abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_84334129
Stilstaan op een invoegstrook? Dat kan niet kloppen..
pi_84334372
Gefeliciteerd Dubish!
pi_84334631
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:43 schreef timoteetje het volgende:
Gefeliciteerd Dubish!
Dankje!
pi_84334720
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 22:38 schreef Dubish het volgende:
Stilstaan op een invoegstrook? Dat kan niet kloppen..
Gewoon als je dan een gaatje ziet in 3 seconde naar de 100 trekken
pi_84335040
Ja als je een Bugatti onder je kont hebt
pi_84335295
Ja toch!

Nee, maar ik kan het me ook haast niet voorstellen dat je wordt aangeraden om stil te gaan staan op een invoegstrook .
pi_84336352
Wat is gebruikelijk, dat de instructeur meegaat bij het examen of dat hij in het CBR gebouw koffie gaat drinken?
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:18:50 #58
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84336369
Ik kon het me ook niet voorstellen. Hieronder een quote uit "Rijopleiding in stappen" van VERJO:
quote:
Een zeer korte invoegstrook
Het is de bedoeling dat je een invoegstrook over voldoende afstand benut. Dit geeft je de gelegenheid je snelheid aan te passen. In een enkel geval is de invoegmogelijkheid onvoldoende (dit komt vaak voor bij wegwerkzaamheden). Als er geen mogelijkheid is om de snelheid aan te passen, kun je het beste stoppen aan het begin van de invoegstrook. Je moet dan wachten op een grotere interval.
Zie net dat het onder kopje "een zeer korte invoegstrook" staat.
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:18 schreef ScarFace- het volgende:
Wat is gebruikelijk, dat de instructeur meegaat bij het examen of dat hij in het CBR gebouw koffie gaat drinken?
Mijn instructeur ging alleen met TTT mee, tijdens examens ging 'ie lekker op het terras zitten. Maar als je vraagt wil je instructeur vast wel met je mee.
pi_84336550
Je gaat toch altijd proberen om ergens tussen te gaan rijden en dan hopen dat ze je wat ruimte geven? Als je er niet tussen komt kan je altijd nog aan het end van de invoegstrook stoppen (als er geen vluchtstrook is). Van Nelle, spuw is jouw kennis over deze kwestie!
pi_84336574
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:18 schreef jacobras het volgende:
Ik kon het me ook niet voorstellen. Hieronder een quote uit "Rijopleiding in stappen" van VERJO:
[..]

Zie net dat het onder kopje "een zeer korte invoegstrook" staat.
Ja, dan moet je wel als er geen vluchtstrook is.
  woensdag 21 juli 2010 @ 23:39:36 #61
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84337342
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:22 schreef BasementDweller het volgende:
Je gaat toch altijd proberen om ergens tussen te gaan rijden en dan hopen dat ze je wat ruimte geven? Als je er niet tussen komt kan je altijd nog aan het end van de invoegstrook stoppen (als er geen vluchtstrook is). Van Nelle, spuw is jouw kennis over deze kwestie!
Idd, ik ga ook niet zomaar stoppen hoor .

Zie trouwens deze invoegstrook eens: http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s_q&hl=nl&geocode=&q=zevenhuizen&sll=52.307021,4.751899&sspn=0.112936,0.242729&ie=UTF8&t=k&hq=&hnear=Zevenhuizen,+Zuid-Holland&ll=52.027155,4.578255&spn=0.000794,0.002642&z=19
pi_84338167
Ja, daar is stoppen overduidelijk beter dan jezelf ertussen raggen en hopen dat je niet van achter gelanceerd wordt.
pi_84338214
Ooo dat soort invoegstroken, daar moet je inderdaad stoppen. (Als er auto's aankomen )

Zo eentje hebben we ook hier in de buurt(Ik moest daar altijd stoppen van mijn instructeur, tenminste als ik linksaf moest):

Klikkerdeklik
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:15:25 #64
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84350706
Net terug van een slechte rijles, heb een boom geramd . Ik dacht dat ik rechtdoor kon, maar daar was alleen een fietspad nog. Dus ik denk ik keer 'm even in een parkeervak. Ladieda vrolijk aan 't keren en plots ram ik zo een boom van achteren. Gelukkig voor zover ik (achteraf) kon zien geen schade, maar sfeer in de auto was plots een stuk minder . Instructeur zei dat 't ook zijn fout was omdat hij dacht dat ik 'm zou ontwijken.

Verder liet ik 'm bij een stoplicht erg wild afslaan, en hield 't gas ingedrukt toen ik de motor startte. Gaf dus beetje veel herrie waarna ik, zoals de laatste tijd wel vaker, wat wil wegrij.

Inparkeren ging even fout, dus instructeur zei dat ik 'm maar even opnieuw moest doen. Toen kwam ik scheef te staan en schraapte ik bij inparkeren bijna een auto, remde gelukkig zelf op tijd.

Rij ik daar terug, grote lompe vrachtwagen in de verte voor me die plots op linkerweghelft ging rijden, ging een tracktor die daar reed inhalen. Maar ik dacht dat die tracktor op mijn weghelft op me af kwam (dat 'ie met het gras in de berm bezig was ofzo), dus ik ging vroeg opzij. Toen zag ik dat hij gewoon de goede kant opreed, ging ik twijfelen en instructeur wilde net ingrijpen dus toen ben ik maar naar rechts gegaan (er kwam een auto aan), om daarna de tracktor in te halen.

Ik wordt zaterdag om 11:30 opgehaald, eerst nog even een rijles en dan om 12:35 examen .
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:19:09 #65
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_84350840
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 23:18 schreef ScarFace- het volgende:
Ik mocht zelf kiezen , en heb ze met de TTT meegenomen en bij het examen achtergelaten.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_84351301
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:15 schreef jacobras het volgende:
<verhaal>
En dat allemaal in een uurtje tijd ? Ik wou dat ik door mensen als jou naar huis gebracht werd, maak je nog eens wat mee

Had vandaag ook weer eens een rijles, en volgens mij is 2 uur achter elkaar autorijden al te lang voor me . Laatste halfuur vergeet ik richting aan te geven, te spiegelen en rij ik met 45km/u over verkeersdrempels heen.

Ik lig volgens de instructeur wel op schema om voor 25 lessen geslaagd te zijn, dus das wel een opsteker
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
pi_84351410
Gefeliciteerd Dubish
pi_84351418
Twee uur lessen was voor mij ook te lang hoor, een stop bij de benzinepomp hielp weleens maar het laatste halfuurtje was echt een ramp
Tap tap tap
  donderdag 22 juli 2010 @ 12:43:36 #69
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84351751
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 12:31 schreef honkhonk het volgende:

[..]

En dat allemaal in een uurtje tijd ? Ik wou dat ik door mensen als jou naar huis gebracht werd, maak je nog eens wat mee
Hoho, ik rij niet altijd zo . Rijles van maandag ging harstikke goed, alleen nu dit.
pi_84352422
Ik vind 2 uur wel te doen, alleen vaak wat slordiger in het laatste half uur inderdaad. Maar 1 uur vind ik weer te kort. Dus 1.5uur is ideaal.
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:11:39 #71
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84352930
Mijn "record" is 4 uur op een dag . 2 uur rijles, toen thuis wat gegeten en toen weer 2 uur rijles. Nooit meer .

Overigens heeft m'n moeder propranolol (lol ) opgehaald, twijfel nog of ik 't zal nemen.
  donderdag 22 juli 2010 @ 13:45:00 #72
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84354205
Wat hebben we een lol, met propranolol. Forget it, je bent zo afwezig dat alle goede grappen langs je heen zullen gaan Eerst even uitproberen dus

Wat klote trouwens dat je rijles zo slecht ging, ook niet fijn dat je zaterdag examen hebt op deze manier Was je er niet helemaal bij? Maak je je te druk om je examen? Het komt vaker voor, enorm slechte les, en dan toch slagen. Ik hoop maar dat jij ook in die categorie valt Probeer te relaxen, en je gedachtes te verzetten! Kop op!

Eén keer een drie-uur durende rijles gehad, ter compensatie van een andere les. Ook geen doen. Ik mocht mezelf naar huis rijden, en m'n instructeur vroeg 'Vond je het vermoeiend?' 'Nee hoor ' 'Ik wel '
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
  donderdag 22 juli 2010 @ 14:05:28 #73
231715 jacobras
Freelance webdesigner
pi_84355020
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:45 schreef Purdey het volgende:
Wat hebben we een lol, met propranolol. Forget it, je bent zo afwezig dat alle goede grappen langs je heen zullen gaan Eerst even uitproberen dus
Ik zie 't ook niet zo zitten, al helemaal niet omdat je die dingen 3x op een dag moet innemen .
quote:
Wat klote trouwens dat je rijles zo slecht ging, ook niet fijn dat je zaterdag examen hebt op deze manier Was je er niet helemaal bij? Maak je je te druk om je examen? Het komt vaker voor, enorm slechte les, en dan toch slagen. Ik hoop maar dat jij ook in die categorie valt Probeer te relaxen, en je gedachtes te verzetten! Kop op!
Dank . Ik denk dat ik me te druk maak als ik een foutje maak, en dan wordt 't er niet beter op...
quote:
Eén keer een drie-uur durende rijles gehad, ter compensatie van een andere les. Ook geen doen. Ik mocht mezelf naar huis rijden, en m'n instructeur vroeg 'Vond je het vermoeiend?' 'Nee hoor ' 'Ik wel '
3 uur lijkt me echt niets, had je wel even een pauze tussendoor?
  donderdag 22 juli 2010 @ 14:08:01 #74
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_84355134
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 13:11 schreef jacobras het volgende:
Mijn "record" is 4 uur op een dag . 2 uur rijles, toen thuis wat gegeten en toen weer 2 uur rijles. Nooit meer .

Overigens heeft m'n moeder propranolol (lol ) opgehaald, twijfel nog of ik 't zal nemen.
Weekcursus van 8 tot 5 op de weg de hele week Laatste uur was dan meestal ook minder goed te noemen vooral de eerste dagen waar je alles nog moet leren is vermoeiend. Was helemaal gaar aan het eind en had nergens meer zin aan na zo'n dag.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_84355844
Herkenbaar het laatste halfuur slordig rijden bij een 2 urige rijles
Lessen van 1 uur zouden het beste zijn denk ik maar ja als je dan toch tijd reserveerd voor een rijles kan je net zo goed 2 uur lessen is mijn idee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')