abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84474446
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:04 schreef Purdey het volgende:

[..]

Jij bent hier nog niet zo lang, maar hoe zullen we het zeggen..Ik 'deed' mijn instructeur, dat dekt de lading wel ;)
Betaling in natura?
pi_84474773
quote:
Op zondag 25 juli 2010 16:49 schreef Purdey het volgende:

[..]

Daarom neemt m'n instructeur z'n telefoon niet meer op als ik bel :') Mijn opmerkingen zijn af en toe iets te aanwezig geweest geloof ik..
Nee joh, juist hartstikke leuk! ^O^
  zondag 25 juli 2010 @ 18:34:56 #153
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84475081
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:15 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Betaling in natura?
Nou, ik betaalde keurig aan de rijschool hoor ;) Dat soort meisjes die jij bedoeld vragen juist geld voor hun diensten :')
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  zondag 25 juli 2010 @ 18:39:34 #154
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84475252
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:25 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nee joh, juist hartstikke leuk! ^O^
Had ik toch jou moeten hebben als instructeur ;) Die van mij vond het bijvoorbeeld niet leuk als ik hem wakker maakte door hard te remmen en dan te zeggen 'Sorry, ik heb je toch niet wakker gemaakt?' Terwijl jij sowieso niet in slaap was gevallen ;)
  zondag 25 juli 2010 @ 18:41:17 #155
62419 CherryLips
chocoholic
pi_84475316
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:39 schreef Purdey het volgende:

[..]

Had ik toch jou moeten hebben als instructeur ;) Die van mij vond het bijvoorbeeld niet leuk als ik hem wakker maakte door hard te remmen en dan te zeggen 'Sorry, ik heb je toch niet wakker gemaakt?' Terwijl jij sowieso niet in slaap was gevallen ;)
Vriendin van me zette tijdens het lessen 's avonds per ongeluk het groot licht aan. Instructeur in paniek. Had ze blijkbaar gezegd: 'Ik wilde even checken of je nog oplette!'
Wat ervan waar is... :P
Tap tap tap
pi_84475720
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:14 schreef honkhonk het volgende:
Omdat je dan ook eens uit je kelder komt ;)
Als ik uit mijn kelder wil komen hoef ik daarvoor nog geen rijlessen te nemen :) . Rijlessen vind ik gewoon leuk, maar ik heb dan ook wel een leuke instructeur.
  zondag 25 juli 2010 @ 19:07:26 #157
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84476400
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Vriendin van me zette tijdens het lessen 's avonds per ongeluk het groot licht aan. Instructeur in paniek. Had ze blijkbaar gezegd: 'Ik wilde even checken of je nog oplette!'
Haha af en toe moet je die mensen even alert maken, ze verslappen nogal snel :')
pi_84477159
quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:39 schreef Purdey het volgende:

[..]

Jah, verdorie, hadden we dit maar eerder geweten. ;) En in slaap vallen bij jou? :Z <= neuh....
Ik heb altijd de grootste lol gehad met m'n leerlingen en soms was zelf de dupe van geintjes.
Zo vermoedde ik ooit eens een kleine storing aan de motor dus ff snel checken. Ik met de kop onder de motorkap en zij drukt ineens op de claxon.
Ik schrikken natuurlijk en stoot m'n harses aan de motorkap. Quasikwaad naar binnen kijken en dan zien dat ze helemaal in een deuk ligt. Probeer dan zelf maar es niet te lachen. _O-
Nondejuu, waarom ben ik eigenlijk gestopt?

