Jij bent ook zo iemand die niet kan uitslapen en dan te vroeg wakker is?quote:Op zondag 19 juni 2005 10:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, schaapje, het is weekend, maar ik kan er niet zo goed tegen om laat naar bed te gaan.
Dan zou ik het inderdaad niet meer serieus nemen nee.quote:Op zondag 19 juni 2005 10:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alicey, je hebt wel gelijk over Dyer, dat hij beweert dat genezing te bevorderen is door 'gedachtenkracht' (vind ik een fout woord), maar dat is iets wat imo ook wel bewezen is en bovendien vrij logisch. Maar net als alle andere zelfdestructieve zaken, heeft wegkwijnen in je ziekte voordelen. Aandacht etcetera. Ik zou het pas dubieus vinden als Dyer zou zeggen dat je bijvoorbeeld niet naar de dokter moet gaan.
Ik denk dat dat inderdaad een hele grote rol speelt. Sowieso kun je door stress al veel klachten krijgen, en stress kun je jezelf ook aanpraten..quote:Ik geloof trouwens wel dat sommige mensen zichzelf ziek denken, puur omdat ziekzijn ze iets oplevert. Zo zie ik bijvoorbeeld het geval van mijn tante. Mijn tante was een zeer negatieve, onprettige en vooral ongelukkige vrouw. Kanker was voor haar dé uitkomst. Ik weet niet of je jezelf kanker kunt aandenken, dat gaat wat ver, maar dat ze niet beter wilde worden is een feit. En ik denk dat dat het proces bespoedigd heeft.
Yep. Ik had er genoeg van.quote:Op zondag 19 juni 2005 10:36 schreef Alicey het volgende:
Jij bent ook zo iemand die niet kan uitslapen en dan te vroeg wakker is?
Was het ook de reden dat je laatste reacties gisteren enigszins ehm.. chagrijnig waren?
Ja, al was het alleen wegens de honden. En met een flinke koppijn.quote:Op zondag 19 juni 2005 10:36 schreef Alicey het volgende:
Jij bent ook zo iemand die niet kan uitslapen en dan te vroeg wakker is?
Ik heb dan geen honden, maar ik word zelf ook wel te vroeg wakker. Koppijn heb ik dan weer geen last van. Als het structureel is wel andere vervelende vermoeidheidsverschijnselen.quote:Op zondag 19 juni 2005 10:45 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, al was het alleen wegens de honden. En met een flinke koppijn.
Mooi zo.quote:
Inderdaad ja, nu je het zegt.. De volgorde is veranderd. Misschien cookies, maar misschien omdat je crew bent. Ik kon ook pas laat dat hele fotoboek icoon zien, terwijl jullie al allemaal enthousiast waren.quote:Op zondag 19 juni 2005 10:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Mooi zo.
Qu had het er gisteren over dat de volgorde van de icoontjes was veranderd. Ik verklaarde hem voor gek want het was niet zo. Maar nu zijn ze bij mij wel veranderd. Het fotoboekicoontje veranderde bij mij ook later van stijl dan bij de anderen. Komt dat door cookies ofzo?
Dat had ik niet van je gedacht. Je denkt dus ook dat de manier waarop je denkt direct invloed heeft op je lichaam?quote:Op zondag 19 juni 2005 10:28 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Alicey, je hebt wel gelijk over Dyer, dat hij beweert dat genezing te bevorderen is door 'gedachtenkracht' (vind ik een fout woord), maar dat is iets wat imo ook wel bewezen is en bovendien vrij logisch.
Over de 'aandacht' die je krijgt bij een ziekte: ik heb wel eens een hele interessante theorie gelezen hoe mensen op die manier energie van andere mensen jatten om zichzelf beter te voelen. Ik vind daar wel wat in zitten. Ook als ik chago ben of ruzie zoek eis ik ook altijd aandacht (en energie) op van een ander persoon. Alsof je het nodig hebt oid. Eén van mijn drie hospitapoezen is een constante aandachttrekker. Hij wil altijd alleen maar op schoot, en niks anders. Maar nadat hij een half uurtje op mijn schoot gelegen heeft ben ik altijd doodop.quote:Maar net als alle andere zelfdestructieve zaken, heeft wegkwijnen in je ziekte voordelen. Aandacht etcetera. Ik zou het pas dubieus vinden als Dyer zou zeggen dat je bijvoorbeeld niet naar de dokter moet gaan.
Ik geloof ook dat mensen zichzelf ziek kunnen denken, bewust danwel onbewust.quote:Ik geloof trouwens wel dat sommige mensen zichzelf ziek denken, puur omdat ziekzijn ze iets oplevert. Zo zie ik bijvoorbeeld het geval van mijn tante. Mijn tante was een zeer negatieve, onprettige en vooral ongelukkige vrouw. Kanker was voor haar dé uitkomst. Ik weet niet of je jezelf kanker kunt aandenken, dat gaat wat ver, maar dat ze niet beter wilde worden is een feit. En ik denk dat dat het proces bespoedigd heeft.
