abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84474446
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:04 schreef Purdey het volgende:

[..]

Jij bent hier nog niet zo lang, maar hoe zullen we het zeggen..Ik 'deed' mijn instructeur, dat dekt de lading wel ;)
Betaling in natura?
pi_84474773
quote:
Op zondag 25 juli 2010 16:49 schreef Purdey het volgende:

[..]

Daarom neemt m'n instructeur z'n telefoon niet meer op als ik bel :') Mijn opmerkingen zijn af en toe iets te aanwezig geweest geloof ik..
Nee joh, juist hartstikke leuk! ^O^
  zondag 25 juli 2010 @ 18:34:56 #153
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84475081
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:15 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Betaling in natura?
Nou, ik betaalde keurig aan de rijschool hoor ;) Dat soort meisjes die jij bedoeld vragen juist geld voor hun diensten :')
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  zondag 25 juli 2010 @ 18:39:34 #154
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84475252
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:25 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nee joh, juist hartstikke leuk! ^O^
Had ik toch jou moeten hebben als instructeur ;) Die van mij vond het bijvoorbeeld niet leuk als ik hem wakker maakte door hard te remmen en dan te zeggen 'Sorry, ik heb je toch niet wakker gemaakt?' Terwijl jij sowieso niet in slaap was gevallen ;)
  zondag 25 juli 2010 @ 18:41:17 #155
62419 CherryLips
chocoholic
pi_84475316
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:39 schreef Purdey het volgende:

[..]

Had ik toch jou moeten hebben als instructeur ;) Die van mij vond het bijvoorbeeld niet leuk als ik hem wakker maakte door hard te remmen en dan te zeggen 'Sorry, ik heb je toch niet wakker gemaakt?' Terwijl jij sowieso niet in slaap was gevallen ;)
Vriendin van me zette tijdens het lessen 's avonds per ongeluk het groot licht aan. Instructeur in paniek. Had ze blijkbaar gezegd: 'Ik wilde even checken of je nog oplette!'
Wat ervan waar is... :P
Tap tap tap
pi_84475720
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:14 schreef honkhonk het volgende:
Omdat je dan ook eens uit je kelder komt ;)
Als ik uit mijn kelder wil komen hoef ik daarvoor nog geen rijlessen te nemen :) . Rijlessen vind ik gewoon leuk, maar ik heb dan ook wel een leuke instructeur.
  zondag 25 juli 2010 @ 19:07:26 #157
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84476400
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vriendin van me zette tijdens het lessen 's avonds per ongeluk het groot licht aan. Instructeur in paniek. Had ze blijkbaar gezegd: 'Ik wilde even checken of je nog oplette!'
Haha af en toe moet je die mensen even alert maken, ze verslappen nogal snel :')
pi_84477159
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:39 schreef Purdey het volgende:

[..]

Jah, verdorie, hadden we dit maar eerder geweten. ;) En in slaap vallen bij jou? :Z <= neuh....
Ik heb altijd de grootste lol gehad met m'n leerlingen en soms was zelf de dupe van geintjes.
Zo vermoedde ik ooit eens een kleine storing aan de motor dus ff snel checken. Ik met de kop onder de motorkap en zij drukt ineens op de claxon.
Ik schrikken natuurlijk en stoot m'n harses aan de motorkap. Quasikwaad naar binnen kijken en dan zien dat ze helemaal in een deuk ligt. Probeer dan zelf maar es niet te lachen. _O-
Nondejuu, waarom ben ik eigenlijk gestopt?

quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Denk dat bijna het hele verhaal kan kloppen, heb alleen een beetje moeite met de "paniek" van de instructeur.
Maar dat soort opmerkingen kan heel goed!
Gewoon nog een voorbeeldje:
Een leerlinge nam een afslag naar rechts veeeeeel te hard. Dat zag ik aankomen maar liet het gebeuren. Dat kon omdat er toch niks aan kwam en er dus geen gevaar was en het MOEST gebeuren omdat ze dat wel vaker deed maar opmerkingen daar over negeerde of vergat. Zoals ik al eerder ergens typte, fouten moet je kunnen maken, preventief ingrijpen leer je veel minder van.
Maar goed, véél te wijd door die bocht. We zaten op een voorsorteervak en de rijbaan voor rechtdoor, allebei voorzien van pijlen bedoeld voor de tegenliggers.
Ik: Zie je nu wat er gebeurt als je je snelheid niet tijdig aanpast?
Zij: Gaat toch goed? Alleen die pijlen staan de verkeerde kant op, stom hoor. _O_ _O-
pi_84477358
Mijn instructeur vindt ook dat ik te hard door bochten ga, voornamelijk na een afslag, maar ik vind dat ik die bochten gewoon altijd lekker strak neem :P
pi_84477607
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:30 schreef BasementDweller het volgende:
Mijn instructeur vindt ook dat ik te hard door bochten ga, voornamelijk na een afslag, maar ik vind dat ik die bochten gewoon altijd lekker strak neem :P
Nou..........................misschien moet je toch eens naar je instructeur gaan luisteren dan. Hij leert je hoe je moet rijden volgens CBR normen. CBR, CBR.............Oh wacht! Die geven toch de rijvaardigheidsbewijzen af? :Y
Dit is niet de tijd om eigenwijs te gaan doen. ;)

Hoe je rijdt als je eenmaal je rbw hebt moet je helemaal zelf weten mits je het veilig houdt natuurlijk.
Maar studeer dat toneelstuk voor het CBR ajb goed in, wordt anders alleen maar onnodig duur. ;)
  zondag 25 juli 2010 @ 19:43:24 #161
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84477875
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:26 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jah, verdorie, hadden we dit maar eerder geweten. ;) En in slaap vallen bij jou? :Z <= neuh....
Ik heb altijd de grootste lol gehad met m'n leerlingen en soms was zelf de dupe van geintjes.
Zo vermoedde ik ooit eens een kleine storing aan de motor dus ff snel checken. Ik met de kop onder de motorkap en zij drukt ineens op de claxon.
Ik schrikken natuurlijk en stoot m'n harses aan de motorkap. Quasikwaad naar binnen kijken en dan zien dat ze helemaal in een deuk ligt. Probeer dan zelf maar es niet te lachen. _O-
Nondejuu, waarom ben ik eigenlijk gestopt?
Haha, wel een goede eigenlijk ;) Ik had het zo zelf kunnen doen :') Wel een keer toen we gingen tanken, en hij ging afrekenen de auto een stukje verplaatst naar voren in een parkeervak, ik geloof dat hij toen wel redelijk tegen een nervous breakdown aan zat toen hij buitenkwam :')
Ik vind het ook nog steeds onbegrijpelijk dat je geen instructeur meer bent, het lijkt mij een hartstikke leuk beroep moet ik eerlijk zeggen. Verdiende het eigenlijk een beetje? Aangezien je voor rijles ook best veel betaald..
pi_84478016
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nou..........................misschien moet je toch eens naar je instructeur gaan luisteren dan. Hij leert je hoe je moet rijden volgens CBR normen. CBR, CBR.............Oh wacht! Die geven toch de rijvaardigheidsbewijzen af? :Y
Dit is niet de tijd om eigenwijs te gaan doen. ;)

Hoe je rijdt als je eenmaal je rbw hebt moet je helemaal zelf weten mits je het veilig houdt natuurlijk.
Maar studeer dat toneelstuk voor het CBR ajb goed in, wordt anders alleen maar onnodig duur. ;)
minder remmen => minder brandstofverbruik => het nieuwe rijden = CBR-norm ^O^

Tja, zoals je ziet ben ik een erg eigenwijs persoon dus ik moet me vreselijk inhouden om aan de soms nogal overdreven CBR eisen te voldoen ;( .
  zondag 25 juli 2010 @ 19:50:56 #163
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84478182
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:46 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

minder remmen => minder brandstofverbruik => het nieuwe rijden ^O^

Tja, ik ben een erg eigenwijs persoon dus ik moet me vreselijk inhouden om aan de soms nogal overdreven CBR eisen te voldoen ;( .
Het nieuwe rijden :') Daar veegt elk zelfrespecterend beginnend bestuurder zijn kont mee af..
Pardon my french
Als je moet remmen voor een bocht, moet je dat toch wel. Ik ga niet als een krankzinnige door een bocht omdat dat zo lekker in de brandstof scheelt.
  zondag 25 juli 2010 @ 19:53:16 #164
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_84478257
Ja dat nieuwe rijden is leuk en aardig maar zodra er geen LES meer op je auto staat beginnen mensen zich flink te ergeren als je je auto laat uitrollen als je ziet dat het licht rood is :')

Je brandstof verbruik is dan inderdaad nul, inclusief een stoet boze weggebruikers achter je _O-
Op elke fokker past een bril.
  zondag 25 juli 2010 @ 19:54:26 #165
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84478297
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:53 schreef Catch_me het volgende:
Ja dat nieuwe rijden is leuk en aardig maar zodra er geen LES meer op je auto staat beginnen mensen zich flink te ergeren als je je auto laat uitrollen als je ziet dat het licht rood is :')

Je brandstof verbruik is dan inderdaad nul, inclusief een stoet boze weggebruikers achter je _O-
Haha, halverwege je poot van het gas, en dan rollen maar, al zingend 'We zijn er bijna, maar nog niet helemaal.' _O-
pi_84478351
quote:

Dat valt wel mee. Als je hem laat uitrollen en hij springt op groen ben je veel sneller weg. Dus uitrollen voor een stoplicht heeft nog een goede reden.
pi_84478477
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:50 schreef Purdey het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden :') Daar veegt elk zelfrespecterend beginnend bestuurder zijn kont mee af..
Pardon my french
Als je moet remmen voor een bocht, moet je dat toch wel. Ik ga niet als een krankzinnige door een bocht omdat dat zo lekker in de brandstof scheelt.
Niet alleen omdat het brandstof scheelt, maar vooral omdat het sneller is. En natuurlijk wel zolang het veilig kan.
pi_84479047
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:43 schreef Purdey het volgende:

[..]

Haha, wel een goede eigenlijk ;) Ik had het zo zelf kunnen doen :') Wel een keer toen we gingen tanken, en hij ging afrekenen de auto een stukje verplaatst naar voren in een parkeervak, ik geloof dat hij toen wel redelijk tegen een nervous breakdown aan zat toen hij buitenkwam :')
Ik vind het ook nog steeds onbegrijpelijk dat je geen instructeur meer bent, het lijkt mij een hartstikke leuk beroep moet ik eerlijk zeggen. Verdiende het eigenlijk een beetje? Aangezien je voor rijles ook best veel betaald..
Deze was gewoon geniaal! Helaas ten koste van mij maar dat doet niks af aan de humor. :)

Met tanken nam ik óf de leerling mee naar de kassa óf ik maakte een duidelijke afspraak dat er niet gereden ging worden zonder mij. * vannelle mompelt iets over verzekering/rijden zonder rbw.....

Ik ben destijds gestopt omdat ik merkte dat ik wel eens op het punt stond m'n geduld te verliezen.
Dat kwam door persoonlijke omstandigheden maar daar mag de leerling nooit de dupe van worden natuurlijk. Lessen hoort leuk te zijn! In een prettige sfeer leer je meer dan met een sjaggo zak hooi naast je.
Ben dus maar weer zelf achter het stuur gekropen maar dan in een vrachtwagen en op een reachstacker. (google is your friend ;) )
Zit wel te overwegen om weer les te gaan geven trouwens..........

Wat loon betreft: It sucks!!!!
Als je voor een baas werkt verdien je net zo veel als een magazijnmedewerker terwijl de verantwoordelijkheid veel groter is.
Dat je voor rijlessen veel betaald is een feit, maar da's echt niet allemaal voor de instructeur hoor! Was het maar waar.......
Van dat geld gaat af:

-belasting (zowel inkomsten- als omzetbelasting)
-verzekering auto
-houderschapsbelasting auto
-afschrijving auto (in 3 jaar)
-brandstof
-onderhoud
-bedrijfskosten (pand, reclame, ander personeel)

En dan ben ik vast nog wel eea vergeten.........zoals het salaris van de instructeur. ;)
Het is veel geld per uur, maar duur is het niet. Best wel een verschilletje toch?
pi_84479277
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:46 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

minder remmen => minder brandstofverbruik => het nieuwe rijden = CBR-norm ^O^

Tja, zoals je ziet ben ik een erg eigenwijs persoon dus ik moet me vreselijk inhouden om aan de soms nogal overdreven CBR eisen te voldoen ;( .

Hahahahahaaa, ik ken het!
De eisen zijn idd ook overdreven, vind ik ook. Maar daar is wel een reden voor:

Zodra je zelfstandig gaat rijden gaat zeg maar 30% van de cbr eisen verloren, doe je gewoon niet meer.
Maar juist omdat de lat nogal hoog ligt blijft er voldoende over om je veilig door het verkeer te bewegen.
Da's iig de theorie er achter en eerlijk gezegd geloof ik daar wel in.
  zondag 25 juli 2010 @ 20:23:44 #170
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84479609
quote:
Dat is wel blijven hangen van de tv reclame's van 't nieuwe rijden: 't licht op rood, van 't gas de poot! :P Omdat 't grappig rijmt dus ;)

Ik kan trouwens morgenochtend mijn rijbewijs aanvragen, eerst nog even pasfoto's laten maken. Daarna even naar m'n tante, die gaat dinsdag op vakantie en ik hoop dat ze haar auto hier laat en die aan mij wil uitlenen :P. Zou echt te vet zijn, kan ik daar gewoon 2 weken in rijden.

Twijfel trouwens nog of ik 'm met spoed ga aanvragen, ik wil 't wel, maar m'n ouders lopen d'r over te zeuren dat 't zonde is van het geld. Weet ik ook wel, maar ik wil 'm snel! :s)
  zondag 25 juli 2010 @ 22:21:16 #171
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84485182
Pfffffff is er uberhaupt nog wel iemand hier die zijn rijbewijs NIET met spoed aangevraagd heeft :P Alhoewel ik me er wel iets bij kan voorstellen, als je 2 dagen na je examen de kans hebt een auto te lenen dan wil je natuurlijk wel die ervaring op doen. Heel misschien kan ik het weekend rijden (ik rij donderdag af) en dan zal ik het ook wel doen misschien. Als ik dat weekend geen auto mee kan krijgen dan hou ik het lekker goedkoop hoor (y)

De laatste rijlessen gingen bij mij best relaxt. Niet eens zo goed, maar wel relaxt. Misschien had het er mee te maken dat ik 's avonds reed, terwijl ik dat normaal 's ochtends doe. Anyway, de gesprekken met mijn instructeur zijn een stuk fijner en hij zeurt minder. Ipv zeuren zegt hij nu gewoon hoe het wel moet, en dat werkt een stuk beter bij mij. Ik heb nog 6 lessen en ik denk dat ik het wel kan halen, ik moet nog wel werken aan wat dingen. Hopelijk is mijn examinator geen zak.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_84485849
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:21 schreef twiFight het volgende:
Pfffffff is er uberhaupt nog wel iemand hier die zijn rijbewijs NIET met spoed aangevraagd heeft :P
Ja ik, en ik had 'm 3 dagen later in de pocket. ^O^ Gewoon erheen gaan na 2/3 dagen en dan ligt 'ie er in de meeste gevallen. Of je hebt een bitch bij de balie zoals Purdey had ervaren, of haal ik nu dingen door de war?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zondag 25 juli 2010 @ 23:07:29 #173
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84487096
Ik denk dat ik 'm maar normaal aanvraag, m'n ouders lopen er vet over te zeuren... :( Bij m'n AM rijbewijs ook gedaan, dan dachje wachten en dan elke dag bellen of ie er al is.

Purdey had inderdaad een zeikerd aan de balie.
pi_84492394
Bah, bah, bah! Ik heb nu al de oefenexamens op de cd-rom gedaan, alle motivaties bekeken waarom ik het nu juist weer eens fout had en nog heb ik er geen enkel gehaald.. (Wel eentje bijna :( Maar dat telt niet natuurlijk..)

Dan toch maar van morgenochtend in de trein t/m 14:45 met m'n neus in het boekje zitten ;( Wil 'm wel in een keer hebben!!
  maandag 26 juli 2010 @ 09:51:36 #175
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84495290
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:37 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ja ik, en ik had 'm 3 dagen later in de pocket. ^O^ Gewoon erheen gaan na 2/3 dagen en dan ligt 'ie er in de meeste gevallen. Of je hebt een bitch bij de balie zoals Purdey had ervaren, of haal ik nu dingen door de war?
Zij was indd helemaal niet liev tegen mij ;(
Wat ik daar na drie dagen deed, vrijdag was vrijdag en geen dinsdag 'juffrouw'..
Ik slaap er nog steeds slecht van ;(
  maandag 26 juli 2010 @ 09:53:39 #176
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84495331
quote:
Op zondag 25 juli 2010 23:07 schreef jacobras het volgende:
Ik denk dat ik 'm maar normaal aanvraag, m'n ouders lopen er vet over te zeuren... :( Bij m'n AM rijbewijs ook gedaan, dan dachje wachten en dan elke dag bellen of ie er al is.

Purdey had inderdaad een zeikerd aan de balie.
Als jij 'm met spoed wil hebben, vraag je hem toch lekker met spoed aan? Het is jou pasje, en jou centjes..
Ik vond het zelf niet nodig, omdat ik na al die rijlessen wel drie daagjes langer kon wachten, maar als ik een eigen auto had gehad, had ik hem zeker met spoed aangevraagd :)
pi_84495457
quote:
Op maandag 26 juli 2010 09:53 schreef Purdey het volgende:

[..]

Als jij 'm met spoed wil hebben, vraag je hem toch lekker met spoed aan? Het is jou pasje, en jou centjes..
Ik vond het zelf niet nodig, omdat ik na al die rijlessen wel drie daagjes langer kon wachten, maar als ik een eigen auto had gehad, had ik hem zeker met spoed aangevraagd :)
De kans dat je in die 3 dagen aangehouden worden is nou ook niet zo groot dus je zou ook kunnen rijden zonder rijbewijs :P maar ja.
En als ze dan checken of je een rijbewijs hebt komt dat positief terug je hebt het immers behaald ;) hehe
  maandag 26 juli 2010 @ 10:01:27 #178
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84495475
quote:
Op maandag 26 juli 2010 10:00 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

De kans dat je in die 3 dagen aangehouden worden is nou ook niet zo groot dus je zou ook kunnen rijden zonder rijbewijs :P maar ja.
En als ze dan checken of je een rijbewijs hebt komt dat positief terug je hebt het immers behaald ;) hehe
Stouterd ;) Nog niet eens je rijbewijs en al slechte gedachtes, wat moet dat met jou worden op de Nederlandse wegen :s)
pi_84498515
quote:
Op maandag 26 juli 2010 02:00 schreef Hitomi het volgende:
Bah, bah, bah! Ik heb nu al de oefenexamens op de cd-rom gedaan, alle motivaties bekeken waarom ik het nu juist weer eens fout had en nog heb ik er geen enkel gehaald.. (Wel eentje bijna :( Maar dat telt niet natuurlijk..)

Dan toch maar van morgenochtend in de trein t/m 14:45 met m'n neus in het boekje zitten ;( Wil 'm wel in een keer hebben!!
Ik was voor alle 10 de oefenexamens gezakt op die VEKA best CD-Rom

Uiteindelijk maar 5 fout in gevaarherkenning en die andere vragen allemaal goed. Komt echt wel goed als je hebt geleerd ;).
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
  maandag 26 juli 2010 @ 13:40:29 #180
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84502511
Net m'n rijbewijs aangevraagd, toch maar "normaal" (zonder spoed). Kon de auto van m'n tante toch niet lenen, die gaat mee op vakantie (ik kreeg trouwens niet de indruk dat ze 'm anders wel had afgestaan ). Mevrouw van gemeentehuis zei dat ik 'm vrijdag kon ophalen. Ga toch woensdag al bellen
pi_84503720
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:40 schreef jacobras het volgende:
Net m'n rijbewijs aangevraagd, toch maar "normaal" (zonder spoed). Kon de auto van m'n tante toch niet lenen, die gaat mee op vakantie (ik kreeg trouwens niet de indruk dat ze 'm anders wel had afgestaan ). Mevrouw van gemeentehuis zei dat ik 'm vrijdag kon ophalen. Ga toch woensdag al bellen
Haha vermeld even of ze hem woensdag al hadden/hebben liggen.
  maandag 26 juli 2010 @ 14:37:05 #182
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84504731
quote:
Op maandag 26 juli 2010 13:40 schreef jacobras het volgende:
Die tantes ook van tegenwoordig
Wat is dat toch, dat vrijwel niemand z'n auto afstaat aan iemand die net z'n rijbewijs heeft
Aan de andere kant, als ik een eigen auto zou hebben, zou ik die ook niet uitlenen aan een nieuweling
pi_84504803
Er even langsgaan heeft meer impact op zo'n ambtenaar dan bellen he
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_84505068
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:37 schreef Purdey het volgende:

[..]

Die tantes ook van tegenwoordig
Wat is dat toch, dat vrijwel niemand z'n auto afstaat aan iemand die net z'n rijbewijs heeft
Aan de andere kant, als ik een eigen auto zou hebben, zou ik die ook niet uitlenen aan een nieuweling
Ik heb nog steeds niet in de auto van m'n zus gereden . Maar ze gaat in september twee weken met vakantie, dan moet hij even in beweging gehouden worden .
Tap tap tap
  maandag 26 juli 2010 @ 15:17:12 #185
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84506246
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds niet in de auto van m'n zus gereden _O- . Maar ze gaat in september twee weken met vakantie, dan moet hij even in beweging gehouden worden :7 .
Vervelende klus, maar iemand moet het doen hé..
pi_84506871
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:45 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb nog steeds niet in de auto van m'n zus gereden _O- . Maar ze gaat in september twee weken met vakantie, dan moet hij even in beweging gehouden worden :7 .
Wat voor auto is het :)
  maandag 26 juli 2010 @ 15:36:21 #187
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84507019
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:11 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Haha _O- vermeld even of ze hem woensdag al hadden/hebben liggen.
Zal ik doen :). Bij de aanvraag van mijn AM rijbewijs zeiden ze toen ook dat ze zouden bellen als ie er donderdags was. Maar toen ik dinsdags al belde lag ie er al.
pi_84507080
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:32 schreef Dubish het volgende:

[..]

Wat voor auto is het :)
Toyota Yaris. Lijkt me een hartstikke leuk bakkie, zit lekker hoog (beetje een bejaardenbak, dat wel :') ). Hij schijnt alleen een beetje verrot te schakelen.
Tap tap tap
pi_84512054
GESLAAGD VOOR THEORIE :D

quote:
Op maandag 26 juli 2010 11:49 schreef honkhonk het volgende:

[..]

Ik was voor alle 10 de oefenexamens gezakt op die VEKA best CD-Rom

Uiteindelijk maar 5 fout in gevaarherkenning en die andere vragen allemaal goed. Komt echt wel goed als je hebt geleerd ;).
Wauw, dat ligt dan echt aan VEKA best! :o Ik had ook VEKA best en dus ook alle 10 gezakt.. En ik had PRECIES dezelfde score als jij!!!

5 fout in gevaarherkenning, 0 fout in de overige onderdelen (theorie/inzicht) :D
  maandag 26 juli 2010 @ 17:37:04 #190
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84512134
Gefeliciteerd, Hitomi! Knappe uitslag trouwens :).
pi_84512983
quote:
Op maandag 26 juli 2010 17:34 schreef Hitomi het volgende:
GESLAAGD VOOR THEORIE :D
[..]

Wauw, dat ligt dan echt aan VEKA best! :o Ik had ook VEKA best en dus ook alle 10 gezakt.. En ik had PRECIES dezelfde score als jij!!!

5 fout in gevaarherkenning, 0 fout in de overige onderdelen (theorie/inzicht) :D
Dat gevaarherkenning vind ik maar vreemd als exameneis.
De motivatie van degene die die examens maakt is af en toe niet te volgen en meestal ook discutabel.
Als er dan persé gevaarherkenning bij moet vind ik dat ze dat schriftelijk met open vragen moeten doen zodat je je antwoord kan motiveren.
Soms zijn er gewoon meerdere dingen die je kan doen, met de juiste motivatie kun je je keuze toelichten en een puntje verdienen.
Nu is het gewoon goed of fout omdat de examenmaker een rare motivatie heeft of een andere kronkel in z'n kop heeft.
Buiten dat: Gevaarherkenning moeten ze bij de praktijk inbouwen, staren naar een foto en je afvragen welk antwoord ze willen horen vind ik niet nuttig.
Vraag dan tijdens het praktijkexamen welke mogelijke gevaren er zijn, of bespreek gevaarlijke situaties en laat de kandidaat mogelijke oplossingen aandragen.
This sucks. :r

En ik ben er tegen ook. ;)
pi_84512990
Ow, en gefeliciteerd Hitomi!! Netjes! ^O^
  maandag 26 juli 2010 @ 18:20:36 #193
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84513589
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef vannelle het volgende:
Gevaarherkenning moeten ze bij de praktijk inbouwen, staren naar een foto en je afvragen welk antwoord ze willen horen vind ik niet nuttig.
Vraag dan tijdens het praktijkexamen welke mogelijke gevaren er zijn, of bespreek gevaarlijke situaties en laat de kandidaat mogelijke oplossingen aandragen.
Gevaarherkenning zit toch bij de praktijk? In je zelfevaluatie moet je aangeven in hoeverre je vind dat je gevaren goed oplost, neem aan dat er ook naar dat punt tijdens je praktijkexamen gekeken wordt. Daarnaast kan de examinator tijdens de situatiebevraging toch vragen wat er fout kan gaan en wat je dan zou doen?

Ik vind trouwens ook dat ze die gevaarherkenning uit het theorie examen moeten halen. Het echte verkeer is toch wel wat anders dan zo'n foto die je voor je snufferd krijgt gedrukt :P.
  maandag 26 juli 2010 @ 18:25:13 #194
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84513725
quote:
Op maandag 26 juli 2010 15:37 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Toyota Yaris. Lijkt me een hartstikke leuk bakkie, zit lekker hoog (beetje een bejaardenbak, dat wel :') ). Hij schijnt alleen een beetje verrot te schakelen.
Leuk autootje is dat ja!

Gefeliciteerd Hitomi! Mooie score 8-)
pi_84516009
10 September pas tussentijdse toets ;(
  maandag 26 juli 2010 @ 19:31:58 #196
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84516552
quote:
Op maandag 26 juli 2010 18:00 schreef vannelle het volgende:

[..]

Buiten dat: Gevaarherkenning moeten ze bij de praktijk inbouwen, staren naar een foto en je afvragen welk antwoord ze willen horen vind ik niet nuttig.
Mijn gok is dat we over een jaar of 5 gevaarherkenning doen in een rijsimulator. 20 uur rijsimulator, waarbij je vaste situaties kunt oefenen en tevens al wat autorijprincipes leert, en daarna 20-30 uur praktijk waarbij je dus niet eerst 5 lessen bezig bent om te leren schakelen, maar gewoon vol op aandacht kunt hebben voor onvoorspelbaar verkeer en alle perikelen daarbij. Levert tevens betere automobilisten op vind ik. Al die basics kun je prima op een simulator oefenen, een binnenspiegel zit altijd op dezelfde plek en het scheelt ook 40 afslaande lesautos op die drukke rotonde elke dag. Leren omgaat met andere verkeersdeelnemers, DAT is wat je in de praktijk zou moeten leren, niet waar ook alweer de 3e versnelling zit.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
  maandag 26 juli 2010 @ 19:33:15 #197
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84516608
quote:
Op maandag 26 juli 2010 14:37 schreef Purdey het volgende:

[..]

Die tantes ook van tegenwoordig _O-
Wat is dat toch, dat vrijwel niemand z'n auto afstaat aan iemand die net z'n rijbewijs heeft :')
Aan de andere kant, als ik een eigen auto zou hebben, zou ik die ook niet uitlenen aan een nieuweling :@
Ik wel, maar dat hangt natuurlijk 100% af van wie het is. Mijn vriendin (die overigens al meer dan 3 jaar haar rijbewijs heeft) zou ik zonder nadenken mijn auto meegeven. Neef Sjakie met de pet achterwaards op kan zijn rijbewijs in zijn hol steken, mijn auto zou die nooit meekrijgen.
  maandag 26 juli 2010 @ 19:34:55 #198
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84516682
quote:
Op maandag 26 juli 2010 19:33 schreef twiFight het volgende:

[..]

Ik wel, maar dat hangt natuurlijk 100% af van wie het is. Mijn vriendin (die overigens al meer dan 3 jaar haar rijbewijs heeft) zou ik zonder nadenken mijn auto meegeven. Neef Sjakie met de pet achterwaards op kan zijn rijbewijs in zijn hol steken, mijn auto zou die nooit meekrijgen.
Daar zou het bij mij ook wel om hangen hoor. Ik heb het ook echt over iemand die nét z'n rijbewijs heeft :)
Ik zou neef Sjakie ook m'n auto niet meegeven.. :P
pi_84547596
...en petmans al helemaal niet
pi_84548184
Zo ik ga me vanmiddag ook maar even aanmelden voor rijlessen. Even zoeken welke nog, maar hoorde leuke verhalen over deze. Ben al 22 dus wordt eens tijd :P
  dinsdag 27 juli 2010 @ 14:12:17 #201
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84548611
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:03 schreef FerdiV het volgende:
Zo ik ga me vanmiddag ook maar even aanmelden voor rijlessen. Even zoeken welke nog, maar hoorde leuke verhalen over deze. Ben al 22 dus wordt eens tijd :P
Ik was ook net 22 toen ik begon, prachtige leeftijd! Er gaat een wereld voor je open :)
pi_84548631
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:12 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ik was ook net 22 toen ik begon, prachtige leeftijd! Er gaat een wereld voor je open :)
Ik was 26. Haalde hem toen ik 28 was _O-
Tap tap tap
  dinsdag 27 juli 2010 @ 14:14:03 #203
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84548687
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:12 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hé, wist helemaal niet dat jij al zo oud was!
pi_84548712
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:14 schreef Purdey het volgende:

[..]

Hé, wist helemaal niet dat jij al zo oud was!
Valt vies tegen he?
Tap tap tap
pi_84548729
;( .
Tap tap tap
  dinsdag 27 juli 2010 @ 14:15:32 #206
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84548752
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Valt vies tegen he?
Haha, nou dat niet. Had verwacht dat wij qua leeftijd ongeveer gelijk lagen :)
pi_84548887
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:15 schreef Purdey het volgende:

[..]

Haha, nou dat niet. Had verwacht dat wij qua leeftijd ongeveer gelijk lagen :)
Ik word meestal op 24 geschat ofzo :P Maar ik heb eerst even een paar jaar gespaard voor ik begon met lessen (en ik heb last van uitstelgedrag aangezien ik er to-taal geen zin in had).
Tap tap tap
pi_84549279
Ik kon juist niet wachten totdat ik eindelijk 18 was om rijles te kunnen nemen
  dinsdag 27 juli 2010 @ 14:46:39 #209
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84550192
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 14:28 schreef BasementDweller het volgende:
Ik kon juist niet wachten totdat ik eindelijk 18 was om rijles te kunnen nemen
Ik ook niet, was erg blij dat ik mijn eerste rijles op mijn verjaardag kon krijgen :).
  dinsdag 27 juli 2010 @ 16:12:11 #210
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84554245
Ik had er simpelweg geen geld voor toen ik 18 was. Zeker als ik nu achteraf bedenk dat het me rond de 2700,- heeft gekost, ben ik blij dat ik er niet aan begonnen ben, want dan had ik halverwege kunnen stoppen :)
Ik had er overigens wel zin hoor, absoluut wel. Het is alleen allemaal best snel gegaan toch nog, en het is toch een soort van 'Ones in a lifetime' ding :)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 16:21:23 #211
76625 Blackviper
Be fast .... Be furious....
pi_84554623
Yes!! Net AVB gehaald :D op naar AVD :D
Bla Bla Bla :P
  dinsdag 27 juli 2010 @ 16:26:50 #212
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84554831
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 16:21 schreef Blackviper het volgende:
Gefeliciteerd!!
Ik heb het moeten googelen, dat geef ik eerlijk toe :@
  dinsdag 27 juli 2010 @ 16:40:05 #213
76625 Blackviper
pi_84555399
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 16:26 schreef Purdey het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!!
Ik heb het moeten googelen, dat geef ik eerlijk toe :@
Waar google al niet goed voor is ;)
pi_84556347
Zo maandag om 7 uur me eerste rijles. Meteen 2 uur. Ben benieuwd :P Heb wel eens in een auto wat geprobeerd maar dat ging niet echt. Maar we gaan t zien :D
  dinsdag 27 juli 2010 @ 17:05:25 #215
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84556493
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 16:21 schreef Blackviper het volgende:
Gefeliciteerd! *O*

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:01 schreef FerdiV het volgende:
Zo maandag om 7 uur me eerste rijles. Meteen 2 uur. Ben benieuwd :P Heb wel eens in een auto wat geprobeerd maar dat ging niet echt. Maar we gaan t zien :D
Hier eenzelfde ervaring, maar als je instructeur het uitlegt gaat het echt stukken beter :). Veel plezier maandag iig, 7 uur lijkt me wel vroeg zeg! Ik had op z'n vroegst om 8 uur les...
pi_84556498
quote:
Succes ;)
pi_84556626
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:05 schreef jacobras het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! *O*
[..]

Hier eenzelfde ervaring, maar als je instructeur het uitlegt gaat het echt stukken beter :). Veel plezier maandag iig, 7 uur lijkt me wel vroeg zeg! Ik had op z'n vroegst om 8 uur les...
In de avond :P Maar dank je wel :)

@hierboven: ook dankjewel :P
pi_84556692
Ik vind het wel jammer dat het nu zo rustig op de weg is. Oefenen op de snelweg heeft vaak niet zo heel veel zin, omdat het moeilijkste (invoegen) altijd makkelijk is als het rustig is. Maar als ik mijn examen moet doen is de vakantieperiode voorbij en is het natuurlijk wel opeens druk :( .
  dinsdag 27 juli 2010 @ 17:37:51 #219
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84557708
quote:

[..]

Ik 27, maar ik hoop 'm wel te halen zolang ik nog 27 ben hoor :@
Puur geldkwestie. Heb wel eens wat geld gehad voor het rijbewijs maar ik wou pas beginnen toen ik zeker wist dat ik het uit kon zingen, wat nu door tegenslag toch weer in gevaar dreigt te komen, dus hopelijk slaag ik in één keer O-)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:12:35 #220
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84558983
quote:
Hartstikke leuk voor je! En lekker snel ook al, gelukkig kun je meestal wel snel terecht :)
Twee uurtjes lijkt heel lang, maar vliegt voorbij voor je er erg in hebt! Time flies when your having fun ;)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 18:57:38 #221
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84560265
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 17:08 schreef FerdiV het volgende:

[..]

In de avond :P Maar dank je wel :)
Ohh :P
  dinsdag 27 juli 2010 @ 20:56:20 #222
263519 PolkaDots
inevitability
pi_84564992
Morgen afrijdennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn:O
pi_84565784
Succeszzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
  dinsdag 27 juli 2010 @ 21:20:45 #224
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84566097
Succes PolkaDots! Hou ons op de hoogte :).
pi_84566647
quote:

[..]

Ik ben 19.
Dat scheelt natuurlijk ook in(verkeers) inzicht maarja.
pi_84567097
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:33 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Ik ben 19.
Dat scheelt natuurlijk ook in(verkeers) inzicht maarja.
Hoe bedoel je?
pi_84568246
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 21:42 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Het makkelijk leren, dat is op je 18e ook wel een beetje verdwenen.
Optimaal is als je een jaar of 12 bent geloof ik.
Maar eenmaal in de 20 heb je wel een beter inzicht dan 18/19 jarigen en dat is ook een belangrijke factor bij het autorijden.
pi_84581841
Morgen mijn 1e herexamen.. hopelijk. :)

Had vandaag eigenlijk les, maar m'n instructeur belde dat de auto kapot is gegaan. Dus het is nog even afwachten, het is een vervelende situatie :N

Moet om 9:50 op in Leiden.
  woensdag 28 juli 2010 @ 11:34:13 #229
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84582128
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:25 schreef Kadunaa het volgende:
Morgen mijn 1e herexamen.. hopelijk. :)

Had vandaag eigenlijk les, maar m'n instructeur belde dat de auto kapot is gegaan. Dus het is nog even afwachten, het is een vervelende situatie :N
Kapot als in: om een boom gevouwen, of: hij wil niet meer starten?
pi_84583628
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:34 schreef jacobras het volgende:

[..]

Kapot als in: om een boom gevouwen, of: hij wil niet meer starten?
't is nog een beetje onduidelijk, er was een probleem met de koppeling, veel meer informatie heb ik niet, ik hoor later vandaag wat er gaat gebeuren. In ieder geval niet total loss o.i.d. :P

Zit er dus dik in dat 't een andere auto wordt morgen.. hoewel dat natuurlijk best klote is met inparkeren enzo, wat je niet echt gewend bent.
pi_84584393
Dat is wel balen ja. Maar vooruit inparkeren is denk ik niet heel anders !
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:51:21 #232
263519 PolkaDots
inevitability
pi_84587249
Jaaa ik heb hem gehaald! Het dringt niet echt door, maar dat komt vast door de propranolol. Ik moest in Barendrecht afrijden om 11:40, en ik had een vrouwelijke examinator. Ik werd tuttebel genoemd omdat ik soms te vaak afremde, maar verder gebeurde er vrij weinig. Ze vroeg waar ik woonde en zei dat ik daar heen moest rijden. Onderweg nam ze het over en ging ik Rotterdam Zuid in. Toen we weer bij het CBR aankwamen zat ze echt 10 minuten te praten zonder dat ik wist of ik nou geslaagd was of niet. Maar uiteindelijk toch wel :D
Het was trouwens mijn eerste examen, heb een tussentijdse toets gedaan en echt minstens 50 lessen gehad :@
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:00:46 #233
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_84587665
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:51 schreef PolkaDots het volgende:
Jaaa ik heb hem gehaald! Het dringt niet echt door, maar dat komt vast door de propranolol. Ik moest in Barendrecht afrijden om 11:40, en ik had een vrouwelijke examinator. Ik werd tuttebel genoemd omdat ik soms te vaak afremde, maar verder gebeurde er vrij weinig. Ze vroeg waar ik woonde en zei dat ik daar heen moest rijden. Onderweg nam ze het over en ging ik Rotterdam Zuid in. Toen we weer bij het CBR aankwamen zat ze echt 10 minuten te praten zonder dat ik wist of ik nou geslaagd was of niet. Maar uiteindelijk toch wel :D
Het was trouwens mijn eerste examen, heb een tussentijdse toets gedaan en echt minstens 50 lessen gehad :@
Gefeliciteerd *O*
Scheelt weer enorm is de kosten als je het de 1ste keer haalt. :P
Bij mij drong het ook niet echt toen hij zei dat ik geslaagd was. :D
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_84588082
quote:
Op vrijdag 23 juli 2010 19:45 schreef ScarFace- het volgende:
@house is a feeling,
Lijkt me niet echt goed voor je motor en het kost inderdaad meer brandstof maar die tering herrie word je ook niet vrolijk van.
Braaf knaapje :P In z'n 2 tot de 100 is gewoon leuk af en toe 8-) Motorschade treed pas op wanneer je dit met een koude motor doet, met een goed warme motor kun je weinig kapot maken, er zit bijna in iedere auto wel een toerenbegrenzer die voorkomt dat je motor de soep indraait. Daarnaast bestaat er geen mooier geluid dan een 6, 8, 10 of 12 cilinder die naar de 7k toeren gaat :9~ (benzine that is, volgens mij moet je minimaal een Audi 3.2 TDI hebben voor je in een diesel de 100 in z'n 2 kunt halen)
(Y)
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:32:34 #235
263519 PolkaDots
inevitability
pi_84589009
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:00 schreef Joosterd het volgende:

[..]

Gefeliciteerd *O*
Scheelt weer enorm is de kosten als je het de 1ste keer haalt. :P
Bij mij drong het ook niet echt toen hij zei dat ik geslaagd was. :D
Dankjewel :D
Ja dat vooral.. nu even doorsparen voor een auto!
Het is denk ik wel normaal dat het niet doordringt.. Ik maak mezelf altijd wijs bij iets belangrijks dat het niet uitmaakt of ik het haal, om mezelf die teleurstelling te besparen. Maar dan ben je minder blij als je hem dan wel haalt ;) . Ik denk dat ik vanavond opeens meer herinner van de rit, nu lijkt het allemaal onecht of zo :P
  woensdag 28 juli 2010 @ 14:38:04 #236
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84589262
Net gebeld naar gemeentehuis, helaas was m'n rijbewijs er nog niet. Maar had een erg vriendelijke man aan de lijn, zei dat ik elke dag na 11:30 kon bellen of 'ie er al was, omdat dan de post geweest is :). Hij zei dat 't zomaar zou kunnen dat ie d'r morgenochtend is :).

Oh ja: gefeliciteerd PolkaDots! *O*
pi_84589381
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:32 schreef PolkaDots het volgende:

[..]

Het is denk ik wel normaal dat het niet doordringt.. Ik maak mezelf altijd wijs bij iets belangrijks dat het niet uitmaakt of ik het haal, om mezelf die teleurstelling te besparen. Maar dan ben je minder blij als je hem dan wel haalt ;) . Ik denk dat ik vanavond opeens meer herinner van de rit, nu lijkt het allemaal onecht of zo :P
Gefeliciteerd!
Ik kan nog steeds niet geloven dat ik het heb gehaald hoor :D
Tap tap tap
pi_84595781
Morgen om 11.00 uur alweer de 6e rijles :D
Had trouwens nog een vraagje. Mijn instructeur heeft me altijd geleerd bij het remmen pas de koppeling intrappen rond de 1000 toeren. Laatste keer had ik een andere instructeur omdat de mijne ziek was, en die zei, toen ik met 40 km/h afremde voor een stoplicht, waarom ik niet meteen m'n koppeling erbij pakte. Verwarrend.. hoe hebben jullie het geleerd?
Ik ben nu trouwens ook bezig met theorie leren. Ik had geen zin en geld om een nieuw theorieboek of zo'n oefen CD-ROM te kopen, dus ik heb het oude theorieboek van een vriend gekregen. Deze is wel van 2008. Is die nog bruikbaar? Heb niet het idee dat de regeld ieder jaar veranderen ofzo.
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:12:34 #239
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84596915
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:34 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Morgen om 11.00 uur alweer de 6e rijles :D
Had trouwens nog een vraagje. Mijn instructeur heeft me altijd geleerd bij het remmen pas de koppeling intrappen rond de 1000 toeren. Laatste keer had ik een andere instructeur omdat de mijne ziek was, en die zei, toen ik met 40 km/h afremde voor een stoplicht, waarom ik niet meteen m'n koppeling erbij pakte. Verwarrend.. hoe hebben jullie het geleerd?
Bij rotondes: eerst remmen tot ik 30 km/h ging en dan terugschakelen naar 2 (en dus koppeling erbij pakken). Toen ik eens tijdens een rijles van 60 afremde voor een stoplicht pakte ik bij ~50 km/h de koppeling er al bij, vond instructeur niet goed. Dus daarna heb ik 't gewoon op gevoel gedaan, gewoon net voordat 't echt nodig is, en verder niets meer van gehoord. Weet dus niet wanneer 't precies moet :P.

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:34 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Ik ben nu trouwens ook bezig met theorie leren. Ik had geen zin en geld om een nieuw theorieboek of zo'n oefen CD-ROM te kopen, dus ik heb het oude theorieboek van een vriend gekregen. Deze is wel van 2008. Is die nog bruikbaar? Heb niet het idee dat de regeld ieder jaar veranderen ofzo.
De regelgeving veranderd wel ieder jaar, maar ik weet niet of het grote veranderingen zijn... Ik heb mijn theorieboek gewoon bij de bieb geleend. Enige boek dat ik daar leende: in 2008 theorieboek AM, in 2010 theorieboek B. Nu lidmaatschap maar opgezegd :P.
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:31:50 #240
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84597412
Ik heb eerlijk gezegd nooit echt gewerkt met de toerenteller, dat ding zat in m'n dashboard, en daar stopt het verhaal. Als de auto herrie begon te maken, zag ik dat die meter ook aardig uitsloeg, maar dat was het ook wel. Ik reed meer op gevoel, als de auto herrie begon te maken in een bepaalde versnelling dan schakelde ik door :) Zo ook bij rotondes, en nu nog. Ik begin af te remmen, en als ik voor m'n gevoel genoeg ben afgeremd dan trap ik de koppeling in en schakel ik terug :) Ik let zelden op de snelheidsmeter/ toerenteller.
pi_84598077
In principe kan je ontkoppelen wanneer je wil, maar hoe later je het doet hoe zuiniger. Stationair draaien kost brandstof en uitrollen niet. Tevens kan je gekoppeld harder remmen (mocht dat nodig zijn). Ik doe het zelf meestal rond de 35km/h denk ik, alhoewel ik er niet echt op let. Ik doe het meer op gevoel.
  woensdag 28 juli 2010 @ 19:07:11 #242
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_84598529
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:32 schreef PolkaDots het volgende:

[..]

Instructeur vroeg waar ik heen geweest was na het examen, maar ik kon het helemaal niet na vertellen terwijl in dat gebied zoveel gereden heb. :P Volgens mij had ik een totale blackout ofzo toen ik het woordje geslaagd had gehoord :D
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_84601893
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 14:10 schreef chiren het volgende:

[..]

Braaf knaapje :P In z'n 2 tot de 100 is gewoon leuk af en toe 8-) Motorschade treed pas op wanneer je dit met een koude motor doet, met een goed warme motor kun je weinig kapot maken, er zit bijna in iedere auto wel een toerenbegrenzer die voorkomt dat je motor de soep indraait. Daarnaast bestaat er geen mooier geluid dan een 6, 8, 10 of 12 cilinder die naar de 7k toeren gaat :9~ (benzine that is, volgens mij moet je minimaal een Audi 3.2 TDI hebben voor je in een diesel de 100 in z'n 2 kunt halen)
Mijn instructeur wil dat ik bij 50 naar zn 4 schakel deze is echt behoorlijk gefocust op zuinig rijden(maar stukken beter dan die andere, slordige prutser)
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:32:52 #244
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84601894
Ik moet ook eerst gas los en koppelen pas vlak voor het remmen, maar als ik al zeker weet dat ik een paar seconden later moet remmen dan doe ik het vaak ook wel eerder. In de stad hoor ik er nooit wat over, maar bij afritten en bij meer dan 50 km/u krijg ik wel commentaar nu als ik te vroeg koppel.

Ik maak me wel zorgen over een situatiebevraging op het examen. Ik let heus wel genoeg op, maar heb een èrg slecht geheugen en uit onzekerheid durf ik veel niet meer te noemen. Kan me mogelijk de kop kosten terwijl het niet terecht zou zijn.
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:33:48 #245
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84601937
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:32 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Mijn instructeur wil dat ik bij 50 naar zn 4 schakel deze is echt behoorlijk gefocust op zuinig rijden(maar stukken beter dan die andere, slordige prutser)
Ach, waarom zou je ook niet? Het levert je alleen maar voordelen op. Ik doe het overigens wel alleen bij lange(re) rechte stukken. 50 in de 4, 80 in de 6.
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:43:30 #246
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_84602378
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:53 schreef BasementDweller het volgende:
Tevens kan je gekoppeld harder remmen (mocht dat nodig zijn).
:?
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:02:33 #247
263519 PolkaDots
inevitability
pi_84603227
Hmm ik heb dus vandaag om 11:40 examen gedaan, en kan hem morgen aanvragen op het gemeentehuis. Ik moet morgenmiddag werken, maar weet iemand of ik hem 's ochtends al kan aanvragen of 's middags pas? En zou ik hem dan maandag al kunnen ophalen? :D
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:06:06 #248
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84603380
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:02 schreef PolkaDots het volgende:
Hmm ik heb dus vandaag om 11:40 examen gedaan, en kan hem morgen aanvragen op het gemeentehuis. Ik moet morgenmiddag werken, maar weet iemand of ik hem 's ochtends al kan aanvragen of 's middags pas? En zou ik hem dan maandag al kunnen ophalen? :D
Ja; met een beetje geluk wel, gewoon maandag langsgaan in de loop van de dag.
pi_84603451
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:43 schreef rycemasta het volgende:

[..]

:?
... want dan rem je op de motor + remmen.
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:22:50 #250
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84604052
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:32 schreef twiFight het volgende:
Ik maak me wel zorgen over een situatiebevraging op het examen. Ik let heus wel genoeg op, maar heb een èrg slecht geheugen en uit onzekerheid durf ik veel niet meer te noemen. Kan me mogelijk de kop kosten terwijl het niet terecht zou zijn.
Dat heb ik ook. Ik heb tijdens mijn rijles nooit een situatiebevraging gehad. Bij mijn TTT zou ik er een krijgen, niet gehad. Bij mijn 3 examens zou ik bij alle 3 een krijgen (zeiden ze van tevoren), maar alleen bij de laatste gehad. Had er echt niet op gerekend, hij zei plots "stop daar maar even". Ik dacht dat ik wat fout gedaan had (klein beetje maar, stuurde niet scherp genoeg in).

Ik wist alleen nog maar dat ik naar rechts was gegaan, dus ik zei dat ik spiegelde (binnen, buiten, schouder), richting aangaf en naar rechts ging.
Hij: "oh, dus je schakelde niet terug?".
Ik: "oh ja, ik schakelde terug naar z'n 2".
Hij: "oh, dus je remde niet?"
Ik: " :{ Ehm, jawel :P"
pi_84604122
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:22 schreef jacobras het volgende:

[..]

Dat heb ik ook. Ik heb tijdens mijn rijles nooit een situatiebevraging gehad. Bij mijn TTT zou ik er een krijgen, niet gehad. Bij mijn 3 examens zou ik bij alle 3 een krijgen (zeiden ze van tevoren), maar alleen bij de laatste gehad. Had er echt niet op gerekend, hij zei plots "stop daar maar even". Ik dacht dat ik wat fout gedaan had (klein beetje maar, stuurde niet scherp genoeg in).

Ik wist alleen nog maar dat ik naar rechts was gegaan, dus ik zei dat ik spiegelde (binnen, buiten, schouder), richting aangaf en naar rechts ging.
Hij: "oh, dus je schakelde niet terug?".
Ik: "oh ja, ik schakelde terug naar z'n 2".
Hij: "oh, dus je remde niet?"
Ik: " :{ Ehm, jawel :P"
En stuurde je niet dan? :?

:')
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:25:45 #252
98259 mstr
Een jonge God!
pi_84604187
Situatiebevraging heb ik ook niet gehad bij mijn examen. :P
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:21:28 #253
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84606797
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:24 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

En stuurde je niet dan? :?

:')
"en naar rechts ging" = sturen :P. Hij stelde die vragen trouwens wel zo'n toon waardoor ik dacht dat ik een fietser over 't hoofd gezin had ofzo -O-.
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:38:16 #254
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84607631
Ja, nou, klassiek voorbeeld waarbij ik het helemaal zou kunnen verneuken. Ik zou heus die fietser wel gezien hebben, maar dat komt even later niet meer in me op. Als hij later nou zou vragen hoe snel je er mocht dan weet ik het hopelijk nog wel, maar ook niet altijd. Vorige les reed ik door een woongebied, dat zijn dingen die ik wel onthoud (je mag immers maar voortkakken met zo'n 15 km/u grom). Maar die vraag beantwoordde ik 5 seconden na dat gebied, dan weet ik het nog wel. Maar of een auto nou van links kwam of van rechts.. /slik
pi_84608368
Die situatievragen verklootte ik ook altijd. Ging hij na een kruising helemaal seconde voor seconde vragen wat ik deed. Weet ik veel :D En toen zei hij het allemaal voor hoe het had moeten gaan, en ik kon hem echt helemaal niet volgen, liep drie stappen achter en vroeg me af of we het wel over dezelfde kruising hadden :D . Bij de laatste les nog een situatiebespreking gehad over een parkeerterrein bij een supermarkt, en dat ging wel goed. De gevaren: overstekend wild (winkelende huisvrouwen), verkeer van rechts heeft voorrang, het was zaterdag dus veel kinders die zich vervelen en rondrennen, veel fietsers, mensen die hun achterklep/portier opengooien zonder te kijken, mensen die uitparkeren/inparkeren/plekje zoeken om te parkeren en niet goed kijken, zulke dingen. Ik kon echt van alles opnoemen, ik slaagde met vlag en wimpel :D .
Tap tap tap
  woensdag 28 juli 2010 @ 22:57:29 #256
218527 rycemasta
rijstmeester
pi_84608675
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:07 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

In het geval van een noodstop, als je dat bedoelt, heeft het in ieder geval geen nut.
pi_84608759
Een beetje toch wel?

En ik had het niet per se over een noodstop. Maar je remt gewoon harder.
pi_84615829
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:07 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Tenzij je harder remt dan de motor je afremt, dan blijftie je juist versnellen omdat hij nog op toeren is ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:09:10 #259
263519 PolkaDots
inevitability
pi_84616568
En wie moet er deze week of volgende week op? :D
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:18:16 #260
76625 Blackviper
pi_84616736
29 oktober AVD examen.. het is blijkbaar druk...
  donderdag 29 juli 2010 @ 09:51:00 #261
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84617447
Situatiebevraging vond ik ook lastig. Ik werd zelfs van te voren ingelicht. Werd er gezegd dat ik de volgende situatie moest onthouden, omdat we het daar over gingen hebben. Drie minuten later was ik alles kwijt. Welke auto's had gezien? Waar gingen die heen? Wat had ik voor handelingen uitgevoerd? Waar heb ik heen gekeken? Ik had geen idee meer. Ook vroeg hij een keer wat voor borden er hadden gestaan, ik had allerlei borden opgenoemd, bleek er helemaal geen enkel bord gestaan te hebben :')

Gelukkig tijdens m'n examen niks van gemerkt. Ik zou wel een situatiebevraging krijgen, maar uiteindelijk had m'n examinator het zo druk met m'n instructeur op de achterbank dat ie alles is vergeten :s)
pi_84618900
Straks om 1 uur afrijden in Emmeloord!
pi_84619179
Succes!!!
Tap tap tap
pi_84620172
Ik ben geslaagd. (8> vanochtend om 9:50 in Leiden

Moest in een Golf TDI 1.9 examen doen, nog nooit in gereden (lesauto kapot gegaan), rij normaal in een Suzuki SX4 dus was wel eventjes wennen :)

Tis gelukkig goed gegaan :)
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:01:32 #265
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84621214
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 10:45 schreef Chung het volgende:
Straks om 1 uur afrijden in Emmeloord!
Emmeloord? Daar moest ik ook. :) Woon je daar ergens? Succes iig!

quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:30 schreef Kadunaa het volgende:
Ik ben geslaagd. (8> vanochtend om 9:50 in Leiden

Moest in een Golf TDI 1.9 examen doen, nog nooit in gereden (lesauto kapot gegaan), rij normaal in een Suzuki SX4 dus was wel eventjes wennen :)

Tis gelukkig goed gegaan :)
Gefeliciteerd! Blij dat het gelukt is met de nieuwe auto.

Ik heb net mijn rijbewijs opgehaald, hij was er al :). Jammer dat onze auto nu niet voor de deur staat, kan waarschijnlijk pas vanmiddag om 5 uur ofzo rijden :(.
  donderdag 29 juli 2010 @ 16:19:47 #266
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84631552
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 12:01 schreef jacobras het volgende:
Jammer dat onze auto nu niet voor de deur staat, kan waarschijnlijk pas vanmiddag om 5 uur ofzo rijden :(.
Aw meid, wat erg :P (ja ik weet dat je geen vrouw bent).

Zo weer rijles, hopelijk is het druk, want dat moet ik beter oefenen. Ik zie mezelf nog wel zakken op te langzaam rijden en slecht doorrijden namelijk. Hopelijk is de instructeur weer vrolijk, dan leer ik veel meer gek genoeg. nog errr.. 8 lessen voordat ik moet afrijden.
pi_84632528
Ik moet juist langzamer gaan rijden. Mijn instructeur zei dat ik vlot rijden en hard rijden een beetje door de war haalde :D
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:14:09 #268
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84642388
Nou vooruit, rijles ging wel aardig. Ik moet meer naar rechts rijden cq bochten scherper nemen en eerder een klaverblad inkijken. Had bijna een aanrijding
  donderdag 29 juli 2010 @ 22:27:32 #269
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84646045
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 21:14 schreef twiFight het volgende:
Nou vooruit, rijles ging wel aardig. Ik moet meer naar rechts rijden cq bochten scherper nemen en eerder een klaverblad inkijken. Had bijna een aanrijding
Vertel? En wat is een klaverblad? :P
  donderdag 29 juli 2010 @ 23:31:55 #270
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_84648454
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 08:03 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Tenzij je harder remt dan de motor je afremt, dan blijftie je juist versnellen omdat hij nog op toeren is ;)
Weet je hoe je goed remt? Gewoon keihard in z`n 1 zetten!!1!EINZ!!!1!1!!
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
pi_84648947
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:31 schreef jortkeldert het volgende:

[..]

Weet je hoe je goed remt? Gewoon keihard in z`n 1 zetten!!1!EINZ!!!1!1!!
Ik weet nog wel een matige grap. Je betaalt zo ¤1500 voor je rijles. Ga je in die autozetten, 100km/h rijden en dan in z'n 1 zetten :D . De rij-instructeur zo van huh wat doe je? :? :? !!! Zeg je, ja maar ik heb het toch betaald :D :D !!1!!!!!!1!
  donderdag 29 juli 2010 @ 23:53:21 #272
245888 jortkeldert
Waar de CAPS LOCKT
pi_84649197
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:45 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Ik weet nog wel een matige grap. Je betaalt zo ¤1500 voor je rijles. Ga je in die autozetten, 100km/h rijden en dan in z'n 1 zetten :D . De rij-instructeur zo van huh wat doe je? :? :? !!! Zeg je, ja maar ik heb het toch betaald :D :D !!1!!!!!!1!
Het feit dat je mijn garp niet als slecht kwalificeert doet mij deugd O+
20 jaar oud, en wat had ik bereikt?
  vrijdag 30 juli 2010 @ 09:59:28 #273
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84656929
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 23:45 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Maakt wel een mooi geluid, als je uitvoegt op de snelweg voor een bocht en terugschakelt van 5 naar 3, maar 'm per ongeluk in z'n 1 zet..Dat krakende, schurende, jammerende geluid, heerlijk O+
pi_84656962
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 09:59 schreef Purdey het volgende:

[..]