quote:
Op zondag 25 juli 2010 18:41 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Denk dat bijna het hele verhaal kan kloppen, heb alleen een beetje moeite met de "paniek" van de instructeur.
Maar dat soort opmerkingen kan heel goed!
Gewoon nog een voorbeeldje:
Een leerlinge nam een afslag naar rechts veeeeeel te hard. Dat zag ik aankomen maar liet het gebeuren. Dat kon omdat er toch niks aan kwam en er dus geen gevaar was en het MOEST gebeuren omdat ze dat wel vaker deed maar opmerkingen daar over negeerde of vergat. Zoals ik al eerder ergens typte, fouten moet je kunnen maken, preventief ingrijpen leer je veel minder van.
Maar goed, véél te wijd door die bocht. We zaten op een voorsorteervak en de rijbaan voor rechtdoor, allebei voorzien van pijlen bedoeld voor de tegenliggers.
Ik: Zie je nu wat er gebeurt als je je snelheid niet tijdig aanpast?
Zij: Gaat toch goed? Alleen die pijlen staan de verkeerde kant op, stom hoor. _O_ _O-
pi_84477358
Mijn instructeur vindt ook dat ik te hard door bochten ga, voornamelijk na een afslag, maar ik vind dat ik die bochten gewoon altijd lekker strak neem :P
pi_84477607
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:30 schreef BasementDweller het volgende:
Mijn instructeur vindt ook dat ik te hard door bochten ga, voornamelijk na een afslag, maar ik vind dat ik die bochten gewoon altijd lekker strak neem :P
Nou..........................misschien moet je toch eens naar je instructeur gaan luisteren dan. Hij leert je hoe je moet rijden volgens CBR normen. CBR, CBR.............Oh wacht! Die geven toch de rijvaardigheidsbewijzen af? :Y
Dit is niet de tijd om eigenwijs te gaan doen. ;)

Hoe je rijdt als je eenmaal je rbw hebt moet je helemaal zelf weten mits je het veilig houdt natuurlijk.
Maar studeer dat toneelstuk voor het CBR ajb goed in, wordt anders alleen maar onnodig duur. ;)
  zondag 25 juli 2010 @ 19:43:24 #161
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84477875
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:26 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jah, verdorie, hadden we dit maar eerder geweten. ;) En in slaap vallen bij jou? :Z <= neuh....
Ik heb altijd de grootste lol gehad met m'n leerlingen en soms was zelf de dupe van geintjes.
Zo vermoedde ik ooit eens een kleine storing aan de motor dus ff snel checken. Ik met de kop onder de motorkap en zij drukt ineens op de claxon.
Ik schrikken natuurlijk en stoot m'n harses aan de motorkap. Quasikwaad naar binnen kijken en dan zien dat ze helemaal in een deuk ligt. Probeer dan zelf maar es niet te lachen. _O-
Nondejuu, waarom ben ik eigenlijk gestopt?
Haha, wel een goede eigenlijk ;) Ik had het zo zelf kunnen doen :') Wel een keer toen we gingen tanken, en hij ging afrekenen de auto een stukje verplaatst naar voren in een parkeervak, ik geloof dat hij toen wel redelijk tegen een nervous breakdown aan zat toen hij buitenkwam :')
Ik vind het ook nog steeds onbegrijpelijk dat je geen instructeur meer bent, het lijkt mij een hartstikke leuk beroep moet ik eerlijk zeggen. Verdiende het eigenlijk een beetje? Aangezien je voor rijles ook best veel betaald..
pi_84478016
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:37 schreef vannelle het volgende:

[..]

Nou..........................misschien moet je toch eens naar je instructeur gaan luisteren dan. Hij leert je hoe je moet rijden volgens CBR normen. CBR, CBR.............Oh wacht! Die geven toch de rijvaardigheidsbewijzen af? :Y
Dit is niet de tijd om eigenwijs te gaan doen. ;)

Hoe je rijdt als je eenmaal je rbw hebt moet je helemaal zelf weten mits je het veilig houdt natuurlijk.
Maar studeer dat toneelstuk voor het CBR ajb goed in, wordt anders alleen maar onnodig duur. ;)
minder remmen => minder brandstofverbruik => het nieuwe rijden = CBR-norm ^O^

Tja, zoals je ziet ben ik een erg eigenwijs persoon dus ik moet me vreselijk inhouden om aan de soms nogal overdreven CBR eisen te voldoen ;( .
  zondag 25 juli 2010 @ 19:50:56 #163
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84478182
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:46 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

minder remmen => minder brandstofverbruik => het nieuwe rijden ^O^

Tja, ik ben een erg eigenwijs persoon dus ik moet me vreselijk inhouden om aan de soms nogal overdreven CBR eisen te voldoen ;( .
Het nieuwe rijden :') Daar veegt elk zelfrespecterend beginnend bestuurder zijn kont mee af..
Pardon my french
Als je moet remmen voor een bocht, moet je dat toch wel. Ik ga niet als een krankzinnige door een bocht omdat dat zo lekker in de brandstof scheelt.
  zondag 25 juli 2010 @ 19:53:16 #164
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_84478257
Ja dat nieuwe rijden is leuk en aardig maar zodra er geen LES meer op je auto staat beginnen mensen zich flink te ergeren als je je auto laat uitrollen als je ziet dat het licht rood is :')

Je brandstof verbruik is dan inderdaad nul, inclusief een stoet boze weggebruikers achter je _O-
Op elke fokker past een bril.
  zondag 25 juli 2010 @ 19:54:26 #165
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84478297
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:53 schreef Catch_me het volgende:
Ja dat nieuwe rijden is leuk en aardig maar zodra er geen LES meer op je auto staat beginnen mensen zich flink te ergeren als je je auto laat uitrollen als je ziet dat het licht rood is :')

Je brandstof verbruik is dan inderdaad nul, inclusief een stoet boze weggebruikers achter je _O-
Haha, halverwege je poot van het gas, en dan rollen maar, al zingend 'We zijn er bijna, maar nog niet helemaal.' _O-
pi_84478351
quote:

Dat valt wel mee. Als je hem laat uitrollen en hij springt op groen ben je veel sneller weg. Dus uitrollen voor een stoplicht heeft nog een goede reden.
pi_84478477
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:50 schreef Purdey het volgende:

[..]

Het nieuwe rijden :') Daar veegt elk zelfrespecterend beginnend bestuurder zijn kont mee af..
Pardon my french
Als je moet remmen voor een bocht, moet je dat toch wel. Ik ga niet als een krankzinnige door een bocht omdat dat zo lekker in de brandstof scheelt.
Niet alleen omdat het brandstof scheelt, maar vooral omdat het sneller is. En natuurlijk wel zolang het veilig kan.
pi_84479047
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:43 schreef Purdey het volgende:

[..]

Haha, wel een goede eigenlijk ;) Ik had het zo zelf kunnen doen :') Wel een keer toen we gingen tanken, en hij ging afrekenen de auto een stukje verplaatst naar voren in een parkeervak, ik geloof dat hij toen wel redelijk tegen een nervous breakdown aan zat toen hij buitenkwam :')
Ik vind het ook nog steeds onbegrijpelijk dat je geen instructeur meer bent, het lijkt mij een hartstikke leuk beroep moet ik eerlijk zeggen. Verdiende het eigenlijk een beetje? Aangezien je voor rijles ook best veel betaald..
Deze was gewoon geniaal! Helaas ten koste van mij maar dat doet niks af aan de humor. :)

Met tanken nam ik óf de leerling mee naar de kassa óf ik maakte een duidelijke afspraak dat er niet gereden ging worden zonder mij. * vannelle mompelt iets over verzekering/rijden zonder rbw.....

Ik ben destijds gestopt omdat ik merkte dat ik wel eens op het punt stond m'n geduld te verliezen.
Dat kwam door persoonlijke omstandigheden maar daar mag de leerling nooit de dupe van worden natuurlijk. Lessen hoort leuk te zijn! In een prettige sfeer leer je meer dan met een sjaggo zak hooi naast je.
Ben dus maar weer zelf achter het stuur gekropen maar dan in een vrachtwagen en op een reachstacker. (google is your friend ;) )
Zit wel te overwegen om weer les te gaan geven trouwens..........

Wat loon betreft: It sucks!!!!
Als je voor een baas werkt verdien je net zo veel als een magazijnmedewerker terwijl de verantwoordelijkheid veel groter is.
Dat je voor rijlessen veel betaald is een feit, maar da's echt niet allemaal voor de instructeur hoor! Was het maar waar.......
Van dat geld gaat af:

-belasting (zowel inkomsten- als omzetbelasting)
-verzekering auto
-houderschapsbelasting auto
-afschrijving auto (in 3 jaar)
-brandstof
-onderhoud
-bedrijfskosten (pand, reclame, ander personeel)

En dan ben ik vast nog wel eea vergeten.........zoals het salaris van de instructeur. ;)
Het is veel geld per uur, maar duur is het niet. Best wel een verschilletje toch?
pi_84479277
quote:
Op zondag 25 juli 2010 19:46 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

minder remmen => minder brandstofverbruik => het nieuwe rijden = CBR-norm ^O^

Tja, zoals je ziet ben ik een erg eigenwijs persoon dus ik moet me vreselijk inhouden om aan de soms nogal overdreven CBR eisen te voldoen ;( .

