abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_23596287
Game on.
pi_23596335
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 21:40 schreef gr8w8 het volgende:
Misschien kun je hier ( Met welke FoK!er / Fok!ster zou je naar bed willen Deel 2 ) ideeën opdoen. Mij heeft het geen lampje doen branden trouwens, maar ik heb ook geen vacature.
Topic volg ik ook.

Je zit ook overal waar ik ook zit he?
pi_23596338
En sticky.
  vrijdag 26 november 2004 @ 21:52:16 #4
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23596492
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 21:46 schreef Alicey het volgende:

[..]

Topic volg ik ook.

Je zit ook overal waar ik ook zit he?
Nee, andersom. Jij zit overal waar ik zit, stalkster. Nu nog zorgen dat je braaf mijn reviews leest.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_23596569
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 21:52 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Nee, andersom. Jij zit overal waar ik zit, stalkster. Nu nog zorgen dat je braaf mijn reviews leest.
Ik vind het wel spannend om te horen hoe je dat gaat bewerkstelligen.
pi_23596976
Oe, tword hier spannund
@alicey, ben niet knap, maar wel lief en intelligent en sterk
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_23597003
Oh, en ik drink niet echt koffie met fokkers.. heb het weleens gedaan met dalai-lama, toen ik nog bij hem in de klas zat
Twitch.tv/bensel15
pi_23597213
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 22:12 schreef Bensel het volgende:
Oe, tword hier spannund
@alicey, ben niet knap, maar wel lief en intelligent en sterk
En hoe maak je koffie?
  vrijdag 26 november 2004 @ 22:32:04 #9
15869 gr8w8
Better by design.
pi_23597469
quote:
Op vrijdag 26 november 2004 22:22 schreef Alicey het volgende:

[..]

En hoe maak je koffie?
Overkant van de straat, bushokje.
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_23603099
eerst kofiiebonen branden, dan malen (we hebben nog zo'n ouderwetse koffiemaler thuisstaan), dan door een filter laten lopen, recht in de koffiekan.. hoezo vers? )
Twitch.tv/bensel15
pi_23603261
Zo, de koffie is weer naar binnen gegoten!
pi_23603263
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 09:27 schreef Bensel het volgende:
eerst kofiiebonen branden, dan malen (we hebben nog zo'n ouderwetse koffiemaler thuisstaan), dan door een filter laten lopen, recht in de koffiekan.. hoezo vers? )
pi_23605238
Drink een enkele keer wel es koffie met Maethor. En maak ook nog wel es hologrammen met em.
pi_23606372
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 12:54 schreef Haushofer het volgende:
Drink een enkele keer wel es koffie met Maethor. En maak ook nog wel es hologrammen met em.
Moet misschien ook maar eens een mok aanschaffen want koffie heb ik nog niet gedronken daar . En de hologrammen... tja... de hologrammen waren gelukt!
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_23608689
Ben jij nog niet lid van Francken, jij snoodaard? Als technicus? Da's niet best.
pi_23609965
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 16:08 schreef Haushofer het volgende:
Ben jij nog niet lid van Francken, jij snoodaard? Als technicus? Da's niet best.
Wel lid! Maar ik heb nog altijd geen mok
ben op zich ook niet zo'n koffiedrinker
The vastness of the heavens stretches my imagination — stuck on this carousel my little eye can catch one-million-year-old light. A vast pattern — of which I am a part...
pi_23610204
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 12:54 schreef Haushofer het volgende:
En maak ook nog wel es hologrammen met em.
en hoe doe je dat dan ? op de computer ? kopje koffie erbij ?
pi_23610345
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:24 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

en hoe doe je dat dan ? op de computer ? kopje koffie erbij ?
Nee, niet op de computer. In een doka, met behulp van lenzen en een laser.
Het kostte Haus en ondergetekende al redelijk wat moeite het onderliggende proces te begrijpen (er komt o.a. Fouriertheorie aan te pas) dus die laat ik maar achterwege Het belangrijkste is in ieder geval dat een hologram ook de fasecomponent van lichtbundels opslaat, terwijl een gewone foto alleen de amplitudeinformatie meeneemt. Hierdoor is het mogelijk de afstand van een bepaald punt tot de foto vast te leggen.
Het resultaat mocht er wezen: een klein fotootje waarop een aantal schaakstukjes te zien zijn (mits onder een bepaalde hoek beschenen met een lamp). Het mooie van een hologram is dat je echt diepte ziet, en dat, als je de foto iets draait, je achter de stukken kunt kijken.
pi_23610644
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:30 schreef Maethor het volgende:

[..]

Nee, niet op de computer. In een doka, met behulp van lenzen en een laser.
Het kostte Haus en ondergetekende al redelijk wat moeite het onderliggende proces te begrijpen (er komt o.a. Fouriertheorie aan te pas) dus die laat ik maar achterwege Het belangrijkste is in ieder geval dat een hologram ook de fasecomponent van lichtbundels opslaat, terwijl een gewone foto alleen de amplitudeinformatie meeneemt. Hierdoor is het mogelijk de afstand van een bepaald punt tot de foto vast te leggen.
Het resultaat mocht er wezen: een klein fotootje waarop een aantal schaakstukjes te zien zijn (mits onder een bepaalde hoek beschenen met een lamp). Het mooie van een hologram is dat je echt diepte ziet, en dat, als je de foto iets draait, je achter de stukken kunt kijken.
en hoe lang duurt zo'n proces van foto nemen tot hologram ? het werkt waarschijnljik niet als je hem op picserver plaatst
pi_23610836
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:44 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

en hoe lang duurt zo'n proces van foto nemen tot hologram ? het werkt waarschijnljik niet als je hem op picserver plaatst
Vanaf het moment dat je dat lichtgevoelige materiaal belicht totdat je het hologram hebt... iets van 20 minuten ofzo gok ik. Je moet het ding in verschillende badjes met chemische zooi stoppen, laten drogen en er vervolgens zwart materiaal achter plakken (dat fotootje is van zichzelf transparant).
Dit was ook niet waar het meeste tijd in ging zitten. Naast het eerdergenoemde begrijpen van de theorie was het lastige vooral het feit dat dat lichtgevoelige materiaal in het donker in de opstelling moest worden geplaatst. Dat was nogal precisiewerk. Maar dat mocht Haushofer doen

En het hologram scannen is zinloos inderdaad. Het hele idee van een hologram is dat driedimensionale beeld. Een scan ervan zou weer een 2d-beeld opleveren. Als er ooit nog eens een WFL-meet in het Noorden des lands (lees: Groningen ) komt kunnen we misschien een hologram meenemen
pi_23611635
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 17:52 schreef Maethor het volgende:

[..]

Vanaf het moment dat je dat lichtgevoelige materiaal belicht totdat je het hologram hebt... iets van 20 minuten ofzo gok ik. Je moet het ding in verschillende badjes met chemische zooi stoppen, laten drogen en er vervolgens zwart materiaal achter plakken (dat fotootje is van zichzelf transparant).
Dit was ook niet waar het meeste tijd in ging zitten. Naast het eerdergenoemde begrijpen van de theorie was het lastige vooral het feit dat dat lichtgevoelige materiaal in het donker in de opstelling moest worden geplaatst. Dat was nogal precisiewerk. Maar dat mocht Haushofer doen

En het hologram scannen is zinloos inderdaad. Het hele idee van een hologram is dat driedimensionale beeld. Een scan ervan zou weer een 2d-beeld opleveren. Als er ooit nog eens een WFL-meet in het Noorden des lands (lees: Groningen ) komt kunnen we misschien een hologram meenemen
Het origineel is toch eik ook gewoon 2D?
pi_23614985
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 18:27 schreef Alicey het volgende:

[..]

Het origineel is toch eik ook gewoon 2D?
Mja.....je haalt ipv de amplitude, ook de fase-informatie uit het licht. En zodoende kun je op meerdere "vlakken" een scherpe afbeelding krijgen, waarbij je met een foto maar op 1 vlak een scherpe instelling hebt. Dus je hebt eigenlijk een 3dimensionale representatie op een 2 dimensionaal oppervlak. Mooi ej? En ook nog een voldoende gekregen
pi_23616287
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 20:41 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Mja.....je haalt ipv de amplitude, ook de fase-informatie uit het licht. En zodoende kun je op meerdere "vlakken" een scherpe afbeelding krijgen, waarbij je met een foto maar op 1 vlak een scherpe instelling hebt. Dus je hebt eigenlijk een 3dimensionale representatie op een 2 dimensionaal oppervlak. Mooi ej? En ook nog een voldoende gekregen
Hmmm het is een soort van stikum 2 beelden op een verschillende laag drukken oid?
pi_23617619
De Engelse Wikipedia heeft een mooie uitleg:
quote:
The difference between holography and photography is best understood by considering what a photograph actually is: it is a point-to-point recording of the intensity of light rays that make up an image. Each point on the photograph records just one thing, the intensity (i.e. the square of the amplitude of the electric field) of the light wave that illuminates that particular point. In the case of a colour photograph, slightly more information is recorded (in effect the image is recorded three times viewed through three different colour filters), which allows a limited reconstruction of the wavelength of the light, and thus its colour.

However, the light which makes up a real scene is not only specified by its amplitude and wavelength, but also by its phase. In a photograph, the phase of the light from the original scene is lost. In a hologram, both the amplitude and the phase of the light (usually at one particular wavelength) are recorded. When reconstructed, the resulting light field is identical to that which emanated from the original scene, giving a perfect three-dimensional image (albeit, in most cases, a monochromatic one, though colour holograms are possible).
pi_23618398
quote:
Op zaterdag 27 november 2004 21:41 schreef Alicey het volgende:

[..]

Hmmm het is een soort van stikum 2 beelden op een verschillende laag drukken oid?
De Wikipedia legt het beter uit, maar ala. Met vlakken bedoelde ik de verschillende dieptevlakken van zo'n foto. Op een foto kun je alleen maar de voorwerpen op een afstand x scherp op de foto krijgen. Alles voor of achter x wordt wat waziger afgebeeld. Bij een Hologram is dat niet zo, omdat je behalve de amplitude van de lichtgolf, ook de fase van de lichtgolf in je beeld opneemt. En daardoor kun je je x " opschuiven" in je beeld, waardoor je alle vlakken even scherp ziet. En je bovendien door die extra fase info het beeld kunt draaien. Zie het als een extra vrijheidsgraad wat je in je beeld verkrijgt.
Maar zoals Maethor al zei, bij een Meet in Grunn krijgen jullie Bier&Hologrammen, Yeah!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')