Maakt wel een mooi geluid, als je uitvoegt op de snelweg voor een bocht en terugschakelt van 5 naar 3, maar 'm per ongeluk in z'n 1 zet..Dat krakende, schurende, jammerende geluid, heerlijk O+
Je hebt er ervaring mee? :D
Tap tap tap
pi_84657977
Gisteren weer sinds een maand een rijles gehad. Ging wel redelijk, maar was niet echt een succes. Toch nog 3x laten afslaan, en dat voor een 6e les :(
Ik heb drie kernwoorden van hem meegekregen waar ik de volgende keer op moet gaan letten: rust, controle en op tijd :')
  vrijdag 30 juli 2010 @ 10:44:45 #276
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84658225
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:00 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Je hebt er ervaring mee? :D
Absoluut, in m'n lesauto :) Vond het al vreemd dat ie er niet in wilde, tot dat krakende geluid en een schreeuwende instructeur ;) Vond het altijd wel leuk om te kijken wat een auto in bepaalde situaties doet. Iets wat je met een eigen auto niet snel doet ;)
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:22:12 #277
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84659340
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:36 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Gisteren weer sinds een maand een rijles gehad. Ging wel redelijk, maar was niet echt een succes. Toch nog 3x laten afslaan, en dat voor een 6e les :(
Ik heb drie kernwoorden van hem meegekregen waar ik de volgende keer op moet gaan letten: rust, controle en op tijd :')
Zo, en dat voor een zesde les? Schaam je! :P Afslaan is niet erg, als je 'm maar veilig weer aan krijgt. Je moet alleen opletten dat als de auto afslaat, je niet meteen al je aandacht op de auto richt om 'm maar met een recordsnelheid maar weer aan te krijgen ;).
  vrijdag 30 juli 2010 @ 11:27:35 #278
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_84659478
quote:
Op vrijdag 30 juli 2010 10:36 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Zelfs op het examen had ik hem een keer af laten slaan, afslaan is is zeker niet erg je zit ook niet voor niets in een lesauto. Zolang je het maar snel weer weet op te lossen. En als je een maand niet gereden hebt moet je er natuurlijk ook weer even inkomen. :)
pi_84659743
Bij mijn examen sloeg ie ook af, goed blijven kijken en niet in de stress schieten :)
Tap tap tap
pi_84673226
Bij mij is de auto nooit afgeslagen.. }) Ook niet tijdens mijn lessen, gewoon plankgas rijden! :+
pi_84676778
Bij mij is ie in de eerste paar lessen wel een keertje afgeslagen door te remmen bij lage snelheid zonder koppeling, en een keer door de koppeling te snel op te laten komen. Toen ik dat allebei een keer gedaan had is het nooit meer gebeurd :)
pi_84682164
Maandag begin ik met m'n motorrijbewijs, daar had ik wel even zin in. Moet goedkomen met het AVD gedeelte, aangezien ik al een aantal jaren m'n autorijbewijs heb. Waar ik geen zin in heb is weer dat stomme theorie-gedoe halen :P
  vrijdag 30 juli 2010 @ 22:19:12 #283
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84684000
Nou, vandaag weer een rijles. Voor het eerst in zijn 3 gezet ipv de 5, ik schrok best :P Ik kijk nog steeds weer niet genoeg vooruit bij invoegende medeautomobilisten wanneer ik zelf moet uitvoegen. Daar ging mijn bijna-aanrijding van vorige keer ook over. Ik bleef precies op gelijke snelheid en gelijke positie doorrijden, terwijl hij invoegen wou en ik uitvoegen wou. Overigens vind ik het in hindsight zijn schuld; hij heeft al een rijbewijs, hij zou het beter moeten weten :P

Wel weer veel kleine foutjes vandaag, niet genoeg kijken, niet goed voorsorteren, te dicht bij een afslag parkeren, niet genoeg doorrijden, 80 gaan rijden in de bebouwde kom, etc etc. Ik begin me echt af te vragen hoe ik in godsnaam mijn examen moet gaan halen. Ik ben echt zwaar teleurgesteld in mijn eigen prestaties.
  vrijdag 30 juli 2010 @ 22:21:23 #284
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84684097
En een klaverblad is een bepaalde verkeerssituatie, die van bovenaf doet denken aan de vorm van een klaverblad. Voor een voorbeeld, zie:

1http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.972782,5.918841&spn=0.015635,0.045276&z=15
Het kenmerkt zich door veel invoegend en uitvoegend verkeer met op enkele punten erg korte in/uitvoegstroken. Invoegstroken gaan steeds over in een uitvoegstrook. Niks dramatisch, maar je moet wel goed vooruitkijken.
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:12:55 #285
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_84689234
ik heb nog een paar theorieboeken liggen van een jaar of 4 geleden, zijn deze nog 'geldig' - of is de theorie inmiddels ontzettend veranderd? Ga er toch maar weer eens voor. Ben het OV zat.
Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_84689543
quote:

[..]

ahumm ik was 35....
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
pi_84689765
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:12 schreef Reddiablo het volgende:
ik heb nog een paar theorieboeken liggen van een jaar of 4 geleden, zijn deze nog 'geldig' - of is de theorie inmiddels ontzettend veranderd? Ga er toch maar weer eens voor. Ben het OV zat.
Die boeken kun je gewoon gebruiken.

Als je het niet erg vindt om te zakken. ;)
pi_84689859
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:12 schreef Reddiablo het volgende:
zeker net de tariefsverhogingen gehoord??
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:26:51 #289
25957 Reddiablo
pi_84689931
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:25 schreef singlemetkids het volgende:

[..]

zeker net de tariefsverhogingen gehoord??
Ieder jaar hetzelfde liedje :s
www.3voor12denhaag.nl
  zaterdag 31 juli 2010 @ 00:27:29 #290
25957 Reddiablo
pi_84689956
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:23 schreef vannelle het volgende:

[..]

Die boeken kun je gewoon gebruiken.

Als je het niet erg vindt om te zakken. ;)
Daarom vraag ik het juist :P
Maar moet je nu juist veel andere dingen weten dan vroegah? Technische aspecten enzo hoorde ik laatst, of is dat nog niet?
www.3voor12denhaag.nl
pi_84690474
Heb een boekje uit 2008 gebruikt en ben daarmee geslaagd (in 2010). Het enige waarvan ik wist dat het veranderd was, was de snelheid voor aanhangwagens (van 80 naar 90) op de snelweg.
Verder weet ik niet of er veel veranderd is tussen 2006 en 2008...
Wat in ieder geval wel nieuw is bij theorie is de gevaarherkenning. Alhoewel daar niks over in mijn standaard theorie boek stond waaruit ik alles heb geleerd.
pi_84690984
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:27 schreef Reddiablo het volgende:

[..]

Daarom vraag ik het juist :P
Maar moet je nu juist veel andere dingen weten dan vroegah? Technische aspecten enzo hoorde ik laatst, of is dat nog niet?
Mijn punt is: Veel is hetzelfde.
Maar er is idd eea veranderd en het zou lullig zijn om op 1 puntje te zakken omdat dat gegeven niet in je boekje stond.
pi_84691461
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 00:49 schreef vannelle het volgende:

[..]

Mijn punt is: Veel is hetzelfde.
Maar er is idd eea veranderd en het zou lullig zijn om op 1 puntje te zakken omdat dat gegeven niet in je boekje stond.
Je kan natuurlijk wel gaan opzoeken wat er allemaal veranderd is. Kost wat werk, maar spaart je toch ook weer de kosten van de nieuwe boeken (t.w.v. een theorie-examen of nog meer).
pi_84692359
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 01:01 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Je kan natuurlijk wel gaan opzoeken wat er allemaal veranderd is. Kost wat werk, maar spaart je toch ook weer de kosten van de nieuwe boeken (t.w.v. een theorie-examen of nog meer).
Je kunt ook alles op gaan zoeken, heb je helemaal geen boekjes nodig.
pi_84693220
Hij heeft al een boek uit 2006 liggen, en daaruit leer je toch wat makkelijker.
pi_84693268
Koop gewoon een boek 20euro klaar.. Wat zijn mensen gierig zeg. -O-
pi_84693334
Als het je een uurtje kost en het bespaart je ¤20 (of volgens mij meer), dan heb ik het er wel voor over. Ik noem het zuinig.
pi_84693427
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 02:10 schreef BasementDweller het volgende:
Als het je een uurtje kost en het bespaart je ¤20 (of volgens mij meer), dan heb ik het er wel voor over. Ik noem het zuinig.
Welke nieuwe regels gelden er vanaf 1 juli?
pi_84693444
Geen idee, ik ben al geslaagd voor m'n theorie
pi_84693664
quote:
Op zaterdag 31 juli 2010 02:15 schreef BasementDweller het volgende:
Geen idee, ik ben al geslaagd voor m'n theorie
Net theorie gedaan en je weet het niet. Precies mijn punt.
Waarom zou je een oud boek gebruiken en bij elk dingetje wat je leest je afvragen of het nog wel actueel is?
Haal dan een goed boek of haal alles van internet als je actueel wil blijven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')