Hahahahahaaa, ik ken het!
De eisen zijn idd ook overdreven, vind ik ook. Maar daar is wel een reden voor:

Zodra je zelfstandig gaat rijden gaat zeg maar 30% van de cbr eisen verloren, doe je gewoon niet meer.
Maar juist omdat de lat nogal hoog ligt blijft er voldoende over om je veilig door het verkeer te bewegen.
Da's iig de theorie er achter en eerlijk gezegd geloof ik daar wel in.
  zondag 25 juli 2010 @ 20:23:44 #170
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84479609
quote:
Dat is wel blijven hangen van de tv reclame's van 't nieuwe rijden: 't licht op rood, van 't gas de poot! :P Omdat 't grappig rijmt dus ;)

Ik kan trouwens morgenochtend mijn rijbewijs aanvragen, eerst nog even pasfoto's laten maken. Daarna even naar m'n tante, die gaat dinsdag op vakantie en ik hoop dat ze haar auto hier laat en die aan mij wil uitlenen :P. Zou echt te vet zijn, kan ik daar gewoon 2 weken in rijden.

Twijfel trouwens nog of ik 'm met spoed ga aanvragen, ik wil 't wel, maar m'n ouders lopen d'r over te zeuren dat 't zonde is van het geld. Weet ik ook wel, maar ik wil 'm snel! :s)
  zondag 25 juli 2010 @ 22:21:16 #171
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84485182
Pfffffff is er uberhaupt nog wel iemand hier die zijn rijbewijs NIET met spoed aangevraagd heeft :P Alhoewel ik me er wel iets bij kan voorstellen, als je 2 dagen na je examen de kans hebt een auto te lenen dan wil je natuurlijk wel die ervaring op doen. Heel misschien kan ik het weekend rijden (ik rij donderdag af) en dan zal ik het ook wel doen misschien. Als ik dat weekend geen auto mee kan krijgen dan hou ik het lekker goedkoop hoor (y)

De laatste rijlessen gingen bij mij best relaxt. Niet eens zo goed, maar wel relaxt. Misschien had het er mee te maken dat ik 's avonds reed, terwijl ik dat normaal 's ochtends doe. Anyway, de gesprekken met mijn instructeur zijn een stuk fijner en hij zeurt minder. Ipv zeuren zegt hij nu gewoon hoe het wel moet, en dat werkt een stuk beter bij mij. Ik heb nog 6 lessen en ik denk dat ik het wel kan halen, ik moet nog wel werken aan wat dingen. Hopelijk is mijn examinator geen zak.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_84485849
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:21 schreef twiFight het volgende:
Pfffffff is er uberhaupt nog wel iemand hier die zijn rijbewijs NIET met spoed aangevraagd heeft :P
Ja ik, en ik had 'm 3 dagen later in de pocket. ^O^ Gewoon erheen gaan na 2/3 dagen en dan ligt 'ie er in de meeste gevallen. Of je hebt een bitch bij de balie zoals Purdey had ervaren, of haal ik nu dingen door de war?
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zondag 25 juli 2010 @ 23:07:29 #173
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84487096
Ik denk dat ik 'm maar normaal aanvraag, m'n ouders lopen er vet over te zeuren... :( Bij m'n AM rijbewijs ook gedaan, dan dachje wachten en dan elke dag bellen of ie er al is.

Purdey had inderdaad een zeikerd aan de balie.
pi_84492394
Bah, bah, bah! Ik heb nu al de oefenexamens op de cd-rom gedaan, alle motivaties bekeken waarom ik het nu juist weer eens fout had en nog heb ik er geen enkel gehaald.. (Wel eentje bijna :( Maar dat telt niet natuurlijk..)

Dan toch maar van morgenochtend in de trein t/m 14:45 met m'n neus in het boekje zitten ;( Wil 'm wel in een keer hebben!!
  maandag 26 juli 2010 @ 09:51:36 #175
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84495290
quote:
Op zondag 25 juli 2010 22:37 schreef house_is_a_feeling het volgende:

[..]

Ja ik, en ik had 'm 3 dagen later in de pocket. ^O^ Gewoon erheen gaan na 2/3 dagen en dan ligt 'ie er in de meeste gevallen. Of je hebt een bitch bij de balie zoals Purdey had ervaren, of haal ik nu dingen door de war?
Zij was indd helemaal niet liev tegen mij ;(
Wat ik daar na drie dagen deed, vrijdag was vrijdag en geen dinsdag 'juffrouw'..
Ik slaap er nog steeds slecht van ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')