Hoe direct die invloed is, weet ik niet. Maar dat er een invloed is, lijkt me wel duidelijk. Mensen die negatief denken zijn vatbaarder voor ziekten dan mensen die positief denken, daar ben ik van overtuigd. Maar daar is imo niks zweverigs aan, ik vind het volkomen logisch. Het hangt ook wel samen met je leefstijl: als je negatief denkt, heb je waarschijnlijk ook eerder de neiging om ongezond te leven.quote:Op zondag 19 juni 2005 11:12 schreef Geartsjuh het volgende:
Dat had ik niet van je gedacht. Je denkt dus ook dat de manier waarop je denkt direct invloed heeft op je lichaam?
Hier geloof ik dan weer niet zo in. Er zijn wel mensen / dieren wier aanwezigheid je moe maakt, maar ik vind het idee van 'energie stelen' toch wat raar.quote:Over de 'aandacht' die je krijgt bij een ziekte: ik heb wel eens een hele interessante theorie gelezen hoe mensen op die manier energie van andere mensen jatten om zichzelf beter te voelen. Ik vind daar wel wat in zitten. Ook als ik chago ben of ruzie zoek eis ik ook altijd aandacht (en energie) op van een ander persoon. Alsof je het nodig hebt oid. Eén van mijn drie hospitapoezen is een constante aandachttrekker. Hij wil altijd alleen maar op schoot, en niks anders. Maar nadat hij een half uurtje op mijn schoot gelegen heeft ben ik altijd doodop.
Er is naar mijn mening ook niks zweverigs aan. Het is idd een logisch gevolg.quote:Op zondag 19 juni 2005 11:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hoe direct die invloed is, weet ik niet. Maar dat er een invloed is, lijkt me wel duidelijk. Mensen die negatief denken zijn vatbaarder voor ziekten dan mensen die positief denken, daar ben ik van overtuigd. Maar daar is imo niks zweverigs aan, ik vind het volkomen logisch. Het hangt ook wel samen met je leefstijl: als je negatief denkt, heb je waarschijnlijk ook eerder de neiging om ongezond te leven.
Tja het is een theorie en bewijs is er niet voor. Maar door bovenstaande ervaring van mij vind ik er toch wel wat in zitten. Maar hoe dat dan werkt weet ik ook niet.quote:Hier geloof ik dan weer niet zo in. Er zijn wel mensen / dieren wier aanwezigheid je moe maakt, maar ik vind het idee van 'energie stelen' toch wat raar.
Nee, maar het klinkt wel interessant. Ik heb er wel verscheidene boeken van Norman Vincent Peale over gelezen. Hoe gedachtekracht precies werkt wordt uitgelegd in de boeken van Neale Donald Walsch.quote:Heb jij het boek van Dyer eik wel eens gelezen?
Ik ken Walsch. En dat vind ik dus weer niks. Zweverig gedoe.quote:Op zondag 19 juni 2005 11:23 schreef Geartsjuh het volgende:
Nee, maar het klinkt wel interessant. Ik heb er wel verscheidene boeken van Norman Vincent Peale over gelezen. Hoe gedachtekracht precies werkt wordt uitgelegd in de boeken van Neale Donald Walsch.
Je hebt dus toch een boek gelezen? Want je beweerde eerder dat je die boeken nooit had gelezen..quote:Op zondag 19 juni 2005 11:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ken Walsch. En dat vind ik dus weer niks. Zweverig gedoe.
Raymond was er ooit een fan van en heeft me er destijds honderduit over verteld. I get the general idea.quote:Op zondag 19 juni 2005 11:27 schreef Alicey het volgende:
Je hebt dus toch een boek gelezen? Want je beweerde eerder dat je die boeken nooit had gelezen..
Is Raymond er nu nog steeds een fan van?quote:Op zondag 19 juni 2005 11:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Raymond was er ooit een fan van en heeft me er destijds honderduit over verteld. I get the general idea.
Nee, heb ik niet zo'n zin in want iedereen verklaart me toch voor gek. Mensen willen liever een onderdaan van hum emoties zijn. Ik niet. Ik zal niet zeggen dat dat altijd lukt, integendeel, maar verliefdheid is toch echt iets waar ik in het verleden altijd heel duidelijk voor koos. Ik kon zelfs 'expres' verliefd worden als ik daar zin in had. Maar volgens jeweetwelwie waren dat kalverliefdes en is verliefdheid iets anders. Maar ik hanteer toch bij voorkeur mijn eigen definities.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |