwb. snelheidsovertredingen: bij 190 km/h blijft het lesbord gewoon op z'n plek zitten. :P
  zaterdag 24 juli 2010 @ 16:13:23 #119
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84438227
Bedankt Cherrylips en BasementDweller :). Volgende week maar eens om een carkit voor mijn telefoon, heb ik in ieder geval altijd navigatie in elke auto (richtingsgevoel van een krant hiero :P). En met een kort kabeltje ook nog mijn eigen muziek in de auto :).
pi_84438229
quote:
Op zaterdag 24 juli 2010 13:46 schreef jacobras het volgende:
Waaaauuuwwwiiieeee!!! Ik ben geslaagd!!!! *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Zit ik hierboven een heel verhaal te houden, vergeet ik jou te feliciteren..... :@
Maar het is nog niet te laat: Gefeliciteerd!! *O* *O* *O*
Ben je hier mooi van af:

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')