Instructeur vroeg waar ik heen geweest was na het examen, maar ik kon het helemaal niet na vertellen terwijl in dat gebied zoveel gereden heb.quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:32 schreef PolkaDots het volgende:
[..]
Dankjewel![]()
Ja dat vooral.. nu even doorsparen voor een auto!
Het is denk ik wel normaal dat het niet doordringt.. Ik maak mezelf altijd wijs bij iets belangrijks dat het niet uitmaakt of ik het haal, om mezelf die teleurstelling te besparen. Maar dan ben je minder blij als je hem dan wel haalt. Ik denk dat ik vanavond opeens meer herinner van de rit, nu lijkt het allemaal onecht of zo
Mijn instructeur wil dat ik bij 50 naar zn 4 schakel deze is echt behoorlijk gefocust op zuinig rijden(maar stukken beter dan die andere, slordige prutser)quote:Op woensdag 28 juli 2010 14:10 schreef chiren het volgende:
[..]
Braaf knaapjeIn z'n 2 tot de 100 is gewoon leuk af en toe
Motorschade treed pas op wanneer je dit met een koude motor doet, met een goed warme motor kun je weinig kapot maken, er zit bijna in iedere auto wel een toerenbegrenzer die voorkomt dat je motor de soep indraait. Daarnaast bestaat er geen mooier geluid dan een 6, 8, 10 of 12 cilinder die naar de 7k toeren gaat
(benzine that is, volgens mij moet je minimaal een Audi 3.2 TDI hebben voor je in een diesel de 100 in z'n 2 kunt halen)
Ach, waarom zou je ook niet? Het levert je alleen maar voordelen op. Ik doe het overigens wel alleen bij lange(re) rechte stukken. 50 in de 4, 80 in de 6.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:32 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Mijn instructeur wil dat ik bij 50 naar zn 4 schakel deze is echt behoorlijk gefocust op zuinig rijden(maar stukken beter dan die andere, slordige prutser)
quote:Op woensdag 28 juli 2010 18:53 schreef BasementDweller het volgende:
Tevens kan je gekoppeld harder remmen (mocht dat nodig zijn).
Ja; met een beetje geluk wel, gewoon maandag langsgaan in de loop van de dag.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:02 schreef PolkaDots het volgende:
Hmm ik heb dus vandaag om 11:40 examen gedaan, en kan hem morgen aanvragen op het gemeentehuis. Ik moet morgenmiddag werken, maar weet iemand of ik hem 's ochtends al kan aanvragen of 's middags pas? En zou ik hem dan maandag al kunnen ophalen?
Dat heb ik ook. Ik heb tijdens mijn rijles nooit een situatiebevraging gehad. Bij mijn TTT zou ik er een krijgen, niet gehad. Bij mijn 3 examens zou ik bij alle 3 een krijgen (zeiden ze van tevoren), maar alleen bij de laatste gehad. Had er echt niet op gerekend, hij zei plots "stop daar maar even". Ik dacht dat ik wat fout gedaan had (klein beetje maar, stuurde niet scherp genoeg in).quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:32 schreef twiFight het volgende:
Ik maak me wel zorgen over een situatiebevraging op het examen. Ik let heus wel genoeg op, maar heb een èrg slecht geheugen en uit onzekerheid durf ik veel niet meer te noemen. Kan me mogelijk de kop kosten terwijl het niet terecht zou zijn.
En stuurde je niet dan?quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:22 schreef jacobras het volgende:
[..]
Dat heb ik ook. Ik heb tijdens mijn rijles nooit een situatiebevraging gehad. Bij mijn TTT zou ik er een krijgen, niet gehad. Bij mijn 3 examens zou ik bij alle 3 een krijgen (zeiden ze van tevoren), maar alleen bij de laatste gehad. Had er echt niet op gerekend, hij zei plots "stop daar maar even". Ik dacht dat ik wat fout gedaan had (klein beetje maar, stuurde niet scherp genoeg in).
Ik wist alleen nog maar dat ik naar rechts was gegaan, dus ik zei dat ik spiegelde (binnen, buiten, schouder), richting aangaf en naar rechts ging.
Hij: "oh, dus je schakelde niet terug?".
Ik: "oh ja, ik schakelde terug naar z'n 2".
Hij: "oh, dus je remde niet?"
Ik: "Ehm, jawel
"
"en naar rechts ging" = sturenquote:
In het geval van een noodstop, als je dat bedoelt, heeft het in ieder geval geen nut.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:07 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
... want dan rem je op de motor + remmen.
Tenzij je harder remt dan de motor je afremt, dan blijftie je juist versnellen omdat hij nog op toeren isquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:07 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
... want dan rem je op de motor + remmen.
Emmeloord? Daar moest ik ook.quote:
Gefeliciteerd! Blij dat het gelukt is met de nieuwe auto.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:30 schreef Kadunaa het volgende:
Ik ben geslaagd.vanochtend om 9:50 in Leiden
Moest in een Golf TDI 1.9 examen doen, nog nooit in gereden (lesauto kapot gegaan), rij normaal in een Suzuki SX4 dus was wel eventjes wennen![]()
Tis gelukkig goed gegaan
Aw meid, wat ergquote:Op donderdag 29 juli 2010 12:01 schreef jacobras het volgende:
Jammer dat onze auto nu niet voor de deur staat, kan waarschijnlijk pas vanmiddag om 5 uur ofzo rijden.
Vertel? En wat is een klaverblad?quote:Op donderdag 29 juli 2010 21:14 schreef twiFight het volgende:
Nou vooruit, rijles ging wel aardig. Ik moet meer naar rechts rijden cq bochten scherper nemen en eerder een klaverblad inkijken. Had bijna een aanrijding
Weet je hoe je goed remt? Gewoon keihard in z`n 1 zetten!!1!EINZ!!!1!1!!quote:Op donderdag 29 juli 2010 08:03 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Tenzij je harder remt dan de motor je afremt, dan blijftie je juist versnellen omdat hij nog op toeren is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |